Mattheüs van der Steen koopt vrijstaande bungalow

Het gaat best goed met TRIN. Of beter gezegd: met Mattheüs van der Steen. De jonge CEO beweerde altijd geen salaris vanuit zijn stichting te ontvangen, maar heeft toch genoeg giften binnengefietst om een luxe vrijstaande bungalow in het buitengebied van Ermelo met 940 m2 eigen grond te kunnen kopen.

luxebungalow

Het optrekje aan de Horsterweg 169a dat vier maanden op Funda stond is voor € 297.500 van de hand gegaan (+ ong. 18k kosten koper). Omdat het huis uit 1974 stamt en wat gedateerd is, wordt er eerst een flinke verbouwing uitgevoerd. Bovendien wordt er een uitbouw gerealiseerd. Vrijwilligers genoeg om Mattie te helpen de plafonds uit te breken, alles te schilderen, en het stulpje geschikt te maken voor de CEO-familie. Daarvoor moest wel wat extra geld worden geregeld; de ING maakte alles bij elkaar € 341.000 over. Dat weten we omdat de registers van het Kadaster openbaar zijn.

klussiebijmattie

“Ik heb de indruk dat de verbouwing groots wordt aangepakt,” zegt hypotheekdeskundige Afolus die de dossiers lichtte. “Dan kom je er met 25k verbouwingskosten niet. Vermoedelijk zullen eigen middelen nodig zijn om dit huis tot een woonstede voor een man Gods en zijn gade te maken.”

uitbouw

Er is geen eigen vermogen ingebracht voor de koop van de bungalow en er is voor zover we hebben kunnen nagaan geen borg- of garantstelling door derden afgegeven. Mattie heeft dus een maximale hypotheek bij de ING opgenomen. Die krijg je niet zomaar. Op basis van de huidige strenge eisen heeft hij daarvoor een vast contract met een bruto jaarinkomen van iets meer dan € 70.000 moeten aantonen (met werkgeversverklaring en salarisstroken).

Het is vrijwel zeker dat de CEO ten behoeve van zijn hypotheekaanvraag toch bij TRIN op de loonlijst is gekomen, aangezien zijn BV’s geen jaarrekeningen hebben gepubliceerd. TRIN lapt de wettelijke ANBI-verplichting om jaarrekeningen te publiceren al twee jaar aan haar laars.

Op zich is € 70.000 een marktconform salaris voor de directeur van een hulporganisatie (let wel: de werkgeverslasten komen daar nog bij), maar het staat wel in schril contrast met TRIN-medewerkers die op basis van vrijwilligersvergoeding of minimumloon voor de organisatie werken. En hoe leg je aan de weduwen en wezen in India en Oeganda uit dat je zelf een fors salaris opstrijkt om in een luxe bungalow in de bossen van Ermelo te kunnen wonen? Vier jaar geleden kregen medewerkers vanwege ‘teruglopende inkomsten’ zelfs maandenlang niet uitbetaald. Intussen, zo stellen we nu vast, heeft Mattie via zijn stichtingen toch een aardige inkomstenstroom weten op te bouwen.

175Actie_Site_Banner_950x300_NL2B

Deze maand is hij op Facebook begonnen met een campagne om 175 nieuwe partners binnen te halen. Die moeten minimaal € 10 per maand bijdragen aan Matties vaste lasten de arme weesjes in Verweggistan. De actie eindigt op 28 februari. Logisch, want op 1 maart moet de eerste maandtermijn van € 1.800 bruto voor de annuïteitenhypotheek aan ING worden voldaan. De netto maandlasten liggen rond de € 1.300 per maand.

Over enkele weken hopen de Van der Steentjes in hun bungalow te kunnen trekken. Meer mooie plaatjes HIER.

luxebungalow-2

Advertentie

99 Reacties op “Mattheüs van der Steen koopt vrijstaande bungalow”

  1. lieveheersbeest zegt :

    redelijk bescheiden, valt me mee dat hij niet de villa van Henny Huisman heeft overgenomen…

  2. SJZ zegt :

    Wel een beetje flauw om het bedrag van de verhoogde inschrijving mee te nemen in het verhaal. De bank wil dat altijd, om in geval van nood ook enorme bedragen aan achterstallige rentebetalingen op het onderpand te kunnen verhalen. Kijk maar eens in je eigen hypotheekakte. Verder een prima verhaal hoor, maar zo’n flauwe overdrijving maakt het verhaal eerder zwakker dan sterker.

  3. FlevoA zegt :

    Die boshut is inderdaad redelijk gedateerd, ik zou er ook flink wat verf en plafondplaten tegenaan gegooid hebben. Bij die slaapkmer denk je nu ook niet zo snel ‘This is where miracles happen’ (‘magic’ is uiteraard occult 😉 )

  4. mcbeervis zegt :

    Dit is niet durven dromen, maar staan in je bestemming.

  5. len zegt :

    70k brutto is niet veel. Je moet het met 2 ~ 2.2 delen om bij je netto salaris komen. En dan hangt het nog van de constructie af of je daarover nog belasting moet betalen.

  6. mikki zegt :

    Ik hoop dat hij mag genieten van zijn nieuwe stek.

  7. rob zegt :

    @MacBeervis

    Dit is niet durven dromen, maar staan in je bestemming.

    En wonen in je bestemming, baden in je bestemming, heel veel grasmaaien in je bestemming (tenzij je iemand in je gemeente hebt met die gave)…

  8. rob zegt :

    En nou nog een prive jet

  9. mcbeervis zegt :

    @Rob
    Met wat meth en een mansprostie.

  10. puberapostel zegt :

    @GG als het niet kosjer is, zijn er niet genoeg redenen voor een melding bij Belasting dienst vanwege zijn verzuimen anbi-verplichtingen? Indien uw broeder onder vier ogen niet vermaand kan worden, sleep hem voor het gerecht. Leuker kunnen ze het niet maken.
    Niks mis met een villa, zolang het hele verhaal maar transparant is. En dat lijkt te missen als ik het zo lees.
    Hoe je als voorganger je kost verdient, is een persoonlijke afweging. Andrew Wommack geeft enorm veel gratis boeken weg, terwijl andere voorgangers toch liever op de loonlijst staan of zo. Paulus koos om te leven van zijn vorige beroep om geen onnodige irritaties te geven, maar gaf ook de regel dat tevens van het evangelie geleefd mag worden, m.a.w inkomsten door je bediening. Maar dat recht is geen plicht en soms wijs om vanaf te zien – of minstens transparantie te betrachten.

  11. ruub zegt :

    Geen aanlegplaats voor een boot, geen stallen voor Arabische fokpaarden, geen airstrip voor het zendingsvliegtuig, nee, het valt allemaal wat tegen. De zegening na de zalving van MvdS blijft blijkbaar toch een beetje achter. Doen z’n Amerikaanse colega’s het toch beter.

  12. puberapostel zegt :

    @ik hoef geen tienden of jet, maar als er geen koffie is, ben ik weg;-)
    (ja dat is ook serieus, een goede meeting zonder koffie daar knap ik op af)

  13. mcbeervis zegt :

    @p.a

    Anders ik wel. Het punt is dat vaak bij zulke meetings koffie meer wordt gebruikt als kleurstof. Alles radicaal behalve de koffie.

  14. fladderaartje zegt :

    Even afgezien van het mooie plekje en de enorme hy-potheek… wat bouwden ze toch lelijke huizen in de jaren zeventig!! Als het niet zo slecht voor het milieu was, zou ik zeggen omrammen die boel en een normaal huis bouwen.

    Nee, die foto’s kunnen me slechts met medelijden vervullen. Ik hoop dat er nog geld over is om het een beetje gezellig in te richten, maar dat zal niet mee vallen.

    Verder kan ik hem ook weinig kwalijk nemen. Hij volgt het voorbeeld van zijn grote mentoren uit Amerika. Het zijn de domme supporters die hem geld blijven geven, en dat TRIN niet goed met geld omgaat, dat weet iedereen die het wil weten. Dat hij ervan profiteert dat zou niemand moeten verbazen. Iemand die niet financieel transparant wil zijn die heeft wat te verbergen. Zo simpel is het.

  15. ardbeg10y zegt :

    Geweldig huis, nog vele originele details. Nu zien we het nog niet, over een jaar of 70 vinden we het prachtig.

    Waarschijnlijk zal de amerikaanse beweging TRIN de boel grondig vernielen.

    Het geeft wel te denken dat het een gelijkvloerse woning is, je zou denken dat alle genezen mensen vreugdevol allerlei trappen ophuppelen.

  16. goedgelovig zegt :

    @puberapostel: Dat is niet aan ons. Maar wie wil kan zelf de Belastingdienst tippen.

    @SJZ: Verhoogde inschrijving is puur een bankdingetje. We hebben het eruit gehaald om misverstanden te voorkomen.

  17. puberapostel zegt :

    @GG Heeft VdS een correspondentie adres? Mbt hoor en wederhoor. Kan GG me linken of op mijn bekende email adres verwittigen. Ik neem overigens aan dat jullie dat zelf ook proberen terug te koppelen?

  18. goedgelovig zegt :

    UPDATE: Nagekomen bericht van Afolus:

    “Ik heb me nog even beziggehouden met de beide BV’s van Mattheus en Rebekkah van der Steen. In de beschikbare informatie van de Kamer van Koophandel is te zien dat MaRe Rock Holding BV en Rock Publications BV net als TRIN hun laatste jaarverslag over het jaar 2010 hebben gepubliceerd. Het is wat mij betreft 100% zeker dat ING bank een DGA inkomen van Van der Steen niet heeft meegenomen in haar beoordeling een hypotheekofferte aan hem uit te brengen.
    In een dergelijk geval zouden zij zeker inzage in de meest recente jaarrekening, nl. die 2012, hebben verlangd en die is er niet.

    Ook is duidelijk dat Van der Steen door te verzuimen de jaarrekening van zijn BV’s over 2011 te deponeren een economisch delict heeft gepleegd. Als hij niet uiterlijk op 31 maart 2014 de jaarrekening van 2012 heeft gedeponeerd komt daar nog een economisch delict bij. In een brief van de Minister van Veiligheid en Justitie aan de Tweede Kamer legt onze Ivo Opstelten haarfijn uit wat de consequenties van een dergelijk economisch delict kunnen zijn. Maximaal € 19.500 boete.”

  19. afolus zegt :

    Een correctie op het laatste bericht van GG in overleg met @mafchauffeur.
    Een BV moet haar jaarrekening deponeren uiterlijk 13 maanden na afloop van het verslagjaar. TRIN had de jaarrekening 2012 dus uiterlijk 31-01-2014 moeten deponeren. Nu dat niet is gebeurd is opnieuw een economisch delict gepleegd.

    Het schijnt dat controlerende overheden pas in actie komen als BV’s 3 jaar achtereen niet aan hun deponeringsverplichtingen voldoen.

  20. engel zegt :

    Zitten de boekhouders bij Trin soms te slapen? Of is hun salaris te laag voor een fatsoenlijk resultaat?

  21. Afolus zegt :

    Excuus… TRIN moet zijn Van der Steen zelf, resp. zijn BV’s
    Shabberdewaski

  22. mafchauffeur zegt :

    @afolus: actie komt ook voor bij een faillissement van een dergelijke BV. Dan stelt de curator bestuurdersaansprakelijkheid wegens niet of te laat deponeren (een “schone lei” heb je pas weer na enkele jaren goed gedrag) en volgens de jurisprudentie valt daar vervolgens nagenoeg onmogelijk onderuit te komen.

    Aan de andere kant: als er geen overwaarde in de woning is, valt ook dat allemaal reuze mee. Van een kale kip kun je nu eenmaal niet plukken.

    @engel: Mat bevindt zich in goed gezelschap hoor.
    http://www.elsevierfiscaal.nl/fiscaal-actueel/nieuws/nieuws/2153/topadvocaten-laks-met-deponeringsplicht-jaarstukken

  23. ineke zegt :

    Mat, we blijven van je houden, geniet van je nieuwe huis!!!!

  24. rob zegt :

    Wat zijn jullie op GG toch ontzettende zure argwanende mensen!
    Zien jullie niet dat het huis van Metjoe er uit ziet als een instelling met ruimte voor weduwen en wezen die Metjoe, natuurlijk met behulp van zijn liefdevolle Rebekka zelf gaat opvangen omdat God hem geopenbaard heeft dat er genoeg weduwen en wezen zijn die in Nederland in grote nood zitten.

    Straks zal er een grote schare kindertjes spelen op het zachte gras in Ermelo.
    En dan, ja dan zullen alle kwaadsprekers zich diep schamen!

  25. kleautzak zegt :

    Rob de engelen die Rebekkah altijd zo sterk aanwezig vindt kunnen dan misschien hier en daar helpen het huis en de koters te beveiligen.
    Arme drommels.. zo gehersenspoeld.

    Scheelt toch weer in de kosten als het gaat om oppas ofzo.

  26. rob zegt :

    @kleautzak

    Dat gaat helemaal goed komen met die hemelse kindermeisjes 🙂

  27. afolus zegt :

    Mat, wel fijn dat Ineke van je blijft houden.
    Ook als je moet brommen. 😀

    Blijkbaar hebben Mat en Ineke het wel eens gehad over hun stiekem bezoeken van GG

  28. Wilfred zegt :

    @ Rob: Je hebt duidelijk geleerd van de bijdragen van de Rev! 🙂

  29. cornelis zegt :

    laten we maar veel bidden voor broeder en zuster Steen nu ze hun intrek moeten nemen in deze vervallen hut van David.

  30. pknbroeder zegt :

    Wat is het probleem?
    Een voorganger/ceo van een hulporganisatie die geld verdient.
    Onze predikant heeft ook een vergelijkbaar vrijstaand huis buiten de bebouwde kom in een prachtig natuurgebied. Het is een prima huis van Mattie, maar @ GG, jullie moeten ook niet overdrijven, zo riant is die villa nou ook weer niet. Wij sponsoren onze predikant ook jaarlijks, met een zogenaamde vaste vrijwillige bijdrage/actie kerkbalans. Iedereen weet wel waar een groot gedeelte van het geld heengaat, misschien moest broeder van der Steen ook maar eens transparant worden, ook 1 tiende van de giften zullen in zijn capel terecht komen, gewoon een kwestie van profaan zakendoen, no big deal lijkt me.

  31. AN zegt :

    @pknbroeder: Mijn predikant zeurt niet aan mijn hoofd over geld. Ook belooft hij mij geen bijzondere zegen als ik hem mijn geld geef. Dat is een behoorlijk verschil!!

  32. Johan zegt :

    Mij persoonlijk boeit het niet wat Mattheus verdient, maar ik vind wel dat het transparant moet zijn en daar zit de crux.

    De directies van andere goede doelen verdienen ook heel aardig, maar dat zijn wel professionele organisaties, wat je van TRIN niet kunt zeggen.

    https://goedgelovig.wordpress.com/2010/10/11/directie-goede-doelen-goed-betaald/

    Ik denk wel dat Mattheus er beter aan had gedaan om een ruim rijtjeshuis te kopen en geen bungalow. Anderhalf keer modaal is een prima salaris waarmee je geen scheve ogen trekt. Als ik hongerloonmedewerker van TRIN was geweest had ik me met dit nieuws enorm genaaid gevoeld en waarschijnlijk direct ontslag genomen.

    Vroeger heb ik korte tijd voor een non-profit organisatie gewerkt waar iedereen vanwege beperkte middelen het minimumloon verdiende, inclusief de directeur. Zo kan het dus ook.

  33. Im Gegenteil zegt :

    Ach, het valt allemaal nog best mee. Benny Hinn zo’n bungalow als enkel toilet. Bovendien; wie wil er nou in of rond Ermelo wonen? Dooie boel daar… En nee, dr valt ook niets op te wekken.

  34. Priscilla zegt :

    Sjeempie! Ik dacht dat ik een bittere christen was, maar ik schrik me kapot van wat iedereen hier neerzet! Al zou dit hele verhaal kloppen, is het dan aan ons/jullie om ze zo ontzettend te veroordelen?!! Ik schaam me kapot dat dit een Christelijke website is… Wat een schande! Dit is gewoon roddelen op grote schaal! En nogmaals al zou het zo zijn, moeten we dan als ‘Christenen’ niet NAAST ze staan en ze helpen waar we kunnen, aangezien JEZUS dat wel zou doen? Als het goed is volgen we ZIJN voorbeeld…

  35. mcbeervis zegt :

    @Priscilla

    Daar zit wat in wat je zegt. Ik geloof ook niet alles wat er wordt gezegd, maar als het werkelijk zo is dat Mattheus van der Steen de boel oplicht met geld bedoeld voor weduwen en wezen, is dat het vermelden waard. Afwachten dus… Maar goed je hebt een punt. De bron achter dit artikel heeft een grote aversie tegen mattheus, en zou kunnen dat hij de zaak verkeerd belicht. Waarschijnlijk gebeurd er niks net als bij de beschuldiging van kinderontvoering.

  36. afolus zegt :

    @Priscilla
    Maak je geen zorgen.

    Als gewone Nederlanders zijn we verplicht ons aan de wet te houden.

    Bijvoorbeeld door elk jaar belastingaangifte te doen.

    Zo geldt dat ook voor TRIN en Mattheus van der Steen.

    Dat betekent voor hen dat ze transparant zijn over de inkomsten en uitgaven van ANBI-stichtingen en BV’s

    Herhaalde vragen om informatie bij TRIN en Van der Steen leidden tot nog toe nergens toe.

  37. Bokkepoot zegt :

    @Priscilla

    Als het goed is volgen we ZIJN voorbeeld…

    Ik leg de zweep vast klaar! 😀

  38. Priscilla zegt :

    Nogmaals, al zou het zo zijn…
    Dit is wel extreem denigrerend neergezet… Door ‘Mattie’ en de ‘van der Steentjes’, etc!!!
    En een adres van iemand neerzetten, is extreem heftig & kan grote gevolgen hebben… Daar schrik ik van!
    Het gaat mij nog niet eens om de strekking van het verhaal… Meer de manier waarop iemand afgemaakt wordt…
    BIZAR!!

  39. Wilbert zegt :

    Prijst de Heer, want hij is goed!!
    Kijk wat Hij met dat huisje doet!

  40. Wilfred zegt :

    @Priscilla: Wie is er afgemaakt? Mattheus? Bel snel Ronald Plat!

    @Wilbert: Men leze voor de preek: Jes. 28: 17-19; Mat. 7: 26, 27; Job 1: 21b en 2: 10b. 😉

  41. afolus zegt :

    @Priscilla
    Mattheus heeft zich in de afgelopen 7 jaar sterk gemanifesteerd.
    Vooral op momenten dat er kritiek was, heeft hij zijn criticasters gedemoniseerd en de op hem geuite kritiek “gebonden in Jezus’ naam”.
    Hij heeft zich verheven en werd daardoor een beetje een knuffelbeer hier.

    En knuffeldieren krijgen “verkleinnaampjes” zoals Mattie en Van der Steentje…😄

  42. De Dichter zegt :

    @gg en afolus na het bericht van: 13 februari, 2014 om 2:19 pm
    Je bent dit volgens mij niet verplicht een accountants rapport is genoeg met een overzicht van een balans van voorgaande jaren en een vermoedelijke a.s. jaren…zonder openbaar dit te moeten tonen…

  43. TommyLee zegt :

    @johan, Voordeel van een vrijstaande bungalow is wel dat je luider hele nachten door kan bidden, doe dat maar eens in een gehorig rijtjeshuisje!!!

  44. De Dichter zegt :

    En Priscilla mattie en kornuiten plaatsen dit voluit op facebook zag ik net, dus geen geheimen waar ze wonen,,e.d.

  45. afolus zegt :

    @De Dichter
    Ga eens googlen op “deponeringsplicht BV’s” en op “ANBI”.
    Lees het eens goed door en laat dan nog eens weten wat je er van vindt…
    Sjabba😎

  46. De Dichter zegt :

    Tja anbi hebben ze toch niet??
    Deponeringplicht, ja dat snap ik, maar in nederland werkt het zo dat als je eenmaal netjes je belasting betaald gaan ze daar echt niet om zeuren…de wet-letter is namelijk meestal dood geslagen bij de rechtbank…
    En openbaarmaking: Niet alle bedrijven zijn verplicht hun jaarstukken openbaar te maken.
    http://www.advocaten.nl/boekhouding-en-openbaarmaking-van-jaarstukken/

  47. De Dichter zegt :

    Ow en hooguit wordt het een wsnp’tje als alles mis gaat (voor alle bestuurders!)
    Op grond van de wet is een bv ieder jaar verplicht haar jaarrekening op te maken, vast te stellen en te deponeren bij het handelsregister van de Kamer van Koophandel. Bestuurders let op! Niet tijdig deponeren kan leiden tot onbehoorlijk bestuur en vergroot de kans op aansprakelijkheid van bestuurders in het geval van een faillissement van de BV. bron; z24.nl

  48. jan met de pet en schoen zegt :

    Ik kan hier niet wakker van liggen, van €70.000 als ze dat willen geven valt het mee in vergelijk met de goede doelen wereld en onze voetballers. Het geeft in ieder geval een een stimulans voor de economie van Nederland.

  49. gert zegt :

    Ik ben toevallig 1 van de vrijwilligers die ‘mattie’ helpt. Het huis is echt een ramp. Maar als we klaar zijn met opknappen wordt het wel superleuk. Het huis is veel kleiner dan dat het lijkt. Alles is gelijkvloers. De tuin is wel mooi groot. Daarbij komt: wij dragen graag ons ‘steentje’ bij bij van der steen. Dit noemen ze broederliefde en klaarstaan voor elkaar. En wat hier al gezegd word: waar hebben jullie het over? De gemiddelde dominee woont in een 2x zo groot huis. En iedereen denkt maar dat hij zo’n makkelijk leven heeft. Ik weet zeker dat er niet veel zijn die uiteindelijk met hem willen ruilen. De naam van de site spreekt me wel aan eigenlijk… Iedereen hier is goedgelovig: alles wat gepubliceerd word word maar klakkeloos aangenomen… wat jammer toch dat de site weggaat. Nu zal iedereen zelf onderzoek naar dit soort dingen moeten doen als ze willen weten hoe het zit. Dat niet iedereen al die speculaties klakkeloos over neemt. Er zitten enkele waarheden in het verhaal, maar wat jammer dat mensen er hun eigen gedachten op los laten gaan en zo een verhaal bedenken wat iedereen op het verkeerde been zet. Sorry maar voor mij alleen maar feest als deze site de lucht uit gaat.

  50. mcbeervis zegt :

    @gert

    Misschien zou je dan een en ander kunnen vertellen over de dingen die kloppen en de dingen die niet kloppen? Ik weet zeker dat we daar weer een hoop van kunnen leren.

  51. goedgelovig zegt :

    @gert: Van ons mag Mattie wonen waar hij wil en zoveel verdienen als hij wil. Het enige punt wat telt is het wettelijke gegeven dat fondsenwervende instellingen transparant moeten zijn over hun inkomsten en hun vergoedingen aan bestuurders en directieleden. Als Mattheus en TRIN daar zelf open over zijn, hoeft een site als GG daar ook geen aandacht aan te besteden. Dus: kom op met die jaarrekeningen.

  52. De Dichter zegt :

    pfff enkele waarheden,,ik tel er zo veel bij trin, vandaar de trin-spin, en gert even een persoonlijk vraagje, waarom hebben ze nog steeds geen anbi stutus?
    En nee ik wil zeker niet ruilen met steentje.

  53. afolus zegt :

    @De Dichter
    Kijk eens op de website van TRIN.
    Zelf melden ze over de ANBI status te beschikken…
    Als ze niet snel hun jaarrekening publiceren zal dat mogelijk niet lang meer duren……

  54. Boktor zegt :

    Als het huis zo’n ramp is, waarom dan 300k ervoor betalen?
    Voor 100k minder kom je ook heel ver, en kun je heel netjes afgewerkt wonen zonder het een ramp te hoeven noemen. En dan blijft er heel wat meer van de giften over voor weeskinderen. Scheelt weer een heel stuk in de geldzorgen.

    Er wordt hier overigens niets anders neergezet dan datgene dat voor iedereen vrij beschikbaar is op openbare websites.

    De koop zou ‘heel bijzonder’ zijn gegaan. Bijzonder duur en bijzonder ruk zou ik zeggen als het echt zo’n ramp is.

    Het zure in het hele verhaal is niet het feit dat MvdS een uitstekend directiesalaris verdient krijgt, en ook niet dat dit vergelijkbaar is met veel andere kar-trekkers in NL. Het zure is het contrast met de andere medewerkers die ook een gezin te voeden hebben.

    En het contrast met die andere organisaties, waar WEL gewoon gerapporteerd wordt, waar WEL gewoon bekend is wat de voorganger verdiend. In elke fatsoenlijk georganiseerde kerk wordt gewoon binnen een jaar aan de gemeente een jaarverslag gepubliceerd.

    Openheid, dat is mijn grootste punt hierin. Waarom zo geheimzinnig? Is er iets te verbergen?

    Ik heb er wel eens om gevraagd en de cijfers 2011 schijnen halverwege 2013 “al” wel klaar geweest te zijn, maar het komt niet door het bestuur heen of zo.

    Het feit dat op de wet- en regelgeving met voeten getreden wordt vind ik schandalig. Moesten we volgens de bijbel niet de regering respecteren? Moet de leiding niet gewoon verantwoording afleggen? Waar is hun goede fatsoen?

  55. De Dichter zegt :

    Bedankt je bent een engel,,
    Ik las dat “events” wel is opgezegd

  56. engel zegt :

    @Dichter,

    Die stichting wordt dan ook niet meer gebruikt.

  57. gert zegt :

    Hij verdiend geen dik salaris. Ik kom vaak bij hem thuis. Hij leeft gewoon als andere mensen. Geen extra luxe of iets dergelijks. Ja hij reist veel. Maar dat is zijn werk. Veel mensen zijn gewoon jaloers… Hij verricht veel goed werk. Ben zelf een keer mee geweest naar 1 van de projecten waar ze zich voor inzetten. Het kinderdorp in Oeganda. Het was geweldig. Als je ziet wat ze daar allemaal doen. Eigenlijk zouden jullie allemaal een keer mee moeten gaan. En kijken wat de stichting daar doet. Denk dat jullie hem dan wel een stuk minder (of helemaal niet) veroordelen. Want dat is in principe waar jullie mee bezig zijn. En ik ken hem persoonlijk en vind het echt vervelend voor hem dat jullie hem in zo’n kwaad daglicht stellen. En misschien loopt de stichting achter met de boekhouding. Dat kan ook andere redenen hebben. Het is daar ook druk op kantoor en de inkomsten zijn niet zo geweldig als iedereen denkt. Dus er is geen geld voor meer personeel. De projecten moeten ook betaald worden. Maar daar denkt iedereen lekker makkelijk over. Ik zou zeggen doe het zelf maar eens in plaats van langst de zijlijn toe te kijken en zeggen hoe het niet moet. Punt is: hij doet goed werk en dat mag ook we lees gezegd worden in plaats van al die negativiteit. Bless you all, goodnight

  58. gert zegt :

    En nog 1 ding: zou een bank ermee akkoord gaan zo’n hypotheek te verstrekken op basis van ‘de 28e hebben we misschien de 175 partners die we nodig hebben voor de hypotheek’ Lijkt me niet… Vooral niet deze tijd…

  59. Afolus zegt :

    @gert
    Jaarverslag TRIN 2011 en 2012
    Jaarverslagen MaRe Rock Holding BV en Rock Publications BV
    We wachten het rustig af….

  60. Boktor zegt :

    Reken daar maar niet te hard op Afolus, ze hebben het de komende jaren druk om 10% van de wereldbevolking te bekeren.

    Mattheus van der Steen heeft een link gedeeld.
    5 februari

    Our growing TRIN team and our intercessors feels the excitement of seeing 1 billion souls for Jesus being fulfilled the coming years.

    Oh, wacht, hier heb je dan toch het jaarverslag in een notendop:

    Financially it has been an positive adventure and stretch and God always provided

  61. Boktor zegt :

    Correctie, dichter bij 20%.

  62. mafchauffeur zegt :

    @gert: je wilt toch niet suggereren dat Mat hypotheekfraude pleegt door een hypotheek aan te vragen (en te krijgen) op basis van een gefingeerd vast contract met voor de hypotheekverstrekkings voldoende salaris????

    Ik kan me nog wel voorstellen dat er vermogende mensen garant staan. Maar voor de AFM is een inkomen bii mijn weten toch echt vereist. Zeker anno 2013.

  63. gert zegt :

    Lees marcus 16 vers 15 tot 20. Er staat 1 opdracht en daarbij vele tekenen waaraan gelovigen te herkennen zijn. De opdracht is ga en maak alle volken tot mijn discipelen. Is dit niet wat mattheus doet? Ik bedoel dit is wel DE opdracht die Jezus zijn volgelingen geeft. Ik mag aannemen dat jullie ook volgelingen van Jezus zijn aangezien jullie christenen zijn. Hoe serieus nemen jullie die opdracht van Jezus? En geloven jullie nog in wonderen? Er staat toch heel duidelijk dat de volgelingen van Jezus (christenen) te herkennen zijn aan die tekenen. Ik ervaar bij ons in de kerk de aanwezigheid van de heilige geest. Ik weet niet of jullie dat wel eens ervaren hebben. Echt geweldig! Ik ervaar de aanwezigheid van God in de kerk. Daarom weet ik dat het goed is. Voor mij is het niet een kwestie van geloven maar van zeker weten.

  64. mcbeervis zegt :

    @gert
    Het is best duidelijk dat je de reacties hier nog niet gelezen hebt. Ik raad je ook aan dat niet te doen, want hier zijn een hele hoop andersdenkenden. Mensen die God op hun eigen manier en/of god niet beleven of God nog zoeken. Dit is trouwens ook geen evangeliserende site maar meer een site die het een en ander bespreekbaar wilt maken, wat in de kerk vaak gesmoord wordt. Misschien heb je gelijk en gaat het hier allemaal veel te ver maar een kerk waar geen kritiek mogelijk is volgens de denker een benauwend orgaan. Ergens zou je kunnen stellen dat iniatiefnemers van GG een groot geloof hebben.Tenminste je kunt ze niet verwijten dat ze voor God zorgen i.p.v andersom. Dat is het geloof: er op vertrouwen dat God voor je zorgt.

  65. Boktor zegt :

    Doet Gert ook heel veel wonderen dan? Hij is toch ook een volgeling van Jezus?

  66. Gerhard zegt :

    Misschien een idee om hierbij ook de lonen en huiswaarde te noemen van vrijwel alle predikanten in de Gereformeerde Gezindte. Daarover valt minimaal een vergelijkbaar tendentieus artikel te maken.

  67. Boktor zegt :

    gert zegt : 14 februari, 2014 om 5:43 pm

    Ik ben toevallig 1 van de vrijwilligers die ‘mattie’ helpt.

    Dan sta jij zeker ook op die groepsfoto van de verbouwing.

  68. Boktor zegt :

    @Gerhard

    Niet vergelijkbaar.

    Want van die andere predikanten & hun kerken zijn de beloningen en de cijfers gewoon bekend – in ieder geval wel in eigen parochie. Bij TRIN is dit bijzonder schimmig. Immers, waar een kerk binnen de kortste keren na afloop van een jaar verslag doet van de inkomsten uit collecte, kerkelijke bijdragen e.d., stand van de reservefondsen en overige kassen, en de diverse uitgaven posten, daar heeft TRIN & Co. zelfs over het jaar 2011 nog geen verslag gedaan.

    En dat terwijl een kerkgenootschap veel minder, en veel minder snel bekend hoeft te maken van de regering. Geheel anders dan bij een ANBI als TRIN die inmiddels de wet overtreedt door geen verslag te doen.

    Maar de Nederlandse wet geldt alleen voor heidenen, niet voor het volk Gods.

  69. Johan zegt :

    @gert: De gemiddelde Nederlander verdient 33.000 per jaar. Dat noemen we modaal. Om de hypotheek te kunnen krijgen (en de maandelijkse vaste lasten te kunnen betalen) die Mattheüs nu is aangegaan heb je een salaris van minimaal 70.000 nodig. Dat kun je zelf nagaan op de website van een willekeurige hypotheekverstrekker. Mattheus verdient vergeleken met de meeste Nederlanders dus een dik (ruim bovengemiddeld) salaris. Dat mag best voor een verantwoordelijke functie, maar bagatelliseer dat niet.

    Zelf denk ik dat Mattheüs meer verdient, omdat ik uit ervaring weet hoeveel ‘zwart’ geld er in de charismatische beweging omgaat. Ik geloof niet dat hij de hypotheek op zijn volledige inkomen heeft afgesloten. Het is in deze tijd nogal een risico om hoog te hypotheken (buiten de NHG-norm) omdat de huizenprijzen (verwacht ik) nog verder zullen zakken, omdat de kans vrij groot is dat de hypotheekrenteaftrek de komende jaren verder wordt aangepakt, en omdat de rente, die nu historisch laag is, alleen maar kan stijgen. Ik denk dat Mattheüs veel beter in de slappe was zit dan menigeen denkt. Dit is mijn persoonlijke inschatting en dat mag je best speculatief noemen. Overigens voel ik daar geen enkele jaloezie bij. Iemand die onderneemt en goed boert, mag daar ook de vruchten van plukken.

    Je zegt dat de inkomsten op kantoor tegenvallen en dat daarom de boekhouding achter loopt. Leg dan eens uit waarom het salaris van de directeur een hogere prioriteit heeft dan de boekhouding op orde brengen en houden, en medewerkers fatsoenlijk betalen? Een medewerker die vrijwilligersvergoeding ontvangt verdient maximaal 1.500 per jaar. Een medewerker die minimumloon ontvangt verdient maximaal 18.000 per jaar. Als Mattheüs genoegen zou nemen met een modaal salaris van 33.000 verdient hij nog steeds bijna een keer zoveel en kan hij twee voltijds medewerkers erbij aantrekken om de boekhouding in orde te maken en te voldoen aan zijn wettelijke verplichtingen. Ik geloof dat prioriteiten bij TRIN heel erg scheef liggen en GG legt alleen maar de vinger op de zere plek.

    Stelt GG Mattheüs in een kwaad daglicht? Dat lijkt me toch niet. Karel Smouter heeft het seksueel misbruik in Oeganda (dat geweldige TRIN-project waar jij het over hebt) naar buiten gebracht. De manier waarop Mattheüs dat heeft afgehandeld (feitelijk een doofpotbenadering) kan gewoon niet positief worden uitgelegd. Tenzij je er voor kiest je kop in het zand te steken.

    Het ‘ervaren van de Heilige Geest’ en de opdracht discipelen te maken heeft hier niets mee te maken. Daar kun je op een goede en op een dubieuze manier invulling aan geven.

  70. Bernard zegt :

    Tja, eigenlijk is dit toch niet een uitzonderlijk duur of groot huis. Het is wel ontzettend flauw om dit naar iets dramatisch toe te praten. Niet grappig, veel te veel op de man gespeeld. Daarmee wordt het wel onheus.

  71. engel zegt :

    @Bernard,

    Het gaat niet om groot of duur, maar aan een gebrek aan transparantie bij Trin. Zeggen geen salaris te geven, maar ondertussen dubbel modaal betalen. Wringt dat niet bij jou?

  72. Barnabas zegt :

    Beste mensen, je kunt er van vinden wat je wilt. En ik vind er zeker ook iets van, maar het is niet aan mij de aanklager van mijn broeders en zusters te zijn. Er is al een ‘zwartjanus’ die ons, jou en mij, probeert aan te klagen bij de Vader. Is dat al niet genoeg? Iemand die veel verantwoording neemt heeft ook veel te verantwoorden. Helaas zijn er zgn. wedergeboren christenen die er meesterlijk in zijn om geld van anderen, of met een ander doel ontvangen, op ongeoorloofde wijze in te zetten voor eigen doeleinden. Ik walg daar net zo goed van als jullie. Toch wil ik daar niet over oordelen, om reden dat dit niet is waartoe ik geroepen. Geen van allen zijn we daartoe geroepen, maar ik weet wel dat zij hun straf hiervoor niet zullen ontlopen. Overigens heb ik ook geen volledig zicht op alle ins en outs van dit soort zaken. En dat lijkt me wel een vereiste om ergens, wat dan ook, iets van te kunnen vinden.
    Was het niet Jezus die enorm tekeer ging tegen de leiders uit die tijd die mensen grote lasten op legde. Nog steeds wordt dat gedaan. Nog steeds worden ‘tienden’ geëist van mensen, met daarbovenop nog extra offers. Waarom, opdat anderen zich vrij kunnen maken van regulier werk? Waar staat het in de bijbel, dat dit de bedoeling is?
    Ik heb diepe bewondering voor Paulus, die gezien kan worden als één van de grootste evangelisten/gemeentestichters allertijden, maar die altijd zelf in zijn levensonderhoud voorzag. Dat zou nu nog steeds zo kunnen.
    Uit het verleden heb ik geleerd mijn geld niet meer te steken in kerken, gemeenten of instanties. Simpelweg omdat er gemakkelijk teveel ‘aan de strijkstok’ blijft hangen. Ben ik daarmee een geldgierige geworden? Nee hoor, ik investeer het alleen zoveel mogelijk in projecten waar ik volledig zicht op heb. Kleine plaatselijke projecten, ondersteuning van vrienden, dat soort dingen. Wij hebben niet de opdracht van Jezus ontvangen om grote geldverslindende organisaties op te zetten. Mij zul je dan ook niet aantreffen bij grote massa’s mensen aantrekkende gemeenten, waar kennelijk zoveel gebeurt. Maar als iemand zich daar wel bij voelt, moet hij/zij vooral niet nalaten zich daarbij te voegen en zich het geld uit de zak laten praten, zgn. omdat God dat van ons vraagt. En soms doet Hij dat ook werkelijk, maar vraag dan om onderscheiding te zien wat van God is, of wat van de mens af komt die zegt in Zijn dienst te staan. Aan de vruchten ken je de boom, zei Jezus.
    Enfin, het is een lang verhaal geworden om duidelijk te maken dat we moeten stoppen met oordelen, zodat ook anderen jou ook niet zullen oordelen. Doe jezelf een plezier en leer om je niet druk te maken om wat anderen doen, maar slechts te kijken naar hetgeen waar je zelf verantwoordelijk voor ben. Daar zul je waarschijnlijk meer dan genoeg aan hebben en het geeft uiteindelijk zo’n bevrijding….!

  73. Afolus zegt :

    @Barnabas
    Zo op de zondagmorgen geef je een hele mooi preek weg.
    Nog vijf zinnen en ik zou “amen” gezegd hebben.
    Toch is je verhaal veel te gepolijst en veel te vroom.

    Immers hoe ben jij tot de conclusie gekomen je geld nog slechts besteden op een manier die jij het beste vindt? Hoe ben je aan de weet gekomen dat geld bij sommige doelen teveel aan de strijkstok bleef hangen…?

    Juist omdat je beoordelingsvermogen werd gevoed met informatie!!!

    Dus blijf je verstand gebruiken en stimuleer anderen dat vooral ook te doen.

    In je post hierboven leek je me toch teveel op een … TV dominee 😎

  74. rob zegt :

    @Afolus

    Zo op de zondagmorgen geef je een hele mooi preek weg.
    Nog vijf zinnen en ik zou “amen” gezegd hebben.

    5 zinnen verder, en Barnabas had misschien zijn gironummer gegeven 🙂
    Die tienden branden in mijn zak!

  75. Pittig zegt :

    @ rob

    😀

    We moeten echt nog een verkiezing van “de leukste reactie die op GG staat” houden. Volgens mij maak je met meerdere reacties grote kans om te winnen. Ik kan me bijvoorbeeld ook nog een reactie van lang geleden herinneren waarbij je naar aanleiding van allerlei geestelijke verhalen heel nuchter en zeer humoristisch vertelde over de drukte in je huidhouden. Ik lag toen dubbel!

    Ik zal GG even een mailtje sturen en het idee opperen.

  76. Professor Prietpraat zegt :

    Oh wat een heerlijke reacties allemaal, heb niet zo´n zin om serieus te reageren nu en de serieuze Kant ervan te zien, ik kan er alleen maar hartelijk om lachen, vooral die heerlijke reacties weer van ¨oordeel niet¨ en ¨doe het zelf dan beter¨ hahaha, heerlijke satire 🙂 Sommige mensen willen gewoon de strekking van het verhaal niet zien en naar de feiten kijken, nee, bij de eerste kritische woorden over hun idool/favorite club, trekt men van leer en gaat men in de verdediging en dat zal ook nooit veranderen denk ik. Zelfs voor de wetsovertredingen, economische delicten, wordt een goed excuus gezocht, Nee al jaren is het te druk op kantoor om aan wettellijke verplichtingen te voldoen. De administratieve krachten hebben alleen tijd om voor de arme kindertjes te zorgen en voor Mattie en om alle conferenties en vliegtickets te organiseren dus voor de naleving van de wet is geen tijd. Daar moet de overheid en wij allemaal begrip voor opbrengen. Hahaha Vandaag krijg ik er de slappe lach van bij dit verhaal. En ja meer dan 2 keer modaal verdienen ten koste van de rest en nog schimmiger met je financien om gaan dan Benny Hinn is goed verdedigbaar omdat hij nog lang niet zoveel geld heeft als Benny Hinn. Lol. 🙂

  77. Professor Prietpraat zegt :

    @Barnabas,

    Dan toch maar even wat serieus aan jou/u gericht. Juist is er zoveel ellende en corruptie in de kerk (m.n. charismatische beweging) en leiders die in zonde vallen en gezinnen en kerken die scheuren en kapot gaan en geestelijke puinhopen en mensen die in psychische nood komen die in de reguliere (wereldse) gezondheidszorg moeten worden behaneld, omdat mensen de Bijbelse normen en waarden van integriteit en vermaning en correctie uit het evangelie en de kerk hebben gebannen. Alles onder het mom van oordeel niet. Zou God daar blij van worden van alles onder de mantel der liefde stoppen en alle onrecht verzwijgen en wegstoppen en aan God over laten en het kwaad laten groeien in de kerk? Is het aan het licht brengen van onrecht en goedgelovige mensen aan het denken zetten goddeloos? Zou God er bijvoorbeeld blij van worden als je een leider ziet die de verkeerde Kant op gaat en niemand hem waarschuwt en hij uiteindelijk valt en zichzelf en zijn gezin en misschien zelfs zijn gemeenschap te gronde richt? Of een kerk die radicaliseert en verwordt tot een sekte en bij veel mensen emotionele schade aanricht zonder dat iemand ook maar ooit iets zegt omdat je niet mag oordelen? Is dat echt de bedoeling? En voordat je nu komt met een tekst dat alles onder 4 ogen moet kan je beter eerst alle teksten lezen die over dit soort onderwerpen in de Bijbel staan. Ik denk dat we in Evangelisch Nederland te vaak een eenzijdig evangelie verkondigen en dat maakt meer kapot dan je lief is als je delen van de Bijbel gaat negeren. Je hoeft me niet te antwoorden maar denk daar maar eens over na.

  78. goedgelovig zegt :

    @Pittig: Ga jij de leukste reactie selecteren uit alle 183.147 dan? 😉

  79. Bokkepoot zegt :

    @GG

    183.147 maar? 😯

  80. Pittig zegt :

    @ GG

    Oh, makkie! Is dit een officieel verzoek? Wanneer willen jullie het binnen hebben? En mag ik ook anderen aanmoedigen om suggesties in te sturen?

  81. goedgelovig zegt :

    @Bokkepoot: Inderdaad niet goed gekeken. Dit is inmiddels de 184.000ste reactie.

  82. Otto zegt :

    Is GG een christelijke site ? Zijn de mensen achter GG christelijk ? In mijn ogen zijn de site, de mensen er achter en de meeste reageerders hier niet christelijk maar christ-lelijk. Iets met balk en splinter en wie zonder zonde is werpe….juist.
    Ik begrijp uit een reactie van @gert ( jij verdient een knuffel Gert ) dat deze site gaat verdwijnen. Goed, want dat jaloerse en nieuwsgierige gejammer past niet bij volgers van Jezus Christus. Er gaat niets goeds verloren met het verdwijnen van dit on-line roddelblad.

  83. goedgelovig zegt :

    @Otto: De site verdwijnt niet, de redactie stopt.

    Wat GG heeft gepubliceerd is zoveel mogelijk feitelijk onderbouwd en betreft in de meeste gevallen commentaar op het openbare optreden van gristelijke bobo’s en organisaties. De benaming ‘roddel’ is dus niet van toepassing.

  84. beervis zegt :

    @GG
    Op de te verkrijgen feiten gebaseerd, maar feitelijk kloppen…? Dat is niet hoe ik GG lees. Maar goed, ik ben ook niet in een opperbeste toestand dus misschien maar beter ook;-)

  85. goedgelovig zegt :

    @beervis: Je hebt gelijk, kleine nuance ingebouwd.

  86. Otto zegt :

    @GG Hoe dan ook; zo goed mogelijk feitelijk onderbouwd ? Het is maar wat je er onder verstaat. Het gaat er sec om dat men niet over andere mensen spreekt zonder de feiten 100%zeker te hebben. Sec gezien kan één nuance de zaak, welke zaak dan ook, in een totaal ander daglicht stellen. Het is gewoon niet gepast en onbijbels om christenbroeders of -zusters op deze GG-manier schade toe te brengen. En zelfs mogelijk in gevaar te brengen door persoonlijke informatie op het internet te dumpen. De vraag is of de zelfgerechtvaardigde redactie daar ook maar één seconde wakker van ligt.

    Belangrijker is de schade die men het Koninkrijk van God doet. Niemand op deze wereld, geen mens, doet alles goed. Echter is er tevens geen mens die zich het oordeel toe mag eigenen. Lees Romeinen 2 eens voor je informatie dienaangaande. Het christendom, het verspreiden van het Evangelie, kan niet zonder organisaties en organisaties kunnen niet zonder leidinggevenden en evangelisten en opzieners. En dat blijft nog steeds mensenwerk, hoe men het ook bekijkt.

    Ik weet zeker dat er voor de redactie iets beters te doen is dan broeders en zusters of hun organisaties te besmeuren met roddel en halve waarheden, meestal door gebrek aan kennis van de mensen die aangevallen worden, en kift ingegeven. Het is te hopen dat een eventueel nieuwe redactie zich van dergelijke praktijken verre zal houden.
    Want het blijft een misselijke vrijetijdsbesteding.

    Wanneer je het Koninkrijk echt wilt dienen dan zou je zelf ook voor wezen en weduwen, armen en zieke mensen kunnen gaan zorgen. Of in barre omstandigheden en vaak met gevaar voor eigen lijf en leden het evangelie verspreiden in landen waar christenen bepaald geen meerderheid vormen.
    Wanneer je dat doet, chapeau ! Zolang je zelf je nek niet uitsteekt: zwijg liever !

    Gods zegen en wijsheid bid ik jullie toe. En een prettig weekend.

  87. beervis zegt :

    @Otto
    Nee dat is het probleem niet. Het is
    A. kunnen niet met journalistiek om gaan.
    B. Ze zijn niet transparant genoeg zichzelf fatsoenlijk te verantwoorden.
    C. o ja, jij zal vast ook wel een beetje gelijk hebben maar dat komt door A. en B

  88. Pittig zegt :

    @ Otto

    Wat een misselijke vrijetijdsbesteding om zulke kritische reacties te schrijven als wat jij hierboven doet! 😉

  89. Henny zegt :

    Otto, jij zegt: Belangrijker is de schade die men het Koninkrijk van God doet..
    Er wordt door heel veel voorgangers, zelfbenoemde apostelen en profeten, veel schade toegebracht aan het christendom. En dat mag naar buiten komen want wij hebben daar de opdracht toe gekregen de dingen die in de duisternis gebeuren aan het licht te brengen. Ik bén christen, heb een verantwoordelijke taak, en ik ben het ook lang niet altijd eens met de dingen die op GG staan. Maar zij zijn wél de enigen die hun mond open doen als het over misstanden gaat en ik heb daar de afgelopen jaren veel van geleerd. Niet alleen maar alles klakkeloos aannemen, maar zelf ook op onderzoek gaan of de dingen die hier te lezen zijn waar zijn.
    We leven in een tijd waarin we alles maar toestaan. Zegt God tegen jou dat jij een huis van een miljoen van Hem krijgt, maar de lezers pressen om te voorzien en te geven in de luxe die God aan iemand beloofd heeft, dat kan je nergens anders lezen dan op GG. En daar alleen om vind ik het jammer dat er niet meer mannen of vrouwen Gods opstaan in Nederland om die dingen eens duidelijk te zeggen. Het grotendeel durft zich er niet aan te wagen omdat ze bang zijn dat ze van alles en nog wat over zich heen kunnen krijgen. Zijn dus gevallen in de angst voor de strik van de mens. Maar wie wordt daarin verhoogd? NIet onder hemelse Vader die nog steeds zoekt naar mensen die voor Hem op de bres willen staan. Mijn hart ligt in de tijd waarin we leven. Een ernstige tijd waarin we opgeroepen worden om nuchter en waakzaam te zijn, Maar ook een tijd dat de dwaalleer meer en meer toe zal nemen. De wachters op de muur zijn nodig om de mensen wakker te schudden, om ze na te laten denken welk evangelie ze verkondigen en welk evangelie ze aannemen. Ik hoop echt dat als GG stopt, dat er dan weer een website komt die ons wakker houdt, die ons laat nadenken over de dingen die we lezen. Waarom? omdat het in veel Nederlandse kerken niet meer te horen is. Gods boodschap is al jaren: terug naar de basis van het evangelie. Wel, wie durft daar op te gaan staan? Dat zou betekenen dat ze heel veel luxe en geld in moeten leveren. Want de basis van het Evangelie is Jezus die alleen een steen had om Zijn hoofd op te leggen. Misschien zou het goed zijn als je toch eens wat meer rondkijkt op GG, zodat je tussen de satire, ook de ernst leest over de wereld waarin we nu leven…

  90. Henny zegt :

    Ow… een vraagje aan de opvolgers van GG, zorg alsjeblieft voor een mogelijkheid om de tekst aan te passen als die geplaatst is 😛

  91. goedgelovig zegt :

    @Otto: Je matigt je ook een oordeel over GG aan, terwijl ons niet kent, niet weet wat we in real-life doen, en de motieven waarom we deze site maken niet hebt doorgrond. Je bent dus aan het roddelen en halve waarheden verspreiden. 😉

    Je praat in nietszeggende algemeenheden. Neem eens één bericht op GG en toon onderbouwd aan dat het om roddels en halve waarheid gaat. Dan is er een basis om verder te praten. Anders: Ga lekker fietsen. Het wordt lente.

  92. Bokkepoot zegt :

    😯

    Héé, wat een goed idee!! 😀

    *gaat lekker fietsen*

  93. mafchauffeur zegt :

    @Otto: psssssst.
    https://goedgelovig.wordpress.com/2013/11/14/pinkstervuur-in-myanmar/#more-38555
    Vooral die teksten onder de foto’s.

    Zónder de laffe disclaimer vermelding “satirische nieuwsdienst”.

  94. mafchauffeur zegt :

    Toch maar een keertje een aantal héle waarheden hier vermelden.

    1) Per 1 januari 2014 schrijven de ANBI-regels voor dat de jaarcijfers over het voorlaatste kalenderjaar (2012) op de website moeten staan.
    2) De jaarrekening 2012 van TRIN is tot op de dag van vandaag nog steeds niet openbaar gemaakt.
    3) De jaarrekening 2011 van TRIN is er ook nog niet.

    Kijk, dan heeft Ronald Plat het beter begrepen. Zijn stichting heeft al gepubliceerd over 2013.
    http://www.hetgrotevisnet.nl/jaarcijfers/
    Chapeau.

  95. Professor Prietpraat zegt :

    @Otto, als je toch bezig bent hier, vergeet dan niet mijn post aan Barnabas te lezen onder dit artikel, dan hoef ik het niet te herhalen. Wat jij wil is het kwaad ruimte geven inde kerk om voort te woekeren en verblinde leiders lekker in hun sop gaar te laten koken tot ze lelijk ten val komen. Das echt Christelijk, chapeau! Zo, dan heb ik ook even naar goed voorbeeld van Otto een vooroordeel over je in mijn reactie geperst. 😉

  96. afolus zegt :

    @mafchauffeur
    In die activiteit van broeder Plat zit niet veel groei.
    Als ze zo doorgaan smelt het eigen vermogen als sneeuw voor de zon…

  97. mafchauffeur zegt :

    @afolus: ben ik niet met je eens. De declaraties algemene kosten stijgen met 94 procent. Zonder dat dit leidt tot een lege kas – integendeel, de liquide middelen zijn slechts met 16 procent afgenomen.

    Weliswaar een verlies over 2013, maar dat komt meer dan volledig op het conto van de post “giften aan derden”. Schrap je die, is er ineens winst. Maar ja, dan is het natuurlijk óók niet goed. 😉

    En in 2014 stromen de verkoopopbrengsten van zijn boek binnen. 🙂

%d bloggers liken dit: