De vrouw van Openbaring 12

muysomsIn Openbaring 12 wordt een vrouw beschreven ‘met de zon bekleed, met de maan onder haar voeten en een kroon van twaalf sterren op haar hoofd’. Eindtijdspeculanten hebben allemaal hun eigen lezing van wie deze vrouw (of macht) is. Die versies kunnen nu allemaal de prullenbak in, want de vrouw van Openbaring 12 heeft zichzelf bekend gemaakt – ze heet Josée Muysoms en woont in Leuven. Josée heeft een boek geschreven waarin ze aantoont dat zij de enige echte vrouw van Openbaring 12 is, door de Heer gezonden met een speciale Eindtijdopdracht.

Helaas gelooft niet iedereen haar.

“De vijand heeft het klaargespeeld om de mensen te doen geloven dat ik niet goed wijs ben, dat ik hoogmoedig ben, dat ik waanideeën heb, dat ik een dwaallerares ben en zelfs dat ik satan in persoon ben. Wat de mensen over mij denken of zeggen, is hun eigen verantwoordelijkheid. De meesten geloven liever de praatjes dan dat ze een poging zouden willen doen om mij echt te leren kennen. Toch geldt dat wie niet eens de moeite genomen heeft om mijn geschriften te lezen en mij persoonlijk te benaderen, niet in staat is om een juist oordeel over mij te vellen.”

Anderen die claimen de vrouw uit Openbaring 12 te zijn liegen dat ze barsten.

“Er is een vrouw in Amerika, genaamd Linda Newkirk, die ook beweert de vrouw van Openbaring 12 te zijn. Ik deel de opvatting van Linda Newkirk dat het in Openbaring 12 gaat om een individuele vrouw die in deze eindtijd op aarde leeft. Maar er kan er maar één de echte zijn, en dan is elke andere een valse. Het feit dat er zich een valse aanbiedt is op zich een aanwijzing dat de echte ook bestaat. Maar het gevaar is reëel dat, wanneer de valse ontmaskerd wordt, men ook de echte niet meer gaat vertrouwen. En dan is satan in zijn opzet geslaagd om de vrouw wiens nageslacht hem de kop zal vermorzelen, in discrediet te brengen.”

Inmiddels heeft Josée haar eigen sekte opgericht: Groep X in Antwerpen. Deze groep is geroepen om ‘Gods visie te ontvangen, door te geven en uit te werken’.

48 responses to “De vrouw van Openbaring 12”

  1. rob says :

    Bescheidenheid siert de mens🙂
    Van deze vrouw zou zelfs een musketier bang worden.

  2. Ernst says :

    Volgens mij rest jullie, broeders en zusters, nog één heilige opdracht voordat GG ten grave gedragen kan en mag worden. Want wat met dat verscheiden teloor dreigt te gaan is niet de journalistieke of eschatologische duiding van ontwikkelingen, gebeurtenissen of het handelen van het klein kuddeke, dan wel individuele figuranten daaruit, maar de werkelijk unieke gave om de meest exotische daarvan te detecteren. Beter gezegd: een unieke zalving, een heel bijzondere uiting van de gave des onderscheids.
    Daarom moet er, voordat dit medium op zwart gaat, toch echt eerst een rariteitenkabinet worden ingericht. Ik heb het echt op mijn hart om daartoe een klemmende oproep te doen. Of dat ergens in het land fysiek ingericht moet worden – met artefacten, vondsten, opgezette exemplaren en bordjes met uitleg – of dat kan worden volstaan met een digitale inrichting, laat ik graag over aan de leiding jullie daarover ongetwijfeld ontvangen zullen. Ik wil alleen de overtuiging delen die gedurende de afgelopen eken in mijn hart is gegroeid dat er een dergelijk requiem komen moet, wil het straks vredig rusten worden.

  3. De Dichter says :

    Vraag even Frank Ouweneel om reactie, ben erg nieuwsgierig over zijn openbaring over deze vrouw…

  4. Im Gegenteil says :

    Misschien is het goed als deze vrouw zich eens zou besnijden, dan wordt ze vanzelf bescheiden

  5. Stijlvol says :

    Lieve Heer, waarom stuurt u nou deze vrouw met bipolaire stoornis weer?

  6. goedgelovig says :

    @Ernst: Deze vergde weinig gave van ons, want Josée heeft alle media uit de Evangelische Adressen Gids gemaild met haar openbaring.🙂

    Leuk idee om een rariteitenkabinet in te richten. We zoeken nog een goede curator en het schijnt dat jij enige ervaring hebt met prullariums.😉

  7. John says :

    Zet deze vrouw samen met eindtijdprofeten Hero de Jong en Stryber op een onbewoond eiland, een paar camera’s erop en je hebt een fascinerend programma. Zet dan gelijk dat ene wijf erbij die samen met Jezus naar de hel is geweest. Meesterlijk, dit soort psycho’s😀

  8. engel says :

    @John,

    En Ronald Plat erbij, zodat ze gezond blijven en niet meer overlijden?

  9. beervis says :

    Ik denk dat zij het echt is.

  10. De Belg ! says :

    Leuk, weer nieuws uit ons eigen Belgenlandje, het bestaat hier dus ook🙂
    Er zijn er toch nog een aantal overgebleven na Zeurensen.
    Jeetje, die diensten bij haar ( net gekeken ) duren een hele dag !
    In een gebouw van Christus koning , van uitersten gesproken🙂

  11. Jos says :

    Deze vrouw is een zeer geslaagde epigoon (epigone?) van Henk Gadellaa.

  12. Pittig says :

    @ beervis

    Nee hoor, Linda Newkirk is de enige echte!😡

    Wil je bewijs hebben? Let dan eens op de achternaam van Linda: New Kirk = “nieuwe kerk”! Zij zal pas echt de kerk nieuw maken!

    Dat is toch stukken beter dan het twijfelachtige “Muysoms” = “heel soms”?!

  13. beervis says :

    @Pittig

    Toch vind ik ´heel soms´, profetisch gezien, veiliger om te geloven. Heb je toch nog een buffertje waar je je op kan beroepen.

  14. Pittig says :

    @ beervis

    Ketter!!

  15. beervis says :

    @Pittig

    Dat is niet ketters, maar meer met een expressionistisch beschouwende inslag.

  16. Professor Prietpraat says :

    mmm, ik dacht dat die vrouw uit Openbaringen 12 Astarte was of de katholieke Maria, die zijn tenslotte ook afgebeeld met een kroon van sterren op het hoofd en bekleed met de zon (achter het hoofd), nee deze vrouw is in de war hoor🙂

  17. Hendrik says :

    ….. ja, steek er maar weer de draak mee!

  18. Kain_niaK says :

    Hey Hey Hey! Ik ken haar! Ik heb 7 jaar in Kortenberg gewoond, dicht tegen de Sint-Jozef kliniek. Dat is een van de beste psychiatrische centra in de wereld. Twee psychoses gehad en verschillende keren op een gesloten afdeling gezeten (Sint-Agnes).
    In het ziekenhuis heb ik een vrouw ontmoet Rita, en deze vrouw ging naar de piepkleine sekte van Josée Muysoms. Ik ben een keer mee geweest.
    Josée haalde ons twee op met de auto en we reden van Kortenberg naar Brussel. Daar huurde ze een zaaltje waar ze bijeen kwamen met een paar mensen. Ik denk 5 of 6 in totaal. Een paar manen en een paar vrouwen.
    Er werden opwekkingsnummers gezongen en daarna gingen we meteen in hardcore profétie modus. Ik schrijf profétie omdat ze dat woord allemaal uitsproken met de klemtoon op de é.
    Iemand ging op de stoel zitten en dan ging iemand anders er achter staan en een profétie uitspreken. Dit was het normale vage stuff zo van:

    – Je bent een kind van God, je gaat grote dingen doen. Je bent speciaal, bijzonder. Ik zie dit ik zie dat ik zie van alles. Prachtig! Wonderbaar! etc etc.

    En ze namen alles op op cassette band.

    Ik heb ook op de stoel gezeten en en vrouw heeft ook over mij geprofeteerd.
    Ik voelde mij niet op mijn gemak. Maar de reden dat ik meegegaan was was dat ik al wist dat dit allemaal niet ok was en dat ik wou kijken of ik iets voor deze mensen kon betekenen.
    Een beetje naief van mij want ik was zelf nog aan het herstellen van mijn psychose.

    Hier is de clou van het hel verhaal. In de psychiatrie zitten heel erg verschillende mensen. Jonge mensen komen vaak in de psychiatrie door drugsgebruik. Heel vaak cannabis op te jonge leeftijd. In dat geval heeft Satan niet veel werk. Veel patienten hebben veel last van paranoia en angsten. Ik heb nooit drugs gebruikt en toch hebben mijn hersenen ook kortsluiting gemaakt. Echter door God’s goede zorgen heb ik nooit angsten of paranoia hoeven mee te maken.

    Rita vertelde mij hoe Satan en demonen haar probeerde te pesten.
    Ze zag soms water verdwijnen uit glazen of haar bad begon te kolken.
    Is dit echt gebeurd of speelt dit zich af in haar hoofd? Ik weet het niet … maar maakt dat uit? Of Satan nu de wereld rondom iemand manipuleert zodat het hoofd kortsluiting maakt en de hersenen opeens allerlei dingen beginnen te fantaseren die er niet zijn. Of dat Rita echt ziet dat haar glas opeens leeg loopt.
    Voor demonen lijkt mij de hersenkronkel manier het veiligst … want dan lopen ze niet het risico iemand anders te laten zien dat het bovennatuurlijke echt is.
    En wanneer Rita dan haar verhaal verteld geloofd natuurlijk niemand haar.
    Ik ook niet, maar nu wel. Ik geloof dat ze dit echt ziet … en of het nu echt is of in haar hoofd maakt niks uit. Ze heeft er last van … Satan laat haar niet met rust.

    Om terug te komen op die zaterdag in dat zaaltje in Antwerpen met een flink aantal “christengekkies”.

    Het zijn gen christengekkies. Deze mensen hebben onze liefde en aandacht nodig maar bovenal een luisterend oor. Een luisterend oor dat niet meteen antwoord met: “ik geloof jou niet”. Zelfs al is het technisch niet waar wat ze vertellen. Er is ook een houding mogelijk die opbouwend is, waar later langzaam de waan omgezet kan worden in waarheid.

    Josée waant. Ze waant oprecht. Ik begrijp haar want ik heb deze wannen ook gehad. Ik heb nog een email in mijn verzonden items waar ik een mail naar mijn moeder stuur:

    Dit is God, jou zoon is een profeet. Geloof hem of er zal iets slechts met jou gebeuren.

    Ik ben natuurlijk geen profeet … maar wanneer je hersens ziek zijn dan kun je dus denken van wel.

    Openbaring twaalf is niet zo er moeilijk om te begrijpen.

    Het beeld dat in de hemel te zien was met de sterren en de maan heeft volgens mij al plaats gevonden!

    Ik denk dat dit gedeelte gaat over wat de wijzen uit het oosten zagen, en want hun deed besluiten om naar Jerusalem af te reizen.

    Een Amerikaan heeft ooit de stand van de sterren met software terug gereekend om te kijken welke sterrenbeelden er allemaal te zien waren 10 jaar voor Christus en 10 jaar na Christus.

    4 voor Christus vond hij de stand van de sterren bijna exact zoals het in Openbaring beschreven staat.

    Hij heeft er een docu over gemaakt die te vinden is onder de naam:

    “The Star of Bethlehem” op de website: http://www.bethlehemstar.net/

    Ik stop mijn reactie hier want ik moet verder werken, maar ik post morgen nog een tweede reactie met wat meer informatie.

    Allemaal interessante stuff! (maar ik ga het hebben over de software zodat je het zelf kunt narekenen, want anders kun je zo’n docu toch niet geloven. Wij met het gezonde verstand van Thomas snappen dit … soms iets te goed)

  19. shin says :

    @Kain_naik
    Zelf bij answersingenesis zijn ze kritisch over deze DVD: http://www.answersingenesis.org/articles/aid/v5/n1/star-of-bethlehem-dvd.

    Het is ongetwijfeld een goed en gelikt verhaal (ik heb het promofilmpje gezien, daar lijkt het vast op), dat kun je aan Amerikanen wel overlaten, maar of het klopt?

  20. flipsonius says :

    Het feit dat er zich een valse aanbiedt is op zich een aanwijzing dat de echte ook bestaat.

    Zucht. Tja, als ik een hoorn op het hoofd van een paard plak of mijn kleine broertje een rode puntmuts opzet, is dat een aanwijzing dat eenhoorns en kabouters echt bestaan. Ik weet niet meer hoe deze drogredenen ook al weer heette. Ik dacht het counterfeit coinargument.😉

  21. TommyLee says :

    Ik zie ik zie wat jij niet ziet., die lui zijn niet goed bij, dus zielig of ze zijn slimmig en manipulatief,het is niet altijd duidelijk maar het heeft er de schijn van dat hier het eerste overheerst.

  22. SJZ says :

    @flipsonius

    Als jij zo een eenhoorn maakt is die eenhoorn niet vals, maar nep.

    Vals gebruiken we in de betekenis van “nagemaakt” volgens mij alleen als er ook een echte versie is of kan voorkomen: vals geld, valse tanden, enz.

    (Uiteraard los van het feit dat de argumentatie van José dat zij dus de echte is natuurlijk van geen kant klopt.)

  23. Joop says :

    @Kain_niaK

    **Hier is de clou van het hel verhaal…**

    Freudiaanse typo?

  24. Kain_niaK says :

    @shin, da’s balen. Vond het wel een mooi verband tussen de kerst ster en het beeld uit openbaring 12. Blijkt maar weer dat je niks kunt vertrouwen … tot je jezelf er helemaal in verdiept…. maar wie heeft daar tijd voor? Vraag me af of er ooit een tijd komt waar God’s Geest echt antwoorden geeft aan vele christenen zodat ze het allemaal met elkaar eens zijn. Het is zo’n zoeken nu. Je wilt graag geloven dat God allemaal leuke aanwijzingen heeft achtergelaten en dat de Bijbel perfect in elkaar steekt … maar in de praktijk is dat lastig.

    Ach ja, het is niet de essentie …. maar als uiteindelijk toch blijkt dat er verklaringen zijn voor bepaalde verhalen die we nu nog niet snappen … en dat ze dan toch perfect in elkaar zitten met verschillende levels van schoonheid en grootsheid … het zou mooi zijn.

  25. Kain_niaK says :

    @Joop, nee ik was aan het werken en ik moest snel zijn anders kreeg ik problemen met de baas … en ik typ nogal veel foutjes.

  26. beervis says :

    @Kain

    Aparte site trouwens

  27. mafchauffeur says :

    @flipsonius: beetje ongelukkige voorbeelden, eenhoorns en kabouters.😉

    http://nos.nl/artikel/574344-mythische-eenhoorn-gefilmd.html

  28. J.A.F. Muysoms says :

    Ik ben Josée Muysoms. Ik dank GG voor de reclame voor mijn boek “De vrouw van Openbaring 12”. GG heeft objectief weergegeven wat ik heb geschreven. Alleen dat hij of zij in verband met onze samenkomsten het woord “sekte” gebruikt, is voor zijn rekening.
    Dat er een storm van negatieve en spottende reacties zou komen, daarop was ik voorbereid. Ik verwachtte niet anders. Maar ik herhaal hier dat niemand die mijn boeken niet heeft gelezen, het recht heeft om een oordeel over mij uit te spreken.
    De persoon die schrijft over één van onze samenkomsten die hij zou hebben bijgewoond “in Brussel” is waarschijnlijk in de war. We hebben nooit één samenkomst in Brussel gehad. Daarna heeft hij het over Antwerpen, waar hij waarschijnlijk wel een samenkomst kan hebben bijgewoond. Hoe iemand zo’n samenkomst ervaart hangt af van zijn persoonlijke ingesteldheid. De meeste mensen in onze samenkomsten zijn psychiatrische patiënten. En zij hebben er baat bij. Wij hebben alleen gebrek aan vervoer om allen die naar de samenkomsten willen komen er naartoe te brengen.
    Wat hij over Rita schrijft… de Rita van vandaag is niet meer de Rita van gisteren.

    Voor wie een uittreksel uit mijn boeken wil lezen of ze wil bestellen:

    Voor “De vrouw van Openbaring 12”:
    http://www.shopmybook.com/shopmybook/site/bookdetail/?bookid=27415

    Voor “Wie een oor heeft, die hore wat de Geest tot de Gemeente zegt:
    http://www.shopmybook.com/shopmybook/site/bookdetail/?bookid=19295

    Websites: http://www.revelation12.eu en http://www.groepx.be

    Groetjes

  29. John says :

    Voor wie een uittreksel uit mijn boeken wil lezen of ze wil bestellen

    Nou nee…

  30. mafchauffeur says :

    @Josée:

    Maar ik herhaal hier dat niemand die mijn boeken niet heeft gelezen, het recht heeft om een oordeel over mij uit te spreken.

    Even dat ik het goed begrijp: zodra ik jou/uw boeken gelezen heb, heb ik het recht om dat oordeel hier uit te spreken?

    *uitrekent hoeveel dagen er nog resten tot 23 maart*

  31. beervis says :

    @Josee

    Ik denk dat u het bent.

  32. mafchauffeur says :

    Toch even een expert geraadpleegd.

  33. John says :

    Maar ik herhaal hier dat niemand die mijn boeken niet heeft gelezen, het recht heeft om een oordeel over mij uit te spreken.

    Ik ben een hele snelle lezer. Ik heb zojuist uw boeken gelezen. U bent gestoord. En nu?

  34. Maarten says :

    @Josée

    Nadat ik de inleiding van het boek heb gelezen krijg ik het idee dat u inderdaad de vrouw uit openbaring 12 bent. Mag ik nu naar de hemel? Of beslist u dat niet?

  35. Bokkepoot says :

    😀 @John

  36. Kain_niaK says :

    @J.A.F. Muysoms, hey Josée … Matthijs hier, misschien herinner je mij nog.
    Je hebt gelijk het was Antwerpen. Ik wou ook Antwerpen intypen maar toen was ik even verstrooid en typte ik Brussel. Later zag ik de fout maar ik had geen tijd meer om ze te verbeteren.

    Je schrijft “De meeste mensen in onze samenkomsten zijn psychiatrische patiënten”

    Het is goed dat je dit zelf inziet. Zie je ook in dat dit een kwetsbare groep is die heel makkelijk alles geloofd wat hun verteld word door iemand (jou) die ze vertrouwen?uit

    Ik was zelf ook herstellende van een psychose en heb er later nog een gehad in 2012. Zie ook mijn blog kain.tweakblogs.net

    Maar die keer dat ik in Antwerpen was met jou en Rita in dat zaaltje was ik helder genoeg om door te hebben dat wat jij doet met die mensen daar niet goed is, Echt niet goed. Je helpt ze niet. Je maakt ze alleen maar meer in de war.

    Gelukkig is God groot genoeg om intentie en uitwerking uit elkaar te houden.
    Maar je moet stoppen met wat je aan het zeggen bent want uiteindelijk beland je in een positie waar er in de hele wereld maar een enkele gelovige is en dat ben jij.

    De rest van de wereld kan de Heilige Geest immers niet hebben want ze geloven jou niet en hoe is dat mogelijk?

    Om het ludiek te zeggen: Als iedereen aan het spookrijden is … dan ben jij de spookrijder.

    De Bijbel verteld ons dat we:

    – moeten bidden
    – De Bijbel moeten leze
    – Praten met andere christenen uit onze gemeentes

    om te ontdekken wat de wil van God is.

    Wat jij aan het doen bent en al jaren doet is niet goed.
    Psychiatrische patienten kunnen NIET overweg met geestelijke dingen omdat je daar eerst een helder verstand voor nodig hebt!

    Dit is iets wat ik na 7 jaar psychiatrie echt heb begrepen.

    Ooit gaf ik met de beste bedoelingen een medepatient mijn eigen (vrij dure) Bijbel.

    Ze begon er enthosiast in te lezen en raakte heel snel nog een stuk meer in de war. Uiteindelijk werd ze verplaats van de open afdeling naar een gesloten afdeling.

    Ik weet dat dit niet volledig mijn schuld is en ik bedoelde het goed maar ik voelde mij wel verantwoordelijk en WAS OOK MEDE VERANTWOORDELIJK.

    Psychatrische patienten hebben een luisterend oor nodig, zorg, liefde …. MAAR WACHT MET ALLES WAT GEESTELIJK IS OF UIT DE BIJBEL KOMT TOT ZE GEZOND ZIJN!

    Gewoon vertellen over Jezus is meer dan genoeg. Ze moeten niet naar de kerk gaan want in hun toestand gaat alles in hun hoofd door elkaar heen lopen.

    Als je denkt dat ik denigrerend aan het praten bent …. dat is niet zo.

    Ik heb het volste recht om dit te zeggen

    In 2008 had ik mijn eerste psychose, het was heel erg godsdienstig van aard.

    Ik eindigde naakt op de snelweg, oktober 2008 denkende dat ik in het nieuwe aards paradijs was in het 1000 jarige vrederijk.

    Dit WAS niet van God …. maar God heeft wel voor me gezorgd en wist dat ik door deze ervaringen mee te maken later andere mensen zou kunnen helpen.

    Dat is precies wat ik nu aan het doen ben.

    Wat is waarheid? Wat is waan? Het is moeilijk in christelijke omgevingen waar alles “persoonlijk” is en waar het tegenwoordig blijkbaar moet kunnen dat iedereen in de kerk er een andere mening op heeft.

    Maar Jezus zei: Dat zullen zei een zijn zoals Mijn Vader en ik een zijn.

    en

    Aan de onderlinge liefde en eenheid zullen ze zien dat jullie mijn discipelen zijn (ik mix even 3 apparte verzen samen)

    Als ik ooit de kans krijg om een invloed te hebben op de mensen die naar jouw kleine sekte gaan dan zal ik dat zeker doen.

    Want wat je doet is niet goed en moet stoppen.

    Je helpt deze mensen niet … ookal bedoel je het goed en ben je volledig overtuigt dat JIJ de vrouw uit openbaring 12 bent.

    Net zoals ik ooit overtuigd was dat ik

    – God was
    – Jezus was
    – De reïncarnatie van de profeet Daniel
    en om eerlijk te zijn hoop ik nog steeds een beetje dat de een van de twee posities van de twee getuigen uit Zacherias en openbaring nog steeds open staan en dat God mij kiest.

    Maar dit zijn allemaal wanen. Het is niet belangrijk.

    Wat belangrijk is is om uit te zoeken wat God wil …. en dat lijkt in het begin nooit wat jij wil. Pas later zul je zien dat God beter weet wat je diepste verlangens zijn dan je zelf.

    Ik hoop dat ik je niet te veel kwets Josée.

    Ik heb je manuscript gelezen voordat het een boek was dus volgens je eigen woorden heb ik recht van spreken.

    Vele dingen die je daar in zei klopte niet … het was allemaal cherry picking. Het werkt alleen gezien vanuit jou perspectief en dat van mensen met een labiele persoonlijkheid door hun psychische problemen en ziekte.

    Maar je zult dit soort reacties al wel gewoon zijn vanuit Evangelisch vlaanderen en nu maak je kennis met de Thomas kant van de Christenen in Nederland. (online christenen dan)

    Ik wens je de vrede van Jezus toe Josée, en ook de helderheid van Zijn geest.

    Ik woon momenteel in Canada … maar ooit ga ik terug naar Belgie om voor God in de psychiatrie te werken. Teminste dat is mijn droom, God zal misschien iets anders voor mij hebben weggelegd.

    In ieder geval als ik ooit de kans krijg zal ik proberen een einde te maken aan je sekte want wat je doet is niet goed.

    Als ik op dat moment als een trouwedienstknecht van Jezus kan werken dan is dat helemaal niet iets slechts maar zal er juist veel goed uit voortkomen.

    Doe de groeten aan Rita, ik denk af en toe wel eens na over haar gedichten. Ik hoop dat ze er nog schrijft … ze was erg goed en bijzonder met haar kleine jezus gedichtjes.

    Matthijs Bos aka Kain_niaK

  37. Maarten says :

    Wow😦

  38. J.A.F. Muysoms says :

    Ik ben vandaag, zaterdag, heel de dag afwezig voor onze samenkomst en kan daarom niet onmiddellijk op alle reacties antwoord geven. Alleen dit: Matthijs Bos kan zeggen wat hij wil, maar wij genieten een hele dag van Gods tegenwoordigheid en de psychiatrische patiënten stellen het wel.

  39. Peter H says :

    Knappe reactie, Matthijs!!

  40. Flower says :

    “Psychatrische patienten hebben een luisterend oor nodig, zorg, liefde …. MAAR WACHT MET ALLES WAT GEESTELIJK IS OF UIT DE BIJBEL KOMT TOT ZE GEZOND ZIJN!”

    Zo waar Matthijs! Je bent zo kwetsbaar als je psychisch ziek bent maar ook als je lichamelijk ernstig ziek bent, ik heb te vaak gezien dat mensen dit misbruiken voor hun eigen dingen. Ik hoop van ganser harte dat het goed met je zal blijven gaan en je er niet meer teveel in zal duiken, denk aan jezelf hierin!

  41. thomas1717 says :

    Naar aanleiding van een citaat van Matthijs

    Dit is heel herkenbaar. Ook bij mij zijn glazen onverklaarbaar snel leeg. Ik heb het vermoeden dat dit vaker gebeurt wanneer er bier in de glazen zat. Misschien is dit ook bij anderen herkenbaar.

    Ook borrelde mijn bad wel eens heel onaangenaam. Maar dit kwam door een boze geest van chili con carne, waar ik mij een dag eerder voor had opengesteld en tot mij had laten gaan.

  42. Professor Prietpraat says :

    @Matthijs, aka Kain,

    Ik heb bewondering voor je reactie en vind het heel moedig wat je allemaal schrijft. Je zegt hele goede dingen.

  43. Pittig says :

    @ Kain_niaK

    Indrukwekkende reactie! Het komt op mij heel wijs en verstandig over!

  44. Kain_niaK says :

    Thx guys🙂

    Meer openheid en transparantie en niet bang zijn om ons kwestbaar op te stellen. Dat is wat de Christenen in Nederland en Belgie vooral nodig hebben.

    Check dit uit, uit 2 2 korintiers 4.

    Ik post het even in het Engels uit de message bible (vind dat het daar altijd zo begrijpelijk staat gefraseerd)

    Trial and Torture

    Since God has so generously let us in on what he is doing, we’re not about to throw up our hands and walk off the job just because we run into occasional hard times. We refuse to wear masks and play games. We don’t maneuver and manipulate behind the scenes. And we don’t twist God’s Word to suit ourselves. Rather, we keep everything we do and say out in the open, the whole truth on display, so that those who want to can see and judge for themselves in the presence of God.

    Hier staat de rest –> http://www.biblegateway.com/passage/?search=2%20Corinthians%204&version=MSG

    Alles wat we doen en zeggen houden we openbaar! Als we daar nu eens mee beginnen … vanuit de juiste kwetsbare opstelling/openstelling …. het ego links laten liggen is echt niet zo moeilijk hoor.

  45. J.A.F. Muysoms says :

    De storm van reacties op het onderwerp “De vrouw van Openbaring 12” was na vijf dagen geluwd. Ieder die dat wilde heeft zijn zegje kunnen doen. Nu kan ik in alle rust nog eens mijn zegje doen.
    Het onderwerp was natuurlijk een kluifje naar de hand van GG. Toen ik op 2 januari 2014 om 12:22 aan GG mijn e-mailbericht had verstuurd met de aankondiging van mijn boek “De vrouw van Openbaring 12”, kreeg ik om13:16 al de eerste reactie: “Och schat. Moeten we de crisisdienst bellen?” Mijn antwoord aan GG om 13:52 was: “Wie lest lacht, best lacht”.
    Op 23 januari om 14:42 kreeg ik het bericht van GG: “Vooruit, we zullen deze maand aandacht aan je boek besteden” en op 6 februari: “Het staat erop. Hopelijk ben je er blij mee.”
    Ja, ik was er blij mee. Ik had nog maar één vierde van de adressen uit het adresboek van Stichting Opwekking aangeschreven en dacht dat de publiciteit van GG het voor mij overbodig zou maken om nog de resterende driekwart aan te schrijven. Want negatieve en satirische reclame is ook reclame.
    Ik denk niet dat GG mijn boek(en) gelezen heeft. Het onderwerp was op zich al interessant genoeg om te passen in of gepast te maken voor een satirische weblog. Een score van 44 reacties is niet slecht!

    @Kain¬_niak
    Jij had het grootste woord, dus verdien jij het meest uitgebreide antwoord. Jij zegt dat jij mij kent! Je bent één keer mee geweest naar Antwerpen vanuit een negatieve houding. Je schrijft immers zelf: “De reden waarom ik meegegaan was was dat ik al wist dat dit allemaal niet ok was en dat ik wou kijken of ik iets voor die mensen kon doen”. Iemand die vooringenomen is kan nooit iets of iemand objectief beoordelen.
    En in je tweede reactie bevestig je voortdurend dat het niet goed is wat we doen en maak je duidelijk wat het is dat je voor “die mensen” zou kunnen doen: namelijk onze samenkomsten doen stoppen. Dank je wel! Dat is nog eens hulp!

    Als jij, in navolging van GG ons werk een sekte noemt, dan zijn we wel in goed gezelschap, want in de tijd van Paulus werden de mensen van “de weg” (de “christenen”: Handelingen 11:26) ook een sekte genoemd (Handelingen 24:5,14; 28:22).

    Dat de meeste deelnemers aan onze samenkomsten psychiatrische patiënten zijn is zo gegroeid en eigenlijk ook een beetje bedoeld. Ik heb contacten in meerdere psychiatrieën. Dat is begonnen toen ik mensen ging bezoeken die ik kende en anderen spontaan kwamen vragen om ook een gesprek te hebben. Op vraag van een aantal patiënten kom ik elke week in een bepaalde psychiatrie, waar we de Bijbel lezen en bidden. Dit moet onopvallend gebeuren want, zoals in de meeste psychiatrieën, is elk geloof toegelaten, behalve het echte Bijbelse geloof. De patiënten komen graag naar onze samenkomsten, want ze voelen er zich thuis en ze genieten ervan.
    Jezus trok vissers aan, wij trekken, zonder er zelf aan te trekken, psychiatrische patiënten aan. Zou Jezus hun de toegang beletten? Neen, maar de gemeenten wel! Waar moeten ze dan naartoe? Wie wil ze opvangen en hun de geestelijke steun geven die ze nodig hebben en die ze van het medisch personeel niet ontvangen? Moeten we hun de kennis van de Bijbel en gebed onthouden omdat er criticasters zijn die bang zijn dat we hen manipuleren of misbruiken, of spotters wie het heil van zieke mensen niet ter harte gaat?

    Natuurlijk mogen niet alleen psychiatrische patiënten¸ maar alle kinderen Gods naar onze samenkomsten komen. Maar die komen niet. Dan is de gelijkenis van toepassing die Jezus vertelt over de genodigden die niet willen komen. En dan opent de Heer de deur voor de zieken en gehandicapten.
    En eigenlijk passen de mensen uit de gesettelde gemeenten ook niet in onze samenkomsten: die hebben namelijk de neiging hun eigen bediening in ons midden te komen uitoefenen. Die staan dan de Heilige Geest in de weg Die alle deelnemers wil gebruiken om de anderen op te bouwen.

    De profetieën die in ons midden worden uitgesproken zijn van een ander gehalte dan wat jij daar noemt. De profetieën die in mijn boek “De vrouw van Openbaring 12” zijn opgenomen (p. 97-200), geven daar blijk van.

    Jij maakt er een punt van dat wij allemaal profétie zeggen, met de natruk op de é. Jij bent ooit één keer erbij geweest en dan is er inderdaad één persoon aanwezig geweest die de klemtoon op de é legde. Jij zit er hier dus weer helemaal naast als je zegt dat wij allemaal het woord zo uitspreken.

    Paranormale verschijnselen (zoals water dat uit een glas verdwijnt) bestaan echt, maar daar wil ik het hier niet over hebben.

    Jij schrijft: “Josée waant. Ze waant oprecht”. En je steunt jouw uitspraak op het feit dat je zelf wanen hebt of hebt gehad. Is dat niet te kort door de bocht?

    Plots lees ik iets ernstigs in jouw verhaal:
    “Vraag me af of er ooit een tijd komt waar Gods Geest echt antwoorden geeft aan vele christenen zodat ze het allemaal met elkaar eens zijn. Het is zo’n zoeken nu. Je wilt graag geloven dat God allemaal leuke aanwijzingen heeft achtergelaten en dat de Bijbel perfect in elkaar steekt… maar in de praktijk is dat lastig.”
    Ik zou je tóch aanraden om mijn boeken met een open en gezonde geest te lezen. Als je écht zoekende bent, zal je daarin vinden wat je zoekt.

    Jij zegt dat je mijn manuscript al hebt gelezen voordat het een boek was en dat je daarom recht van spreken hebt. Waarschijnlijk heb je het eerste geschrift gelezen dat in het eerste boek is opgenomen. Dat is het geschrift dat als titel draagt “Gods volk wordt uitgeleid”.
    Jij schrijft: “Vele dingen die je daarin zei klopten niet… het was allemaal cherry picking. Het werkt alleen vanuit jouw perspectief en dat van mensen met een labiele persoonlijkheid door hun psychiatrische problemen en ziekte.”
    Welnu datzelfde geschrift dat jij beweert gelezen te hebben, heeft een trouw lid van een evangelische gemeente een paar jaar geleden in handen gekregen en ze was verbaasd dat het op dat moment (ongeveer 20 jaar nadat ik het geschreven had) helemaal van toepassing was op haar gemeente. In haar enthousiasme ging ze het aan de oudsten van haar gemeente voorleggen, maar, zoals ik verwacht had, kreeg ze het deksel op de neus.
    Dat jij vond dat vele dingen die ik daarin zei, niet klopten, kan te maken hebben met het feit dat je het gelezen hebt met dezelfde vooringenomenheid als waarmee je toen naar die samenkomst van ons bent gekomen of dat je het gelezen hebt zoals John, de snelle lezer. Het kan ook zijn dat de reden van je verwerping was dat je nog onder de knoet van de geestelijke leiders zat.

    @ Goedgelovig
    Ook ik heb mijn hele christelijk leven lang ergernissen gehad over de “christelijke” gemeenten. Alleen was mijn manier om daar uiting aan te geven niet satirisch: ik legde de vinger op de wonde met de bedoeling die te genezen. Dat heb ik gedaan via brieven aan “geestgelijke” leiders en via het tijdschrift “Vrijmoedig” (begin jaren ’90), waarin ik een dialoog voerde met die leiders, en via de geschriften die nu in mijn boeken zijn opgenomen. Toen ik mijn geschrift “Gods volk wordt uitgeleid” had verspreid, werd ik door het bestuur van de VVP (het Verbond van Vlaamse Pinkstergemeenten) ter verantwoording geroepen. Nadat ik het tweede geschrift, getiteld “De Heer herbouwt Zijn huis” had verspreid, werd er een buitenwipper (NL “uitsmijter”) bij de deur van hun gemeenten gezet om mij te beletten er binnen te komen.
    Dat de “geestelijke” leiders er zo tegen waren, bewijst volgens mij alleen de degelijkheid ervan. Trouwens iemand vertelde mij dat hij het geschrift acht maal na elkaar had gelezen. Dat doet men niet als men het waardeloos vindt.

    @Ernst en @goedgelovig
    Het is inderdaad een goed idee om, na het ter ziele gaan van Goedgelovig, ten dienste van de niet-gelovers onder de lezers van GG, een rariteitenkabinet in te richten, zodat die zich verder kunnen vermaken. Maar voor de zoekers onder de lezers zou het toch nuttiger zijn om een waarheidskabinet in te richten.
    In zijn boek “De fakkel en het zwaard” waarin er, onder de vorm van visioenen, openbaring gegeven wordt over de laatste geestelijke strijd, vertelt Rick Joyner hoe hij (in een visioen) een demonische boom uitroeide, maar naliet een goede boom in zijn plaats te planten, met het gevolg dat er een boom opgroeide die veel demonischer was dan de boom die hij had uitgeroeid. (NB: dat boek dateert van vóór de tijd dat hij afgegleden is naar de Lakeland-gekte).
    Ook Jezus zegt dat een onreine geest die uitgedreven is, samen met zeven andere, bozer dan hijzelf, zijn intrek neemt in het huis waar hij is uitgedreven, als hij dat leeg vindt. (Matteüs 12:43-45).
    De door GG opgerichte nepgemeente Dwaze Schare was geen succes, maar stopt grandioos. Had de GG-club, die al jaren blijk blijkt te geven van een goed onderscheidingsvermogen, niet in staat geweest om de ideale gemeente op te richten? Moeten de ex-GG-lezers hun “heil” dan maar zoeken bij een kerk voor atheïsten of bij een satanskerk?

    @ Professor Prietpraat
    In mijn boek De vrouw van Openbaring 12 toon ik aan dat het verschijnen van de vrouw van Openbaring 12 in deze eindtijd, de vervulling is van de belofte die God gedaan heeft na de zondeval van Adam en Eva, toen Hij de slang aanzegde: “Ik zal vijandschap zetten tussen u en de vrouw, tussen uw zaad (uw nageslacht) en haar zaad (haar nageslacht); dat zal u de kop vermorzelen.”
    Evenmin als in Genesis 3:15 gaat het in Openbaring 12 over Astarte of over de katholieke Maria: in beide teksten gaat het over de vrouw die in de eindtijd de strijd aanbindt met satan. Die vrouw van de eindtijd is ook te identificeren met de Wijsheid in Spreuken 1 en 8.

    @Pittig
    Heb jij de website van Linda Newkirk bezocht? Daar kan je vele van de profetieën lezen die zij in verband met de eindtijd en over zichzelf heeft geschreven. Elisabeth Elijah heeft haar ontmaskerd als een valse profeet. De profetieën van Linda Newkirk zouden voor een groot deel van ware profeten zijn overgenomen en Linda zou de resultaten van de studies van ernstige wetenschappers daarin onder haar eigen naam hebben verwerkt. Linda zou, een paar dagen na het drama van 9/11, aan Elisabeth Elijah persoonlijk hebben toevertrouwd dat zij (Linda Newkirk) het is die de torens heeft doen instorten! Wellicht stemt dit alles jou tot nadenken.

    @Im Gegenteil @Stijlvol @John @engel @Jos @Joop
    Zalig de mannen die niet zitten in de kring van de spotters! (Psalm 1:1)

    @Rob en @Im Gegenteil @Kain_niak
    Bescheidenheid is: zijn wie men is, niet meer of niet minder.
    Er zijn geroepenen met een unieke functie: er was één Johannes de Doper en er was en is één Jezus Christus, de eniggeboren Zoon van God. Zo is er in deze eindtijd één Elia en één vrouw van Openbaring 12.
    Toen Jezus Zich bekendmaakte als de Zoon van God, beschuldigden de Schriftgeleerden en de farizeeërs Hem ervan dat Hij God lasterde, dat Hij bezeten was, enz. Verblind door hun eigengerechtigheid, konden ze niet zien wie Jezus in werkelijkheid was.
    Iedere andere persoon dan Jezus die beweert de Zoon van God te zijn, is een Godslasteraar, waant, is hoogmoedig of ziek. Maar Jezus was dit alles niet, omdat Hij waarlijk God was en is.
    Velen hebben zich reeds uitgegeven voor de Elia van de eindtijd. Toch is er slechts één de echte. Elisabeth Elijah is de echte. Alle anderen wanen.

    Elisabeth Elijah beschuldigt Linda Newkirk, die via de profetieën die zij (Linda) voor zichzelf heeft neergeschreven, voorgeeft de Vrouw van Openbaring 12 te zijn, van Godslastering. Toch is er één de echte. Wanneer men er automatisch van uitgaat dat iemand die zich bekendmaakt als de figuur die in Schrift voorspeld is, waant, zal men de echte missen. En die zal men behandelen zoals men Jezus en alle ware profeten heeft behandeld, omdat een door God geroepene beantwoordt aan de maatstaven van God, maar nooit aan de verwachtingen en de wensen van de mensen.

    @malchauffeur
    Je hebt nog uitgerekend 24 dagen om mijn boeken te lezen en een reactie te zetten op GG. Na 23 februari kan je je reactie geven op jmuysoms@gmail.com.

    @Maarten
    Jij schrijft: “Nadat ik de inleiding van het boek heb gelezen, krijg ik het idee dat u inderdaad de vrouw uit Openbaring 12 bent.” Ik ben het inderdaad, en als je mijn boeken verder leest, kan je alleen meer bevestigd worden in jouw indruk.
    Je vragen “Mag ik nu naar de hemel? Of beslist u dat niet?” kunnen schertsend bedoeld zijn, maar voor het geval je het ernstig bedoelt, kan ik je zeggen dat men naar de hemel mag als men Jezus als zijn Verlosser heeft aangenomen.

    @beervis
    Jij zegt: “Ik denk dat zij het is.” Ik kan je verzekeren dat ik het ben. En als je mijn boeken onbevooroordeeld leest, kan je daarin bevestigd worden.

  46. John says :

    @Im Gegenteil @Stijlvol @John @engel @Jos @Joop
    Zalig de mannen die niet zitten in de kring van de spotters! (Psalm 1:1)

    ‘Zoals een hond die naar zijn eigen braaksel terugkeert, is de dwaas die zijn domheid herhaalt’. Spreuken 26:11

  47. afolus says :

    Deze mensch met de naam Josée wil graag een hoge dunk van zichzelf hebben maar heeft in de praktijk een zeer laag zelfbeeld.
    Immers als je blij bent met negatieve aandacht en ietwat trots op wel 44 ietwat spottende reacties op GG dan heb je in je jeugd vermoedelijk weinig aandacht van je schoolvriendjes gehad…

    Kom op Josée, neem jezelf wat minder serieus.
    Dan is er vast ook hoop voor jou.

    Matthijs alias Kain.
    Dank voor je indrukwekkende verhaal.
    Ik las het vandaag pas.

  48. J.A.F. Muysoms says :

    @afolus
    Het vermelden van de 44 reacties was bedoeld als felicitatie voor het succes van GG!