Yvette Laclé ruikt het grote geld

Nadat haar Evangelische Partij Nederland roemloos ten onder ging en haar ontwenningskliniek Op de Rots failliet is gegaan (ex-cliënten klaagden over misbruik), gooit Yvette Laclé haar netten aan de andere kant uit. Het echte geld is immers te verdienen in het zakenleven. Met haar kersverse bedrijfje Business Care4u wil ze verslaafde ondernemers van de wiet en de coke afhelpen. Dat doet ze samen met haar man Antony, die claimt van HIV te zijn genezen. Daarvoor heeft ze bij Van der Valk in Almere een speciaal arrangement ontwikkeld. Voor € 795,- helpt ze je in twee dagen om je verslaving of burn-out goed te managen. Wie wil kan twee weken met haar op vakantie naar het koude Turkije om helemaal van de shit af te komen.

Dat ze nu zakelijke tarieven rekent voor evangelische adviezen is niet meer dan logisch. Net als David S. heeft ze een riant optrekje gehuurd in de meest gezalfde stad van Nederland: Almere, en de huur van € 1.650,- per maand moet wel worden betaald. Yvette etaleert haar business op onnavolgbare wijze op YouTube, in dezelfde kwaliteit die de EPN ooit groot maakte.

46 Reacties op “Yvette Laclé ruikt het grote geld”

  1. Bram zegt :

    Echte ondernemers kijken hier dwars doorheen. Ben benieuwd wie in haar netten verstrikt gaan raken. Ik ben bang dat dat de wannabees zijn die hun tekort ontwijken door druggebruik .. afhankelijke mensen dus…

  2. Johan zegt :

    Het verbaast me dat er een markt is van ondernemers die verslaafd zijn. Je zou denken dat als je stoned bent je niet optimaal functioneert en ook geen klanten vasthoudt. Ondernemerschap is zelfstandigheid, verslaving is afhankelijkheid.

  3. mafchauffeur zegt :

    Ach, DS is fondsen aan het werven voor de aanschaf van een computer van slechts 2600 euro. Maar daar is dan wel een 6 TB harde schijf bij inbegrepen. Een koopje dus.

    En dit is ook een koopje. Zeg nou zelf, voor slechts € 795 je verslaving de baas. Bij een Berea Healing Room was je uiteindelijk veel meer kwijt.

    Zou het ook helpen bij chocoladeverslaving?

  4. mafchauffeur zegt :

    @Johan: ik wed dat het percentage alcoholisten onder ondernemers nogal hoog ligt. En in (veel) mindere mate cocaine, voor de grootverdieners. 😦

  5. Jos zegt :

    “Uh, uh, blah blah, uh,uh, drivel drivel, blah blah, uh….”

    Weet zuster Yvette niet dat je voor zo’n filmpje je verkooppraatjes over kunt doen als het fout gaat?
    Of zou ze zich richten op de markt van ondernemers die het wel vertederend en juist vertrouwenwekkend vinden als je amateuristisch overkomt?

  6. Click zegt :

    Patty Brard

  7. Pittig zegt :

    Ik kijk er niet naar. Ik heb geen zin om mezelf te kastijden…

  8. frits zegt :

    Deze vrouw is ten onrechte aangevallen en schandelijk in de steek gelaten door de ChristenUnie. De sarcastische verslaggeving van ‘goedgelovig’ doet haar evenzogoed geen recht. Maar de redactie van ‘goedgelovig’ is er natuurlijk al helemaal niet in geinteresseerd om iemand recht te doen.

  9. Meded zegt :

    @frits
    Vertel! Wat weet jij wat wij niet weten?

  10. Wesp zegt :

    @Frits

    Wellicht heeft de Christenunie wat steekjes laten vallen in haar nadeel….ik heb echt geen flauw idee, maar als je het filmpje bekijkt dan heb ik moeite om haar (vast goed en oprecht bedoelde) zorg serieus te nemen. Een zakelijk publiek zal hier niet snel op ingaan lijkt me.
    De website ziet er wel weer aardig uit. (dat was het opbouwende deel dus kunnen we nu verder gaan met gallen 😉 )

  11. Len zegt :

    Vrouw zet businessplan op, voert het uit (hoe ik uitvoering vind laat ik even in het midden) en lanceert website.

    Wat is precies de scoop van GG?

  12. Len zegt :

    … Die site is qua opmaak hipper dan GG 😀 …

    Effect in menu / schaduw / verloop ..

  13. Johan zegt :

    Ik vind het een lelijke site. Als je als professioneel over wilt komen, haal dan tenminste die banner met ‘free website design’ weg.

  14. Pittig zegt :

    @ Len

    Vrouw zet businessplan op, voert het uit (hoe ik uitvoering vind laat ik even in het midden) en lanceert website.
    Wat is precies de scoop van GG?

    Laat je niet een paar zeer relevante en opvallende details weg?

    Als ik op jouw manier met nieuwsberichten omga.

    Len: “Man in net pak bezoekt een groepje mannen in nette pakken en ze praten over geld.”
    Het echte verhaal: Crisisbijeenkomst van ministers van financiën van Europese landen

    Len: “Mensen kamperen in Nederland.”
    Het echte verhaal: Occupy-beweging protesteert bij grote financiële instellingen tegen de omgang met rijkdom in onze maatschappij.

    Len:“Vrouw zet businessplan op, voert het uit en lanceert website.”
    Het echter verhaal:Vrouw met hele extreme religieuze ideeën, die meerdere malen grote brokken heeft gemaakt en een rij van slachtoffers achterlaat, begint op basis van dubieuze claims en in naam van God een nieuw project….

  15. Pittig zegt :

    @ Len

    Ik vergeet nog te melden dat de eerdere grote brokken zijn gemaakt in de zorg voor verslaafden en ernstig zieken en dat ze nu weer iets begint in precies dezelfde sector — dus voor mensen met precies dezelfde klachten.

    Dat is heel goed te vergelijken met een frauderende hoogleraar die meteen na zijn ontslag bij een andere universiteit zou worden aangesteld.

    Heb je de schrijnende en schokkende verhalen <a href="https://goedgelovig.wordpress.com/2011/07/12/ex-clienten-op-de-rots-voelen-zich-misbruikt/&quot; hier gelezen. Kijk ook even naar de reacties eronder!

  16. Pittig zegt :

    Hmmm. iets misgegaan met de link. Hier is de goede

    Ex-cliënten Op de Rots voelen zich misbruikt

  17. De Belg zegt :

    Na een lange tijd in de put te zitten merk ik dat je toch nog dieper kunt gaan.
    Ik zit nog ongeveer 2 meter diep maar daar kom ik best uit nu ik dit initiatief weer gezien heb.
    Ik ben weer helemaal gemotiveerd om ook zelf iets te gaan doen.

  18. rob zegt :

    @Johan

    Het verbaast me dat er een markt is van ondernemers die verslaafd zijn. Je zou denken dat als je stoned bent je niet optimaal functioneert en ook geen klanten vasthoudt. Ondernemerschap is zelfstandigheid, verslaving is afhankelijkheid.

    Ken je het spreekwoord niet?
    ” Wie appelen vaart, die appelen eet”

    Mensen met een weetplantage zijn toch ook ondernemers?
    Cocaine dealers hebben toch ook echt een handel 🙂

  19. Johan zegt :

    @rob: In je doortraptheid ben je zo grappig. 🙂

  20. Wilfred zegt :

    @Rob: “Mensen met een weetplantage zijn toch ook ondernemers?
    Cocaine dealers hebben toch ook echt een handel :)”

    Klopt. 😉 Maar als ze verstandig zijn, gebruiken ze zelf niet…

  21. Flipsonius zegt :

    @Rob
    bestaan er dan evangelische wietplantages?
    hmm..dat zou veel verklaren over wat er tijdens de diensten gebeurt….

  22. rob zegt :

    @Johan
    Ik ben onschuldig 🙂

    @Wilfred
    Je moet wel een beetje weten wat je verkoopt !

    @Filipsonius
    Everything comes together.

  23. jannegen zegt :

    Aangezien ik een koffie en candybar verslaving heb ben ik best wel geïnteresseerd in haar manage your addiction seminar… Ik hoop dat ze genoeg hebben ingeslagen… Ik eet die €50,- er wel uit!

  24. Wilfred zegt :

    @Rob: Die spreekwoorden moet je er vaker ingooien. Deze had ik al heeeel lang niet meer gehoord!

    Wel bijzonder trouwens om uit jouw mond te horen dat je onschuldig bent. Heeft Bram je overtuigd van een positiever mensbeeld? 😉

  25. rob zegt :

    @Wilfred

    Wel bijzonder trouwens om uit jouw mond te horen dat je onschuldig bent. Heeft Bram je overtuigd van een positiever mensbeeld?

    Ik ontdekte dat ik verslaafd was aan een negatief nihilistisch zelfbeeld.
    Na wat therapie sessies bij mw. Lacle voel ik me weer een stuk beter.

  26. Wilfred zegt :

    @Rob: 😉 😉

  27. cornelis zegt :

    website is niet te bereiken wegens een internal server error..zou de gristenunie weer of wellicht zelfs de boze bezig zijn dit zegenrijke werk te verstoren..!?

  28. rob zegt :

    @Cornelis
    De therapeutische gaven van Lacle zijn zo sterk dat de Boze nu bij haar op de canapé ligt, om therapie te ontvangen vanwege zijn verslaving aan het slechte.
    Misschien stellen demonen nu alles in het werk om dit te voorkomen want dan zijn ze hun leider kwijt 🙂
    Er gebeurt heel wat in de hemelse gewesten.

  29. kittyschoenmakers zegt :

    Ze dacht zeker: Voici le clé: bc4u!

  30. Wilfred zegt :

    @Rob: Dat is niet geloofwaardig! Al die slechte demonen zouden hun leider graag kwijt zijn. Ze zouden graag zelf aan de macht komen… 😉

  31. Midas zegt :

    Mooi bosje bloemen. Zie uhm twee filmpjes met zelfde uhm bosje, Zaken gaan nog niet echt eeuhm goed blijkbaar. Maar euh geen stress voor haar, ze euh zit euhm lekker op haar loungebank te ontstressen. Heerlijk euhm relaxed.
    Ik vind eeeuh de meeste Tell Sell reclames nog overtuigender.

  32. Midas zegt :

    Ik zoeken op internet BC4U. Zie hier het resultaat ???
    http://www.bc4u.org/

  33. Hendrik zegt :

    Prachtig programma onderdeel:

    19.00 – 22.00 uur. Ontspanning en afsluiting

  34. rob zegt :

    @Wilfred
    Wat kan jij je goed inleven in demonen 😦 Dan ben je echt slecht!

  35. Wilfred zegt :

    @Rob: Tja, ook demonen hebben inlevingsvermogen nodig, want hoe weet je anders waar iemands zwakke plekken liggen? Dus inlevingsvermogen is op zichzelf neutraal: het gebruik maakt het goed of slecht. Goh, wat ben ik weer filosofisch bezig zo op de rand van het weekend… en ook dat is natuurlijk verkeerd, want filosofie is van de duivel. Oh nee, ik zit in een strik!! Wie zal mij verlossen… 😉

    *vermoedt dat je voor mij in plaats van voor Pittig moet laten bidden* 😉

  36. rob zegt :

    @Wilfred

    Tja, ook demonen hebben inlevingsvermogen nodig, want hoe weet je anders waar iemands zwakke plekken liggen? Dus inlevingsvermogen is op zichzelf neutraal: het gebruik maakt het goed of slecht.

    Dat is ook weer waar 🙂

    *vermoedt dat je voor mij in plaats van voor Pittig moet laten bidden*

    Pittig laat zijn kansen weer liggen, want hij heeft niet meer gereageerd op mijn voorstel, jij bent wel een hele goede tweede keus 🙂
    Ben blij dat je het van jezelf door hebt!

  37. Wilfred zegt :

    @Rob: Ik zou het ook zielig vinden als je daar alleen zou komen. Zo inlevend ben ik nou… Stel je voor dat je voor jezelf zou moeten laten bidden!! 😉

    En welke kwaal zou jij opgeven die het beter zou doen dan demonische belasting?

  38. Flipsonius zegt :

    @Wilfred

    En welke kwaal zou jij opgeven die het beter zou doen dan demonische belasting?

    Bedoel je met ‘demonische belasting’ soms de BTW? 😉

  39. d zegt :

    Misschien heeft ze nog een oude sok vol geld dat ze met haar vroegere beroep verdiend heeft. Dan is die huur zo betaald.

  40. Wilfred zegt :

    @Flipsonius: Laat J.K. de Jager het niet horen!!! 😉

  41. cornelis zegt :

    — demonische aanslagen bevinden zich vaak in een blauwe enveloppe..

  42. E-J zegt :

    Net zitten kijken naar:

    Erg vermakelijke kost 🙂

  43. Onno zegt :

    Gelukkig komt ze euh heel professioneel over en gebruikt ze euhh, niet zo euh vaak het woordje euh…

    @Wesp, dus je bent een echte galwesp 🙂 Dat klopt dan weer niet met je avatar 😉

  44. Joostvg zegt :

    Van de website: “verschillende data’s …..”

    Heel professioneel…..