De tweedeling van Ouweneel (2)

Goedgelovig-lezer Woody heeft een oude hobby weer opgepakt en maakte deze cartoon bij het bericht ‘De tweedeling van Ouweneel’. Klik op de cartoon om hem te vergroten. Als hij vervolgens korrelig op je beeldscherm verschijnt, dan nóg een keer klikken voor de maximale grootte.

Tweedeling

28 Reacties op “De tweedeling van Ouweneel (2)”

  1. theozijderveld zegt :

    Interessant plaatje, maar wie moet Ouweneel voorstellen? Of gaat het meer over zijn gedachtenwereld?

    Volgens willemouweneel.nl gaat de samenwerking met TRIN nog steeds zeer voorspoedig.

  2. Aafke zegt :

    Van het rechterplaatje met zwart-wit prediking over hel en verdoemenis word ik niet vrolijk. Dat word ik bepaald wel van de kleurrijke omschrijving van de vermeende glorie Gods op het linkerplaatje.

    Het zou zo maar kunnen dat niets vermoedende bezoekers van de gepresenteerde bijeenkomsten de indruk krijgen te zijn terechtgekomen in een instituut voor ernstig getraumatiseerden.

    Woody, prachtige tekening van een mogelijke tweedeling.

  3. Jeroen zegt :

    Als ik eerlijk ben, vind ik het wel koele gasten op de linker tekening…

  4. Simon van Groningen zegt :

    Val ik nou toch helemaal buiten de boot…is er ook een derde weg?

  5. Jesca zegt :

    @simon… er zijn een hele boel tussenvarianten ook volgens willem ouweneel.

    al geeft dit plaatje volgens mij wel echt heel goed weer hoe ouweneel er (zij het wat kort door de bocht) naast zit.

  6. Pittig zegt :

    Prachtige tekening, Woody! Erg scherp, grappig en trefzeker. Precies zoals Ouweneel de tweedeling in woorden uitdrukte, alleen zijn het ook twee kanten van hem zelf.

    Eventueel een andere uitleg (gewoon wat eerste indrukken):

    Links: de oerchaos van voor de schepping en
    rechts: de situatie na de zondeval.

    of

    Links: de situatie waar Paulus in 1 Korinthe voor waarschuwde.
    Rechts: de situatie waar Paulus in nachtmerries van droomde voordat hij ergens moest spreken.

    of

    Links: Een GG-redactievergadering.
    Rechts: Het dagelijks leven van een GG redactielid.

    Als ik het nog eens bekijk, is de linker helft wat groter en helt het ook over alsof het de rechter helft, inclusief Ouweneel, gaat pletten?

  7. Vleertje zegt :

    Gelukig kan het ook anders…. Poeh….

  8. Jeroen zegt :

    @ Pittig

    Links: de opwekking waar jij van droomt in jouw plaats!
    Rechts: de kerk die jij een zo prachtig onderdeel vindt uitmaken van de PKN

    🙂

  9. Woodyflow zegt :

    @ pittig, het overhellen is wel een grappige observatie inderdaad (heeft ook te maken met dat er meer materiaal is in de linker helft om te tekenen

    rechts wordt dat toch meer tekst (wilde aan de rechterkant eerst alleen maar blablablablabla tekenen, maar goed dan is het misschien niet scherp genoeg 😀

    @ aafke ik wordt van beide zijden niet erg gelukkig

    @ theozijderveld, ik had eerst ouweneel er tussen getekend die het nog eens duidelijk uitlegd – maar ik vond het teveel eer voor hem 😀 ik heb nog wel een leuke cartoon van hem, als je hem wil hebben (viel mij op dat hij erg grote neus en oren heeft 😀

  10. Pittig zegt :

    De Heer heeft heel duidelijk tot ons gesproken: Hij is teleurgesteld door de evangelische praktijk!

    Als dat geen duidelijk woord van de Heer is…

    Zie hier.

  11. Rob zegt :

    @Simon,
    Misschien wel, maar ik denkj dat je die pas vindt als je door rechts heen baggert.

  12. engel zegt :

    @PIttig,

    Misschien moet jij je achternaam maar veranderen! Dan krijg je eindelijk het gezag dat jou toekomt.

    Geloofd zij de Heer!

  13. brambonius zegt :

    derde weg please?

    of moet ik toch moslim worden dan?

    Ash-hadoe alla iellaha iella Allah, wa ash-hadoe anna Moehammadan rassoeloe… [stop]

    misschien toch nog niet, maar wat wel??

    Heer; ontferm U over ons…

  14. Woodyflow zegt :

    @bram

    je wil een derde weg in een tweedeling hmm.. ik weet niet of ouweneel dat wel ziet zitten 😀

  15. Harnoldus zegt :

    Hallo Brambonius,

    ik zie dat jij in tongen Lunt schrijven…

  16. brambonius zegt :

    zoek die tongen maar eens op in google…

  17. Pittig zegt :

    @ Engel

    Ik ken ook een dominee die ds. Van de Ketterij heet. Hij zit alleen in een héle orthodoxe hoek… 🙂

  18. engle zegt :

    @Pittig,

    Dan ben jij het in ieder geval niet….

  19. lolly zegt :

    receive is met ei…

  20. Woodyflow zegt :

    @lolly: scherp opgemerkt (maar waar je ze het dan verkeerd geschreven staan?)

  21. engel zegt :

    @lolly,

    Mensen die deze fout signaleren, maken vaak zelf heel veel andere fouten…..

    http://www.urbandictionary.com/define.php?term=recieve

  22. lolly zegt :

    @engel

    haha, best sneu van me he…

  23. Rob zegt :

    Ik vind het mooi getekend. Bij de kerkbankjes moest ik goed kijken want ik dacht eerst dat het een trap was.

  24. Vinegar zegt :

    Fantástisch getekend!!

  25. Pittig zegt :

    @ Woodyflow

    “Recieve” staat onder de “AAARUGHHAAHH” (sorry als ik dat verkeerd gespeld hebt…) 🙂

  26. goedgelovig zegt :

    @ Pittig: Maakt niet uit, het is toch TRIN-Engels. 😉

  27. Woodyflow zegt :

    @ rob, die kerkbankjes zijn inderdaad met wat perspectief vrijheid getekend 😀

  28. Ruub zegt :

    @woody: goed getekend man