Real Life in een geestvervuld huis (2)

Het geestvervulde (nu nog boeddhavervulde) huis voor Real Life is gevonden! David en Renate Sörensen hebben in geloof hun oog laten vallen op deze kapitale villa in Almere. Het hemelse adres Wolkenveld 28 beschikt volgens Funda over een riante woonkamer, 7 ruime slaapkamers, een gigatuin, een verwarmd zwembad, een sauna en nog veel meer voor de verkondiging van het evangelie in Nederland essentiële onderdelen. Het optrekje kost maar 1.195.000 euro, dat is bijna niks!

Wees gerust: je hoeft als Goedgelovig-lezer niets bij te dragen in de aankoopsom van deze villa; het machtigingsformulier is tenslotte niet beveiligd. Nee, God gaat dat geld zelf op tafel leggen, sterker nog: tot aanzijn scheppen! “Lieve mensen, wij geloven dat onze Vader ons het huis gaat GEVEN, dat wil zeggen een miljoen nogwat in duiten, euro’s, zodat we het huis zo kunnen kopen zonder hypotheek en dus zonder maandlasten. Groot geloof he? Ik geloof (en weet) dat Vader uit de OVERVLOED van de rijkdom van zijn heerlijkheid gaat voorzien! Ik geloof (en dus: ik weet) dat Hij geld creëert, schept, om ons huis te voorzien. Hahahaha. Mijn God is GROOT!!!” Aldus de jubelende Sörensen op zijn Facebook-pagina.

Heerlijk flowen in de Geest en onze Pappa vertrouwen

Wie denkt dat hij de realiteit wat uit het oog is verloren snapt niet hoe het geloof werkt. “Morgen gaan we kijken naar een huis met twee enorme boedhabeelden ervoor. Maar heel ruim en goed gelegen. Tijdens het bidden voelde ik ineens een heilige boosheid in me: waarom zijn er zoveel goddelozen, die demonen dienen, die de grote huizen hebben? Mijn verstand zegt: je bent gek! Doe normaal en koop gewoon een klein huis dat je net kunt betalen, zoals iedereen. Maar dat geeft God geen eer. Dat doen de goddelozen ook. Ik wil God de ruimte geven om een wonder te doen, door Hem te geloven voor het menselijk absurde… Maar voor God het mogelijke… Morgen dus enkele huizen van een miljoen bekijken… En ik bid dat we echt Gods aanwezigheid zullen ervaren als we het juiste huis betreden.”

Sörensen kan dat zeggen, want hij wandelt als een moderne Henoch de hele dag met God. Dat deelt hij met zijn fans op Facebook: “Zo, lekker afgewassen en opgeruimd. Ik kan daar soms echt van genieten. Dan begint de Geest altijd zo lekker te zingen in me. Als ik opruim, dweil, afwas enz. is het eigenlijk tegelijk heerlijk flowen in de Geest en lekker blij van God genieten. Zo leuk! Ik moet dat vaker doen.” Ook bij het huizen zoeken helpt dat lijntje naar boven. “Vandaag weer huizen bekijken, buurten verkennen. Spannend. Als de makelaar vraagt of de hypotheek rond is, zeg ik: ‘er is Iemand die ons geld geeft.’ Lekker onze Pappa vertrouwen… En dan kijken we naar huizen met veel ruimte, die we zonder Pappa nooit kunnen betalen.”

Almere, de meest inspirerende stad van Nederland!

Almere is volgens Sörensen echt the-place-to-be. “Almere is echt een belevenis! Heel groots en modern winkelcentrum, met…. Burger King!!! We voelen ons hier echt blij… Visionaire en inspirerende architectuur. Met de beste en hipste winkels. Heb gisteren een iPad 2 gekocht. Ze hadden hem zowaar op voorraad!!! En nog wel het model dat ik wilde… Amai!!! En vriendelijke mensen overal. Renate zei: het valt me de hele tijd op hoe vaak ik mensen zie lachen. En mensen spreken ons aan op straat en zo. Een hele belevenis. We zien uit naar het grote wonder van Pappa die een huis heeft voor ons. Joehoewoehoewawawawa!!!”

Het enige probleem zijn die twee Boeddhabeelden voor het huis, maar ook dat varkentje gaat God wassen. “God raakt me af en toe diep aan met bovennatuurlijk geloof. Als Hij dat doet moet ik altijd (bijna) huilen en reageert de heilige Geest heel sterk in me. Woehoewwww!!!” Het vakantiehuis waar de Sörensens nu verblijven is ook al onder handen genomen. “Eerst de boel gezuiverd. Stond vol beelden van Hindoe-demonen en boeken vol dood en duisternis. Na een rondje bloed van Jezus, vuur van God, wind van de Geest en heerschappij van het Lam uitgeroepen te hebben en alles weggestuurd, is de hele sfeer totaal anders. Zo wonderlijk. Wat een verschil meteen. Wow! Dank U Jezus!!!”

Sörensen is niet de eerste zichzelf miljonair wanende gelovige. We zijn benieuwd hoe deze soap verder gaat.

171 responses to “Real Life in een geestvervuld huis (2)”

  1. Darby says :

    Dat zijn geen boedda’s maar beelden van de “culinaire God” kijk maar eens in de chinese restaurants, dus wat de Burger King betreft………….
    Maaruh….Deze man hoeft voor mij niet naar nederland te komen.
    Hij spant God voor zijn “onroerend-goed karretje” en denkt dat God wonderen doet op bestelling. Wie het kleine niet eert, is het grote niet weert. Bovendien, heeft hij al 1,1 miljoen bijelkaar dan, dat ie vast gaat kijken naar deze dure woningen. Hij moet zich kapot schamen in deze crisistijd.

  2. Cogito says :

    Ik ben dan altijd benieuwd of er écht mensen zijn die hem serieus nemen? En zo ja, wat voor mensen dat dan zijn…

  3. Henny says :

    Met die 1.1 Miljoen zijn ze er dan nog niet he? Er moet ook nog een tv studio in getoverd worden….

  4. eekhoorn says :

    “Morgen gaan we kijken naar een huis met twee enorme boedhabeelden ervoor.”

    Ik vind ze eerlijk gezegd nogal aan de kleine kant. ‘k Dacht meer aan het formaat dat de taliban in Afganistan hebben opgeblazen. Dat waren enorme beelden. Of zou hij het van de geestelijke kant bekijken?

  5. St. says :

    Ik ben ook benieuwd hoe dit verder gaat.
    Er staat trouwens nog wel een aardig optrekje in Almere te koop:

    Kost iets meer, maar dat moet geen probleem zijn. Er zit ook al een thuisbioscoop in. Als je een tv studio wilt dan is het ook handig als je goed tv kan kijken

  6. St. says :

    En de link werkt niet blijkbaar
    hier nog een keer
    http://www.funda.nl/koop/almere/huis-47949269-meentweg-9/

  7. Meded says :

    Tijdens het bidden voelde ik ineens een heilige boosheid in me: waarom zijn er zoveel goddelozen, die demonen dienen, die hun dagelijks voedsel eten? Mijn verstand zegt: je bent gek! Doe normaal en eet gewoon je maaltijden, zoals iedereen. Maar dat geeft God geen eer. Dat doen de goddelozen ook. Ik wil God de ruimte geven om een wonder te doen, door Hem te geloven voor het menselijk absurde… Maar voor God het mogelijke… Morgen stop ik dus met eten… En ik bid dat we echt Gods aanwezigheid zullen ervaren nu we de rest van ons leven geen voedsel meer zullen aanraken.

  8. aafke says :

    Bij TRIN stonden altijd 2 leeuwen op het podium en nu voor de ingang van hun nieuwe headquarters.
    Als bij deze twee geestelijke leidslieden twee andere beelden in de tuin staan is toch een trend gezet.
    Is er al een tussentijdse opgave van de “zegen tot nog toe”.
    Met televisie fundraise acties worden de gulle gevers ook altijd tussendoor opgezweept nog meer te geven om het doel te bereiken.
    Is Seurensen nu de leider van TRIN II, nu Mafjoe zo veel buitenslands is?
    Touch, Reach and Impact the Netherlands.
    Veel succes David: je zult met Hem regeren in zijn koninkrijk.
    Je krijgt vast al een aards paleis. In plaats van straten van goud en paarlen poorten, zul je merken dat je mag genieten van badkamers van goud en ebbenhouten kozijnen.
    De Heer is zo lief; ik houd zo van pappa…

  9. aafke says :

    @David S.
    Als je wilt kan ik alvast een introductie voor je regelen met de afdeling communicatie van de Gemeente Almere.
    Wellicht hebben zij nog een mogelijkheid je droomhuis van God te financieren.
    Immers een gemeente is altijd blij als zich belangrijke mensen of bedrijven binnen haar grenzen willen vestigen.
    Na alle geweldige promotie die in België en Nederland over Almere de wereld in is geschoten is een kennismakingsgesprek met Annemarie Jorritsma trouwens wel het minste.
    Ook het architectenteam van de afdeling Stedebouwkundige ontwikkeling doet, naar verluidt, inmiddels pogingen om een wit voetje te halen bij jou.

    Grijp dus de kansen door God je gegeven…
    Maar bedenk je : Niet is hier blijven, alles hoe schoon ook zal eenmaal vergaan…

  10. 2ehans says :

    Goed… Laatste beetje geloofwaardigheid van deze kerel is zojuist door een nog aan te schaffen luxueus toilet gespoeld.

  11. Pittig says :

    Dit huis kon nog wel eens David Sörensen’s Bathseba worden…

  12. Ds Dre says :

    Wat een armoe. Er is slechts plek voor 1 auto in de garage. Ik zie de Porche buiten staan, dat kan toch nooit Gods bedoeling zijn.

  13. Johan says :

    Ik had toch wel een huis met uitzicht op de Burger King verwacht…

  14. Marie says :

    @Ds Dre
    Die Porsche is voor Renate, voor de boodschappen (in het mooie winkelcentrum) en om de kinderen naar school te brengen, dus die staat nu even buiten. De Hummer staat natuurlijk binnen.

  15. Gabriel says :

    Echt verschrikkelijk!!
    Hoe kan je ooit genieten van die luxe als je weet dat aan de andere kant van de wereld mensen sterven en verkracht worden om ons in onze “consumptie behoefte” te voorzien…

    doet me gewoon pijn..

  16. Pittig says :

    Denk groter David Zeurensen, denk groter! God is toch veel te groot voor een huis van maar 1,2 miljoen? Waarom hebben alleen de goddelozen de huizen van 10 miljoen euro?

    http://www.funda.nl/koop/heel-nederland/2000000+/sorteer-prijs-af/

    En ondertussen zingen wij Opwekking 233 ‘Koning Mammon, heers’.

  17. Pittig says :

    @ Gabriel

    Maar voor de meerderheid van de wereldbevolking leven jij en ik ook in luxe…

  18. Louise says :

    mooi om te lezen op de Real Life website (machtigingsformulier) dat je zo veel mogelijk geld mag storten, maar je eventuele vragen en opmerkingen zo kort mogelijk moet houden…

  19. Ruub says :

    Mocht het David en Renate Sörensen straks toch niet lukken de hypotheek voor hun droom huis rond te krijgen, dan kan die ervaring weer prima worden verwerkt in hun getuigenis. Oh nee, wacht, het staat er al:

    “In de dagen die daarop volgden, viel ik in een gat
    waarvan ik niet wist waar de bodem was.
    Mijn hele zelfverzonnen wereld stond op zijn kop.
    Ik kon eigenlijk niet anders dan tot de ontstellende
    ontdekking komen dat ik in een leugen geleefd had.”

    bron: http://www.real-life.nl/levensverhaal.html

  20. Pittig says :

    @ Ruub

    Scherp! 🙂

    Gelukkig hebben wij Bodem wel! Woehoewwww!

  21. Pittig says :

    Het zou wel erg gemeen zijn om een plan te bedenken waarbij we massaal een flink bedrag overmaken en dan na 29 dagen deze clausule gebruiken:

    “Ik kan altijd het bedrag laten terugboeken binnen 30 dagen na datum van afschrijving.”

    😈

  22. Kaas says :

    Op zijn facebook:

    “Denk soms: Heer, zijn wij nu echt gek of wat? Het is een hele geloofsoefening merk ik. Amai!”

    Ik weet het antwoord al… Wat triest dit.

  23. Kaas says :

    Ik kan hier echt ZO VRESELIJK slecht tegen! Ben geen facebook vriend van hem, gelukkig, maar je kunt via FB nog altijd gewoon een bericht sturen natuurlijk:

    “Zou je eens in de minder bedeelde landen op de wereld kunnen gaan kijken, en dan ECHT kijken, hoe mensen daar leven, vaak zonder huis of in hutjes? Met je huis van God vragen… Houd toch op. Je maakt het christendom tot een krankzinnige karikatuur en tot schande met je waanideeën!”

    Ben benieuwd of ie reageert…

  24. Click says :

    Ik geniet zo van deze posts en de reacties er op! Dit is GG op zijn best (het werd af en toe een beetje saai de laatste tijd…). Wat David S op FB schrijft is serieus gestoord! Het is een man met een kinderlijk verstand. Als een peuter in een snoepwinkel. Hij weet niet waar hij het zoeken moet!
    Ik ben bang dat zijn verwachtingen van Nederlanders een beetje te hoog is. Ik denk niet dat hij hier meer erkenning krijgt. En bovendien heeft hij concurrentie van TRIN en co. Ze kunnen toch niet allemáál duizenden mensen laten doorbreken in Nederland. Dat zal me een zootje worden!

  25. Click says :

    … te hoog zijn.

  26. mafchauffeur says :

    Wolkenveld 28 doet aanstaande zaterdag NIET mee aan de Open Huizen route van Broring Makelaars.

    Jammer.

  27. mafchauffeur says :

    of zou dat een Bevestiging zijn??

  28. Darby says :

    Maar wat moet hij eigenlijk in nederland? Zouden de belgen hem door hebben.
    Of ze hebben daar geen Burger King!

  29. mafchauffeur says :

    dit is het eerste en voorlopig enige huis dat we gezien hebben dat de ruimte biedt die we nodig hebben. Je kunt natuurlijk altijd met minder doen he. Maar we hebben zo alsmaar de indruk dat God spreekt over ‘ik ga je verbazen’ ‘ik ga… meer doen dan je kunt beseffen’ enz enz enz die woorden krijgen we overal om ons heen en zelf ook. Als we een klein huis nemen en onze dromen serieus inkrimpen, dan betekenen al die woorden die komen niets. Want dan is er geen verbazing, geen wonder, dan is het menselijk.

    We voelen ons dus opgeroepen om te durven geloven dat God een wonder van voorziening gaat doen voor een huis als dit, met zecen slaapkamers (kantoor, studio, logeerkamer, slaapkamers, alles is er).

    We voelen vaak de heilige Geest en eigenlijk zouden we zot zijn om te ontkennen dat God spreekt. Ik bid wel om bevestiging, dat we onszelf niet voor de gek houden.

  30. anoniem says :

    haha misschien leuk om de huizen van een aantal grote sprekers een op een rij te zetten dus laat eens zien waar: benny hinn,cref o. dollar of kenneth copeland in woond, ook joyce meyer zal hierin niet achterblijven haha =D

  31. Vertue says :

    @Darby

    Nederland is een grotere vijver. In BE is het aantal evangelisch/protestants/charismatisch georiënteerden behoorlijk laag (<1% meen ik). Daar kun je natuurlijk geen huis van kopen.

  32. mafchauffeur says :

    En het eerste JmeO-waardige zendingsveld is in hetzelfde villawijkje: Wolkenveld nummer 11.

    “(……) Dat zegt de Almeerder J.de V (61), woonachtig aan het Wolkenveld 11 in Almere-De Velden. Volgens hem denkt de gemeente dat hij een bordeel wil beginnen omdat hij in zijn huidige woning vijf kamers aan vrouwen verhuurt. “Men ziet de vrouwen hier in en uit lopen”, aldus De Vries. “Dat heeft de gemeente via buren vernomen. Dat heeft de gemeente aan het denken gezet. Ik denk dat Jorritsma geen bordeel in haar keurige wijk wil.”

    Ook hypotheekvrij volgens JdeV’s eigen zeggen, maar de herkomst van dát geld valt moeilijk aan een wonder toe te schrijven. Berichtje dateert van 13 december 2006, dus wellicht zijn de dames inmiddels allang verhuisd.

    Nummer 28 staat al sinds september 2009 te koop, vraagprijs vanaf het begin 1.195.000. Dus daar valt nog wel 20% op af te dingen.

  33. Alec says :

    Is dit serieus? Bestaat die man echt? Ik kan het bijna niet geloven.

  34. mafchauffeur says :

    @Alec: het RKK-pretpark is helaas satire. Real-life is helaas echt. Dat wil zeggen, al die websites en twee fb-accounts zijn bloedserieus bedoeld. Hoewel ik stilletjes tegen beter weten in blijf hopen dat het een practical joke project van GG is.

  35. vera_van_Haarlem says :

    Ach… heeft niemand die arme man die duidelijk niet van hier is gewaarschuwd dat Aalten een kustplaats wordt? Nu komt hij, bestuurd door Goddelijke remote control, een huis in Almere kopen?

  36. Henny says :

    Hoewel ik stilletjes tegen beter weten in blijf hopen dat het een practical joke project van GG is.””

    Geef die hoop maar op mafchauffeur, ik volg David al een paar maanden over deze kwestie. Juist dat ze eerst in hun hart kregen dat ze naar Afrika moesten verhuizen en toen ineens naar Nederland wekte mijn nieuwsgierigheid. Het is dus een heel serieus plan, denkende dat Nederland die al zoveel voorgangers heeft, zit te springen om David en Renate. Terwijl Belgie nog een redelijk onontgonnen land is en ze daar beter de hand aan de ploeg konden slaan. Maar ja, daar wil niemand hen horen, lees: niemand hun financieel steunen??

  37. Filip says :

    Boeiend hoe jullie – ironisch uiteraard – over België praten 🙂

  38. Justin Case says :

    @Alec
    Het bijzondere aan goedgelovig is dat wij het wel geloven, daarom heet het hier goedgelovig…

  39. Ruub says :

    Echt mooi getuigenis trouwens hoor, van Sörensen, zomaar nog een citaat:

    “…en ik verzonk in een wereld
    waar ik niemand in wens te zien belanden.
    De wereld van absurde kunst…”

    He, in die wereld zit ik ook wel eens, red mij!

    bron: http://www.real-life.nl/levensverhaal.html

  40. Johan says :

    @Filip: Jij kent het (post)evangelische landschap in Vlaanderen. Hoe kijk jij hier nu tegenaan? Eerlijk antwoord.

  41. Vertue says :

    @Filip
    Ik hoop dat ik niet ironisch over België praat, maar over de bediening van David…

    Nochtans heeft België een traditie van betaalde evangelische voorgangers en pioniers. Denk aan de Vrije Evangelische Gemeenten, de evangelische christengemeenten vlaanderen, de Vereniging van Vlaamse Pinkstergemeenten, BTC, e.d. Maar die pasten misschien niet binnen de ‘bediening’ van David S.

  42. Johan says :

    @Ruub: De charismatische beweging trekt vaak spiritualistische typjes aan. Hun persoonlijkheidsstructuur is sinds ze Jezus hebben ontmoet niet wezenlijk veranderd. Ik weet ook niet of dat zou moeten of kunnen; je zit als mens gewoon op een bepaalde manier in elkaar met je sterkten en zwakten. Dus vroeger absurde kunst en drugs, nu absurde dromen en geestelijke ervaringen, het patroon is alleen vergeestelijkt. Zo is er volgens mij ook een correlatie tussen veel geestelijke taal gebruiken en niet met geld kunnen omgaan.

    Een paar weken geleden stond er iemand op mijn antwoordapparaat met een of andere absurde profetie. Ik ken die persoon geen eens. Het waren Hero en Stryber in elk geval niet. Misschien heb ik niet goed opgelet en volgt die persoon me op Facebook om me nu te gaan stalken met ‘woorden van de Heer’. 😉

  43. aafke says :

    @Johan
    Hoe komen absurde profeten aan jouw antwoordapparaat?
    En hoe is getoetst of sprake was van een absurde profetie?
    Nee, na David Seurensen sta ik nergens meer van te kijken.

  44. Vertue says :

    @goedgelovig
    Nu we het toch over beveiliging hebben:

    goedgelovig is ook met SSL beveiliging te gebruiken, dan zien anderen in de trein of andere openbare plekken je posts en emailadres niet (google maar eens op firesheep en schrik je rot):

    Via https://goedgelovig.wordpress.com

    De gravatars zijn wrsch. niet beveiligd, hoewel gravatar.com ook via https te benaderen is.

  45. Marie says :

    He, volgens mij heeft DS alle posts over het huis van FB verwijderd!

  46. Marie says :

    Eh … ik bedoel postings

  47. Henny says :

    ja Marie, dat klopt. hij heeft alles verwijderd of op verborgen gezet? Ik weet niet of je dat per discussie kan doen op FB.

    Ondanks dat hij onderstaande schreef:

    ” Ik wilde eerst niets over dit miljoenenhuis op FB zetten, omdat ik weet: als het niet gebeurt halen we smaad over ons heen. Maar gisteren heb ik gebeden en voelde zoveel vuur van God over een huis vol demonen veranderen in een huis vol van …Hem, dat ik ineens voelde: ik zet het wel op FB. Ik heb er ineens wel geloof voor. En als het niet gebeurt heb ik tenminste wel een heel eind op het water gelopen! Maar ik geloof dat God niet liegt tegen ons. We voelen zo sterk zijn Geest, zo diep en zo intens… We kunnen niet anders dan zeggen: Vader, U spreekt… We kunnen niet anders dan op het water gaan lopen. Anders zouden we hypocriet zijn. Als je God hoort spreken, wat doe je dan? Of we interpreteren alles helemaal verkeerd. Maar we vertrouwen op Hem, hij is groter… Dan alles wat we weten”

    Maar het geeft aan dat hij aan alle kanten heen en weer geslingerd wordt. denkt Gods stem te verstaan en durft het dus we op FB te zetten, maar ineens was het dan toch geen vuur en stem van God en is het er weer af gehaald. En wederom spreekt hij zichzelf weer tegen….

    Standvastig kunnen wij hem niet zeer zeker niet noemen.

  48. mafchauffeur says :

    Wellicht dat DS zich hier binnenkort rechtstreeks meldt om nadere toelichtingen/updates te geven?

  49. Johan says :

    @aafke: Geen idee, het is blijkbaar iemand die me ergens van kent. Het is absurd als het in mijn beleving kant nog wal raakt.

  50. goedgelovig says :

    @Vertue: Dat is een bekend probleem bij onbeveiligde wifinetwerken. Daar kunnen wij ook niets aan doen zolang grote sociale media netwerken als Facebook en WordPress dat de beveiliging van websites niet collectief beter regelen.

  51. Ruitje says :

    Bij de Activiteiten en Interesses op de facebookpagina van DS zie ik allemaal hypercharismatischen: Kathryn Kuhlman, Prophet Manasseh Jordan, Kim Clement, Patricia King, Ana Mendez (Voice of the Light) en James Goll…

    Dat zegt wel weer alles over DS en zijn inspiratiebronnen.

  52. Vertue says :

    @Goedgelovig:

    Facebook, wordpress, twitter en dropbox zijn wel via https te benaderen (gewoon https:// i.p.v. http:// ervoor zetten), en zijn daardoor ook beter beveiligd. Helaas wordt daar geen ruchtbaarheid aan gegeven.

  53. Ruitje says :

    Er staan er nog meer: John G. Lake (van de Healing Rooms), Georgian Banov (favoriet van TRIN), Bob Jones, Bill Johnson, en zelf Pastor Sunday Adelaja (die net als Alart verdacht wordt van vreemde geldzaken)…

  54. goedgelovig says :

    @Vertue: En WordPress.com ook, dat scheelt dan weer.

  55. Vertue says :

    @goedgelovig:

    David post een hoop op vimeo.com. Bijvoorbeeld: http://www.vimeo.com/23311996
    (het bekeringsverhaal van David)

    Wel leuk als achtergrond bij bovenstaande verhaal. Trouwens een prettige luisterstem 🙂 Zijn overige video’s kun je daar ook vinden.

  56. Vertue says :

    Onderstaande is een must-see:

    http://www.vimeo.com/18269587

    Ondertitel van David:
    In this clip you see how the Spirit of God is instructing Werner Van Suetendael to use the shofar, a biblical weapon for spiritual warfare, in worship, intercession and prophecy.

  57. Stryber says :

    @Johan @Aafke

    Gooi die absurde profetie eens in de groep, ter toetsing; er kan zomaar een brug uit de lucht vallen weet je….. 😉

  58. aafke says :

    @vertue
    Alle roetetoeters nog an toe zeg…
    Met zo’n sjofar trek je trouwens geen volle zalen..
    Die zuster die getoeterd werd en onder uit zakte zag er wel heel erg “ontvangerig” uit, maar uit de profetie kreeg ik de indruk dat ze al 25 jaar aan het worstelen was en dat er nu toch eindelijk een doorbraak zou volgen. Halleluja zou ik zeggen.

    De sjoferende broeder kan zo een hoofdrol in “Allo, allo ” aangeboden krijgen.
    Wat bestaan er toch heerlijke sukkels op de wereld.

  59. Johan says :

    @aafke: 🙂

    @Stryber: Echt niet.

  60. Vertue says :

    @Aafke,

    Die gast is weer van House of Prophets

    een goede bekende op GG.

  61. Stryber says :

    @Aafke

    Is hier een complottheorie aan de gang; achter die vrouw in dat shofar-filmpje; op de deur van dat leuke kerkje: levensgroot de gravatar van @Profeet…… 😦

  62. aafke says :

    @Vertue
    Inmiddels heb ik de vuvusela’s van zolder gehaald.
    Nadat daarover vorig jaar hel en verdoemenis was uitgesproken, durfde ik er niet meer op te blazen. Aanstaande zondag neem ik ze mee naar de samenkomst. Na wat ik gezien heb met de sjofar, geloof ik weer in wonderen.
    Bestel jij de verhuiswagen…?

  63. Vertue says :

    @Aafke
    Vuvuzela’s en sjofar’s zijn voor mietjes. Geef mij de alpenhoorn maar 😉

    Daar heb je wel een aardige aanhangwagen voor nodig.

  64. Stryber says :

    @Johan CC @Aafke @Vertue

    Absurd dat je niet wil toetsen. Je legt zelf de link naar mij en mijn collega; @Aafke en @Virtue leggen die link door naar DS en zijn video’s, waar Hero op de kerkdeur verschijnt. Hier broeit iets, en jouw annonieme profetie is wellicht dé link naar DS waar we op zitten te wachten. Laten we de vierschaar op DS toepassen. Trust me…( 😦 )

  65. Ruitje says :

    Boven op mijn boekenkast ligt ook een sjofar. Ik gebruikte hem wel eens in mijn ; hypercharismatische periode (gelukkig op tijd eruit gestapt).

    De manier waarop er in die video wordt omgegaan met de sjofar is gewoon een vorm van afgoderij, alsof die sjofar een kracht kan ‘vrijzetten’. Zeer onbijbels. Dergelijke groeperingen noemen anderen ‘religieus’, maar ze zijn zelf net zo religieus met hun ‘rituelen’ en ‘methoden’.

    Ik denk dat de Joden niet blij zijn met deze vorm van misbruik van de sjofar.

  66. Ruitje says :

    De manier waarop hij blaast heeft niets te maken met de traditie en de manier waarop de Joden de sjofar gebruiken. Wat deze man in de video doet, is gewoon een zelfbedachte methode.

  67. Ruitje says :

    Enge video heb je gevonden, virtue… 😉

  68. Ruub says :

    @johan
    O ja, dat is waar. Sorry nog voor dat telefoontje. Ik was op dat moment geketend door de banden van de pinot noir, absurde kunst en harde muziek en iets legde mij op het hart om op je antwoordapparaat een profetie uit te spreken over het onafendbare lot van valse profeten en valse sjofarblazers.
    ps: dank nog voor het geduldig luisteren. Het mag worden gewist.

  69. De Belg says :

    Fantastisch! Toch? Als Belg zijnde stuur ik jullie deze dienstknecht (gratis).
    Er kan toch altijd wel nog een figuur erbij als hij. Hoe meer van zulke lieden in Nederland, des te meer bestaansrecht voor de goedgelovigen.
    Deze ontwikkeling toch zich langzamerhand voor bij ons aan de kanten van west en oost – vlaanderen. Bedieningen als hij, house of the prophets, http://www.godsgloryministries.be met Goudeseune, vaak allemaal kleine groepjes van een man of 20.
    Bij ons in België gebeuren er niet zulke spectaculaire zaken, wij hebben er geen interesse in, het zegt ons niets. Wij zien al genoeg gekke dingen binnen de katholieke kerk.
    Maar de wekelijkse heilige mis is redelijk saai bij de evangelische christenen, de BEZ, de pinkstergemeenten, … er gebeurt bijna nooit wat!
    Vooral in het Brusselse, Antwerpen en andere grootsteden is de tendens dat er Engelse en andere multiculturele kerken opkomen.

  70. De Belg says :

    Ik vond nog een andere :http://www.revivalfires.be

    Ik moet mijn huiswerk eens opnieuw doen in België.
    Wie steunt mij als ik terug van Nederland naar België verhuis om het werk van God. Ik wil miljoenen tot zegen zijn…

  71. Pittig says :

    @ Johan

    Ik heb ook menige profetie of beeld ontvangen. Soms per post en soms iemand die het me kwam zeggen… Wel apart dat ze altijd overeenkwamen met de ideeën en kijk op het geloof die de betreffende persoon zelf had… En als ik een legitieme, maar iets andere interpretatie voorstelde werd het nooit gewaardeerd… Dan begreep ik het nog niet… 🙂

  72. Pittig says :

    @ Vertue

    Ik ben bij de sjofar filmpje niet verder gekomen dan het plaatje… Voer voor Freudiaanse psychologen, zou ik zeggen…

    Het slaat nergens op… en iemand die zo in het gezicht van iemand gaat toeteren, komt op mij nogal overrompelend en manipulerend over. Je kunt iemand ook tussen twee enorme boxen neerzetten met keiharde muziek erop, dan een paar indrukwekkende teksten uitspreken en je bereikt hetzelfde effect…

  73. gewooneenchris says :

    Het is al weer wat jaren geleden dat ik dankzij David Sorensen de Heer heb aangenomen in mijn leven. Ik was en ben nog steeds dankbaar dat de Heer hem daar voor gebruikt heeft, maar nu ik dit allemaal lees, kan ik niet anders zeggen dat ik het allemaal gewoon vreemd gedrag van David vind…

    Waar blijft het “kruis dragen” in dit hele verhaal? God groot maken door middel van eigen luxe? Heel bijzonder!

  74. Vertue says :

    Ik kijk even verder in de filmpjes van David, maar het doet me gewoon pijn. Ik ken die manier van leven zo goed. Heb de achterzaaltjes ook gezien. De kleine groepjes in Vlaanderen. Het ‘ons-kent-ons’. Het gevoel deel te zijn aan iets bijzonders, in de voorhoede te lopen. Op de bres te staan, in je eentje, in het donker.

    Maar ook de allesverscheurende eenzaamheid, het niet kunnen plaatsen van negatieve gevoelens als boosheid en twijfel. Het niet willen erkennen van mislukkingen. Je wordt zo in jezelf opgesloten doordat je zó op je gevoelsleven te richten. De ander wordt alleen relevant voorzover hij of zij weet heeft van de geestelijke wereld. Je wereld wordt zo klein… Exclusiviteit heeft een prijs.

    Ik kan alleen maar bidden dat zij de rust vinden van het gewoon zijn. Van het ploeteren van de doorsnee gelovige, die geen dagelijkse godsopenbaringen krijgt, maar bij wie indrukken gewoon indrukken kunnen blijven, bij wie emoties gewoon van zichzelf zijn, en die het gewoon, heerlijk fout kan en mag hebben. De rust van het suizen van een zachte koelte.

  75. Filip says :

    @Johan het ‘kennen’ en het ‘begrijpen’ zijn twee…(zucht). Het ‘gevaar’ van ons beoordelen hier is dat er een populistisch vorm van sociologie kan bedreven worden dat vooral een neerkijken op de goedgelovigheid van sommige pinkstergelovigen moet maskeren. Obscurantisme moet nu eenmaal aangepakt worden, en terecht, of het nu om Camping of Sörensen gaat. En ja, ook Vlaanderen kent zijn obscurantisten. Maar ze vormen een minderheid.
    Gemengde gevoelens dus waarbij ik ruimte wil laten voor een pastorale reflex (wat me per definitief nu al betuttelend doet overkomen) en een theologische reflex. Wat de eerste reflex betreft, Vertue hierboven komt aardig in de buurt van hoe ik het zou verwoorden. Mijn theologische reflex onder woorden brengen vind ik moeilijker omdat ik geen pinkstertheoloog ben. En graag had ik die hier in het debat gezien. Is dit aanschaffen van een huis een bewijs van David’s visie op ‘welvaart’ of ‘overvloed’? Wie zal het zeggen…Walter Brueggeman stelde ooit de vraag “What is the difference between [a gospel of] abundance (overlvoed) and prosperity (welvaart)?”
    Hij zei, “it’s the difference between ‘us’ or ‘me'”. Doen D. en R. dit voor zichzelf of niet? Wie zal het zeggen..maar ik betaal niet mee.

  76. Johan says :

    @Vertue: Wat treffend heb je dat verwoord. Bedankt.

    @Filip: Ik denk dat we de motieven van mensen niet kunnen beoordelen, maar de theologische reflectie vind ik wel relevant.

  77. Onno says :

    Waar ik eerst misselijk word ik nu ineens erg melig na het zien van het toeterfilmpje en het lezen van de commentaren haha 🙂

    In ieder geval kan deze man wel beter op dat ding blazen dan de laatste persoon die ik het zag doen in een filmpje van TRIN die meer een olifant nadeed en het hele ding vol spuugde 😉 Maar nee, het lijkt inderdaad niet op de manier zoals Joden de sjofar gebruiken. Het zijn eigen maniertjes en eigen lachewekkende geluidjes die de man eruit haalt. Lijkt soms meer op een scheepstoeter hahaha! Wat een poppenkast allemaal. Maar toch voel ik wel een geestelijke lading in het filmpje maar dan geen positieve.

    @Ruitje, wat je zegt over Davids inspiratiebronnen bevestigt alleen maar wat ik al dacht toen ik zijn Woehaaah-halleluja-glorieverhalen las. (Al vind ik Kathryn Kuhlman dan wel de minst erge in dat rijtje namen)

  78. Pittig says :

    @ Vertue

    Indrukwekkende woorden…

    @ filip

    …een neerkijken op de goedgelovigheid van sommige pinkstergelovigen moet maskeren.

    En wat is er precies mis mee dat je neerkijkt op andermans goedgelovigheid? Moeten we er dan tegen opkijken? Ik interpreteer daarbij ‘neerkijken’ als ‘minder waardevol vinden / minder hoog plaatsen’ dan andere meningen. Ook jij kijkt toch in die zin ‘neer’ op hun goedgelovigheid? Ook jij gelooft niet alles en maakt dus een keuze tussen wat meer of minder waardevol is? Ook jij vindt die goedgelovigheid niet gezond, of wel? Getuige je woorden: “Obscurantisme moet nu eenmaal aangepakt worden.”

    Ik begrijp die zin dus niet zo.

    En er is hier ook een oprechte bezorgdheid om wat mensen wordt aangedaan. Velen hier hebben aan den lijve meegemaakt wat het is om gemanipuleerd te worden met geestelijke taal. Die pijn en teleurstelling (levenservaring) klinkt ook door in vele reacties.

  79. Onno says :

    @Pittig, inderdaad, ondanks dat we soms lachen om zoveel zotternij.

  80. Filip says :

    @Pittig Ik wou vooral aangeven dat deze fenomenen vooral bij mij en anderen een theologisch gesprek op gang moet brengen. De verleiding is (te) groot, en ik wijs vooral naar mezelf, om te blijven hangen bij een ‘neerkijken’ (wat ik, zoals je al aangaf, in zekere zin doe). De context van goedgelovig is nu eenmaal satire (en ik blijf er fan van) maar ik wil graag een stap verder gaan…

    @Johan die stap verder is inderdaad een theologische reflectie. Maar ik heb morgen een examen en ga lekker verder studeren…(I know I know, flauw…) Maar een aanzet…afgezien van de extremiteit(en) die ermee gepaard gaat, welke spiegel wordt ons voorgehouden in de manifestaties van charismatische bewegingen? Lachen we ermee alleen maar omdat het lachwekkend is, voor ons althans? En eens het lachen wegebt en misselijkheid/meligheid het overneemt, hoeveel ruimte blijft er dan nog over om toch Gods Geest aan het werk te zien op bijzondere manieren?

  81. Onno says :

    En hier worden de Davidjes van morgen vandaag opgeleid:

  82. Onno says :

    Als je je wat meer in die school verdiept en wat meer filmpjes kijkt kom je nog meer schokkende dingen tegen zoals zaken die klinklaar tegen de Bijbel in gaan maar ja, het gaat hier nu niet om die bijbelschool waar mensen worden geleerd om zo te gaan denken en leven als David S. doet.

  83. Ruitje says :

    @Onno, wat een vreselijke promo, vooral dat laatste beeld met die vrouw die uit een rolstoel wordt getrokken (duidelijk nep).

  84. Ds Dre says :

    @Onno.

    Die vrouw die uit die rolstoel wordt getrokken zou die echt invalide zijn of zou dit nagespeeld zijn? Als dat het laatste is dan weet je hoe goed deze opleiding is.

  85. Ds Dre says :

    Tja, dat ziet er geweldig uit.

  86. Onno says :

    Ds Dre, natuurlijk is dat gespeeld. Daar hebben zulke mensen echt geen moeite mee hoor om zulke dingen na te spelen.

    Wat ik ook schokkend vond in de promo voor 2011 dat er werd gezegd: “op deze school leer je functioneren in alle gaven van de Heilige Geest”
    Schokkend vooral omdat de Bijbel hier heel erg duidelijk over is dat de Geest geeft aan hen en in die mate dat Hem het goeddunkt en dat aan de een dit gegeven wordt en aan de ander dat. Paulus zegt ook duidelijk dat niet iedereen dezelfde gaven heeft. Teksten genoeg hierover te vinden in de Bijbel. Hoe duidelijk kan je dwaalleer maken en tegen Gods Woord in gaan? Het is overigens niet de eerste keer dat ik hoor natuurlijk dat je de gaven van de Geest kan aanleren op een cursus maar wel dat het in deze vorm gezegd wordt.

    Alles is maakbaar.

  87. Onno says :

    En dan te bedenken dat de baas van die school vice voorzitter is bij de VPE en…. ach ik ga tv kijken, anders word ik boos.

  88. Onno says :

    Ds Dre, ja, het filmpje over de plaaggeest, ook leuk 😉

  89. Onno says :

    Beetje jammer ook weer dat je niet mag reageren op de filmpjes die ze op Youtube plempen.

  90. Ds Dre says :

    @Onno.

    En dat is nou vreemd. Alles is maakbaar maar een video waarin werkelijk iemand uit een rolstoel komt kan weer niet.

  91. hoppa says :

    Christformation heeft zo´n echt bijbelschoolhuis…. veel kamers, alles erop en eraan lijkt me. Dat kan geen toeval zijn!
    Ik zeg studenten eruit David erin!

  92. Profeet says :

    stond er iemand op mijn antwoordapparaat met een of andere absurde profetie. Ik ken die persoon geen eens. Het waren Hero en Stryber in elk geval niet

    @onno … vertel op !! — dan zal ik de profetie voor je toetsen …!?

  93. Martin says :

    Ik zie het al op z’n facebook: teveel naar Jason Upton geluisterd…. moet je ook niet doen hè.

  94. Profeet says :

    @allemaal … voor wat we (bij ons thuis) van plan zijn, is dat huisje in Almere : nog veeeeels te`klein — maar … wat God geeft, geeft Hij alleen — dus, jammer voor jullie, want ik stel mijn giro`rekening helaas NIET open !!… 😉

  95. Onno says :

    @Hero, Je spreekt de verkeerde aan 😉 Al zal het niet veel zin hebben denk ik om de juiste persoon hiermee aan te spreken.

    @Ds Dre, juist dit filmpje is bewijs dat alles maakbaar is want net zo nep als die vrouw genezen uit haar rolstoel wordt getrokken, net zo nep zijn de meeste andere geestelijke zaken die men daar maakbaar vindt en voor echt houdt.

  96. Profeet says :

    @johan … (sorry) : die ene vraag was voor jou !!

  97. Kaas says :

    O jee, die hele facebook pagina is verwijderd! Zouden er meer mensen een berichtje hebben gestuurd? 😉

  98. Stryber says :

    @Profeet @Johan

    Het is niet proper van Johan om ons eerst zo ongeveer onder de noemer van DS te plaatsen, en daarna ons geen verweer te gunnen om de absurde profetie; al was het alleen de plot daarvan; te laten toetsen. Wie A zegt moet ook bereid zijn B te zeggen; dat zijn de harde conseqenties van een sneer uitdelen… 😦

  99. pijpkaneel says :

    @gewooneenchris

    Ik hoop dat je je niet af laat leiden door deze fratsen van DS. Hou je vast aan de bijbel.

    Even een paar wijsheden uit grootmoeders tijd: “een kromme stok kan soms ook een rechte klap uitdelen” en natuurlijk “vest op prinsen geen betrouwen”.
    Zo. Pijpkaneel kan genieten van tegeltjeswijsheden
    🙂

  100. Johan says :

    @Profeet en Stryber: Het was een vriendelijke sneer, want ik vind jullie wel aardig, ondanks de rare ‘profetieën’ waar je mee komt. 😉

  101. evangelischeloterij says :

    En wat doe jij in hemelsnaam? (promofilm) nou gewoon nuchter blijven!
    Ik zie mattheus van der Been, Jan Sjoerd Enemykamp, Gerard de Kleine, Bert Niet (die op het podium In berea A’dam beweerde dat Rob Allart niet was vreemd gegaan, maar ondertussen het wel wist, omdat hij zijn villa en pensioen in het berea gebouw had zitten en zijn geld zag wegvliegen), tuurlijk bouwen aan een strijdvaardige generatie. En dan de dwaalleringen van 7-stappen met Embassy Amsterdam, Embassy Enkhuizen en dan niet te spreken over de Lighthouse in Rilland met Tineke bouwman. Het lijkt wel haast of ze clusteren met elkaar. En toen creëerde iemand D.S. ook een zweefteef! Zucht………kan er nog meer bij???

  102. Ruitje says :

    @Onno en Ds. Dre, dat het nagespeeld is maakt het nog erger voor mensen die echt afhankelijk zijn van een rolstoel (zoals ik). Ik vind het ronduit beledigend en liefdeloos.

    Maar dat is het kenmerk van dergelijke doorgeschoten charismatischen: ze zijn zo uit op de kick van het ‘functioneren in de kracht van de geest’ dat ze de vrucht uit het oog verliezen. Ze praten over liefde, maar hebben totaal geen fijngevoeligheid en kennen zachtmoedigheid en echte liefde niet. Dan zouden ze namelijk niet op zichzelf (hun kick, hun bestemming, hun eigen ontwikkeling) gericht zijn maar op die ander en dit soort filmpjes niet maken.

    Die school is puur ik-gericht (narcistisch). Het gaat ze niet om de medemens maar op hun eigen ‘bestemming’.

  103. Onno says :

    @Ruitje, je verwoordt het heel realistisch denk ik.

  104. Ruitje says :

    Ik heb net de preek van Otto de Bruijne van Opwekking beluisterd. Die preek zouden ze nou eens moeten horen bij Christformation!

  105. Onno says :

    @Ruitje, overigens zou je misschien dat laatste woord van je vorige post “bestemming” kunnen vervangen door “succes”. Daar gaat het namelijk vaak om dat je succes hebt wat meetbaar is(hoeveel mensen beslissingskaartjes hebben ingevuld bij een preek van jou en hoe groot je huis is en hoe groot je bankrekening/kerk/vriendenkring is enz. en wat de wereld aan je kan zien hoe succesvol Jezus JOU in dit leven heeft gemaakt. Want dat beeld roept het toch op als je dat soort websites leest, preken van hen luistert en promofilmpjes bekijkt.

  106. Onno says :

    Ik heb trouwens vannacht een droom gehad. Ik droomde dat ik net verhuisd was naar een grote bungalow met oprit. Wel een beetje jammer dat mijn meer dan 10 jaar oude volkswagen nog steeds op de oprit stond 😉 De tuin was heel groot en het huis was aan een doorgaande weg en met vierkante vormen, plat dak en grijs met wit van kleur met een grove korrelstructuur op de buitenmuren.

    Heeft er iemand hier al gezien in zijn buurt welk huis dit kan zijn en heeft iemand van jullie hier al een bevestigende profetie voor mij dat ik dit huis moet gaan kopen en dat God in het geld zal voorzien? IK heb het echt waar gedroomd 🙂

    Joepie, nu kunnen nog meer mensen gaan zien wat een gezegend mens ik ben 🙂

    Nu eerst even flink oorlog gaan voeren in de geestelijke gewesten hier in de woonkamer met de cd van Morningstar en met mijn Bart Smit zwaard zwaaien
    door de lucht om e.e.a. vrij te zetten en mijn huis te claimen.

  107. aafke says :

    @Onno
    Omdat die Volkswagen in je droom voorkwam ben ik overtuigd van een valse droom, feitelijk een nachtmerrie…
    Zou de Heeere het je werkelijk willen geven dan zou ook in je droom een duurder merk zijn ingebouwd.
    Jammer maar helaas.

  108. Ruitje says :

    @Onno, kortom: prosperitygospel… how YOU can prosper!

  109. Dutch Hermit says :

    @Onno
    heel duidelijk: Aafke heeft je profetie getoetst (zoals onze beider huisprofeten ook zouden zeggen) en je profetie is door de mand gevallen. Dááág 😉
    @Aafke
    je toetst een profetie en je toetsing is ook nog eens toetsbaar. Prachtig. Het is duidelijk bijbels dat als een profetie waar is, de gouden bergen die beloofd worden buiten alle proporties zijn. Een tien jaar oude volkswagen valt daar niet onder. Een spontaan applaus en veel succes met je nieuwe bediening als ‘prophetslayer’ en onze nieuwe huisprofeet. Gezien je nieuwe functie is -een’cursus +- interpunctie? toevoegen! wel, noodzakelijk?! Succes 😉

  110. Pittig says :

    @ Onno

    Mijn volkswagen is 13 jaar oud…. Dus in mijn ogen lijk jij ook al op zo’n prosperity prediker met je veel nieuwere auto…

  111. aafke says :

    @Dutch Hermit
    Breng jij nu een woord van wjsheid, een woord van kennis of gewoon onzin in het spel?
    Zelf denk ik dat GG met @-/-);&&””Profeet alias Hero en Stryber het al genoeg te verduren heeft. Ik pas voor baantjes zeker die van heiligschenner…
    Glorie 🙂

  112. Onno says :

    @Aafke, ik denk toch dat ik maar een second opinion ga vragen bij iemand van TRIN of bij Pasterkamp. Grote kans dat die wel een bevestigende profetie voor me hebben en tot een andere conclusie komen 😉

  113. Onno says :

    Of zou het misschien toch zo kunnen zijn dat omdat ik gisterenavond laat nog hier heb gereageerd ik vannacht nog in mijn slaap bezig bleef met dit thema waardoor ik spontaan ging dromen dat ik zelf ook….. nee, gewoon geloven en vertrouwen dat God me dit huis wil geven uit mijn droom. Niet teveel mijn verstand gebruiken. 🙂

  114. Dutch Hermit says :

    @Aafke
    onzin. Van mij? Nee, nooit 😉

  115. aafke says :

    @Onno
    Ga weg van mij gij kleingelovige…
    Je wilt toch niet geloven dat de goede God je slechts halve weelde geeft.
    Wel een mooi huis maar vervolgens smalende en kleinerende blikken van de buren omdat je in een oud wrakje rondrijdt…
    Nee, jij gelooft lekker zo..!

  116. Profeet says :

    @Profeet en Stryber: Het was een vriendelijke sneer, want ik vind jullie wel aardig, ondanks de rare ‘profetieën’ waar je mee komt. 😉

    @johan … dank je wel — dit bevestigt overigens, “onze” goede invloed op dit forum ?… 😉

  117. Profeet says :

    denk toch dat ik maar een second opinion ga vragen bij iemand van TRIN of bij Pasterkamp. Grote kans dat die wel een bevestigende profetie voor me hebben en tot een andere conclusie komen

    @onno … hier bij deze, signaleer ik een typische trend — namelijk : men zoekt bevestiging voor datgene wat men : wenst, hoopt, danwel meent — kortom … God moet zich aanpassen aan ons verwachtings`patroon !?

  118. John says :

    @Profeet

    men zoekt bevestiging voor datgene wat men : wenst, hoopt, danwel meent — kortom … God moet zich aanpassen aan ons verwachtings`patroon !?

    En als je dat stukje nou nog op jezelf kunt toepassen, dan ben je bij iets wat je nog niet eerder heb bereikt: zelfinzicht. Zet hem op! Je kunt het!

  119. Onno says :

    🙂 @Profeet, ben je het trouwens eens met Aafkes uitleg van mijn droom?

  120. Profeet says :

    ben je het trouwens eens met Aafkes uitleg van mijn droom?

    @onno … de uitleg van @aafke, is wel wat te`kort door de bocht ? — volgens mij, ging het om een : normale wensdroom — dan valt ‘r opzichzelf weinig te toetsen, immers het pretendeert niet : een boodschap uit de hemel te zijn — het zou daarom wat anders wezen, als je bvb droomde van een … mooie nieuwe ezel ? — want dat is een ’s bijbel’s *vervoermiddel* !!… 😉

  121. kerel says :

    Deze gast viel me per mail vrij vaak lastig. Midden in de nacht stuurde hij bijvoorbeeld: Ik hou van je! Echt waar! Groetjes Jezus. Op den duur vroeg ik hem waarom hij zich als een theatrale spongebob opstelde. Hierop kreeg ik als weerwoord een oud betoog van 1 van zijn lifeletters. Waarin hij vertelde dat hij graag naar actiefilms keek, maar toen hij betrokken was bij een verkeersongeval, dat niet eens grappig vond… Gek he?

  122. Alec says :

    “een theatrale spongebob”

    Haha. Ik kom niet meer bij hier.

  123. Vertue says :

    @Ds. Dré – christformatoin: Vertalen van tongen.mp4:

    Is het je opgevallen dat heel toepasselijk het bord op de achtergrond heel toepasselijk de tekst ‘some brainwashing’ vermeldt?

  124. mafchauffeur says :

    Het valt me mee, in 22 uur tijd slechts vijf mailtjes ontvangen. O.a. over 2 katjes die te koop zijn. Maar ook dat Almere nog steeds the place to be is. En een aantal profetieën, door DS ingesproken op z’n iPhone. En een opname van zingende engelen (echte, uit de hemel).

    Nog niet beluisterd trouwens, weekend was een beetje te kort.

  125. aafke says :

    @mc
    Is het mogelijk dat de engelenkoren en de profetieën door jou de wereld ingestuurd worden..?
    Van een afstand klinkt het allemaal heel bijzonder.

  126. Dutch Hermit says :

    @Mafchauffeur
    Met zes mailtjes in 28 uur is mijn score ook niet verkeerd. Vraag me bij het lezen van de nieuwsbrieven alleen steeds af of die kinderen van hem niet gepest worden op school. Ik zou hen die namen iig niet geven 😦 Wat een aparte namen, hij is vast een kunstenaar 😉

  127. mafchauffeur says :

    @aafke: ben jij niet geabonneerd op LifeLetter dan? 🙂

    Van de engelen heb ik alleen de beschrijving gelezen. Weet eigenlijk niet of ik dat wel wil horen.
    (zou ik bang zijn overtuigd te worden?? Hmmmmm…)

    Nou vooruit, omdat je het zo lief vraagt.

    In het eerste filmpje hoor je engelen zingen,
    samen met ELIAS ARGUELLO een jongeman
    die met heel zijn hart Jezus Christus aan het aanbidden is.
    Elias en zijn vrouw besloten op zeker moment om elke dag
    een paar uur te besteden aan het aanbidden
    van de almachtige God van hemel en aarde.
    Het zijn vurige christenen die Jezus
    intenser wilden leren kennen.

    Terwijl ze dagelijks urenlang aan het aanbidden waren,
    begonnen ze ineens stemmen van engelen te horen
    die met ze meezongen. Het gebeurde zo vaak,
    dat ze het begonnen op te nemen. Ze hebben intussen
    tientallen uren aan zang van engelen opgenomen!

    In dit filmpje hoor je er iets van.
    Dit gebeurde tijdens opnames voor een CD:

    Elias zingt onder andere (vertaald uit het Spaans):
    U BENT MIJN LIEFDE, U ALLEEN BENT WAARDIG…
    Na ruim vier minuten hoor je hoe stemmen van engelen
    zijn lied beginnen na te zingen. Op zeker moment stopt
    Elias met zingen en hij luistert hoe de engelen
    ZIJN LIED verder spelen…

    Hier wordt meer info gegeven over hoe deze opname
    tot stand is gekomen. Ze hebben extra microfoons gebruikt
    om de geluiden van de hemel op te nemen.

    http://www.ilike.com/artist/
    Elias+Arguello/videos/683108683

    Heb nog geen “research” gedaan naar EA – maar ga gerust je gang. 😉

  128. mafchauffeur says :

    @Dutch Hermit: daar zeg je wat. Reden om verheugd te zijn dat ze met FB zijn gestopt.

  129. Dutch Hermit says :

    @Mafchauffeur
    Hoewel ze misschien nog te jong zijn om serieus gepest te worden vanwege de naam. Ach, misschien valt de naam nog wel mee, weet ik veel. Namen die je je kind niet geven wil zijn in tegenwoordig 😉

  130. aafke says :

    Sodemieters, wat een teksten…
    Alsof een engeltje over mjin tong piest… die Chablis.

    Het geloof is tegenwoordig ook niet meer wat ooit geweest is…
    Voor sommigen….
    🙂

  131. mafchauffeur says :

    @Dutch Hermit: excuses, heb er ook zes, vijf van DS en een van Real Life.

    Bij het lezen van die mail over de twee katjes-in-de-aanbieding begin ik wel meer begrip te krijgen voor zijn op mij “over the top” overkomende verhalen over Pappa.
    Als het over katjes gaat is het van hetzelfde laken een pak.

    @aafke: santé.

  132. Dutch Hermit says :

    @Mafchauffeur
    Die katjes leken wel ideaal idd. En dan nog met trauma erbij, dan loopt je hart toch over van liefde voor die dieren, “die net als mensen gevoelens hebben”.

  133. Pittig says :

    @ mafchauffeur en Dutch Hermit

    Zo te horen uit jullie verhalen leeft DS op een continue hoge top, niet alleen met Gods stem en huizen, maar ook met katjes. Wat een diep dal moet daar dan tegenover staan…

  134. mafchauffeur says :

    @Dutch Hermit: bel ‘m dan op nu ze nog even in Nederland zijn.
    Ik haak af, ik ben beledigd dat hij Wiskas goedkope rommel noemt. Ik weiger Royal Canin te kopen voor die diertjes. En daarbij voldoet onze tuin ook niet aan de eisen. Qua park naast het huis zou het dan weer wel kunnen.

    Daarnaast weet ik niet of mevrouw mafchauffeur wel wil dat hij dan mogelijk mijn naam, adres en telefoonnummer in zijn LifeLetters vermeldt zoals hij met de huidige katteneigenares doet.

  135. Dutch Hermit says :

    @Mafchauffeur
    Ik geloof niet dat moeder Hermit zo blij zou zijn met katjes, zeker niet als die alleen maar duur vreten willen 😉 Onze tuin zou aardig voldoen, maar ik geloof ook dat mijn ouders zo vermetel zouden zijn om speciaal voor de katjes de gracht aan de overkant van de straat ‘vrij te zetten’. Ook vindt de Hermit (Dutch of anders) het niet prettig wanneer zijn adres in e-mailnieuwsbrieven wordt gepleurist. Zit er dus niet in voor mij.

    @Pittig
    Hij heeft geen last van bergen en dalen, ik geloof dat hij in een luchtballon (luchtkasteel) een reisje om de wereld maakt 😉

  136. aafke says :

    @DH
    Luchtkasteel 🙂

  137. mafchauffeur says :

    @Dutch Hermit: oh wacht, ik zie nu pas dat je de aparte namen bedoelde. Ik dacht meer aan gepest worden omdat iedere klasgenoot op FB kon achterhalen wat hun vader allemaal daarop te melden had. Inclusief het noemen van hun namen.

    Maar ach, kind van een dominee zijn was ook niet altijd een pretje, heb ik inmiddels wel begrepen van degenen die dat lot beschoren was.

  138. mafchauffeur says :

    Onze tuin zou aardig voldoen

    opschepper

  139. Stryber says :

    @Onno

    Je droom is inderdaad zéér voorspellend; maar ook zéér eenvoudig ui tte leggen:

    -Korrelstructuur=schurend=Schuur

    -Grijs//wt//vierkant=Garage

    -VW//10jaar oud=Armoe

    Uitleg: je eindigt met je oude VW niet verder dan in een saaie oude garage; helaas, meer kan ik er niet van maken; én; je hebt er zelf om gevraagd……… 😦

  140. Dutch Hermit says :

    @Mafchauffeur
    ik woon bij mijn ouders. Mijn pa is semi-ambtenaar, in vroeger tijden was dat geen ongunstig baantje 😉 Met aardig voldoen bedoel ik dat we niet in een twee-kamerflatje wonen, maar twee-onder-eenkap met afgesloten tuin. Kunnen de katjes rustig bijkomen van trauma, om daarna met vuilniszak + steen te mogen badderen in de gracht 😉 (ok, dit is ook een luchtkasteel, daarvoor ben ik en zijn mijn ouders veel te verzot dieren. En toch… ;))

  141. mafchauffeur says :

    @Dutch Hermit: je hebt nog een halve dag om DS te bellen en de katjes afgeleverd te krijgen. Anders moet je helemaal naar Appingedam….. 🙂

    PS: twijfel toch nog over je tuin hoor, klinkt toch een beetje magertjes voor Koninkrijksmaatstaven.

  142. Henny says :

    David kan echt toveren hoor, eerst heeft hij beide accounts verwijderd van Facebook, en zo is er 1 weer tevoorschijn getoverd:

    http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1229200079&sk=wall

    Oei oei …..

  143. Stryber says :

    Of het nou FaceBook is, of Hyves; of zelfs België; telkens geldt:
    “You can check out any time you like; but you can never leave”

  144. michel says :

    Medegelovigen, wanneer gaan we deze grote blaaskaaaaaaak D.S nou eens een keer ontmantelen !!!!!!!!!! geef maximaal kritiek !! praat dit soort spekers toch niet altijd zo naar de mond !! Oplichters zijn het !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  145. mafchauffeur says :

    Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat DS een oplichter is. Integendeel, hij lijkt mij 100 procent oprecht. De eerste en voornaamste slachtoffers van zijn denkbeelden is hijzelf en zijn gezin.

  146. Eduard says :

    Ze maken een lachertje van God en dat is verschrikkelijk, als God echt zo zijn zijn als Hij soms geschetst wordt door David dan is God een mens. Eerst wil God A dan weer B om daar dan weer op terug te komen omdat God toch eigenlijk C wilt, ik vind het eerlijk gezegd echt om te huilen!

    Het lijkt er sterker op dat hij zijn eigen behoeftes en verlangens aan het navolgen is als die van God. God is standvastig in wat Hij wil, Hij verandert niet, komt niet terug op woorden die Hij gesproken heeft en is niet wispelturig. Ik heb heel erg medelijden met deze broeder in de Heer (hij gelooft in Jezus dus is hij mijn broer simpel zat). Laten we voor hem bidden dat de Heilige Geest een licht in zijn hart zal schijnen, dat hij niet langer misleid wordt door zijn eigen gevoel maar werkelijk God gaat volgen. Niet vanuit zijn eigen vlees vol met begeertes en hartstochten, maar door de Geest die tot leven is.

    Want zoals David is zo is ieder mens in essentie … ons vlees is niet veel beter.

  147. Jan-Peter says :

    Hoe is het verder verlopen met David Sörensen?

  148. engel says :

    @JP,

    Vertel eerst eens iets over jezelf. Hoe was je vakantie?

  149. Jan-Peter says :

    @Engel: Heerlijk. Nieuwe kracht, nieuwe inspiratie. Camping zonder internet: geen goedgelovig. That’s heaven on earth! 🙂 🙂
    Maar heeft DS een huis?

  150. engel says :

    @JP,

    Volgens deze twitter zouden ze gisteren verhuisd zijn. Ik weet alleen niet of het waar is. Ik ken David verder niet. http://mobile.twitter.com/goedgelovig/status/104171445088813056

  151. aafke says :

    Sturen we nog een bloemetje?

  152. engel says :

    @aafke,

    Heb jij een adreswijziging gehad?

  153. goedgelovig says :

    @Jan-Peter: We komen een dezer dagen met een update.

    @aafke: Goed idee. Kun jij het verzorgen? Moeten alleen het adres nog even zien te achterhalen.

  154. ByHisSpirit says :

    @goedgelovig @Aafke

    In België zou ik een anonieme website waarvan ik weet ze zich negatief over mij uitlaten bij de politie aangeven wegens stalken indien ik er bloemen van zou krijgen. 😉 (Uiteraard satirisch bedoeld 😉 )

  155. Liesje says :

    Woont ie nou in de Buddha-huis of nie?

  156. bramvandijk says :

    @Liesje
    Nee, dat kon god niet betalen… ook in de hemel schijnt het crisis te zijn.

  157. Eduard says :

    http://real-life.nl/12all/index.php?action=message&c=678&message=1921

    Half juli hadden ze nog niks en zouden ze, jawel het is verschrikkelijk, in een huurwoning moeten gaan wonen die te klein is (lees ver beneden hun stand). Doet me denken aan die reclame “van zeiljacht tot koopjesjacht”. Maar ja, hopelijk vinden ze de kwaliteit die ze gewend zijn, maar dan goedkoper.

    Ik denk dat je al blij moet zijn als je een huis kunt vinden, voor zover ik begreep was hij zijn vorige woning uitgezet en zou ieder dak met vier muren welkom moeten zijn! Ik weet wat het is als je dat niet vind en daardoor een periode dakloos moet zijn, maar ook dan is God er nog en is Zijn rust te vinden. Dat is niet afhankelijk van het hebben van een tv studio aan huis of een gigantische tuin met veel groen.

    Alle rust, vrede en blijdschap is te vinden in de Heer, absoluut niet in bezit of te grote huizen! Tevredenheid is overduidelijk een groot goed, en ik hoop dat de Heilige Geest dat hem (en alle welvaarts-evangelisten) zal bijbrengen. De apostelen hadden ook niks … maar toch hadden ze alles!

  158. aafke says :

    @Eduard
    Hoe kom je erbij dat DS zijn huis in België gedwongen moest verlaten?

  159. Johan says :

    @aafke: Dat heb ik ook ergens gelezen. De eigenaar heeft het huis verkocht en daarom de huur opgezegd. David was toch al bezig met huizen kijken in Nederland en zag dit als een extra bevestiging. Het is dus niet zo dat hij eruit moest omdat hij de huur niet heeft betaald of zo.

  160. vertue4 says :

    @Eduard,

    Volgens die nieuwsbrief woonden ze al in een huurwoning. En inderdaad is het in NL bijna onmogelijk om een betaalbare huurwoning te vinden als je niet minstens 8 jaar ingeschreven bent bij een woningbouwverening.

  161. Onno says :

    @vertue4, dat klopt. Tenzij je een bijzonder wonder krijgt van God zul je of duur moeten kopen of duur in de vrije sector wat moeten huren. Wat het uiteindelijk wordt zal aan de vrijgevigheid liggen van zijn volgelingen denk ik of nee, aan God of uhhh… hmmm… tja…..

  162. Profeet says :

    De apostelen hadden ook niks … maar toch hadden ze alles!

    @eduard … de apostelen, beschikten over zowel : de geest van profetie, als de gave van het apostelzijn !?

  163. rob says :

    @Aafke
    Sympathiek idee, maar dat adres staat toch gewoon bovenaan in het artikel? Of is het inmiddels niet doorgegaan

  164. aafke says :

    @rob
    Je denkt toch niet dat de Here God ze die enorme villa heeft verstrekt vanuit zijn heiligdom….?

  165. Ruitje says :

    Gek. DS wil een villa? Van God? Dan doet hij het beter dan Jezus.

    Jezus had geen steen om zijn hoofd op te leggen…

  166. Onno says :

    @Ruitje, je begrijpt het verkeerd. Salomo is een veel leuker verhaal om je aan vast te houden dan om te memoreren dat de discipelen van Jezus geen aardse rijkdom bezaten en Jezus ook niet.

  167. janssen says :

    Speciaal voor David:

  168. jansen says :

    He nieuwe huis van David is nu al beschoten. Erg gastvrij zijn ze niet in Almere.

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/10405890/__Huis_in_Almere_beschoten__.html?sn=binnenland,buitenland

  169. aafke says :

    @jansen
    Die David heeft in Almere wel onmiddellijk het wonder van de haargroei ontvangen..
    🙂

  170. Laura says :

    Beste,
    Ik zie dat DS bij jullie “zeer geliefd is”.. Nu, ik heb begrepen dat DS naar Nederland verhuisd is en hij moet mij nog een redelijk bedrag betalen. Weet er iemand zijn nieuw adres?? Ik zou jullie echt dankbaar zijn..

  171. Jan says :

    Nagezocht voor Laura
    Familie Sorrensen
    Maandenweg 45
    Almere buiten

    Inmiddels zitten ze in grote financiële problemen dus als ik u was zou ik snel zijn.
    Jan