Het grote GG-sjofarexperiment

“Goedgelovig is vals, grof, godslasterlijk en anti-christelijk,” aldus de Belgische profeet en formateur van een Europese geestelijke regering Werner van Suetendael op Facebook. Het wordt daarom hoog tijd dat de “vuilspuiterij” op deze site geestelijk een halt wordt toegeroepen en onze reageerders eindelijk eens zelf het “vuur van God” ontvangen en in hun bestemming gaan komen! Dé manier om dit te doen is met de sjofar, waarvoor Van Suetendael als toeteraar een speciale zalving heeft ontvangen. Wij laten de demonen van kritiek, die TRIN-voorman Mattheüs niet kon uitdrijven, nu door Van Suetendael eens en voor altijd het zwijgen opleggen. Iedereen die wel eens op Goedgelovig heeft gereageerd mag aan deze spontane bevrijdingssessie meedoen.

Ga rustig en ontspannen voor je PC zitten, leg je hand op het scherm, zet het volume van je speakers helemaal open, en ontvang een krachtige profetische aanraking. Na de sessie mag je als reactie je persoonlijk getuigenis geven. Als het experiment slaagt wordt Goedgelovig een opwekkingskrant met alleen nog positief, glorieus, genezend, doorbrekend en transformerend nieuws. Zoiets als LifeLetter. Ben je er klaar voor? GO!

212 responses to “Het grote GG-sjofarexperiment”

  1. plant says :

    Dat kan moderner!

  2. Geert says :

    Ik kan deze reactie van de beste meneer niet vinden op zijn facebook pagina? Toevallig nog ergens een linkje?

  3. aafke says :

    Die Werner trekt slechts 10 broeders en zusters met zijn religieuse roeptoeter. Een toeter die het effect lijkt te hebben dat dure taalcursussen overbodig worden.
    De aanwezige zuster krijgt immers geproclameerd dat zij half Europa aan de voeten van de Heiland zal brengen in Russisch, Bulgaars en wat al niet meer.
    Opvallend zijn de vrijmoedige aanrakingen door de grote leidsman.
    Hoofd en mond maar ook de buik van onze zuster krijgen een “touch”.

    Nee, dan die “toeter op de waterscooter” van plant; meer publiek, meer blijdschap en vooral de bijbelse veelkleurigheid is ons deel.

    Waar broeder Werner nog voorzichtig in de buurt van de erogene zone van de zuster tracht te komen onder luid sjofar-getoeter, zijn de mannen van de waterscooter oprecht op zoek naar alle kijkende meisjes.

    Ik hou van eerlijkheid.
    😉

  4. Profeet says :

    LOL 😉 … Werner meent het oprecht !? — immers, we zijn hier NIET in de kerk, dus mag iedereen z’n mening geven -( hoop ik ?

  5. rob says :

    Zo komen we de zomer wel door :mrgreen:

  6. rob says :

    @Aafke

    Opvallend zijn de vrijmoedige aanrakingen door de grote leidsman.
    Hoofd en mond maar ook de buik van onze zuster krijgen een “touch”.

    Dat krijgt hij met zijn eigen toetertje vast niet voor elkaar 🙂

  7. mafchauffeur says :

    Het inzoomen op de mevrouw én de leeuwenposter van DS op 6:30 lijkt mij een diepere betekenis te hebben. Europa, huivert en siddert, de aandelenbeurzen zijn niet bestand tegen al dit profetengeweld. Zouden Sarkozy en Merkel wel beseffen dat hier niet tegenop te vergaderen is?

    *een nieuwe stapel genezingbrengende wenskaarten van Real-Life bestelt*

  8. aafke says :

    De aangeraakte zuster moet vrij makkelijk te vinden zijn in het Vlaamse land. Een check op de in haar vrijgezette gave van het spreken van vele talen moet dus goed te verifiëren zijn.
    Volgens de sjofar-blazende Werner zou zij minimaal de volgende talen moeten spreken:
    Nederlands, Frans, Duits, Russisch, Bulgaars, andere Oosteuropese talen, Spaans, Portugees. Dat ze Engels spreekt heeft ze in de video reeds aangetoond.
    Wie kent deze zuster, die al 25 jaar in Vlaarderen aan het klungelen was, in de nacht werd aangevallen maar nu is vrijgezet om grote dingen te gaan doen onder het jubelend geschal van de hemelse vuvusela.

    Heer wat een geweldige glorie.
    😦

  9. aafke says :

    @rob
    Ik stel voor dat Werner zijn eigen toetertje thuis laat.
    🙂

  10. mafchauffeur says :

    Werner heeft momenteel andere dingen aan zijn hoofd dan spelen met zijn toetertje. Na een welverdiende vakantie bij Disneyland Parijs is hij helemaal into islam-bashing op FB.

    Pogingen op een inhoudelijke discussie lopen uiteraard snel stuk. WvS: “wat ik hier schrijf is waar en de kern van de zaak”.

    Uitgetoeterd ben je.

  11. henk heilighuizen says :

    Las zojuist op de FB pagina van Mattheus van der Steen een getuigenis van een zekere Martijs. Hij is erg geholpen door het lezen van het nieuwste boek van onze bestseller-schrijver Durf te leven.
    Vanuit een woestijnervaring komt Martijs er weer helemaal boven op en dat is natuurlijk mooi.

    Op de foto van de jongeman kun je echter de ware reden van zijn vooruitgang zien: hij blaast de sjofar.

    En ja dan gebeuren er grote dingen.

  12. Karina says :

    is dit cabaret?

  13. Pittig says :

    Het begon zo leuk met de tekst: ‘House of Prophets’. Ik dacht lekkere dansmuziek van de mij onbekende groep ‘Prophets’ te horen, maar het was blijkbaar een filmpje om te waarschuwen tegen charismaniakken. Dit is toch een waarschuwingsfilmpje? Niet echt toch?

    Want na 30 seconden moest ik eerst even stoppen. Ik kon het niet meer aan. Hij doet net of hij tegen God praat, maar ondertussen houdt hij een preek voor de mensen om hem heen…. Daar kan ik echt niet tegen.

    Daarmee wil Werner van Suetendael laten zien dat die charismatici niet echt bidden, maar God be-preken en zeggen wat Hij moet doen..

    Daarna laat Werner zien hoe manipulerend charismaniakken bezig zijn met allerlei handelingen, zelfs bij mensen van het andere geslacht. De aanrakingen en het luid toeteren zorgen voor allerlei sensaties die dan weer aan God toegeschreven kunnen worden.

    Conclusie — hiermee waarschuwt Werner van Suetendael tegen charismaniakale praktijken.

    En laat ik heel positief zijn en het zó zeggen: Werner van Suetendael laat hier magie en manipulatie van de bovenste plank zien!

  14. goedgelovig says :

    @Geert: We hebben het op 30 juni op Twitter gemeld:

    De tweet is een samenvatting van wat hij in de week vóór 30 juni op zijn Facebookpagina omstandig heeft beweerd. Daar hadden we natuurlijk ook even een screenprintje van moeten maken, maar dat is er bij ingeschoten. Overigens wil een van onze twittervolgers het woord ‘sjofartoeteraar’ indienen als ‘woord van het jaar’. Vorig jaar was dat nog ‘swaffelen’. 😉

  15. Ds Dre says :

    Gezien de kwakkers die hier de laatste tijd bezig zijn is het wel logisch dat een zichzelf benoemde profeet een oproep heeft gedaan.
    Zou het de omvang van Mohammed aannemen? Of is zijn God toch krachtiger dan die van Werner.

  16. Geert says :

    @GG, ik kan het inderdaad niet terug vinden…

    Maar wat zit die kerel op facebook zeg? Als hij (en DS en MvdS) in plaats van de tijd die ze aan facebook besteden, eens gingen bijbellezen en bidden, dan zouden er pas wonderen gebeuren in Europa… Dat is mijn profetie… 😉

  17. aafke says :

    @Ds Dre
    Weer een Vlaming…
    Zegt dat ook nog iets?

  18. aafke says :

    @GG
    Sjofartoeteraar is inderdaad een prachtig woord.
    Bezoeker had gisteren ook een fraaie: zakkelingen…
    Dat woord draag ik voor.
    🙂

  19. rob says :

    @DsDre
    Volgens jouw profetie hangt het belang van Europa nog steeds af van DS en MvdS.
    Daarom gaat helaas ook deze profetie in de prullenbak.

  20. rob says :

    @DsDre moet Geert zijn ^%$#&* nieuwe leesbril

  21. aafke says :

    Hans Anders en Pearle hebben aanbiedingen voor alle mogelijke hulpattributen.
    🙂

  22. harry says :

    Zojuist schaterlachend dit maffe filmpje bekeken.
    Heb mijn vrouw geroepen om deze innovatieve godsdienstige beleving met eigen ogen te laten zien, waarop zij in oprechtheid riep: “je gaat toch niet serieus met zo’n ramshoorn aan je mond staan”.

    Ik ben het met haar eens; de Batavieren zijn reeds lang verdwenen.

  23. Esther says :

    Wauw, ik ben een nieuw mens.

    ben ik een erg slecht christen als ik het filmpje na 3,5 minuut écht niet meer aan kon?

  24. Ds Dre says :

    @Rob

    Ds Dre is Geert Wilders? Je komt aardig in mijn buurt. Maar ik ben echt blond en heb blauwe ogen. Waar zijn ze gebleven de echte Germanen.

  25. Ds Dre says :

    Onze Werner heeft het over dat God Holland gaat aanraken. De rest van Nederland is dus kansloos, incl Aalten.

  26. goedgelovig says :

    @aafke: Hé ho, er werken ook Vlamingen voor GG hoor. 🙂

  27. rob says :

    @DsDre

    Waar zijn ze gebleven de echte Germanen.

    opgegaan in de multiculturele gemeenschap 🙂

  28. Jan-Peter says :

    @Harrie: Das Joods!

  29. Ettje says :

    Leuk, dat hij steeds even z’n geblaaskaak onderbreekt om te kijken of hij nog wel in beeld is…

    En intens verdrietig dat ook hier mensen instinken.

  30. mafchauffeur says :

    Instinken? Gebeurt er na al dat goudstofgedwarrel eindelijks eens iets Bijbels, is het wéér niet goed.

    *iets mompelt over paarlen en zwijnen*

  31. mafchauffeur says :

    Mocht dit experiment niet het gewenste resultaat (transformatie GG tot Opwekkingskrant) hebben, is er nog de herkansing in Delft op 10 & 11 september. De House Of Prophets weekend conferentie!

    http://www.facebook.com/home.php#!/pages/House-of-Prophets/319736765438

  32. Pittig says :

    @ Jan-Peter

    Is het echt Joods om op deze manier en voor deze doeleinden een ramshoorn te gebruiken? Wist ik niet. Heb je verwijzingen, want ik heb van deze Joodse gebruiken nog nooit gehoord.

  33. Pittig says :

    @ harry

    Kijk, jij hebt pas de ware toeterzalving ontvangen! Jij moest als enige schaterlachen bij dit filmpje. 🙂

  34. Ds Dre says :

    @Rob.

    Ik heb mijn ras zuiver gehouden, dat zouden meer mensen moeten doen.

  35. Jan-Peter says :

    @Pittig: Geef je gelijk hoor. Maar de sjofar is een Joods instrument, in ieder geval: zo staat het bekend. Daar doelde ik op… Misschien dat de Israëlieten het van een ander volk hebben overgenomen. Geen idee wat de Bijbel er over zegt. Zou ik eigenlijk wel moeten weten als muziekliefhebber ;-).

  36. de Belg says :

    Vreselijk, inderdaad is er veel te lezen op facebook de ganse dag. Sluit mij dan ook aan bij de eerdere opmerking dat de tijd beter besteed kan worden dan nutteloos en inhoudsloos gezwets op facebook.
    Misschien kan hij ook naar Nederland emigreren?

  37. Vertue says :

    *kuch*

    Ik zou hier graag ook op reageren, ware het niet dat het meeste al gezegd is onder deze post.

  38. Jan-Peter says :

    Dit is het betere werk:
    Jordi Savall

  39. Flipsonius says :

    Sjofar associeer ik meteen met sjofel. En het ziet er wel indrukwekkend uit, maar als ie gaat blazen klinkt het als een ramsj-hoorn.

  40. Onno says :

    @Jan Peter, wat die Belg doet heeft niets met Joods te maken maar heeft meer weg van het lokken van olifanten.

  41. ThaFizzy says :

    Heb ik iets gemist? Is het nu een triologie? Dare to dream; Dare to live & Dare to blow

    Of is dit niet die TRIN afzeik-site? Oeps, cabaret mensen, niets aan de hand!

  42. ThaFizzy says :

    ‘k zie trouwens dat mijn reactie niet geschikt is voor 18-. Nou ja, voor wat het waard is.

  43. Onno says :

    Overigens is het niet zo moeilijk om iemand te laten vallen als je hem daarmee in zijn gezicht toetert. Er komt namelijk een walgelijke lucht uit als je dat ding al helemaal nat hebt gespuugd vanbinnen zoals deze man doet 😉 Ik kan het weten want ik heb ook zo’n ding hier thuis op de kast liggen 😉

  44. Richardess says :

    pfffff, ben ik net naar Belgie verhuisd……….

  45. Stryber says :

    En iedereen maar suggereren dat we stuurloos België wel even zouden inlijven. Helaas. Nadat Ana Mendez de “Wallen” reeds welhaast helemaal schoonspoot met de plantenspuit; zijn er nu de Belgen die de laatste resten slechten: NL is voor hen het nieuwe Jericho; als het moet blazen ze een dubbele ramshoorn:
    😦

  46. Ds Dre says :

    Ik vind die man in zijn zwart lerenjas op de achtergrond ook heel leuk. Je ziet hem heel vaak kijken of hij wel goed in beeld is.
    Doet me denken aan Hekking.

  47. rob says :

    @Onno
    Maar jij mist de zalving om in zo’n ding te toeteren 🙂
    Bij Werner komt de heerlijke geur van gristus naar buiten 🙂

  48. Flipsonius says :

    @Onno
    Je kan toch ook heel praktisch een luchtbedpompje gebruiken? Geen kwijl en onwelriekende adem meer! Of is dat de Heere een gruwel?

    Maar een veel briljantere oplossing is al vele eeuwen geleden verzonnen: het kerkorgel! eigenlijk een hele verzameling sjofars, met verschillende stemmen en registers 😉

  49. Waterlelie says :

    “Het wordt daarom hoog tijd dat de “vuilspuiterij” op deze site geestelijk een halt wordt toegeroepen en onze reageerders eindelijk eens zelf het “vuur van God” ontvangen en in hun bestemming gaan komen! “

    Dat zou beslist een GODSWONDER zijn.

  50. Profeet says :

    @waterlelie … voor de goede orde : ik heb het *vuur van God* ontvangen, en ik ben in mijn bestemming — OK ?

  51. Sonja says :

    Ik ken de Heer Suetendael persoonlijk, dit artikel is begrijpelijk. Vooral als men niet begrijpt wat sjofar blazen inhoud, misschien zouden de mensen van goedgelovig eens langs Meneer van Suetendael moeten gaan om hem recht in zijn gezicht aan te spreken hierover. 🙂

  52. vlinder says :

    wat erg dat mensen hier zo beledigd worden!

  53. Sonja says :

    @ vlinder helemaal mee eens. goedgelovig lijkt me geen kennis van Jezus te hebben,anders reageren ze niet zo. Sjonge… nee ze kennen Jezus echt niet!

  54. Jan-Peter says :

    @Sonja: En wat houd sjofarblazen in?

  55. Jan-Peter says :

    (waarschijnlijk meer CO2 in the air)

  56. Sonja says :

    @Jan-Peter pak een concordantie zoek op sjofar blazen.

    1 van de bekendste verhalen uit de bijbel is de stad Jericho innemen.

    Mensen liepen zes dagen 1 rondje om de toenmalige beste versterkste stad,ter wereld, met alleen maar muzikanten,die vooroplopen liepen(in stilte). Op de zevende dag liepen ze zeven rondjes en bliezen de sjofars en zakten de stadsmuren in. Alleen maar omdat God de opdracht gaf. 🙂

  57. Flipsonius says :

    @vlinder
    nou dat valt wel mee hoor…zelf voel ik me helemaal niet zo beledigd. ik vind het wel jammer dat het christelijk geloof van mijn voorvaderen in handen gevallen schijnt te zijn van slangenbezweerders, ladelichters, vuurspuwers en praatjesmakers, en alleen nog maar negatief in het nieuws komt door de bizarre strapatsen van deze mensen. Laatst nog die Warren Jeff, nota bene een Heilige van de Laatste Dagen, veroordeeld tot 119 jaar gevangenisstraf wegens jarenlang kindermisbruik. Zijn commentaar: ‘ik voel me aangetast in mijn religieuze vrijheid’.
    Ja, dat is me ook wat! Maar ik zeg altijd maar, je moet geen kwaad met kwaad vergelden. Je kan er beter iets goeds tegenover stellen. Toch? Zo denk ik erover.

  58. Bobby says :

    Meneer goedgelovig, wat een creatieve uiting hier! Past wel bij je hè… Maar joh, wat verdrietig dat je zo gefrustreerd bent in alles rond en in de kerk dat je je vvermaakt met roddel en achterklap. Wat denk je : zal dat straks op je lijstje staan als je bij Jezus komt en hij zegt: goed gedaan?
    En zou Jezus dat doen?
    Als je ook graag beroemd wilt zijn en op een sjofar wilt blazen om je demonen te verdrijven, zeg dat dan eerlijk….we begrijpen het best joh…dikke knuffel voor jou 🙂
    taddddaaaaaaaa!!!!(sjofar)

  59. Bobby says :

    P.S. als je nou echt een vent bent, maak je jezelf kenbaar!

  60. vlinder says :

    @flipsonius Het gevaar is dat we zelf rechter gaan spelen. De mate waarin je oordeelt… zul je zelf geoordeeld worden.
    Ik mis liefde op deze site!

  61. Jan-Peter says :

    Wat heeft dat te maken met de sjofar als ik zo vriendelijk mag vragen? Ik geloof niet dat God gehecht is aan de sjofar. Niet meer als aan een 21ste eeuwse trompet.
    Lag het aan de sjofars dat de stad Jericho plat ging of aan God? Volgens mij dat laatste. Dus wat heeft dat met de sjofar op zichzelf te doen?

  62. Bobby says :

    Is dit nou reallife?
    😉

  63. Jan-Peter says :

    Waarom zitten hier zoveel mensen rond de nacht op GG?

  64. Sonja says :

    In het nieuw testament komt je dit niet tegen, dat klopt.
    Wel is het zo dat sjofars worden gebruikt in de strijd,wat ik probeer uit te leggen, in het oude testament. Sjofar blazen bestaat dus al lang en nog steeds.

    Want de geestelijke oorlogsvoering is niet opgehouden. Efeze 6 NT. 😉

  65. Stryber says :

    Als ik zo die video “lees”; dan gaat de ene hand naar de buik en de ander naar het hoofd met een strop; (sjaal); om de nek; een associatie met Judas dringt zich op; temeer omdat Werner met zijn rug; (achterste Ez 8:16); naar het altaar staat; en handelingen verricht die weinig meer met het Evangelie van doen lijken te hebben…. 😦

  66. dreemobiel says :

    @ Vlinder
    Ik ervaar anders een heleboel liefde hier 🙂

    @ Bobby
    Ik hoop dat goedgelovig op mijn lijstje staat als ik bij Jezus kom; heb ik toch nog iets goeds gedaan! 🙂

    @ Sonja
    Ik heb het idee dat toch aardig kennis maak met Jezus. De mijne dan natuurlijk… Of ik de jouwe ken weet ik niet zo goed…:)

  67. goedgelovig says :

    @Sonja: Dat klopt, wij kennen Jezus nog nauwelijks. Dat geven we eerlijk toe. Maar gelukkig zijn er mensen als jij die Jezus al wél helemaal kennen en ons precies kunnen vertellen hoe Hij écht is. 😉

  68. Sonja says :

    Beste goedgelovig, wat fijn dat je direct uit wat je bedoeld 🙂
    Ik ben ook blij dat je door dit korte stukje zo een beeld over me hebt gevormd die natuurlijk accuraat is, zoals al je artikelen zijn.

    Ik geloof niet dat ik perfect ben of trots, of mezelf verhef boven jou.
    Wel denk ik dat jij je erg afgewezen voelt en dat vind ik erg.
    Ik geloof ook dat je echt een goede website wil neerzetten, alleen de manier waarop je dat doet en wat jij je ”missie” noemt, wat begrijpelijk is(kijk naar de kerk, de verdeeldheid tussen gelovigen en alle variaties daarop,een grote hypocriete bende EN religiositeit.) klopt niet met hoe Jezus de farizeeërs confronteerde.

    Hij confronteerde ze met scherpte doch met liefde en handelde daaruit.Ik begrijp wat je probeert te doen, namelijk alle hokjes omver te schoppen die er zijn gemaakt door tradities. Maar vergeet niet dat we als gelovigen allemaal, in Eenheid van de Heilige Geest (die Jezus Zelf heeft gestuurd als Plaatsvervanger en dus geen zwevend ding is die ergens onpersoonlijk uit Zijn neus loopt te vreten)behoren te leven en wandelen.Je weet waarschijnlijk zelf wel wat er in de Bijbel staat over negatief spreken,want ik neem aan dat je weet wie Jezus is.

    Maar de manier waarop je handelt laat zien dat je niet hebt begrepen wie Hij is en wat Hij doet,handel naar wat je weet wat in de Bijbel staat (dus het juiste te doen in, in waarheid wandelen)en stop met eigen ideeën daarover uit te oefenen en op te schrijven.

    Voor de rest hoop ik alleen maar dat je website populairder word.
    Ik heb hartelijk gelachen om je 666 opwekkingstukje en de titel TRIN-Spin.

    Hartelijke groeten

  69. ike says :

    als je er niet ben gewest hou je het best je bek dicht, AMEN

  70. Profeet says :

    klopt, wij kennen Jezus nog nauwelijks. Dat geven we eerlijk toe

    @GG … typisch ? : Protestantse Kerken Nederland [PKN] — doch mijn advies luidt :: gooi die verhipte kerk`orde omver, plus die preekstoel … en dan zul je Jezus leren kennen, zoals ook ik Hem ken !!

  71. vlinder says :

    @dreemobiel
    dat maakt het nog geen waarheid… ik wou maar dat mensen vanuit liefde konden reageren en de ander uitnemender achten dan zichzelf… DAN zou de (christelijke) wereld er heel anders uitzien. Kritiek en roddel zijn liefdeloos! God is liefde! Hoe kan je dit verantwoorden naar God dat er zo over andere mensen gepraat wordt als bij deze site?? Kun je het daar echt mee eens zijn? Mensen worden afgewezen omdat ze misschien andere manieren hebben dan jij? …
    Het wordt pas echt eng als mensen denken de ‘enige manier’ te hebben. Dat is wat ik hier lees in die kritische, liefdeloze en spottende commentaren. Scary!

  72. engel says :

    @vlinder,

    Er is toch niks mis met opbouwende kritiek? De mensen die hier reageren denken echt mee en hebben soms echt goede ideen. Ik vind dat je wat liefdeloos reageerd.

  73. Pittig says :

    @ vlinder

    Ik mis liefde op deze site!

    Ik helemaal niet. Naast geweldige mensen die ik via Goedgelovig heb leren kennen, proef ik hier elke dag wel heel veel liefde:

    liefde voor de waarheid
    liefde voor recht en rechtvaardigheid
    liefde voor mensen die door allerlei manipulerende charismaniakken en ander christelijk tuig worden misbruikt
    liefde voor … etc.

    Goedgelovig is eigenlijk één grote bron van liefde!

  74. vlinder says :

    @engel
    opbouwende kritiek mét of zonder liefde?

  75. vlinder says :

    @pittig
    dat is nou precies wat ik eng vind. Mensen die claimen dat ze de waarheid hebben! En dan onder het mom van ‘ik heb liefde voor de waarheid’…

    Ik zie vooral ‘liefde voor je eigen mening’ hier

  76. vertue says :

    @ike

    als je er niet ben gewest hou je het best je bek dicht, AMEN

    Ach zo. Dus als iemand de naam van Christus schande aandoet door allerlei profetieën uit te braken die niet of nauwelijks te verifiëren zijn, vervolgens allerlei semi-erotische symbolische handelingen uitvoert bij een oudere dame (freud zou er pap van lusten), zichzelf en het christendom onsterfelijk belachelijk maakt in de ogen van buitenstaanders dan mag je er niets van zeggen omdat je er niet bij bent?

    a. Ga je mond spoelen met je vuile taal.
    b. Deze man meet zich een titel ‘profeet’ aan (algemeen) en spreekt iedereen aan. Dat doet hij namens God. Hij pretendeert dat zijn woorden de woorden zijn van de God die ik ook dien. Dan mag ‘iedereen’ daar vrij op reageren, zeker als je christen bent.
    c. De profetieën zijn zo algemeen, suikerzoet, onbelangrijk en onconfronterend: ‘a new generation will arise’ dat het een persiflage is van echte profetie. Denk aan de valse profeten in het OT die continu liepen te verkondigen dat Jeruzalem écht niet verwoest zou worden want daar stond de tempel, dat het allemaal goed zou komen want God heeft het goede voor met ons… Vrede vrede, terwijl er geen vrede is.

  77. aafke says :

    @Vertue
    Amen, amen, amen

  78. Ruub says :

    @ike

    als je er niet ben gewest hou je het best je bek dicht, AMEN

    Wat een bijzondere reactie plaats je! Dank voor je constructieve bijdrage. En dat om 01:49am, je bent er speciaal voor wakker gebleven! Je las een bericht op Goedgelovig en dacht plotseling: ‘Nu moet ik de overige lezers mijn gedachten over dit onderwerp laten weten’. En dat doe je. Je denkt er een tijdje over na en begint dan te tikken.

    Je reactie laat er geen gras over groeien. Haast is geboden, dat blijkt wel als je de reactie begint zonder eerst de Shift in te drukken. Wat nou kapitalen? We hebben haast, er moet iets belangrijks worden gezegd en vlug ook! Maar tegelijk houd je een slag om de arm: ‘als’, schrijf je. Je dekt je in. Enige empathie is je niet vreemd. Maar dan: ‘als je er niet bent gewest…’

    Raadselachtig die ‘er’! Het laat de lezer denken: ‘Wat zou de heer Ike bedoelen? Gaat het om de plek waar er op de sjofar werd geblazen? Was hij wellicht een der getuigen op de Sjofar-video? Was Ike de man in het leren jack?’ Of reageert hij op een andere reactie? Op Sonja, die ook reageerde? Of op Goedgelovig de reactie daarboven? Zou ‘er’ dan duiden op de plek waar Jezus de Farizeeërs confronteerde? Fascinerend!

    ‘…niet bent gewest…’: Oosterse tongval, haastige spoed bij het schrijven of een bewuste schrijffout? Vermoedelijk dat laatste. Het moest gewoon ‘geweest’ zijn, maar dat wist je natuurlijk best ;-). En dat siert je: je geeft aan zelf ook niet foutloos door het leven te gaan. Weer zo’n klein teken dat empathie je niet vreemd is, je schuurt tegen de lezer aan, confronteert een ieder met de eigen beperkingen. Dank daarvoor!

    En nu begint het meer serieuze werk: ‘…hou je het best je bek dicht’. Het is een advies, een suggestie, een hint. Door het woord ‘bek’ klinkt het bijna agressief, maar door tweemaal het woordje ‘je’ te gebruiken, blijkt tegelijkertijd dat het een toenaderingspoging is. Je zoekt de lezer en gebruikt ‘bek’ als signaalwoord. Want je zoekt en schreeuwt om de aandacht van de lezer. Het is gelukt. Je hebt ons te pakken.

    En dan sluit je af met een overweldigend ‘AMEN’. In kapitalen, dus je kunt het wel: die shift-knop was niet kapot. En bij dit woord vond je het wel nodig om ‘m in te drukken. Niet om te schreeuwen, want dan had je er wel een uitroepteken achtergezet. Nee, puur vanwege dat woordje ‘AMEN’. Alsof je het hard fluistert. Het is afgesloten. Het was een gebed, blijkt nu. En dat maakt het ontroerend. Je bidt voor de lezers van Goedgelovig. Dank daarvoor Ike!

  79. engel says :

    @vlinder,

    Hoe kun je nu beoordelen of de mensen die hier reageren wel of geen liefde hebben? Je kent ze niet eens. Ik zou zo’n bewering niet durven doen. Of is liefde voor jou alles maar in de doofpot stoppen? Deze site is misschien wel een reactie daarop. Oordeel dus niet te snel.

  80. vlinder says :

    @engel
    ik reageer op de kritische, liefdeloze en spottende commentaren…

    Of mag dat niet en moet ik met je meepraten??

  81. mafchauffeur says :

    Vraagje aan ike: je schrijft op de FB van WvS:

    “De islam is een migrantenreligie. Ik pleit voor verbanning en deportatie naar hun onmetelijke arabische rijk! Binnen afzienbare tijd wordt het hier grote heibel en dan komt er burgeroorlog tenzij wij onder de knoet worden gehouden. (….) Hoe moeten wij onze oudstrijders nog gaan eren en herdenken als we nu een bezetting, als migratie moeten bezien. (….) De islam en de moslims zijn het leger van de antichrist”.

    Komt dat óók van een profetie? Ik heb zo’n 20 jaar geleden veel profetieën gehoord die juist spraken dat God de moslims naar Nederland heeft gebracht en nog meer gaat brengen opdat zij Jezus zouden leren kennen (dat ligt wat lastiger in Marokko, Turkije of Iran).

    Waren dat dan valse profeten? Heeft God zich bedacht nu het met de evangelisatie onder migranten niet erg wil vlotten? Of geldt voor Nederland misschien iets anders dan voor Vlaanderen?

    NB: dit zijn eerlijke vragen, nadrukkelijk niet spottend bedoeld en al helemaal niet lasterlijk.

  82. engel says :

    @vlinder,

    Je hoeft zeker niet met me mee te praten, maar dat was je toch al niet van plan.
    Maar ik herken niet veel van je constatering van liefdeloze en spottende commentaren. Volgens mij valt dat wel mee.

  83. ike says :

    Amai,

    heel veel tippwerk eh, Ruub

    en ike ben NIET deze met de leeren jas, pech gehad

    en bidden voor wezens zoals u? NEEE, bedankt

  84. ike says :

    zalig zijn ze, de bekloppten

    omdat zij GEEN hammer moeten hebben

  85. ike says :

    En ja, het eenige belachelijke is toch deze site

    armzielig, maar dat weet je zelf het best, of niet ???

  86. ike says :

    Mss moet je jou energie eens gebruiken voor de vorming van een regering

    geef toch daar een advies, je bent er toch ZOOOO goed in

  87. engel says :

    @ike,

    Wij hebben in Nederland allang al een regering. In Belgie lukt het allemaal niet zo goed geloof ik?

  88. ike says :

    Uwe hulp is gevraagd in Belgie, klopt

  89. engel says :

    @ike,

    Ruub is even heel druk bezig vandaag om de wereldeconomie te redden, maar hij zal zeker op je verzoek terugkomen. Zou je veel voor hem willen bidden? Hij heeft het hard nodig.

  90. ike says :

    En de reacties zijn zo als het geloof in, dat Oranje wereldkampioen voetbal word = eeuwige LOOSERS 🙂

  91. engel says :

    @ike,

    Deze site gaat niet over voetbal, maar over geloof. Misschien kun je wat meer vertellen over de diensten die jij hebt bijgewoond bij de sjofar-toeteraar?

  92. ike says :

    Lees eerst, het gaat over jou geloof, beterweter

    jou geloof in, dat … is zoals de reacties en de hele site

    en den tweede, dat is niet de toeterar, die man heeft een naam

    Eerst eens dat

  93. goedgelovig says :

    @mafchauffeur: Die opmerking van Ike klinkt als een Breivikje.

  94. mafchauffeur says :

    en bidden voor wezens zoals u? NEEE, bedankt

    En ook al niet bidden voor moslims, maar pleiten voor hun deportatie.

    Een hele opluchting dat er nog mensen zijn die weten wat waar en wat niet waar is, en die duidelijk stelling durven nemen tegen de Vijand. 😉

  95. ike says :

    Maar ja, van kaaskoppen verwacht ik niet meer

  96. ike says :

    Ruub is even heel druk bezig vandaag om de wereldeconomie te redden

    daar komt er ook niets van

    niet eens een toet , niente, nothing

  97. mafchauffeur says :

    @GG: jaag haar nou niet weg, ik ben nog wel geinteresseerd in een antwoord over de profetieën die toch echt van “erkende” Godsmannen kwamen. Die in zalving vermoedelijk niet onderdeden voor Werner van Suetendael.

  98. goedgelovig says :

    @Sonja: GG is Jezus niet en heeft ook niet de pretentie Hem te zijn. Daarmee gaat je hele vergelijking dus mank. Wel fijn voor je dat je Jezus zelf zo goed kent dat je meteen ziet waar anderen Hem nog niet zo goed kennen. 😉

  99. ike says :

    Ga je mond spoelen met je vuile taal.

    hahaha

    en zelf schrijven
    vervolgens allerlei semi-erotische symbolische handelingen uitvoert bij een oudere dame (freud zou er pap van lusten)

    wat weet je daarvan af eh?

    niente, nothing
    je bent er niet geweest

  100. ike says :

    GG is Jezus niet en heeft ook niet de pretentie Hem te zijn. Daarmee gaat je hele vergelijking dus mank.

    makkelijk, zeg
    houd het simpel voor jezelf, anders gaat het nooit

    och arme

  101. engel says :

    @ike,

    De beste meneer Van Suetendael zet wel dit intrigerende filmpje op Internet, zodat de wereld kan zien wat hij doet. Daarom hoeven we er zelf niet heen. Integendeel, dit zal velen afschrikken om er ook heen te gaan. Dat is de keerzijde van teveel openheid.

  102. ike says :

    @engel

    Daar beslies je zelf over, correct.

    Maar je commentaren lijken erop, dat je HEEL geinteresserd bent

    darom ga je beter zelf naartoe

    dan gaan die stomme reacties mss niet meer in, wie weet

  103. ike says :

    Vraagje aan ike: je schrijft op de FB van WvS:

    “De islam is een migrantenreligie. Ik pleit voor verbanning en deportatie naar hun onmetelijke arabische rijk! Binnen afzienbare tijd wordt het hier grote heibel en dan komt er burgeroorlog tenzij wij onder de knoet worden gehouden. (….) Hoe moeten wij onze oudstrijders nog gaan eren en herdenken als we nu een bezetting, als migratie moeten bezien. (….) De islam en de moslims zijn het leger van de antichrist”.

    Komt dat óók van een profetie? Ik heb zo’n 20 jaar geleden veel profetieën gehoord die juist spraken dat God de moslims naar Nederland heeft gebracht en nog meer gaat brengen opdat zij Jezus zouden leren kennen (dat ligt wat lastiger in Marokko, Turkije of Iran).

    Waren dat dan valse profeten? Heeft God zich bedacht nu het met de evangelisatie onder migranten niet erg wil vlotten? Of geldt voor Nederland misschien iets anders dan voor Vlaanderen?

    NB: dit zijn eerlijke vragen, nadrukkelijk niet spottend bedoeld en al helemaal niet lasterlijk.

    hahahaha

    alweer iets, je DENKT dat ik dat geposted heb, maar is het van mij?????

    je weet niet eens wie ik ben, en dat is goed zo

  104. engel says :

    @ike,

    Hoe groot is de kans dat ik jou daar dan tegenkom?

  105. ike says :

    @engel

    vraag het aan de HEER 🙂

  106. Ruub says :

    De beeldkwaliteit van zo’n SONY HXR MC50U valt me trouwens een beetje tegen. Of is het niet gelukt om deze camera aan te schaffen ondanks de overduidelijke oproep van deze fulltime evangelist die ‘verschillende profetieën heeft gekregen over televisie’?

    http://real-life.nl/12all/preview.php?c=587&m=0&previewtype=html

    En ik ben ook wel benieuwd naar de video-opnames van ‘de wonderen en het bovennatuurlijke van God’. Of moet die toeter dat voorstellen?

  107. engel says :

    @Ike,

    Je raad nooit wat de HEER zei! Dat je Hilde heet en goed kan zingen!

  108. Stryber says :

    Werner lijkt een fixatie voor vrouwen te hebben; in die video, maar ook op één van zijn web-sites heeft hij 2 van de 5 rubrieken aan vrouwen toebedeeld en wel: “The Evils of Ungodly Women” en: “Virgin Birth”; wat de indruk wekt dat hij ooit een zoon van Rome is geweest; (Maria); maar echter de aftocht heeft geblazen……… 😦

  109. ike says :

    als je dat gelooft, …..

    maar je kunt er verder en verder gaan, ik zal het niet verklappen 🙂

  110. engel says :

    @Ruub,

    Als we met elkaar dat geld in gaan zamelen, is dat bedrag toch zo bij elkaar? Dan kunnen we ook wat vaker genieten van de filmpjes van deze toeteraar. Een echte win-win situatie.

  111. engel says :

    @Ike,

    Mag je wel anoniem op Geodgelovig zitten te trollen van je baas? (de toeteraar)

  112. ike says :

    mss ben ik volgens zelf de zogenaamde toeteraar, wie weet

  113. goedgelovig says :

    Zou Werner ook een Herbalife distributeur zijn?

    http://www.desjofar.nl/

  114. ike says :

    De Toeteraar(ConnyVink)

    daar heb je een toeteraar, anders is het Werner

  115. engel says :

    @ike,

    Werner reageert niet op Goedgelovig, dat weet je best!

  116. vertue says :

    De echte sjofar is natuurlijk de mens zelf. Hier wordt er ééntje ingeprofeteerd (uploader is vermoedelijk, jawel, David S.)

    your voice shall be like a trumphet

  117. vertue says :

    Even doorscrollen naar 5:38, anders zie je door de profetische bomen het bos niet meer.

  118. Johan says :

    @Vertue: Dat heet poepen in de geest. Vast een heel bijzondere ervaring.

  119. John says :

    @Ruub, op 8 augustus, 2011 om 12:47 pm

    Dikke +100!

  120. John says :

    Waarom is het eigenlijk zo dat de grootste fans van charismaniakken als Meffjoe vanderstien, David Zeureensnietzo en nu weer die Werner van Suetendael altijd van die randdebielen zijn die er nog geen fatsoenlijke correct gespelde Nederlandse zin uit kunnen poepen? Of het zijn van die zweefteefjes, die ‘de liefde’ missen in de reactie van een ander. Kritiek geven is goed maar het moet wel ‘in liefde’ gebeuren. Of iedereen moet ‘op Jezus’ lijken. Brrr

  121. aafke says :

    “Onze lieve Heer heeft vreemde kostgangers” was een veel gebruikte opmerking door mijn schoonmoeder zaliger.
    Maar ze had gelijk. Wat een interessant filmpje bracht vertue in het geding. En wat een ongelofelijke onzin brengen die profeten in het midden van de goegemeente.
    Heel veel geschreeuw en vooral heel weinig wol.
    En de broeders en zusters die het ondergaan, hebben hun broodnodige portie aandacht weer ontvangen en gaan morgen, volgende week of volgende maand naar een nieuwe samenkomst om ook daar hun geestelijke taartjes en bonbonnetjes te eten….

  122. John says :

    @aafke

    Wel gvd gloeiende gloeiende %#$^@&**
    Wat zegt Ike nou? Je was er niet bij dus moet je je bek houden. AMEN
    Je weet toch dat je geen mening mag hebben over dingen waar je zelf niet bij was en dat Ike derhalve heel consequent dus ook geen mening over 9/11 heeft omdat hij er niet bij was?

  123. aafke says :

    @John
    Rustig maar jochie, rustig maar…
    Susususu.
    Je kan wel zien dat nog geen impartatie hebt gehad.
    🙂 🙂 🙂

  124. Sonja says :

    Sjonge… ik hoor niets meer op mijn reactie behalve een vluchtpoging van GG. 🙂

  125. aafke says :

    @Sonja
    Wat heb je dan voor belangwekkends gepost…?

  126. John says :

    @Sonja

    Je bedoeld die te lullige reactie dat mensen Jezus niet kennen? Nou en? Wat moeten we met zo’n vaststelling jouwerzijds? Ik denk dat het gros van de mensen hier meewarig zijn hoofd schudt over jouw reacties en het verder gewoon naast zich neerlegt. Sorry.

  127. aafke says :

    Als je dat laatste filmpje hier nog eens rustig op je in laat werken dan bekruipt je toch het gevoel dat het vast heel leuk is om zelf Michaatje, Ezraatje, Jesajaatje of zelfs God te spelen.

    Wat een onvoorstelbare maar voorspelbare onzinquotes bazelen deze lieden…

    God is groter, mag ik hopen.
    🙂

  128. aafke says :

    De echtgenote en kinderen van de levende toeter weten blijkens hun lichaamstaal ook niet wat ze van de nieuwe status van pappa moeten denken.
    Zelf zou ik kiezen voor het aloude gezelschapsspel “haasje-over”.
    🙂 🙂

  129. Vertue says :

    @Aafke
    😀

    Vooral voor die kinderen vind ik het erg. Zulke diensten hebben nog wel eens de neiging om urenlang te duren. En wat moet je nou als je je vader zo ziet staan… Vooral als je alle nukken van je pa kent die de buitenwereld niet ziet.

    En dan die Amerikaanse prediker. Zo’n beetje alle southern-baptist sprekers hebben dat overslaande toontje met die dramatische hoogte- en snelheidswisselingen. Maar blijkbaar kent men dat truukje in NL nog niet zo goed, en heeft het hier nog effect. Nog wat dure tussenwerpingen (Says the Father, Says the Lord), da’s weer eens wat anders dan dat eeuwige Heer als stopwoordje; en dan klinkt het al heel wat. Maar om nou dubbel te vouwen?

    Ikzelf had bij dit soort avonden een groot ‘loterij’ gevoel. Zou hij mij aanspreken? Ben ik aan de beurt? Heeft God mij eindelijk gezien? Helaas werd ik nooit uitgekozen…

  130. aafke says :

    @vertue
    “loterij-gevoel”
    🙂 🙂

  131. Stealthsurfer says :

    ben eens komen kijken naar de meest gefrustreerde site van NL 😀

  132. aafke says :

    Bingo: weer een Belg…
    🙂

  133. Stealthsurfer says :

    De indruk laat me niet los dat jullie dingen verzinnen om interessant te zijn? Toch beetje gefrustreerde club hier?

  134. Stealthsurfer says :

    Bingo: weer een Hollander … 😀 😀 😀

  135. aafke says :

    @SS
    Welke interessante dingen worden hier dan verzonnen?
    Ben benieuwd.

  136. Stealthsurfer says :

    pfff … de helft van wat ik zo lees … moest het nu nog komisch bedoeld zijn jaa dan was het leuk … 😀

  137. aafke says :

    Fijne avond, trollebol.

  138. Stealthsurfer says :

    ik vul de club wat aan want met 10 leden is het wat ééntonig hier 😦

  139. Vertue says :

    Iedere zichzelf respecterende smartphonedragende messiaanse christen moet natuurlijk ook de sjofar-app hebben! Nog niet zo geavanceerd als de vuvuzela app, maar verschillende bronnen vermelden dat er uitgebreidere versies op komst zijn!

    http://www.rustybrick.com/iphone-shofar.php

  140. John says :

    @Stealthsurfer

    Vijf reacties nu van jouw kant, en nog geen één inhoudelijke. Waarom zou jij zo’n aanwinst moeten zijn op de meest gefrustreerde site van NL? Het valt me sowieso op dat die ‘çlub’ waar jij jezelf toerekent schittert in de afwezigheid van inhoudelijke reacties. Maar als jullie allemaal fan zijn van charismaniakken die op deze site onder de loep worden genomen, dan zegt dat denk ik genoeg. Die lieden presteren het ook om met heel veel woorden helemaal niks te zeggen.

  141. mafchauffeur says :

    @ike: excuses, je schrijfstijl leek sprekend op die van die knappe blonde “straight flemisch nationalist” (nee, niet de dame van het filmpje). Sorry.

  142. Vertue says :

    @John

    De enige manier om trollen tegen te gaan is negeren of doodknuffelen.

    Dus @Stealthsurfer

    Je bent welkom als je iets in wilt brengen. Anders was dit mijn laatste reactie op jou ‘trollebol’ 🙂

    @allen
    Ik heb toch de indruk dat er veel vlamingen over de vloer komen sinds Werner een link naar Goedgelovig heeft gepost. Nochtans vermaakt hij zich goed, want hij post nu ook linkjes naar video’s uit de goedgelovig videotheek met aanbeveling 🙂

    Daarnaast lijkt hij de negatieve aandacht niet zo erg te vinden. Hij zat erop te wachten. Een soort van ‘erkenning’ zeg maar.

  143. Vertue says :

    Toch even flauw doen (van FB geplukt:), gaat over goedgelovig.

    Werner Van Suetendael die maken hun eigen berichten wist je dat? ik merk het met wat ze over mij zeggen, ze verzinnen zelfs dingen die ik zogezegd op mijn FB over hen heb gezegd 😀

    ze hijgen en puffen en blazen maar sjofar blazen zullen ze nooit kunnen …
    2 uur geleden

  144. Vertue says :

    @Goedgelovig

    Blijkbaar is dit topic al voorzegd (facebook):

    Werner Van Suetendael tja het is nooit leuk maar in feite moet het wel komen, het is erger als je genegeerd wordt, dan heb je blijkbaar niets te zeggen
    ik weet al lang dat deze dingen moeten komen weet je, God heeft me er over gesproken en dan schrik je niet zo als het er is
    moeilijke dingen maken je ook harder en dan maakt het niet zoveel uit, het is ook belangrijk dat je goed nadenkt wat je ermee doet en niet emotioneel reageert, dat heeft toch geen zin, meestal reageer ik niet op zoiets, soms heeft het dan wel weer zijn, maar ik denk dat het elke keer anders is

  145. aafke says :

    @GG
    Deze website past gelukkig in het al esp spannende plan van God.
    Werner is daar ook al blij mee…

    *blaast de vuvusela en neemt een kop koffie*
    🙂

  146. mafchauffeur says :

    “ze verzinnen zelfs dingen die ik zogezegd op mijn FB over hen heb gezegd”

    nou nou nou nou Werner, dat had ik niet van je verwacht….. 😉

  147. aafke says :

    Even te snel
    “het allesomspannende plan van God”

  148. Stealthsurfer says :

    de fascinatie met sommige mensen = gebrek aan een eigen leven?

  149. Ds Dre says :

    @S

    Inderdaad, daarom dwepen mensen met leiders, dus ook met geestelijke leiders.

  150. John says :

    @Stealthsurfer

    De spijker op zijn kop! Daarom hebben sommige mensen het ook zo nodig om achter al die leiders aan te lopen.

  151. Stealthsurfer says :

    ja maar ik heb het over jullie 😀
    ik moet ook alles uitleggen hier … OK we zullen het heel eenvoudig houwe …

  152. John says :

    @Stealthsurfer

    Het zou ook wel eens kunnen helpen om gewoon eens een inhoudelijke reactie te plaatsen.

  153. Stealthsurfer says :

    inhoudelijk … hier? wat is dat?
    dit is toch een schertssite?

  154. John says :

    @Stealthsurfer

    Het gaat je maar moeilijk af he…

  155. mafchauffeur says :

    Vlaamse satire is een stuk overzichtelijker. Werner zet er tenminste duidelijk bij of het serieus bedoeld is of niet.:

    “en op de WC’s hebben we goedgelovig potten … om te leren mikken!!! … tis maar sjarcasme hoor, niet ernstig nemen hé …”

  156. ike says :

    @stealthsurfer

    neee, die zijn bezig met de slachtplanen

    hahaha, we zijn ze een stap voor denk ik

  157. Onno says :

    John zei wat ik ook steeds denk. Namelijk waarom er zoveel van die mensen die achter dwaallichten als MvdS en deze Werner en DS aanlopen aan dislexie lijken te lijden. Of is dit een gevolg van de impartatie die men ontvangt in de samenkomsten wat ten koste gaat van intellect en/of het zich kunnen uitdrukken in de moers taal in woord en geschrift?

  158. Onno says :

    Ik vond dit wel erg grappig:

    “ze hijgen en puffen en blazen maar sjofar blazen zullen ze nooit kunnen …”

    Hahahaha, de beste meneer wil beweren dat hij het wél kan? Ik kan die scheepstoeterimmitatie afgewisseld met die olifantenlokroep en spuug en blaasgeluiden toch echt geen sjofarblazen noemen. In ieder geval niet zoals Joden dat deden en doen. Dat is een aanfluiting. De beste man kan toch beter nog even op cursus bij een rabijn of een Messiaanse gemeente of zo om te leren hoe het moet en hoe hij droog moet blazen zonder dat ding vol te spugen. Gelukkig maar voor hem dat er geen olifanten in de buurt waren.

    De geestelijke wereld wordt daar echt niet warm of koud van van dat interessant doen van meneer.

  159. dreemobiel says :

    @ Onno

    als ik tot de geestelijke wereld had behoord, had ik het wel geweten: heel hard weglopen! 😉 (misschien dat dat demonen uitdrijven met zo’n ding en dit geluid dus nog niet zo’n gek idee is)

  160. vertue says :

    @onno & John & GG

    Kijk eens bij deze anti-troll handleiding, een feest der herkenning: http://www.angelfire.com/space/usenet/

    De beste Ike spelt expres fout om mensen uit te dagen te reageren. Negatieve aandacht is ook aandacht. Een reactie geeft hem een goed gevoel. Ik en Ruub hebben uitgebreid gereageerd op dit mannetje/vrouwtje, maar geen inhoudelijke reactie gekregen. Wat mij betreft einde gesprek.

    Het is stealthsurfer ook niet te doen om een gesprek, alleen om irritatie op te wekken. Dus óf GG vragen ze te blocken, of negeren. Dan gaan ze vanzelf weg. Trolletjes bestaan bij de gratie van aandacht.

  161. rob says :

    @Onno

    Namelijk waarom er zoveel van die mensen die achter dwaallichten als MvdS en deze Werner en DS aanlopen aan dislexie lijken te lijden. Of is dit een gevolg van de impartatie die men ontvangt in de samenkomsten wat ten koste gaat van intellect en/of het zich kunnen uitdrukken in de moers taal in woord en geschrift?

    Impartatie lukt alleen maar als je in het bezit bent van niet meer dan 1 hersencel.
    Je mag meeliften op een hersencel van een ander. Daarom is het groepsgevoel zo groot bij impartaties 🙂

  162. aafke says :

    @rob
    🙂

  163. Bud Weiser says :

    @ John
    Stealthsurfer mag alleen inhoudelijk reageren van jou. Zoiets als dit?

    “Wel gvd gloeiende gloeiende %#$^@&**”

    Of mensen uitmaken voor “randdebielen” en “zweefteefjes”. Is dat de maat voor “een inhoudelijke reactie”?

    Sinds wanneer gaat het hier trouwens over de inhoud?

    Volgens mij bestaat deze site voornamelijk zodat een aantal mensen af en toe kunnen bidden: “Dank u Heer, dat ik niet zo ben als Matteus van der Steen, David Sorensen, Werner van Suetendaal, etc”

  164. bramvandijk says :

    @Vertue
    Geniale uiteenzetting over trollen. Ik moet zeggen dat ik het ook al erg verdacht vond dat al die vlamingen zo slecht zijn in spellen. Wij hebben in ieder geval de illusie dat ze het daar wel kunnen.

    En dit werpt ook nieuw licht op de zaak van onze profeet. Is zijn gebruik van leestekens ook een vorm van trollen? John blijft er op reageren, dus het zou een succesvolle strategie zijn…

  165. engel says :

    @Bram, Vertue,

    Sommigen van onze trollen zijn niet Vlaams, maar Duits of Zwitsers. Dat kan ook die rare spelling verklaren. Maar goed wakker zijn ze vandaag nog niet. Ze kunnen het hoge tempo van de oude mannetjes niet aan.

  166. ike says :

    Ha, nu snap ik het

    Je toetert en het gebeuren wonderen, zoals mutatie van GG’ers 🙂

  167. Sonja says :

    beste john, was dit nu echt het enige wat je kon verzinnen om tegen me terug te zeggen? 🙂

  168. Stryber says :

    Wat een nep zeg; Ike speelt geen shofar maar de gitaar, en Steathsurfer is een soort gospelchick… 😦

  169. Onno says :

    @Rob 🙂

  170. vertue says :

    Zeg Peter Zehnder en Ille Ke, hebben jullie niet iets beters te doen?

  171. vertue says :

    Of moet het stiekem toch (W)Illeke zijn?

  172. engel says :

    @Vertue,

    Jij bent ook niet onbekend met Facebook? Wordt het geen tijd dat wij ‘vrienden’ worden?

  173. Stealthsurfer says :

    @vertue … werkt het op je zenuwen?

    Wel ik ben benieuwd hoever de “vrije meningsuiting” hier gaat?
    Of bannen jullie anderenals de mening te ver van die van jullie ligt?

    Kritici kunnen het zelf niet goed hebben als ze zelf bekritiseerd worden natuurlijk, maar dat toont dan weer de “kleinheid” van sommigen aan … wel wat jullie om te tonen wat je echt bent

  174. Stealthsurfer says :

    jaja ik lees ook rond op internet … mmmm
    niet alleen jullie komen in het geniep op bezoek bij mensen hé … ik ben bij de besten in de leer

  175. vertue says :

    @Stealthsurfer,

    Blijkbaar werkt het Peter, want ik pers zowaar meer dan twee zinnen uit je 🙂

    Maar ik wil met alle liefde ook zelf wel met Werner in gesprek. Ben al begonnen met een facebookpagina. Misschien rolt er wel wat positiefs uit!

  176. engel says :

    @Steathsurfer,

    Verwar je de site Goedgelovig niet met de mensen die hier reageren? Daar zal over het algemeen geen relatie tussen zijn. Ook hebben de reageerders hier vaak verschillende meningen, waardoor hier vaak boeiende, leerzame en interesante (en opbouwende!) gesprekken over het geloof volgen. Heb je daar wel oog voor?

  177. vertue says :

    @Stealthsurfer

    Ik wil gerust toegeven dat ik de moeite heb genomen om een twitteraccount aan te maken om even bij goedgelovig te klagen over jullie getroll. Kijk ook gerust even op mijn site, dan kun je mijn bakkunst (?) even bewonderen.

    Kijk, er is een verschil tussen het ergens niet mee eens zijn en stelselmatig zieken zonder in te gaan op argumenten. Dat laatste noemen we trollen. En nu je inmiddels meer dan 26 hits op deze pagina hebt, waarmee je vaak niet op het semi-belachelijke filmpje ingaat maar reageerders (ook degene die serieus zijn) beledigt wordt ik het een beetje zat.

    Kijk, als Werner hier zelf zou reageren konden we nog een leuk gesprek krijgen.

  178. vertue says :

    @Stealthsurfer,

    Als je het niet leuk vindt je naam hier terug te vinden (google en zo) dan kun je ook even een mailtje sturen naar redactie [apestaart] goedgelovig.nl. Ze zijn vast wel zo aardig om het weer weg te halen, ik heb al eens eerder laten doen.

  179. Sonja says :

    waarom ben ik hier 1 van de weinigen die durft te komen met een eigen naam?

  180. engel says :

    @vertue,

    Heb je nog meer recepten?

  181. Stealthsurfer says :

    @Sonja: jij bent ook een ECHT mens!
    en je hoieft je niet te verstoppen om iets te durven zeggen …
    ik denk dat ik je een leuk mens ga vinden … jaja vast wel 🙂

  182. vertue says :

    @Engel,

    Net begonnen met een website, maar ik denk dat ik het theologische nog een beetje moet scheiden van de privé-gedeelten.

    Bakken is meer mijn papa-dag-ding, moet er nog in groeien.

  183. vertue says :

    @Sonja,

    Maar de naam Sonja is niet echt veelvoorkomend, bijna net zo veilig als een schuilnaam! Niet dat ik je bijdragen daardoor minder waardeer 😉

  184. vertue says :

    @ike

    Mooi niet. Je schrijfstijl op GG komt totaal niet overeen met die op Facebook. Ik houdt het op Ille.ke1, maar ik kan me vergissen 🙂

  185. vertue says :

    @ike

    Het verschil is dat ik niet zit te trollen op de pagina van Werner.

  186. engel says :

    @Vertue,

    Hier heb je een nuttige site: http://www.bakproducten.nl/

    Ga je je theologie afdeling ook nog uitbouwen?

  187. Stryber says :

    Dus Stealthsurfer=Ike; want hij speelt de (Strypber) gitaar; en Ike=Willeke de gospelchick; ingewikkelde kruisbestuiving zeg; en waarom kom ik bij googelen op Vlaams Belang…. 😦

  188. engel says :

    @Vertue,

    Ike heet Hilde. Dat heb ik als openbaring van de Heer ontvangen. https://goedgelovig.wordpress.com/2011/08/06/het-grote-gg-sjofarexperiment/#comment-112972

  189. Stealthsurfer says :

    ik trol, jij trolt, hij trolt, wij trollen, jullie trollen, zij trollen …
    sorry maar dit werkt op mijn lachspieren … (ik ben stout vandaag hé)

    >>> mijn acties/reacties zijn direct gerelateerd aan het niveau van reacties op deze site die meestal niet kritisch/relevant zijn maar mensen en projecten onderuithalen en bespotten … en daar ook géén reden voor geven …

    wel …ik doe hetzelfde, vinden mensen dat moeilijk? Misschien zit er wel een boodschap in mijn “communicatie”?

    Laten we iets afspreken: als jullie “opgroeien” zal ik ook opgroeien .. do we have a deal?

    (en dadelijk gaat weer iemand klagen over mijn ‘communicatie’)

  190. Stealthsurfer says :

    @vertue – leuk dat jij een bakkende papa bent 🙂
    (ik meen het dat is heel leuk – géén spot hoor)

  191. aafkej says :

    En zo kwamen we langzamerhand in de buurt van de 5.000.000 bezoekers. Dat zijn er in elk geval meer als broeder Werner in zijn toeter-samenkomst op bezoek had…
    🙂

  192. aafke says :

    Zouden ze in Belgie als eens nagedacht hebben over het oprichten van een een sjofar-gilde. Lekker samen toeteren.

  193. Stryber says :

    Ike en Willeke; als je een beetje Googeld op jullie nick-names komen House of Prophets én Vlaams Belang, side by side bovendrijven; dus is het aan te nemen dat Willeke en Wilders ook ietwat verstrengeld zijn??? Het is maar een toetsvraag….. 😦

  194. John says :

    @bramvandijk

    Heb het stuk van Vertue inmiddels ook goed doorgelezen. Geniaal wel, en ik zal er op letten 🙂

  195. Vertue says :

    @Engel,

    Als je een reactie op mijn site achterlaat heb ik je e-mailadres. Dan kunnen we evt. ‘vrienden’ worden, alhoewel ik mijn facebook passief gebruik.

  196. Profeet says :

    profetieën zijn zo algemeen, suikerzoet, onbelangrijk en onconfronterend: ‘a new generation will arise’ dat het een persiflage is van echte profetie. Denk aan de valse profeten in het OT die continu liepen te verkondigen dat Jeruzalem écht niet verwoest zou worden want daar stond de tempel, dat het allemaal goed zou komen want God heeft het goede voor met ons… Vrede vrede, terwijl er geen vrede is

    @vertue ?… ik “sjofar” reeds jaren_lang : OORLOG, OORLOG, OORLOG !! — en wat denk je ? 😉

  197. goedgelovig says :

    @ike: Je zit willens en wetens te trollen. Reageer inhoudelijk of ga de Donald Duck lezen. Je staat voorlopig onder moderatie. Dat betekent dat je reacties alleen worden geplaatst als je iets zinnigs hebt te zeggen. Trolreacties worden door onze moderators standaard verwijderd.

    @Stealthsurfer, hier ook bekend als bezoeker: Jouw reacties neigen ook erg naar getrol. Hierbij een waarschuwing, neem hem ter harte. En ga nu niet lopen zeuren over gebrek aan vrije meningsuiting op GG. Je hebt je zegje bij herhaling kunnen doen en lucht verplaatsen telt niet als mening. 😉

  198. Ds Dre says :

    En de volgende martelaren dienen zich al weer aan.

  199. goedgelovig says :

    @Onno: Volgens Reinier Sonneveld komt het door de MBO-opleiding van TRINners en Vlaamse sjofarfans, tegenover de WO-opleiding van GG’ers. Dit is natuurlijk een enorme veer in de kont van GG-reageerders. 🙂

  200. Vertue says :

    @Goedgelovig

    Zijn @Stealthsurfer en @bezoeker dezelfde? Oh wat flauw.

    Aan bezoeker heb ik nog wel wat energie besteed… Om dat nogmaals gedaan te hebben bij iemand met een andere alias…

  201. goedgelovig says :

    @Vertue: Ja, ga daar maar van uit. Het IP-adres en de schrijfstijl zijn identiek. Hij moet gewoon één alias kiezen en niet wisselen om te kunnen trollen.

  202. John says :

    @GG

    En ga nu niet lopen zeuren over gebrek aan vrije meningsuiting op GG.

    Helemaal mee eens. Ik heb hem meerdere keren gevraagd naar een inhoudelijke reactie. Die is nu 27 berichten nog steeds niet gekomen. Einde verhaal dan.

  203. mafchauffeur says :

    Zelfde IP, andere nick? Dan val je wel een beetje door de mand. 😉

    Hoewel: kan dat geen impartatie zijn geweest?

  204. Onno says :

    @GG, goh ik wist niet eens dat ik een WO-opleiding had 🙂

  205. stryber mob says :

    Deze week raakte ik in de Mod., omdat ik Werner, in de video met zijn rug naar het altaar, vergeleek met de priesters in Ezechiel, met hun achterste naar de Tempel.
    En wat vindt men op FB van Werner bij kunst: 3 naakte oude mannen met hun achterste in beeld….
    Stryber-momentje????

  206. stryber mob says :

    @Werner ” godslasterlijk??”
    Als je de H.H. Heilsgeschiedenis van het volk Israel verlaagt tot een klucht op Jeroen Bosch nivo, wie is dan godslasterlijk….???

  207. De Sjofar Toeteraar says :

    ik denk, je problem te hebben gevonden

    je bent ernstig ziek, lees verder

    De zogenaamde image neurose is een ziekte en beschreef een dwang om te excelleren en onderscheiden zich van anderen willen.

    Profiel € patiënten kunnen leven in harmonie met jezelf, doe het maar alleen in de wereld te overleven door zich Selbiger herhaalde oproep tot het bewustzijn, zelfs als de omgeving onaangenaam is. Dit is een introvert, extravert gedrag door schijnbaar verborgen, maar altijd gericht confronterende actie. Deze actie wordt over het algemeen geïnterpreteerd als een overdreven ego of persoonlijkheidsstoornis of door sommigen als gebrek aan zelfvertrouwen. In werkelijkheid is het profiel lijders streeft € tot provoceren de omgeving gezien als superieur.

    Agressie, verbale excessen en een voorliefde voor eigengerechtigheid worden vaak waargenomen.

  208. De Sjofar Toeteraar says :

    ook zie ik incoherentie, narcistische persoonlijkheidsstoornis (ideeën van eigen grootsheid, behoefte aan bewondering, gebrek aan invoelend vermogen), histrionically personality disorder

  209. Mark says :

    @ De S.T

    Normaal hou ik niet zo van iemand analyseren op zijn reacties, maar ik denk dat je nu wel redelijk in de buurt zit.

  210. John says :

    Wel (sic) ik ben benieuwd hoever de “vrije meningsuiting” hier gaat?
    Of bannen jullie anderenals (sic) de mening te ver van die van jullie ligt?

    Dan moet je wel eerst een mening hebben, anders heeft aanspraak maken op vrijheid van meningsuiting niet zoveel zin. Maar helaas, na 4 uitnodigingen heb je je kans op het geven van een mening niet gepakt.

  211. mafchauffeur says :

    Nou moe? Een scheuring bij de Belgische Profeten. Zelfs sjofarprofeet Werner is door de rechtervleugel geblokkeerd op FB. Gelukkig neemt hij het sportief op. Dit weekend toetert hij onverdroten verder – in Delft.

    http://www.facebook.com/#!/notes/ille-ke/lees-hieronder-de-voorwaarden-om-bij-een-christelijke-sectarische-groep-te-mogen/278620555482813