Ontvoerd voor Christus

kidnappedforchristWat doe je als belijdend gristenouder als je ontdekt dat je zoon of dochter gay is? Dan laat je je kind ontvoeren naar een heropvoedingskamp in de Dominicaanse Republiek, waar het – buiten de Amerikaanse jurisdictie – verplicht onthomotherapie moet ondergaan. Een soort Different Xtreme. Niet iedereen overleeft deze evangelische Guantanamo Bay waar je gehersenspoeld of getraumatiseerd uit komt. Meer over deze bizarre praktijk in The Huffington Post. Deze maand gaat de kritische documentaire ‘Kidnapped for Christ’ in première.

35 responses to “Ontvoerd voor Christus”

  1. afolus says :

    Shocking.
    Wat een ongelofelijke ontkenning van de eigen identiteit van je kind.
    Nog ongelofelijker is het dat de therapeuten/cipiers/drilmeesters denken dat hun werkwijze op termijn het door hen gewenste effect zal hebben.

    Mentale trauma’s, verbroken familierelaties en verdriet.
    Dat zijn de blijvende restanten van dit gedoe.

    Lord have mercy.

  2. ruub says :

    Amper te geloven dit.

  3. Ernst says :

    ‘I am a US citizen. I should be free…’ Yes, you should.
    Als ik Palestijnse kindjes met stenen naar Israëlische soldaten zie gooien of hoor over een meisje van 8 met een bomgordel denk ik: kom, jongens, dat moet anders kunnen. Maar dit is weinig minder bizar. Over extremisme gesproken…

  4. engel says :
  5. mafchauffeur says :

    @engel: zo is dat. Aangeboren afwijkingen verhelpen vereist rigoureuze maatregelen. Aangeleerd gedrag afleren is een stuk eenvoudiger. 😉

  6. engel says :

    @maf,

    Misschien via een heropvoedingskamp?

  7. Jan Hartman says :

    Hoe zou ik reageren als volgeling van de Here Jezus? Hoe reageer ik, die Jezus Christus belijd als persoonlijke Verlosser en Zaligmaker?

    Ik zou nooit mijn deur gesloten houden voor mijn kind die totaal andere gedachten er op na houd, of het zou doen met het zelfde geslacht!

    Ik zou hem/haar wel op wijzen dat bepaalde dingen volgens Gods Woord, anders zou moeten, niet meer en minder!

    Mijn kinderen zijn en blijven mijn kinderen die altijd een plek hebben aan mijn vaderhart! Zo zou ik hen laten zien en willen laten beleven dat hun eigen pa, schuilt door het Offer van de Here Jezus aan Gods Vaderhart.

  8. Sara Lindenhols says :

    pff vreselijk …

  9. mafchauffeur says :

    @engel: goed idee.

    De Willem de Zwijgerkazerne in Wezep staat nog te koop. Zat vroeger de Glen Mills school in; lijkt mij dus uitermate geschikt voor een dergelijk kamp.
    http://www.dtz.nl/nl/aanbod/landelijk-aanbod?call=view&id=E0A5DF318B0E4850B3100DA853220553

  10. puberapostel says :

    Ik spendeer liever 80 miljard jaar in de hel dan in dit concept te moeten geloven. Gelukkig is de Heer het met me eens, maar ik zal het nog eens navragen

  11. engel says :

    @maf,

    Dan kunnen we tegelijkertijd daar de GG-Bijbelschool vestigen. Mooi centraal in het land.

  12. engel says :

    Deze Bijbelschool dus, voordat er vragen over komen. https://goedgelovig.wordpress.com/2013/02/12/workshop-huppelen-in-de-geest/

  13. ardbeg10y says :

    Ik stel voor op de GG Bijbelschool een vak ‘Abraham en zijn nageslacht’ te introduceren. Over hoe een zoon met een smoesje naar een berg te lokken, vervolgens proberen te offeren en hoe die zoon met een narrow escape wegkomt. In het verdiepingsvak onderzoekt men dan wat de oorzaak is van alle familieproblemen en hoe daar mee om te gaan.

  14. shin says :

    *huilt*

    Lord have mercy.

    Amen, Afolus.

    Laat ik er eens een citaatje ingooien uit het artikel “In de ban van de ring”:
    Van de buitenkant lijkt er een discussie op argumenten gevoerd te worden, maar bij nadere inspectie gaat het volgens ons om een fundamentelere zaak: wie morrelt aan de status quo op het gebied van sekse, gender en seksualiteit krijgt te maken met een weerstand die taai en irrationeel van karakter is – er hangt kennelijk veel van af. De praktijken rond gender, relatievorming, huwelijk en seksualiteit liggen diep verankerd in het bewustzijn van de morele gemeenschap. Iedere discussie over deze thema’s is daarom eerder een rituele opvoering van deze diep gewortelde overtuigingen over de omgang tussen de seksen dan een poging om die praktijk eens kritisch tegen
    het licht te houden.

  15. d'n Scheul'n Wilfried says :

    Godsdienstsociologisch snap ik wat hier aan de hand is: het gaat over het handhaven van een boundary marker van de eigen identiteit enzo., maar als je je kind naar het buitenland laat slepen voor hardhandige homotherapie moet je jezelf toch gaan afvragen waar je in godsnaam/Gods naam mee bezig bent.

    En dan maken wij ons druk over de die brekebeentjes van de gloriestoel, en over zeilmeisjes enzovoort. Als je dit in Nederland doet, mag ik toch hopen dat je uit de ouderlijke macht wordt gezet – hoewel, ik vraag me af hoe dat zit in bepaalde Andere Religieuze Groepen die we in Nederland ook kennen omdat ze hun kinderen op vakantie uithuwelijken aan neven en nichten in het moederland. Homoseksualiteit is bij die groepen ook niet zo populair, dus is dit in Nederland wel echt zo ondenkbaar als ik denk/hoop dat het is? Zo niet dan zou het zo moeten zijn.

  16. De Dichter says :

    Hier nog een neerlandse krommetenen trekker, kon ‘m net afkijken, deze week uitgezonden..succes met kijken. Wat een zooitje met zijn 4e op een kamertje het lijkt wel een gevangenis. http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1387772

  17. Im Gegenteil says :

    Jaja, als gristenouders hun kinderen niet volledig geindoctrineerd krijgen, dan (d)rammen ze het wel door hun STROT in zo’n militair “vakantiekamp”.

    Nu is homofilie sowieso wel hygienisch verwerpelijk 😉 , maar om dan je kinderen mee te slepen naar zo’n godsdienstwaanzins-kamp, dat is te walgelijk voor woorden. Dat is vragen om grote psychische en traumatische problemen. Kinderen moeten daarvoor beschermd worden. Dus: ALLE GRISTELIJKE KINDERKAMPEN AFSCHAFFEN!

  18. Bokkepoot says :

    While in film school, Kate Logan set out to make a documentary about what she had been told was a “Christian therapeutic boarding school” in the Dominican Republic for “troubled” teens from the States. Because of her evangelical background, she was given unprecedented access to film inside this school over the course of a summer. But, as she began to film, she discovered the shocking truth of what was really going on at this remote reform school.

    Wat ik me nou af zit te vragen: waarom mocht Kate daar überhaupt filmen? Dachten die leiders daar dat Kate – met haar ‘evangelical background’ – de film uitsluitend zou gaan vertonen in ondergrondse sektes evangelische kringen waar men hetzelfde gedachtegoed hanteert? Zijn ze écht zo narcistisch daar?

  19. flipsonius says :

    @Im Gegenteil

    Nu is homofilie sowieso wel hygienisch verwerpelijk 😉

    Oh, u bedoelt barebacking? Nou ja, een condoom is sowieso wel aan te bevelen, maar denk eens aan alle ziektes die je van heteroseks kan krijgen, hardnekkige ziektes veelal en sommigen (syphilus) met vaak zeer naargeestige afloop…(om maar te zwijgen van die k*tkinderen als bijverschijnsel) 😉

  20. Professor Prietpraat says :

    aaaahhhh, kippevel en al mijn haren gaan overeind bij het kijken van de trailer. Zo triest dit. Worden manipulerende voorgangers, overspelige diakenen en liegende oudsten en geld uit de zak kloppende dominees en valse broodprofeten ook ontvoerd en naar zo n heropvoedingskamp gebracht? Oh nee, natuurlijk niet, homofilie is natuurlijk een veel ergere zonde en gezalfden Gods mag je niet aanraken, dat moet je aan God zelf overlaten? Ik geloof niet dat homoseksualiteit altijd aangeboren is en ik geloof wel degelijk dat homo´s en lesbo´s ook gecreeërd worden door de omgeving waarin ze opgroeien maar zo´n heropvoedingskamp en ontvoeren notabene is te ziek voor woorden. Dat zulke dingen anno 2014 nog bestaan en dat mensen nog steeds geloven dat dwang obderdeel is van het Christelijk geloof en dat men gelooft dat God dat zou goedkeuren, is niet te bevatten.

  21. joost says :

    flipsonius

    …(om maar te zwijgen van die k*tkinderen als bijverschijnsel)

    🙂

    Inderdaad, ik vind eigenlijk dat ze alleen al om dat nare bijverschijnsel de heteroseks zouden moeten verbieden.
    joost

  22. joost says :

    Ik blijf het toch raar vinden dat er geen intoleranter land lijkt te bestaan dan het land dat zichzelf het land van de onbegrensde mogelijkheden en vrijheden noemt. 😦
    De enige vrijheid die ik er vaak zie is dat je verplicht wordt tot het christelijk geloven en anders waanzinnig wordt uitgekotst. Jammer.
    joost

  23. shin says :

    @joost
    Nou, dat valt wel mee hoor… maar er bestaan daar wel twee kampen, die elkaar steeds slechter gaan verstaan 😦

  24. Professor Prietpraat says :

    Joost heeft natuurlijk wel een punt dat in de VS zo´n afkeer heerst tegen moslimextremisme wat men ovberal wil uitroeien in binnen en buitenland terwijl er nergens zoveel sektes zijn en ¨Christelijk¨extremisme als in de VS waar zelfs veel groepen zijn die geweld niet schuwen om hun doelen te bereiken. Opmerkelijk is dat zeker. Fundamentalisme en intolerantie is in de VS gemeengoed al zal het in de ene staat wat meer zijn dan in de andere natuurlijk.

  25. Im Gegenteil says :

    De VS zouden wat dat betreft een perfect land zijn voor Ronald Plat & de Gloriestoelen.

  26. shin says :

    @PP
    Dat punt heeft ze zeker, maar ik denk dat in het beeld van de media de relifundi kant soms wat wordt overbelicht. Er zit in de US ook een vrij grote intellectuele elite, en de Democraten halen hun verkiezingswinst niet alleen om een zwarte presidentskandidaat, maar ook omdat sommige mensen hun keuzes op andere issues maken dan prolife.

    Nou ja, geef mij maar Amsterdam 😉

  27. bramvandijk says :

    @shin
    Amsterdam heeft ook weer zo zijn eigenaardigheden…

  28. shin says :

    @bram
    Die zeelieden hoeven tenminste niet op kamp…

    Maar vooruit, Rotterdam is óók mooi, hoor.
    Ik liep er vorige week nog, met iemand te bepraten dat het de enige echte metropoolachtige stad van Nederland is ;).

    Voor de rest houd ik natuurlijk vooral van het onschuldige werk:

  29. Im Gegenteil says :

    @shin

    Amsterdam? Echt? Het SODOM EN GOMORRAH voor jullie gristenen?

    jij grachtengordel nep-gristen hypocriet!

  30. shin says :

    O o IG, lijd je weer onder de geest van kritiek?
    Of heeft je moeder je weer met je verkeerde been uit bed gesleurd?

  31. Im Gegenteil says :

    @shin

    ik constateer alleen maar! 🙂

  32. shin says :

    @IG
    Dan vermoed ik dat onder jouw constatering toch een paar onjuiste aannames zitten. Maar bedankt voor je altijd liefdevolle benadering, hoor.

  33. mafchauffeur says :

    @Im Gegenteil: het barst van de geestvervulde christenen in Amsterdam. Die had je in Sodom nauwelijks, laat staan in Gomorrah. 😎

  34. mafchauffeur says :

    Waarschijnlijk is het vooral uit schuldgevoel dat deze tieners door hun ouders naar een heropvoedingskamp worden gestuurd.

    Dat is niet goed.

    Sterker nog, dat moet je voorkómen.

    Bisschop Anne “Marking your children for God” Giminez legt het uit aan Pat.

    Na het flirten en het medisch bulletin, vanaf ca. 3:10.
    De Heer zei tot haar:

    You mark them now, you train them now, so that they, when they’re older, will NEVER stray away from God

    Dat scheelt een hoop ellende later.

  35. Kind van God says :

    dit is geen satiere? Ik gruwel hier echt van brr