Schaapjes zonder herder

pastoorkrampboos2Reverend Van Pastoorkramp heeft kennis genomen van het verscheiden van Goedgelovig en het volgende apostolische bericht gepost:

Wat een zielig geleuter is dit allemaal! Schaapjes zonder herder. Hoe vaak heb ik jullie niet in tranen verteld dat je je onder de zalving en bedekking van de goddelijke ordening moest stellen, in plaats van je heil te zoeken bij een stel geflipte narcistische losers, die zichzelf overeind houden door anderen voor gek te zetten met stomme plaatjes en domme praatjes!

Op het hoogtepunt stoppen… hahahahaha wat een gotzpe! Dat doen ze op de Veluwe al jaren. Voor het zingen de kerk uit heet dat. Hoe denk je dat ze aan die grote gezinnen komen? Juist… omdat ze op het hoogtepunt proberen te stoppen. Misschien dat het vanuit Afrika helderder te zien is, maar onder het juiste leiderschap en gesteund door de liefdevolle, belangeloze apostolisch profetische begeleiding was de fut er nog niet uit geweest. Jullie missen een sterke, gezalfde leider. Het zal wel een beetje ruzie onderling en het vieze werk niet willen doen geweest zijn. Hadden jullie mijn aanbod aangenomen, dan waren jullie nog vol energie en visie geweest en wees nou eerlijk – over zoveel geld praatten we helemaal niet!

Jullie hadden ook die Rob beter onder de duim moeten houden. Heb ik dat niet herhaaldelijk gezegd? Als dat soort vrouwtjes hun plaats niet weten, dan krijg je problemen van binnenuit. Dan rot de vloer onder je vandaan zeggen ze hier.

Ik kan jullie eerlijk zeggen dat ik voor jullie opgekomen ben in alle vergaderingen met de apostolische leiders van dit land. De meesten wilden jullie kapot krijgen, maar ik heb steeds gewaakt en profetisch gezegd: ‘Als dit een werk van God is dan overleeft het vanzelf en anders gaat het ten onder aan gekibbel over macht, geld en wie de mooiste en de beste is.’ Een paar zagen dat anders en hebben hun schaapjes op het droge gehouden, maar ik heb jullie steeds door het team in hun gebeden laten gedenken en ze laten vasten voor jullie. Blijkt dus allemaal zonde van de moeite en ik moet maar weer een verhaal bedenken hoe dat komt. Ik kan die rare Boktor niet van alles de schuld geven, maar we vinden wel een tekstje.

Alles bij elkaar jammer, maar ik heb het steeds gezegd dat het niks werd. Dus persoonlijk, zoek toch een schatkamer waar je je tienden kunt brengen met heilige handen en stel je onder apostolisch, gezalfd leiderschap, dan zul je merken dat je wond zich sluit en dat je GG gauw vergeten bent.

Zegen en votums uit Afrika,
jullie eigen Rev. Van Pastoorkramp

18 responses to “Schaapjes zonder herder”

  1. Wilfred says :

    Het was al erg genoeg dat die neppastoor gisteren zijn bericht moest posten, maar dat GG dat na zijn ontmaskering herhaalt, rechtvaardigt toch wel het besluit om te stoppen!

  2. St. says :

    Beste Rev.

    Hoe kunt u ons blijven onderrichten als goedgelovig straks niet meer bijgehouden wordt?

    Dat is iets wat ik me echt zorgen over maak!

  3. engel says :

    De Rev. heeft wel een goed punt vind ik. Zeker waar het Rob betreft.

  4. DsDre says :

    @St.

    Stel je onder de bedekking van de Rev.

  5. Jazeg says :

    @Wilfred
    De Rev ontmaskerd? Hoe kan zo’n transparante ziel ontmaskerd worden? Immers, waar geen masker is, valt niets te ontmaskeren. Nee, de enige stabiele, othodoxe geloofsvervulde factor in al die jaren GG was immers de Rev! Geloofsvervlakking alom hier, maar de Rev bleef altijd in zichz ik bedoel bleef altijd geloven.

    (Help me effe met een link; ik heb iets gemist, waarschijnlijk in een ellenlange draad. Ben nieuwsgierig.)

  6. Hendrik says :

    Het lijkt mij tijd voor “GG, de musical”. Reverend heeft de kern van het script hierboven al beschreven. En de foto erboven (end is near) is vast een profetische verwijzing naar Joop van den Ende. Zoiets past naadloos bij de schatkamer van Joop http://www.vandenendefoundation.nl/84/project/details/?id=62 zodat daaruit een veelvoudig reverendement kan vloeien.

  7. Wilfred says :

    @Jazeg:

    Hoe kan zo’n transparante ziel ontmaskerd worden? Immers, waar geen masker is, valt niets te ontmaskeren.

    Helemaal mee eens, je kijkt zo door de Rev heen. Alleen schrik je een beetje van wie je daar achter ziet…. 🙂

    En dan hebben we het nog niet eens over de grietjes en greetjes van deze wereld.

  8. ardbeg10y says :

    @Hendrik:

    Goed idee, zo’n musical! Er zijn al wat liedjes voorhanden op http://www.twijfelliederen.nl, hoewel die vooral ‘pastoraal’ zijn en niet zozeer commercieel. Op dit moment zijn deuntjes van Ramses wat populairder.

  9. engel says :

    @Wilfred,

    Ik schrik een beetje van jouw aversie tegen de Rev. Waarom heb jij zo’n moeite om je te onderwerpen aan de man Gods?

  10. Wilfred says :

    @engel: O, heb je na Rob nu een nieuw slachtoffer gevonden? Jij hypocriet!

    Ik ben tenminste consistent; ik onderwerp me toch ook niet aan jou?! 🙂

  11. engel says :

    @Wilfred,

    Daar had ik wel een beetje op gehoopt.

  12. Wilfred says :

    @engel: In dergelijke slinkse trucs trap ik niet. Daarvoor heb ik teveel van je geleerd. 🙂

  13. de belg says :

    ‘En ziet, er kwam een beeld. De dominee vertelde over hoe Jezus wegvluchtte van de dwaze schare. Maar ik zag hoe Jezus toen ging om de verdwaalden, de fundamentalisten, de hoeren en de tollenaars op te zoeken om ook aan hun, zelfs aan de fundamentalisten, het satirisch evangelie te brengen

  14. olivieroprecht says :

    @mijn apostolische zalving voor gg was gratis. Toegegeven, ik heb zover ik weet niet voor jullie gebeden of gevast zoals Van Pastoorkramp, dus wat meerwaarde had, wie het weet….

  15. rob says :

    @De Rev
    De mededeling dat GG gaat stoppen met hun Nederlandse bediening kwam vlak nadat ze de voorraadschuur flink hadden aangevuld. Ze leverden zich over aan de mammon en ik denk dat de leden van GG hun centen snel wit zullen wassen in donker Afrika zoals je zelf aan het doen bent.
    Je denkt toch niet dat er iemand hier gelooft dat je echt een bediening hebt in Afrika.

  16. de reverend Apostel Profeet Herder Bisschop van Pastoorkramp says :

    @Rob Lieve Rob, wat ben je weer zuur en wantrouwend. Je zou wat GoedGeloviger moeten worden, dan zou je zoveel gelukkig zijn!. Ja Vertrouwen is wel een themaatje in jouw leventje hè, dat snapt de Rev. heel goed. Onze bediening bloeit, Rob, uit genade. We hebben weeshuizen en onze diensten puilen uit en er gebeuren grote dingen, grote getallen.
    Dat is allemaal genade maar dat gebeurt gewoon wanneer de geroepenen in de goddelijke orde optreden.
    Wat iemand gelooft bepaalt wat die persoon ziet.
    Jij gelooft onze bediening niet. Wat jammer, dat je dan zoveel mist.
    Anderen zien het wel en doen er hun voordeel mee.
    Ik wil als apostolisch profetisch leider alleen maar tegen je zeggen, Rob laat toch los die rebellie en ontvang wat er voor jou klaarstaat. Grote beloften, meer dan je kunt bevatten en diep van binnen weet je dat best.
    Verzet je je zo tegen je lot, het onvermijdelijke.
    Zoals het NRC schreef: de emancipatie is mislukt om vrouwen niet gek zijn en weten dat hun door god gegeven plaats uiteindelijk tot de beste is.
    Kom zoals je bent en weet er ruimte in ons hart is voor jou.

    Je andere punt?
    Ok GG is gaan cashen eind vorig jaar. Nou en? Dat doet Epke Zonderland ook al om het maar niet over Sven Kramer te hebben. Als jij het kon deed je het ook. Wat denk je dat ze met dat hoogtepunt bedoelden dan?
    Zonder die actie die jij hebt helpen starten waren ze nooit gestopt.

  17. Wilfred says :

    @Rev: Kijk, die laatste zin is dan weer geniaal! En zelfs helemaal foutloos! 🙂