Te koop: apostolisch boodschappenwagentje

hondajazzHet lukt nog niet zo met de giften voor de Arabische fokpaarden. Daarom heeft David Zeurensen nu zijn apostelauto, een prachtige parelmoergele Honda Jazz 1.4 Hatchback met 18.500 km op de teller, op Marktplaats te koop gezet. Vraagprijs: € 13.500,-. Geen zorg dat hij nu zijn kinderen te paard naar school moet galopperen, want de Honda is slechts het boodschappenwagentje van de Zeurensens.

Wij verkopen hem alleen omdat het onze tweede auto is, en we wel zonder kunnen. Deze zomer zijn we verhuisd naar een woonboerderij en hebben nu geld nodig om een paard, kleine trekker, weidesleep enzo te kunnen kopen. Alleen om zelf een paard te kunnen kopen wil ik deze auto verkopen, anders zou ik hem nooit wegdoen! Ik heb hem alleen maar gebruikt om de kinderen naar school te brengen en boodschappen te doen. Echt een super-auto. Deze wil je niet missen!!! Zeker voor deze lage prijs…

sorensen-koopje-2

35 Reacties op “Te koop: apostolisch boodschappenwagentje”

  1. Hendrik zegt :

    Niet te geloven zeg, dat die auto te koop is! Denk je eens in hoeveel mooie gedachten in deze auto ontstaan zijn, welke vergezichten door de ramen van deze auto bekeken zijn en hoe door een wonderlijk effectieve besturing deze auto altijd de weg gevonden heeft.
    Dat die nu moet eindigen op marktplaats…. Tussen alle geno.

  2. Johan zegt :

    Als je 23.000 euro op tafel kunt leggen om bij de dealer een splinternieuwe tweede auto te kopen (de eerste zal dan ook wel nieuw zijn), waar je vervolgens maar 9.000 kilometer per jaar in rijdt, moet je niet zeuren om geld van donateurs. Ik vind het eigenlijk schandalig.

  3. Johanna zegt :

    Da’s geen goede aanbeveling voor de auto. Korte ritjes zijn slecht voor de motor…

  4. Hendrik zegt :

    @Johan Tja… maar hij is tot inkeer gekomen en zal het nooit meer doen, getuige zijn stelling “Als je deze hebt gehad, wil je geen andere meer! ”
    Het gaat natuurlijk wel om een menselijk willen….

  5. Afolus zegt :

    @GG
    Zulke berichten zijn te mooi om te laten liggen 😀
    @Johan
    Scherp opgemerkt en.. je hebt helemaal gelijk!!

  6. Pittig zegt :

    Ik snap niet dat Zeurensen deze teksten niet bij de advertentie heeft gezet:

    (van zo’n website over “evangelisch vlaggen”: http://www.raisedpraise.com/id19.html)

    Gold or Yellow: Symbolizes the Glory of God ; divine nature; holiness; eternal deity; the Godhead; Purification; majesty; righteousness; divine light; kingliness; trial by fire; mercy; Power; His Deity; Glory.

    Revelations 3:18; Revelations 4:4; Mal: 3:3; 1 Peter: 1:7

    Yellow or Gold is also primary. It always speaks of trial and purging.

    “That trial of your faith, being much more precious than of gold that perishes, though it be tried with fire, might be found unto praise and honour and glory at the appearing of Jesus Christ”. (1 Peter 1:7)

    Of deze: http://www.iswasandwillbe.com/The_Color_Yellow.php
    (de schrijver heeft zich intensief in de bijbel verdiept, maar verdieping betekent in dit geval dat je jezelf in een donkere put vol onzin graaft)

    Yellow signifies the dying condition of our flesh. This is the negative application of this word describing this primary color.

    By following this word back to it very root, we arrive right back to a leprous condition where there is no spiritual growth, and the camp cannot move while ‘Miriam’ is in this incurable, deadly, diseased condition.

    What is this deadly, incurable condition?
    Rom 7:24 O wretched man that I am! who shall deliver me from the body of this death?
    We are totally unaware that Adam was created into a “body of this death,” and we all come into this world in “the body of this death,” in a dying condition. We are all, at first, the living dead…

    The word ‘yellow’ appears one other time in the Bible outside of the book of Leviticus in the book of Psalms:

    Psa 68:13 Though ye have lien among the pots, [yet shall ye be as] the wings of a dove covered with silver, and her feathers with yellow gold….

    This is, of course, a positive application of the color yellow but this is an entirely different Hebrew word. The word translated ‘yellow’ here is:
    H3422 ירקרק yeraqraq yer-ak-rak’

    >From the same as H3418; yellowishness: – greenish, yellow.
    So 3422, yeraqraq, comes from the same as 3418. Here is Strong’s definition of 3418:

    H3418 ירק yereq yeh’-rek

    >From H3417 (in the sense of vacuity of color); properly pallor, that is, hence the yellowish green of young and sickly vegetation; concretely verdure, that is, grass or vegetation: – grass, green (thing).

    So we conclude this study noticing that yellow is closely associated with the color green. And as any professional painter can tell you, green is the result of the mixing of blue (the things of heaven and of life) and yellow (our dying vessel of clay).

    Dezelfde bijbel, dezelfde visie op de bijbel als Woord van God, maar totaal verschillende betekenissen van de kleur “geel” in de bijbel… 🙂

    En dit is pas Jazz van Honda

  7. mafchauffeur zegt :

    Ik raak wel nieuwsgierig naar “Airforce One”. Gezien de paardendromen zou je bijna verwachten dat het een bolide is die onder paardeneigenaren niet uit de toon valt. Een Toyota Landcruiser of een Range Rover?

    Jammer dat die autofabrikant met het paardenlogo geen geschikte gezinsauto’s produceert. 🙂

  8. Pittig zegt :

    @ mafchauffeur

    Zie hier een Ferrari met trekhaak!

  9. pijpkaneel zegt :

    Ehhhh… Ach laat ook maar.

  10. Pittig zegt :

    @ mafchauffeur

    Paarden en een Ferrari — gaat dat wel samen?

  11. Pittig zegt :

    Zo zag de Honda Jazz eruit voordat David ervoor gebeden had en het leven van de auto totaal veranderde!

  12. Johan zegt :

    @Pittig: Het gebed van een rechtvaardige vermag veel. 🙂

  13. Oscar de tweede zegt :

    En opeens kreeg ik enorme last van kriebel. Onmiddellijk mijn zoon opgebeld in D. Zijn kinders, mijn kleinkinders dus, zitten daar op de evangelische basisschool, waar ik overigens best blij mee ben. Maar ja, die kleine zeurtjes zitten daar ook op, heb ik begrepen. En daar zit dus precies mijn jeuk. Nee, niet om die zeurtjes, maar om die ouwetjes. Gelukkig, mijn jong had het al helemaal in de gaten. Kijk, in geval van honger geeft hij ze wel te eten, maar de portemonnee blijft wel dicht!
    O ja, als jullie nog naar het Dickensfestijn gaan komend weekend, koop dan vooral die engelse puddings in de Menstraat. Die zijn me toch een partij lekker! (En je steunt een goed doel! Het gezin waartoe Oscar de Eerste toe behoort.)

  14. mafchauffeur zegt :

    @Pittig: kun je nagaan wat een autoliefhebber ik ben. Helemaal gemist dat er een F-SUV is.

    Die fout zal een Apostel niet zo snel maken.

  15. mafchauffeur zegt :

    @Oscar de tweede: mocht het onwaarschijnlijke gebeuren (hogerende Zeurensenkindjes) lijkt mij een AMK melding meer voor de hand liggen. 😦

    Maar God voorziet zijn Apostelen altijd ruimhartig dus ik verwacht niet dat de voedselbank in Deventer ooit nodig zal zijn.

    Hooguit voor de paardjes. 😉

  16. Johan zegt :

    @Oscar: Zullen we de kinderen geen ‘zeurtjes’ noemen? Ze kunnen er ook niets aan doen.

  17. midas zegt :

    Om met de woorden van DWDD te spreken: Reken maar van Jazz.

  18. reiziger zegt :

    Het is inmiddels duidelijk dat er iets niet klopt bij deze David, maar Goedgelovig gaat wel erg ver in het belachelijk maken. Heeft m.i. weining meer met goede satire te maken. Riekt een beetje naar cyberpesten – ook om iemand zo’n bijnaam te geven (kinderachtig).

  19. differentkoek zegt :

    Maar hoe dan ook heeft hij wel een ongelofelijke plaat voor zijn kop!

  20. ruub zegt :

    Hoeveel lezers van GG zouden inmiddels denken:
    “Mmm, charismanisch voorganger…Blijkbaar is dat een beroepsgroep waarin nog wél geld valt te verdienen. Boerderij, paar auto’s, wat land, een tractor: het lijkt me eigenlijk wel wat. Misschien toch maar eens serieus een carrière switch overwegen…”

  21. mafchauffeur zegt :

    @ruub: moet je vooral met de titel “Verlichte Boeddha” lopen zwaaien.
    Dat wordt helemaal niks, die charismanische carrière switch van jou. 😉

  22. joost zegt :

    Bij de boerderij past geen hond(a) Hij heeft nu minimaal één mustang nodig.
    joost

  23. Psychiater zegt :

    Persoonlijk hadden wij de Sorensens allang de zeurders genoemd. Prima naam lijkt me.
    De kinderen zijn de producten. De robotjes, goed geprogrammeerd.

  24. DfTg zegt :

    Kolere, mijn enige auto is nog niet half zo luxe. Aha! Ik vraag geen cent van donateurs…

  25. ruub zegt :

    @Mafchauffeur
    🙂
    Ach, kom op, je hebt er zelf vast ook al eens over nagedacht. Zou er een cursus ‘Hoe word ik charismanisch leider’ bestaan? Met blokken als ‘Hoe presenteer ik me als charismanische profeet’, ‘Hoe simuleer ik gebedsgenezing’, ‘Hoe ik de tienden’, ‘Creëren van angsten bij volgelingen’ etc. ?
    Of is het sowieso een vereiste dat je geen enkele vorm van relevante opleiding volgt ?

  26. mafchauffeur zegt :

    @ruub: jazéker bestaan die cursussen. Soms georganiseerd, soms volgens het aloude meester/gezel model.
    Zie bijvoorbeeld http://www.facebook.com/photo.php?pid=13581934&l=33e830da0a&id=267062696756

    Zelf heb ik ook weleens een aantal van dergelijke lesblokken gevolgd bij een (ervarings)deskundige. Maar ja, de docent van toen is, hoewel tegenwoordig redelijk bemiddeld, dermate omstreden dat ik mij daar zelf bepaald ongemakkelijk bij had gevoeld. Terugblikkend kan ik constateren dat mijn eigen charismanische carriere bepaald geen grote vlucht heeft genomen en ik mijn leermeesters hoogst waarschijnlijk danig heb teleur gesteld.

    Van dat laatste geen spijt.

    Als ik jou was zou ik het toch nog een keer erop wagen, voordat je alsnog hard wordt geraakt door een midlife crisis. Ik kan je Morning Star Ministries en Bethel School of Supernatural Ministry aanraden.
    Ik snap dat je liever dichter bij huis wilt, bijvoorbeeld http://www.globalmissionschooleurope.org/homepage/ , maar de docenten daar zijn je toekomstige concurrenten en die zullen je niet zo snel de échte kneepjes van het vak leren. Dat doen ze pas als je in de “inner circle” bent opgenomen, en dat gaat een stuk gemakkelijker als je een gerenommeerde opleiding als Bethel hebt gedaan, aangevuld met een stage bij Todd of Heidi.

    Ik zie je rondzendbrief met belangstelling tegemoet. 🙂

  27. ruub zegt :

    @mafchauffeur
    Dank voor de info! Altijd fijn om in deze onzekere tijden meerdere opties te hebben qua carrièrekansen.
    🙂

  28. ruub zegt :

    @Mafchauffeur
    Ik heb nog eens de cv’s doorgenomen van de grootste charismianische leiders en ben tot de conclusie gekomen dat te veel opleiding niet echt helpt. Het klinkt als een zeer bruikbare suggestie om lid te worden van de inner circle en stage te gaan lopen bij een van de erkende leiders. Misschien moest ik dat maar direct doen voordat het Beest via kennis, theologie en religie toegang probeert te krijgen tot mijn hart. Heeft Rev. Van Pastoorkramp al een leerling? Anders zou ik hem eens een sollicitatiebrief kunnen sturen.

  29. Wilfred zegt :

    @Ruub: Voor hetzelfde geld is de Rev. dood. Weet jij veel? Al tijden niks meer van vernomen. Hij krijg haast Mozaische trekjes! Maar met een beetje geluk hebben we nog een verlichtende kerstrede van hem tegoed, als hij tenminste eens van zijn berg afdaalt…

    Grote kans echter dat dan donder en bliksem en kapotte tien geboden ons te wachten staan. Ach, volgens mij kun jij wat dat betreft ook gewoon bij John in de leer. By the way, is die nog in het land der levenden?

  30. Afolus zegt :

    @mafchauffeur
    Wat grappig dat jij jezelf een charismanische carrière toedicht.
    Wat ik me ervan herinner is dat je een toonbeeld van nuchterheid was, wars van vroom geneuzel. Zwevende soaksessies waren niet aan jou besteed. Jij was meer het vliegende type… 😀

    En dan nu je GG-genoten aanmoedigen om met een stelletje van die heilloze zakkenvullers te gaan optrekken….
    Om hen vervolgens een noodlanding te laten maken…
    Foei!

  31. mafchauffeur zegt :

    @Afolus:

    Zwevende soaksessies waren niet aan jou besteed.

    Wat weet jij daar nou van? 😉

    Maar je hebt gelijk hoor – ik heb mijn leermeesters danig teleurgesteld.
    Hoewel sommigen niet. Die hadden simpelweg niet in de gaten dat ik in plaats van te soaken in gedachten noodprocedures aan het repeteren was voor de volgende vliegles of -examen.

    Zó goed bleek hun gave voor “woorden van kennis” nou ook weer niet te zijn.

  32. mafchauffeur zegt :

    @ruub: een open sollicitatiebrief aan de Rev. op GG lijkt mij een prima idee. Wie weet komt daar dan een antwoord op!

    Doe je best. 🙂

  33. mafchauffeur zegt :

    Binnenkort zal de GG-redactie zelf met de pet rond moeten gaan om de dreigende gedwongen verkoop van hun eigen bolides te voorkomen. Zo’n potje voor advocaatkosten is namelijk leeg voor je er erg in hebt.

    Hier was een artikel geplaatst over David Sorensen. Hierin haalden wij zijn eigen woorden van zijn eigen website aan en gaven daar onze mening vanuit de Bijbel over.

    David reageerde per mail en schreef ons:

    Het is niet acceptabel dat je een persoon met naam en toenaam openbaar beschuldigt van misleiding, onbijbelse praktijken en zo doelbewust de bediening van iemand schade toebrengt.

    Als je deze pagina niet verwijdert, zal ik een officiele klacht tegen je indienen wegens eerroof en laster en wegens het doelbewust schade toebrengen aan onze christelijke organisatie.

    http://www.rejoicenow.nl/page/kritiek-op-david-sorensen-real-life

  34. Afolus zegt :

    @mafchauffeur
    Momenteel heb ik een beetje jeuk aan mijn “eerroof”.
    Die Sörensen wordt steeds gekker.
    Sjabstra, wabberdejosika, amen. 😀

    Ik hoop nu maar dat Frank Ouweneel binnenkort ook zo’n actie onderneemt..

  35. mafchauffeur zegt :

    Toch verhelderend, die Marktplaats-advertenties. Op dit moment 2 auto’s en 1 pony. En straks 1 auto, 1 Arabier en 2 pony’s.

    Voor onze lieve kids zoeken we een super lieve betrouwbare, bomproof bereden shetlander. Een die luistert, braaf is, die dus niet eigenwijs zijn/haar eigen weg gaat.
    Wij bieden een goed thuis met veel liefde, een andere pony van 1.14 m, weidegang, paddock en inloopstal (die ook dicht kan).

    http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/pony-s/m622374288-gezocht-shetlander-bereden-bomproof-betrouwbaar.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr&pageNum=1&pos=1

    Mijn man en ik zoeken een lieve en betrouwbare Arabier om te rijden. Moet ook geschikt zijn voor beginners, daar mijn man nog geen ervaring heeft. We zoeken een lief paard waar we ook echt een klik mee ervaren. Het paard moet ook lief zijn met andere paarden, en zal een maatje hebben, een lieve merrie van 14, stm. 1.14 m.

    http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/paarden/m620560337-gezocht-lieve-arabier-en-shetlander-beiden-om-te-rijden.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr&pageNum=1&pos=3

    Ben ik (stiekem) jaloers?

    Nee.