Slotfeest GG in Dwaze Zaken

Goedgelovig sluit haar 7-jarig bestaan op zondagmiddag 23 maart af met een bijzonder slotfeest op de plek waar het volgens de GG-mythologie allemaal begon: kunstcafé Dwaze Zaken in Amsterdam. Het café is voor deze gelegenheid exclusief afgehuurd.

ggslotfeest

De organisatie van de meet-up is in handen van de Dwaze Schare, de reageerders-community van Goedgelovig. Voor deze bijzondere gelegenheid is iedereen die de afgelopen 7 jaar aan het succes van de site heeft bijgedragen uitgenodigd: columnisten, tekenaars, vaste reageerders, tipgevers, Gouden Bikini-winnaars, en satirische mikpunten.

Het programma van de middag wordt later bekend gemaakt. Drankjes en versnaperingen zijn net als bij eerdere meet-ups voor eigen rekening.

32 responses to “Slotfeest GG in Dwaze Zaken”

  1. afolus says :

    Het lijkt mij heel leuk als we ook Frank Ouweneel en zijn echtgenote in eigen persoon zullen ontmoeten.
    En vrrrrienden dat kan zo maar gebeuren want ’s morgens zijn ze in den Haag, dus op de terugweg naar het fraaie Drenthe kunnen ze makkelijk nog even aanwippen.

    O welk een glorie zal dat zijn… 😄

  2. De Belg! says :

    Wat moet ik toch op mijn werk gaan opzoeken als goedgelovig ermee stopt?
    Hopelijk is er ook een Belgische variant voor dit feest?
    Het zou toch fijn geweest zijn te weten waar al die reageerders vandaan kwamen.
    Maar soit, dan maar terug gaan bidden, een uurtje per dag om mee te beginnen, bidden voor de opwekking die gaat komen.

  3. mafchauffeur says :

    Hopelijk is er ook een Belgische variant voor dit feest?
    Het zou toch fijn geweest zijn te weten waar al die reageerders vandaan kwamen.

    Gewoon een leuk stedentripje boeken naar het gezellige Amsterdam.

  4. ardbeg10y says :

    Ik verwacht wel dat er een groep mensen staat te evangeliseren, net als op de Veluwe bij de zg. refo-cafe’s.

  5. engel says :

    Drankjes op kosten van Geodgelovig???

  6. goedgelovig says :

    @engel: Drankjes en versnaperingen zijn net als bij eerdere meet-ups voor eigen rekening.

  7. mafchauffeur says :

    @GG: heel verstandig, met al die whisk(e)y drinkers.

  8. engel says :

    @GG,

    Maar een afscheids (cq opheffingsfeest) is toch van een andere orde dan een “gewone” DS bijeenkomst? Het is immers beter te geven dan te ontvangen.

  9. goedgelovig says :

    @engel: Zeker. GG heeft 7 jaar lang alles gegeven wat ze had. Vind je dat niet genoeg?

  10. jopie says :

    haha, drankjes op rekening van jou dus engel? Ik houd ook van whiskey.

  11. beervis says :

    Is er geen subsidie of fonds om aan te schrijven?

  12. Boktor says :

    Staal al lang in mijn agenda. Zin in!

  13. De Dichter says :

    Misschien wil trin nog wel wat schenken, ze zijn immer anbi geregistreerd.

  14. Hendrik says :

    @Beervis Als Fonds zou je Kerk en Wereld kunnen proberen, thema ‘Levensbeschouwelijke ontmoeting’:
    http://www.kerkenwereld.nl/subsidieaanvragen/themas-2012-2014/4-levensbesch-ontmoeting

  15. Case says :

    Hoe laat begint de uitvaart?

  16. Truusje says :

    Case ik denk ook dat het nep is hoor, want er is helemaal geen tijd dat het begint of eindigt. Ik was van plan samen met Grietje te gaan. Maar ik heb geen zin om daar voor gek te staan omdat het iemand zijn stomme grapje is…
    Was wel leuk geweest om sommige mensen te ontmoeten. 🙂 Jammer… 😦

  17. engel says :

    @Truusje,

    Het is van 14:00 tm 17:00 zoals elke keer. Je was er de vorige keer toch ook bij? Ik heb nog gezellig met je gepraat.

  18. engel says :

    Zie helemaal rechtsboven op deze onvolprezen site.

  19. wilfred80 says :

    @engel: Heb jij met Truusje gepraat? En, lijkt ‘ze’ een beetje? 😉

    @Afolus: Ik vrrreees dat dit niet in de agenda van Frank past. Dwaasheid is des duivels oorkussen. Of zo. 😉

  20. engel says :

    @Wilfred,

    Als Truusje is wie we denken dat ze is, dan heb ik uitgebreid met haar gesproken. Tel er 30 jaar bij op en ze lijkt aardig op de foto. En met wat grijs haar uiteraard.

  21. rob says :

    @Engel

    Heeft Truus inmiddels ook een baard?

  22. engel says :

    @rob,

    Nee. Ik ga er vanuit dat Truusje een vrouw is. Heb jij al een baard?

  23. rob says :

    @Engel

    Ondertussen ene hele lange, maar die scheer ik af bij alle dwaze schare bijeenkomsten, ik wil de mensen niet laten schrikken 🙂

  24. mafchauffeur says :

    Dat wordt zo wel een druk weekend, maar het is te doen.

  25. puberapostel says :

    @De belg – ik ben ook niet bij met dit Amsterdams imperialisme, dus ik neem geen zeeuwse bolussen mee. En waarom zou een gelovige uberhaupt een opwekking willen – http://puberapostel.wordpress.com/2014/03/14/waarom-wij-geen-opwekking-willen/
    (sorry voor de opmaak – wordt aan gewerkt)

  26. beervis says :

    @Pa

    Je draagt een aardig steentje bij in het voorkomen van een opwekking 😉

  27. puberapostel says :

    Ik vrees dat ik moet bedanken voor deze meeting – helaas! Ik reis nogal wat af de laatste tijd en het wordt wat te. Erg jammer!
    En aangezien de tienden van mijn internetbediening nogal op zich laten wachten, is het gezien mijn budget ook niet haalbaar. En nee – verplaatsen in de Geest heb ik nog niet onder knie helaas 😉
    Maar bid en vast – misschien bedenkt ik me nog…

  28. engel says :

    @puberapostel,

    Wat zouden we zijn zonder jouw bemoedigende profetieen?

  29. puberapostel says :

    …op een website vol spelfouten. Ik zie dat het grote verval al is ingezet;-)

  30. puberapostel says :

    Ok misschien kom ik alsnog, maar zoek wel een Amsterdammer met een bank of logeerbed – anders komt er alsnog een begrafenis als ik gehaast op de terugweg in een Fyra verongeluk

  31. Hendrik says :

    Ik heb helaas niet de vrijmoedigheid ontvangen om bij dit Slotfeest aanwezig te mogen zijn. De uitnodiging om op te gaan naar de “Prins Hendrikkade” was naar mijn overtuiging voor mij in mijn menselijke bestaan teveel eer.
    Mijn poging om in de geest aanwezig te zijn heb ik ook moeten laten varen… (van onze Predikant-Directeur…)

  32. Wilfred says :

    @Hendrik: Spijtig, we hadden graag een buiging voor je gemaakt. Nu moesten we het doen met de Butler. Die gelijk de gelegenheid te baat nam om de bloemen buiten te zetten! 😉