Deel iets op je Facebook als je Jezus liefhebt

ShareIfYouLoveMeStichting Opwekking heeft besloten om de tekst van Opwekking Kids nr. 100 uit te breiden. “We merken steeds vaker dat mensen een tekst of foto delen op hun Facebook-pagina als daar ‘Deel dit als je van Jezus houdt’ bij staat,” licht directeur Joop Gankema het besluit toe. “Stichting Opwekking is niet wereldvreemd en sluit aan op hedendaagse hippe trends.” Het gaat om een extra strofe die toegevoegd wordt aan de hit ‘Sta eens even op als je Jezus liefhebt’. De tekst luidt nu als volgt:

“Deel iets op je Facebook als je Jezus liefhebt, deel iets op je Facebook als je van Hem houdt. Laat het merken, laat het merken dat je van Hem houdt.”

Stichting Opwekking voegt bij de nieuwe bundel, die zoals gewoonlijk op Pinksteren verschijnt, een correctieblad toe voor de muziekboeken, zodat kinderen en andere Facebook-gebruikers vrolijk kunnen meezingen. “Misschien wordt dit lied wel het lijflied van de christelijke Facebook-gebruiker,” lacht Gankema.

17 responses to “Deel iets op je Facebook als je Jezus liefhebt”

  1. SnakeJake says :

    Stichting Opwekking is dan toch wereldvreemd genoeg om niet te weten dat je pas vanaf 13 jaar op Facebook mag. En dan zing je toch geen Opwekking Kids meer?

  2. lieveheersbeest says :

    Alleen een ware goedgelovige sharet, liket, upt, plust en retweet deze reactie.

  3. John says :

    Stichting Opwekking is toch wereldvreemd genoeg om niet te weten dat social media tijdelijk zijn, en dat over 5 tot 10 jaar niemand meer facebook gebruikt? Stichting Opwekking is toch wereldvreemd genoeg om niet te weten dat jongeren nu al massaal facebook verlaten/a>.
    Stichting Opwekking is toch wereldvreemd genoeg om
    nummer 666 over te slaan in hun liedbundel.

  4. Roel says :

    In oudtestamentische tijden moesten ze het nog zonder facebook stellen. Zou anders waarschijnlijk expliciet zijn vermeld als voorbeeld onder “gij zult mijn naam niet ijdel gebruiken”…

  5. truusjeeuripot says :

    Oh ja leuk liedje!!! Doen we soms na de bidstond. Zoooo leuk! hihihi Spring eens in de lucht, Draai eens even om, Geef elkaar een hug, Lig eens even dood, Steek je tong eens uit, Knijp eens in me bil, en zo voort en dan wordt het een soort van Truth of Dare, want als je het niet doet……dan heb je Hem niet lief he! We durft het meest? Soms gaat het wel ver hoor, maar ja het bouwt je geloof op he? Toch?

  6. Richard says :

    haha truusjeeuripot die ga ik onthouden !

  7. kleautzak says :

    truusjeeuripot is waarschijnlijk met beide verkeerde benen uit bed gestapt.
    Geeft niet.
    Mijn vrouw is ook vaak zo.

  8. mcbeervis says :

    (: Ik denk dat die man op een bepaalde doelgroep uit is.

  9. Pittig says :

    @ truusjeeuripot
    🙂

    Geef eens al je geld als je Jezus liefhebt!

  10. TommyLee says :

    @truusje: waar en wanneer is die bidstond?? wat een zalving!!wat een glorie!! wat een rooie oortjes!!

  11. saar says :

    Ik heb dat altijd een heel naar, manipulatief liedje gevonden. Ik zie mezelf nog zitten als kind in de tent van opwekking… Ik had helemaal geen zin om in de lucht te springen of rond te draaien, maar ik durfde niet te weigeren, want dan vond je Jezus niet lief. Als kind nam ik het bloedserieus…

  12. Im Gegenteil says :

    Nu heb ik het deuntje van dat rare liedje in mn hoofd…

    HEEEEEEEEEELP!!!

  13. Max says :

    @truusjeeuripot,

    Ha, dan was ik niet de enige die schunnige variaties op opwekkingsliedjes bedacht. Er is ZO VEEL te bedenken! Wij zongen o.a. “geef elkaar een beuk”, “knijp eens in m’n tiet”, “prik eens in m’n kont”, “schiet elkaar eens dood” en nog verder totdat het ook mij wat te blasfemisch werd. Maar goed, het enige dat we bewezen was dat we blijkbaar toch niet zoveel van Jezus hielden…

  14. John says :

    @Max

    Er is nu ook Opwekking Voor Peuters, met als grootste hit ‘Poep eens in je broek als je Jezus liefhebt’. Verder is er ook een opvoedkundige variant met ‘Plas eens op de pot als je Jezus liefhebt’.😉

  15. Truusje says :

    @Max Schunnig? Hoezo? Helemaal niet. Je hebt onreinheid in je denken. Waar denk jij aan tijdens de dienst? Bah!

  16. beervis says :

    Ik voel een update komen over opwekking….