Verborgen boodschappen in Opwekkingsliederen

Dat K3 satanische muziek maakt met verborgen boodschappen waarmee tere kinderzieltjes op duistere wijze worden beinvloed, dat zal niemand verbazen. Maar dat er nu ook al verdraaide boodschappen in Opwekkingsliederen voorkomen… dat is nieuws. Dat maakt opeens duidelijk waarom Joop het nummer 666 niet in de bundel wilde hebben, de antichrist komt namelijk al voor in alle andere nummers. Draai Opwekking 508 maar eens achterstevoren. Je weet niet wat je hoort!

147 Reacties op “Verborgen boodschappen in Opwekkingsliederen”

  1. Baart zegt :

    Brilliant! Zouden ze echt alle opwekkingsliederen achterstevoren doorgeluisterd hebben?

  2. Wolterkabolter zegt :

    Volgens mij kan je uit elk willekeurig teruggedraaid lied wel iets halen…als je de tekst er maar onder zet.

  3. MB zegt :

    geniaal verzonnen. vooral die plaatjes doen het m!

  4. MN zegt :

    Ik wist wel dat Opwekking aan geestelijke oorlogvoering deed, maar dit werpt een heel nieuw licht op de pinksterspringers.

  5. floor zegt :

    Je hebt wel reluk veel fantasie nodig om dit te hore

  6. Mir zegt :

    You go brotha! Je hebt dwaze mensen op deze aardkloot!
    Waarschijnlijk krijg je ook hele rare dingen als je de Bijbel achter-ste-voren gaat lezen. Moeten we dat dan ook vernietigen?? Nee, laten we de spullen van onschuldige kinderen vernietigen. Je moet trouwens wel een hele zieke geest hebben om kinderliedjes achter-ste-voren te gaan draaien…..

  7. Zomaar zegt :

    Briljant! Daarom luister ik dus nooit opwekking-cd’s!

  8. robert zegt :

    wat een onzin je kunt het helemaal niet goed verstaan
    je kan er van alles neer zetten wat tekst betreft ik vertaal het
    helemaal niet zo als zij het schrijven verzin maar eens wat anders
    daar trap ik niet in groetjes

  9. Marten De Visser zegt :

    Ik wind het appart. Maar niet goed.

  10. Gert-Jan zegt :

    shit betrapt
    doe ik zo m’n best te backmasken, word ‘k betrapt 😛

  11. Rick zegt :

    Ach, die kernbom moet je natuurlijk geestelijk interpreteren, niet letterlijk

  12. sjaak zegt :

    Hahaha, als je sommige reacties leest weet je meteen waarom deze site zo nodig is.

  13. Marc zegt :

    Erg lollig! Hopelijk gaat niemand dit serieus nemen… 😉 Weet niet of zondag fatsoenlijk dit lied mee kan zingen als het bij ons de kerk wordt gezongen 😉

  14. Henri zegt :

    De opwekkingsliederen zijn net als de Bijbel geinspireerd door de Heilige Geest. Iemand die dit onderzocht heeft is door de de duivel misbruikt en probeert een iedere christen op deze vreemde manier op een dwaalspoor te brengen.

    Ik trap er niet in!!

    God is goed!

    Amen?

  15. elti zegt :

    Ik vind hem echt leuk, was er zelf nooit op gekomen hahahahaha
    Misschien hebben delerious ook wel van zulke nummer :P:P
    lol

  16. alfons zegt :

    Prachtig, wat een humor !!
    Ik denk dat de Here jezus hier ook om moet lachen…!
    Hahahaha

  17. Kaas zegt :

    Schokkend! Wat een destructieve boodschap! Zo zie je maar, hij gaat rond als een briesende leeuw om te zoeken wie hij kan verslinden. Ik ben blij dat ik deze liederen niet elke zondag hoef te zingen. Je zou er onder een slechte geest van komen… Ik ga voor de zekerheid ook maar eens alle psalmen en gezangen uit het Liedboek der kerken opnemen en achterstevoren afspelen. Je weet maar nooit!

  18. Mir zegt :

    Tuurlijk Henri, helemaal bezeten was hij….duh…

    Het gaat er dus om, voor degene die het niet helemaal begrijpen, dat een of andere ‘christelijke organisatie’ nummers van K3 andersom heeft gedraaid en er dus een tekst aan heeft geplakt, waardoor er christenen zijn die de spullen van K3 hebben vernietigd. Leuk voor hun kinderen!
    Om te laten zien dat dit nergens op slaat, heeft de maker van dit filmpje een Christelijk nummer omgedraaid, en er een tekst bij gezet. Geloof je deze verborgen boodschap? Nee, natuurlijk niet! Net zoals K3 geen verborgen boodschap heeft….

  19. door zegt :

    ik vind het maar raar, als je het verkeerd om opschrijft en het dan opleest dan haal ik het er niet uit en ik vind het ook nergens op slaan al;s GOD wil dat er een einde aan de wereld komt doet die dat op zijn manier en niet op de manier van de mens dat weet ik 100% zeker en als je dat niet gelooft dan moet je zeer zeker een keer de bijbel gaan lezen heb je beatles wel eens gehoord dat is pas eng.

  20. John Lennon zegt :

    Paul is dead,
    Paul is dead.

    And I’m still alive.

    Eng hé?

  21. Gerrit zegt :

    Vreemd, maar er gebeuren zoveel maffe dingen de laatste tijd.

    Hoop (voor de blinden)

    Waar vind je geloof in deze wereld vol eigen meningen?
    Want iedere religie heeft zijn eigen rare toespelingen.
    Het maakt je geest doof, je schud je hoofd en zend vraagtekens naar God.
    Het zaait verwarring en scheurt kerken kapot.

    Waar vind je bereidheid om te knokken voor de gewonden?
    Men dweept met genezers, maar heeft men een schouder bij jou gevonden?
    Hoe sta je bekend, als een hoogvlieger of een bewogen mens?
    Waar stel je de eisen? Waar stel je de grens?

    Voor de branieschopper maakt men meer plaats dan de stille mens.
    Men stelt meer waarde aan de megacultuur en de volle pens.
    Zo kweekt men met christelijke sausjes de onfeilbare kerk.
    De superrijke allesomvattende gemeente zonder grens.

    Waar ben jij, nu je het hardste nodig bent?
    Die onwrikbare knoest is nu een platgeslagen vent.
    En wie sloeg je plat, waar hebben ze dat recht vandaan gehaald?
    En waar is de kerk die voor de gelovige op de bres staat?

    De strijders van weleer nu afgedropen naar afgoderij, strijden hooguit voor onrecht en plegen hoererij!
    De leiders van volken laten terroristen regeren!
    Ze zijn totaal niet het toonbeeld des Heren.

    Men eert de genenleer alsof het een zaligmakende godheid is.
    Heus de waarheid is verdraait, het is met de wereld mis.
    En alle huichelaars en schreeuwers doen mee.
    Hun doel is Israël op de bodem van de zee!!

    Maar pas op want de offers der machten zijn mensenlijken!!
    Ze bouwen piramides van doden om de hemel te bereiken.
    Ze zijn meedogenlozer dan menig dictator.
    In de bijbel wordt gewaarschuwd ervoor!!!

    Ontwaakt gij mensheid want het einde is dichtbij.
    De wereld gaat ten onder aan geweld en verlakkerij.
    God roept de mens dat Zijn licht als een baken staat, zodat Zijn heil en zegen de wereld regeren gaat.

  22. gerry zegt :

    even snel dan lees toch gewoon de bijbel, in plaats u tijd te ver gooien aan kolder onzin leedvermaak klaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

  23. Cora zegt :

    Tja.. Er zijn wel meer ”goede” woorden als je ze omdraait dat het dan wat anders betekend. Ik vindt het nogal ver gezocht.We moeten goed onze oren en ogen open houden, maar dit gaat wel erg ver,ik denk niet dat je zover moet gaan zoeken. Zo kan je overal wel wat achter zoeken.

    Ik denk dat God hier ook wel om kan glimlachen(met alle respect)
    Groetjes Cora

  24. Rocker zegt :

    Leuke reacties.. Ik ben de maker van dit filmpje. Niet gemaakt om te kwetsen of te plagen (een beetje maar) maar alleen gedaan om aan te tonen dat het terugdraaien van muziek vette onzin is.. en @ Henri: ik voel me niet misbruikt door de duivel.. wat zijn de verschijnselen? ik heb trouwens wel wat schuim rond mijn mond.. Kom op mensen! doe is een beetje nuchter! (ik hoop trouwens wel dat dit nummer nu uit de bundel wordt geschrapt, ik heb het een beetje te vaak gehoord de laatste tijd, LOL)

  25. Gert zegt :

    Oh my DOG…uhhhh…GOD!

  26. Vleertje zegt :

    Geachte Rocker,
    Mag ik u uit de bodem van mijn schaterlach bedanken :-).
    Werkelijk geniaal!!!! Heb in tijden niet meer aan achteruitdraaien gedacht, dat is toch van heel vroeger enzo?? (Zooooo vorige eeuw ;-))
    Maar vurig volkje blijkbaar, dat opwekkingspubliek, zou maar oppassen met pinksteren, komen er weer 15 nieuwe, hihihihihihi, 😀
    oh PLEASE Rocker, doe mij een plezier en maar daar ook wat moois van!!!
    Met grote dank en grijns, Vleertje

  27. Rocker zegt :

    Beste Vleertje,

    ik doe het niet nog een keertje.. ik luister niet naar opwekking en heb mijn statement gemaakt dacht ik zo. ik vind het derhalve wel prettig dat ik schaterlachen veroorzaak!
    Is het niet de ongedwongen vrije lach die wij zo missen zo af en toe?
    Maar als ik nu verder ga in mijn terugdraai-acties dan word ik gelijkvormig, is het niet?

    gegroet

    Rocker

  28. Vleertje zegt :

    Lieve Rocker,
    Leuk, laten we er een chat van maken 😀 …hihihi
    Ik vraag uiteraard niet om nog meer backmasked onzin en ik snap geheel dat u niet gelijkvormig wil worden. Ach en wee, de grote zonde….
    Maar geachte maistro, ik vroeg om iets moois….niet om hetzelfde… 😛
    Maar gezien de “reacties” was het blijkbaar heeel erg nodig, je statement…. helaas.
    Laat uw creativiteit stromen en moge de ongedwonge vrije lach nog vaak klinken!
    Met grijns groet ik u nogmaals,
    Vleertje 😀

  29. Hanegebroed zegt :

    Yo Rocker,
    Nou, steek die maar in je zak Rocker bro.!
    En we zien uit naar meer creativiteit van jouw hand!
    en help ons een beetje bij de grond te blijven …..(volgens mij helpt het…;)

    nog veel dank en groeten,

    Hanegebroed

  30. Rocker zegt :

    Hoi Vleertje en Hanegebroed,

    Ik blijf scherp en alert, als jullie dat ook doen!

    in ieder geval bedankt!

    groet van Rocker

  31. ESWarrior zegt :

    goh ik moet peter van essen mn complimenten geven. om eenlied uit het Engels zo goed te vertalen en er dan ook nog een verborgen boodschap man wat een genie.

  32. els zegt :

    Nieuwschierig.

  33. Thijs zegt :

    De auteur van dit filmpje… was onder invloed van hij Satan, natuurlijk zoekt hij overal mensen, om het koningkrijk van onze Heer kapot te maken, maar om dat op deze manier te doen… zwak hoor, maar als je het filpmje goed bekijkt en luisterd…. dan kan het helemaal niet…. moet je bedenken dat als je; God is zo groot omdraaid (lees achterstevoren) dan komt er te staan: toorg oz si doG lezen jullie daaruit; Gooi die kernbom… nou ik niet… dus ik vind het onzin van het hoogste niveau…

    GOD IS GOOD

    AMEN??

    Hallelujah

  34. Paul zegt :

    @ Thijs. Gelukkig vind je het wel onzin VAN HET HOOGSTE NIVEAU. Dat is altijd nog beter dan flauwekul van het laagste niveau 😉
    Man, wat laat jij je op een goedgelovige manier bij de neus nemen. Heb je echt niet door dat hier juist op een satirische wijze wordt afgerekend met de flauwekul van ‘achteruitdraaimuziek’? Ik blijf me verbazen over de ongelooflijk naïeve reacties van sommige mensen hier. Amen, halleluja? Ja, natuurlijk! Maar blijf vooral ook lekker nuchter en laat je blijdschap (en je gezonde gevoel voor humor) door niemand stelen.

  35. Ellen zegt :

    nog eens ZUCHT !!!

  36. Marjon zegt :

    Natuurlijk is het omdraaien van liedjes onzin en klopt er niks van, maar ik vind dit toch wel ver gaan hoor.. De tekst is een beetje jammer.. ook al is het maar een grapje..

  37. Marthieka zegt :

    Ik denk dat God zn hoofd zit te schudden in de hemel…wat de mens al niet kan bedenken…

  38. Änthony zegt :

    Wat een lol… Dus dit is christelijke satire?…..
    Ik vond Erasmus Lof der Zotheid ook al geen leuk boek !!!
    Zijn er echt geen betere onderwerpen ???…

  39. cobie zegt :

    tjee we kunnen ons altijd bezig houden met datgene,waar satan plezier aan beleeft
    maar laten we toch bij de waarheid blijven. Want de waarheid zal ons vrijmaken.

  40. lars zegt :

    ik vind het een beetje zielig hoor allemaal..
    mensen die de onzin over het om draaien van opwekking 508 hebben verzonnen..
    sorry hoor.. maar dit slaat werkelijk helemaal nergens op..

  41. sjouk zegt :

    HAAHAHA

  42. meisje zegt :

    eerst k3 en nu dit ze draaien volgens mij alles tegen woordig om. ze hebben gewoon niks beters te doen:D

    God is groot dus het lied is zeker wel goed toen je dit nog niet wist zong je het toch ook gewoon:P

    groetjes weet je tijd beter te besteden:)

  43. MN zegt :

    wat een humor, vooral die serieuze reacties 😉

  44. Bijlman zegt :

    Wie heeft er drugs gebruikt en is toen liedjes achterstevoren gaan draaien? Gods kinderen, wind je niet zo op.
    Wat je ook zou kunnen horen is:
    Hoor de kerk, O,
    O God schiep ons.

    Wat je maar horen wil.
    Ach wat zit ik mijn tijd te verdoen op deze site. Ik ga liever bidden.
    Gods zegen!

  45. Jedidrrr zegt :

    haha.. ik vind het allemaal wel mooi.. khad daar idd pas gelede ook ovr ghoord.. dat dat bij nummrs gdaan werd vroegr.. wel cool .. op zich haha.. nja bless you!..

  46. Effioh zegt :

    ik denk dat de woorden “God is zo groot” voor zichzelf spreken.
    Ik vind het dieptriest dat mensen dit gaan lopen uitzoeken. Met dit lied zal ik God altijd blijven eren, omdat ik niet denk aan wat het andersom misschien zal betekenen, maar wat het van voor naar achteren betekend nl. God is groot!! Ik kan jullie daarbij als insider melden, dat jullie niet weten waar jullie het over hebben. Als er iemand is die geleid wordt door de Heilige Geest is dat Joop Gankema. Het commentaar over het niet opnemen van lied 666 slaat dan ook werkelijk nergens op. Ga eerst eens alle bronnen na voordat je zoiets publiceerd. Is God niet de enige die mag oordelen?!
    Oh by the way, ondanks dat ik dat nr toch al best vaak heb gezongen, heb ik nog steeds niet de neiging om een kernbom te gooien 😉

  47. Henk zegt :

    @Effioh: gast, doe effe chill. Dit is een satire, niet serieus bedoeld. Tuurlijk zingen we allemaal vrolijk dat nummer voort zoals het was bedoeld door de componisten. Elk christelijk nummer is serieus geschreven. Soms zelfs met humor. En ja, met humor kun je ook serieus zijn. God is de grootste humorist die er bestaat. Anders had hij jou wel niet geschapen…
    Ik geloof dan ook niet dat er iemand is die ‘last’ van bovenstaande grap als hij dit nummer voortaan zingt.
    Beetje humor en relativeringsvermogen doen wonderen. En dan bedoel ik ook letterlijk…
    Overigens: ik weet niet wat je met insider bedoeld? Dat jij de Heilige Geest in je hebt en wij niet? Of ben je helemaal ‘inside’ dat nummer gekropen? Of heb je onze doopceel gelicht en weet je daardoor dat wij niet weten waar wij het over hebben?

  48. M@rtijn zegt :

    @ Gerrit on Mei 11th, 2007. Jij dacht zeker: Er komt niemand naar mijn site om mijn gedichten te lezen, dus breng ik mijn gedichtjes maar naar de site waar de mensen wél komen. :-/

  49. Diederik zegt :

    Als je het zingt, dan zing je vanuit je hart voor God, en alle fouten die je onbewust maakt zijn je vergeven zonder daarom te vragen. Dat heet genade!
    Wij zijn allen vrijgekocht.

  50. Pieter Roubos zegt :

    Jeetje wat reageren mensen toch serieus op deze leuke grap!! Leuke humor…. Doorgaan zo…
    Christelijke wereldje is al veel te serieus…

  51. judith zegt :

    als satan al in een onschuldig grapje als dit moet zitten dan kun je beter in een hoekje gaan zitten, handen voor je ogen doen, je niet meer verroeren en hopen dat de bazuinen spoedig zullen klinken.

    Wat zal de hemel een hel zijn voor diegenen die ontdekken dat er daar ook humor is….

    (ik mag vast niet zeggen dat God humor heeft, hoe zou ik dat nu kunnen zeggen? en toch denk ik van wel)

  52. st.maarten zegt :

    Zeg, als je ons citeert, moet je wel ff de bron noemen: http://www.hetkanwel.net/2006/01/16/zet-k3-aan-tot-massamoord

  53. goedgelovig zegt :

    Je mag best een linkje plaatsen, hoor, maar wie zegt dat jullie zijn geciteerd? Het filmpje stond op YouTube. Daar zullen weer meer sites naar verwijzen, he.

  54. peter zegt :

    Volgens mij heeft St. Maarten (ftw!) gelijk. Hetkanwel.net was de eerste blog die hier iets over opschreef, januari 2006. Het eerste YouTube filmpje is van zomer 2006. Vermoedelijk kennen de meesten het bericht van de tweede hype, een paar maanden terug.

  55. goedgelovig zegt :

    Ja, zo gaat dat nu eenmaal, zo werkt het internet. Feit blijft wel dat je o.i. alleen een morele linkplicht hebt als je daadwerkelijk een site als bron gebruikt of citeert. Dat is niet het geval.

  56. Henk zegt :

    Je hebt als redactie ook de morele plicht om de bron zo ver mogelijk terug te traceren. En je mag er vanuit gaan dat Youtube NOOIT een bron is.

  57. goedgelovig zegt :

    Onzin, Henk. Er wordt op tig websites over K3 geschreven. Het is onbegonnen werk om dit soort zaken terug te voeren naar een of ander origineel. YouTube kan gerust als bron worden opgevoerd. Bovendien ging dit stukje niet over K3, daar wordt slechts zijdelings naar verwezen, maar over Opwekkingsliederen.

  58. gerard zegt :

    Waar begon dit verhaaltje ook al weer over?? Eigenlijk ook wel humor dat je dan in zo’n discussie kan belanden

  59. Linda zegt :

    and again…ZUCHT!

    ’t Is toch wel erg frappant dat mensen flippen als het over Opwekkingsliedjes gaat. Ze zijn bijna heilig verklaard vrees ik.

    Ik ken een mop: hoe noem je een expert in soaken? een supersoaker. (of is soaken ook geen satire waard?)

  60. RikZouHetFan zegt :

    Hé mannenbroeders en vrouwenzusters,
    Ik ben erg blij met GoedGelovig.
    Ik vind het heerlijk om de draak te steken met ons ´klein´christelijk wereldje. Zelfspot is geen zwakte maar kracht.

    Ik heb al een tijd een spotwekkingsbundel op de plank liggen. Opgegroeid in de Vergadering met Joh de Heer liederen heb ik de geest gekregen om opnieuw een aantal caféliederen van christelijke tekst te voorzien, bv.

    Heb je even voor Hem? ta. ta. ta. tatadaa taah
    Luister dan naar Zijn stem ta. ta. ta. tatadaa taah

    als er leiding van de Geest is, kan er dan niet zoeits bestaan als afleiding van de Geest? Dat de Heilige Geest ons wil zeggen om sommige eigen gebouwde heilige fortjes (zoals opwekking) met een korreltje zout te nemen?

    Dankjulliewel voor deze satirisch gezalfde site.
    en aan de ´haters´ kijk naar het Joodse volk en wat voor zelfspot en scherpe humor zij hebben over hun vervolgingen in de geschiedenis en over de verhalen uit het oude testament. Zelfspot is een kracht

  61. gerard zegt :

    De hooogste tijd voor een mopje

    Een oude boer ging in het weekend naar de grote stad en bezocht daar een kerkdienst. Toen hij thuiskwam vroeg zijn vrouw hoe het was geweest.

    “Ja” zei de boer, “goed. Een ding deden ze wel anders. Ze zongen opwekkingsliederen in plaats van gezangen.”

    “Opwekkingsliederen?” zei z’n vrouw. “wat zijn dat?”

    “O, ze zijn wel mooi. Het zijn een soort gezangen, maar dan anders,” zei de boer.

    “Wat is er anders aan?” vroeg z’n vrouw. De boer zei: “Nou kijk, als ik tegen jou zou zeggen:

    ‘Martha, de koeien staan in de mais’,
    dan zou het een gezang zijn. Maar als ik tegen jou zou zeggen:

    ‘Martha, Martha, Martha o Martha,
    de koeien, de grote koeien, de bruine koeien,
    de zwarte koeien, de witte koeien, de zwart-witte koeien,
    alle koeien staan in de mais, staan in de mais,
    staan in de mais, de mais, mais, mais’,

    en als ik dan de hele zaak een paar keer herhaal, dan heb je een opwekkingslied.”

  62. martin zegt :

    LARI KOEK.Grote onzin.De muziek wel vooruitdraaien en de text achteruit draaien .Het is wel met erg veel fantasie te horen, mede door de afbeelding van een onploffing van een kernbom worden we op het verkeerde been gezet.Als je de text achterste voren leest hoor je niets wat hier op lijkt.
    Mensen laat je niets wijs maken.Ook Hier zaait de duivel weer onrust!!!

    Vergeet niet God is Goed ! en met Hem zijn we overwinnaar!!

    Daar kan niemand wat aan veranderen , zelfs ze duivel niet.

    Ik wens jullie alle wijsheid en Gods Zegen !

    Martin

  63. Henk zegt :

    @Martin: Dit was een grapje hoor. Maar als je dat niet doorhebt, zaait de duivel inderdaad onrust in je hartje…

  64. margreet zegt :

    wahahaah, dit is een goeie. als ik dat liedje luister, zonder de tekst hoor ik echt niet wat ze zingen hoor! waarom reageerd (bijna) iedreen zo kristisch?? ga je psalmen es omdraaien, en maak er met een beetje fantsie zoits van als dit;) thijs heeft gelijk, als je de tekst omdraait, krijg je iets heel anders. zouwe ze alle liedjes van achter naar voor geluisterd hebben?? hoop ik maar dat ze ook van achter begonnen zijn;) das minder werk. haha
    God is zo Groot:D:D

  65. margreet zegt :

    ik vind dat mopje van Gerard ook heel leuk;) beetje overdreven, maar hij heeft wel gelijk:D

  66. siska zegt :

    @Gerard

    Je vergeet de helft van de mop. De andere helft is ook leuk 🙂

    komt ie,

    Een jongeman die pas christen was, ging meestal naar de plaatselijke evangeliegemeente. Op een zondag kwam hij een keer in een kleine dorpskerk. Toen hij thuis kwam vroeg zijn vrouw hoe het was geweest.

    “Ja,” zei de jongeman, “goed. Een ding deden ze wel anders. Ze zongen gezangen in plaats van de gebruikelijke opwekkingsliederen.

    “Gezangen?” zei z’n vrouw. “wat zijn dat?”

    “O, ze zijn wel mooi. Het zijn een soort opwekkingsliederen, maar dan anders,” zei de jongeman. “Wat is er anders aan?” vroeg zijn vrouw. De jongeman zei: “Nou kijk, als ik tegen jou zou zeggen:

    `Martha, de koeien staan in het maïs`,

    dan zou het een opwekkingslied zijn. Maar als ik tegen je zou zeggen:

    1. O Martha, dierb’re Martha, hoor mijn geroep.
    Neig uw oor tot de woorden van mijn mond.
    Wend uw gehele wonderbare oor
    tot de zuivere, heerlijke waarheid terstond.

    2. Want wie doorgrondt de weg der dieren?
    Bij hen is begrip noch verstand.
    Zij koesteren zich in Gods zon of regen
    in het zoete, bekoorlijke maïs op het land.

    3. Deze mijne koeien hebben met weerspannig behagen
    hun ketenen afgeschud, versmaad door hun warme stal.
    En gedreven door duistere machten die hen schragen
    zich tot het maïs begeven – o lot, bitterder dan gal!

    4. Hef daarom uw hoofd op, want die dag zal genaken
    dat alle schepselen leven in vrede en pais;
    dan zal geen dier meer mijn ziel smart’lijk raken
    en zie ik geen smaad’lijke koeien in het maïs.

    En als ik dan alleen het eerste, derde en vierde vers zou doen, met een soort toonverhoging voor het laatste vers, dan heb je dus een gezang.”

  67. Jan Tromp zegt :

    Prachtig. Dat je van zo’n alledaagse Nederlandse koe die in het mais staat zo’n poetisch gezang kunt maken. Is 666 in het Gezangenboek al geclaimd?

  68. patrick zegt :

    wie heeft zich zo verveelt man als je bij 1 begint en dan bij 508 eindigt nou dan ben je lang bezig geweest nou jah wel dom maar ik vind niet dat je nummer 666 moet over slaan laat je alleen maar zien dat je bang bent voor satan en dat hoefen wij niet te zijn

  69. peter zegt :

    @goedgelovig: dichter bij de oorsprong van “K3 achterstevoren”: http://nl.wikipedia.org/wiki/K3#Trivia

  70. gerard zegt :

    @ Siska

    Hij is leuk!!

  71. Lydia zegt :

    @siska
    hij is fantastisch!!

  72. IkWilOokWatZeggen zegt :

    Ik heb zelf ff omgedraaid en met een beetje fantasie hoor je het inderdaad

  73. siska zegt :

    niet zelf bedacht hoor 🙂 Gewoon van internet geplukt.

  74. Jobstoxz zegt :

    Iemand heeft dat liedje van K3 gewoon omgedraaid en nu begint iedereen ermee… Je kunt er inderdaad wel meer uithalen dan alleen ‘gooi de kernbom’. Ik vind ’t wel grappig, maar om er ECHT wat achter te gaan zoeken.. nouja… Nogal onnozel zou ik zeggen. :/ Het is soms wel nogal creepy, maar je kunt er meer uit halen dan alleen ‘gooi de kernbom’. Ik vind het wel grappig, maar je moet er niet bij na gaan denken … ;):D

    Jobstoxz.

  75. monique de groen zegt :

    ik vind het echt geen lolletje hoe me jullie met dat nummer aan de gang zijn gegaan bespottelijk ja ik kom uit en kerk als je het wilt weten en ik schaam me er niet voor goed gelezen wat het nummer wel zegt GOD IS ZO GROOT ONEINDIG GROOTals jullie die maar is onthouden

    geen groeten of zo van mij Monique de groen

  76. peter zegt :

    interpunctie of zo

  77. digigerritje zegt :

    @peter
    Je moet je niet druk maken om de interpunctie van Monique.
    Maak je liever druk om de “grapjes”van Rocker.
    Ik ben het volledig met Monique eens trouwens, met of zonder interpunctie.
    Gerdien

  78. monique de groen zegt :

    ik vind het echt geen lolletje hoe me jullie met dat nummer aan de gang zijn gegaan
    bespottelijk
    ja, ik kom uit en kerk als je het wilt weten
    en ik schaam me er niet voor
    goed gelezen wat het nummer wel zegt:
    GOD IS ZO GROOT
    ONEINDIG GROOT
    als jullie die maar is onthouden

    geen groeten of zo van mij Monique de groen

    zo nu beter peter?

  79. Nathanael zegt :

    Hoe mensen zich toch opwinden over dit liedje. Ik ga het zelf eens proberen, maar volgens mij klopt het niet eens als je het omdraait… Ik kon er wel mee lachen, en toch ben ik wedergeboren christen die elke zondag (en tussendoor ook) opwekkingsliederen zingt. Mag ik er dan niet mee lachen? Jawel. Moet ik nu Psalmen gaan zingen, omdat Opwekkingsliederen zo vreselijk slecht zijn? Nee (hoewel psalmen onder begeleiding van een orgel prachtig zijn). Wat moeten we dan? Dat is voor ieder voor zich, ik vond het wel grappig gevonden.
    En dat mensen dan K3 spullen gaan wegdoen, wordt toch aub wakker… K3 zijn een stel meiden die proberen geld en roem te verdienen op een leuke manier, meer niet… (hoe ik daarbij kom? ik ken het neefje van Karen vrij goed…)

    Gods zegen!

    Nathanael

  80. Elja zegt :

    Is dit allemaal niet het bewijs dat als je een waarheid omdraait je een leugen te horen krijgt?
    Waar is dat goed voor dat omdraaien… Daar heeft satan een hoop plezier om dat hij hiermee onrust en twijfel zaait.

    Gods zegen
    Elja

  81. peter zegt :

    @digigerritje: ik maak me helemaal niet druk om Rocker. Goed gedaan, vind ik. Je moet er maar op komen.
    @monique de groen: je hebt dus eigenlijk een gedicht geschreven?

  82. Rocker zegt :

    wel groeten van mij ofzo “grapje”

  83. ewoud zegt :

    heb je het ook al geprobeerd, met:
    gooi een erwtendop?
    Het is echt onzin wat je beweerd
    en voor de mensen die met me eens zijn:

    Ook God’s zegen voor jullie

    Hallelujah!

    AMEN!!

  84. doperwt zegt :

    erwtendop? is dat gevaarlijk? ik zou er niet mee gooien
    je weet maar nooit….

  85. Freyja zegt :

    Wat een dikke onzin…Die christenen weten van gekte niet hoe ze de kerken bijeen moeten houden…Hoe gekker als ze doen des te meer ik geloof dat ze bang zijn voor dingen die niet bestaan zoals de duivel en god

  86. de hokjesgeest uitdrijver zegt :

    de reacties blijven leuk…
    volgens mij kan je overal over spotten
    over de kerk, over de bijbel over weet ik niet wat

    maar als je aan Opwekking komt
    oei, dan ga je te ver.

    ineens zijn de opwekkers niet zo opgewekt

    ik kan me nog zoiets voorstellen als psalmen en gezangen voor oudere menschen

    hoe oud is opwekking nou? 30 jaar? En nu al door replyers hier als waarheid en door de heilige geest ingegeven? beetje relativeringsvermogen mag wel zeg!

    trouwens denk je nou echt dat God die harde G en K klanken van de nederlandsche vertalers apprecieert?

    beautiful one i love, beautiful one i adore
    vertaald als:
    praCHtiGe God iK zing, praCHtiGe God iK aanbid.
    wie van jullie krijgt dat zondagochtend uit je strot?

    joepie

  87. fleefje zegt :

    hey leuk bedacht maar ik hoevere is het echt zo want je moet wel heel goed luisteren en de mensen die dit lied hebben gemaakt hebben daar ook niet die bedoelinge bij gehad

  88. Roland zegt :

    Wanneer ik dit liedje zelf zing en achteruit draai hoor ik de boodschap niet. Ik heb eerder persberichten gestuurd over K3. Geen enkele Nederlandse krant nam het op. Wel verscheen het in talloze Belgische kranten en zelfs in de Wereld Draait Door. Dit na dat ik een berichtje stuurde naar het bond tegen het vloeken. Groet, Roland tel. 0877853588.

  89. peter zegt :

    @Roland: als ik het zing hoor ik het wel en ook nog andere dingen! Zal ik je bellen?

  90. Roland zegt :

    Eerder heb ik heel wat te weeg gebracht ivm K3. Dat is verschenen in alle Belgische kranten en in de Wereld Draait Door. De reactie van Opwekking zelf was dat het technisch niet kon ivm live opname. En zij liever met positieve dingen willen bezig houden. Hieraan gaan zij voorbij dat het technisch wel degelijk mogelijk is. Zeiden de Beatles ook niet dat backmasking niet op hun opname’s was?

  91. Rocker zegt :

    @Ronald: Dus jij probeert mijn filmpje in De Wereld Draait Door te krijgen? Rock N Roll!

    Dat opwekking zich liever met positieve dingen bezig wil houden lees ik als: Help! geen negatieve aandacht, want dan verkopen we misschien een cd/boekje minder!(want wij weten hoe paranoide sommige broeders en zusters zijn).

    Ik heb trouwens direct nadat ik het filmpje in elkaar gezet heb ( en geloof me nou maar, het was bij het eerste liedje al raak, dus ik heb niet alle nummers afgeluisterd dat was mij zeker teveel geworden) het filmpje doorgemaild naar de bond tegen het vloeken. . Geen enkele reactie terug tot op heden. noppes…

    Na deze terleurstelling heb ik dit filmpje maar naar Goedgelovig doorgemaild.

    Mijn doel met dit filmpje is altijd geweest om duidelijk te maken dat het achterstevoren draaien van liedjes compleet op toeval (en een beetje op de creativiteit van de hoorder) berust.

    voor diegene die zich hier boos over maakt… bedankt!

  92. Roland zegt :

    Beste Rocker,

    Heb je dat berichtje van K3 ook gemaakt? En ben jij de auteur van dat bewuste backmasking van Opwekking? Ik kan nl. via youtube niet terug reageren helaas )-:

  93. Jelle gopal zegt :

    ja dit is echt film materiaal, maar als je gelooft waarom dit dan niet, toch.
    Het hele geloof is toch eigelijk een beetje vaag, nou dit dus ook en de enige vraag is doe je er wat mee of zeg je liever nee.
    En zo simpel als dat rijmpje is het hele geloof met andere woorden ik denk dat degene die dit op de kaart zetten zelf niet het beste met HET GELOOF voor hebben.

  94. Wolkegrijper zegt :

    Wat een grap
    zo blijft geloven leuk

  95. harm zegt :

    ik heb het liedje van k3 om gedraaid van oma`s aan de top en klopt wat er gezegd word over maassa moord ik vind dit schandalig maar ja heel simpel niet luisteren en alleen doen naar de wil van GOD.

  96. Peter zegt :

    Dit klopt totaal niet, ik heb het liedje gedownload, achterstevoren gedraaid en ik hoor niks van wat er word geclaimd!

  97. Felix zegt :

    Peter: wake up. 😉

  98. Dien zegt :

    Het voordeel is dat de mensen opwekking nooit achterstevoren zingen!!

  99. jopyvmaanen zegt :

    lol, ik was aan het leren en ik verveelde me, maar dankzij jullie heb ik me toch weer 10 minuten kunnen vermaken 😛
    ik vond dat backmasking altijd al beetje vaag en id, als je er ondertiteling bijzet hoor je al snel wat iemand bedacht heeft….
    noe, bedankt voor het vermaak…

    Gr

    jopyvmaanen

  100. Broertje zegt :

    Misselijke grap. De tekst eronder kan je er helemaal niet uithalen als je hem zonder die tekst hoort. Ik heb het bij verscheidene mensen geprobeerd die uitstekend hun best deden iets eruit te halen.

  101. Lieke zegt :

    @ Broertje: Als je weet dat het om een grap gaat, waarom ga je er dan zo serieus mee aan de haal? Chill out.

  102. Dick zegt :

    Ik ondek trouwens ook een verborgen tekst in deze webside. Als je aan de rechterkant bovenin van de achtergrond kijkt zie je een smilie. 🙂 Wat zou dit betekenen?

  103. goedgelovig zegt :

    @ Dick: Nu weten wij dat je Firefox gebruikt, want in de Explorer staat die smiley helemaal onderin. Een grapje van de WordPress-ontwerper.

  104. Cor zegt :

    Heel “nuttige” info. Met name omdat ik al jaren achterstevoren zing, praat, denk en fiets. Wat je al niet kunt bedenken om anderen in een kwaad daglicht te stellen. Zielig…..

  105. MB zegt :

    Wat leuk dat hier nog mensen op reageren! en nog bedankt voor de tip over de smiley, die had ik nog niet bewust gezien

  106. Hendrik zegt :

    @Cor
    Dat is dan dus ook andersom: kwaad daglicht => goed kunstlicht

  107. leo zegt :

    Toets de muziek aan het woord!
    Alle muziek dat onze levende God groot maakt is goed!
    Wie zal ons scheiden van de liefde voor Christus?.

    Blessings for all!

  108. JM zegt :

    Je moet maar denken, de mens wikt, God beschikt.
    En zo is het ook maar weer eens even. Dus. Liedjes achterstevoren afspelen vind ik uberhaupt een beetje de boel omdraaien. Zeg nou eerlijk mensen, daar gaat het toch niet om? Naasteliefde en zondebesef! Daar gaat het om!

  109. Ettje zegt :

    @JM; Hoezo, zondebesef??? Wij zijn toch verloste mensen?!!

  110. kc zegt :

    weetje ik vind het niet erg ,
    je hoort het wel maar het is vast niet met opzet gedaan dus als je dit liedje zo hoort moet je niet denken dat er iets slechts aan vast zit 🙂

  111. anja zegt :

    ze draaien het niet eens echt om. ze zetten letters op andere plaatsen, dan kan iedereen er een heel ander lied van maken.
    we zingen het zo als het op de cd staat, en niet achterstevoren. ik niet iedergeval, wie luistert nou liedje achterste voren. en als het echt zo was laat de rest ook maar horen dan. en je kan veel dingen bewerken, dusssss ik denk niet dat dit echt is

  112. Roberto zegt :

    @anja: in mijn gemeente wordt alles opgenomen, als je dan de cd van de dienst omgekeerd in de speler stopt loop je zwaar het risico dat die satanische boodschap alsnog uit je speakers komt. En is het je wel eens opgevallen dat het papier omgekeerd uit je printer komt als je bijvoorbeeld de liturgie uitprint?

  113. Remco zegt :

    ZUCHT.. sommige mensen:-|

  114. van Pastoorkramp zegt :

    DE meeste opwekkingsliederen klinken achterstevoren veel beter!

  115. Cor zegt :

    Dit slaat niet aan hoor

  116. senseo zegt :

    tjonge, zoveel onzinnigheid heb ik lang niet gezien

  117. Ruitje zegt :

    ‘Lied 508 dan maar niet meer zingen’, denk ik nu ik dit weet. Schokkend 😉

  118. Luuc zegt :

    De opwekkingsliederen zijn net als de Bijbel geinspireerd door de Heilige Geest. Iemand die dit onderzocht heeft is door de de duivel misbruikt en probeert een iedere christen op deze vreemde manier op een dwaalspoor te brengen.

    Ik trap er niet in!!

    God is goed!

    Amen?

    Gezegend zij Henri! Mensen laat je niet op een dwaalspoor brengen door de Satan!!!

  119. Citroenboom zegt :

    @Luuc
    En de Heilige Geest heeft een slecht besef van de Engelse taal waardoor sommige nummers vleesch noch visch zijn en de teksten kant noch wal raken. Waarbij je het originele nummer moet zien/horen om te begrijpen waar het omging.

    Voorbeeld:
    Als mijn hart zegt ‘ga naar naar Hem toe’
    Dan wacht ik op U.

    QED

  120. Freyja zegt :

    het beste opwekkende ding is een emmer koud water

    Dus God is net zo groot als een emmertje koud water
    oneindige grootheid wijsheid en meer van die onzin zijn vaak mensen die christenen zijn en gehersenspoeld misschien ontnuchteren ze door dat emmertje koud water

  121. betweter zegt :

    sorry hoor maar zijn jullie dom? je hoort wel heel duidelijk wat er onder staat, maar het is dus ook niet gewoon achterstevoren afgespeeld. Het is gewoon een bewerkt liedje…

  122. davey zegt :

    wat erg,nu luister ik nooit meer opwekking.Inderdaad de eindtijd is begonnen.En ik wens de maker van dit filmpje alle wijsheid toe,en ik hoop dat je snel het licht mag vinden.Onze hele gemeente bid al voor je.Omdat we anders toch niks te doen hebben;)

    haha.

  123. GW zegt :

    @ betweter: zou je zelf niet een beetje dom zijn? Je kan prima dit soort effecten krijgen door een liedje achterstevoren te draaien.

    Daarnaast verbaast het me hoeveel mensen blijkbaar met het idee rondlopen dat, als je een opgenomen woord achterstevoren afspeelt, je het God -> dog-effect zou krijgen. Niet dus, je krijgt enorm vage teksten en daar kan, inderdaad, iedereen die het wil iets leuks uit proberen te halen. Of iets satanisch. Of wat dan ook. Waarmee het hele punt gelijk duidelijk is: backmasking is onzin.

  124. Bruno zegt :

    Zopas heb ik naar het fragment geluisterd:
    Ik nodig de makers van dit artikel uit om eens na te denken over het volgende:
    Vermits jullie opzettelijk opwekkingsliederen achterstevoren afspelen, zijn jullie dan ook niet opzettelijk opzoek naar satanistische teksten? Jullie zijn misschien zelf van satan, waardoor jullie dergelijke teksten WILLEN horen waar ze er niet zijn.

    Jullie zijn net als farizeeërs die Jezus trachten te vangen in zijn eigen woorden, en die daar alles voor uit proberen.

    Bedenk dit: onenigheid brengen onder diverse groepen christenen (zoals jullie hier doen) is gemakkelijker, dan eenheid te brengen in het Lichaam van Christus.

    Moge God jullie deze zonde niet aanrekenen.
    God zegen jullie.

  125. John zegt :

    @Bruno.
    Je ziet toch juist dat dit stukje bewijst dat die mensen van opwekking allemaal van satan zijn? Goedgelovig is juist de waakhond die christenen probeert te waarschuwen voor deze schadelijke, gevaarlijke en satanische invloeden van opwekkingsliederen!

  126. Ruitje zegt :

    oeps Bruno, ben je nou zelf ook niet een beetje onenigheid aan het zaaien? Dat achterstevoren draaien wordt echt niet opzettelijk met alle 682 liedjes van Opwekking gedaan, denk ik.
    😉

  127. Bruno zegt :

    Misschien ligt het aan het feit dat ik Vlaming ben, en dus een ander accent heb, maar ik hoor die tekst daar niet in. Degenen die de “kernbom-tekst” erin horen, WILLEN dat er volgens mij in horen.
    Liederen die gemaakt zijn om God te loven en te verheffen dienen niet om omgedraaid te worden. Het is normaal dat je slechte dingen bekomt als je goede dingen omdraait. Het omgekeerde van het goede is het kwade.
    Ik herhaal het: iemands woorden omdraaien (in dit geval letterlijk) is farizeeisch.
    Als iemand uit de Bijbel voorleest en je neemt dat op en laat dat dan achterstevoren klinken … wel ik ben ervan overtuigd dat je dan ook voor verrassingen zult staan, maar daar is Gods Woord niet gemaakt om achterstevoren te draaien. Lees maar de laatste verzen uit het boek der openbaringen.

  128. Bruno zegt :

    Met betrekking tot de Pinkstermensen: de apostelen kwamen eens bij Jezus en zeiden: Heer wij hebben iemand die niet van onze groep is, duivels zien uitdrijven in uw naam, maar wij hebben geprobeerd hem te stoppen. Daarop antwoordde Jezus: “Hou hem niet tegen, want wie niet tegen ons is, die is voor ons”.
    Hebben wij het recht om mensen die hun christen zijn op een andere wijze beleven dan wij te veroordelen? Is Christus is stukken verdeeld (1kor1)? Niet de andere christenen zijn onze vijanden, toch? Wie niet tegen ons is, die is voor ons. Wie niet tegen Christus is, die is voor Christus. Wie in Christus gelooft heeft eeuwig leven. Wat denken jullie?

  129. Johan zegt :

    @ Bruno: Je bent een Belg? 🙂

  130. GW zegt :

    @ Johan: dat zegt hij toch (of het is een heel flauwe opmerking van je ;)).

    @ Bruno: satire, vat ge. Het hele punt is dat de omkering van liedjes altijd wel een dubieuze tekst op kan leveren, zelfs de omkering van een opwekkingsliedje. Waaruit je dus voorzichtig de conclusie kan trekken dat het wel meevalt met die duivelse invloeden in liedjes.

  131. maxplanck zegt :

    Ik ben ook Belg en misschien zelfs een beetje Vlaming, maar niet bekrompen en ik snap zelfs af en toe satire.

    Bruno, je geeft ons een slechte naam. 😀

  132. Bruno zegt :

    Excuseer, ik kwam heel toevallig op deze blog terecht en had dus niet door dat dit een satirische blog is. In dat geval heb ik hier niets meer te zoeken … genoeg tijd verloren.

  133. joppie zegt :

    degene die t gemaakt heeft moet wel veel fantasie hebben in elk geval. ik had m al een keer gehoord, maar vergeten wat er andersom zou moeten worden gezegd. expres niet gekeken dit keer en ik verstond er absoluut niks van…

  134. loadrunner zegt :

    net als in dit youtube filmpje, je hoort wat je wilt horen

  135. goedgelovig zegt :

    @ loadrunner: Leuk clipje. 🙂

  136. Dikke b zegt :

    ik vindt wel dat ze aan hun nederlands mogen werken vooral de uitspraak.
    doet me ook denken aan een stukje van een braziliaans progamma waar iemand aan de hand van engelse woorden braziliaanse zinnen bouwt. echt geniaal

  137. m@rtijn zegt :

    @Bruno Hoezo tijd verloren? Jezelf of je eigen clubje relativeren is geen verloren tijd hoor! We nemen onszelf al te vaak serieus!

  138. Eelxo zegt :

    een beetje vergezucht hoor ! GBY all !

  139. ki rooh tid zegt :

    gooi de kerk om – voor god, schiet op – hoor ik

  140. GP zegt :

    K3 heeft geen verborge boodschap, ze zingen openlijk dat iedereen kan toveren.
    Ze leren de kindere wereldse dingens. Wij kinderen Gods moeten onze kinderen leren GODS geboden.
    Van mensen zonder God kan je niet anders verwachten.

    Maar ik zing wel dat mijn GOD groot is, want dat is de waarheid. Geloof niet wat mensen zonder Gods Geest zegen.

  141. Jesusislove zegt :

    Dit is een leugen! mensen een valse profeet is hier bezig!

  142. Jesusislove zegt :

    42 Wie een van de geringen die in mij geloven van de goede weg afbrengt, zou beter af zijn als hij met een molensteen om zijn nek in zee gegooid werd. 43 Als je hand je op de verkeerde weg brengt, hak hem dan af: je kunt beter verminkt het leven binnengaan dan in het bezit van twee handen naar de Gehenna te moeten gaan, naar het onblusbare vuur. 44 45 Als je voet je op de verkeerde weg brengt, hak hem dan af: je kunt beter kreupel het leven binnengaan dan in het bezit van twee voeten in de Gehenna geworpen worden.

  143. Roos Komies zegt :

    Wat een ONZIN!!!!!!!!!!!
    God wordt hier gewoon groot gemaakt, jullie zijn het die er weer wat van maken, addergebroed!

  144. Marleen zegt :

    Ken je de Mamma Appelsap van 3fm? Daar hanteren ze een ‘klinkt als’ in het Nederlands voor Engelstalige teksten. Dus, dingen die je zou kunnen opmaken uit iets dat er niet is…. Nah, volgens mij zijn ze bij Goedgelovig hëël goed in dat spelletje…… Niet de hele wereld is demonisch;-) een deel, maar veel ook niet! Richt je op GOD in plaats van op alles wat eventueel duister zou kunnen zijn!be blessed!

Trackbacks / Pingbacks

  1. Passage » backmasked praise - 8 mei, 2007
  2. Passage | backmasked praise - 28 mei, 2008