Ronald Plat zegt sorry

Ronald Plat, de evangelist die landelijk opschudding veroorzaakte met zijn mededeling dat hij de Zeister broertjes graag uit de dood zou willen opwekken, heeft in een persverklaring op zijn Facebook-pagina SORRY gezegd.

plat-persverklaring

Wij zeggen: respect voor deze knieval. Maar Plats volgers op Facebook zijn niet te spreken over de excuses van de evangelist. Hem is niets aan te rekenen, want hij staat moedig voor de zaak van God. Zeurensen voert zoals gewoonlijk het hoogste woord:

“Ik vind het een schande dat iemand zich moet verontschuldigen voor het spontaan uiten van liefde en geloof in God, en dat de negatieve pers die van zoiets moois een negatief verhaal maakt, vrijuit gaat. Is het niet tijd dat de negatieve laster-pers die zich altijd als een stel huilende wolven verzamelt om alles wat van God is, zwart te maken, dat zij eens te horen krijgen dat ze niet welkom zijn in een land dat zo geliefd is door God? Als iemand zich hier moet verontschuldigen is het de negatieve pers. Dat is een schandvlek op Nederland. Jij bent een lichtpunt in dit land, Ronald.”

Gebedsgenezer Jan Zijlstra vindt zelfs dat Plat te terughoudend is geweest. In Trouw zegt hij:

“Hij moet natuurlijk niet afwachten tot die moeder gaat bellen. Ik weet niet of God in zijn hart heeft gelegd dat hij dit moet doen. Hij moet absoluut geen actie ondernemen als dat niet het geval is. Maar als hij zeker weet dat de Heer dit wil, dan moet hij naar de moeder gaan en zeggen: ‘ik heb een boodschap van God, ik kom uw zonen opwekken’. God zal hem ook helpen als de vrouw het niet ziet zitten.”

Intussen is Plat door onverlaten met de dood bedreigd. Enkele van die e-mails belandden per ongeluk ook in de mailbox van Goedgelovig en die waren niet erg gezellig. Hoewel grapjassen vast zeggen: ‘Dan hebben de Gloriestoelers meteen een lijk waar ze onbegrensd op kunnen experimenteren,’ zijn doodsbedreigingen natuurlijk not done. Het leverde Plat wel extra publiciteit op. Zo plaatsten diverse regionale kranten dit artikel van Silvan Schoonhoven:

dodenopwekker-artikel

Plats activiteiten op het dodenopwekpad vielen ook bij Agapè niet in goede aarde. Een GG-lezer maakte ons erop attent dat deze zendingsorganisatie een getuigenisfilmpje waarin Plat vertelt dat hij door Jezus zo ‘tot rust is gekomen’, van haar YouTube-kanaal heeft verwijderd. Gevraagd om een toelichting, liet woordvoerder Wouter van der Toorn, zelf gisteren samen met Plat gefrituurd op GeenStijl, weten:

“Klopt, nu even offline. We willen niet dat het in de weg zit in onze online missie. Leidt af van ons echte doel. Voor de duidelijkheid: dit is geen definitief besluit. Maar gezien de publiciteit nu willen we zorgvuldig zijn. Eerlijk gezegd is het verder een prachtig getuigenis en helemaal niets mis mee.”

87 Reacties op “Ronald Plat zegt sorry”

  1. mafchauffeur zegt :

    Hulde.

    Nu nog de Telegraaf met een knieval. Want zij waren het die beweerden dat Plat tot twee maal toe de moeder van de broertjes heeft benaderd voor toestemming om hen op te wekken.

    Dat was natuurlijk helemaal niet waar. Een welhaast demonische verdraaiing van de waarheid. 😉

    Plat had vorige week de ouders van een door zelfmoord omgekomen meisje in Spakenburg twee maal rechtstreeks per mail om toestemming gevraagd (nadat een dergelijk verzoek via vrienden van de ouders al was afgewezen).

    En daar was niets kwetsend en liefdeloos aan. En met de broertjes had het al helemaal niets te maken.

    Ik zie de rectificatie van de Telegraaf met belangstelling tegemoet.

  2. Rik zegt :

    Is Plat voor de verandering eens niet plat, gaat Zeurensen weer zeuren…

  3. rob zegt :

    Die getuigenis maakt wel weer het een en ander duidelijk.
    Ziekte door demonen was een groot issue. Aandachttekort, laag zelfbeeld….

  4. afolus zegt :

    Als je zo’n verhaal van Ronald Plat bekijkt, ben ik benieuwd naar het verhaal van zijn ex-vrouw. Die vrouw heeft het verhaal van zijn bekering gezien, heeft zich van hem afgekeerd (zegt Plat) en ziet wat er van hem is geworden.

  5. mafchauffeur zegt :

    @afolus: die zit vermoedelijk sinds pak ‘m beet een half jaar in de redactie van GG. 😉

  6. mafchauffeur zegt :

    Is dat trouwens niet de voorganger van Gods Original Design op die krantenfoto?

    Zo zie je maar, altijd voorzichtig zijn met wie je je laat fotograferen. Voor je het weet word je in verband gebracht met extreme opvattingen. 😉

  7. Case zegt :

    Ik vraag me af hoe de media-seeker Paulien Vervoorn hier weer de aandacht naar zich toe gaat trekken. Die streed met Zeurensen om de meeste aandacht en is een liker van GG! Dus Paulien…. go for it!

  8. DsDre zegt :

    Ik snap niet waarom Agape dit getuigenis op zijn website heeft gezet. Plat geeft zijn ex-vrouw de schuld van zijn echtscheiding. Hoor en wederhoor is kennelijk niet nodig, ze kan publiekelijk op de kar met pek en veren door meneer Plat worden rond gereden. Opvallend dat daar dan geen protest opkomt.

  9. Wim zegt :

    @Afolus, In zijn interview heeft hij het over zijn “eerste scheiding”………….dus…….een soap?

  10. John zegt :

    Verder inhoudelijk verbaasd het me niet Ronald werd ‘overvallen door alle mediaberichtgeving’. Hij heeft systematisch alle mensen verwijderd die ook maar een enkel kritisch geluidje lieten horen op zijn facebookpagina en op die van de Gloriestoel. Nu heeft hij niemand meer om zich heen die hem tegenspreekt en hem van de nodige kritiek voor ziet. Hier ging het bij TRIN ook mis, met opperleugenaar Willem Ouweneel voorop.

    Dit is wat er van komt Plat. Verschillende mensen hebben je willen waarschuwen en hebben anderen willen beschermen tegen jouw bizarre ideeën en gebrek aan inlevingsvermogen. Hier heb je niet naar willen luisteren. En wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten.

    Overigens, ik snap dat mensen boos en verdrietig zijn vanwege de woorden van Plat, maar doodsbedreigingen uiten gaat altijd te ver.

  11. DfTg zegt :

    Ik vind dat Plat die broertjes uit de dood moet gaan opwekken. Dan kan het twee kanten opgaan:

    1) Het lukt niet. Plat gaat plat. Weg met plat, aan het kruis ermee (liefst ondersteboven)
    2) Het lukt wel, GG gaat plat, site uit de lucht, weg met alle sarcastische zneurkousen, iedereen bekeert zich tot het ware geloof in Jezus en dien gekruisigd

    Kortom: Maak van een mug geen olifant, want dan kost het Plat wat meer moeite om deze op te wekken.

  12. John zegt :

    @DfTg

    het probleem met punt 1 is, dat het dan natuurlijk niet aan Plat ligt. Het ligt dan aan het ongeloof van de moeder van de broertjes, of aan het ongeloof van de omgeving waarin Plat bidt, of aan het ongeloof in Nederland. Het zal nooit aan hem zelf liggen.

  13. Joke zegt :

    video doet t niet

  14. John zegt :

    @Joke

    hier staat ie:

  15. ruub zegt :

    In reactie op de afgelopen dagen valt Zeurensen nu GG (en Rejoicenow) frontaal aan. http://www.soundofheaven.info/lasterpraat

  16. afolus zegt :

    @Ruub
    Het is wel eens goed dat GG zo op zichzelf wordt terug geworpen.
    Momenten van zelfreflectie zijn zo kostbaar…
    Dat is ook heel goed zichtbaar in het leven van David Sörensen zelf.
    En in het leven van Renate natuurlijk ook, zeker als ze zingt.

    Glorie. 😀

  17. John zegt :

    @afolus

    Ik word ook altijd zó op mezelf terug geworpen als ik Renate hoor zingen 😉

  18. bramvandijk zegt :

    @afolus
    😀 Glorie, shabbah!

  19. afolus zegt :

    Opmerkelijk trouwens dat Zeurensen zich zo nadrukkelijk manifesteert in deze crisistijd. Zou hij kort geleden een legaat hebben ontvangen van een trouwe overledene, waardoor zijn schulden verder zijn gereduceerd..?

    Dan begrijp ik dat hij het opwekken van doden graag aan anderen over laat.

    Eerst vóór Zijlstra tégen Rolph Hendriks, daarna vóór rukkende Ronald en tégen de rest van de wereld en nu vóór Mattheus van der Steen tégen o.a. GG.

    Er zit een opwaartse lijn in de redeneertrant… 😀 😀

  20. ruub zegt :

    @Afolus

    Renate is op FB ook niet zo heel blij met GG:

    …moeten we dan maar zwijgen voortaan, ons de mond laten snoeren??
    Natuurlijk niet!! Dat is precies wat sites als Goedgelovig beogen! De waarachtige dienaars van God de mond snoeren door intimidatie en laster…

    Ik vrees dus dat we nog we Renate – als een van de weinige, waaarachtige dienaren – nog wel een paar keer zullen moeten horen ‘zingen’.

  21. afolus zegt :

    Naar Paulien Vervoorn

    “Lieve Renate,

    Je hebt misschien de brieven al gelezen die ik schreef aan Lieve Paulus en Lieve Ronald. Mijn brieven worden door duizenden gelezen en doorgestuurd.
    Je zult wel denken waarom ik jou ook zo’n lieve brief stuur.

    Nou dat komt omdat ik soms wel eens jaloers ben op jouw passie en lust tot zingen, waarmee je duidelijk maakt dat je het heel serieus meent met je geloof en je talenten. Fijn hoor die passie.

    Wat ik jammer vind is dat je met die passie van jou anderen tot last kunt zijn.
    Sterker nog je irriteert me. Mijn hoornvlies staat op knappen als ik die kraakstem van je hoor kwetteren en ik ben bang dat ook de engelen een rondje om gaat als jij je profetische herrie aan het oefenen bent.

    Dus als je een ware getuige wilt zijn, doe het in de stilte, doe het in gebed.
    Je weet toch dat God het zijn geliefden (en jij hoort daar bij) in de slaap geeft.
    Of ga lekker een boottochtje maken met een fototoestel op je rug, bemin je man, doe iets leuks maar…. houd je waffel…

    Broederlijke groet,
    Afolus

  22. bernarderder zegt :

    ‘ik-ben-beter-dan-jij’ spelen…

    Gezellig!

  23. DsDre zegt :

    “Ook als er laster over mij geschreven wordt, geef ik er geen aandacht aan.”

    Aldus DS is zijn artikel over lasterpraat.

  24. mafchauffeur zegt :

    @afolus: het lijkt er op dat je de neiging om elke dag minimaal een keer die video te bekijken nog steeds niet kunt bedwingen.

    Lastig.

    Toch maar een keertje op de Gloriestoel gaan zitten voor bevrijding.

    Ik heb er alvast een aantal klaargezet.

  25. Frans zegt :

    Is het niet tijd dat de negatieve laster-pers (…) eens te horen krijgen dat ze niet welkom zijn in een land dat zo geliefd is door God?

    WTF?

    (WWJD, bedoel ik natuurlijk…. )

  26. Frans zegt :

    ruub zegt : 24 mei, 2013 om 1:00 pm

    In reactie op de afgelopen dagen valt Zeurensen nu GG (en Rejoicenow) frontaal aan. http://www.soundofheaven.info/lasterpraat

    Whahaha! Die foto erboven… geweldig!

  27. mafchauffeur zegt :

    @Frans: jij bent satanist? 😉

  28. Frans zegt :

    @matchauffeur

    Je zou het toch haast worden…. :-S

  29. oneindig11 zegt :

    Waar is hier het excuus? In : liefdeloos op HEN ben Overgekomen? dat spijt hem dus, dat het zo is overgekomen, niet dat het liefdeloos IS.

  30. fladderaartje zegt :

    @afolus
    Mooie brief. Ik neem aan dat hij met name op Paulien gericht is. Prachtige persiflage. Ik weet niet wat ik liever zou krijgen, een eerlijk gemeende doodsbedreiging of zo’n neerbuigende laten-we-elkaar-de-waarheid-in-liefde-zeggen epistel. Ik behoorde helaas niet tot de duizenden die haar brieven aan oa Paulus hadden gelezen, dus dankzij GG weer een BGer leren kennen (Bekende Gristen)

  31. fladderaartje zegt :

    @Ds Dre
    Viel me ook al op. Hij heeft zes kantjes nodig om zijn lezer ervan te overtuigen dat hij geen aandacht geeft aan lasterpraat. Die foto’s zijn onbetaalbaar. Als je goed in de ogen van die slang kijkt, zie je in het ene oog GG staan en in het andere oog RN.

  32. DsDre zegt :

    @Fladderaartje.

    En ik geef geen enkele aandacht aan DS en zijn artikel! HELEMAAL NIET, SNAP JE. Het is niet het bespreken of lezen waard. Ik wil er geen woorden aan vuil maken. Ieder seconde is verspilde moeite, laten we ons richt op de Heer en niet op DS.

  33. Pieter zegt :

    “Ikzelf lees nooit op dat soort websites, zoals Goedgelovig, Rejoicenow en vele anderen. Ik weet dat het geschreven is door mensen die niets van Gods Geest en vrijheid willen weten, en die als enig doel hebben om datgene wat de Geest van God doet belachelijk te maken en vals te beschuldigen.”

    Hoezo: Gij zult niet oordelen opdat gij niet veroordeeld zult worden?
    Sorry Zeurensen maar is dit niet het balk splinter verhaal?…

  34. fladderaartje zegt :

    @Ds Dre
    Over duizenden lezers gesproken, zouden er werkelijk duizenden mensen zijn die die uitsterst omslachtige, warrige verhalen van DS lezen? Ze hebben wel kritiek op religie enzo, maar ik ken geen dominee die zo vaak in herhaling valt als DS.

  35. DsDre zegt :

    @Fladderaartje.

    We geven uiteraard geen aandacht meer aan DS, maar zijn verhalen, die ik nooit lees, zijn inderdaad lang en warrig.

  36. M Lunedi zegt :

    Nieuw familiespel: Enthousiaste spelers: Ronald Plat, Zeurensen.Makkelijker dan domino: Doden opwekken uit de dood dmv handoplegging en bidden. Leuk voor de Zondagmiddag.

  37. Oscar de Tweede zegt :

    Mij is al vaker opgevallen dat in ultra charismatische kring de mensen sterk de neiging hebben met elkaar mee te praten. Ik denk, dat Zeurensens klokje een beetje achterloopt op dat van Plat c.s. en daarom een nabrander geeft die afwijkt van Plats excuus (waarvoor toch wel een zekere waardering). Komt vast we weer een fraaie draai aan, denk ik.
    Plat zegt in zijn getuigenis op het filmpje, zoiets als: “Ik wilde rust vinden in het huwelijk”. Ik heb inmiddels door schade en schande ontdekt, dat je eerst vrede en rust moet hebben in jezelf. Pas als je stevig in je schoenen staat, ben je klaar voor een hechte relatie.

  38. Vera van Haarlem zegt :

    Gaat het wel goed met David? Hij lijkt mij wel erg verkrampt achter z’n toetsenbord zitten.

    Misschien moet hij wat meer in de tuin werken 🙂

  39. fladderaartje zegt :

    @ vera
    Dit is hoe hij zich jou en mij voorstelt, verkrampt van haat, met maar een doel, de opwekking in Nederland voorkomen door de geest van religie aan te wakkeren op internet.

  40. fladderaartje zegt :

    Trouwens altijd dom om zoiemand als Plat met de dood te bedreigen. Dan geef je hem alleen maar een martelarenstatus. Nog even en het wordt lijden om het evangelie genoemd.
    Ik stel voor dat GG de doodsbedreigers een gratis supscription op “Life Letters” cadeau doen. Dat is mooi symbolisch en als ze het ook nog allemaal gaan lezen hebben ze voorlopig geen tijd meer om dreigmailtjes te schrijven.

  41. afolus zegt :

    @fladderaartje
    En jij denkt dat Plat onder intimi de dramatische rol van “Vervolgde om Christus’wil” nog niet op zich genomen heeft?
    Volgens mij is er al een subsidievraag naar Open Doors uitgegaan. 😀 😀

  42. neeltje zegt :

    @ Afolus
    Het zingen van Renate moet wel HEEL ERG zijn, dat er in je ogen iets op knappen staat, als je dat hóórt 🙂

  43. Karel zegt :

    voor alle doemdenkers hier, ga eens bij je zelf na ,of je wel eens klaar staat voor je buren,..want wat er gewoon aan de hand was , met deze man dat hij het zich zo aantrok en dat hij het zo verschrikkelijk vond dat hij iets wilde betekenen
    voor de nabestaande, hij durfde het te uiten zijn medeleven in die vorm,
    wat ik zo hypocriet vind van de nederlander dat ze meteen komen met bedreigingen. er zitten er zat achter de tralies die zoveel verkeerd hebben gedaan en dan denk ik aan kinder pedofilie en bijvoorbeeld een moordenaar die na zoveel jaar ontmaskerd is dat hij dat meisje van 16 jaar heb verkracht en haar het leven heeft ontnomen zulke geven de achterblijvers levenslang. maar niet deze man hij wilde zijn liefde tonen hij had het alleen anders moeten formulieren. Wat ik ook al door heb is mensen die bedreigingen uiten dat zjn mensen die nog nooit respect hebben getoond voor hun vader en moeder en voor de medemens sterker nog niet eens een gedegen opleiding hebben genoten, want met een iets hoger IQ doe je zulke dingen niet.

  44. afolus zegt :

    @neeltje
    😀
    Dat komt omdat ik mijn ogen stijf sluit.
    Ik heb ook nog even overwogen het trommelvlies te benoemen of het maagdenvlies van mijn schoonmoeder ..
    😀

  45. neeltje zegt :

    @Afolus 😀 😀 😀

  46. fladderaartje zegt :

    @afolus
    Als je gelijk hebt, dan is dat ook wel een goed idee voor DS. Hij komt dan ook zeker in aanmerking met alle vervolging door GG en hij kan de subsidie goed gebruiken.

  47. mafchauffeur zegt :

    Die doodsbedreigingen zijn waarschijnlijk enkel kortelontopmerkingen onder een online artikel. Smakeloos, verwerpelijk en dom. Maar niets om je zorgen over te maken.

    En bij een echt bedreiging stap je uiteraard meteen naar de politie. Die plegen daar bij Bekende Nederlanders adequaat op te reageren. 😉

  48. Wilfred zegt :

    @Ruub:

    En websites als Goedgelovig (die de beste christelijke website wordt genoemd door de protestantse kerk), doen niets anders dan Mattheus zwart maken.

    Zo, GG, jullie zullen wel trots zijn!!! Nu nog even een prijs ontvangen van de PKN. 🙂

    Overigens treurig dat Seurissen zich nu verlaagt tot het niveau van Harry Sleijster. Mensen verdedigen die het verdedigen niet waard zijn onder de noemer van laster. Kom dan met gedegen voorbeelden. Je zult toch eerst hard moeten maken dat iets laster is, om het als zodanig weg te kunnen zetten. Maar dat kan Seurissen helemaal niet, want hij leest GG niet!

  49. PietV. zegt :

    Ik ben blij dat Plat op basis van goede argumenten en een lichte maatschappelijke druk tot inkeer is gekomen. De behandeling heeft dus aangeslagen. Maar een vervolgtherapie acht ik wenselijk. Zou hij nu een gewone baan gaan zoeken of doorgaan met zijn activiteiten?

  50. bramvandijk zegt :

    Toch mooi dat David helemaal aan het einde van zijn tirade toch wat nattigheid begint te voelen:

    Mag je dan niet toetsen wat wel en niet van God is? Natuurlijk wel. Maar bijbels toetsen is iets totaal anders dan wat genoemde websites doen. Dat heeft niets met toetsen te maken.

    En ik denk dat hij gelijk heeft, GG toetst niet en velt geen oordeel. GG legt de feiten open en bloot op tafel zodat iedereen zelf een oordeel kan vellen 😉

    (Goed, de satirische toon geeft impliciet ook wel een beetje aan hoe GG over deze zaken denkt, maar hoe dan ook is de toon veel opener dan die van David.)

  51. De dichter zegt :

    God zegt, ik hoop dat je er van geleerd hebt, nu niet meer doen. Ik hou van je!

  52. goedgelovig zegt :

    @mafchauffeur: Ook e-mails. Het gaat om verbale doodsbedreiging, geen fysieke.

  53. afolus zegt :

    @de dichter
    Onze islamitische landgenoten zeggen regelmatig “God is groot” maar als ik jouw reactie zo lees moet dat zijn: “God is groen” (met rode lipjes…) 😀

  54. mafchauffeur zegt :

    @GG: OK. Plat zou m.i. met dergelijke email naar de politie moeten stappen.

  55. afolus zegt :

    @mafchauffeur
    Die Plat kijkt wel uit…
    Op dat politiebureau wordt hij onmiddellijk bevraagd op zijn achterlijke acties.

  56. DfTg zegt :

    Tsja, Nederland blijft een knuddeland. Laat die kerel nu gewoon z’n best doen om wat hij gelooft, in praktijk te brengen. Kam het niet helemaal af, Wat is het eigenlijk boeiend, iemand gelooft in opwekking uit de dood. Nou en?! Beter dan dat hij gelooft dat je met een wapen een school in moet lopen en leerlingen om moet leggen of een winkelcentrum om de mensen overhoop te schieten daar, ik noem maar een zijstraat van dingen die echt schadelijk zijn voor andere mensen.

    Het probleem met dit hele circus is niet Ronald Plat, maar de media die ermee aan de haal gaan en het daardoor heel pijnlijk maken voor de familie van die twee jochies. Want als Plat het gewoon op zijn FB meldt en zijn vrienden het lezen, hoeft het niet zo’n circus te worden. Maarjah, we leven nu eenmaal in een tijd van mediageilheid en iedereen komt graag klaar op andermans ellende. Nou, succes d’rmee, zou ik zeggen.

  57. afolus zegt :

    Roelof Speelman, de man van de genezen wortelpunt en de Gloriestoel gaf zijn mening op FB

    GG is een werktuig van Gods tegenstander. Mensen die Gods koninkrijk bouwen worden afgebrand. Intussen heb ik ook ervaring met deze mensen. Diep triest.

  58. mafchauffeur zegt :

    @dftg: Plats opmerkingen over het opwekken van de broertjes stonden open en bloot op zijn FB. Evenals zijn relaas over de tevergeefse pogingen om toestemming te krijgen van de ouders van het dode meisje in Spakenburg.

    Pas later heeft hij deze FB-posts afgeschermd.

    Dat hij tot nu toe al 4 ouders heeft benaderd voor dergelijke toestemming heeft niet eens op FB gestaan maar dat heeft Plat telefonisch medegedeeld aan dagblad Trouw.

    De geilheid lijkt geheel wederzijds….

  59. John zegt :

    @Afolus

    Tegen zijn geloof in is Roelof Speelman toch maar naar de kaakchirurg geweest, Hij was dus niet genezen. Wederom een leugen over een genezing van een Gloriestoeler.

    Kaakchirurg overleefd. Helaas meer bot weg dan verwacht, het was een oude ontsteking die hier al jaren zat. Opening naar neusholte moet langzaam weer dicht groeien.

  60. mafchauffeur zegt :

    @John: maar hij heeft wel een “medium” tot de Heer geleid. Die dat vervolgens zélf op FB heeft bevestigd/erkend.

    Dat is dan toch maar weer mooi. 🙂

  61. John zegt :

    Volgens oplichter/schoenentrekker/subsidie-aanvrager Navayo Leeuwin had Ronald Plat helemaal geen excuses aan hoeven bieden. Het ligt allemaal aan de media, en met name Goedgelovig-site:

    Ronald we laten ons door niemand de mond snoeren. Godswoord moet verkondigt worden. En Mattheus 10:8 is luidt en duidelijk want onze Heiland spreekt. Hij zegt wie niet voor mij is is tegen mij. Neutraal zijn is geen keuze. Het is zegen of vloek. Laten meer gelovigen de vaandel opnemen want dit evangelie zal van de daken geschreeuwd worden. Het probleem ligt niet bij Ronald maar de ware veroorzakers is die GG Site en de landelijke media neemt het klakkeloos over zonder hun bronnen goed te checken en aan waarheidbevinding te doen. Door naar slechts een kant van het verhaal te luisteren. We bidden dat God ze tot de erkentenis de waarheid zal laten komen en ze van deze boosheid laat bekeren. Op dat zal blijken dat ze niet tegen een mens gestreden hebben maar God zelf. Als God met ons is wie kan er Dan tegen ons zijn? Wat kan een mens mij doen? Zo luidt het Woord des Heeren. Men is het niet oneens met Ronald maar is het oneens met JHVH en zijn zoon Yeshua. Ronald beroept zich op het Schrift. En omdat ik het eens Ben met de Bijbel Ben ik het volledig eens met hem. Spraken er maar meerdere gelovigen zo. Dan zouden we eens wat meemaken. Maar dat komt nog. Maak je niet druk. Het echte probleem: ons denken moet vernieuwd worden.

    Facebookpagina Ronald Plat, 23 mei om 13:59.

    Een excuus hoef je alleen te maken als je iets verkeerd of slecht heb gedaan tegen iemand persoonlijk of tegen God. In dit geval was het bij beiden niet het geval. Vanwege alle overspannen reacties in de media en wat het teweeg heeft gebracht bij de mensen, zoals hier boven al is beschreven de manier hoe het op mensen is overgekomen daar kan Ronald niets aan doen en is feitelijk ook niet zijn probleem. Hij hoefde die excuses absoluut niet te maken. Het siert hem alleen maar dat hij het heeft gedaan. Omdat het misschien enigszins bij heeft kunnen dragen om de rust te herstellen bij diegene die er aanstoot aan hebben genomen dat hij gehoorzaam was aan God. Moet hij soms Godswoord aan een kant schuiven en doen wat de wereld doet en wat alle mensen doen? Wanneer hij geen excuses had gemaakt was hij nog steeds net zo gehoorzaam geweest. De ene mens reageert emotioneler op iets dan de ander. Ik heb onbekeerde familieleden die hun schouders hiervoor zouden ophalen en gelovige vrienden die dit geweldig vinden. En zij die zeggen dat ze gelovig zijn weten dat geloof zonder werken dood is. Hoe kan je een boek lezen die vol met instructies zit aan een kant zetten? Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat mensen vinden dat een excuus wel degelijk op zijn plaats is, voor iets wat God ons juist bevolen heeft om te doen. Wek de doden op en genees de zieken.Het is hetzelfde dat je een handleiding leest van een rijexamen, maar vervolgens doe je er niets mee je houdt hem gewoon in de kast. Het is gewoon de omgekeerde wereld. Wanneer Ronald het omgekeerde gezegd zou hebben het heeft geen zin om voor die twee jongens te bidden want ze zijn toch al dood, waren de reacties dan wel veel positiever geweest in het land? Ik keer het om dan had hij pas zijn excuses aan moeten bieden en niet nu, dit is een bonus.Ik ben blij dat er toch gelovigen zijn die weten wat Jezus heeft gezegd. Ze zullen u haten om mijn naams wil. Ik denk dat Ronald geen groter compliment had kunnen krijgen in de kranten dan wat hij nu gehad heeft. Ik wil de gelovigen juist bemoedigen dat dit juist de maat is waar je voor dient te gaan. Ronald heeft nu de lat gelegd, nu moet er iemand zijn die hem nog hoger legt. Maar feitelijk is ie dat al.:-)))))) Als iemand je voor die dingen uit zou maken in de media waar ze Ronald voor uitgemaakt om Christus wil dan zou ik een gat in de luchtmoeten springen als ik Godswoord moet geloven, want dan ben ik zalig. Maar hoevelen beseffen dit? Want zegt Jezus niet zalig bent u als ze u vervolgen om mijn naams wil want voor u is het koninkrijk der hemelen? En als men u lastert weet je dat de geest der heerlijkheid op u rust. Dus Ronald is gezegend en ik lift er graag op mee. Het enige wat ik kan zeggen is Ronald ik had het niet beter kunnen doen. Het enige mindere is dat die media de boel verdraait heeft. De telegraaf, vooral Goedgelovig-site en Trouw hebben er een hele misdaadserie van gemaakt die rechstreeks komt uit het sprookjes fantasie serie van Grimm. Voor hun zou je excuses kunnen maken maar zeker niet voor Ronald. Ronald don’t forget Iron sharpens iron.In Handelingen staat juist dat de apostelen de hele stad in rep en roer brachten met hun leer. Ronald was hiermee hard op weg. Het zou juist teleurstellend zijn als dit nu geen vervolg krijgt. Wie oren heeft die oren en zal het pakken. Jezus sprak ook tot enkelen toen Hij zei; zei die het vatten vatten het. Doch Hij zeide tot hen: Allen vatten dit woord niet, maar dien het gegeven is.

    Facebookpagina Ronald Plat, 24 mei om 00:12.

  62. engel zegt :

    @John,

    Wanneer beginnen die gasten (godsdienstwaanzinnigen als je het mij vraagt) nu eens echt met doden opwekken??? Er over praten kan iedereen wel.

  63. engel zegt :

    @John,

    Ik kan die reacties niet terugvinden op FB. Staan ze er nog?

  64. Pittig zegt :

    @ John

    Wat een invloed krijgt GG toch van de Gloriestoelers toegedicht! 🙂

    Gelukkig staat God aan de kant van GG en strijden de Gloriestoelers tegen God. Ook al vervolgen ze ons en moeten wij lijden vanwege de waarheid, toch weten we dat wij in deze dagen vervolgd zullen worden, maar we weten ook dat God sterker en machtiger is dan de Gloriestoelers en hun laster. Hallelujah! Laten we allemaal op GG bidden dat Ronald Plat en co. tot erkentenis der waarheid komen…

  65. John zegt :

    @engel

    Op Ronalds facebook, onder het stukje van Ronalds persbericht. Ik kreeg dit weer doorgestuurd van iemand.

  66. John zegt :

    Overigens:

    Roelof Speelman

    “Zij zullen boze geesten uitdrijven” Derek Prince. Blz. 201. Overdrijving is een demon die speciaal evangelisten aanvalt. (een gewaarschuwd mens……)
    maandag ·
    Coevorden, Drenthe

    Dit zegt Roelof Speelman op zijn facebook vandaag. Dat is toch die gast die 2 weken geleden nog zei dat de afspraak met zijn kaakchirurg niet nodig was omdat hij genezen was, en die van de week toch een flinke operatie heeft moeten ondergaan? Roelof Speelman is toch die gast die elke week weer met dezelfde prietpraatjes op de Gloriestoel-facebook op de proppen komt? (Gisteren stonden we daar en daar. God was weer aanwezig. We hebben 60 mensen tot de Heer geleid en vele nekken, ruggen en benen vrijgezet in Jezus’ naam blablablablabla)?

    Dat verklaart een boel. De beste man is bezeten door de demon van overdrijving. Net als Navayo Leeuwin, die een subsidie-aanvraag van 1 miljard euro doet 😉

  67. mafchauffeur zegt :

    @John: misschien zijn we er ingestonken en is de Gloriestoel een gevalletje “satirische nieuwsdienst op tournee”? 😉

  68. mafchauffeur zegt :

    Zo. Weer terug van vakantie. Stapel kranten gescand. Is er nog iets gebeurd? Ja, blijkbaar.

    Even FB gescand. O nee, eigenlijk toch niet. Er is niets nieuws onder de zon en bovenstaande excuses zijn blijkbaar toch iets minder waard dan gedacht.

    Bidders gezocht en een (centraal) gelegen locatie in het land om deze donderdagavond 15 augustus samen te komen voor gezamenlijk gebed voor opwekking uit de dood van onze overleden prins Friso.

    (R.Plat)

    Het kan geen toeval zijn dat Lage Vuursche centraal gelegen is en geenszins de minste onder de leiders van de Lage Landen.

  69. afolus zegt :

    @mafchauffeur
    Welkom thuis; ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad.

    Here Jezus, die “jumjoe” die Plat heet is toch een onverbeterlijke domoor.
    Wat een ongelofelijke drol. Heeft die malloot anderhalf jaar de tijd gehad om bij leven één of meer wonderen te forceren, komt hij pas op de proppen als het graf gedolven is. Gemiste kans Plat!!!

    Wat mij betreft moet hij zich verplicht elk uur melden op het politiebureau vanaf a.s. donderdagmiddag tot zaterdagochtend…..

  70. Bokkepoot zegt :

    Oh.
    My.
    F…..
    G…..

    Dit is een grapje, toch? 😀

    Toch??? 😯

  71. flipsonius zegt :

    @Bokkepoot
    Nee hoor. Op de site van de Glorie-uit-elke-poriestoel schrijft ene Moniek:
    Wat ik aan het doen ben??
    Ik ben aan het bidden…. In Jezus naam bid ik deuren open om harten te mobiliseren. Om een plek in centraal Nederland vrij te zetten waar ten minste 300 Gideonieten bij elkaar kunnen komen. Met als doel; DE DODE OPWEKKEN!
    Jezus verklaarde aan zijn discipelen toen Hij op weg ging naar Lazerus: ‘Hij is niet dood, hij slaapt!’ Zó wil ik de toestand van Friso ook benaderen. Het is niet over, totdat God zegt dat het over is!!
    Heilige Geest is onze Helper. Hij kan alleen Zijn machtig werk doen als wij een toegankelijk kanaal willen zijn. Hij zoekt een gelovig hart waardoor Hij zich kan manifesteren en het wonder tot aanzien kan laten komen…. ik bid dat Hij deze zal vinden in Nederland!!

    Als ik het goed begrijp moeten wij dus een kanaal zijn voor de Heilige Geest om die zijn machtig werk te laten doen, dwz het ongedaan maken van een wilsbesluit van God.
    Peultjes? Brood van? Chocolade? Of toch maar een biertje?

  72. afolus zegt :

    @Flipsonius

    Het is niet over tot God zegt dat het over is…

    Doe jij het of doe ik het…?

    Laat ik het maar doen: Het is over……..

    Shabba.

  73. afolus zegt :

    “Als het graf gedolven is, moet de kist er in…”

  74. John zegt :

    Zó wil ik de toestand van Friso ook benaderen. Het is niet over, totdat God zegt dat het over is!!
    Heilige Geest is onze Helper. Hij kan alleen Zijn machtig werk doen als wij een toegankelijk kanaal willen zijn. Hij zoekt een gelovig hart waardoor Hij zich kan manifesteren en het wonder tot aanzien kan laten komen….

    Dus Friso heeft g0dd0mme net anderhalf jaar in coma gelegen, en dan komt deze domme doos er nú mee aan dat ze Friso’s toestand wil benaderen alsof hij niet dood is maar slaapt? Fail…

  75. Bokkepoot zegt :

    In Jezus naam bid ik deuren open om harten te mobiliseren. Om een plek in centraal Nederland vrij te zetten (…). Hij kan alleen Zijn machtig werk doen als wij een toegankelijk kanaal willen zijn. Hij zoekt een gelovig hart waardoor Hij zich kan manifesteren en het wonder tot aanzien kan laten komen.

    Meid, je moet eens wat minder koffie drinken.
    Misschien helpt dát.

  76. Bokkepoot zegt :

    Volgens mij heeft God gisterochtend laten weten dat het over is.

  77. goedgelovig zegt :

    @Allen: We hebben er een bericht van gemaakt:

    Gloriestoelers willen Friso uit de dood opwekken

  78. John zegt :

    Wellicht kan relikneusje Ronald Plat zijn twitterprofiel weer tot leven wekken?

    http://tinypic.com/view.php?pic=2jiro4&s=5

  79. mafchauffeur zegt :

    “De Gloriestoel” (de afstudeerdocumentarie van Anne Grijzenhout En Tjitske Hoekman, en “starring” @John) schakelt naadloos over van beenverlengen naar dodenopwekken.

    En Ronald Plat vertelt daar voor de camera nog even iets over de Zeister nachtmerrie. Probeert het alsnog te bagatelliseren:

    Het enige wat ik gezegd heb is letterlijk van “wat zou het mooi zijn als deze twee jongens terug zouden komen uit de dood”. In de eerste plaats voor de moeder natuurlijk maar ook om de naam van God te verhogen. En ik heb ook geschreven “dan zou dit land op z’n kop staan”. Want heel Nederland leefde mee en vond het vreselijk dat deze jongens zijn afgemaakt door hun vader, dat is vreselijk. Dus ik – het enige stuk dat ik zo geschreven heb, op Facebook, is vervolgens doorgestuurd door een aantal van mijn vijanden, die je ook hebt in de christelijke wereld. En die hebben dat doorgegeven aan de media en de media hebben dat vervolgens opgeblazen en gezegd “hij wil de mensen – de jongens uit de dood opwekken, heeft de moeder benaderd en dus dat hebben alle kranten zeg maar helemaal verkeerd belicht want ik heb die moeder eigenlijk nooit benaderd, of nooit gesproken. Met die, eeeeh, media-hype over dat dodenopwekken is dat er toch over Nederland een bepaalde doodsgreep ligt op dit moment waarbij mensen dus de dood omarmen als het ware en zien als een oplossing.

    Gemakshalve is hij dan maar vergeten dat Robin de Wever van Dagblad Trouw hem heeft opgebeld en dat Plat zélf telefonisch één en ander heeft toegelicht.

    Hij zou graag contact opnemen met de moeder van Ruben en Julian, maar weet niet waar hoe haar kan bereiken. Aan Trouw vertelt hij dat het ‘fantastisch zou zijn als ze zelf contact zou zoeken’. Hij gaat er ‘absoluut vanuit’ dat de genezing zal slagen. ‘In het buitenland gebeurt dit al volop, alleen in Nederland is het nog niet erg geaccepteerd. Je zou de moeder van de jongetjes hier erg blij mee maken.’

    Uiteraard is het ook mogelijk dat Robin de Wever een “vijand van Plat” was en maar wat heeft zitten verzinnen. 😉

  80. Bokkepoot zegt :

    In het buitenland gebeurt dit al volop, alleen in Nederland is het nog niet erg geaccepteerd.

    Hahahaha! NIEUW – NU OOK IN NEDERLAND! 😀

    Helaas, hier slaat het nog niet echt aan….
    Die nuchtere Hollanders ook. 😉

  81. John zegt :

    @mafchauffeur

    Ik zat gisteren ook die documentaire te kijken, en dat viel me ook meteen op ja! ik wist 100% zeker dat Plat dat wél gezegd heeft. Nu hebben de media het weer gedaan in plaats van Plat zelf, en Plat laat geen mogelijkheid onbenut zichzelf als martelaar neer te zetten. Bah.

  82. mafchauffeur zegt :

    @Bokkepoot: lees jij geen kranten? 😉 😉

  83. mafchauffeur zegt :

    @John: Plat formuleert het wel slim. Zie het screenshot van FB: dat citaat heeft hij inderdaad zo opgeschreven.

    Ronald Plat (Gloriestoel) wil dode broertjes opwekken


    Maar hij verzwijgt “wijselijk” het telefoongesprek met Robin de Wever. En die heeft gewoon opgeschreven wat Plat heeft gezegd. Inclusief de stellige verwachting van de uitkomst van het gebed, mocht de moeder van de jongetjes toestemming geven.

    En dat was helemaal in lijn met wat er de week ervoor was gebeurd met het meisje dat zelfmoord had gepleegd en waarvan de ouders wel degelijk door Plat (via gemeenschappelijke kennissen) tot tweemaal toe zijn benaderd voor toestemming om hun dochter op te wekken.

    Direct na de “wens” voor de broertjes “klaagde” Plat trouwens dat

    iedereen zijn lijken angstvallig weghoudt bij de radicale Christenen

    Daar had hij natuurlijk wel een punt. En daar zit nog niet veel schot in.

    Wellicht dat daar dan nu verandering in komt als de film “DEADRAISER” in Nederland gaat circuleren. Hoewel ik nog niet gehoord hebt van een groep of gemeente die de landelijke premiere van de Dwaze Schare probeert af te pikken. 🙂