Pas op! Satan werkt op Facebook

De charismatische publicist David Sörensen heeft toch nog gereageerd op de toekenning van de Mockfish Award. Weliswaar niet rechtstreeks, want dan heb je misschien wel contact met de duivel, maar via zijn reguliere onderwijsbrief LifeLetter. Hij roept zijn volgelingen op om te bidden, want “de duisternis zet alles op alles om ons tegen te houden. Kenmerkend daarbij is de stem van beschuldiging. De betekenis van de naam satan is letterlijk: valse lasteraar. Hij belastert je om je de mond te snoeren. […] God heeft ons enkele dromen gegeven die spreken over sterke aanvallen die op ons werden gelanceerd. […] Het is al maanden bezig op internet, via mensen om ons heen, via organisaties, overal waar satan op de een of andere manier een ingang kan vinden. We zijn bewust met onze beide Facebook-pagina’s gestopt omdat we ook via dit medium duisternis ervoeren die alsmaar onrust bracht.”

Sinds de 3500 vrienden van Sörensen radicaal zijn ontvriend gaat het beter. “We ervaren dat de Heer altijd veel meer tot ons spreekt in tijden dat we worden aangevallen. Dat is heel fijn.” Ook zijn er gelukkig bevriende profetische sjofartoeteraars die je bevestigen in je eigen gelijk. Dat heb je net nodig op de momenten dat je eenzaam in je miljonairsvilla zit.

24 Reacties op “Pas op! Satan werkt op Facebook”

  1. Onno zegt :

    als hij nou ook nog naar De Heer zou luisteren wanneer Hij spreekt zou het helemaal mooi zijn. Maar ja, welke stem van De Heer is verschillen mensen nogal eens over van mening en soms is het voor jezelf al niet altijd even duidelijk. Gelukkig heb je dan mensen om je heen die hetzelfde geloven als jij inderdaad en hetzelfde wereldbeeld hebben en je kunnen bevestigen dat je naar de juiste stem luistert en die op de juiste wijze interpreteert.

  2. trialk zegt :

    Ha.. @ Onno dat zijn/ doen we dus allemaal, 🙂

  3. MvL zegt :

    Mooie afbeelding, redactie!

  4. 2eHans zegt :

    Ja hoor! Nu heeft de duivel het weer gedaan…

    Doe je zo je best om een leuke wedstrijd te organiseren, krijgt hij weer de eer.

  5. Johan zegt :

    Het zijn de David Sorensens van deze wereld die de duivel veel meer ruimte geven dan hem toekomt. Deze gebedsoproep doet me denken aan het binden van GG door MvdS tijdens HOE. Als je echt vindt dat GG van de duivel bezeten is, kun je de site beter negeren. Elk woord dat je er in je nieuwsbrief aan vuil maakt, verschijnt via een omweg op GG, waardoor je er nog meer mee wordt geconfronteerd. Dan lijkt het alsof de demonische druk toeneemt, maar dat komt gewoon omdat je er zelf aandacht aan blijft geven.

    Overigens heb ik nooit iets van demonische activiteit op deze site bespeurd. Hooguit tijdens de meet-up van de Dwaze Schare. Tijdens de preek van Pittig voelde ik echt weerstand in de hemelse gewesten. De engelen voelden het ook, want terwijl Pittig aan het woord was, konden zij de mensen niet bedienen. 🙂

  6. Onno zegt :

    @trialk

    Misschien heb je gelijk maar daarom is het juist verstandig om ook raadgevers te hebben buiten je eigen “veilige” groepje en ook af en toe te luisteren naar raad van mensen die niet precies hetzelfde geloven als jijzelf.

  7. rob zegt :

    @ Johan
    inderdaad, en Pittig was nogal lang aan het woord, ook dat nog 🙂

  8. evangelischeloterij zegt :

    Dan moet David ook zijn website opheffen, want zijn website begint met www. En dat is vertaald in het Hebreeuws 666 🙂 de satan heeft dan direct ingang in zijn eigen real life website 😉

    (grapje)

  9. Stryber zegt :

    Werner, de shofartoeteraar himself, is//was vandaag van 14.00-22-00 actief in de kop van Nrd. Holland. Was er haast uit curiosity heen gegaan; maar 8 uur, dan ben je n.a.w. volledig gehersenspoeld; dan maar liever down to earth. 😦

  10. cornelis zegt :

    — altijd maar weer die satan, die het sorensen zo moeilijk maakt..
    gelukkig maar, dat zijn eigen fantasie, ehhh de stem van de Heer hem er dan weer wat bovenop helpt..

  11. vertue4 zegt :

    Herkenbaar…

    Dat knagende gevoel dat er toch iets niet goed zit. Ja, je kunt dat als aanvallen van de duivel bestempelen. Dat is een recept voor een angstaanval.

    Over het algemeen lijkt D. het contact met zijn eigen emoties kwijt te raken door ze iedere keer te objectiveren en buiten zichzelf te plaatsen.

    Ik wens hem toe dat hij de bevrijding mag ervaren die het geeft als je ontdekt dat je emotionele staat niet direct verband houdt met de buitenwereld.

    Dat hij gewoon eens kan zeggen: ‘ik vind dat niet leuk’, zonder daar direct de duivel bij te halen. Of ‘ik ben blij’ zonder daar een legitimatie bij te zoeken.

  12. vertue4 zegt :

    Het “gevoelswereldspel” lijkt me een goed beginpunt voor David 🙂

  13. TommyLee zegt :

    @johan@rob, wat zeggen jullie nou, Ik heb een hardcopy van die preek juist ingelijst boven mijn bed hangen zodat ik als ik ’s nachts niet kan slapen een teug zegen kan binnen halen!! Als ik jullie goed begrijp ben ik hier wellicht dus geïnfecteerd. gloeiende, gloeiende.en dat door die zogenaamde dominee. Dit alles zal ik toch eerst moeten toetsen. Even DS bellen voor een second opinion.

  14. Pittig zegt :

    @ Johan, rob en TommyLee

    Willen jullie mijn naam niet ijdel gebruiken!

    Breng die TommyLee en anderen nou niet aan het twijfelen. Voor je het weet gaan ze voor zichzelf denken, een eigen mening vormen en niet meer klakkeloos achter leiders aanlopen. Willen jullie dat echt op jullie geweten hebben?

  15. Ruub zegt :

    @Johan 🙂

    Wat een heerlijk, bijna ontwapenend, naïef wereldbeeld toch van David S.: ‘dat vond ik niet zo fijn, dus het kwam vast van de duivel’. Morgen probeer ik gewoon ook een dag op die manier te leven, lijkt me heerlijk overzichtelijk. Ik weet al hoe het zal beginnen: “Ai, wat zijn de kinderen vroeg wakker. Hun geblèr geeft mij een gevoel van duisternis en onrust. Het moet dus wel een aanval van de duivel zijn. Laten we bidden opdat we kunnen uitslapen.”

  16. rob zegt :

    @Pittig
    Sorry, ik dacht, je bent er toch niet, ik liet me even gaan 🙄

  17. mar zegt :

    Ergens gelezen: ‘De Bijbel zegt: ‘weest nuchter en waakzaam’, maar sommigen zijn zo waakzaam dat ze niet meer nuchter zijn.

  18. St. zegt :

    De espresso die uit mijn koffie-apparaat komt, vind ik ook wel erg duister. Het is alsof de duvel ermee speelt…

    Maar als ik het niet drink word ik vaak erg onrustig.

  19. Pittig zegt :

    Satan werkt op Facebook? Jazeker, hij is er erg actief!

    http://www.facebook.com/pages/Satan/67502037714

    En hier nog een groep christenen die uitlegt dat Facebook het werk van de duivel is:

    http://www.therefinersfire.org/facebook.htm

    “…we at The Refiner’s Fire believe Facebook is satan’s tool; a tool designed to take our eyes off God.”

  20. rob zegt :

    Die laatste is wel een goeie voor de mockfish

  21. bramvandijk zegt :

    @Ruub

    “Ai, wat zijn de kinderen vroeg wakker. Hun geblèr geeft mij een gevoel van duisternis en onrust. Het moet dus wel een aanval van de duivel zijn. Laten we bidden opdat we kunnen uitslapen.”

    😀

    Niet voor niets dat mijn afval ongeveer gelik liep met de geboorte van mijn eerste…

  22. Mark Rutte zegt :

    Lekker aan het werk, zo zie ik het graag.

  23. Jan zegt :

    DS:
    Iedereen die tegen mij is, is van de duivel. Wie vragen stelt, komt van satan.
    Maar gelukkig : God houdt er van om dan juist tegen me te spreken als satan weer aanvalt. God is het altijd roerend met me eens!