Edelstenen en engelenveren

loose-gemstonesVergeet het bovennatuurlijke goudstof. Edelstenen en veren van engelen, dat zijn veel interessantere fenomenen. Edelstenen verschijnen spontaan in het tapijt of op je stoel. En engelenveren dwarrelen zomaar uit de lucht. Met tientallen tegelijk. En, als we de getuigenissen mogen geloven, niet alleen tijdens charismatisch georiënteerde kerkdiensten, maar ook in restaurants en zomaar op straat. Er zijn inmiddels honderden mensen die zeggen het zelf te hebben gezien. Of er van een goede kennis van te hebben gehoord.

Gouden tanden en kiezen, goudstof dat zomaar op mensen neerdwarrelt, het is allemaal al eens langs geweest en het heeft z’n duizenden verslagen. Voor een beetje goudstof krijg je intussen de handen niet meer op elkaar. Temeer daar er een toenemend aantal meldingen is van goudstof dat de toets van gedegen onderzoek niet kan doorstaan. Het blijkt van alles en nog wat te zijn, maar in ieder geval geen goud.

Nee, dan liever diamanten, het liefst zo gepolijst mogelijk. Bekijk de volgende video’s en laat je overtuigen.

De veren zijn ook interessant. Soms blijken die fel gekleurd, vaker zijn het ‘gewone’ veren die voor het menselijk oog in niets afwijken van de veren van vogels. Het bijzondere is dat ze uit de lucht komen vallen zonder dat daar vogels aan te pas komen. In de Bethel Church van Bill Johnson in Redding, Californië bijvoorbeeld. De eerste keer dat hij de veren neer zag dwarrelen was tijdens een kerkdienst. “In een gesloten zaal. Met een dak erop. En er vlogen geen vogels in die zaal,” zegt Bill. Spoedig zag hij ze ook op andere plaatsen dwarrelen. Van lieverlee begonnen steeds meer gemeenteleden ze te zien. En er over te praten. Maar op vragen van critici om eens een paar veren te laten zien, werd niet ingegaan.

In het Amerikaanse North Carolina is Christian Research Service gevestigd. Een organisatie die zich over dit soort claims buigt en er onderzoek naar doet. Leider van dat werk is Bud Press. Na heel lang aandringen vond hij een gemeentelid van de Bethel Church bereid hem een veer toe te sturen. Press ging ermee naar David H. Ellis, internationaal zeer hoog aangeschreven als ornitholoog en voorzitter van de Raad van Bestuur van de Union for the Conservation of Raptors’ Science. Die bekeek de veer van alle kanten, deed er wat proefjes mee, schraapte er wat materiaal af, liet dat in een laboratorium onderzoeken, en kwam vervolgens tot zijn conclusie: “De veer is overduidelijk een normale vogelveer. Er kan niets worden gevonden dat suggereert dat ze van iets anders dan van een vogel is.”

Rare vogels, die engelen? Of rare mensen die er in geloven? Feit is dat duizenden werkelijk denken dat engelen hun veren laten vallen om zich op die wijze kenbaar te maken aan mensen. Waarom ze dat doen weet geen mens. Bill Johnson heeft ook geen verklaring. En wil zich niet aan speculatie wagen, zegt hij. “Ik weet het niet. Het gebeurt, dat is het enige wat ik er van kan zeggen.”

Lila Star weet wel beter. Ze noemt zichzelf een ‘gids voor engelen’ en ‘bemiddelt’ in het contact tussen mensen en engelen. Daarvoor gebruikt ze onder meer tarotkaarten. Lila Star kijkt niet op of om van de veren van engelen. Ze ziet ze wel vaker ‘vliegen’. Nog niet eens zo lang geleden voelde ze zich wat down en ze had even een bemoedigend schouderklopje nodig van haar persoonlijke beschermengel. “Ik vroeg mijn beschermengel om te laten merken dat hij bij mij was en hij legde een van zijn veren voor mij op de stoep. In mijn favoriete kleuren rood en roze, zodat ik wist dat ze niet van een vogel afkomstig zijn.”

angelfeathers

45 Reacties op “Edelstenen en engelenveren”

  1. Menno zegt :

    Volgende keer confetti tijdens de worship?

  2. mafchauffeur zegt :

    Ook ideaal voor een knutselwerkje op een kinderpartijtje, die edelstenen. Kun je mooi spiegels, haarborstels of handtasjes mee versieren. Keuze te over bij Action.

    Voor een aanbiddingsdienst heb je er waarschijnlijk wel iets meer nodig, maar dan nog zijn de kosten prima te overzien.

    Je kunt ze ook zelf kweken. Maar dat is dan weer wat prijziger.
    http://www.lobbes.nl/speelgoed/ontdekken/sciencex/detail/2140765-sciencex-kristallen-kweken-en-edelstenen

  3. d'n Scheul'n Wilfried zegt :

    En ik maar denken dat je je schatten niet op aarde moest verzamelen, maar in de hemel.

    Nooit gemerkt dat de Bank of Heaven dit soort aards rendement uitkeert. 🙂 Mot en roest vreten voorzover mij bekend geen edelstenen aan, dus dat stuk klopt wel, maar geldt dat ook voor de veren?

  4. Sok zegt :

    Laten we voor een moment ervan uitgaan dat de edelstenen die ‘verschijnen’ echt zijn en dat het inderdaad een bovennatuurlijke gebeurtenis is. Wat zou dat ons dan nog vertellen over God? “Dat God steeds wonderen doet.”

    Nee, je moet niet bij hem zijn om te voorkomen dat er een aardbeving in Haïti komt en hij gaat ook niet een paar van die stenen in het huis van een arme weduwe droppen zodat ze haar schulden kan betalen. Dat doet hij alleen maar in een samenkomst – als de mensen hem aanbidden. En let wel op – hoe harder ze hem aanbidden, hoe groter zijn de stenen. Tegen zo’n god zou je toch als mens met een klein beetje verstand en een mespuntje gevoel voor rechtvaardigheid moeten zeggen: “Donder op met je stenen en geef ons vandaag ons dagelijkste brood. En ga eens bij een psychiater langs om naar dat narcisme van je te laten kijken.”

  5. afolus zegt :

    @Sok
    Dikke vette Amen…!

    In plaats van “Flikker toch op met je theologie”
    wordt het vanaf heden “Donder toch op met je stenen en je veren.

    Wat mij betreft worden de leveranciers van dergelijke wonderen ingesmeerd met “pek en (hun zelf gestrooide) veren”

    Sjabba.😇

  6. mafchauffeur zegt :

    Intussen heeft de satan zich ook gemeld met zijn na-aperij.

    Home

    Kijk, dat krijg je er nou van als vrouwen niet onder de autoriteit van een man staan. :mrgreen:

  7. engel zegt :

    Laten we dit alsjeblieft nooit normaal gaan vinden. Ik heb in het verleden al verhalen gelezen van een voorganger die edelstenen op de grond van z’n kerk verstopte om zo het geloof van z’n gemeenteleden op te bouwen. Wat mij betreft kunnen we rustig van bedrog spreken, totdat het tegendeel is BEWEZEN.

  8. afolus zegt :

    @mafchauffeur

    Feathers appear when angels are near….”

    Holy Moses, de wilde uitstraling van deze zuster Borga geeft op zich al weinig rust in de ziel maar als je dan haar gezever ook nog moet aanhoren…

    Dan wordt het “tiet veur in bakske..” 😄

  9. beervis zegt :

    @Engel

    Ik heb mensen zien sterven aan hersenletsels. Maar zoiets gaat zo snel dat ik iedere keer te laat ben met mijn camera.

  10. engel zegt :

    @Sok,

    Draai het eens om. Ga er eens van uit dat God er niets mee te maklen heeft en dit alles mensenwerk is. Wat zegt dat dan over deze mensen?

  11. engel zegt :

    @beervis,

    Volgende keer een filmcamera?

  12. mafchauffeur zegt :

    @Sok: even mee gaand in jouw “moment”, denk ik dat je juist niet moet zeggen “donder op met je stenen en geef ons vandaag ons dagelijkse brood”.

    Je kunt dan simpelweg het Woord toepassen en doen wat een vrouw van een overleden profeet ooit deed: die edelstenen verkopen en daarmee ellende oplossen die met geld valt op te lossen.

    Op een keer riep de vrouw van een van de profeten Elisa’s hulp in: ‘Mijn man, uw dienaar, die zoals u weet altijd groot ontzag had voor de HEER, is gestorven. Nu zal mijn schuldeiser komen en mijn twee kinderen als slaven meenemen.’ ‘Wat kan ik voor u doen?’ vroeg Elisa. ‘Vertel me eens, wat hebt u nog in huis?’ ‘Alleen een kruikje olie, heer,’ antwoordde ze, ‘verder niets.’ Toen zei Elisa: ‘Ga bij uw buren kruiken en kannen te leen vragen, lege, zo veel als u er krijgen kunt. Als u weer thuiskomt, doe dan de deur achter u en uw kinderen dicht en giet uw olie in die kruiken en kannen over; telkens als er een vol is, neemt u een volgende.’ Thuisgekomen sloot de vrouw de deur achter zich. Terwijl haar kinderen haar de kruiken en kannen een voor een aangaven, goot ze de olie over. Toen ze allemaal vol waren en ze haar zoon vroeg haar de volgende aan te geven, antwoordde hij: ‘Er zijn er geen meer.’ Toen hield de olie op te vloeien. De weduwe ging terug naar de godsman en vertelde hem wat er gebeurd was. ‘Die olie moet u verkopen om uw schuld af te betalen,’ zei hij. ‘En van wat er overblijft, kunnen u en uw kinderen leven.’
    http://www.biblija.net/biblija.cgi?l=nl&set=10&id18=1&m=2+Koningen+4

    Dat het persé in een samenkomst moet lijkt misschien raar, maar vroeger moest het blijkbaar ook persé via een nog levende profeet. Dus dat het heden ten dage in een samenkomst vol hedendaagse profeten plaatsvindt en niet achter de voordeur van een arme weduwe is logisch. Zo’n weduwe kan best naar het heiligdom de samenkomst komen. Dat deed Hanna, de moeder van Samuël, tenslotte ook. 😉

    Het is hooguit kwalijk als edelstenen die in samenkomsten naar beneden gekeild worden niet worden verkocht ten behoeve van de armen en/of het Koninkrijk, maar slechts worden gebruikt door de gelovigen om zichzelf te kietelen.

    Wat dat laatste betreft zijn Engelenveertjes natuurlijk véél effectiever. 🙂

  13. Timo zegt :

    En zo kom ik tot de ontdekking, dat ik al 2jaar engelen houd, in huis, in kooien. Ze verliezen veel stof, naar nu blijkt, engelenstof. En veren, hele mooie veren. En regelmatig, als ik de grote boze buitenwereld betreed, gaat er eentje op mijn schouder mee. Al die keren is mij niks ernstigs overkomen, wat een zegen!

  14. d'n Scheul'n Wilfried zegt :

    @Timo: heb je ook een houten poot en een lapje voor je oog, en zing je in een shantykoor?

  15. Boktor zegt :

    Altijd al gehoopt dit soort dingen gade te slaan bij TRIN, maar helaas, die zegen hebben ze daar nog niet helemaal ontdekt. Op het goudstof na dan, maar dat was voor mijn tijd.

  16. ardbeg10y zegt :

    Ik zie handel! Je kunt in china vrij goedkoop struisvogels kopen. Met een busje waterstofperoxide zijn die veren wel te bleken en te verkopen.

  17. mafchauffeur zegt :

    Ik denk toch dat de verenbedeling achter ons licht hoor.

    Plat meldde er vanochtend helemaal niets over.

    Jezus zegt: “Wek de doden op! (Mattheus 10:8)”
    Wij zeggen: “laten we onze pastors gaan trainen hoe ze een begrafenis dienst moeten leiden en welke woorden ze het beste kunnen zeggen”. Wij willen begrafenis diensten gebruiken om de ongelovigen het evangelie te brengen want dan zitten ze eindelijk in “onze” kerk.

    Jezus zegt:” sta op en leef!”
    Wij zalven de zieken met olie, stoppen ze vol met morfine zodat ze stikken en uiteindelijk doodgaan.

    Ziet u hoe ver het huidige Christendom is afgedwaald van degene waarvan ze zeggen dat ze in Hem geloven en Hem volgen? Als je Christen bent dan ben je volgens de Bijbel een discipel. Een discipel is iemand die net zo praat, handelt en wandelt als zijn Meester.

    Jezus was altijd zeer specifiek. Als Hij een opdracht geeft dan weet Hij ook dat we die kunnen uitvoeren. Nee, niet in eigen kracht, maar alleen door Zijn geest die in ons woont.

    Daarom is het belangrijk dat onze mindset drastisch gaat veranderen in 2014 en dat we gaan doen wat Jezus ons heeft bevolen: “Wek de doden op!”

    https://www.facebook.com/ronald.plat.3

    Vijf uur geleden gepost op FB. En wat denk je dat er vervolgens gebeurt? Gods oordeel over Burgum Een brand in een grafkistenfabriek.

    Hij die oren heeft om te horen, die hore.

  18. ardbeg10y zegt :

    Dat brengt mij op het punt dat ik (hoewel ik sinds ongeveer een maand op GG aanwezig ben) geen tekenen van samenwerking heb kunnen vinden met skepp.be en antikwak.nl

    Het lijkt me dat kwakzalverij in sterke mate aanwezig is in de charismatische scene.

  19. mafchauffeur zegt :

    @ardbeg10y: zalving is inderdaad een vrij courant begrip. 😉

  20. mafchauffeur zegt :

    @ardbeg10y: aan de andere kant: het is toch mooi als mensen van hun klachten (fysiek en/of psychisch) af komen. Of het nu gaat om somberheid of fybromyalgie.

  21. Aletta zegt :

    Ik ben wel benieuwd of ze dan ook onderzoeken waar die diamanten en goud vandaan komen. Of dat soms uit die mijnen in Congo en zo komt, waar kinderen werken en de opbrengst naar milities gaat. Zou God daar zn spul vandaan halen?

  22. jopie zegt :

    Wat is het toch met alle filmpjes die GG post dat ik er maximaal 1 minuut naar kan luisteren? Die stem. Van het eerste filmpje. Niet te doen.

  23. jopie zegt :

    Overigens vond een vriendin van mij ook wel eens witte veren. Ze was rond die tijd een beetje van de rebels schoppende tiener over aan het gaan naar erg enthousiast christen, en had dus nogal wat struggles met God. Maar af en toe precies op de momenten dat ze er echt doorheen zat vond ze een grote veer. Unexpected, als in, gebeurde drie keer verdeeld over drie jaar ofzo.

    Dat vind ik toch een mooiere manier van God om veren te strooien. Een soort van ‘token’ om te laten zien, hoi, ik ben god, ik ben er, en de wereld heeft nog mooie dingen ook al voel je je nu rot.

    In plaats van een verenregen als Gods applausje voor: ‘nu hebben jullie goed genoeg geworshipt”.

    (Overigens ga ik er niet per se van uit dat die veren van die vriendin van God waren, maar dat is haar verhaal en heb niet per se de behoefte dat enorm in twijfel te gaan trekken.)

  24. ardbeg10y zegt :

    Bij het loslaten van de vredesduif bij het vaticaan zijn onlangs ook wat veren vrijgekomen. Er gaan grote dingen gebeuren! Het vaticaan gaat vast z’n vermogen aan de charismatici schenken.

  25. Daniella zegt :

    Als engelen in de bijbel aan mensen verschenen hadden ze nooit vleugels, maar verschenen als mensen….Er zijn maar een paar specifieke plekken waar over vleugels gesproken wordt en dat zijn niet engelen die iets op de aarde te doen hebben.

  26. mafchauffeur zegt :

    Daniella: nou ja, de cherubs lijken toch wel gevederd te zijn. Hoewel ze in de Bijbel nooit beschreven worden op momenten dat ze in de rui zijn.
    http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Ezechi%EBl+11%3A22&id18=1&l=nl&set=10

  27. Vinegar zegt :

    Wat een triestigheid. Ik wilde ook al gaan schrijven over of engelen echte veren hebben. Wie zegt dat eigenlijk? Ze hebben vleugels. Maar dat heeft een vliegtuig ook. Wat kleinmenselijk zielig om te denken dat zij vleugels hebben zoals een vogel. En dan nog van die kleine veertjes (zoals in die derde video). Right!!!
    Natuurlijk zou het mooi zijn als God wat tastbaarder was, maar veertjes en diamanten strooien? Echt? Kom op nou dan toch mensen!
    Manna in gebieden waar honger is zou logischer zijn.

  28. Timo zegt :

    @wilfried: het zou zo kunnen, maar als piraat in 2014 kan je, je ook bezig houden met andersoortige piraterij, gewoon thuis op je pc;-) geen houten poot, ooglapje en gelukkig geen shanty.

  29. Sok zegt :

    @engel – precies!

    @maf
    Je hebt natuurlijk gelijk dat de ‘wonderen’ van stenen en olie hun inspiratie halen uit verhalen zoals die van de profeet en de weduwe. Als de goedgelovigen er nou maar iets kritischer naar zou willen kijken komen toch wat veelzeggende verschillen aan het licht: In het verhaal waar je naar verwijst, brengt het woord van de profeet olie voor de weduwe die ze kan verkopen om haar schulden te betalen. Bij de meeste van de hedendaagse wonderpredikers, houdt de ‘profeet’ de olie en wordt de weduwe gemanipuleerd om zichzelf in de schulden te steken om voor die predikers (echte) (kostbare!!) stenen te kopen.

    (Want ja, de stenen die de engelen gebracht hebben zijn zo perfect dat de kenners er geen waarde aan durven toe te kennen!)

  30. midas zegt :

    Wel handig, hoef je geen collectebonnen meer mee te nemen. Gewoon edelstenen in de collecte. ZE zijn toch echt, dus mooie opbrengst voor de kerk. 😁

  31. Bokkepoot zegt :

    Nou @rob, je wordt op je wenken bediend meid! 😀

    @ardbeg10y

    Antikwak.nl?? 😯
    Heeft Josh nu al een tegenbeweging in het leven geroepen? Da’s snel! 😎

  32. Bokkepoot zegt :

    Oh, ik bedoelde eigenlijk dit linkje.

  33. joost zegt :

    Ach, en ik maar denken dat mijn nier- en galstenen iets naars waren. Dom van mij. Ik ben door God gezegend, Hij zond mij de speciale “edel”stenen. 😦
    joost

  34. mafchauffeur zegt :

    @Sok: precies. Die edelstenen worden nooit verpatst.

    Zou zomaar te maken kunnen hebben met de echtheid ervan. Dat goudstof is ook nooit op de markt gekomen. 😉

    Overigens stuitte ik zojuist naar aanleiding van een advertentie in Uitdaging op een fraaie prediking over genoemd Bijbelverhaal. Vanaf 1:45. Disclaimer: de titel dekt de lading.
    http://vimeo.com/49162978

  35. harryson joyce zegt :

    waar gaan de vleselijke christenen na dood-dus
    ik bedoel de hEER OPRECHT AANGENOMEN
    GEDOOPT-MAAR LATER VLESELIJK GEWORDEN.

  36. d'n Scheul'n Wilfried zegt :

    @Timo: gelukkig, acceptabele vormen van piraterij. En we mogen ook weer op de piratenbaai, naar verluidt…

  37. Professor Prietpraat zegt :

    beetje oud nieuws maar ja, wel nog actueel. Ik weet dat er bij TRIN ook wel eens veren gevallen zijn die werden bewaard als relikwieën in bijbeltjes, (tja, soms zijn er toch wel wat overeenkomsten te bemerken tussen katholieken en extreem charismatici) Dit was net na Lakeland dus wellicht voor Boktor zijn TRIN avontuur ook. Ik weet niet of het na 2008 ook nog is voorgekomen dat olie over handen stroomde daar en er (waarschijnlijk ganze- of kippen) veren neerdwarrelden in samenkomsten. Van diamanten en edelstenen heb ik nooit gehoord bij TRIN, daarvoor moet je bij de toverconferenties van Ana Mendez en Joshua Mills en consorten zijn die in de LEG worden georganiseerd door de witte Pietenclub. Veel geschreeuw altijd maar weinig wol, Als je de verhalen moet geloven wordt je ermee doodgegooid op de conferenties maar gek genoeg verdwijnen ze altijd weer net zo snel als ze zijn gekomen die stenen. Magische volksverlakkerij wat mij betreft. Of gewoon leuke goocheltrucs voor een goedgelovig publiek die graag wat wil zien en beleven.

  38. Professor Prietpraat zegt :

    Trouwens als er nog iemand een lekker kussen van engelendons voor me heeft, gesigneerd door Todd Bentley, ik hou me aanbevolen, mij is verteld dat je dan extra lekker slaapt en profetisch droomt op zo´n extra zacht gezalfd gloriekussen.

  39. ardbeg10y zegt :

    @Professor Prietpraat

    Zo’n Todd Bentley kussen lijkt me een risico, stel je voor dat de uitwerking niet is dat je profetisch droomt, maar dat je onder de tatoeages zit met een andere vrouw naast je (en een hoop geld onder je bed, nog van Lakeland)?

  40. Sok zegt :

    @maf
    Bijzondere wonderen die deze evangelische mevrouw dan weer met zo’n Bijbelverhaal kan verrichten. Dat zijn de momenten dat ik die teksten over zwijgen in de gemeente heel goed kan plaatsen….

  41. rob zegt :

    @Bokkepoot

    Eerst zien en dan geloven 🙂

  42. Professor Prietpraat zegt :

    @ardbeg10y,

    Dat geld onder mijn bed lijkt me niet zo´n probleem hoor, daar vind ik wel een oplossing voor, die andere dingen spreken wat minder aan, alhoewel, als die vrouw een mooie schone is dan is dat ook niet verkeerd. Blijven alleen de tatoeages over wat me niks lijkt.

  43. agilhartje zegt :

    Tjonge, echte engelenveren! ’t Is wat! Terwijl nergens in de bijbel staat dat engelen vleugels met veren hebben.
    Lichtgelovige mensen denken niet na en controleren beweringen van hun voorganger nooit. Engelen hebben een geestelijk lichaam en dus geen veren van keratine.

    Ik probeer me voor te stellen hoe de voorbereiding van zo’n samenkomst gaat. Iemand stelt voor om veertjes te gebruiken om de boodschap duidelijk te maken? Hoe zouden de makers van die veertjes zichzelf verdedigen? Bah!

  44. Professor Prietpraat zegt :

    @Agilhartje,

    er staat ook nergens in de Bijbel dat engelen een neus hebben, toch hebben ze die volgens mij wel 😉

    Tja, het is inderdaad wat. Als in de ene kerkelijke stroming engelen worden gezien dan hebben ze geen vleugels en bij de andere stroming hebben ze die wel. Inderdaad waren engelen als ze in de Bijbel aan mensen verschenen altijd in de gedaante van een mens/man zichtbaar en vaak dachten de mensen met een mens van vlees en bloed te maken te hebben in eerste instantie. Als ze vleugels hadden gehad zou dat toch wat lastig worden. Bij de katholieken zijn engelen ook allemaal cherubijntjes en worden altijd afgebeeld met vleugels als van grote vogels. De moederkerk zal wel gelijk hebben. Wellicht duurt het niet lang meer voordat Rome de extreem charismaten opneemt in de ware moederkerk. We moeten alleen nog even wachten op de eerste mariaverschijningen bij de charismaten en beeldjes die gaan huilen en zo. Mattheus heeft in ieder geval alvast geoefend met bisschopskleren.

  45. mafchauffeur zegt :

    “Als de duivel bestaat, bestaat God dus ook””.

    Overtuigende bewijzen dat God bestaat:

    – Wereldwijd worden duizenden ongeneeslijk zieken wonderlijk genezen na gebed door christenen. Deze genezingen worden vaak medisch bevestigd. Dit gebeurt in elk land ter wereld.

    – Ervaringen met engelen, die zelfs mensen het leven redden. Hier zijn bijzondere documentaires over gemaakt met getuigenissen van mensen wiens leven gered is door een engel.

    – Mensen worden opgenomen in de hemel, komen terug en vertellen wat ze gezien hebben. Ook hier worden steeds vaker documentaires en zelfs films van gemaakt.

    – Duizenden moslims zien visioenen van Jezus Christus. Deze moslims weten niets van Jezus, zien Hem in een droom of visioen en beginnen Hem te volgen. Over dit fenomeen is een indrukwekkende film gemaakt.

    – Christenen ervaren de gaven van de Geest, zoals tongentaal of profetie. De gave van de Geest brengen genezing, bevrijding en bemoediging aan miljoenen christenen.

    – Dromen waarin God spreekt en mensen letterlijk vertelt wat er gaat gebeuren. Mensen worden soms behoed voor grote gevaren, door een waarschuwende droom, of ze krijgen antwoord op een belangrijke nood in hun leven.

    – Ervaringen van de tegenwoordigheid en kracht van God. Miljoenen christenen voelen de tastbare aanwezigheid van God, die hun leven verandert.

    – Doden worden opgewekt na gebed. In Mozambique bijvoorbeeld zijn meer dan honderd getuigenissen van doden die na gebed weer levend werden. Bevestigd door veel getuigen.

    – Bovennatuurlijke tekenen, zoals edelstenen, olie, manna, goudstof en veren die in een christelijke bijeenkomst ineens uit het niets verschijnen. Dit wonderbare fenomeen gebeurt wereldwijd, in veel christelijke kerken. Hoewel sommigen er bang voor zijn en beweren dat het van de duivel is, is het zelfs dan een bewijst dat God bestaat. Want als de duivel bestaat, bestaat God dus ook.
    https://www.facebook.com/ontdekgod

    Nepperij schijnt (nog) niet tot de mogelijkheden te behoren.