Gloriestoel krijgt eigen rubriek

De Gloriestoel, het team van benenverlengers en dodenopwekkers onder leiding van Ronald Plat, krijgt een eigen rubriek op Goedgelovig. “De Gloriestoelers hebben het afgelopen jaar bewezen dat ze hier volop recht op hebben,” zo motiveert de redactie van deze site haar keuze. “We hebben ook voor de komende periode grote satirische verwachtingen van deze straatevangelisten.”

gg-gloriestoel3.jpg

38 Reacties op “Gloriestoel krijgt eigen rubriek”

  1. afolus zegt :

    Hier hebben we nu zo’n waarlijk augurkenbericht…
    Mogelijk volgen er nu 1000 reacties over roze, paarse, gele, oranje, groene en niet te vergeten turkoise uitvoeringen van de gloriestoel.
    Natuurlijk valt ook het een en ander te zeggen over de diepte van de stoelzittingen, afhankelijk van de gerealiseerde beenverlengingen.

    Heer, ga maar uw gang…

  2. Steven zegt :

    Bramadan, vrijonzinnig, sipsonius, lafolus, johnny english, ik zal jullie ook voordragen bij de redactie voor een eigen rubriek, ik heb namelijk ook grote satirische verwachtingen van jullie exegetische kwaliteiten. 🙂

  3. Im Gegenteil zegt :

    Yes, dat is goed nieuws! Gloriestoelhalleluja!

  4. Ettje zegt :

    Ik mis de hangende gloriestoel! 😦

  5. Oscar de Tweede zegt :

    GG kan wat mij betreft de pot op! (Hoe maak je een lachebekje?)

  6. afolus zegt :

    @Oscar
    Dubbele punt
    Liggen streepje
    Hoofdletter D
    😀

  7. Wilfred zegt :

    @Ettje: Je bedoelt het achtste wereldwonder van de hangende gloriestoel?

  8. Waterlelie zegt :

    @Oscar de Tweede

    Lachebekjes:
    http://www.muller-godschalk.com/nl/msn.html

  9. Sensemillia zegt :

    Ja maar…. Nu had ik opeens 15 ‘nieuwe’ berichten in mijn RSS feed die ik al had gelezen. 😦

  10. Ettje zegt :

    @Wilfred; Ik vind al die staande potten zóóóó jaren tachtig! 🙂

  11. jan hartman zegt :

    Ben benieuwd, want ik zit/sta te wachten of men ook eens een geamputeerde been er gaat aanbidden………..ps ik heb geen geamputeerde benen…….

  12. bramvandijk zegt :

    @jan hartman
    Een geamputeerd been aanbidden??!! Is dat geen afgodenverering 😉

  13. Ettje zegt :

    @bramvandijk; Dat is de vroomheid ten top! Ships, top is het omgekeerde van…

  14. rob zegt :

    @Afolus

    Mogelijk volgen er nu 1000 reacties over roze, paarse, gele, oranje, groene en niet te vergeten turkoise uitvoeringen van de gloriestoel.

    Vroeguh, in de tijd van handelingen wist men nog echt wat een gloriestoel was!
    (een gat in de grond of een emmertje)
    Nu is het allemaal gepolijst geëmailleerd fabrieksmatig gemaakt naar het menselijk zitvlak .
    Geen wonder dat de gloriestoel van nu overkomt als een uitwas van de maakbare westerse wereld 😉

  15. engel zegt :

    Teveel eer voor deze bedriegers.

  16. jan hartman zegt :

    @bramvandijk,

    Zodra de gloriestoelers een geamputeerde been gaan aanbidden, ontvang ik tegelijk een groot geloof. Nu wordt o.a mij aangerekend dat ik weinig geloof zou hebben, door een prediker, die onderwijs geeft aan een inmiddels een landelijk bekend “bijbel school”……..

  17. Wilfred zegt :

    @Ettje: 🙂

  18. Steven zegt :

    @engel

    Ongewenste teenverlenging gehad ofzo? 🙂

  19. engel zegt :

    @Steven,

    Nee, ik heb gewoon een grote hekel aan bedriegers.

  20. Steven zegt :

    Ps 37:12 De reaguurders belagen de gloriestoelers met een grijns op hun gezicht.

  21. Bokkepoot zegt :

    @Steven

    “De zondaar belaagt de rechtvaardige
    met een grijns op zijn gezicht.”

    Aldus Psalm 37:12.

    Wil je nu zeggen dat de gloriestoelers de ‘rechtvaardigen’ zijn en de reaguurders hier de ‘zondaars’? Heb jij zelf overigens niet voortdurend een grijns op je gezicht? :mrgreen:

    Oh sorry, ik bedoel: 😉

  22. Steven zegt :

    Tja, als ik dit soort stellingen hier lees moet ik soms wel grijnzen ja:

    “Op het moment dat “God” een synoniem is voor “niet weten” dan geloof ik in “God”.”

    En volgens vers 13 ben ik niet de enige…

  23. John zegt :

    Ik ben benieuwd naar deze rubriek!
    Ik ben ook benieuwd of Roeland Speelman nog eens terug komt op zijn eerdere uitspraken dat hij genezen zou zijn van kaakklachten:

    Bewijs 1: http://tinypic.com/view.php?pic=wujg5y&s=5

    Bewijs 2: http://tinypic.com/view.php?pic=20szvcz&s=5

    Bewijs 3: http://tinypic.com/view.php?pic=33ekchi&s=5

  24. afolus zegt :

    @John 😀
    Mooi hè, de here god verlengt benen, armen, tenen (inclusief de daaromheen gedrapeerde kledingstukken maar hij laat zijn dienstknecht Roelof lijden met een ontsteking in de kaak die al jaren voortwoekerde.
    De noodzakelijke operatie had tot gevolg dat kaakbeen moest worden verwijderd.

    Mazzel dat Roelof binnenkort even plaats kan nemen op een gloriestoel.
    gloriestoelen zijn bij uitstek plaatsen die zicht bieden op aangroeiend (kaak)been… 😀

    Waarschijjnlijk een beproeving die uitmondt in grotere glorie..

  25. Bokkepoot zegt :

    Misschien totaal offtopic maar even vanwege Johns ‘hoe is het toch met…..’ hierboven:

    Ik heb ooit een aflevering gezien van KvdB met Francis en Yvette Laclé (Lont). Francis zou HIV hebben en volledig zeker zijn van het feit dat hij hier van genezen zou worden, ik geloof zelfs binnen een bepaald tijdsbestek. Later kwam hij hier bij KvdB nog op terug:

    “Laclé meldde dat het onderzoek had uitgewezen dat het HIV nog steeds in zijn bloed aanwezig was. Toch zei hij genezen te zijn. Dit wist hij zeker, omdat hij geloofde dat het door zijn relatie met God een vaststaand gegeven was.”

    Aldus Wikipedia.

    Heb me nog vaak afgevraagd hoe het verder is gegaan met dit stel, maar ik hoor of lees er niets meer over en kan er ook niets zinnigs over vinden als ik zoek.

  26. shinshinnun zegt :

    @steven
    Ik moest van de week nog aan je denken! Ik las in ‘Christelijke dogmatiek’ van Van der Brink & Van der Kooi (2012, p33-34)

    “Maar er blijft enorm veel kennis en intuïtie voor nodig om vast te stellen wat van blijvende betekenis is, en om een al te willekeurige benadering te overstijgen. Vandaag de dag zullen de dogmatici zich vooral moeten beraden op de enorme veelvormigheid en ‘tegensprakigheid’ (Berkhof) die hedendaagse bijbelwetenschappers in de Heilige Schrift aantreffen. Waar is precies de eenheid, of ten minste de rode draad in deze enorme verscheidenheid te vinden?
    Vervolgens is duidelijk dar na de afronding van de canon de bezinning op zijn inhoud en betekenis onophoudelijk is doorgegaan. De bijbel is al met al door een lang proces van overlevering en uitleg heengegaan en komt dus niet zomaar rechtstreeks onze geloofswereld binnenvallen. Deze voorstelling van zaken komt in zogeheten fundamentalistische kringen nog wel eens voor, maar is nogal naief.”

    Wat vind jij van deze laatste 3 zinnen?

  27. Steven zegt :

    @shin

    Ik vind het calvinistische uitspraken 😉

    Het zijn de mensen zelf, niet de Bijbel, die door een proces heengaan. Door de “geloofswereld” van mensen zelf ontstaat juist verwarring, vooral door gebrek aan kennis van het Woord zelf denk ik.

    Hier een mooi voorbeeld over de sadduceeën. Zij beweerden vreemd genoeg dat er geen opstanding uit de dood was, door hun eigen “geloofswereld” (dogma’s?) misten ze, niet verwonderlijk, compleet de rode draad:

    Mat 22:29 Jezus gaf hun ten antwoord: ‘U dwaalt, blijkbaar kent u de Schriften niet, en de macht van God evenmin!

    Misschien vonden ze Jezus ook wel een fundamentalist en zijn discipelen naïef, ze pasten namelijk beiden niet in hun “geloofswereld”.

  28. Beervis zegt :

    @Steven
    Je hebt wel aan Calvijn te danken dat je liedjes zingt in de kerk

  29. mafchauffeur zegt :

    Gloriestoeler: “Misselijkheid wijk NU in de naam van Jezus op dit moment, amen”
    Sophie Hilbrand: …….nee.
    Gloriestoeler: “Niet? ”
    Sophie: “Nee. Maar misschien moet ik gewoon iets eten”
    Gloriestoeler: “Kan ook!”

  30. engel zegt :

    Gezond verstand is ook een mooie eigenschap….. Medische kennis is waarschijnlijk overdreven….

  31. mafchauffeur zegt :

    Interviewer: “Het is ook nogal wat om te denken dat je beter wordt van een zegen, of een handoplegging”

    Gloriestoeler: “Naar artsen gaan is ook helemaal niet verkeerd, zo bedoelen we het ook niet”.

    Interviewer: “Om welke ziektes gaat het dan naar jouw idee?”

    Gloriestoeler: “Alles!”

    Interviewer: “Kanker?”

    Gloriestoeler: “Als er iemand uit de dood opgewekt kan worden, kan er ook iemand van kanker genezen!”

  32. engel zegt :

    Is er dan iemand uit de dood opgewekt??? Prins Friso wellicht? Zijn ze nou naief of gewoon dom…..

  33. ruub zegt :

    @engel
    Gezien, had een beetje met die jongen te doen eigenlijk. Zag een paar weken geleden op facebook al dat sommige gloriestoelers niet erg enthousiast over de opnames waren.

  34. afolus zegt :

    @ruub @engel
    De blijde broeder riep bij mij een associsatie op met een zekere puberapostel, die ik overigens nog nooit ontmoet heb…

  35. mafchauffeur zegt :

    @engel: Friso? Nee, die (nog) niet. Maar in landen als Mozambique de Verenigde Staten van Amerika en Australië gebeurt het regelmatig. Twee voorbeeldjes van afgelopen maand augustus:

    http://fitlife.tv/mother-brings-baby-back-to-life-with-two-hours-of-loving-cuddles-after-doctors-pronounce-him-dead/

    en

    http://www.dailymail.co.uk/news/article-2399925/Ohio-man-Tony-Yahle-comes-life-heart-stops-45-MINUTES.html

    (de Gloriestoeler refereert in de uitzending aan het laatstgenoemde voorbeeld)

  36. Henny Snijder zegt :

    Hier moet dan wel een bordje bij komen te staan: verboden voor dodenopwekkers, anders kan je die kerk alsnog als verloren beschouwen: http://www.cip.nl/artikel/39072/Nieuw-mortuarium-moet-sluiting-kerk-voorkomen