FC Knudde: Heiza om niets

het-doel-definierenOp de dag dat Goedgelovig aankondigde te stoppen, verscheen op NieuwWij een artikel over een op 1 april (ja ja) te lanceren nieuwe site: Heiza. Volgens het ND en Trouw zou Heiza ‘de opvolger van Goedgelovig’ zijn.

Leuk voor Heiza – publicitair meeliften op het afscheid van GG – maar nogal bizar als je er over nadenkt. Je zegt toch ook niet dat de ‘effies’ die net door hun moeder zijn aangemeld bij de voetbalclub over twee maanden in de eredivisie spelen? Laat ze eerst maar eens bewijzen wat ze waard zijn.

De eerste actie van Heiza, een interview op NieuwWij, lijkt vooralsnog een schot in eigen doel. Ze proberen GG na te doen, want de anonieme redactie wil een ‘GeenStijl-achtige’ site lanceren die ‘kritisch’ is over (onder meer) ‘heilige zaken’. Maar daar houdt de gelijkenis meteen ook op, want Heiza’s missie is een draak waar Sint Joris ‘u’ tegen zegt.

De site wil ‘voortbouwen op het succes van GeenStijl’ – heel bijzonder dat je denkt te kunnen bouwen op het succes van een ander – en tegelijkertijd het meest populaire weblog van Nederland flink de oren wassen omdat de redactie en reageerders zo ‘kwetsend, grof en verschrikkelijk rechts’ zijn. De pretentieuze kop boven het stuk: ‘Wij gaan GeenStijl flink aanpakken’. Bij GeenStijl liggen ze vast in een deuk. Misschien dat John Quid een leuk tekstje aan de pretentieuze nieuwkomer zal wijden, maar waarschijnlijker wordt Heiza volledig genegeerd.

Daarnaast wil Heiza het ‘heel anders gaan doen’, iets met ‘een eigen geluid’ en ‘andere verhalen’, maar als de interviewer tureluurs wordt en vraagt of Heiza haar doelstelling alsjeblieft in één slogan kan verpakken, antwoordt initiatiefnemer Harm-Jan: “Daar vraag je me wat! Daarover zijn we nog aan het nadenken. […] Heb jij misschien een suggestie voor een goede slogan?” Tsja… Zo’n reactieve en vage opstelling – het moeten dus wel PKN’ers zijn, want wie leest er anders NieuwWij én VolZin? – maakt Heiza al bij voorbaat kansloos. De tegenstander kan deze wedstrijd zelfs kruipend winnen.

Verder gaat de site ‘de media-aanbidding onder een aantal bekende theologen’ aanpakken. Dat wordt dus Bosmanbashen en Voorbergfucken. Hebben we eindelijk eens een paar theologen die de media wél op een zinnige manier te woord kunnen staan, moeten ze worden teruggefloten. Tegelijkertijd worden de suffe reclamespotjes van de Protestantse Kerk door Heiza de hemel in geprezen. ‘De macht van diakonieën’ is dan wel weer een leuk onderwerp. Maar wat moet je met een serie over ‘de primitieve godsbeelden van atheïsten’? Heiza gaat ook kritiek leveren op Bekende Moslims en bekende voetbalclubs.

We hebben op Twitter een goede fles wijn uitgeloofd voor de site die het komend jaar écht het gat gaat opvullen dat Goedgelovig achter laat. Maar als je zo’n Heiza-woordvoerder hoort kunnen we beter onszelf bezatten.

knudde

79 responses to “FC Knudde: Heiza om niets”

  1. mafchauffeur says :

    Vanochtend een uur eerder opgestaan om stille tijd te houden mijn achterstand in het lezen van de reacties onder de “Eindtijdartikelen” van de afgelopen dagen in te halen. Die ga ik enorm missen, vrees ik.

    Het zou natuurlijk kunnen dat de Dwaze Schare de reactieruimte bij Heiza gaat kapen. Beetje vergelijkbaar met een nieuwe hype Openbaring die de agenda van een geloofsgemeenschap naar haar hand zet.

    Als de redactie van Heiza verstandig is zullen ze dat faciliteren. Bijvoorbeeld door er met de moderatie rekening mee te houden en vooral door het ontstaan van zogenoemde “off-topic” [sic] gesprekken toe te staan. 😎

  2. shin says :

    Wa’s dit nou weer voor hetze?
    Leven en laten leven, heb ik van een wijze reageerder geleerd…

  3. mafchauffeur says :

    @shin: rouwverwerking bij de redactie. 😉

  4. DsDre says :

    Loslaten doet pijn.

  5. bramvandijk says :

    @shin
    Feitelijk wil GG natuurlijk helemaal geen opvolger, maar willen ze tot in lengte van dagen gemist worden 😉

  6. Justin Case says :

    Precies, als dat gat dat GG achterlaat opgevuld moet worden, zullen ze wel blijven bestaan.

  7. Wilfred says :

    @Bram: 😉

    Het ligt er wel dik bovenop…

  8. Kees Bloed says :

    De rake satire en de chemie die de dware schare tot een kudde maakt, is niet zomaar te kopiëren.
    Bedankt voor jullie inzet redactie! Het heeft mij enorm geholpen om bepaalde evangelische en charismatische trekjes te plaatsen.
    Hopelijk zien jullie misschien nog een gat in allerlei complotten die door zoveel gristenen aangehangen worden? Van ‘gezond eten’ tot en met de illuminaten en bilderbergers die allemaal angstig rondrennende ware gristenen op een zwarte lijst hebben staan…

  9. Dutch Hermit says :

    Ik denk überhaupt dat het niet verstandig is om je af te zetten tegen andere sites, andere media (en ja, GG had daar ook weleens een handje van), zeker niet als je net begint. Als websitebouwer moet je juist laten zien waarom jouw site toegevoegde waarde heeft. Overigens had ik me, toen ik begon met bloggen, niet zo af moeten zetten tegen evangelisch christendom, hoe therapeutisch in die tijd ook.

  10. Luke Rakis says :

    “over mn graf heen willen regeren”

  11. bramvandijk says :

    @Dutch Hermit

    Ik denk überhaupt dat het niet verstandig is om je af te zetten tegen andere sites, andere media (en ja, GG had daar ook weleens een handje van), zeker niet als je net begint.

    Ik hoeverre geldt dit ook voor de kritiek die jij (als boekbeeld van vrijzinnige evangelisch) toch met enige regelmaat uit op GG 😉

  12. Dutch Hermit says :

    @Bram
    Ik uit die kritiek hier op GG. Als GG-reageerder (ik weet ook wel dat je mijn verschillende rollen niet honderd procent kan onderscheiden, hoor) is het niet gek dat ik zowel het goede als het minder goede van GG zie. Maar Vrijzinnig Evangelisch heeft zich nooit afgezet tegen GG, hoewel mijn berekening over de Dwaze Schare er in de buurt kwam:

    Kerknieuws beweert dat Goedgelovig meer dan honderdduizend bezoekers per maand trekt. Dat zijn grofweg vijfentwintigduizend bezoekers per week. Met dat aantal kan een flink aantal kerkbanken gevuld worden. Toch ligt het niet voor de hand dat dergelijke aantallen ooit de nieuwste satirische megakerk zouden bezoeken, laat staan lid zouden worden.

    en

    Tweehonderd vaste bezoekers, verspreid over het hele land. Daar kan best potentie inzitten.

    en

    Dan moet de presentatie echter niet net zo dramatisch zijn als tijdens het Flevofestival. Het was niet grappig, het was niet scherp, het was niet echt kritisch en de helft van het bezoek liep voor de zegenbede weg…

    en als uitsmijter:

    dan nog is het onzin om te spreken over een grote gemeente, zoals Kerknieuws doet. Laat staan een nieuwe megakerk. Goedgelovig, blijf maar lekker op het internet actief, een nieuwe megakerk starten is nog wat hoog gegrepen. Gelukkig draait Goedgelovig het bericht vandaag al terug. Want wie wil de satirische zalving op het internet inruilen voor een live-misbaksel?

    Maar die heb ik op de nieuwe site dan ook niet online gezet, het was toen als factcheck interessant, zoals ik meerdere factchecks heb gedaan (Welkom in Hallelujahdorp), maar inmiddels is de relevantie flink afgenomen.

  13. goedgelovig says :

    @mafchauffeur: Pure rouwverwerking. Het is waar: 7 jaar lang dagelijks met een site bezig zijn gaat onder je huid zitten. 🙂

    @shin: Als ‘leven en laten leven’ ons motto was geweest, had deze site niet bestaan. TRIN? Leven en laten leven, mensen.

    @bramvandijk: LOL. Dat is het. 🙂

    @Dutch Hermit: Niet als je daar je identiteit aan ontleent, maar prikken is helemaal niet verkeerd.

    @Luke Rakis: We zijn nog niet weg, hoor. Als Heiza zich in dit interview op een sterke, originele manier had gepresenteerd, zouden we daar positief aandacht aan hebben gegeven. We hopen oprecht dat er meerdere nieuwe sites komen die het beter gaan doen dan GG. Maar dat er altijd meer kandidaten zijn voor de Mockfish dan voor de Webfish is helaas veelzeggend voor het vermogen in de christelijke wereld om online iets goeds neer te zetten.

  14. mafchauffeur says :

    @Dutch Hermit: GG op het Flevofestival? Dat wist ik niet. En dat is maar goed ook, begrijp ik. 😉

  15. ruub says :

    Nja, laat iedereen maar lekker proberen in het gat te springen dat goedgelovig straks achterlaat, prima toch?

    Gratis ongevraagde tips vanaf de zijlijn van iemand die doet alsof ‘ie er verstand van heeft:

    Probeer een eigen functie en publiek te vinden; iets waar je echt een klik mee hebt, zorg ervoor dat je heel veel plezier hebt (en houdt) in wat je doet, luister naar de cijfers, naar de kritiek en ideeën van je omgeving en bezoekers, vernieuw, kom erachter waar je goed en minder goed in bent, vraag op hulp, vernieuw nog eens, hou vol, hou nog een keer vol en spiegel je niet te veel aan andere min-of-meer-vergelijkbare (en succesvolle) initiatieven. Want dan wordt je een slap aftreksel en matig alternatief voordat je er erg in hebt.

  16. Dutch Hermit says :

    @GG
    Precies, dat vind ik ook! (ik denk dat onze grenzen iets verschillen 😉 )

    @Mafchauffeur
    Het programma was niet erg geweldig, maar ik heb Rob er leren kennen, de eerste GG-reageerder die ik leerde kennen. Het was niet alleen huilen

  17. mafchauffeur says :

    @GG: 🙂
    Zeer invoelbaar. Iets meer dan twee jaar “op afstand” is al voldoende voor dat gevoel.

    En nu allerlei lastige keuzes. Bijvoorbeeld: wat moet ik nu met mijn twitteraccount? 😉

  18. mafchauffeur says :

    @Dutch Hermit: dat maakt veel goed ja. Maar het háált het niet bij een gezamenlijk bezoek aan de Doorbrekers.

  19. Johan says :

    @mafchauffeur: Leuk idee, een andere site kapen. 🙂 Maar eerlijk gezegd voel ik er zelf niets voor om als reageerder te verkassen naar een andere site. Als GG verdwijnt ga ik niet naar Heiza of CIP. Het kenmerk van een community is dat je een gezamenlijke weg bent gegaan, een gezamenlijke ervaring hebt. Die is deels gekoppeld aan GG, maar de meet-ups waren altijd eigen initiatief van de reageerders. Ik voel er zelf meer voor om zelfstandig door te gaan als GG verdwijnt. Dan kunnen we een boompje opzetten wanneer we willen en waarover we zelf willen.

  20. Dutch Hermit says :

    @Mafchauffeur
    Niet? Bummer.

  21. afolus says :

    @GG
    We zullen een paar dozen tissues meenemen naar de slotmanifestatie…
    Ik overweeg ook Victor Vroegindewey samen met Mattheüs van der Steen uit te nodigen. Victor kon niet gedoopt worden, dat zou heel raar zijn, echt heel raar.
    Maar misschien kan hij jullie wel “uitzegenen”…

    Sjabba..😎

  22. shin says :

    @afolus
    Kun jij Victor niet dopen?

    @DH
    Mijn 2-jarige dochter wijst naar jouw foto en zegt: Dat is Jozef, he?

  23. Dutch Hermit says :

    @Shin
    Goede opvoeding, jij bent mijn held! (bedoelde ze niet Simson?)

  24. goedgelovig says :

    @mafchauffeur: Ja, in 2010. Het was echt dramatisch niet leuk, ondanks de goede intenties van Butler en Van Noort.

    @Dutch Hermit: Die malle berekening van Kerknieuws snapten wij ook niet. 🙂

  25. Dutch Hermit says :

    @GG
    Jullie hebben er toen op Twitter op gereageerd. Mijn berekening qua aantal vaste reageerders (ik schatte ongeveer 200) achtten jullie aan de lage kant, maar in grote lijnen waren jullie het er wel mee eens.

  26. shin says :

    @gg
    Soms moet je middelmatige initiatieven gewoon negeren en uit laten gaan als een nachtkaars. 😉

  27. shin says :

    Ik heb het nog eens gelezen, maar dit is toch gewoon 1 april, of niet?

  28. mafchauffeur says :

    @Johan:

    Ik voel er zelf meer voor om zelfstandig door te gaan als GG verdwijnt. Dan kunnen we een boompje opzetten wanneer we willen en waarover we zelf willen.

    Mag ik dan de evangelische hofnar blijven spelen? 🙂

  29. goedgelovig says :

    @shin: Als deze nieuwkomer in de media niet zo nadrukkelijk aan GG was gekoppeld, hadden we het zeker genegeerd. Dat is een afweging. Heiza kan haar voordeel doen met onze kritische bijdage om straks extra stevig voor de dag te komen. 😉

  30. shin says :

    @bram
    Nou vooruit, als teleurstelling over een necrologie kan ik me er iets bij voorstellen ;).

  31. shin says :

    @gg
    Ik profeteer u: ik denk dat dat ‘m niet wordt.
    Maar goed, mijn profetische gaven zijn tot nu toe altijd erg tegengevallen (feitelijk is het de eerste keer dat ik het echt probeer), dus wie weet ;).

    @johan
    ik ben het geloof ik wel met je eens. Ik zie alleen een beetje op tegen de hoeveelheid werk die dat met zich meebrengt.

  32. bramvandijk says :

    @shin

    @gg
    Ik profeteer u:

    Ik citeer u:

    Gatsiedarrie, […], jij was wel de laatste van wie ik verwacht had dat die sentimenteel-profetisch zou gaan doen.

  33. bramvandijk says :

    @Dutch Hermit

    Ik uit die kritiek hier op GG. Als GG-reageerder (ik weet ook wel dat je mijn verschillende rollen niet honderd procent kan onderscheiden, hoor)

    Goed punt, ik herroep en doe boete…

  34. shin says :

    @bram
    Taught by the master, Bram, taught by the master.

  35. Dutch Hermit says :

    @Bram
    En nu verwacht je zeker dubbel gezegend te worden? 😉 #job

  36. shin says :

    @DH
    Nee, ze zei toch echt Jozef, die van Maria vermoed ik.
    Simson die mbv 300 arme vosjes korenvelden in de fik steekt en de tempel van Dagon sloopt met een zelfmoordaanslag…. tja…. zie topic https://goedgelovig.wordpress.com/2013/12/30/atheist-en-charismaat-nu-dikke-vrienden/ 😉

  37. engel says :

    @shin,

    Profeteren kun je leren. Mijn complimenten met deze eerste profetie. (legt de stenen alvast klaar)

  38. shin says :

    @engel
    Als je maar niet denkt dat je me nu moet gaan coachen :-P.

  39. shin says :

    @engel
    Begrijp ik nou trouwens dat jij mij wilt gaan stenigen?
    Heb je weer last van je geest van Izebel?

  40. Dutch Hermit says :

    @Shin
    Wilde ze zeggen dat ik er niet zo stoer en mannelijk uitzie!?/!?1! 😉

  41. shin says :

    Nu lees je dingen de tekst die er niet door mij ingelegd zijn, DH 😛
    En waarom denk jij eigenlijk dat Jozef er niet stoer en mannelijk uitzag?
    Wat zijn dat voor speculatieve lezingen?

  42. Dutch Hermit says :

    @Shin
    creatief lezen is een kunst, heb ik van @Engel geleerd. En ik weet niet hoe Jozef eruit zag, maar vossen vangen en een brandende fakkel aan hun staart binden, vind ik een aardig masculiene bezigheid. Lijkt me wel wat voor de Vierde Musketier, eigenlijk.

  43. shin says :

    @DH
    LOL. Laat Wakker Dier het niet horen.

  44. mafchauffeur says :

    @shin: niet zo geringschattend over Simson. Als je in staat bent om 300 vossen (nb: rotbeesten zijn het) te vangen ben je gewoon een grote mijnheer.

  45. mafchauffeur says :

    @DH: 🙂

  46. mafchauffeur says :

    Een verre nazaat van Simson woont in Australië. Vanaf ca.2:30

  47. Dutch Hermit says :

    @Shin
    Gelukkig is Marianne Thieme niet welkom bij de Vierde Musketier 😉

  48. engel says :

    @shin,

    Ik geef je voorlopig het voordeel van de twijfel. Je trackrecord is immers nog onbezoedeld. De stenen zijn meer als back-up ingeval je profetie niet uitkomt. Ik wil beide opties openhouden.

  49. engel says :

    @Hermit,

    Ik heb jou maar liefst 5 manieren geleerd om de Bijbel te lezen! http://thediscerningchristian.wordpress.com/2013/12/21/5-terrible-ways-to-treat-the-bible/

  50. engel says :

    @shin,

    Ik coach geen vrouwen, ik heb m’n handen al vol (beeldspraak!) aan enkele mannen.

  51. Dutch Hermit says :

    @Engel
    1 is toch de goede manier van de Bijbel gebruiken?

  52. engel says :

    @Hermit,

    Ze zijn alle 5 goed. Je moet alleen leren wanneer je welke toe moet passen. Daar kan ik je wel in coachen. Nr. 3 is ook handig.

  53. Dutch Hermit says :

    @Engel
    De Bijbel zegt: “Wie niet voor mij is, is tegen mij.” Pas dus maar op!

  54. engel says :

    @Hermit,

    Mijn Bijbel zeggt daar 2 dingen over: “Gij zult niet oordelen” en “Raakt de gezalfde des Heren niet aan”. Pas jij maar op.

  55. shin says :

    @engel
    Leuke link 🙂
    (Steentje minder?)

  56. ruub says :

    Maaruh. @Engel, ik ben nu eigenlijk wel nieuwsgierig hoe jij met dat verhaal van Simsom en de 300 vossen omgaat.

    Zou jij je kunnen vinden in zo’n preek zoals ‘ie in mijn vroegere kerk ook gerust had kunnen langskomen (bijbehorende kindernevendienst kleurplaat), of zou je daar ongemakkelijk van gaan schuiven in de kerkbank?

  57. Dutch Hermit says :

    @Engel
    goed, jij wint 😉

  58. engel says :

    @ruub,

    IK heb eigenlijk wel een zwak voor alle geweldsverhalen in het OT. Dat zegt waarschijnlijk wel iets over mij….. Dus ik heb geen moeite met zo’n preek of kleurplaat. Wat dat betreft is Jezus maar een softie, met die andere wang toe keren en zo. Dat optreden in de tempel met die geldwisselaars en zo, vind ik dan wel weer mooi. Hij kon het dus wel.

  59. engel says :

    @shin,

    Het zijn maar kiezelsteentjes. Maar mijn Bijbel zegt wel duidelijk dat het zo moet.

  60. ruub says :

    @engel
    Zie je wel, ik dacht het wel. Niks geen geknipper met de ogen bij zo’n passage als “De Geest zoekt de confrontatie. Hij provoceert conflicten, om de al te lieve vrede om zeep te helpen. Zo is Simson, aan het eind van het boek Rechters, echt een man van de Heilige Geest.”,
    maar gewoon na die lange dienst op het kerkplein kiezelsteentjes verzamelen, in de zakken stoppen en eenmaal thuis de katapult pakken en David en Goliatje spelen met die lange buurjongen. Zo’n type. Die jongens kende ik ook op club. 🙂

  61. engel says :

    @ruub,

    Het doel heiligt de middelen. Vandaar dat je dit citaat wijselijk niet noemt: “Ja, maar voor Gods vrede moet soms gevochten worden, en zo is het ook hier.”

    Volgens mij heb jij je trauma’s van vroeger gewoon nog niet verwerkt. Want ik neem aan dat jij niet won van die jongens van de club?

  62. mafchauffeur says :

    @ruub: katapult. Zucht. Alwéér zo’n uitwas van de romantiserings van de kinderbijbel.
    Infanterist Goliath had geen schijn van kans tegen de artillerist David met zijn dodelijke .45 kaliber wapen.

  63. ruub says :

    @engel
    Hoho, voordat we hier nu een jihad of heilige oorlog tegen mijn onverwerkte trauma’s gaan beginnen, moet ik deze snode poging om het onderwerp naar mij te verschuiven toch duiden als een afleidingsmanoeuvre. Het werkelijke probleem is natuurlijk het klakkeloos accepteren van Heilig geweld.

    @maf
    Als ik het goed begrijp viel David – volgens de spreker in deze video – bij het verhaal met Goliath een (visueel) gehandicapte man aan? Ah,oke…

  64. engel says :

    @ruub,

    Het werkelijke probleem is niet willen accepteren dat geweld ook bij het menselijk leven hoort. Zowel vroeger, als nu. En geweld in de Bijbel is toch altijd functioneel en onderdeel van de universele strijd van goed tegen kwaad?

  65. shin says :

    @engel
    Ik ben wel bijzonder geroerd dat jij zonder zonde blijkt te zijn.
    Het verbaast me ook.

  66. Pittig says :

    @ Engel

    Alleen botsten die teksten zo met Jezus’ optreden en boodschap… Maar Jezus is duidelijk minder masculien belangrijk voor jou?

  67. ruub says :

    @Engel
    Het enge is dat ik af en toe niet meer weet of je het nou echt meent of dat je even wat tijd over hebt.

  68. Pittig says :

    @ shin

    Engel wil snel stenigen, voordat anderen hem kunnen stenigen.

  69. Pittig says :

    @ ruub

    Vertrouw nooit een engel die zich als engel van het licht voordoet, zoals “onze Engel”. Een duistere engel is logischerwijs veel betrouwbaarder…

  70. TommyLee says :

    @engel, @ruub: neem het dan wel op voor: lachen om home video’s!!
    @DH maar de bijbel zegt toch ook: wie niet tegen ons is is voor ons???????

  71. mafchauffeur says :

    @ruub: goed begrepen. En meer dan dat. Goliath was een man met ernstige medische problemen. Een soort kermisattractie.
    http://www.kermiswereld.net/html/picture.aspx?id=18&f=405,19,20,85,17,21,18
    Nuttig om in te zetten in een man-tegen-man gevecht. Maar waar Filistijnen bepaald niet bekend stonden om hun snuggerheid, waren sommige Israëlieten een stuk gehaaider. Enfin, David was niet voor niets een geschikte Vader des Vaderlands. 😉

  72. Dutch Hermit says :

    @Tommy Lee
    In jouw geval is dit misinterpretatie. Je brengt namelijk een andere boodschap dan die van mij. Oh, een ander evangelie!!1!!1!!!

  73. Wilfred says :

    @engel:

    Ik coach geen vrouwen, ik heb m’n handen al vol (beeldspraak!) aan enkele mannen.

    Ja, laat ik het niet merken! Je blijft van DH af!!

    @Ruub:

    Het enge is dat ik af en toe niet meer weet of je het nou echt meent of dat je even wat tijd over hebt.

    LOL 🙂

    Het enge is dat engel dat zelf ook niet meer weet. 😉

    @Pittig:

    Een duistere engel is logischerwijs veel betrouwbaarder…

    🙂 JC zou zeggen: “da’s logisch”.

  74. Dutch Hermit says :

    @Wilfred
    Euh… 😉

  75. Wilfred says :

    @DH: Dat was gewoon bezorgdheid, hoor. 😉

  76. engel says :

    @Wilfred,

    “Weest in geen ding bezorgd” (Bijbel)

  77. shin says :

    @Wilfred
    Da’s logisch? Is dat niet wat vreemd taalgebruik voor een 1e-eeuwse Galileeer? 😉

  78. Wilfred says :

    @Shin: Nee hoor, die Gallileeers waren zo hellenistisch als wat. Logike past daar prima bij. 😉

    @engel: “Thank you, I needed that!” (John Cleese)

  79. Jan Willem says :

    Humpf….vreemd dat er juist door media dit dan wordt gebracht. Van een website kopiëren is nog nooit een goede inhoudelijke website ontstaan.

    Eigen identiteit uitbouwen, eigen inhoud uitwerken, geregeld nieuwe aantrekkelijk te lezen berichten, en blijven werken aan vormgeving geven pas een goede website/blog lijkt me. Het is verdraaid moeilijk en intensief om dit allemaal juist bij te houden.