De Opwekkingsliedjesgenerator

Wil je een praiselied schrijven, maar heb je even geen inspiratie? Geen enkel probleem, met deze Opwekkingsliedjesgenerator kun je toch een uniek praiselied in elkaar draaien en indruk maken in de komende dienst.

Rol Kolom 1 Kolom 2 Kolom 3 Kolom 4
1 Jezus aanbidden heilige naam
2 Vader verheerlijken waardige glorie
3 Heer prijzen machtige goedheid
4 Geest houden van glorieuze macht
5 Redder verhogen gezegende wijsheid
6 Schepper verheffen wonderschone werken

Dit is het geheim van elke succesvolle praiseliedjesschrijver. Rol met de dobbelsteen en zet de uitkomst in deze speciale formule:

Kolom 1 , wij Kolom 2 uw Kolom 3 Kolom 4 (x5)

Heb je meer coupletten nodig, gebruik dan een van de andere woorden uit de betreffende kolom en vervang ‘wij’ door ‘ik’. Dit geeft het lied een meer persoonlijke beleving. Daarna switch je weer naar ‘wij’ voor de collectieve afsluiting. Als het lied meer complexiteit nodig heeft, herhaal het woord uit kolom 1 dan zo vaak als nodig is om in trance te raken.

Vergeet niet je lied te copyrighten,Β zodat je geld kunt verdienen aan de licentieregeling.

16 responses to “De Opwekkingsliedjesgenerator”

  1. Bokkepoot says :

    Geniaall!πŸ˜€

  2. Afolus says :

    Ik houd hiervan
    En ervaar een machtige glorie

    Amen, sjabba πŸ˜‡

  3. beervis says :

    Alleen jammer dat er geen arend tussen staat.

  4. FlevoA says :

    Ik zat toch ergens anders aan te denken bij een gulle gift van hemelse kwaliteit, maar dit is ook wel een heel erg leuk cadeautjeπŸ™‚

  5. Geertje says :

    πŸ™‚

  6. Bokkepoot says :

    *gaat op zoek naar dobbelsteen*

  7. Keietrekker says :

    Wie haalt hier inspiratie uit om alsnog opwekkingslied 666 te maken.

  8. Bokkepoot says :

    *download ‘Dobbelstenen’ app op z’n Windows Phone*

  9. Bokkepoot says :

    Nou, daar gaat ‘ie!πŸ˜€

    Vader wij prijzen uw gezegende wijsheid (5x)

    Hmmm….. niet echt overtuigend nog.πŸ™„
    Wacht, ff opnieuw:

    Jezus wij aanbidden uw waardige naam (5x)

    Gaat de goeie kant op, maar het is het nog net niet helemaal.
    Wacht, misschien moet ik het aantal herhalingen aanpassen.

    Jezus wij aanbidden uw waardige naam (10x)

    Hmmm… het legt iets meer gewicht in de schaal…. maar toch – nee.😐

    *schudt met telefoon*

    Redder wij houden van uw machtige macht (15x)

    He bah.😑

    Maar hee…. wacht ff!πŸ˜€
    Als ik nou gewoon eens het principe van de fruitautomaat handteer?

    Redder wij houden van uw machtige wijsheid (15x)

    Bijna. Beetje te abstract nog.

    Jezus wij houden van uw machtige wijsheid (15x)

    Nou, hier doe ik het mee, hoor. Vind het wel goed zo.

    —————–

    Zo, wie doet complet 2?πŸ˜€

  10. Maar1mening says :

    Goed dat de stekker eruit gaat!
    GG, jullie scherpzinnige blik zal ik missen, maar die paar droevige no-lifers (uitzonderingen daargelaten) die al jaren niets zinnigs meer toevoegen, maar onvermoeid inspiratieloos dagelijks dezelfde flauwe inkoppertjes maken in deze speeltuin voor infantiele aandachtstrekkers kunnen hun sneue kunstje eindelijk ergens anders proberen.
    Tip: Kijk eens in de spiegel en word volwassen!

  11. DsDre says :

    Ik ben benieuwd welke dobbelsteen Maar1mening heeft,

  12. Afolus says :

    @DsDre
    Maar1mening heeft slechts één mening en dat is in sektarische kringen niet ongebruikelijk. Daarnaast vertoont deze medebroeder of -zuster op deze zaterdagochtend ook nog de gave van azijnpissen.

  13. DsDre says :

    Het opwekkingslied wat alle andere overbodig maakt

    Jezus wij verhogen uw heilige naam
    Vader wij verhogen uw heilige naam
    Heer wij verhogen uw heilige naam
    Geest wij verhogen uw heilige naam
    Redder wij verhogen uw heilige naam
    Schepper wij verhogen uw heilige naam

    Mijn Jezus ik verhoog uw heilige naam
    Mijn Vader ik verhoog uw heilige naam
    Mijn Heer ik verhoog uw heilige naam
    Mijn Redder ik verhoog uw heilige naam
    Mijn Schepper ik verhoog uw heilige naam

    Mijn geest ik verhoog de heilige naam van Jezus
    Mijn geest ik verhoog de heilige naam van de Vader
    Mijn geest ik verhoog de heilige naam van de Heer
    Mijn geest ik verhoog de heilige naam van de Geest
    Mijn geest ik verhoog de heilige naam van de Redder
    Mijn geest ik verhoog de heilige naam van de Schepper

    Jezus wij aanbidden uw heilige naam
    Vader wij aanbidden uw heilige naam
    Heer wij aanbidden uw heilige naam
    Geest wij aanbidden uw heilige naam
    Redder wij aanbidden uw heilige naam
    Schepper wij aanbidden uw heilige naam

    etc.

    Dat gaat uiteraard niet gebeuren want daarmee droogt de bron voor stichting Opwekking en alle evangelische boekhandels op en daar gaat het toch al niet zo goed mee.

  14. beervis says :

    @maar1mening

    no-lifers? Vind ik wel een beetje extreem om tot zo’n conclusie te komen, na het struinen door wat meningen. Ik vind het hier het zo nu en dan best interessant. Alleen ik geef je gelijk als het gaat om onderwerpen als: feilbaarheid van de bijbel en het bestaan van God. Of dat er weer bezig is met het politiekcorrecte levensgevoel. (gevoel wat ik weleens deel met @rob) Maar als je het iets vaker volgt en ontvankelijk bent voor meerder meningen kom je tot de conclusie dat ‘no-lifer’nogal veroordelend is. Maar misschien ben je geen christen, dat maakt het oordelen natuurlijk een stuk legitiemer.

  15. Pittig says :

    Oh heerlijk dit!πŸ™‚

    En eigenlijk wel schokkend dat het zo goed klopt…

    Suggestie aan St. Opwekking voor eis aan nieuwe Opwekkingsliederen: ze mogen geen enkel woord uit deze kolommen meer bevatten!

    Zo kan Opwekking zorgen dat er creativiteit en afwisseling in de bundel komt en dat de breedte van de bijbel erin terug te vinden is. Juist voor mensen die zeggen dat de volledige bijbel Gods Woord is, maar vervolgens heel veel gedeelten in hun liederen negeren, lijkt me het huidige gedrag een doodzonde.

  16. Sueigilera says :

    Geweldig! Gooi dan ook nog een keer met de dobbelsteen om te bepalen hoe vaak alles moet worden herhaald. Zoveel mogelijkheden: 6x6x6x6=1296 heerlijke opwekkende liederen ( -1, namelijk lied 666) Dat dobbelen is natuurlijk van satan, elke keer die zes mogelijkheden schrikt nogal af, vooral als je het met elkaar moet vermenigvuldigen. 6x6x6…..😈

    Maar de oplossing om het gespeel met dobbelstenen te vermijden is diep in gebed gaan en voelen hoe de heilige geest gaat schuiven in je binnenste. Zo krijg je dan goddelijke aanwijzingen de juiste woorden met elkaar te combineren.

    Je kat likt zes keer aan haar pootje, Schepper uit kolom 1
    gevoel in je hart, duidelijk een boodschap van god, verhogen uit kolom 2
    Je kind heeft een 3 voor wiskunde gehaald die dag, machtige uit kolom 3
    De gloriestoel is onmiskenbaar een goddelijk instituut, glorie uit kolom 4

    Schepper, wij verhogen uw machtige glorie.
    (6x) omdat je net naar utopia kijkt op sbs 6

    Voor de melodie zal ook wel een generator te maken zijn. Als het maar niet te veel tonen bevat, vooral de hoogte ingaat bij het einde van de regel en dan woorden uit kolom 4 nogal langgerekt laat horen, dan weet je dat je een wonderschone ingeving hebt gehad van de almachtige vader.