De leukste reactie op GG ooit

shaun-the-sheep-3ds-31.jpg?w=640&h=392&crop=1GG-reageerder Pittig stelt voor om een Leukste Reactie Op GG Ooit Verkiezing te houden. Iedereen kan uit de inmiddels 184.000 reacties zijn favorieten aandragen. “Het past bij het stoppen van GG, het biedt een soort terugblik, vaste reageerders gaan weer allerlei onderwerpen en reacties opzoeken, herinneren zich weer reacties, en het laat vooral ook zien hoeveel lol mensen hebben beleefd aan GG en nog steeds kunnen beleven,” aldus Pittig. Je moet wel een echt GG geek zijn om je de leukste reactie nog te kunnen herinneren, maar hierbij is de nominatieronde geopend.

19 responses to “De leukste reactie op GG ooit”

  1. dr4hcir says :

    shortlist aub?

  2. rob says :

    luilak

  3. rob says :

    Het filmpje van Ruub voor de Dwaze Schare staat bij mij op nummer 1.

  4. dr4hcir says :

    :))

  5. mafchauffeur says :

    @dr4hcir: gewoon even googelen op “Bokkepoot” en “Goedgelovig” en je hebt binnen 5 minuten een dijk van een shortlist.🙂

  6. goedgelovig says :

    @rob: Het gaat om reacties, niet om bijdragen.

    @dr4hcir: Die zagen we al aankomen, dus Pittig zorgt zelf voor de shortlist.🙂

  7. mafchauffeur says :

    Ik nomineer voor de shortlist: https://goedgelovig.wordpress.com/2011/09/20/gezocht-twee-boten-voor-david-sorensen/#comment-116280

    Is een paar dagen later weliswaar “gepromoveerd” tot bijdrage, maar het was in de oorspronkelijke tekst gewoon een reactie.

  8. mafchauffeur says :

    En een stukje noeste transcriptiearbeid van @Sueigilera: https://goedgelovig.wordpress.com/2013/10/22/god-houdt-van-oeganda/#comment-181613

  9. Pittig says :

    Simon in 2009:
    https://goedgelovig.wordpress.com/2009/02/28/ware-zelfspot/#comment-27579

    Als rechtgeaarde ex-gergemmer engewortelde evangelische middenmoter (niet motor) denk ik dat er veel lol en zelfspot is binnen de gergem. Wat te denken van de echtgenoot van de helaas wat hardhandige, maar vroeg overleden Daan. Op de begrafenis liet zij zingen:”Mijn boze Daan, Gij naamt die gunstig weg”

  10. Pittig says :

    Ds Dre over de Westboro Baptist Church en hun leider Phelps, die zei dat de vliegtuigramp met Turkish Airlines laat zien God Nederland haat:

    Beetje slordige god die van Phelps. Laat dat vliegtuig op de wallen neerstorten om 1.00 uur als de duivel zijn hoogtepunt krijgt, met alleen maar nederlanders.
    Nu “slechts” 9 doden, waarvan 4 amerikanen, 3 turkse bemanningsleden. Een beetje prutser die Phelps god.

    https://goedgelovig.wordpress.com/2009/03/02/god-haat-nederland/#comment-18962

  11. MaB says :

    Ik nomineer deze: (Mustafa, 17 juni 2012)

    Onderschept! David (“Nee David!”) Sörensen mailt zijn volgelingen:

    Eindelijk een eigen rubriek op Goedgelovig! Dit is de volgende grote stap in onze bediening en Renate en ik zijn er zo blij mee. Vanochtend werd Renate wakker met een lied in haar hoofd dat ik niet meteen herkende. Toen ik vanmiddag thuiskwam van het natuurfoto’s maken (ik heb álles over voor mijn bediening) checkte ik in een reflex de website van Goedgelovig, en zag ik dat onze bediening weer een golf van aandacht heeft gekregen en nu zelfs is ondergebracht in een eigen rubriek. Toen pas werd duidelijk dat Renate het bekende lied van Annie MG Schmidt in haar hoofd had gehad, “Niet zeuren!”, in de versie van Conny Stuart. Ik weet niet precies wat dit betekent, maar ik denk dat God dat ons nog duidelijk gaat maken.

    Hoe dan ook, we zijn blij met onze rubriek, maar we zijn er nog lang niet. Vanmiddag nog zag ik een doodgewone vogelaar foto’s maken met een Canon D20 XLR-camera, en meteen kreeg ik een woord in mijn hoofd: het zou toch gewoon terecht, gezond, en fair zijn als ik, met mijn jarenlange inzet voor andere mensen, minstens zo’n goede camera zou hebben als de eerste de beste vogelaar! Ik heb dat woord ook meteen met hem gedeeld, maar Satan moet zijn hart geblokkeerd hebben want hij begon tegen te stribbelen. De Geest gaf me toen plotseling enorm veel kracht en ik zag hoe een bloedneus zich bij de vogelaar manifesteerde. Maar hij draaide zich om en zette het op een lopen, en terwijl hij Satan aanriep met vloeken en scheldwoorden wist hij te ontkomen. De camera was helaas beschadigd geraakt dus die heb ik op Marktplaats gezet.

    En toen realiseerde ik me plotseling dat dit een gelijkenis is — een woord voor iedereen die onze nieuwsbrieven ontvangt. Ik zal je zeggen, de kracht die ik vanmiddag ontving van de Geest verbaasde me. Ik kijk naar mijn vuist en ik realiseer me dat het me pijn doet wanneer niet iedereen ons het aller- aller beste gunt. Misschien zijn sommigen onder jullie als die vogelaar. Ongelovig in de natuur rondbanjeren met de beste spullen, maar hem die jou diepgaand gezegend heeft helemaal niets gunnen. Ik wil je zeggen: je weet niet waar je je aan blootstelt. En mocht ik je tegenkomen terwijl ik aan het natuurfotograferen ben, of terwijl ik in mijn boot op het IJsselmeer vaar, of terwijl ik op zoek ben naar een nieuw huis, dan kan het zomaar zijn dat er een storm losbreekt boven Nederland, en dat je in de kraag gevat wordt, en leeggeschud, en op jezelf teruggeworpen. Ik wil je nogmaals vragen om eens eerlijk over je eigen hart na te denken.

  12. Oscar de Tweede says :

    Nee, zeker niet de leukste reactie. Maar wel een aardige anekdote.
    Ik had mijn neefje Jan een beetje zitten opjutten over hoe hij zijn dominee een beetje kon stangen. (Gereformeerde Gemeente, Zeeland, positie in zijn gemeente: als een paus.) Jan: ” Dominee, u weet vast wel wat er staat in Johannes 3 : 16. Maar weet u ook wat er staat in Johannes 3 : 10?” Dominee: “Eh, eh, nee, eigenlijk niet.”
    Jan (een mlk-leerling): ” Bent u een leraar in Israel en weet u deze dingen niet?” Gelukkig nam de dominee het positief op.
    (Hoewel het met deze dominee niet zo best is afgelopen. Je kunt het geloven of niet, maar een kerkdienst op zondag werd na gejoel, gefluit en andere protesten vanwege hem, geannuleerd.)

  13. puberapostel says :

    zei ik niet iets over evolutie als grootste hoax in historie;-) Zeg krijgt de winnaar een bokaal van nepglitter goud?

  14. Pittig says :

    @ puberapostel

    Als je die reactie een van de leukste reacties ooit op GG vindt, dan graag een verwijzing naar de locatie.

  15. Pittig says :

    @ puberapostel

    De prijs is een … tromgeroffel… KNUFFEL van Pittig (ik hoop dat rob wint!)

    En anders heb ik nog wel een van mijn zweetdoeken. Die brengen genezing!
    (Zie Hand. 19:12)

  16. Rinus Incognita says :

    Deze vind ik ook ijzersterk😀

    Hans zegt : 19 februari, 2014 om 12:34 pm
    Is er via de Gloriestoel wellicht strafverlenging te regelen?

    (https://goedgelovig.wordpress.com/2014/02/19/geldteller-opwekking-drukte-bijna-3-ton-achterover/#comment-191665)

  17. beervis says :

    Met deze erbij 19 reacties in drie dagen. Tot in hoeverre kunnen we nog spreken over een satirische stroming? Of is dit juist satirisch bedoeld, een soort van zelfspot? Dan val ik weer buiten het collectieve bewustzijn. )-: Maar wel grappig. Dat wel. (-: