The Faith Tones

Wat hadden gristenen in de jaren ’60 toch heerlijke muziek. Neem nu The Faith Tones met hun hit ‘Jesus Use Me’, al snel het favoriete lied van TV-evangelist Jimmy Swaggart. Daar kan zuster Renate nog een puntje aan zuigen.

19 responses to “The Faith Tones”

  1. Johan says :

    De cover is prachtig. Voor de muziek zouden oordopjes bijgeleverd mogen worden.

  2. thomas1717 says :

    Die linkse had net in zee gezwommen. Er zat nog een kwal op haar hoofd

  3. afolus says :

    Ja, die kapsels zijn helemaal geweldig.
    Opgetist heette dat geloof ik.
    En dan 3 spuitbussen haarlak erin.
    De dames hadden dan een hele dag geen last van muggen..!
    Bij twee van de drie dames vraag ik me trouwens af of het geen “vroege” transgenders zijn…

    Glorie!

  4. Pittig says :

    @ Afolus

    Nu je het zegt: het zijn volgens mij drie mannen. Vrouwen mochten in die tijd nog niet op het podium, dus hebben drie mannen zich zo gekleed en opgetist. Hoe ze die stemmen zo hoog kregen, wil ik niet weten!

  5. ruub says :

    Nja, geef mij toch maar Sonseed. Daar gaan we!!

  6. ruub says :

    En als je Sonseed zegt, dan volgt Wout van Beek al snel. Hoppekee, beentjes in de lucht!

  7. ruub says :

    En speciaal voor alle afvalligen en heidenen op GG, nog zo’n fijne kraker. Inhaken maar.

  8. Bokkepoot says :

    @ruub

    Geweldig! Verrukkelijke liederen om de dag mee te beginnen. Kan er weer helemaal tegenaan vandaag.

    Werkt ook goed tegen obstipatie trouwens.

  9. afolus says :

    @Pittig
    Ik krijg hele vreemde plaatjes door bij je opmerking over het hoe en waarom… 😄
    @ruub
    Broeder van Beek is door jou dagelijks een aantal keren het middelpunt van mijn bestaan, sinds ik zijn wonderschone lied “Telefoon vol Glorie” als ringtone heb ingesteld.

    Deze momenten van blijdschap gaan we nog missen na 23 maart…

  10. TommyLee says :

    Ouwe krakers uit de zestiger jaren: Geef mij maar Mary en Thea Verheij van “De Zingende Zusjes” of onze vriend Johan Th. met zijn BBC Combo

  11. TommyLee says :

    Alles beter dan die weeïge relipop die ik in mijn zenderpakket van KPN heb: Jaisus, Jaaaaaisus.of het gekweel op goed nieuws radio!

  12. TommyLee says :

    De muziekstijk van die “meisjes”heeft wat weg van Tennessee Ernie Ford met zijn pianopingeltje.Geef mij Bill Gaither met zijn homecomings op family7 alhoewel die ook helemaal in het verleden leeft.Weet je nog wel, oudje!

  13. Bokkepoot says :

    @ruub

    Vandaag nog een nominatie a href=”https://goedgelovig.wordpress.com/2014/03/07/het-einde-der-tijden/”>binnengekomen voor bij je lijstje. :-S

    Het duurde even voor ik doorhad dat dit misschien geen cabaret is. Misschien, he. Nou ja, ik weet het eigenlijk niet. Kijk, ik probeer altijd het positieve in de mens te blijven zien. Vandaar dat ik er toch maar van uit ga dat dit cabaret is. Dat voelt gewoon beter.😦

    Heb momenteel wat last van spontane zure oprispingen maar dat zal wel komen door die buikgriep waar ik al twee dagen last van heb.

  14. mafchauffeur says :

    @Bokkepoot: ik ben een groot fan van Tapley. Hij heeft gevoel voor humor en zelfs zelfspot.

    Maar cabaret? Nee, hoe luchtig hij zijn boodschap soms ook brengt, hij is heel stellig, bloedserieus en volstekt overtuigd van zijn gelijk.

    Een soort Herman Boon dus, maar dan zonder gekke bekken trekkerij.🙂

  15. Bokkepoot says :

    @mafchauffeur

    Nee, hoe luchtig hij zijn boodschap soms ook brengt, hij is heel stellig, bloedserieus en volstekt overtuigd van zijn gelijk.

    Ik geloof je.
    Maarre…. de *kuch* muzikale verpakking? Ook serieus?🙄

  16. Bokkepoot says :

    @maf

    Een soort Herman Boon dus, maar dan zonder gekke bekken trekkerij. :-)</blockquote?

    Ligt de Visie van deze week bij jullie ook ondersteboven op tafel?😕

  17. ruub says :

    @bokkepoot
    Mijn hemel, de hel bestaat. Republikeinen met een keyboard en ook nog comic sans in de ondertiteling.

  18. mafchauffeur says :

    @Bokkepoot: Visie???? EO-Visie?

    Koers, Uitdaging, de bronnen van F.O. Quest, Donald Duck, Arts en Auto, ANWB Kampioen: daar zitten best wel titels bij waar ik niet daverend enthousiast over ben.

    Maar een abo op Visie hebben we nooit gehad. Gaat ook niet gebeuren.🙂

  19. Bokkepoot says :

    @maf

    Tja. Ingesleten gewoonte? Weet al 35 jaar niet beter.🙂

    Lees er verder nauwelijks in en ik kijk sowieso al geen tv dus daarvoor heb ik het niet nodig. Maar Visie is één van de weinige links naar mijn ‘vorige leven’ die ik nog in bezit heb, misschien dat ik het daarom nog niet heb opgezegd. Hij ligt verder ook niet in de weg.

    Behalve op momenten zoals deze week, wanneer dit soort foto’s uitvergroot op de voorkant wel erg goed meewerken bij het losmakingsproces.😕