Gloriestoelers willen Friso uit de dood opwekken

frisolagevuurscheHoewel Gloriestoel-voorman Ronald Plat eerder excuses maakte voor de opschudding die hij veroorzaakte met zijn voornemen om de Zeister broertjes uit de dood op te wekken, kruipt het bloed van zijn aanhangers toch waar het niet gaan kan. Een dode Prins Friso is té verleidelijk om te laten liggen. Zeker nu het Nederlandse dodenopwekteam oefenmateriaal nodig heeft.

De deze week aan de complicaties van zijn ski-ongeluk overleden Friso wordt vrijdag in besloten kring begraven. De avond ervoor willen de Gloriestoelers 300 ‘Gideonieten’ bij elkaar halen om in Lage Vuursche, of daar in de omgeving, de hemel te bestormen voor Friso’s opwekking.

Gloriestoeler Monique Bakker-Baay zet haar plannen op de Facebook-pagina van de organisatie uiteen:

moniquebakker“Ik ben aan het bidden…. In Jezus naam bid ik deuren open om harten te mobiliseren. Om een plek in centraal Nederland vrij te zetten waar ten minste 300 Gideonieten bij elkaar kunnen komen. Met als doel; DE DODE OPWEKKEN!

Jezus verklaarde aan zijn discipelen toen Hij op weg ging naar Lazerus: ‘Hij is niet dood, hij slaapt!’ Zó wil ik de toestand van Friso ook benaderen. Het is niet over, totdat God zegt dat het over is!! Heilige Geest is onze Helper. Hij kan alleen Zijn machtig werk doen als wij een toegankelijk kanaal willen zijn. Hij zoekt een gelovig hart waardoor Hij zich kan manifesteren en het wonder tot aanzien kan laten komen…. ik bid dat Hij deze zal vinden in Nederland!!”

Niet elke Gloriestoel-gelovige ziet er heil in om naar Lage Vuursche af te reizen. Ene Arnold vindt het “een beetje aan de late kant” en Marijke heeft er zelfs geen geloof voor:

“Sorry voor deze vervelende reactie. Maar ik vraag me af wrm… Ik geloof wel in opwekken van doden, maar in dit geval heb ik 0 geloof. Er is zoveel al gebeden en geproclameerd over hem etc etc.. Wrm dan nu wel? Maar veel zegen met de meeting iig… Niks beters dan om met geweldige broeders en zusters samen te zijn!”

Maar anderen zijn enthousiast aangehaakt. Want ja, dit is wel dé kans voor God om zijn glorie aan het hele volk te laten zien.

NASCHRIFT: De Facebook-groep van De Gloriestoel is alleen toegankelijk als je op Facebook bent ingelogd. Hieronder de screenshot van de oproep.

moniquebakkerupdate

160 Reacties op “Gloriestoelers willen Friso uit de dood opwekken”

  1. wcr zegt :

    zo kan die wel weer GG.

  2. Bokkepoot zegt :

    GG Tweet: Bah, die Gloriestoelers gooien onze hele komkommerplanning in de war.

    :mrgreen:

  3. KAAS! zegt :

    @wcr je bedoelt zo kan ie wel weer Gloriestoelers…

  4. Tinus zegt :

    Laat die man fijn naar het paradijs wandelen. Heeft lang genoeg geduurd!

  5. Wilbert zegt :

    Zouden ze expres een jaar gewacht hebben tot dat hij stierf omdat een coma niet ambitieus genoeg was?

    Ik durf te wedden dat Ronald Plat zijn eigen genetiale platjes nog niet weg kan bidden.

  6. Im Gegenteil zegt :

    Misschien kan ze met haar grote geloof eens die grote balk voor haar ogen wegbidden.

  7. Gerrit zegt :

    Dit is satirisch nieuws mag ik hopen? Mag ik echt heel erg hopen? Please God mag dit satirisch nieuws zijn….

  8. afolus zegt :

    @Wilbert

    genitale platjes

    Heeft zuster Olat geklaagd iver jeuk dan..?

  9. Ettje zegt :

    Net als @Gerrit kan ik alleen maar denken/zeggen: laat het niet waar zijn! Stelletje idioten!

  10. afolus zegt :

    @Ettje
    Wat deze lieden vooral lijken te bewerken is dat de tongen los komen.
    Elk verstandig mens, ongelovig of gelovig, zal zich met enige gêne afwenden.

  11. DsDre zegt :

    Als je iemand uit coma bid, dan zal de omgeving zeggen dat de persoon ook zonder gebed wel uit coma zou zijn gekomen. Als Friso donderdag weer uit de dood zal opstaan dan…….. Ja wat dan. Komen de vragen waarom hij wel en anderen niet, waarom hij eerst maanden lang in coma moest liggen, hij een ongeluk moest krijgen etc, etc. Hebben de gloriestoelers al nagedacht over het antwoord?

  12. Bokkepoot zegt :

    @DsDre

    Hebben de gloriestoelers (…) nagedacht (…)?

    Nee.

  13. Jeroen Mank zegt :

    Ze misgunnen Friso de gang naar het hiernamaals en het eeuwig leven. Bah, stelletje kleinzielige, jaloerse stumpers
    😉

  14. shinshinnun zegt :

    @wcr, Gerrit, Ettje
    Ik heb even gegoogled, omdat ik ook dacht dat dit satirisch nieuws was.
    Maar het lijkt er niet op :(. Tenzij iemand een nepaccount heeft aangemaakt van mevrouw Bakker-Baay en daar als sinds 2010 statusupdates post over Dubbele zalving, Profetische campagne en wat voor onzin al niet meer.

    Nu moet je gloriestoelers nageven dat ze al sinds februari bidden voor prins Friso, maar deze oproep gaat wel ver… heel ver…

    Pffff…. kan er geen aangifte worden gedaan van poging tot smaad?

    Want straks gebeurt er natuurlijk helemaal niks.
    Gelukkig formuleert mevrouw daar alvast de escape voor: “Het is niet over, totdat God zegt dat het over is!”

    Ik profeteer, proclameer en manifesteer nu alvast dat God gaat zeggen dat het over is. 😡

  15. John zegt :

    Ik dacht dat in die bijbel van ze stond dat geen mens zich als een god mag gedragen, waarom dan iemand verafgoden? Ons koningshuis zit er niet door een god, maar door geweld en onderdrukking is dat toen tot stand gekomen. De Nederlanden waren honderden jaren ervoor een republiek.
    We eren en onderhouden nazaten van een tiran, en noemen dat een democratie hahahahahaha!
    Maar laat ze lekker bidden, ik zal ook vast wel iets doen wat een ander stom vindt.
    Wilde dit allen even kwijt 🙂

  16. Ettje zegt :

    @afolus; Zelf word ik momenteel ook geconfronteerd met lieden die, heel oprecht, vinden dat de artsen er niets van weten en dat we naar Leiderdorp moeten… En hoewel ik niet zo gauw monddood ben slaat het me toch met stomheid… Ervaar ik hun bemoeienis als heel pijnlijk. Hoeveel te pijnlijker is dit?! Daarom hoop ik van harte dat zulke berichten aan de koninklijke familie voorbijgaan! De gêne doet lijfelijk pijn!

  17. Jeroen Mank zegt :

    De Nederlanden waren honderden jaren ervoor een republiek.

    Kun je de nodige vragen bijstellen. Het woord “stadhouder” betekent ‘plaatsvervanger’ . Plaatsvervanger van de landsheer, vorst of koning wel te verstaan. Gezien de problematische relatie met de staten generaal (vooral Maurits) kun je gerust stellen dat de stadhouders een soort surrogaat koningen waren of zich in ieder geval zo gedroegen.

  18. goedgelovig zegt :

    UPDATE: We hebben de screenshot aan het bericht toegevoegd.

    GeenStijl noemt het ‘gristengieren op BL’ers (Bekende Lijken)’.
    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/08/jezusdebielen_willen_friso_uit.html

  19. afolus zegt :

    @Ettje
    Het wordt allemaal nog pijnlijker als het je dierbaren betreft.
    De ouders van een ernstig gehandicapt kind in mijn naaste omgeving werden geconfronteerd met bizarre oplossingen door het bezweren van “zonden in vorige generaties”. Beschamend.
    Die goedbedoelende sukkels hebben er mogelijk geen idee van wat de pijn is van deze ouders en ze maken het alleen maar erger.

  20. Plant zegt :

    Een wereldbeeld beoordeel je op haar beste vertegenwoordigers. Ik denk dat het dus niet netjes is om willekeurige enthousiastelingen zo groots in het licht te zetten. Ik zou het gepast vinden als zij een voorloper van een stroming is. Dat beeld heb ik niet.

  21. shinshinnun zegt :

    @Ettje
    Als alle gelovigen hun gezondheid zou overlaten aan de hedendaagse genezingsprofeten, zou het sterftecijfer dramatisch stijgen…

    Zolang Dick Kruijthof, huisarts van Janneke Vlot (Zijstra’s meeste bekende genezingsgeval), zijn belofte nog niet heeft waargemaakt over het opzetten van een database met genezingswonderen, hebben we geen enkel inzicht in wat er nu eigenlijk waar is van al die claims van Gloriestoelers en consorten. Ik zou dus ook liever naar mijn arts kijken voor diagnose, behandeling en hopelijk genezing.

    Nu ja, Kruijthof stelt zelf dat er in de loop van 2013 een commissie opgezet zal worden én dat er onderzoek zal worden gedaan naar gebedsgenezing, dus misschien ben ik te ongeduldig. Wie weet welke kostbare informatie ons nog te deel gaat vallen in de komende jaren.

    Kan @John ook weer opgelucht ademhalen: eindelijk gedocumenteerde cases! 😉

  22. afolus zegt :

    @Plant

    Ik denk dus dat het niet netjes is om willekeurige enthousiastelingen zo groots in het licht te zetten…

    Wat een onzin.
    Deze domoor reageert op de Facebook-pagina van de Gloriestoel.
    Haar bericht wordt niet verwijderd. De Gloriestoelers zetten zichzelf groots in het licht, zo je wilt “in lichterlaaie”…

    Ik wil graag dit aangestoken nepvuur doven en wel zo snel mogelijk…

  23. goedgelovig zegt :

    @Shinshinnun: Omdat zelfs onze eigen lezers regelmatig worstelen met de Wet van Poe, voorzien we verzonnen berichten van het predicaat ‘satirische nieuwsdienst’.

    Wij zien het niet als onze taak om relifanaten te stoppen. Iets met vrijheid van meningsuiting en zo. Maar we hebben de Rijksvoorlichtingsdienst wel op deze zaak gewezen en om een reactie gevraagd.

  24. shinshinnun zegt :

    @GG
    Ik weet van de satirische nieuwsdienst, maar ik vertrouw niemand, zelfs jullie niet ;).

    Ik ben trouwens van mening dat het aan de Koninklijke familie zelf is zijn om evt. aangifte te doen. Het zal zo’n vaart echter niet lopen, met onze wetgeving is het m.i. niet mogelijk is om hier überhaupt een zaak van te maken. Schandalig blijft het evengoed.

  25. Plant zegt :

    Afolus, je reageert niet erg hoffelijk.
    Dat terzijde. Ieder wereldbeeld heeft merkwaardige uitwassen van domme, maar enthousiaste volgelingen. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo zijn. Als je al die brandjes wil blussen, dan wens ik je sterkte (en ik ben overigens benieuwd naar je actieplan over hoe je dit gaat doen).

  26. shinshinnun zegt :

    @Plant
    Sommige dingen moet je in de kiem willen smoren.
    Haar eigen fb volledig openbaar en ook daar valt de betreffende oproep te lezen. En als ze het werkelijk voor elkaar krijgt om 300 bidders naar Lage Vuursche halen, kun je nauwelijks meer spreken van een ‘little fish’.

  27. Plant zegt :

    Maar er wordt hier helemaal niets gesmoord. Fundamentalisten worden bij tegenstand doorgaans fanatieker.

    Overigens gaat het nu om een oproep van een dame, met 3 likes op haar bericht. 3 likes noem ik niet bepaald een Gideonsbende.

  28. Bokkepoot zegt :

    @Plant

    Die twee nullen moet je er natuurlijk zelf even bij proclameren. Duh.

  29. Boktor zegt :

    Het is niet over, totdat God zegt dat het over is!!

    Wedden dat het over is. Dus volgens de gloriestoelers zegt God tegen vrouw en kinderen van Friso dat het over is. Klaar. Zoek maar een nieuwe papa.

    😦

  30. shinshinnun zegt :

    @Plant
    Er zal toch hopelijk wel een kéér een lampje gaan branden als er nooit eens een dode opstaat?
    😦

  31. Oscar de Tweede zegt :

    Vreselijk, zo’n bericht. Om je kapot te schamen.

  32. Johan zegt :

    @Plant: Als 300 Gideonieten een leger van 120.000 kunnen verslaan, dan kunnen drie bidders een dode opwekken. Toch?

    @Shinshinnun: Nee, want het gaat er niet om of het gebeurt, maar om de theorie dat God het kan als hij het wil, want het staat in de bijbel dus is het zo ook al zien we het niet, we leven immers in geloof. Bladiebla.

  33. afolus zegt :

    @Plant
    De volgende keer dat ik reageer zal ik mijn hoed afdoen en buigen…😎😄

  34. shinshinnun zegt :

    @johan
    Zo vroeg ik laatst iemand of hij dan echt geloofde dat als God het wilde, hij een flatgebouw zou kunnen laten verrijzen op de parkeerplaats waar ik naar toe wees.

    Het antwoord was ja.

    Zucht.

  35. shinshinnun zegt :

    @johan
    (En de zucht is, omdat iedereen maar blijft volhouden dat het kán, ook al gebeurt het helemaal nooit. Ik brak me als kind al het hoofd over de vraag hoe het nou zat met die bergen, die een gelovige verplaatsen kan. Het leek mij een uitgelezen manier om o.a. overstromingen te voorkomen, maar niemand leek zich er erg mee bezig te houden).

  36. Jeroen Mank zegt :

    @shinshinnun
    Ook een wetenschapper zal nooit zeggen dat iets met 100% zekerheid vast te stellen is, maar op zijn hoogst met 99,9(9)% aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. Met die tiende of honderdste procent laten ze voor de zekerheid (!) de optie open dat er alsnog iets onwaarschijnlijks kan gebeuren.

  37. Waarheid zegt :

    laten ze zich nakijken met dit soort domme dwaze denkwijzen. dood is dood. dat is op zich zelf al erg genoeg voor de nabestaanden. er is nog nooit iemand uit de dood opgestaan, zelfs lazarus niet DIE SLIEP, dat zei jezus toch. en slapen is iets anders dan dood zijn.

    Deze mensen zouden vervolgd moeten worden voor dit soort uitspraken, ze laten een totaal aan dis respect zien aan de nabestaande. in dit geval aan het koninklijke familie. schamen dat is wat ze moeten doen. op de knieën en om vergeving vragen voor deze buitensporige uitlatingen.

    zelf heb ik bij dit soort sekte denkende mensen gezeten, ze zijn aardig maar tegelijk leven ze niet in de realiteit van deze wereld. zo zien ze dat zelf ook want ze zijn niet van deze wereld ze behoren tot de wereld van god. en tja daar gelden andere regels.

    Dat ze dan mensen pijn doen met hun uitlatingen zal hun worst zijn, ze staan immers in dienst van hun heer. en dat geeft hun de vrijheid om kwetsende uitspraken te doen.

    wat ronald plat en zijn trawanten betreft, die zouden ze moeten moeten opsluiten in een gesloten inrichting voor extreme waanideeën.

  38. Star zegt :

    Ze hadden zich beter druk kunnen maken toen hij nog leefde,niet?
    Is er niet ergens een aparte kamer waar ze deze dwazen die totaal geen gevoel hebben voor het verdriet van anderen, vast kunnen houden?

  39. joost zegt :

    Willen die gloriestoelers hem nu vanuit de dood weer het coma inbidden? En is dat dan genade voor hem en zijn familie?
    Ik denk dat zij beter God kunnen danken dat hij Friso genadiglijk tot hem heeft genomen en hem en zijn familie uit hun lijden te helpen. Zijn gezin kan nu ook weer verder met leven nadat zij het rouwproces hebben verwerkt.
    Ik denk dat de tijd dat de arme jongen in coma heeft gelegen één groot rouwproces voor vrouw, kinderen en de rest van de familie is geweest zonder dat er gelegenheid was om het “echt” af te sluiten.
    Ik wen familie heel veel sterkte toe bij hun rouwproces.
    joost

  40. Johan zegt :

    Het lijkt erop dat de Gloriestoel FB pagina een paar trollen heeft. Iemand vraagt gebed voor dwangmatige SM en een ander post vakantiefoto’s met het onderschift ‘Erg hè?’

  41. goedgelovig zegt :

    @puberapostel: Eventuele columns graag naar ons redactie-adres, niet als reactie.

  42. puberapostel uit Rodanburg zegt :

    @GG: prima, sorry!

  43. PietV. zegt :

    Braak, die Ronald Plat kan alleen zijn eigen penis opwekken. En zelfs daar twijfel ik aan. De bezuinigingen op psychiatrie moeten terug gedraaid worden. Er komen steeds meer patiënten op straat.

  44. Steven zegt :

    Han 19:32 Daar schreeuwde de Vergadering van Goed Gelovigen (VvGG) inmiddels van alles door elkaar, want er heerste grote verwarring en de meeste reaguurders wisten niet eens waarom ze bijeengekomen waren.

  45. Beervis zegt :

    @Steven
    Hoi hoi, weer back! Beetje over John’s reactie heen?

  46. shinshinnun zegt :

    @Steven
    Wake me up, before you gogo…

    Efeziërs 4,25
    Leg daarom de leugen af en spreek de waarheid tegen elkaar, want wij zijn elkaars ledematen.

  47. Bokkepoot zegt :

    @Steven

    Krijgen we nog een overdenking bij de Schriftlezing van vandaag? 😀
    Ik verveel me. 😐

  48. Mikeymike zegt :

    Even een Stephentje: 2 Tim. 4:4 :En zullen hun gehoor van de waarheid afwenden, en zullen zich keren tot fabelen.

  49. Beervis zegt :

    @Steven
    Als we toch bezig zijn: Spreuken 12:16
    Er is meer hoop voor een dwaas dan voor iemand die spreekt zonder na te denken. – Spreuken 29:20 (dus je moet wel zelf nadenken 😦 . Niet je zelf zomaar bij de teksten neerleggen)

  50. Wormpje B zegt :

    Gloriestoelers dit is hoop ik een vorm van Satire.
    Bid voor Prins Friso voor een goede reis naar de hemel.
    Denk dan ook eens aan de aller armsten?
    300 Gideonieten bidt voor die, die schreeuwt om het verdriet,
    van het onbekende kind die is gestorven waarom alleen de moeder,
    huilt om genade voor haar kind! Die niet meer leeft.
    In de Hoop dat haar kind weer zal leven….
    Wie oren heeft die hoort?
    In Gods ogen is ieder gelijk.

  51. Neo zegt :

    “ja lieverd zal ik doen als ik wat tijd heb, ben nu ff met het opwekken van een dode bezig”

    Aldus Monique op Facebook. Tekenend.

  52. mafchauffeur zegt :

    Zo heel verrassend is het niet hoor. Mevrouw heeft in september 2011 de Dead Raising Training van Gods Embassy in het LEG-gebouw in Aalsmeerderbrug gevolgd (dat maak ik op van haar FB pagina, maar op de DVD’s zal ze dan ook wel te herkennen zijn). Samen met heel wat andere broeders en zusters die de melk ontgroeid zijn en hunkeren naar vast voedsel.

    Het échte werk, zogezegd.

  53. shinshinnun zegt :

    @Neo
    Houd je het wel bij de waarheid?

  54. mafchauffeur zegt :

    @shinshinnun: Neo laat expres de smiley weg. Boefje. 😉

    Voor de rest gewoon een letterlijk citaat. Hoewel ik FB niet handig vind voor moeder-zoon conversaties.

  55. Bokkepoot zegt :

    @Shinshinnun

    klik.

    Ik dacht hier zelfs nog even uit op te maken dat het om trollerij ging.
    Maar ik snap dat ze gewoon écht zo …. eh ….. apart is. 😐

  56. Im Gegenteil zegt :

    Wat ik aan het doen ben? Ik ben aan het bidden! Ik bid dat de deuren naar het leven dicht zullen blijven en dat het hart van de gloriestoelers gedemobiliseerd zullen worden. Om door het hele land meerdere plekjes achter de computer te bezetten met bezeten mensen, die we de Kalebieten noemen, met als doel om in het geval van een opstanding uit de dood, DE DODE TERUG DE DOOD IN TE BIDDEN!

    Toen Abraham, Mozes en David stierven, werden zij ook niet terug uit de dood gebeden. Datzelfde geld voor de velen die vaak veel te vroeg van ons zijn heen gegaan. Soms is het goed om respect voor de dood te hebben en de dode zelf met rust te laten. En zo mogen we ook de dood van de persoon in kwestie benaderen. Het is over, omdat de dood zegt dat het over is. Daar verandert ook een god niets aan. Het zou de gloriestoeler sieren om open te staan voor de geest van verlichting en realisme. Bevrijd u zelf van het juk van opstandingsonzin en nepgenezing!!! Halleluja! Amen!

  57. shinshinnun zegt :

    @neo, bokkepoot, maf
    Je m’excuse.
    En en passant ben ik van mijn gloriestoel gevallen.

  58. waarheid zegt :

    laten we allemaal de facebook pagina van deze heks bombarderen met vragen zodat ze gaat nadenken over wat ze doet met haar leven

  59. Beervis zegt :

    Beter luistert niemand naar waarheid. Waarheid is een stalker. (Die laatste is trouwens in de andere context best wel waar)

  60. Bokkepoot zegt :

    @waarheid

    Ze zou in de eerste plaats eens goed moeten nadenken over wat ze doet met andermans leven. En dan doel ik dus niet op dat van de dode – die is namelijk dood – maar op dat van de nog levenden.

  61. midas zegt :

    Kunnen we geen GG knokploeg naar Lasge Vuursche sturen. Heb mijn fietsketting al losgemaakt.

  62. nietverbaasd zegt :

    Wie gaat ze zaterdag vragen wat er mis is gegaan?

  63. Bokkepoot zegt :

    @nietverbaasd

    Ach. Het antwoord ligt al klaar.

    Het is niet over, totdat God zegt dat het over is!!

    God heeft maandagochtend laten weten dat het over is.
    En vanaf aanstaande zaterdag weet mevrouw Bakker dat ook.

  64. John zegt :

    @Bokkepoot

    En vanaf aanstaande zaterdag weet mevrouw Bakker dat ook.

    Dat weerhield God er ook niet van om Lazarus nog uit zijn graf te roepen! Zou het voor de God van hemel en aarde te moeilijk zijn om zelfs iemand die gecremeerd is nog tot leven te wekken? In theorie klinkt het allemaal zo spectaculair he! Maar die vermaledijde praktijk werkt niet echt mee…

    Overigens, wat is Steven stil! Die kent toch iemand die uit de dood is opgewekt?

  65. Bokkepoot zegt :

    @John

    Zou het voor de God van hemel en aarde te moeilijk zijn om zelfs iemand die gecremeerd is nog tot leven te wekken?

    Eh… John, wil je alstjeblieft geen slapende honden wakker maken? 😯

    Overigens, wat is Steven stil!

    Eh… John, wil je alstjeblieft geen sl….. nou ja, laat maar. 😐

  66. Turambar zegt :

    Lijkt op dat verhaal van die dochter van Jairus, waarvan wordt beweerd dat ze dood was. Jezus zegt dat zij slaapt (misschien in coma?). Als iemand dan zegt dat dat meisje dood was dan liegt Jezus of die mensen waren niet echt capabel om een diagnose te stellen. Kies maar. Opstaan uit de dood=gewoon biologisch onmogelijk. Dat vinden veel christenen maar lastig te pruimen.

  67. KAAS! zegt :

    Wat is dit nu? Haar bericht is verwijderd, maar het EVENEMENT gaat wel door… Of gaat dit over iets anders…

  68. KAAS! zegt :

    Oke, Project J.Fr. is aan! En het gaat vanavond gebeuren. Ik ben benieuwd wanneer Knevel en vd Brink de uitzending onderbreken voor een ingekomen BREAKING nieuwsmededeling….

  69. Andre zegt :

    tja je kon rop zitten te wachten ………………….
    jammer dat de gloriestoel er nog niet was met wijlen PIM FORTUYN had en hoop ellende gescheeld in de politiek . ….. maar wie volgt na Friso???????????
    ben benieuwd zou wel fijn zijn voor onze Bea toch ?
    wat als het lukt ?????????????? hoe reageerd Goedgelovig en anderen waaronder ik ook dan?

    Zou voor God iets te wonderlijk zijn?

  70. mafchauffeur zegt :

    @Kaas: mooiste is natuurlijk tijdens het NOS journaal van acht uur. Na een uur gezamenlijk gebed moet het toch gepiept zijn? Benieuwd of de bewierookte Annechien Steenhuizen haar gezicht óók in de plooi kan houden zodra dergelijk “Breaking News” over een opgewekte en volledig herstelde Friso binnenkomt.

    Emo-TV in optima forma.

  71. Bokkepoot zegt :

    @Andre

    wat als het lukt ?????????????? hoe reageerd Goedgelovig en anderen waaronder ik ook dan?

    Geen idee hoe jij gaat reageren. Jij wel?
    Maar ik zal (na alles eens goed te hebben doordacht en flink wat alcohol achterover te hebben geslagen) (niet per se in die volgorde) uiteindelijk toch graag opteren voor een uitgekleed gloriepakket. En wel zonder gloriestoelers, mevrouw Bakkers, dodenopwekkers en beenverlengers.

    Dan maar dood. 😐

    En ik zou Bea een kaartje sturen, natuurlijk.
    En ze adviseren dat Friso de volgende keer wat minder wild doet met skiën.

  72. mafchauffeur zegt :

    Ah, de heer Plat geeft opening van zaken over waarom het niet gelukt is om Friso tijdig uit coma te bidden.

    Wist u dat er een relatie is tussen het koningshuis en John G. Lake Ministries?

    Koningin Wilhemina en prins Hendrik waren lange tijd kinderloos. De toenmalige koningin had al vier miskramen gehad (bron Wikipedia) en er werd gevreesd voor het einde van het koningshuis. Wilhelmina, die een gelovige Godvrezende vrouw was, liet John G. Lake overkomen uit Amerika. Hij heeft met haar gebeden en vervolgens werd prinses Juliana geboren op 30 april 1909. Gelukkig maar, anders hadden we nu geen koningshuis gehad.

    Het bijzondere dat ik vandaag vernam is dat de mensen van John G. Lake Ministries contact hebben opgenomen met het koningshuis met het verzoek of Curry Blake mocht bidden met prins Friso toen hij was overgebracht vanuit Londen naar Den Haag.

    Zo kruisen de wegen weer na 100 jaar. Curry moest helaas onverhoopt naar huis toe en is helaas niet in Nederland geweest….

    (bron: FB Plat)

    Zo zie je maar weer: het zit uiteindelijk toch net iets anders in elkaar dan je dacht.

    Of en zo ja hoe de Rijksvoorlichtingsdienst heeft gereageerd op het verzoek vermeldt het verhaal niet. En waarom de stand-in van Curry het klusje niet kon klaren ook niet.

    Wel een interessant verhaal over Wilhelmina. Zo’n detail wordt dan weer verzwegen door dagblad Trouw. Tekenend voor de media, zoiets.
    http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/archief/article/detail/1785326/2003/12/11/Verlangen-naar-een-modelgezin.dhtml

    Gelukkig is het wél waar, kijk maar.
    http://www.healingroomsmaastricht.nl/pagina9.html

    De biografie van Koningin Wilhelmina heb ik spijtig genoeg niet in de boekenkast staan…

  73. Peter H zegt :

    Prins Hendrik was een schuinsmarcheerder. Wilhelmina zocht haar heil bij grootmeester de Ranitz. Dit leverde het buitenechtelijk kind Juliana. Handig, zo kon het koningshuis van de oranjes blijven voortbestaan.
    Het riekt ook erg naar oudtestamentische oplossingen. Ik geloof wel dat God hier zijn hand in had.

  74. afolus zegt :

    @Peter H
    Volgens mij gaat er een verhaal dat de Ranitz juist de vader van Wilhelmina was…
    Generatie eerder dus.
    De Ranitz was vertrouweling van Koningin Regentes Emma, de moeder van Wilhelmina.

  75. Peter H zegt :

    @afolus
    Ik praat Thomas Ross na. Die beschrijft in ” de tranen van Mata Hari” deze theorie in relatie tot de voor Wilhelmina welkome dood van Mata Hari die mogelijk teveel wist.
    Misschien heb ik de naam van de verwekker onjuist onthouden.

  76. Peter H zegt :

    @afolus
    Of Mata Hari wist van Wilhelmina afkomst. Dat kan ik natuurlijk ook verkeerd onthouden hebben.

  77. afolus zegt :

    @Peter H
    Thomas Ross en de waarheid…😀

    http://www.historici.nl/Onderzoek/Projecten/DVN/lemmata/data/Wilhelmina

    Maar ik heb er niet bij gelegen… 😉

  78. Peter H zegt :

    @afolus
    Ja, Ross en de waarheid. korreltje zout zullen we maar zeggen. Hij doet niet onder voor menig evangelist 😉

  79. Im Gegenteil zegt :

    Haal de alu-hoedjes maar tevoorschijn…

  80. KAAS! zegt :

    Maar Friso is nog steeds dood?… Hoe kan dat nou?

  81. Beervis zegt :

    @Kaas
    Je ziet het verkeerd. Friso slaapt nog.

  82. Beervis zegt :

    Beter wordt Friso nu snel wakker voor dat er 100 kilo zand op zijn neus ligt.

  83. DsDre zegt :

    Van de week nog buried alive (oid) op TV gezien. Ach en wat is 100 kilo zand voor een God voor wie niets onmogelijk is.

  84. John zegt :

    http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2013/08/politie-vs-jomanda-1-0

    Politie vs. Jomanda?!? Politie vs. de Gloriestoel zul je bedoelen!

  85. Pittig zegt :

    Nog steeds geen bericht dat prins Friso uit de dood is opgewekt? Werkt het gebed voor dodenopwekking niet, of zo? God wil het toch?

    De Gloriestoelers zijn toch als Elia, die door de Baälpriesters bespot wordt en dan op de berg Karmel laat zien dat zijn God veel sterker en machtiger is? Kom op, Gloriestoelers! Bid nog krachtiger in vreemde talen, roep met luide stem! Hij is immers God. Hij is vast in gedachten! Of Hij heeft zich vast afgezonderd! Of Hij is vast op reis! Misschien slaapt Hij wel en moet Hij wakker worden! (1 Kon 18:27)

  86. Pittig zegt :

    Of… Of…

    Is het WEL gebeurd en leeft Prins Friso nu weer, maar…

    1. ….verzwijgen de media het, omdat ze zo antichristelijk zijn.

    2. ….willen de Gloriestoelers het niet bekendmaken, omdat ze anders een toevloed aan verzoeken krijgen en er lijken over de hekken rond hun tuin gegooid worden?
    Zie https://goedgelovig.wordpress.com/2013/08/15/dodenopwekking-bezint-eer-gij-begint/

  87. flipsonius zegt :

    @Pittig

    Of Hij heeft zich vast afgezonderd! Of Hij is vast op reis!

    Hehehe, nou vraag je erom 😉
    het werd weer eens tijd voor het emoe-fiilmpje….

  88. Pittig zegt :

    @ Flipsonius

    Die afwezige vaders ook altijd! 🙂

    Tom Waits:

    there’s always such
    A big temptation
    To be good, To be good

    🙂

    Dit zal voor enkele aanpassingen in de brief van Jakobus (hoofdstuk 1:14 e.v.) moeten zorgen:

    “Iedereen komt in verleiding om goed te zijn door zijn eigen begeerte, die hem lokt en meesleept. Is de begeerte bevrucht, dan baart ze liefde; en is de liefde volgroeid, dan brengt ze leven voort.”

  89. Pittig zegt :

    Kijk eens aan: zo kun je ook omgaan met die Gloriestoelers/organisaties/Pinkstergemeenten die van alles aan wonderen beloven, maar niets waar maken:

    President Paul Biya van het Afrikaanse land Kameroen, ten zuidoosten van Nigeria, heeft opgedragen honderd pinksterkerken in de grote steden te sluiten. Volgens hem vormen duistere praktijken van pinkstervoorgangers een gevaar voor de rust in het land.

    Biya gebruikt het leger om alle pinksterkerken in de hoofdstad Yaoundé en in de stad Bamenda te sluiten. In deze steden wonen de meeste christenen in Kameroen.

    “We zullen ons ontdoen van al die zogenaamd christelijke pinkstervoorgangers die de naam van Jezus Christus misbruiken om nepwonderen te doen en burgers in hun kerken te doden”, zei overheidsambtenaar Mbu Anthony Lang uit Bamenda.

    http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=25677

    Dat er mensen zijn overleden door de uitdrijving- en gebedspraktijken van die kerken, blijkt helaas te kloppen… 😦

  90. Marijke zegt :

    Haha, als ik er zelfs geen geloof voor heb XD

  91. mafchauffeur zegt :

    @Pittig: of men is weerspannig geweest en er alles aan gedaan om de op handen zijnde opwekking te dwarsbomen. Het heeft er namelijk alle schijn van:

    – Plat geen uitnodiging sturen om naar Londen te komen terwijl hij daar destijds wel naar hengelde
    – de mail van John G. Lake Ministries niet beantwoorden
    – begraven in plaats van bijzetten
    – geen live uitzending op televisie toestaan
    – een Godloochenaar de uitvaartdienst laten leiden
    – zich niet aansluiten bij de 300 Gideons

    Dat zie je namelijk wel vaker. Diep in hun hart wil men niets liever dan de geliefde terugkrijgen, maar als de mogelijkheid geboden wordt met de hakken in het zand gaan staan. 😉 😦

    *zich kwaad maakt*

    Overigens twijfel ik of deze reactie hetzij op, hetzij over het randje is. Maar het is niet mijn bedoeling om misplaatste grappen te maken over Friso. Wel over de Dodenopwekkers. Die na vanmiddag zoals gebruikelijk weer overgaan tot de orde van de dag, victorie kraaiend over Pappa die bij machte is iedereen uit de dood te laten opstaan en dat ook geregeld doet, en steeds vaker omdat het nu eenmaal nu de tijd is dat de profetie uitkomt dat wij Grotere Dingen zullen doen dan Jezus:

    wat de Heer in mijn hart legt en wat ook vandaag werd bevestigt is dat we het seizoen binnengaan van de grotere werken, waar Jezus het over had in Johannes 14:12. We zien inderdaad al vooruitgang ten opzichte van 2012.

    (bron: FB Plat, 11 augustus 2013)

  92. afolus zegt :

    @mafchauffeur
    Mooie post. Disclaimer is helemaal niet nodig.

    Bij de Gloriestoelers en Plat is Pappa een Grote Vriendelijke Reus uit een sprookje die alles kan maar niets doet.
    Ondertussen zijn die sprookjesvertellers zich zelf en anderen voor de gek aan het houden.

    Aufsalzen…!! Aufrotzen mag ook!!

  93. John zegt :

    @afolus en mafchauffeur

    We weten nu toch wel dat het dit soort mensen er vooral om gaat dat God het zou kunnen doen? Het gaat hen niet om waarheid of wat werkelijkheid is. Zij komen bij elkaar, bidden voor Friso en voelen zich daar fijn bij. Ze hebben niet het gevoel dat ze machteloos deze situatie hoeven af te wachten maar doen iets met hun overtuigingen. En God kán het! Dat staat als een paal boven water! En dat gevoel wordt bevestigd als ze zo aan het bidden zijn. Dan maakt het toch al niet meer uit of het daadwerkelijk gebeurd of niet?

    Dit gezegd hebbende: ik denk dat dit alles onbewust werkt bij het grootste gedeelte van deze mensen, zeg 99,9% En er zijn ook mensen, zeg maar die 0,01% die hier bewust gebruik van willen maken. En zo iemand is Plat. Die is echt te slim om in dit soort onzin te geloven.

  94. Im Gegenteil zegt :

    En, is er nog een wonder gebeurd? Hij is volgens mij gewoon begraven en NIET opgestaan. Ik ben heeeeel benieuwd hoe Monique Bakker-Baay hier nu tegenaan kijkt.

  95. Rick zegt :

    Kan iemand Monique Bakker-Baay die vraag stellen via Facebook ofzo? Ik ben benieuwd waar ze mee komt. En ik vind dat zij zich ook moet verantwoorden, ze geeft mensen valse hoop, en dan ook niet de minste mensen, nl. de koninklijke familie

  96. flipsonius zegt :

    Monique had het evenement inmiddels verwijderd, omdat iedereen toch wel op de hoogte was waar en hoe. Een vrouw vraagt op haar facebook-pagina bezorgd of het nog wel doorgaat. Dacht dat het gecancelled was. Reactie van Monique: Nee hoor … Je kunt er gewoon bij zijn… terwijl je je gebakkie eet 😉
    Zucht. Ik zou zeggen, bewaar er eentje voor Friso. Die zal wel honger hebben als hij is opgestaan.

  97. rob zegt :

    Dit is toch wel een hele leuke slogan voor Plat 🙂

    Een dode Prins Friso is té verleidelijk om te laten liggen.

  98. Rick zegt :

    Is er toch iemand die haar een bericht kan sturen? op een of andere manier vind ik wel dat ze verantwoording verschuldigd is.

  99. Rick zegt :

    “Nee hoor … Je kunt er gewoon bij zijn… terwijl je je gebakkie eet ;-)”

    dit is echt de banaliteit van het kwaad

  100. flipsonius zegt :

    @Rick
    Dat heb ik eerder al eens geprobeerd bij Ronald Plat. Een kritische opmerking is voor hun al voldoende om je voorgoed te blokkeren. En dan kan je ze helemaal niet meer volgen. Maar ‘banaliteit van het kwaad’ is een perfecte uitdrukking. Deze mensen zijn zo ontzettend van zichzelf vervuld dat je er onpasselijk van wordt 😦

  101. flipsonius zegt :

    @Pittig
    De volledige tekst vind je hier
    http://www.tomwaits.com/songs/#/songs/song/51/Gods_Away_On_Business/

    en wat quotes over religie

    http://www.tomwaits.com/wit/

    (‘there ain’t no devil. that’s god when he’s drunk’)

    Ik ben eigenlijk wel benieuwd of hij ooit geinterviewd is over zijn fascinatie voor religieuze (christelijke) thema’s. Hij heeft zoveel tegendraadse gospel-achtige songs geschreven. Eens kijken op de internets.

  102. mafchauffeur zegt :

    Ik vermoed dat de RVD eerder zal reageren dan mevrouw MBB.

    Logisch, want zij is slechts gehoorzaam geweest en haar taak naar Behoren verricht. Speculeren over het hoe en waarom van de schijnbare mislukking zou onbetamelijk zijn, zoals John al treffend heeft uitgelegd. 🙂

  103. Professor Prietpraat zegt :

    getzie, jakkes, die mensen hebben echt grote psychische problemen bij die glorieclub. Arme drommels.

  104. flipsonius zegt :

    @Pittig
    Om nog even terug te komen op Tom Waits (‘Gods away on business’)

    Hier een interessant artikel over de theologie van TW:

    http://www.faith-theology.com/2007/12/tom-waits-theologian-of-dysangelion.html

    😉

  105. Pittig zegt :

    @ Flipsonius

    Wat een mooi artikel is dat! Enthousiast, diepgaand, grappig en dan nog een paar schitterende quotes eraan toegevoegd. Dank!

  106. bramvandijk zegt :

    @flipsonius

    Hier een interessant artikel over de theologie van TW:

    Heel interessant en ik begrijp nu net iets meer wat mij zo aantrekt aan zijn muziek 😉

    En dat nog zonder de eschatologische ondertonen die bijvoorbeeld in verschillende nummers van Bone Machine naar voren komen.

  107. flipsonius zegt :

    @bramvandijk
    Bone machine had ik nog niet eens (shame on me). Gelijk maar besteld, en Buddy Millers ‘Universal House of Prayers’ zat ook nog in mijn winkelwagentje. Die dan ook maar meteen. 😉

  108. Vinegar zegt :

    Ik kon het niet laten deze mw. Monique te googlen. Op een site kom ik dit citaat van haar tegen (voor wie steenkolen Engels spreekt) :

    “My husband and I almost start an Evangelical Stay and Equipping Center in a church emptying province of the Netherlands. We believe God has placed this in our hearts. It’s a happy exciting time, we expect that the Lord will realize sooner spoken words. We wait and pray that His will be done. Do you want to Help us and join in prayer? Thank you for your support! We surley need it 🙂

    Bron: http://www.gracehope.com/community/?message=383000

  109. coby zegt :

    Ik heb ook meegebeden, heb Tylor Johnson en het team van Reinhard Bonnke ook nog ingeschakeld, maar ja, volgende keer beter.

  110. bramvandijk zegt :

    @flipsonius
    Ik denk dat bone machine na swordfishtrombones mijn favoriete tom waitsplaat is. Interessant voor dit topic is natuurlijk de onvervalste gospel van jesus gonna be here (met prachtige zinnen als: hollywood be thy name), of we’re all gonna be dirt in the ground inclusief een verwijzing naar Abel, de eerste mens doodging, of het eind van de wereld in the earth died screaming.

  111. mildzacht zegt :

    @John: Plat gelooft wel degelijk in de dingen die hij zegt. De man is intelligent, maar intelligentie en wijsheid zijn twee verschillende zaken.

  112. Bokkepoot zegt :

    @mildzacht

    Plat gelooft wel degelijk in de dingen die hij zegt.

    Niet retorisch bedoeld: geloof je dat echt? Zou het dan een autist zijn misschien? Ik heb me nog niet echt verdiept in de man en/of de Gloriestoel, maar wát ik van hem zie, lijkt me zo nep als het maar zijn kan.

    Nu weet ik dat nep zijn niet voorbehouden is aan de gemiddelde oplichter, maar ik kan echt moeilijk geloven dat deze man zelf gelooft wat hij allemaal roept. En ik geloof ook niet in beenverleningen, dus dan moet deze man óf een enorm rijke fantasie hebben (halleluja!), óf een oplichter zijn.

    Toch?

    Of er worden wel echt benen verlengd, dat kan natuurlijk ook.
    Net als dat dit meisje echt van haar hoofdpijn af is:

  113. John zegt :

    @mildzacht

    Plat gelooft wel degelijk in de dingen die hij zegt. De man is intelligent, maar intelligentie en wijsheid zijn twee verschillende zaken.

    Zou je denken? Ik weet het echt niet bij hem hoor. Weet je, die Navayo Leeuwin is nog te dom om te poepen, met z’n subsidie-aanvraag van een miljard. Die jongen spoort echt niet helemaal, en zou tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen. Maar Ronald lijkt me geslepener dan dat. Ik heb in het begin al eens verteld dat ik bij Plat zo’n idee kreeg dat hij gehaaid is, en dat het me niet zou verbazen als er een andere motivatie achter zit bij wat hij doet. Ik heb toen al eens geopperd dat het me niks zou verbazen als hij op een gegeven moment met een soort financieel plan op de proppen zou komen, à la Rob Allart. En uit betrouwbare bronnen heb ik inmiddels vernomen dat ik daar gelijk in heb gekregen (maar daarover later meer volgens mij, anderen hebben dat uitgezocht en daar zal binnenkort over bericht worden). Ik geloof gewoon niet dat Plat echt gelooft wat hij zegt. Hij is een zakenman, en hij is slim. Hij zoekt gewoon makkelijke slachtoffers om geld aan te verdienen. Hij is echt te slim voor dit hele schoentje-trek-gebeuren. Een beetje opperen dat mensen die 1.70 lang zijn 20 cm kunnen groeien als ze dat willen. Kom op zeg, dat gelooft toch niemand? Maar Plat kan het anderen laten geloven. Er zit iets berekenends in wat hij doet.

  114. Bokkepoot zegt :

    @mildzacht

    Ik ben nogal gevoelig voor non-verbale communicatie, en Ronald Plat praat als hij in dit bovenstaande filmpje bid niet tegen de hoofdpijn noch tegen Degene die de hoofdpijn moet oplossen.

    Net zo min als dat de man op de achtergrond het oprecht meent wanneer hij ‘halleluja, god heeft weer een wonder gedaan’ uitroept. Daar hoef je echt geen psychologie voor gestudeerd te hebben om te horen dat de onechtheid ervan af druipt.

    Ze geloven beiden niet in wat ze zeggen, maar zeggen het om een boodschap af te geven aan de toehoorders.

  115. mildzacht zegt :

    @John @Bokkepoot
    Ik sta niet achter wat Plat doet. Maar de reden dat ik zeg dat ik geloof dat hij oprecht is, is omdat ik hem persoonlijk ken. Hij steekt overigens bijna al zijn geld, dat hij verdient met zijn accountancy bedrijf, in zijn ‘Koninkrijk’. Ik geloof niet dat hij er iets aan verdient.

  116. bramvandijk zegt :

    @mildzacht, Bokkepoot, John
    Het blijft altijd speculeren naar de intenties van anderen. Ik wil er wel op wijzen dat we heel erg snel geneigd zijn om vanuit ons eigen standpunt te denken.

    Ik vind het persoonlijk ook erg lastig om te geloven dat Plat al die maanden zo enthousiast staat te doen op straat met zijn gloriestoel, terwijl hij zelf weet dat het nep is en dat hij alleen maar aan schoenen staat te trekken. Dat lijkt mij niet vol te houden. Het lijkt mij makkelijker om dit echt te geloven dan om te doen alsof. Maar misschien zegt dat ook vooral wat over mij 😉

    Zo lang bezig zijn om uiteindelijk zijn volgelingen geld uit hun zakken te kloppen? Tja… het lijkt mij een uiterst riskante en nogal forse investering. Zelfs las hij met een of ander gek en duur plan komt, dan nog is het maar de vraag of dat altijd zijn bedoeling is geweest.

  117. Bokkepoot zegt :

    @mildzacht

    Elk oprecht en elk minder oprecht persoon heeft mensen in de omgeving die hem of haar persoonlijk kennen. Maar dat doet toch niets af aan het feit dat als ik deze man zie en vooral hoor, mijn gevoelssprieten al op scherp gaan staan voordat ik überhaupt weet waar het over gaat.

    Als jij er van overtuigd bent dat deze man niet bewust de boel oplicht, wil ik dat voor het gemak best aannemen. Maar dat maakt zijn optreden geen spat ‘echter’.

  118. mildzacht zegt :

    @Bokkepoot
    Als ik de youtube filmpjes kijk en zijn Facebook berichtjes lees, snap ik waarom je denkt dat de beste man kwade bedoelingen heeft.

    Het enige wat ik er van kan zeggen is dat ik hem altijd al zo meegemaakt heb, ook van ver vóór de Gloriestoel-periode. Hij was altijd al enthousiast, geloofde ernstig in de dingen die hij zei. Zijn hele leven is gericht op God, of ik zeg liever ‘de werken’ voor God. Zijn leven is wat dat betreft wel een consequent, coherent geheel. Omdat ik Plat zo ervaren heb zie ik deze Gloriestoel periode als een logisch vervolg op zijn wereldbeeld.
    Alleen bekruipt mij het gevoel dat hij wel heel erg graag ergens in -wil- geloven.

  119. Bokkepoot zegt :

    @bramvandijk

    Ik wil er wel op wijzen dat we heel erg snel geneigd zijn om vanuit ons eigen standpunt te denken.

    Uiteraard. Dat zou voor mij ook de grens bepalen tussen oordelen en veroordelen. Ik kan waarnemen en daar conclusies uit trekken, maar welke werkelijkheid erachter zit weet ik natuurlijk niet.

    Als ik echter iemand op een toon hoor praten waaruit blijkt dat hij of zij datgene wat hij zegt moet verkopen aan de toehoorder, dan heeft dat toch weinig te maken met mijn standpunt. Wel kan ik voorzichtig zijn met de conclusie die ik trek: hij liegt. Wellicht is hij alleen maar onzeker, of is het ‘overtuigen’ van de toehoorder slechts een aards bijverschijnsel van zijn verder zuivere bedoelingen.

    Maar onecht blijft het wel. :razz

  120. Bokkepoot zegt :

    @mildzacht

    Bedankt voor je aanvulling.

    Op zich kan ik best geloven wat je zegt. Eigenlijk heb ik in eerste instantie gedacht dat hij vooral zichzelf voor de gek hield. En vervolgens weet ik dan niet goed waar de grens ligt tussen jezelf voor de gek houden of anderen bewust voor je karretje spannen.

    En natuurlijk komt daar ook Brams opmerking om de hoek kijken dat ik vanuit mijn eigen referentiekaders redeneer: ik geloof niet in al die beenverlengingen, en ik zie vervolgens zo’n filmpje als hierboven, waar de onechtheid van af druipt.

    En dan trek ik makkelijk zo mijn conclusies.

  121. John zegt :

    @mildzacht

    Hoe plaats jij het dan dat Plat met een financieel systeem bezig is waar Rob Allart nog een puntje aan kan zuigen? Daar gaan straks een hoop mensen de dupe van worden!

  122. mildzacht zegt :

    @John

    Dat is nieuwe informatie voor mij, daar weet ik niets van. Ik kan daar dus ook geen oordeel over geven.

  123. DsDre zegt :

    @John.

    Lijkt me een mooi item voor een nieuw topic.

  124. mafchauffeur zegt :

    @John, mildzacht, DsDre: artikel komt begin september, naar het schijnt. De langwerpige groene zoete augurkentijd is nog volop gaande.

    Tot die tijd zoveel mogelijk aflossen op je hypotheek s.v.p. 😉

  125. John zegt :

    @mafchauffeur

    Maar ik had dus wel gelijk met m’n voorspelling. Dat maakt me wel echt boos en verdrietig tegelijkertijd. Die man is zo akelig voorspelbaar… 😦

  126. John zegt :

    @mildzacht

    Hij steekt overigens bijna al zijn geld, dat hij verdient met zijn accountancy bedrijf, in zijn ‘Koninkrijk’. Ik geloof niet dat hij er iets aan verdient.

    Dat hele Gloriestoel-concept kost, zoals ik het kan zien, bijna geen drol. Heb jij zicht op waar dat geld naar toe zou gaan?

  127. Beervis zegt :

    @John
    Je ziet het trouwens best vaak dat ex-zakenmensen of ex-directeuren pastor worden. Dat zie je terug bij Allart, Bert de Haan, ook bij be in health was het het geval en bij die docu van de vpro over voorspoed evangelie zag je dat… Zou God zakenmensen zoeken, of ruiken zaken mensen God in het belasting voordeel?

  128. Boktor zegt :

    John zegt : 20 augustus, 2013 om 4:08 pm
    @mildzacht

    uit betrouwbare bronnen heb ik inmiddels vernomen dat ik daar gelijk in heb gekregen (maar daarover later meer volgens mij, anderen hebben dat uitgezocht en daar zal binnenkort over bericht worden)

    Erg benieuwd!

  129. rob zegt :

    @Bram, Mildzacht.

    Ik denk dat Plat te vergelijken valt met Mattheus van de Steen.

    GROTE claims doen uit het geloof, en dan God maar een handje helpen omdat de wonderen uitblijven.

    Het is veel meer narcisme dan oprecht geloof.
    Hun geloof (het grote wonderevangelie) past bij hun narcisme en er zijn altijd wel trouwe volgelingen te kweken die zoiets versterken.
    En daarna heb je een beweging die heel lang in stand kan blijven omdat het milieu rond die figuren zich uitselecteert.

  130. afolus zegt :

    @rob
    Vermoedelijk heb je gelijk.
    Erkenning en narcisme zijn waarschijnlijk zijn drijfveren.
    Geld vermoedelijk helemaal niet. Ik heb tot nog toe nog helemaal geen verhalen gehoord over geldinzamelingen, incassomachtigingen etc.

    Het Plat- project waarover hier en daar de eerste geruchten rondzingen staat zo buiten de werkelijkheid dat elk weldenkend mens daarvoor zijn knip gesloten houdt.
    Maar ja, voordat Allart zijn kunsten vertoonde dacht ik ook altijd dat apothekers zo goed konden leren… 😀

  131. DsDre zegt :

    Ik lees dat hier nogal makkelijk de diagnose narcisme wordt gesteld. Dat vind ik een makkelijk uitvlucht voor de betrokkenen. Ze zijn psychisch ziek dus minder toerekeningsvatbaar. MvdS en Plat zijn volgens mij volledig verantwoordelijk. Liegen is niet voorbehouden aan narcisten, net als je zelf (en daarmee anderen) een rad voor ogen draaien.

  132. afolus zegt :

    DsDre
    Als we alle mensen met narcistische trekken om ons heen als “ziek” zouden beschouwen kwam het helemaal nooit meer goed met het zorgstelsel… 😉

    Ik zou narcisme in het kader van Plat en Van der Steen willen omschrijven als
    “egocentrische ijdeltuiterij met managementpretenties” 😀
    Niks mis mee (en niet strafbaar) maar je kunt er maar beter uit de buurt blijven.

  133. DsDre zegt :

    @afolus.

    Mee eens. Het nieuwe DSM zorgt ervoor dat er voor iedereen een labeltje is. Meen je niets te hebben dan ben je een zorgwekkende zorgvermijder.
    (Plat?) en Allart doen me denken aan Gordon Gekko uit de films Wall Street.
    Geldzucht is de wortel van alle kwaad en dat weten deze heren prima te benutten. Money never sleeps!

  134. mildzacht zegt :

    @John

    In het verleden sponsorde Plat de locatie voor Bijbelstudies. Wat de gloriestoel betreft zitten de kosten in de tijd. Plat steekt er veel tijd in waardoor hij minder kan werken. Tijd is geld.

  135. rob zegt :

    @DsDre

    Hohoho,

    Ik zeg nergens dat narcisten volledig ziek en volledig ontoerekeningsvatbaar zijn.

  136. rob zegt :

    @DsDre

    Het is bovendien een algemene opvatting dat je bij elk persoon met een ziektebeeld een beroep kan doen op bepaalde “gezonde” functies.
    Als dat er niet zou zijn kun je elke therapie als nutteloos beschouwen.

    Plat en MvdS hebben een milieu rond zichzelf gecreëerd waarin ze nauwelijks nog gecorrigeerd zullen worden.
    Alles wat je voedt verergert.
    Ben benieuwd waar de bodem zit, of de limit (net hoe je het noemen wilt) bij Plat 🙂

  137. rob zegt :

    @DsDre

    Er is bij Plat wel veel meer aan de hand dan geldzucht.
    Je zwakt het narcistische component nu helemaal af :).
    Ik heb nog nooit een patient zo snel zien genezen 🙂
    Gewoon een kwestie van anders labelen, dan ben je er ook vanaf 🙂
    Goed gedaan hoor.

  138. DsDre zegt :

    Zo zie je dat GG krachtiger is dan de gloriestoel. Eerst labelen we en dan trekken we die label er zo weer af. GG geneest Plat.

  139. rob zegt :

    @DsDre
    Wat dat betreft is het net de gezondheidszorg zelf 🙂

  140. DsDre zegt :

    Daar weten we alles van. Je moet toch aan de slag zijn en successen behalen. Wat te denken van beenlengteverschil? Zo te labelen en zo weer er af.

  141. engel zegt :

    @mildzacht,

    Je stelde dat Plat bijna al zijn geld dat hij verdiende in de Gloriestoel zou stoppen. Bij navraag door John bleek het (alleen) om vrije tijd te gaan, na en buiten zijn werktijd dus.

    In dit geval is tijd dus geen geld, omdat hij nog steeds (denk ik) een heel redelijk salaris verdiend en dit m.i. (terecht) voor hem zelf gebruikt.

    Veel christenen, waaronder ik zelf, steken (ook) veel vrije tijd in gemeente of kerkewerk. Daarin is Ronald Plat dus niet anders of beter dan mijzelf of andere gelovigen. Ook zegt dit niks over het feit of hij oprecht is. Dat kan nooit afhangen wat de tijd (of desnoods) geld wat je erin stopt. Veel hangt af van de motivatie waarmee je iets doe en wat je hoopt te bereiken. Vooralsnog zie ik dat hij veel (negatieve) aandacht genereert met allerlei dubieuze praktijken en uitspraken. Vooral zijn uitspraken over het opwekken van dode kinderen vind ik bijzonder stuitend. ZIjn poging om 1 miljard subsidie van de overheid te krijgen vind ik ook niet getuigen van grote wijsheid of realiteitszin.

  142. John zegt :

    Plat denkt kennelijk dat hij recht heeft op ‘heil en goedertierenheid’ (lees: geld) omdat hij de zieken geneest en de doden opwekt.

    http://tinypic.com/view.php?pic=o05ug0&s=5

  143. John zegt :

    Ah, begint de server van GG nu naar goed GeenStijl-gebruik ook te roken? :mrgreen:

  144. engel zegt :

    @John,

    Ik ben het voor 1 keer niet met je eens.

    IK denk niet dat Ronald vindt dat hij er recht op heeft op grond van wat hij doet, maar op grond van zijn ‘Prosperity’ evangelie, wat inhoud dat ieder christen recht heeft op rijkdom en gezondheid. God is immers een SInterklaas? Alleen moeten ze God een handje helpen om dit te bereiken, vandaar al die doldwaze activiteiten om mensen zogenaamd beter en levend te krijgen en om zelf rijk te worden. (meestal ten koste van een ander, want ze drukken geen geld bij).

    IN wezen is zijn theologie en gedrag heel consequent, al zullen jij en ik het het niet helemaal mee eens zijn.

  145. John zegt :

    Kijk, hier krijgt Plat dan weer een harde plasser van!

    http://nos.nl/artikel/543277-wederopstanding-verbaast-artsen.html

  146. John zegt :

    En zo is Plat kennelijk van plan zijn eigen groepje op te richten die straks hun geld en bezittingen bij hem mogen inleveren. Let the harvest begin!

    http://tinypic.com/view.php?pic=1zwcfmo&s=5

  147. Sueigilera zegt :

    @John,

    Het handen opleggen bestond hier uit een langdurige reanimatie. 🙂
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-2399925/Ohio-man-Tony-Yahle-comes-life-heart-stops-45-MINUTES.html
    Nadat het hart weer tekenen gaf van leven heeft men wel medisch gehandeld. Desondanks noemt de dokter het een wonder. De patiënt zelf en zijn familie beschouwen het als een wonder van God.
    Ik wacht in spanning af wat collega cardiologen hier over zullen zeggen in onze boeiende wereld.

  148. waarheid zegt :

    hier het geheim van ronald plat en zijn trawanten

  149. Bokkepoot zegt :

    Wat ik me al een tijdje zat af te vragen: waarom eigenlijk wordt het te korte been altijd verlengd? Of wordt het te lange been ook wel eens een keer verkort?

  150. joost zegt :

    Bokkepoot
    Wanneer ze benen gaan verkorten en ze gaan een klein schietgebedje te ver dan zijn de benen weer ongelijk. Doen ze het nog een keer, gaat het weer fout. Dan heeft iemand op een bepaald moment zulke korte beentjes dat hij een l.. tot op de grond heeft. Lijkt me ook niet prettig. 😦
    joost

  151. Bokkepoot zegt :

    @Joost

    Dan heeft iemand op een bepaald moment zulke korte beentjes dat hij een l.. tot op de grond heeft.

    Mwa…. de rest van je leven op stelten lopen is ook niet alles.

  152. waarheid zegt :

    hier nog een die uitlegt hoe een dove weer kan horen en een blinde weer kan zien. daarna volgt de uitleg waarom het een oplichting is.
    en dan te geloven dat ik hier zelf vol in heb geloofd.

  153. Vaynee zegt :

    @ waarheid ik heb deze documentaire ooit al eens in z’n geheel bekeken en was behoorlijk geshockeerd. Dat dit allemaal gebeurd. Persoonlijk ben ik behoorlijk sceptisch over gebedsgenezers e.d., maar ik heb in directe omgeving iemand die nu na 30 jaar gehoorapparaten weg heeft kunnen leggen en die alles goed hoort nadat ze haar leven lang doof/ slechthorend was. Volgens mij moeten we God ook niet tekort willen doen als hij mensen als Jan Zijlstra dus kennelijk ook voor dit soort wonderen gebruikt.

  154. Bokkepoot zegt :

    @waarheid / @Vaynee

    Ik vind vooral die laatste video eigenlijk een beetje ongeloofwaardig. Je moet wel heel erg op de omstandigheden en de sulligheid van de ‘patiënten’ vertrouwen om dit iedere keer tot een overtuigend einde te brengen.

    Of zijn er inmiddels legio’s ‘genezenden’ die op fora en en publiek verkondigen dat ze zijn opgelicht door blindengenezers en beenverlengers en helemaal niet zijn genezen? Zijn Ronald Plat en anderen dan echt niets anders dan pure illusionisten die volledig bewust de boel belazeren?

    Ook dat lijkt me best vergezocht. Al zou ik het wel heel graag geloven!

  155. Paulien zegt :

    Ik vind het heel erg wat hier gebeurt. Zelf ben ik oprecht christen, maar dit gaat veel en veel te ver! Ten eerste is het ontzettend kwetsend voor de nabestaanden en het doet daarnaast geen recht aan de mensen die 1,5 jaar lang voor Friso gebeden hebben. Ik geloof dat God ons hoort, maar niet op commando verhoort! Dat zou lekker makkelijk wezen. God is geen tovenaar!! Wat ik daarnaast lastg vind is dat zoiets christenen weer in een verkeerd daglicht zet, terwijl er ook christenen zijn die wel met beide benen op de grond staan..

  156. grobboo zegt :

    Aangezien God niet bestaat heeft bidden ook geen enkele zin. Zolang je als christen in een verzinsel gelooft kun je je afvragen of er uberhaubt christenen zijn die met beide benen op de grond staan.

  157. grobboo zegt :

    “God is geen tovenaar!!”

    Als je als almachtige het hele universum geschapen hebt ben je toch wel de beste tovenaar die er bestaat. Daar is Gandalf niks bij.
    Het opwekken van Friso moet dan natuurlijk een peuleschil zijn.

    Het kwam natuurlijk door Mabel, die had zitten flikflooien met die Bruinsma. Een crimineel. Dat was zeer onwelgevallig in Gods ogen, zodat hij met zijn almachtige vinger een sneeuwlawine in beweging bracht om Friso te bedelven.
    Mabel hield erg van Friso, evenals zijn kinderen. God wist dat. Om Mabel lekker lang te laten lijden lied God Friso anderhalf jaar in coma liggen.
    Dat alle gelovigen in Nederland zich de blaren van de handen baden voor een wederopstanding hoorde hij natuurlijk wel, maar daar had God gewoon schijt aan. Iets met Gods wil. Zijn wil geschiede en het grote plan..