Mockfish Award 2009: de finale

mockfishaward20092Uit de in totaal 43 nominaties voor de Mockfish Award, de prijs die Goedgelovig uitreikt aan de lelijkste en meest saaie gristelijke website van Nederland, heeft jurylid Danny Butler een definitieve selectie gemaakt van negen websites die doorgaan naar de finale. Zijn gepeperde oordeel van de diverse sites is scherp doch rechtvaardig. Vanaf nu kan er worden gestemd!

LET OP: Er zijn drie polls, voor elke categorie één. Je kunt in totaal dus driemaal stemmen!

CATEGORIE: PARTICULIERE WEBSITES

1. Heelblij?
De perfecte ‘hoe jaag je mensen van het geloof weg’ Hyve!

Nogal belerend gewauwel met lelijke plaatjes en misselijkmakende kleuren. Kots. Filmpjes van je stamelende zoontje (die voorleest van een autocue?) kun je misschien beter op je Hyve zetten. Typisch ‘vroeger was ik ziek, zondig en zielig, en nu in de Heer Hallelujah’ verhaal! Compleet met link naar de zwaar verouderde roddels over popmuzikanten van stichting Mordor… eh, Moria. Tja, mensen, dit is nu het evangelie; dit mag niet en dat mag niet en wij zullen het je wel even vertellen. Na het bekijken van deze site wil ik het geloof meteen afzweren! Toch maar liever rondhangen bij Jezus en zijn vele foute vrienden?

Concept/idee: Protserig en potsierlijk.
Tekst en inhoud: Neerbuigend en betweterig.
Vormgeving en functionaliteit: Oerlelijk en niets meer dan een te grote verzameling paginas van een hobbyistisch A4 tijdschrift.

2. Dutch Prophecy / Hero de Jong
The truth is in here en het ziet er niet uit!

Prachtige science-fiction fantasieën, voorgesteld als realistische toekomstscenarios. Je kunt maar beter je verwachting bijstellen! Het einde is weer nabij. Hier zitten wel een paar mooie apocalyptische games in, oh nee, die waren er al. Leuke hobby in ieder geval.

Concept/idee: Samenzweringstheorieën, die waren er nog niet genoeg.
Tekst en inhoud: Een hoop hoogdravende claims, geen bewijzen of verwijzingen naar achtergronden of bronnen, onderhoudend en fantasierijk, maar uiteindelijk ga ik toch maar voor een spannende science-fiction film.
Vormgeving en functionaliteit: Hopeloos, veel bewegende symbooltjes en van die blauwe tekst die je niet eens kunt aanklikken.

3. Roos van Saron
Met de God van de romantiek kun je pas dansen!

Van de Video Dance rubriek op deze site (die naar kerkelijke dansfilmpjes op You Tube linkt) leerde ik dat christenen niet dansen op instrumentale dansmuziek, zoals normaal is, maar alleen maar op romantische ballads met superchristelijke teksten overladen met wollig positivisme. Oftewel, ook dansen kun je zo manipuleren dat het belerend gepreek wordt. Yippee!

Concept/idee: Een van de vele romantische kitschsites, argh! Met een herkenbare ‘God krijgt alle eer’-tekst (gekopieerd van een van de andere romantikitsch sites?).
Tekst en inhoud: Allerlei geloofsopbouwende en positiviteit versterkende bijbelstudies, gelinkt van andere sites en christelijke bladen.
Vormgeving en functionaliteit: Elke keer als je een pagina aanklikt begint die zeikerige muziektrack weer. Reden genoeg om niet al te lang te blijven.

STEM HIER:
Wat is de lelijkste website in de categorie particulieren?
( surveys)

CATEGORIE: WEBSITES VAN GRISTELIJKE ORGANISATIES

1. Dwaze Zaken
Toch wat teveel van het eigen speciaalbier gedronken?
 

Ondanks een gratis masterclass bij ontwerpbureau Dog and Pony is deze site blijven steken in het verleden. En wat voor verleden! Slecht werkend menu. Lelijke look. Waardeloze uitstraling. Te veel verouderde informatie. Met plakband en touw aan elkaar gehobbied tijdens de zondagschool. Traag. Rammelig. Café zelf zal ook wel niet veel voorstellen dan. Losers!

Concept/idee: Aangeschoten.
Tekst en inhoud: Dronkemanspraat.
Vormgeving en functionaliteit: Ladderzat en overgegeven. Dwaze zak! 

2. Alpha Online
Helemaal de weg kwijt met Alpha!

Dezelfde radioreclame voor een zorgverzekeraar is twee keer door elkaar te horen als je de site opent. Er staat een schreeuwerige commercial voor Heaven on Earth 2009, erg hip en leeg. Er is een twitterhoekje. Verder geen hol te beleven. Wat is Alpha eigenlijk? Wordt niet duidelijk. Te saai om lang genoeg te blijven en er achter te komen.

Concept/idee: Rommelig.
Tekst en inhoud: Wereldvreemd en weinig focus.
Vormgeving en functionaliteit: Lekker veel witte leegtes, nog wat foute kleuren en rommelig geplaatste teksten.

3. Jezus Fanclub
Jezus gevangen in de jaren 80!

Website voor Jezus-fans op leeftijd die het verleden willen laten herleven. Met een ronduit schattige jaren 80 look.

Concept/idee: Met een uitwerking die van deze tijd is zou het nog wat kunnen worden. Nu is het meer geschikt als mijmerclubje van ouwe rockers. Of is dat juist de bedoeling? Volgens de dominee spreekt dit ‘de jeugd’ echt aan!
Tekst en inhoud: Een aantal van de meer bijdehandte teksten zou meer tot zijn recht komen in een herkenbare en subversieve stijl anno 2009 en het komt op z’n zachtst gezegd belegen over.
Vormgeving en functionaliteit: Hopeloos ouderwets! Ook wat warrig wat navigatie betreft.

STEM HIER:
Wat is de lelijkste website in de categorie organisaties?
( polls) 

CATEGORIE: KERKSITES of KERK-EN-DOM

1. Christengemeente Sefanja
‘Bezoekt u ook eens onze website om te kijken waar u ons kunt vinden?’
 

Geniaal! Als je toch niets te zeggen hebt laat dan lekker alles open. Geen teksten, geen foto’s, geen filmpjes, geen links, geen zalvende muziek… he-le-maal niets!

Concept/idee: Een page met de naam (in een fris logo), het adres en aanvangstijd.
Tekst en inhoud: Geen.
Vormgeving en functionaliteit: Geen (behalve het frisse logo dan).

2. Koptische Kerk in Nederland
مراحل التجديد في المركز الثقاف

Flashende banner, gekloonde Maria’s met tevens gekloonde kindjes Jezus, allerlei doorlinkpagina’s met steeds verschillende en totaal niet op elkaar afgestemde achtergrondjes en allerlei aanverwante Kopti-kitsch. Op het forum hebben 120 leden elkaar helemaal niets te vertellen. Je kunt de Koptische taal downloaden en dat is maar goed ook want anders begrijp je niets van de multimedia downloadpagina! Of is het Arabish? Ik kom er niet meer uit.

Concept/idee: Op het eerste gezicht stijlvol en veelbelovend maar voorbij de banner kom je op een soort rommelzolder terecht.
Tekst en inhoud: Een stuk minder informatief en georganiseerd dan het zich voordoet.
Vormgeving en functionaliteit: Onlogische en smakeloze combinaties, onder de rubrieken wordt soms maar wat gedumpt, zoals de Kalender onder Links. En Sint Paulus zal het vast tegengevallen dat hij onder een dood forum en niet werkend gastenboek achtergelaten wordt.

3. Baptistengemeente ’t Trefpunt
Ik verveel me zo, bij de Baptistensaait

Heerlijk saaie grijze muizen, die Baptisten. En wat een activiteit! De jongerenmuziekgroep oefent in de tuin maar zoekt nog leden, de fotopagina heeft momenteel geen foto’s, de technische middelen ontbreken om preken beschikbaar te maken, verschillende rubrieken zoals Forum en ‘Alleengaanden’ kun je niet klikken (zo blijf je natuurlijk eenzaam), en op dit moment is de agenda niet beschikbaar. Maar verder is het allemaal heel opwindend… snurk.

Concept/idee: Ondoordacht en ongeïnspireerd.
Tekst en inhoud: Alleen het hoognodige en behoorlijk kleurloos.
Vormgeving en functionaliteit: Saaier dan saai en technisch gezien in de vorige eeuw blijven hangen.

STEM HIER:
Wat is de lelijkste website in de categorie kerken?
( Online surveys)

87 Reacties op “Mockfish Award 2009: de finale”

  1. grbn zegt :

    Die van Sefanja is eigenlijk best prima: als je niet de middelen hebt om een fatsoenlijke site in elkaar te knutselen of bij te houden (zie de andere kandidaten), doe het dan ook niet! Getuigt van zelfkennis.

  2. brambonius zegt :

    waar kan ik die ufomotor eigenlijk vinden bij de site van hero?

  3. Charismiep zegt :

    Waar zitten die gristelijke dansfilmpjes nu verstopt? Ik zie alleen maar rozen…

  4. Marianne zegt :

    @ grbn, dat hebben ze wel, maar niemand die het wilt doen en niemand die de moeite voor wilt doen. Neem maar van mij aan 😉

  5. thebutler zegt :

    @Charismiep: onder Rubrieken –> Video Dance
    Lekker overzichtelijk, he?

  6. thebutler zegt :

    @Brambonius.
    Ik heb even voor je gekeken maar kan het niet meer vinden. Goed he?

  7. maxplanck zegt :

    Dit zijn de moeilijkste keuzes waar een mens voor gesteld kan worden. Wat doen jullie de wereld toch aan, o goedgelovig?

  8. Hero de Jong zegt :

    @Brambonius … GOOGLE maar op “UFOmotor” ? — of : vraag het aan John 😉

    @allemaal … zelfs wanneer ik niet mocht winnen, dan
    was het toch reuze gezellig, om genomineerd geweest
    te zijn !! — en nu wacht ik het dus maar af …?

  9. brambonius zegt :

    spijtig, ik was benieuwd

    spijtig ook dat de belgische christelijke lo-fi scene (bestaande uit mezelf) weer genegeerd wordt en nietb in de prijzen valt :p

  10. JJ zegt :

    OMG, wat zijn die Heelblij en Dutch Prophesies sites slecht. De eerste zó simplistisch (“Soms was het van de zomer erg heet. (…) De hel is nog veel heter. (…) Zorg dat u daar niet komt.”. Maar die Dutch Prophesies mag er ook zijn, linkse prietpraat over olie met een christelijk sausje. Dat wordt moeilijk kiezen, GG…

  11. John zegt :

    @brambonius.
    Zoals Hero met een inmiddels ontwikkelde gezonde dosis zelfspot al aangaf (Hero, ga zo door voordat je definitief in een psychose terecht komt), hierbij de link 😉

    http://utopia.knoware.nl/users/hero/propuls.html

  12. brambonius zegt :

    wat is de prijs van het echte constructieplan? en waar vind ik een deeltjesversneller en zwarte materie?

  13. John zegt :

    @brambonius.

    Hero heeft in zn eigen hoofd, als een heuse Mulder uit the X-files natuurlijk ook het UFO_->>MYSTERIE OpgeLOST!!!!!???

    Daarvoor heeft hij zijn Nederlandse (theologische) studiebijbel naast de (no-nonsense) originele-hebreeuwse (ja, ik wist ook niet dat dat één woord was) tekst gelegd waardoor er raar bewijs naar boven is gekomen, verifiërende dat: ER IS LEVEN NA DEZE AARDE!!!

    http://utopia.knoware.nl/users/hero/mystery.html

  14. Charismiep zegt :

    Er bestaan gristelijke vlagzwaaidansen waarmee je zo’n UFO een zachte landing temidden van de gemeente kunt doen toekomen… Check it out via de bloemensite.

  15. Hero de Jong zegt :

    @John … studeer je nog altijd : psychologie ? — heus,
    dat is een flut`studie !! — zelfs theologie, is beter ….

  16. Johnb zegt :

    Moet ik nou blij zijn dat ik niet bij de laatste drie zit of juist teleurgesteld…….???

    wat een dilemma

  17. Thomas zegt :

    Sefanja, omdat het mijn kerk is, en omdat het t kan.

  18. dikke b zegt :

    heeft iemand al paarden gekocht om straks als hero’s planning uitkomt zwaar rijk te worden????

  19. Hero de Jong zegt :

    @Dikke B … het mogen evenzo bvb zijn : EZELS …
    het liefst fok`ezels, uiteraard — die lopen een op een,
    dwz : een kilometer op een kilo gras ….

  20. josti zegt :

    Ik heb op je gestemd Hero!!! Wel een beetje politiek moet ik toegeven, want die van Evenblij vind ik eigenlijk veel slechter, maar ik gun Hero de overwinning… Hopelijk krijgt hij dan een pagina groot artikel in Trouw!!!

  21. pb zegt :

    Ook Banna-vandaag zit bovenop het nieuws: http://www.manna-vandaag.nl/index.php?post=5168

  22. John zegt :

    @Thomas,
    mijn kerk ook, maar dan van 4 jaar geleden 😉

  23. Rien zegt :

    WB. alpha online, als je daar bij binnenkomst op het logo klikt word je doorgeleid naar de ‘echte’ site:

    [url]http://www.alpha-online.nl/jg4/[/url]

  24. ijsbrand zegt :

    Gewoon door gaan negative aandacht is ook een vorm van aandacht en ja ze wennen maar maar aan wat humor ze roepen het zelf over zich uit

    Beter een stekelige vis, dan duizend vissen die schools gewijs in de grote bek van de haai zwemmen!

  25. josti zegt :

    @pb:
    ze zijn natuurlijk maar wat blij dat ze zelf niet genomineerd zijn…

  26. John zegt :

    Hero heeft er écht goed over nagedacht, het wordt steeds enger 😉

  27. Hero de Jong zegt :

    @Josti … dan naar ik hoop, met de eigen heldere kijk van
    de Trouw`redactie zelf, want het GG`commentaar op m’n
    website, gaf mij de indruk dat ze d’r maar enkele minuten
    goed naar gekeken hadden ? — want kritisch is best OK,
    maar dan moet niet : mij verwarren met bijvoorbeeld >
    xandernieuws.punt.nl …?

    Overigens : wat dwaas is voor de wereld, is wijs voor God ….

  28. goedgelovig zegt :

    UPDATE: Weblog Retecool meldt dat “gristenen zichzelf wel bashen,” dan hoeven wij het niet meer te doen.

    http://goldmember.retecool.com/post/gristenen-bashen-zichzelf-wel

  29. judeia zegt :

    Dit lijkt mij… Een mooie Sport
    te worden; Wat de ene kan,
    DMV interpunc[k]tie
    en Schrijfstijl – Kan best worden
    ge’imiteerd. WIE~O~WIE
    Heeft hier de beste HERO DE JONG
    … imitatie !

  30. josti zegt :

    @Hero:
    ‘wat dwaas is voor de wereld, is wijs voor God’ is niet een regel die je op alles wat dwaas is voor de wereld kunt toepassen… soms zullen dwaasheden van de wereld best overeenkomen met dingen die God ook dwaas vindt… tenminste… dat is mijn inschatting…

  31. Antonie zegt :

    Zo hé, op alle drie de categorien gestemd op degene die *niet* koploper is. Misschien heb ik zelf gewoon slechte smaak.

  32. goedgelovig zegt :

    UPDATE: Als troostprijs krijgen de 34 websites die NIET door zijn naar de finale allemaal een persoonlijke, bijzonder invoelende recensie van onze Butler. Binnenkort op GG.

  33. dikke b zegt :

    @hero mag het ook een os zijn? of als alternatief voor de exotische sportwagen een lama of 4×4 madness en kameel?

  34. goedgelovig zegt :

    UPDATE: Eric van Dwaze Zaken reageert verguld:

    Wow Andries, dat is echt geweldig nieuws. Barman David heeft het afgelopen jaar alles dat hij geleerd heeft bij de gewonnen webdesign cursus los kunnen laten op de site. Onze website vonden we toen zelf al heel acceptabel.

    Echter tijdens de roes die vorig jaar ontstond rond het winnen van de webfish award door goedgelovig kregen we toch het signaal dat andere mensen dat toch heel anders zagen. Gelukkig kregen we de door goedgelovig gewonnen cursus als aanmoediging om iets aan de site te laten doen. Zoals de meeste trouwe bezoekers van onze website al zullen hebben gemerkt hebben we alle zeilen bijgezet om de site niet alleen aantrekkelijker te maken maar vooral een betere afspiegeling te laten zijn van de kwaliteit die zo belangrijk is in ons eetcafé. Maar dat we zouden meedingen voor een prijs overstijgt elke verwachting. Ik gun de de medefinalisten in onze catogorie natuurlijk ook de prijs maar dat neemt niet weg dat we echt hopen dat we deze zeeduivel mogen winnen. Mocht dat niet lukken dan zullen we ook het aankomende jaar de site flink in de stijgers zetten om volgend jaar weer te mogen meedingen voor deze prijs.

  35. goedgelovig zegt :

    UPDATE: Wim, de maker van Heelblij is ook heel blij, maar niet heus:

    Hoe jullie over mij en mijn site denken, laat mij volledig koud. Alleen erger ik me wel hoe er over mijn zoontje wordt gesproken. Filmpjes van je stamelende zoontje (die voorleest van een autocue?)

    Ten eerste zijn het géén filmpjes, want het is er maar één. Ten tweede leest hij helemaal niks voor. Hij verteld gewoon uit zijn hoofd, en zingen doet hij ook zonder enige hulp. En zonder enige dwang ook, het was zijn eigen verzoek. Mijn (volgens jullie) stamelend zoontje durft tenminste tegen iedereen te getuigen over zijn geloof.

    Hoe kan je trouwens een site beoordelen als je helemaal geen interesse hebt in de inhoud? Ik ga ook geen site beoordelen b.v. over breien en haken o.i.d.? Gelukkig krijg ik regelmatig erg bemoedigende reacties over mijn site.

    Ik zal het filmpje van mijn zoontje weghalen, want ik wil niet dat hij door jullie toedoen voor gek wordt gezet.

    Nog even dit, Dutch Prophecy is géén christelijke website.

    En ik blijf Heelblij, door Jezus Christus.

    God zegene u.

  36. goedgelovig zegt :

    Butler reageerde daar weer op:

    Nog even een wat uitgebreidere reaktie. Tja, in het filmpje kijkt het kind steeds naar iets onder de camera en zijn ogen gaan wat heen en weer. Dan denk je toch aan een autocue.

    Het woord dwang heb ik nergens gebruikt. Interessante woordkeuze vindt ik dat.

    Ik kan er niets aan doen dat het filmpje van het kind bij mij een sterk Hyve gevoel veroorzaakt. En dat heb ik simpelweg benoemd. Zonder het een negatieve lading te geven. De heftige reaktie van Wim is volgens mij buitenproportioneel.

    Ik denk niet dat GG het kind voor gek zet. Dat heeft Heelblij zelf al gedaan door een kind dat zelf nog niet de consequenties kan onderscheiden of zien aankomen te grabbel te gooien op Internet. Zet het dan tenminste op Hyves, en zorg ervoor dat alleen mensen die je kent het kunnen zien.

    Wie zegt er geen interesse te hebben in de inhoud? Ik heb met veel interesse (en daarop volgende stijgende verbazing) naar alle sites gekeken. En de opdracht die ik kreeg was om alle sites te beoordelen. Wat is daar precies mis mee?

    Dat er ook regelmatig bemoedigende reacties komen op Heelblij is leuk voor ze. Op de film Jesus Camp komen ook bemoedigende reacties van Christenen die blij zijn dat die film toont wat volgens hen het christelijke geloof is. En ja, op alles wat je op Internet zet komen bemoedigende reacties want er is altijd wel iemand die ook zo denkt. Dat betekent toch niet meteen dat mensen die kritische reakties geven dan meteen een boeman zijn? Ik heb simpelweg weergegeven wat ik voelde en dacht bij het zien van Heelblij. Dat kun je verwachten als je dingen op Internet zet.

    Waarom dit gebrek aan humor? Ik weet het niet. Neem dan een voorbeeld aan Hero de Jong. Die pakt het tenminste sportief op!

  37. John zegt :

    @Wim van *kuch* Heelblij

    Wat moet dat heerlijk zijn als je leven zo simplistisch in elkaar zit “als je niet kiest, kies je automatisch voor satan”. En ik vind je site schitterend, vooral inderdaad die linkjes naar stichting Moria (is de regenboog fout?) zijn hilarisch. Ik heb me rotgelachen om je site en voel me nu ineens weer (jaja, je voel hem al aankomen) Heelblij 😉 zo goed?

  38. josti zegt :

    euh… Eric van Dwaze Zaken snapt em niet helemaal???

    “Ik gun de de medefinalisten in onze catogorie natuurlijk ook de prijs maar dat neemt niet weg dat we echt hopen dat we deze zeeduivel mogen winnen. Mocht dat niet lukken dan zullen we ook het aankomende jaar de site flink in de stijgers zetten om volgend jaar weer te mogen meedingen voor deze prijs.”

    Dus als ze de prijs niet winnen dan maken ze hun site NOG slechter????

  39. Heldere Henkie zegt :

    @josti goed punt gelukkig let jij wel goed op

  40. Heldere Henkie zegt :

    @ thebutler, het is dus duidelijk dat het hem niet ‘volledig koud’ laat. Altijd sterk, je verhaal beginnen met een statement en die vervolgens met elk daarop volgend geschreven woord ontkrachten. Gelukkig laat de kritiek hem niet volledig koud anders was deze kritische nominatie voor niets.

  41. thebutler zegt :

    Jaja… koud is idd niet het woord wat je zou gebruiken…

  42. John zegt :

    Die filmpjes van die Wim Eppinga doen me een beetje hier aan denken:

  43. Hero de Jong zegt :

    GG … wat roep je nu ? >

    “… Dutch Prophecy is géén christelijke website …” ?

    NB : ik zou graag willen weten, wie het daarmee eens zijn …?

  44. John zegt :

    @Hero.
    Tja…aangezien je niet de enige bent die compleet op de verkeerde weg zit als het gaat om het normaal interpreteren van de Bijbel ben je zeker niet de enige, dus in die zin is het zeker wel christelijk. Maar inhoudelijk heeft het vrees ik weinig met het christendom te maken. Je zit wat dat betreft zeg maar in de paranoïde complottheorie-hoek. En die hoek is vrij klein (gelukkig maar).

    Weet je, als je een verborgen boodschap ergens in wilt vinden, zul je die ook altijd vinden. Sorry, maar dat is een bekend psychologisch verschijnsel (ook al vind je psychologie een flutstudie 😉 ) Net als die mensen die popmuziekteksten achterstevoren gaan luisteren en er dan een duivelse boodschap in horen. Zelfde gegeven. Zo ook bij jou Hero. Als jij wil dat er op 21 december 2012 iets bijzonders gaat gebeuren, dan ga je die dag overal op internet zoeken en overal het nieuws volgen, dan vind je vast wel iets waarvan jij denkt dat dat het is. Maar voor de ‘gewone burger’ die nooit heeft gehoord dat er op 21 december 2012 iets bijzonders zou moeten gebeuren, gebeurt er niets. Die gaan gewoon naar hun werk en de volgende dag weer, merken niks van een ‘verandering’ en zullen dat ook nooit merken. Echt Hero, je bent niet de enige in de geschiedenis die de dingen roept die jij roept. Fantasie is niet erg, maar ik vind wel dat je er in door slaat. En dat heeft inderdaad weinig met christendom te maken.

  45. thebutler zegt :

    Dat roept G niet. Dat roept heelblij. GG quote het alleen.

  46. len zegt :

    @Hero: dat zegt die meneer van Heelblij. Wordt je daar niet heel droevig van?

  47. len zegt :

    Ah Hero ik weet het al …

    Je website draait op een server. In die server is coltan verwerkt. Coltan zit nl niet alleen in mobieltjes, maar ook in computerchips. Aangezien de hemelvaart van de efraimsekte ook al werd tegengehouden door coltangebruik, is dit de oorzaak dat jouw website niet christelijk is. Die van mij ook niet, GG ook niet etc etc

    http://home.hccnet.nl/h.de.jong/coltan.html

  48. thebutler zegt :

    ‘Fantasie is niet erg, maar ik vind wel dat je er in door slaat. En dat heeft inderdaad weinig met christendom te maken.’
    Haha, nee de andere gristenen hebben dat niet, die zijn heel nuchter. 😉

  49. Ruitje zegt :

    @Hero, ik begrijp nog steeds niet waarom jij zo vreemd met rare leestekens en streepjes schrijft. Of is het omdat je denkt: ‘gij geheel anders, gij hebt Hero leren kennen’?

    Waarom schrijf zo ongelooflijk beroerd en onbegrijpelijk? Het komt de leesbaarheid absoluut niet ten goede.

    Deed je dat op school vroeger ook al en heeft er toen nooit een meester of juf ingegrepen?

    Ben eigenlijk wel benieuwd of je ook zo raar praat? Praat je dan ook met streepjes en rare leestekens of accenten? 😉

  50. pb zegt :

    @Hero,

    Wat wil je bereiken met je site? Wat is de kern van je boodschap in 1 zin? (met of zonder streepjes). Ik kom er uit mezelf niet uit. Please help me.

  51. Hero de Jong zegt :

    @Len … ja ik snap nu dat : Wim van Heelblij, mij niet
    zo christelijk vindt — maar ik vindt helaas, dat er een
    groot verschil moet zijn, tussen goed christelijk ener^
    zijds, en anderzijds : evangelische slijm`prut …!!

  52. Hero de Jong zegt :

    @allemaal … de bedoeling & opzet van mijn website,
    was het bereiken van zowel gelovigen als niet`gelovigen,
    met de opvatting dat : de bijbel, aan ons de juiste informatie
    geeft over hoe ons leven er de komende jaren gaat uitzien
    — maar dit dan echter vanuit een totaal andere insteek,
    dus niet om de lezer effe te bekeren, maar wel om
    deze te confronteren met diens lauwheid &
    onwetendheid, inzake de EINDTIJD ….

    NB > voor wie altegraag het woord “fantasie” in de mond
    neemt, wijs ik er op dat de inhoud van mijn site, goed wordt
    gelezen door hoge ambtenaren, in wier rapporten heel vaak :
    vergelijkbare dingen staan — bvb : over onze afhankelijkheid
    van minerale brandstof, en wat de doorwerkende gevolgen
    zijn, van een duurzame onderbreking in de aanvoer, en dat
    binnen allerlei sectoren & voorzieningen (bvb : internet) ….

  53. Thomas zegt :

    @ hero

    Als je met opzet lay-out bedoeld, dan vrees ik voor het wezenlijke effect van de site. Beter ga je dan op crusade 😉

  54. Hero de Jong zegt :

    @Thomas … met “opzet”, bedoel ik mijn keuze uit 1997,
    voor een educatiefe benadering — want de lezer moest
    bovenal : ge_informeerd worden ….

  55. John zegt :

    @Hero.
    Precies,. in jouw fantasie (en ja, dat woord neem ik graag in de mond) wordt de inhoud van jouw site gelezen door zogenaamde hooggeplaatste ambtenaren, maar in werkelijkheid valt dat echt wel reuze mee hoor.

    Het zijn vaak een aantal van die geflipte academici die sites lezen als die van bijvoorbeeld een Albert DeLaHaye, jou waarschijnlijk wel bekend, en aanverwanten, maar verder is er geen enkele ‘normale’ wetenschapper die die ideeën serieus neemt. En die ideeën zijn ook niet serieus te nemen, want niet hard te maken. Zoals ik al zei: je ziet waarschijnlijk overal een complot in dat de overheid ‘de waarheid’ verbergt, en als jij bewijs wil vinden dat dat zo is, dan zul je dat ook vinden. Je moet denk ik leren niet alles zo serieus te nemen wat je leest en de ideeën van anderen met een korreltje zout te nemen.

    Ik heb zo’n idee (and correct me if I’m wrong) dat jij thuis genoegzaam achter je computertje zit te wachten tot de hele wereld zal zien dat jij gelijk hebt gehad. Dat straks overal de pleuris uitbreekt (wat jij al lang in al je cool zijn voorspelt had) en jij relaxt in je ondergrondse bunkertje met je blikjes voedsel als één van de weinigen de ramp overleeft. Je denkt de toekomst te kunnen voorspellen maar enerzijds ondersteun en voed je alleen maar je eigen waanideeën, en anderzijds probeer je alleen maar hopeloos grip te krijgen op de enge wereld zoals die is. Je trekt je terug in je eigen leefwereldje waarin alles zo makkelijk te voorspellen is zodat het voor jou begrijpbaar wordt. Ik zou zeggen: kom er eens uit. De wereld is zo eng niet. Dikke kans dat ik het helemaal mis heb, prima. Maar dit is puur zoals ik je me voorstel. Ik maak wel eens grappen over je, maar ik maak me er best wel eens zorgen om.

  56. pb zegt :

    @Hero,

    Kunnen wij die informatie dan niet zelf
    uit de Bijbel halen? Want de stap naar
    interpretatie -door jou- is gauw ge_zet.
    Jak_kie, ik ben ook be_smet met het
    “viRus”.

  57. Thomas zegt :

    @ hero

    Is deze vorm van educatie relevant; en zo ja: waarom?

  58. Thomas zegt :

    @ john

    heb je ook in sefanja gezeten?

  59. John zegt :

    @Thomas.
    Jep, 5 jaar ofzo. Actief geweest in de band en in de jeugdleiding 😉 ‘Gelukkig’ was ik er al weg toen de boel uit elkaar scheurde, dus dat heb ik niet mee hoeven maken.

  60. Hero de Jong zegt :

    @PB en @Thomas … voor de meeste gelovigen &
    niet`gelovigen, is hun begrip van “de bijbel”, heus niet
    meer het extract van de prediking in de kerk, of simpel
    het *idee* dat ze ‘r van hebben — en in evangelische
    kringen, is het *idee* dat men heeft, doorgaans beladen
    met een politiek^ & pseudo`apokalyptisch concept —
    dus er valt veel te doen, om hierin forse verbetering te
    brengen zodanig : dat de bijbel weer voor zichzelf mag
    gaan spreken — tenslotte, breekt nu de tijd aan waarin
    men de (volwassen gelezen) bijbel nodig heeft om te
    kunnen overleven onder roerige tijden van snelle
    veranderingen plus grote gebeurtenissen ….

    PS : laat John maar effe, want die heeft de zoutpot ingeslikt, ofzo 😉

  61. eli zegt :

    @ ruitje @ hero
    Mijn zoontje van 5 leert lezen en schrijven op school met allemaal streepjes tussen de lettergrepen. Is Hero’s schrijven hier misschien een soort voortzetting van.

    Zo, en nu ga ik stemmen.

  62. josti zegt :

    Als de toekomst toch al vast staat, hoef ik me er ook niet druk om te maken. Ik kan er toch niets aan veranderen.

  63. GW zegt :

    Jongens, kom op, Hero wil veel te graag winnen voor nog meer aandacht, dat sta je toch niet toe! 😉

    * Heeft op de nog steeds zeer blijde site van de nog steeds zeer koude man gestemd *

  64. goedgelovig zegt :

    UPDATE: Ook Vergadering.nu reageert:

    Helaas, geen kans meer op de prijs “De Lelijkste Christelijke Website van Nederland”. Die plaats zal Vergadering.nu niet bereiken, want daar is ie dus te mooi voor. GG heeft Vergadering.nu laten vallen. Nu is dat ook wel begrijpelijk. Neem bijvoorbeeld de kop, om die platte uitdrukking maar te gebruiken. Die is namelijk speciaal ontworpen door een bekend professioneel grafisch ontwerper, die er met zijn vijf jaren koninklijke academie van beeldende kunsten en zeer veel creatieve ervaring vele Vergaderingskenmerken in heeft verwerkt. Nuchter geredeneerd zou Vergadering.nu dus eerder een goede kandidaat zijn voor de nominatie Beste Website. Maar goed, smaken verschillen. Het doel van Vergadering.nu is in ieder geval een leuke informatieve website te zijn, en dat is ie.
    Harry Sleijster.

  65. Thomas zegt :

    Over dat informatieve gesproken heeft Harry een punt, maar ik denk niet dat hij doorheeft dat ook de trends wat betreft grafische vormgeving met de jaren veranderen. En de prijs ging over vormgeving.

  66. goedgelovig zegt :

    @ Thomas: Nee, de prijs ging niet alleen over vormgeving. Je leest maar half.

  67. dspolleke zegt :

    in de eerste catagorie verdienen ze allemaal een defacement.. Maarja dat mag niet..DDOSsen dan maar 😉

    De Jezusfanclub heeft een IE icoontje als favicon.. dat is heel raar om te zien in firefox onder Linux..
    Alpha is een Joomla site (of is het mambo) en dwaze zaken is gewoon oer en oer suf!

    Allememachies, De bappies waar zuslief heengaat is echt heel erg!..
    Maar niet zo erg als die koptische site die gewoon niet parsed!

  68. Martijn Agteres zegt :

    @dspolleke
    Dat viel mij ook al op ja, dat IE icoontje. sowieso als dat als icoon van “het internet” wordt voorgesteld, zoals laatst met en presentatie over glasvezel…

  69. Thomas zegt :

    @ gg

    maar dat zijn jullie van me gewend, toch? Ik, simpele ziel lees: prijs voor ´´lelijkste´´ website, niet voor slechtste 🙂

  70. goedgelovig zegt :

    @ Thomas: touché 🙂

  71. Lone zegt :

    ik tenminste wil hero niet kwijt !

  72. Hero de Jong zegt :

    Mijn hemel ?… straks gaan jullie nog van mij houden ?

  73. Johnb zegt :

    Zeg eens even een seriueze vraag over de mockfish awards.

    Het is allemaal leuk en aardig deze prijs maar worden er nou ook acties ondernomen om het zogenaamde lage nivo op te krikken? Of word er een prijsje uitgereikt en gaan we volgend jaar weer dezelfde prijs uitreiken?

    Ik hoor hier zoveel meningen over de kwaliteit en dergelijke maar is het niet een idee om aan de slag te gaan en ervoor te zorgen dat het volgens jullie slechte nivo van de websietes omhoog gaat?

  74. goedgelovig zegt :

    @ Johnb: Nu blijkt dat zelfs Dwaze Zaken – ondanks een gratis masterclass webdesign – geen enkele kwaliteitsverbetering heeft doorgevoerd, zijn wij bang dat dit geen enkele zin zal hebben. Mensen die nu ondanks alle uitstekende tips voor ‘hoe bouw ik een goede website’ – die gratis en voor niks op internet staan – er niets van bakken zijn gewoon hopeloze gevallen. Terecht kneusjes. De enige hoop die zij nog hebben is dat Jezus juist voor hen is gekomen. 😉

  75. Lieke zegt :

    Misschien kunnen we God tippen dat hij de hel beter voor gristelijke websites kan gebruiken…

  76. Thomas zegt :

    Publiciteit is publicitiet. en een award is een award. Altijd goed voor de (dwaze) zaken. En het is altijd mooi om te kunnen zetten op je website dat je er een award mee hebt gewonnen.

  77. Johnb zegt :

    ja ik weet het niet hoor ik zal het wel te seriues nemen allemaal maar goed ik blijf mij toch afvragen of deze manier van wakker schudden wel de manier is…..

  78. Johan zegt :

    @ Johnb: Blijkbaar niet, want jouw website is geen steek verbeterd sinds je aandacht op GG hebt gehad. Vertels ons eens even of je het met de kritiek op je eigen site eens bent of niet, en waarom je het vertikt om er iets aan te doen.

  79. Johnb zegt :

    Nou Johan ik vond het niet nodig om wakker geschud te worden nee.

    En nee er is niets veranderd op mijn website idd want zo lelijk vind ik hem niet, ik weet dat ik niet de mooiste website heb maar lelijk nee hoor helemaal niet. temminste ik vind hem niet lelijk jij mag dat natuurlijk best vinden maar ja sinds wanneer moet ik het hele zakie veranderen omdat het aandacht heeft gekregen op GG????

  80. Johan zegt :

    @ Johnb: Van mij hoeft het niet, hoor, en van Lodewijk ook niet, lees ik net.

    Goed lelijk is ook mooi

  81. len zegt :

    @Johnb: in een eerder topic stelde ik voor om de hoofdprijs een gratis remake te laten zijn. Maar het probleem is dan wel: waar verbind jij als webdesigner vrijwillig je naam aan? Je weet niet wie / wat er gaat winnen maar de winnaar krijgt wel een make over.

    Ik snap je wel hoor: laten we wat constructiefs gaan doen ipv alleen maar de slechtste aanwijzen.

  82. Hero de Jong zegt :

    NB > er wordt nauwelijks meer gestemd — want,
    bvb : Heelblij … is zelfs teruggezakt van 21% naar
    20% — maar op 3 april verneem ik wel de uitslag,
    die nu al reeds bijna schijnt vast te liggen …?

  83. Henk zegt :

    Hm, ik vind het jammer dat er alleen maar oude, verslofte sites in de shortlist staan. Ik had de verkiezing krachtiger gevonden als er actuele sites genomineerd zouden worden, (bijvoorbeeld http://www.creatie.info).

  84. judeia zegt :

    Ik wil eigenlijk helemaal niet stemmen. De meeste sites zijn inderdaad lelijk, maar gemaakt door mensen die er niet zoveel van weten met de beste bedoelingen. Wat zou het dat Kopten van dansende sterretjes en Arabische teksten houden? En dat de Sefanjagemeente voor het gemak haar website bij 1 pagina houdt?
    De meeste van deze websites zijn gemaakt voor een specifiek publiek en voldoen op hun manier precies de behoefte. Complotdenkers zullen Hero’s sites schitterend vinden. Christenen die ook Bouquetreeks lezen zullen zich erg thuisvoelen bij Roos van Saron. Wie ben ik om te beslissen dat dat slechte smaak is?
    Omdat een blanco stem in de polls niet mogelijk is bij deze: Ik onhou me van stemming!