God is echt en kost € 10.000

godisrealDavid Zeurensen heeft weer een financiële nood. “We hebben op dit moment een grote ommekeer nodig. Veel inkomsten zijn weggevallen en er is niets bijgekomen.”

Huh? Inkomsten weggevallen? Dat zal toch niets te maken hebben met zijn woonboerderij met fokpaarden? Het mag te hopen zijn dat zijn lezers niet zelf zijn gaan nadenken. Godsmannen horen wel door goedgelovigen te worden onderhouden in hun levensstijl.

Deze keer gaat het om de website GODISREAL.info. Zeur heeft daar hard aan gewerkt en gooit er meteen drama tegenaan:

“In naam van Jezus wil ik je vragen: vecht je met me mee, om verloren mensen te bereiken via deze site? Ik heb echt alles op alles gezet om deze site van het hoogst mogelijke niveau te maken, zowel qua vorm als inhoud. Maar voor de bekendmaking van de site heb ik de hulp van krachtige medestrijders nodig.”

Met ‘krachtige medestrijders’ worden donateurs bedoeld.

“Elke kleine gift is welkom natuurlijk. Alle beetjes helpen. Maar ik wil je aanmoedigen om eens een grote gulle gift van hemelse kwaliteit te geven voor dit levensreddende werk. Met een budget van ongeveer 10.000 euro zou ik de site al redelijk goed kunnen lanceren. Dat is heel bescheiden, als je bedenkt dat grote goddeloze sites er vaak een miljoen euro tegenaan gooien om door te breken op internet. De bedragen die goddelozen uitgeven om op internet te scoren zijn a-s-t-r-o-n-o-m-i-s-c-h. Maar hun bereik is dan ook duizelingwekkend! Miljoenen bezoekers per maand zijn heel normaal, voor dat soort sites.”

Wat zegt Zeurensen hier nu? Hoe meer geld, hoe meer bezoekers? Dan heeft GG het al die jaren dus helemaal verkeerd aangepakt. We zijn organisch naar 150.000 bezoekjes per maand gegroeid zonder dat onze lezers er een miljoen euro tegenaan hebben gegooid. Facebook heeft het ook zo klunzig aangepakt. Organisch naar een miljard gebruikers gegroeid zonder miljoenen te investeren in Google Ads of bannertjes op allerlei websites.

Maar Zeur ratelt lekker door:

“Een miljoen euro is ondenkbaar voor ons, maar 10.000 zou ook al een goede start kunnen zijn voor GODISREAL.info. Maar dat is enkel mogelijk als iedereen die dit leest besluit de handen uit de mouwen te steken en samen met mij de oorlog aan te gaan met de duisternis, die internet wil domineren, om miljarden mensen te verdoemen.”

Je kunt de Heer voor je karretje spannen, maar Satan dus ook.

“Ik geloof dat God ons wil gebruiken om zijn verlossende licht te verspreiden op internet. Wil je samen met God en ons meestrijden, door je uiterste best te doen? Wonderen gebeuren niet als we voorzichtig en aarzelend zijn, maar als we ons helemaal geven. Alleen als je echt snapt hoe levensveranderend deze site is, wat de impact hiervan kan zijn wereldwijd, zul je begrijpen hoe oneindig krachtig en letterlijk levensreddend het is om hierin te investeren.”

Nee, dit is geen manipulatie. De zonen Gods worden pas openbaar en Jezus komt pas terug als Zeur z’n website heeft gelanceerd. Daarom kan hij rustig stellen dat God rechtstreeks door hem heen spreekt.

“Strijd je mee? Doe aub een krachtige en doorbrekende gift om GOD IS REAL wereldwijd te lanceren! Laten we met zijn allen actie ondernemen en deze site geweldig lanceren op internet, zodat hij gaat scoren in Google en miljoenen zoekende mensen verbaasd zullen zijn, als ze op onze site de levende God leren kennen en verlost worden door Jezus Christus.

Satan doet alles wat hij kan om internet te domineren en overal sites tegen God te plaatsen. God wil ons gebruiken om sites te maken die mensen RECHT IN ZIJN ARMEN DRIJVEN. Laten we ons gedragen als echte strijders, niet als onverschillige religieuze christenen. Vecht mee, voor de verlossing van de miljoenen mensen die op internet ronddolen als schapen zonder doel, zonder herder en die in de klauwen van de ontelbare wolven vallen of verstrikt raken in de giftige doornstruiken.”

Jemig, de man had acteur moeten worden. Hij eindigt zijn sales pitch met een bedankje in Jezus’ naam en zijn banknummer. Wat zal Jezus blij zijn met zo’n toegewijde dienstknecht. Had Hij Zeurensen maar bij zich gehad in AD30, dan was fondsenwerver Judas overbodig geweest.

37 responses to “God is echt en kost € 10.000”

  1. Afolus says :

    Wat mij betreft moet David aankloppen bij zijn geliefde Renate.
    Laat haar de spaarpot pakken en doe dan samen een “Sarfatje”..
    Dan stromen de euro’s als warme zalfolie.
    Dan zal ook blijken dat die €10.000 veel te laag is ingeschat.
    God kan en wil veel meer…..

    Wat een heerlijke glorie..
    Sjabba, amen 😎😇

  2. bottel says :

    om te kotsen

  3. loofboom says :

    € 10.000 voor een website gemaakt in WordPress met een template van 40 dollar? (http://themeforest.net/item/fearless-bold-modern-responsive-magazine/5100272) Hosting zal ‘m ook de kop niet kosten, alles staat bij GoDaddy.com. David zou voor de overheid moeten gaan werken!

  4. JoostvG says :

    Misselijkmakend dat er weer eens ‘in Jezus naam’ om geld wordt gebedeld. De naieve gelovige kan dan natuurlijk niet weigeren!

    Ook eng dat ik sinds kort (pas) weet dat ie zich ophoudt binnen een straal van 15 km..

  5. beervis says :

    Hoe weet je dat het Sor vanuit God spreekt? Normaal gesproken stamelt hij, maar bij zaken Gods niet, net als mozes. Ik denk dat Sor het is.

  6. JoostvG says :

    Wat is de bron, trouwens? Een Lifeletter?

  7. mafchauffeur says :

    @JoostvG: bron is de LifeLetter van 17 februari 2014, getiteld: “Belangrijke vraag voor jou”.

  8. JoostvG says :

    Die heb ik helemaal niet gehad… De laatste die ik heb is van 14 feb (“Het wondermooie licht van Jezus’)..

    Ik kan vanavond even langsfietsen met de 2 euro die ik nog aan cash heb… Het blijkt maar 8 km te zijn.

  9. Star says :

    We kunnen intussen een lijst maken van de meest schandalige profiteurs op kosten van goedgelovige en -helaas-niet denkende mensen. En dat allemaal in Jezus Naam.Ja dat werkt altijd goed.Het valt nog mee dat Zeurensen er niet achteraan zegt dat God de blijmoedige gever liefheeft.Wat deze leugenaar met Maasbach, Hour of Power, Hans Groenveld enz gemeen heeft is: dat hij zelf het werken niet heeft uitgevonden. Geld vergaren doen ze waar ze maar kunnen. En dat het niet denkende deel van de wereld altijd nog groter is dan het denkende deel, (wat natuurlijk als ongelovig bestempeld wordt) dat is wel duidelijk. Hour of Power heeft intussen na het debacle in Garden Grove en 57 miljoen tekort/schuld uitgevonden dat ook zogenaamd zorgen voor arme zwarte kinderen de directeur van een fors salaris kan voorzien. Dat er maar een heel klein deel van de euro daar terecht zal komen is bijzaak uiteraard. Bovendien hébben ze daar mee voor een euro. Hans Groeneveld zamelt geld in voor Joyce Meyer op SBS6 en uiteraard meteen voor zichzelf, Jan v.d. Bosch voor Joni. Niemand komt op het idee om Rouvoet te gaan helpen die roerend voor de prostituees zorg daar in Amsterdam, want dat levert namelijk niets op.
    De graaiers zitten dus niet alleen in Den Haag of in de toppen van de bedrijven/banken.Ze zitten vooral ook onder de zogenaamde godsmannen die als maar blijven roepen: dat zij een hobby hebben en dat wij die moeten betalen.Werken is voor de domme massa, die ze aanspreken op hun door hard werken verkregen geld, zodat ze weer achterover kunnen leunen en kunnen zwijmelen over hoe goed God voor hen zorgt. Zum kotsen

  10. mafchauffeur says :

    @JoostvG:

    langsfietsen met de 2 euro die ik nog aan cash heb

    Dan moet je ook niet verbaasd zijn dat je de financiële lifeletter niet krijgt.

    Aan armoedzaaiers heb je niet veel in het Koninkrijk, die hebben een verkeerde “mindset”.😉

  11. joost says :

    afolus
    Als DS gaat aankloppen bij zijn nachtegaaltje stelt zij misschien voor om een concert te geven. Ik geloof dat er minimaal wel 100.000 mensen zijn die grif een euro of meer zullen betalen om haar NIET te hoeven horen zingen. Gemakkelijk en snel verdiend dus. Kan hij wel 10 websites openen.
    joost

  12. joost says :

    HUH.. ander plaatje???
    joost

  13. joost says :

    Oh gelukkig weer mezelf. Begon al te denken dat ik een gespleten persoonlijkheid was. Pffff.
    joost

  14. PietV. says :

    Wanneer gaat hij op zoek naar een echte baan?

  15. goedgelovig says :

    UPDATE: Uit een interview met sektoloog Bram Krol:

    Zijn er de laatste tijd in Nederland nog grensoverschrijdende sekten opgericht?
    Ja. Er is nu bijvoorbeeld Sound of Heaven, met een leider, David Sorensen, die beweert doden op te kunnen wekken. Hij zegt ook dat hij zijn hele leven niet goed kon spreken omdat hij stotterde, maar merkte dat dat ophield toen God via hem begon te spreken. Hij gaat regelmatig op een felgekleurd stoeltje in een drukke winkelstraat zitten en bidden – daarmee zouden zieke mensen genezen worden. Dat dient dan als bewijs dat God bestaat, en bewijzen dat God bestaat is altijd een goede manier om volgers te krijgen. Inmiddels heeft hij daarom een groep volgers om zich heen verzameld, maar ik denk dat hij het charisma en de leiderschapskwaliteiten mist om echt succesvol te worden.

    Bron: http://www.vice.com/nl/read/bij-een-sekte-valt-er-altijd-wel-wat-te-beleven

  16. mafchauffeur says :

    Die Bram. Haalt Plat en Zeur door elkaar. Blijkbaar geen nauwgezet GG lezer.🙂

  17. JoostvG says :

    ‏@JoostvanGelder 2h
    Ik blijf het misselijkmakend vinden hoe @ontdekgod ‘in naam van Jezus’ vanuit z’n kapitale woonboerderij om geld durft te bedelen. #fb

    @JoostvanGelder 2h
    Toegegeven: hij maakt veel mooie dingen maar hiermee misbruikt @ontdekgod de naam van Jezus, voor eigen gewin (=geld. Mammon?). #fb

    @JoostvanGelder 2h
    Ik blijf het manipulatie vinden (‘in Jezus’ naam’) maar @ontdekgod zal wel weer vinden dat de satan mij dit influistert…

    @ontdekgod 11m
    @JoostvanGelder Jammer hoe diep haatdragend je bent jegens mij, hoewel ik al 20 jaar alles gratis doe. Lees dit eens: http://goo.gl/VGpcr6

    @JoostvanGelder 8m
    @ontdekgod je manier van antwoorden zegt genoeg, David. Ik ben niet haatdragend jegens jou, maar in naam van God bedelen om huizen … (1/2)

    @JoostvanGelder 6m
    @ontdekgod .. en boten, daar raak ik teleurgesteld van.. (2/2)

  18. JoostvG says :

    Davis is boos op me😦

  19. JoostvG says :

    *David

  20. Oscar de Tweede says :

    Onze Zeur heeft een droom. Ik respecteer die droom. Nou ja, ik laat hem zijn droom houden. Geen kwaad woord erover. Maar de realisatie van die droom legt hij neer bij zijn volgers en wel met het volgende verdienmodel. 1. Zeur maakt de levensreddende site. 2. Dezen en genen financieren de site plus het verder werkeloze leven van Zeur. 3. God krijgt er een groot aantal volgelingen bij. 4. Zeur claimt die nieuwe volgelingen. 5. Dezen en anderen financieren weer iets nieuws. 6. Etc. etc.
    Ik heb ook een droom. Ik droomde, dat een Belgische man, woonachtig in de buurt van Deventer, in een fabriek aan de slag gaat en ontdekt, dat zijn inkomsten dan veel stabieler zijn. Hij krijgt een hekel aan bedelende mannen, die niet zo veel uitspoken.

  21. afolus says :

    @Oscar de Tweede
    Je hebt geen kwaad woord over de droom van Zeurensen.
    Maar tussen de regels door vind je hem eigenlijk een luie donder.
    Ik heb je over anderen ook wel dergelijke kwalificaties zien maken.
    Waar zit je frustratie…?

  22. Johan says :

    Ik weet niet of het juridisch gemotiveerd is, maar het lijkt me handig om het beestje bij de naam te noemen, nl David Sörensen. Dan komen pagina’s over deze charlatan zoals deze waar ze horen, nl. bovenin Google.🙂

  23. mafchauffeur says :

    De bewijzen stapelen zich op. God Bewijzen – nu eens niet in Amersfoort, maar in Wilp.🙂
    http://www.real-life.nl/bestaat-god/

  24. Dutch Hermit says :

    @Mafchauffeur
    Fraaie ‘no true scotchman gooit hij eruit:

    Als je bijvoorbeeld kijkt naar de duizelingwekkende complexiteit en het extreme technische vernuft van de natuur, dan ontkomt een eerlijk denkend mens niet aan de conclusie dat al die wonderen door een geweldig machtig God geschapen moeten zijn.

    Ook opvallend dat hij naar geen enkel wonder linkt.

  25. lieveheersbeest says :

    die Bram Krol heeft trouwens een typerend sektarisch geschoren baardje, waar je mee omgaat…

  26. mafchauffeur says :

    Een nieuwe LifeLetter. Met een bijzonder moment van (zelf?)reflectie. Zeurensen heeft er “op zich” begrip voor dat men bovenstaande brief manipulatief vindt.

    Maar ja, hij heeft ‘m niet zelf geschreven.

    Beste Strijders,

    in de vorige brief voor de strijders heb ik jullie “in Jezus’ naam”opgeroepen om mee te strijden voor de wereldwijde lancering van de website GODISREAL.info Ik heb de kritiek gekregen dat dit manipulatie is, wat ik op zich wel kan begrijpen. Ik wil hier even iets over zeggen.

    Ik had dit niet gepland om het zo te schrijven. Ik had net een gebedstijd met God gehad en had zijn tegenwoordigheid heel intens ervaren.

    Heel mijn lichaam beefde en zinderde door de sterke tegenwoordigheid en kracht van de heilige Geest.

    Als je zo vervuld bent met de Geest van God, zie je dingen heel anders, en dan beoordeel je dingen heel anders. Ik schreef de brief met vraag om steun voor de website vlak na deze tijd van gebed en ik was helemaal vol van het vuur van God, dat brandt om mensen te verlossen.

    De roep om mee te strijden voor de verlossing van miljoenen mensen is dan ook niet dwingend bedoeld, zoals ons menselijk vlees kan denken, maar de boodschap is: dit is niet louter een mens die het vraagt, maar Jezus brandt van vurige bewogenheid voor de mensen die verloren gaan.

    Hij roept ons op om met HEM mee te strijden, zodat ZIJN verlossing die mensen kan bereiken.

    Wij begrijpen dat niet. We leven voor onszelf, zien alleen onszelf, beseffen niet de vreselijke hartverscheurende realiteit van mensen die verloren gaan voor eeuwig. God ziet dat wel, Hij begrijpt dat wel.

    Toen ik de brief schreef, zag ik mezelf tot mijn eigen verbazng schrijven: In Jezus’ naam vraag ik je… Ik stopte even en dacht ‘he, kan ik dat wel zo schrijven?’

    Maar ik besefte dat ik dit niet zelf deed, maar de heilige Geest die in me is.

    Hij maakte op die manier duidelijk: Jezus doet de oproep naar zijn dienaars om te strijden voor de verlorenen.

    Als je geen bewogenheid hebt voor verloren mensen, begrijp je dat niet. Alleen als je hart zelf gebroken is door het gebroken hart van God, snap je dat. Dan voel je Gods diepe verdriet.

    Ok, dat is dus bij deze rechtgezet.

    Dus nogmaals:

    Ik weet dat er een groot wonder nodig is, om de site GODISREAL te doen doorbreken op internet.

    De concurrentie is immers enorm. Maar het is mogelijk, als we ons hart openen voor de liefde van God, die intens brandt voor de mensen die verloren zijn, en als we met heel ons hart meestrijden.

    Bedenk eens dit: hoe zou jij zijn als je je eigen kinderen zag vermoord worden voor je eigen ogen? Hoe zou jij je voelen, als je zag dat je kinderen verkracht, onthoofd en verbrand worden, voor je ogen? Zou je niet brullen van verdriet?

    Dat is het verdriet dat je kunt voelen in het hart van God.

    We begrijpen het niet. We kunnen denken: ‘maar God kan ze toch redden?’ Dat is een mysterie. Maar de Bijbel zegt heel duidelijk dat God ons verantwoordelijk houdt als we niet doen wat God van ons vraagt: ga heen verkondig het evangelie, genees de zieken, wek de doden op, drijf demonen uit.

    De apostel Paulus zei om die reden: ‘WEE MIJ, als ik het evangelie niet verkondig’ (1 Kor. 9:16)

    Hij liet zich geselen, stenigen, gevangenzetten, mishandelen en bespotten en toch ging hij door. Waarom? Omdat Gods vuur van liefde brandde in hem. Dat vuur brandt ook in mij. Daarom ga ik door, ondanks de felle kritiek die mensen altijd maar op me hebben. Maar God wil mensen verlossen.

    Wil je meestrijden? Open aub je hart. Er is echt veel geld nodig om een doorbraak te bewerken voor de website GODISREAL. Maar je hebt geen idee wat dit gaat doen, eenmaal de site op internet scoort. Je hebt geen idee wat dit gaat doen.

    Met Real Life bereiken we duizenden mensen per maand. Als GODISREAL zou gaan doorbreken op Google, zouden er elke maand MILJOENEN mensen bereikt worden.

    Daarom vraag ik: wie wil meestrijden door een krachtige hemelse gift te schenken opdat we kunnen zorgen dat de site bekend wordt en miljoenen mensen door deze bijzondere website Gods hand van verlossing zullen zien en vastgrijpen?

    Help je mee?

    Hartelijk dank!

  27. Bokkepoot says :

    @maf

    Wordt het niet eens tijd dat Zeur de landelijke bekendheid krijgt waar hij zo naar verlangt? Via één of ander leuk TV-programma ofzo…?😯

  28. Star says :

    Om misselijk van te blijven: “als je zo vol van God bent dan zie je de dingen anders”.Hoe krijgt hij het weer voor elkaar om zichzelf maar weer even boven het gewone volk te zetten.Maar de kunst om het zo te draaien dat het weer op geld uitdraait wat ánderen hem moeten geven dat verleert deze ras-manipulator nooit net als Maasbach.In plaats van zijn mouwen op te stropen en een baan te zoeken om voor God te wérken heeft hij graag dat anderen het doen.Kan hij nog effe bidden en sidderen.Ga echt over mijn nek van deze gozer.

  29. Boktor says :

    Wel bijzonder.
    Hij hoort dat het manipulatief geschreven was, en dus doet hij er een schepje boven op.
    Hij schrijft het namelijk niet zelf, maar Jezus.
    Dus als je nu nog niet geeft, dan ben je rechtstreeks ongehoorzaam aan de allerhoogste.

    Doei.

  30. Pittig says :

    @ mafchauffeur

    Probeer je met het citeren van David Sörensen mee te doen aan de “Ergste reactie ooit op GG”?

    Wat als David na een tijd van gebed, beven en zinderen opeens het idee krijgt om zijn critici met de ban te slaan? Krijgen we dan deze DeathLetter?

    Ik had net een gebedstijd met God gehad en had zijn tegenwoordigheid heel intens ervaren.

    Heel mijn lichaam beefde en zinderde door de sterke tegenwoordigheid en kracht van de heilige Geest.

    Als je zo vervuld bent met de Geest van God, zie je dingen heel anders, en dan beoordeel je dingen heel anders.

    De roep om mee te strijden voor de ban over zoveel mensen is dan ook niet dwingend bedoeld, zoals ons menselijk vlees kan denken, maar de boodschap is: dit is niet louter een mens die het vraagt, maar Jezus brandt van vurige toorn over al die kritische mensen.

    Hij roept ons op om met HEM mee te strijden, zodat ZIJN toorn die mensen kan bereiken.

    Wij begrijpen dat niet. We leven voor onszelf, zien alleen onszelf, beseffen niet de vreselijke hartverscheurende realiteit van mensen die kritiek op mij hebben. God ziet dat wel, Hij begrijpt dat wel.

    Toen ik begon om de critici met de ban te slaan, zag ik mezelf… Ik stopte even en dacht ‘he, kan ik dat wel zo doen?’

    Maar ik besefte dat ik dit niet zelf deed, maar de heilige Geest die in me is.

    Hij maakte op die manier duidelijk: Jezus doet de oproep naar zijn dienaars om te strijden tegen de critici.

    Als je geen toorn hebt over kritische mensen, begrijp je dat niet. Alleen als je hart zelf de woede kent van het toornige hart van God, snap je dat. Dan voel je Gods diepe toorn.

    Zoals Mozes al zei:

    31 Toen zeide de HERE tot mij: Zie, Ik begin met Sichon en zijn land u ter beschikking te stellen; begin het te veroveren en neem zijn land in bezit. 32 En Sichon trok uit, ons tegemoet, hij en zijn gehele volk, om bij Jahas slag te leveren, 33 maar de HERE, onze God, gaf hem aan ons over, zodat wij hem versloegen met zijn zonen en al zijn volk. 34 Wij namen toentertijd al zijn steden in en sloegen elke stad met de ban, mannen, vrouwen en kinderen; wij lieten niemand ontkomen. (Deut 2)

    Waarom? Omdat Gods vuur brandde in hem. Dat vuur brandt ook in mij. Daarom ga ik door met het straffen van de critici, ondanks de felle kritiek die mensen altijd maar op me hebben. Maar God wil mensen met de ban slaan.

    Wil je meestrijden? Open aub je hart. Er is echt veel geld en er zijn veel manschappen nodig om een doorbraak te bewerken. Maar je hebt geen idee wat dit gaat doen, als eenmaal heel Nederland Gods toorn over mijn criticasters beseft. Je hebt geen idee wat dit gaat doen.

  31. fladderaartje says :

    @ Maf

    Wil je aub het laatste restje geloof dat ik nog heb in de mensheid intact laten en niet deze smakeloze gruwelen onder de aandacht brengen van gepijnigde gelovigen die nog maar nauwelijks de verdwenen collectes van opwekking verwerkt hebben?

    Denkbeelding verkrachte kinderen gebruiken voor je fundraising? Wat een @*(&*&$( egotripper.

  32. afolus says :

    Als g’in nood gezeten…
    Geen uitkomst ziet…
    Wil dan nooit vergeten…
    Controle Alt Delete!

    Shabba

  33. mafchauffeur says :

    @Pittig:

    Probeer je met het citeren van David Sörensen mee te doen aan de “Ergste reactie ooit op GG”?

    Alwéér een nieuwe verkiezing?😉

    Die DeathLetter zou het trouwens wel goed doen in de lopende verkiezing.🙂

    En in Wilp had een Profeet voor het eerst in jaren een brede grijns op zijn gezicht na het lezen van een reactie op GG.

  34. mafchauffeur says :

    Onze eigen ING dacht: kom, laat ik eens wat tegenwicht bieden tegen de aanhoudende stroom LifeLetters waarin Jezus Zeurensen meldt hoe onbeschrijfelijk waardevol je bent in Gods ogen.
    http://www.ing.nl/particulier/financieel-fit/hoeveel-ben-je-waard/berekenen/index.aspx?furl=0000_Service_TWTR_Mass_algmass_HBJWtool_11febr

  35. Henny says :

    David moet zijn eigen stuk nog maar eens heel goed nalezen:

    http://www.real-life.nl/12/leugen.html

    Ik vind dit soort stelen/oplichten nog een graadje erger dan die man die van stichting opwekking heeft gestolen. David steelt en licht mensen op uit Gods Naam ….

  36. Oscar de Tweede says :

    @Afolus: Ik denk inderdaad dat Zeur lui en / of gemakzuchtig is. En ja: ik ben van mening, dat we de handjes moeten laten wapperen. Hier op dit forum heb ik nooit kwalificaties als luie donder gebezigd over anderen, zoals jij onterecht en wel erg gemakzuchtig meldt.

  37. Professor Prietpraat says :

    wat een malloot, nee, ik ben niet verantwoordelijk voor mijn daden, God liet me dit doen en zeggen.. Het vervelende is dat hij niet de eerste is die dit zegt. Rob Allart zei ook zoiets toen hij werd veroordeeld voor de geldzwendel en voor bank spelen. We deden alleen maar wat God ons had verteld te doen. Helaas verstierde de duivel de goddelijke plannen en liep het mis maar wij hebben niets verkeerd gedaan. Aldus ongeveer de strekking van het verhaal. En er zijn er meer die dergelijke uitspraken hebben gedaan.

    David zegt het echter op zo´n manier dat het lachwekkend wordt. Je zou bijna denken dat hij stekeblind is en ontoerekeningsvatbaar en een ernstige stoornis heeft of hij is geslepen en intens gemeen en sluw en vertrouwt op de onnozele goedgelovige en goedgeefse volgelingen. Wie het weet mag het zeggen.