Berea Tapes openbaar gemaakt

De gristelijke wereld heeft een eigen Wikileak! Interne Berea Tapes, waarop precies te zien is hoe kerkgangers werden overgehaald om geld in te leggen in het dubieuze investeringsfonds van Rob en Robert-Jan Allart, zijn zeven jaar na dato plotseling opgedoken op internet. De heren zijn gisteren in Zutphen veroordeeld voor oplichting van tientallen investeerders van het Berea-kerkgenootschap, die in totaal 5,2 miljoen euro inlegden in hun bedrijf Kingdom Financial Services. Hen werd een rendement van 24 procent per jaar beloofd. KFS gaf dit geld weer door aan de Zuidafrikaan Chris Naido van de Hope of Africa Foundation die het ter plaatse in verschillende projecten zou beleggen. Het in de TROS-reportage al genoemde bewijsmateriaal, is nu dus uitgelekt. Het materiaal van ongeveer twee uur laat een ontluisterend beeld zien van hoe deze reli-zwendelzaak is ingestoken. “Misschien kunnen we even allemaal gaan staan en de Heer uitnodigen voor vanavond?”

DE BEREA TAPES: Deel 1 | Deel 2 | Deel 3 | Deel 4 | Deel 5

91 Reacties op “Berea Tapes openbaar gemaakt”

  1. engel zegt :

    En, waar zat het lek?

  2. Hendrik zegt :

    Onbegrijpelijk hè dat dit koninkrijksinitiatief niet meer zegen mocht dragen.

  3. Kaas zegt :

    Even de tapes gescand. Als ik wat meer tijd heb en de tapes staan nog steeds online, zal ik ze uitvoeriger bekijken. Maar hoorde ik daar de naam van Pastor Sunday voorbij komen? verrassend…

    Wat een boevenbende zeg.

  4. Ds Dre zegt :

    Da’s 5 x 23 minuten kijken. Zit nu op kantoor dat wordt dus komende dagen kijken. Ik zie al een prachtige presentatie. Empowering and mobilising key individuals and organisation to achieve their full potention. Laatste woord had penitentie moeten zijn. Penitentie: het doen van boete voor gepleegde overtredingen, meestal in religieuze zin

  5. engel zegt :

    Brengt dit Trin niet op goede/slechte ideeen? Zij moeten immers ook hun nieuwe gebouw gaan afbetalen.

  6. JoostG zegt :

    ‘Achter al het zakendoen schult U, Heer’ … Apart..

  7. JoostG zegt :

    *schuilt …

  8. Ruub zegt :

    Alleen dat gebed waarmee deel 1 begint al:

    “…Heer we willen u danken voor al deze mensen die zijn gekomen. Heer, mensen die zijn gekomen in geloof: Om hier iets te mogen ontvangen.

    Heer, er zijn dingen die zich ontwikkelen Heer. Heer, we zijn zo blij met de ontwikkelingen die gaande zijn, Heer, bij alle kerken in deze wereld Heer. Maar Heer, u bent zo, zo dichtbij en er is zoveel aan de hand. Heer, daar willen we u voor danken Heer, dat Uw Geest ook zo sterk aanwezig is.

    Heer, ook deze avond wil ik U uitnodigen: Heilige Geest, U bent welkom. Het gaat niet om andere dingen, maar het gaat alleen om U Heer. Heer we zijn hier om U te mogen ontmoeten Heer, ook door deze dingen heen.

    Heer, we willen u zien hierachter, achter het hele financiële gebeuren, achter het zaken doen: daar schuilt U achter Heer! En dat is het punt waar we naar moeten kijken met z’n allen, Heer dat u daar bent…”

  9. Jan Wolsheimer zegt :

    Om misselijk van te worden….

  10. Pittig zegt :

    @ Ruub

    S-C-H-A-N-D-A-L-I-G, dat gebed.

    Als je dus tegen die plannen in gaat, ga je tegen de Heilige Geest in?! Tegen God zelf???

    Ik denk dat God er niet “achter schuilde”, maar eerder achter die zaken moest schuilen om niet onder de voet gelopen te worden door het nare geloof en praktijk van die Allart’s.

  11. rob zegt :

    @Ruub
    Het hele gedoe is een soort aaneenschakeling v manipulatie.
    Van vragen om aanwezigheid vd Heer, naar vruchtdragen, naar vruchtdragen vermeerderd financiele voorspoed, naar het gedenken van die voorspoed, de Heer ervoor danken en daarna die voorspoed weer uit willen delen en blabla bla.

    De Heer wil u kennen, was ook zo’n mooie.
    Nee, de Heer kent je al, en is niet afhankelijk van je gulle giften om jou te kennen, gelukkig.

  12. Kaas zegt :

    Heer, Heer… Ja Heer, Heer…

    Ik stel me dan de Heer voor die denkt “JA! NOU WETEN WE HET WEL!”

  13. rob zegt :

    @Pittig
    Waarom is het nou weer een naar geloof v Allart?
    Ik bedoel, als het zou werken is er toch niets mis mee?
    Gods Geest is op afroep aanwezig (MOOOOI!!!!)
    God heeft al gezegend (MOOIIIIII, Nederland is RIJK en KAN uitdelen, God gaat Nederland gebruiken als poort, JOEPIE 🙄
    Daarna zegent God ook nog eens met voorspoed, al het ingelegde geld komt weer als voorspoed terug, HEERLIJK 🙂
    wat wil een mens nog meer.

    Te oordelen naar het gewillige publiek, is het geen NAAR geloof, ze hebben er wel oren naar, wat jij?
    😉

  14. rob zegt :

    @Kaas
    Misschien denkt God we:
    gewone masturbatie is beter te verteren dan dit geestelijke klaarkomen 🙂
    Het is beter zaad te verspillen dan vertrouwen en geloof.

  15. Pittig zegt :

    @ rob

    “Als het zou werken is er niks mis mee.” —

    Inderdaad, maar het werkt niet…! 😉

    Ik blijf het een heel naar geloof vinden, omdat God zo voor hun karretje wordt gespannen. Anderen zeggen ook van alles en in de PKN wordt ook onzin uit gekraamd, maar dat er dan zulke woorden bij worden gebeden en zij God zo vereenzelvigen met zichzelf en hun eigen ideeën…

  16. Pittig zegt :

    Als ik dit zo zie en lees, wie zegt dan dat al die “Here, Here, Here gebeden” en “Grote plannen voor Nederland” en “God roept ons” uit zulke evangelische gemeenten niet ook 100% oplichterij is ????

    Dat ze daar niet ook een evangelisch sausje gooien over hun eigen ideeën over God, mens en gemeente?

    Je gaat je nu toch wel twee keer achter het oor krabben als er weer gebeden wordt op Opwekking, Soul Survivor, TRIN, etc. met precies dezelfde woorden als Allart:

    “Maar Heer, u bent zo, zo dichtbij en er is zoveel aan de hand. Heer, daar willen we u voor danken Heer, dat Uw Geest ook zo sterk aanwezig is. ”

    Terwijl Allert eigenlijk had moeten zeggen: “…mijn geest zo sterk aanwezig is.”

    En het eigenlijk was: “…de geest van hebzucht en machtsmisbruik zo sterk aanwezig is.”

  17. bodem zegt :

    Toch kreeg ik na het kijken van een paar minuten van deze tapes weer wat meer begrip voor de opgelichte aanwezigen die door Pittig zo in bescherming genomen worden. Zeg nou zelf, je kunt toch gewoon niet geloven dat iemand zo hard in gebed staat te liegen, met zo’n lief stemmetje nog wel. Als het nu zo’n Todd Bentley figuur was, dan is het veel makkelijker om te geloven dat hij de boel bedonderd. Maar het jargon en de stijl van dit jongetje is zo perfect, zijn onbeholpenheid en slechte zinnen versterken alleen nog maar het gevoel van hoe autentiek dit is. Dat blijf ik nog altijd een van de moeilijkste dingen vinden. Dat die zelfverzekerde alfamannetjes slechte dingen doen is makkelijker te geloven dan dit soort sympathiek ogende jongelui. Net een beetje als MvdS, die kan ook zo kwetsbaar overkomen, hoewel ik hem minder sypathiek vind dan deze knul. Misschien is het een nieuwe trend onder de geestelijke oplichters. Doe je voor als een beetje onzeker en kwetsbaar, geef hoog op over je mentors, lach lief en zeg stamelende gebedjes. Misschien moeten we daar eens wat meer op gaan letten.

  18. rob zegt :

    @Pittig
    Maar ja, wat moet je dan, als er geen waarheid gevonden KAN worden, God eigenlijk GEEN Persoon is waar je bij terecht kunt voor rectificatie van je ideeen.
    Dan ben je toch automatisch overgeleverd aan jezelf en je eigen ideeen.
    Een alternatief is er dan toch niet ?
    En dan is deze waarheid v Allart niet eens zo vervelend, maar wel financieel risico-vol.
    Met je verstand zou je kunnen beredeneren dat er iets niet klopt.

    De ene geestelijke teil of een andere, wat maakt het eigenlijk uit. Ga voor de leukste en de meest verstandige. Het is wel jammer dat de meest verstandige vaak minder spannend is 🙂

  19. Johan zegt :

    Robert-Jan komt op de video niet over als iemand die weet waar hij het zakelijk over heeft. Hij lijkt me totaal niet snugger.

    Jongeheer Allart laat vooral zijn oor hangen naar meneer Naido en die profeet die er nog even een extra geestelijke legitimatie (‘God wil dit’) aan geeft. Ik zou me wel drie keer bedenken voordat dat ik m’n geld aan zo iemand toevertrouw.

  20. Pittig zegt :

    @ rob

    Kom toch niet bij elk topic hiermee aan, aub. Heb je niet gezien hoe ik voor mensen opkom? Voor slachtoffers? Voor bescheidenheid in grote uitspraken over God en de bijbel?

    Moet ik zin voor zin de onzin aantonen?

    “Als er geen waarheid gevonden KAN worden.”
    In dit geval is er genoeg om iedereen te overtuigen.

    “God eigenlijk GEEN persoon is waar je bij terecht kunt voor rectificatie van je ideeën.”
    Deze mensen konden ook niet bij God terecht voor rectificatie van hun ideeën, terwijl ze zo’n ongelooflijke intieme relatie met een hele persoonlijke God hadden waarbij Jezus vaak tot hen sprak en hen van alles duidelijk maakte over hoe ze moesten leven en wat ze moesten geloven.

    Komt dat je niet bekend voor?

  21. bodem zegt :

    @ Johan
    Precies, daarom denk ik dat papa het hem liet doen. Hij is gewoon geen prototype oplichter.

  22. rob zegt :

    @Bodem

    Bij MvdS is het duidelijk geworden dat hij bewust de boel flest, door die goudstof affaire.
    Maar het blijft inderdaad moeilijk te geloven dat hij ook de boel heeft geflest inzake het verhaal van zijn eigen vrouw. Dan ga je wel heel ver.

    Enerzijds denk ik wel dat zowel leiders als publiek in eerste instantie misleid zijn.
    En dat publiek de leiding in het zadel houdt, en andersom. Er is dus een zichzelf uitselecterend gezelschap waarin kritiek notdone is, en de boel steeds meer scheef groeit. De leiding steeds meer macht krijgt en het publiek steeds meer opkijkt naar die macht.
    Dat verschijnsel zie je overal waar mensen zijn en heeft gewoon te maken met menselijk groepsgedrag en machtsmisbruik.

    Voor je het weet ga je een grens over. Steun je een verkeerde leider en ben je kritiekloos waar je juist alert zou moeten zijn.
    Dat gebeurt wel in alle gemeentes. Daar is Berea weer geen uitzondering in.

    Het enige ijkpunt wat je hebt is denk ik toch het gewone evangelie, zonder valse beloftes v voorspoed. Als je de bijbel leest dan blijkt daaruit juist het tegendeel v voorspoed.
    Vruchtdragen is bijvoorbeeld geen tekst die je in geld uit zou moeten drukken. Dat zijn al een paar simpele dingen. gewoon zelf de bijbel goed lezen, als beginnetje.
    Wat enorm opvalt is de enorme vette worst die Allart voor de neus van zijn publiek houdt. mensen denken ook echt dat ze beter worden van het op die manier volgen v Jezus.
    Dat idee is eigenlijk heel onbijbels. je wordt niet beter van het evangelie. In het beste geval zou het een meer verantwoordelijk meer nadenkend meer liefdevol mens van je kunnen maken, maar dat houdt geen verband met een gezond voorspoedig leven zonder trauma of worsteling.

  23. rob zegt :

    @Pittig
    Als je iets denkt dat er eigenlijk geen hulp v God kan komen, kun je het die mensen eigenlijk niet kwalijk nemen.
    Dat is gewoon consequent nadenken.
    iets wat ik je niet zie doen in dit geval.

    Nog een consequentie:
    Als God kwaadaardig is, zoals in de video” God in trial”, wat verwacht je dan nog van Zijn volgelingen?
    Als ze zich echt verbinden met zo’n God kan je daar toch niets goeds meer v verwachten?
    En op welke manier zou God in moeten grijpen in het geval v Allart?
    De zondvloed over Berea?
    Het lijkt er sterk op dat je je gedachtengoed omtrent God isoleert en in stukjes hakt en die stukjes in verschillende hapjes opdient, zonder verband. Maar je kan God toch niet uit elkaar trekken?
    Hij is Wie Hij is.

  24. harold zegt :

    Interessant dat deze info uiteindelijk toch altijd naar buiten komt.
    Goedgelovige sukkels komen toch tamelijk massaal op om informatie te ontvangen over een onderwerp waarover in de weekinformatie toch vrij summier werd gerept.

    Dat die goedgelovigen vervolgens 5.2 miljoen euro onder het zalvende beheer brengen van een type als Allart junior. Dat zegt toch ook veel.

    Op het eerste, tweede en derde gezicht lijkt het me een kritiekloze volger die zijn publiek toch eerder tot vragen dan tot navolging zou moeten inspireren.
    Je komt ze veel tegen in die kringen.

    Of zou hier de zalvende inspiratie van zijn vader een rol spelen?

  25. bodem zegt :

    @ Rob
    Ja en nee. Je wordt door het evangelie niet beschermd tegen ellende. Maar het evangelie is wel goed nieuws. Ik kreeg vanochtend bericht dat de kleindochter van zeer gelovige vrienden een hele ernstige ziekte heeft. Wij hebben zelf iets soortgelijks meegemaakt. Dat christen-zijn je daarvoor niet beschermd, dat weet ik. Toch zou ik er niet aan moeten denken zoiets mee te maken zonder hoop op God. Het echte wonder bij dit soort tragische situaties is vaak dat God zoveel troost en rust kan geven of kracht om het vol te houden, dat het bovennatuurlijk is. Die genade, daar wordt je beslist beter van.

  26. Ds Dre zegt :

    Ik heb een aantal malen interkerkelijke gebeds ontmoetingen mee gemaakt. In een andere kring begon een vrouw heel hard Heer dit, Heer dat, Heer zus en Heer zo te bidden. Ik heb haar vriendelijk doch dringend gevraagd het volume aanzienlijk te verlagen. Ik ben ook nooit in de kring met deze vrouw gaan zitten.

  27. bodem zegt :

    @ ds Dre
    Ach, het is gewoon de evangelische vorm van uhhh. Het is erg lastig om naar te luisteren, maar vaak niet kwaad bedoeld.

  28. Ruub zegt :

    Ook de inleiding is ‘bijzonder’:

    “…Een paar maanden geleden sprak pastor Jay mijn vader bij een celebration van (pastor) Sunday en zag daar een beeld : hij had het gevoel dat ik samen met mijn vader naar Afrika toe moesten komen omdat er ontwikkelingen waren wat te maken had met de gemeentes en het zaken doen voor de gemeentes.

    Veel mensen vragen zich af: kunnen bepaalde dingen samengaan en die vraag zal zeker vanavond beantwoord worden, omdat, eh, dat gaat samen!

    Ik bedoel: in Europa valt het misschien nog wel mee, maar er zijn zoveel kerken die in armoede leven en dat is niet wat God bedoeld heeft. Ook heel veel christenen leven in armoede, terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is.

    Dus uit dat oogpunt heb ik ook zelf een stap in geloof gedaan…”

  29. rob zegt :

    @Pittig
    Juist, dus je gaat er NIET vanuit dat iemand een relatie KAN hebben.
    Dan IS toch de logische cosequentie DAT je overgeleverd BENT aan jezelf?
    Dus kun je het die mensen niet kwalijk nemen.

    je kunt het de mensen in die gemeente en de leiders ervan dus NIET kwalijk nemen dat ze misleid zijn in dat geval?

    rest nog deze:
    – je kan het de leider wel kwalijk nemen dat ze aansturen op het nemen v financiele risico’s
    – je kan het de leiders kwalijk nemen dat ze het publiek niet voldoende geinformeerd hebben.

    ik weet niet precies wat je die leiding kwalijk neemt en waarin je precies vindt dat het publiek slachtoffer is.

  30. RW zegt :

    @bodem @Ds Dre:

    Is ‘Heer’ of ‘God’ als stopwoord gebruiken helemaal onschuldig? Voor veel christenen is Gods naam erg heilig – en toch strooien sommigen er haast gedachteloos mee.

    Mij raakt dat trouwens niet – het verbaast me wel.

  31. Marie-Bernadette zegt :

    YEAH
    laat alle beerputten maar opengaan

    alle beer opruimen

    en dan eindelijk de tijd nemen voor
    INTEGRITEIT!

  32. Ds Dre zegt :

    @Bodem.

    In onze gebedskring kon je elkaar niet meer horen en dan kan je kiezen, of ook bij jou het volume omhoog of daar omlaag. Aangezien ik er vanuit dat God niet slechthorend is, kon daar het volume aanzienlijk lager.

  33. Pittig zegt :

    @ rob

    Waarom vind je het toch zo verschrikkelijk dat ik een andere visie dan jij hebt? Waarom hecht je zoveel waarde aan mijn mening?

    Laat mij toch. Ik ben perfect gelukkig met mijn zoektocht. Maar jouw visie is niks voor mij. Dat kan gebeuren.

  34. Ds Dre zegt :

    @Rob.

    Ik denk dat Rob je wil behoeden dat je op de verkeerde weg blijft lopen.

  35. Pittig zegt :

    @ RW

    Volgens mij is het “Here, Here” ook helemaal niet zo onschuldig, maar laat het zien dat hun voorstelling van God eerder op een schoothondje lijkt dan op een Schepper van hemel en aarde.

    God als stopwoordje… Het is zo ingeburgerd in sommige kringen, dat ze geeneens meer zien hoe vreemd het is.

  36. Johan zegt :

    Is onze Rob niet stiekem Rob Allart?

  37. Pelle zegt :

    Ik kan -in het algemeen- echt niet begrijpen dat men zo met open ogen in dit welvaartsevangelie trapt.

    In dit geval is het wellicht iets begrijpelijker, omdat er een hoop manipulatie aan te pas komt (en dat is als buitenstaander een stuk beter te herkennen dan wanneer je actief lid bent van zo’n gemeente) maar toch vraag ik me af hoe het komt dat er bij niemand daar een alarmbel gaat rinkelen.
    Ik kom nergens in de bijbel tegen dat je moet streven naar welvaart. En ook nergens dat God wil dat we allemaal gigantisch rijk zijn.

    En zelfs als je het wel in de bijbel denkt te lezen, waarom vraag je je dan niet af waarom wij hier in Nederland Zuid-Afrikanen moeten helpen met financiele constructies? Zouden er in Z-A zelf niet veel meer mensen zijn die slimmer zijn, dichter op het vuur zitten en dit soort dingen allang bedacht hadden?

  38. engel zegt :

    DUS Rob = Rob???

  39. Pittig zegt :

    @ DsDre

    Ik betwijfel dat ze het doet om mij ergens voor te behoeden. Ik vermoed eerder dat ze gewoon geschokt is in haar eigen geloof door enkele uitspraken van mij. Daarom komt ze steeds met mijn “ompersoonlijke God” aan en met “God die we nooit volledig kunnen kennen”. Waarom gaat ze anders niet op dezelfde manier om met de andere “ongelovigen” die hier ook reageren?

    En als ze mil behoeden, waarom doet ze dat dan door mijn woorden te verdraaien, mijn berichten niet te lezen of heel slecht te lezen, me uit te schelden, me keer op keer voor l-e-ugenaar uit te maken of te zeggen dat ik hypo-criet en oneerlijk ben en dat ik mezelf allerlei oneerlijke en onlogische gedachten voorhoudt?

    En ze komt dan met haar visie van zonde, oordeel, voortdurende confrontatie met God die je steeds wijst op alles waar je fout zit en dat je het nooit beter zult doen, die je dit alles persoonlijk in het oor fluistert?

    Hoe zou jij het vinden als iemand op deze manier 3x per dag aan je deur komt als “evangelist van de goede weg”?

  40. Marie-Bernadette zegt :

    Pittig wat mij altijd opvalt is
    dat het meest mooie graag als scheldwoord
    of andere uitroep wordt gebruikt….. gedegradeerd.

    Neem de woorden waarmee onze meest heilige lichaamsdelen worden aangeduid
    hoe zijn ook deze niet tot lelijke krachtterm verworden…..

  41. AJ zegt :

    Om dat alles is toerusting zo belangrijk. Ouderwets woord maar blijvend belangrijk begrip. In zijn oorspronkelijke betekenis: je klaar maken voor de strijd. Steeds beter leren herkennen waar het om gaat. God boven alles en je naaste als jezelf.
    Als ik preek of bijbelstudie geef of een boek schrijf (www.delepelaar.org) dan gaat het daarom. Geen fratsen, geen persoonlijk gewin of geweldige ervaringen maar een nuchter leven als christen.

  42. engel zegt :

    @Pittig,

    Ik zou de deur niet meer open doen.

  43. Ds Dre zegt :

    @Rob.

    1e keer vriendelijk doch dringend verzoeken niet meer langs te komen, 2e emmer water. Zeker met dit weer zeer effectief.

  44. Eli zegt :

    @Ds Dre, daarmee bedoel je dan de deur van Pittig en niet de van GG hoop ik? Ik lees Robs reacties nl. graag. En die van Pittig en anderen ook. Niet dat ik alles begrijp, integendeel, maar het zet me wel aan het denken.

  45. Ds Dre zegt :

    @Eli.

    Hij had het over iemand aan de deur. Ik zie dat de @ aan Rob is gericht had Pittig moeten zijn.
    Op dit forum zijn Rob en ik het al lang eens dat we het niet met elkaar zijn, inclusief uitzonderingen die de regel bevestigen

  46. Eli zegt :

    @Ds Dre
    agree to disagree 🙂

  47. Dutch Hermit zegt :

    @Pittig
    goed dat die lui veroordeeld zijn. Vandaag houden we het bij de daders afzeiken 😉

  48. Ruub zegt :

    Bij die eerste Berea Tape wordt vanaf ca. 5:20 het Kingdom Principle aangehaald; ‘het financiële deel van het Koninkrijk’ zoals dat wordt genoemd. Vervolgens wordt eerst de Heilige Geest ‘opgeroepen’, daarna spreekt pastor Jay zijn zegen uit over de aanwezigen en legt het ‘Kingdom Principle’ uit dat blijkbaar in Matt. 6:33 staat : zoekt eerst het Koninkrijk Gods en Zijn Gerechtigheid en al het andere zal u gegeven worden. Vervolgens legt hij uit:

    1) De focus van je leven moet liggen in het Koninkrijk van God, in alles wat je doet.

    2) Jezus is eigenaar van alles. En als je Hem aanneemt is Hij ook eigenaar van alles wat je bezit.

    3) Als je je eigendomsclaims overdraagt aan Hem, dan is hij verplicht om jou voorspoed te geven.

    4) Jezus wil je rijk maken vanwege het Koninkrijk van God: Hij heeft jou uitgekozen om rijk te worden.

  49. Johan zegt :

    @Ruub: Ik vind die geestelijke legitimatie van wat er gebeurt nog het meest erg. Daardoor denken zelfs professionals niet meer na over verstandig investeren.

  50. Johan zegt :

    @Rob: Ben het met de anderen eens. Een beetje dimmen kan geen kwaad. Je maakt de discussies telkens zo zwaar…

  51. Flipsonius zegt :

    Wat ik me afvraag bij het zien van deze beelden:
    Is de beeldenstorm uit de 16e eeuw nu zover doorgeschoten, dat protestantse gemeenten hun bijeenkomsten organiseren in een setting die sprekend lijkt op een vergadering van een interdepartementale projectgroep herstructurering bedrijventerrein Westknollenveen?
    In een ruimte met systeemplafonnetje en luxaflex, voorzien van whiteboard, beamer, en de onvermijdelijke viltstiften, post-its en veelkleurige stickertjes?

    Natuurlijk, de geest waait waar hij wil, maar volgens mij toch het beste waar het hoog en diep is.

  52. bramvandijk zegt :

    21 Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader. 22 Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: “Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerdeen piramidespel opgezet, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedrevenmensen opgelicht, en hebben wij niet vele wonderen verrichtveel geld ingezameld in uw naam?” 23 En dan zal ik hun rechtuit zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!”

  53. bramvandijk zegt :

    hmmm, die doorstreep tags werken hier blijkbaar niet. Er moet dus eigenlijk een grote streep door de zinsneden:
    -geprofeteerd
    -demonen uitgedreven
    -vele wonderen verricht

  54. Ds Dre zegt :

    @Flipsonius.

    Ik dank de Heer op mijn blote knieën dat ik katholiek ben. Wat stralen die gebouwen van dit soort evangelische gemeentes een ongelovelijk armoe uit.
    Nou snap ik waarom ze aan het begin God gaan uitnodigen, vanuit zichzelf zou Hij denk ik niet in zo’n zaal willen zijn. 😉

  55. Pittig zegt :

    @ bramvandijk

    Hebben we hier weer zo’n hypergelovige die allemaal bijbelteksten gaat posten?

    Maar een scherpe toepassing van die teksten.

    @ Flipsonius

    De evangelischen zijn vaak afkomstig uit de gereformeerde kerken die ook al een flinke versobering aanbrachten op de hervormde kerken, die weer een flinke versobering hadden aangebracht op de katholieke kerken…

    Oftewel, liever dan bij kerkelijke tradities aan te sluiten kiezen ze voor wereldse tradities. De evangelischen passen zich gewoon heel snel aan bij de heersende normen in de wereld om hen heen… 😉

  56. Pittig zegt :

    @ DsDre

    😀
    Daarom bidden ze vaak ook zo hard en klinkt het als commanderen. Want ze moeten God echt overhalen…

  57. Ds Dre zegt :

    Ik heb een deel van de tapes gezien. Ik ben halverwege deel 3. Hope for Africa leent aan christenen een overbruggings krediet zodat ze van een te klein huis een groter huis kunnen kopen. Prima zaak. Maar doen dat wel tegen een hoge rente, want de rente in Zuid-Afrika is hoog en de banken verstrekken dit soort leningen niet.
    De man vraagt of we dit allemaal snappen. Niemand in de zaal reageert. Ben ik nou zo slim of zijn zij zo dom?

  58. Ds Dre zegt :

    @Pittig.

    Kijk weer wat wijzer van GG geworden. Een gesloten evangelies wereldtje gaat voor mij open.

  59. John zegt :

    @Ruub en RW.

    Onschuldig zeker niet. Dit is wat God in de 10 Geboden bedoelde met “Gij zult Mijn Naam niet ijdel gebruiken”. En als ik Ruubs transcribatie van het allereerste gebed uit het filmpje lees wordt Gods Naam in die minuut dat dit gebed duurt al 17 keer ijdel gebruikt.

  60. engel zegt :

    @Ds. Dre,

    De site van ene Potdorie volgt Allart al vanaf het begin en heeft een uitgebreide analyse van de uitbuiting van Zuidafrikanen om deze winst mogelijk te maken.

    http://www.potdorie.nl/weblog/archive/2005/05/19/kfs-de-financiele-beerput-van-het-hoaf

  61. engel zegt :

    Hier het hele ALLART archief van Potdorie.

    http://www.potdorie.nl/weblog/tag/allart

  62. sluwo zegt :

    @John
    gebruikt hij in het gebed Gods eigennaam? da’s knap… ik weet niet eens hoe deze uitgesproken moet worden…

  63. Pittig zegt :

    @ Sluwo en John

    Het derde gebod is toch vooral bedoeld als waarschuwing om niet Gods Naam ergens op te plakken waar God “niets mee te maken willen hebben” (eigen, vrije vertaling van “ijdel” — of ook te vertalen met “slaat nergens op”).

    Dus de overtreding zit ‘m dan niet zozeer in het gebruik van Gods Naam als krachtterm, maar wanneer je God voor je karretje spant… Zoals bij Allart!

  64. Vertue zegt :

    @Pittig,

    Driewerf amen.

  65. sluwo zegt :

    @Pittig
    yep.. idd… tis meer dat John het met zo’n stelligheid zegt, dat ik er ff in moest prikken. maar je hebt gelijk.

  66. Pittig zegt :

    @ sluwo

    Hé, begin jij ook al niet zo van “stelligheid” te houden? 😉

  67. rob zegt :

    @Pittig,
    Persoonlijk:Je zit denk ik in een fase, waar je ws niet meer van zal veranderen.
    Een mix van alle geloven bij elkaar. Ik begon ermee, jij eindigt ermee, in een ander stadium van mijn leven was ik je grote volgeling geweest, he wat jammer nou.

    Dat maakt mij niet uit, maar je redeneert gewoon krom. en inconsequent.
    (zoals je vergapen aan God on trial en zeggen dat je Jezus, die afspiegeling v God was op aarde, wilt volgen. Dat soort dingen)
    Daardoor vind ik het moeilijk om waarde aan je mening te hechten. Je zwalkt alle kanten uit.
    In die zin ben je geen bedreiging, don’t worry

    @Johan
    Wat zou een filmpje zoals de aanklacht tegen God bijvoorbeeld los moeten maken dan zwaardere gesprekken.?
    In sommige topics blijven mensen doorbomen.
    Overigens denk ik niet dat je perse moeite hebt met zware gesprekken hier op GG, maar dat je de inhoud van wat ik zeg niet zo leuk vindt.
    Dat is een andere insteek, en benadert het onderliggende probleem, denk ik.

    Ik ga nu even heel persoonlijk worden, daar tegenover staat dat het op GG gebeurde, in het openbaar, dus het mag van mijzelf.
    :
    Je gaat de film God on trial ” gezellig” bekijken.
    terwijl je in een verleden (2 jaar geleden) nog zat te janken achter je bureautje toen ik op GG schreef dat ik moeite had om God te vertrouwen.
    Blijkbaar herkende je het idee, anders ga je niet janken. (janken was dacht ik je eigen woord, die je ervoor gebruikte)
    Ik zei toen tegen jou dat je iets uit te zoeken had, want als iets je stevig raakt, dan is dat een teken vanuit je ziel (en ook v God)dat ermee aan de slag zou moeten, en je een serieus probleem ermee hebt.
    Dat zag je niet zo en het viel allemaal wel mee.
    Dat is je goed recht, maakt mij verder niet uit.
    Misschien gaat die ” gezellige film je wel op een ” gezellige plek brengen, of niet.
    Want als iets een moker is voor je vertrouwen in God, is zo’n film het wel.
    Succes met je gezellige avondje, kan ik ook zeggen, ben ik dan oppervlakkig genoeg? Neem nog een biertje, drink het op de dood van een rechtvaardige God, do’nt worry be happy. Dekt dat de lading beter?
    Veel plezier ermee 😉

  68. rob zegt :

    @Engel
    Je bent toch computerdeskundige?
    krijg je op FB overal melding van?

  69. engel zegt :

    @Rob,

    Ik ben deskundig in alles!

    Heb je al je vrienden op FB om zeep geholpen? Zit je in een dip?

  70. Johan zegt :

    @Rob: Ik stoor me er aan dat je mijn grenzen (die ik duidelijk heb aangegeven) niet respecteert. Ik heb je laten weten op GG niet verder op deze ‘worsteling’ in te willen gaan. Je komt nu met een heel persoonlijke reactie, in feite ongevraagd gepsychologiseer, die in mijn beleving grenst aan manipulatie. Ik reageer niet meer op je.

    @GG: Ik vind dit dus puur misbruik van het forum en een vorm van stalking van reageerders. Hierbij dien ik – openbaar – een klacht in tegen Rob!

  71. rob zegt :

    @Engel
    ik heb er geen spijt van 😉
    behalve als je bezorgdheid oprecht is 🙄

  72. engel zegt :

    @Rob,

    Ik begrijp het niet helemaal en mijn bezorgdheid is inderdaad oprecht. Ik zal je missen!

  73. engel zegt :

    Ook namens Sluwo.

  74. rob zegt :

    @Johan
    Nounou. De stelling v GG is, dat wie openbaar reageert openbare reacties kan verwachten 🙂
    Ik herhaal en combineer gewoon wat je zelf schrijft, en zo verschrikkelijk onthullend is het nou ook weer niet, kom op zeg.
    Allart en een TRIN mogen uitgebreid bevraagd worden en jij niet voor een millimeter?
    is dat dan wat.

  75. rob zegt :

    @Engel
    je hebt mijn mail en alles kan teruggedraaid worden, maar echt bezorgd ben je niet 🙂
    En sluwo staat gewoon nog op mijn lijstje hoor.

  76. goedgelovig zegt :

    @Rob: Pastoraat is niet jouw gave, of wel? 😉 Tip: probeer andere reageerders wat minder op de huid te zitten.

    @Johan: Je mag altijd een klacht indienen, maar soms delen we alleen een waarschuwing uit.

  77. rob zegt :

    @GG
    Neej, gelukkig heb ik een berg andere talenten 🙂

    @Johan
    Jammer, ik had Moszkowicz wel eens v dichtbij willen zien 😆

  78. Johan zegt :

    @Rob: Grrrrr… vooruit, ik stap over m’n irritatie van gisteravond heen. Maar ik reageer niet meer op je emo-gestalk.

    @GG: Stelletje wannabe-Salomo’s! 😉

  79. rob zegt :

    @Johan
    Sjonge, waar moet ik het dan over gaan hebben 😦

  80. Pittig zegt :

    @ Rob

    Deze tekst van jou aan mij kwam ik tegen. Lijkt precies op de teksten die je de afgelopen dagen ook mijn richting op gestuurd hebt. Alleen is deze geschreven op 10 augustus 2009).b

    Als je voor alle waarheden open staat, wordt dan lid v zoekend geloven en noem jezelf dan geen christen.

    ik ben jaren zoekend geweest en het laatste wat ik mijzelf wilde noemen was een christen. Het idee.
    ik was wat ik was, zoekend.
    Waarom zou iemand zich christen willen noemen?
    Voor een baan bij de EO? Uit gewoonte?
    uit oppertunisme? Voor de (schijn)zekerheid?

    Als je met alle religies door 1 deur wil, zul je inderdaad een smeltkroes moeten m,aken van het geloof. een onsje van dit en dat, zus en zo.
    Als je met de Warre God door 1 deur wil ( de deur die naar de hemel leidt) zul je op zoek moeten gaan naar de waarheid.

    Wat wil je?

    En na bijna anderhalf jaar ben je nog precies zo tegen mij bezig. Ik heb dan best wel lang geduld met jou, of niet?

  81. Pittig zegt :

    @ Rob

    Iets misgegaan. Jouw woorden beginnen met “Als je voor alle waarheden open staat” tot “Wat wil je?”

    Al die tijd blijf je mij maar achterna zitten met deze vragen. Heb ik dan een probleem met jou of heb jij een probleem?

    En hier was je in ieder geval nog een stuk milder, want je scheldt me nog niet echt en openlijk uit voor hy-pocriet en l-eugenaar, zoals je me de afgelopen tijd zo vaak hebt betiteld.

    Ik houd graag contact met je en vond onze gesprekken op de GG dagen erg leuk, maar als ik dit van anderhalf jaar geleden teruglees en alleen maar merk dat je steeds hetzelfde zegt en steeds harder wordt, is het niet echt leuk meer, of wat denk jij?

  82. bramvandijk zegt :

    @Pittig,
    blijft lastig, die roze blokjes 😉

  83. rob zegt :

    @Pittig
    Ik begreep het toen al niet en dat is hetzelfde gebleven.
    Net als TRIN 🙂 Dat blijft maar een onderwerp v gesprek hier, en de evolutietheorie, enz enz enz

  84. Ruitje zegt :

    Nu pas even gekeken naar de eerste tape. Walgelijk om de ‘Heer’ hierbij uit te nodigen.

    Ik denk dat ze niet de Heer uitnodigen, maar de ‘heer god Mammon’. Dat is een andere god en een andere geest.

    Gezalfde smooth talk om mensen geld uit de zakken te kloppen. Ik ben blij dat Allart veroordeeld is. En ik hoop dat hij en zijn zoon kaalgeplukt worden en de rest van hun leven moeten werken om al dat geld terug te betalen aan de slachtoffers.

  85. Jan zegt :

    Dit zegent God niet. Ze jagen het geld achterna en niet Christus. Die lui vragen er ok om, om opgelicht te worden. Wat zegt Paulus in Eph. 6:10? De wortel van het kwaad is de geldgierigheid. Door daar naar te jagen zijn velen van hun geloof gevallen en hebben zichzelf (dus niet een ander bij hun) met smarten doorboort. Ik wensvader en zoon Allart heel veel succes met die zware strafmaat die ze te dragen hebben in de tweede dood. Dan doet God er helemaal niets mee; sterker nog ze staan in geestelijk opzicht al onder de geest van de antichrist, dus daar kan dit ook bij.

    Hoe gaat het met Vader en zoon Allert nu? Stijf onder de vloek van de geest van de antichrist nog steeds? Wat ben ik mijnHeer en Heiand Jezus Christus dankbaar zulke zwijnen niet in Gods Koninkrjk aan te treffen. Amen.

  86. Jan zegt :

    Simon de Tovenaar……. bent u daar? Ruitje helemaal waar!!

  87. an zegt :

    Ik vindt het een beetje lastig om uit al dat gekissebis te filteren wat jullie nou echt geloven.

  88. P. Puk zegt :

    Gods volksverlakkerij!

  89. C zegt :

    Om te kotsen deze geestelijke leiders! BAh!!!

  90. TommyLee zegt :

    Onlangs was de film The Sting klassieker uit 1973 weer eens op TV. Dat is kinderspel vergeleken met deze zwendel!!Waarom? In The Sting zijn de boeven gewoon boeven. Hier zij de engelen boeven. De grote overeenkomst is dat er een valstrik wordt geplaatst het om veel geld gaat en dat er krokodilletranen vloeien door de gedupeerden.

Trackbacks / Pingbacks

  1. Op vier golven naar kundalini - 26 februari, 2014