Naakt voor God

Lekker in je blootje naar de kerk, het kan sinds kort in Zeewolde in Flevoland. Daar werd enkele weken geleden de eerste naturistenkerkdienst belegd, en dat was zo’n succes dat in september een tweede dienst is gepland. Initiatiefnemer is de gristennaturistenvereniging Gan Eden, die op haar site naast veel foto’s van hangende borsten en lubberende buiken een uitgebreide bijbelse onderbouwing geeft voor het dragen van adam- en evakostuums. Die bijbelse legitimatie is niet voor niets, want De Telegraaf meldt dat gristennaturisten “voortdurend bang” zijn en “stiekem naaktlopen uit angst voor verstoting uit de kerkelijke gemeenschap.” Daarom wil initiatiefnemer Leen van Gan Eden niet met zijn achternaam in de krant, maar alleen met zijn jodokus. Voor de liefhebbers van mooie kerkgebouwen: het plaatje links kan worden vergroot door erop te klikken.

10 Reacties op “Naakt voor God”

  1. karel zegt :

    Het aantal wervende alternatieve kerkdiensten de laatste tijd is niet van de lucht zeg. Maar ik kan nog wel een extra niche bedenken. Ik stel voor dat we een kermiskerkdienst organiseren voor rokende nudisten met psychiater eh nee therapeut Schoonhoven als gebedsgenezer. Speciaal voor de liefhebbers van tactiele therapie.

  2. IkWilOokWatZeggen zegt :

    Het spam en ik kan het nog geen eens lezen.

    @Karel, goed idee. De volgende keer plakken we er ook een kermis aan vast, een paar homeopaten, een zen boeddhistische meester en wat gristelijke sjamanen om het feest compleet te maken.

  3. Rutger zegt :

    De site licht nu trouwens plat.

  4. The Clumsy Chef zegt :

    haha

  5. Lieke zegt :

    Nogal triest dat christen-naturisten om hun geloof vervolgd worden. Laat die mensen toch. Het is toch heel bijbels om in je blote kont te lopen? (Niet dat ik me aan alles wat de Bijbel zegt houdt, er zijn grenzen.)

  6. Lik-me-visje zegt :

    Wanneer gaat de site weer open? Ik wilde even rondkijken en me mischien wel aansluiten.

  7. Karel zegt :

    Verschrikkelijk dat dit gebeurt en dan bedoel ik niet het naakt diensten houden, die reacties die dat oproept.
    Ik zou er zelf niet gauw naartoe gaan, maar dit is respectloos!

  8. Johan zegt :

    Gelukkig is de christen-naturisten-startpagina er nog wel.

    http://christennaturistensites.jouwpagina.nl/

  9. cornelis zegt :

    Leen Naaktgeboren heeft toch niks te verbergen zeker…………

  10. Johan zegt :

    Grappig, GeenStijl heeft een mirror van de Gan Eden website gemaakt. Daar zijn die plaatjes en bijbelstudies over naakt gristen-zijn gewoon te zien.

    http://mirror.geenstijl.nl/20080717-naaktechristenen/www.ganeden.nl/index.htm