De bediening van spammen (2)

markasspamNu Israël Barak en Aquila Deborah van River of Glory erg veel ‘weerstand’ ondervinden van hardnekkige gelovigen tegen hun profetisch-apostolische bediening van spammen, hebben ze een tandje bijgezet. De Winterswijkers hebben nu ook een speciale zalving van laster ontvangen.

Onderstaande correspondentie belandde integraal in onze mailbox. Om privacy-redenen hebben we de naam van deze bekende voorganger veranderd in Henk en zijn woonplaats in Den Haag (elke gelijkenis met werkelijk bestaande Henken in Den Haag berust dus op louter toeval).

REACTIE VAN VOORGANGER HENK:

Heel veel excuses… Maar de Bijbel zegt helaas niets over spam. Dus dat wordt moeilijk om vanuit de Bijbel aan te spreken.

Het is gewoon not done dat als iemand zich afmeldt voor je mailinglijst, dat je er zo’n daar-lusten-de-honden-geen-brood-van reactie erop afstuurt. En ik ben niet de enige die deze heeft ontvangen, getuige het artikel op Goedgelovig.

Ik heb me nooit voor jullie mailinglijst aangemeld, en dat zou ik alleen doen als ik ervaar als God dat van mij zou vragen. Ik vermoed alleen dat jullie een andere god dienen dan ik, een god die dwangmatig is en heel christelijk Nederland een mailinglijst door de strot duwt en dan doet of ze vervolgd worden als ze daarop worden aangesproken.

Maar ja, dat is mijn mening. Ik zeg altijd maar: everybody has the right to be wrong.

Graag geen verdere correspondentie. Ik heb belangrijkere dingen te doen: een wereld voor Jezus te winnen.

Henk van Amstel
http://pastorhenk.com

REACTIE VAN RIVER OF GLORY (door ons ingekort):

Onderwerp: Je bent een grote hoer, Henk!

Inderdaad hier lusten de honden geen brood van. Je eigen mond veroordeelt je, jij noemt de honden: dit zijn de demonen; INDERDAAD moeten zij Gods Heilige onvervalste Woord niet! Als jij hen aanhaalt, is het duidelijk met wie jij jezelf vereenzelvigt.

Openbaring 22:15
Maar buiten bevinden zich de honden, de tovenaars, de ontuchtplegers, de moordenaars, de afgodendienaars en ieder die de leugen liefheeft en doet.

Fillipenzen 3:2
Let op de honden, let op de slechte arbeiders, let op de versnijdenis.

Klopt henk, wij dienen een andere God. De God van Abraham, Izaak en Jakob, de Schepper van Hemel en Aarde, de Vader van Jezus Christus, onze Grote Hogepriester.

Jij daarentegen, dient de hemelkoningin en de hermes. Je bent geen herder, die door Jezus Christus is aangesteld maar een hoge kabbala priester. Je valt in nederland niet op, want nagenoeg iedereen die zichzelf als christelijk leider ziet, zit vast in dezelfde satanische matrix en dient de hemelkoningin. Dus inderdaad jouw god vraagt dit niet van je, dat zou namelijk jouw redding zijn. Hij wil dat jij blind blijft! Deze gevallen engel uit den haag heeft jou nodig henk, je bent zijn paradepaardje. Je verzamelt het joel 2 leger dat God heeft toegestaan.

Vertel mij henk, hoe zit het met het verbond dat jij, en alle vpe-aanhangers in de dom hebt gemaakt met de illuminatie, de islam, het hindoeisme, het boedhisme, het humanisme, het jodendom? Je misleid hele volkeren en weet je henk, God laat het nog toe ook: voor samenklontering! Tot NU! NU weet je beter! Nu is de tijd dat de Rivier de zee gezond maakt! (Ezech.47)

Henk je bent een priester van de illuminatie, hoog geprogrammeerd en je bent er nog trots op ook, je bereid ‘jouw’ mensen voor op de nieuwe wereld orde. Vraag je vrouw, zij moet weer weten, zij is wel Godsvrezend en een profetes. Luister jij wel eens echt naar haar?

Jouw gedrag is SCHANDELIJK en WALGELIJK ARROGANT, om kotsmisselijk van te worden! Ook al bedoel jij het vast goed; je hebt Gods waarschuwing in de wind geslagen; dan kunnen zelfs goede bedoelingen je niet meer redden, want je bent nu WETEND! Hij had (heeft???) jou op het oog henk, tot uitredding! Een ‘elite jongetje’ , klonk het in de geest van een zuivere Apostel, met wie ik hier beweeg, ze kent je niet en tegelijkertijd heel goed.

Je neemt de rebelse jongens van goedgelovig, serieuzer dan het Heilige Woord van God. Moet je niet doen! Jij hebt echt klappen nodig! Ga maar bij ze aan de biertafel zitten: gemeenschap in dwaze zaken.

Spreuken 17:10 Een bestraffing werkt dieper in op een verstandige, dan een honderdtal stokslagen op een dwaas.

In de tijd dat we aan het kijken waren voor een samenwerking met jouw kerkverband gaf God me al heel snel een andere weg, nu zie ik des temeer waarom. Je hebt geen Kennis van God! Je hebt NUL inzicht in de Geestelijke wereld!

Wat betreft jou een hoer noemen, ik ben te eufemistisch. Als jij gaat zien hoe diep de schade is die dit verbond in de dom heeft gebracht: het nederlandse volk verkopen aan satan! En dan ook nog overtuigd zijn dat jij mensen voor Jezus wint….; hoe erg..; geen woorden voor..

Leg alles op Zijn Altaar, bekeer je en EET eerst het Woord henk; ga Het Woord WORDEN; dan zal ook jouw stem het Geluid van vele Wateren voortbrengen, zodat de bevuilde zee waar jij nu ‘voorgaat’ eindelijk gezond worden.

Onze deur blijft open, zolang Zijn Deur openblijft,

Israël Barak,
mede namens Aquila Deborah

99 responses to “De bediening van spammen (2)”

  1. ruub says :

    Phew, met dat “rebelse jongens” komen we nog goed weg. Beter dan te worden bedreigd met fysiek geweld en voor hoer uitgemaakt worden in elk geval. Arme Henk.

  2. afolus says :

    Shame on them..! Wat een onbehouwen barbaren die lui van de River of Glory.
    Hun woordenstroom is het best te omschrijven als de Rivier van Bagger…

    Overigens broeder Henk uit den Haag is ook een hele bijzondere; een man van God die met de Here overlegt op welke mailinglijsten hij wel of niet mag staan.
    Klinkt aan het begin van het nieuwe jaar toch ook een beetje wereldvreemd.

  3. mafchauffeur says :

    Toch blijkt “Henk” ook goed te zijn weggekomen:

    In de tijd dat we aan het kijken waren voor een samenwerking met jouw kerkverband gaf God me al heel snel een andere weg

  4. Aletta says :

    Toch bijzonder dat dergelijke ‘profeten’ vaak zoveel taalfouten maken. Zou God ook de Nederlandse spellingsregels niet snappen?

  5. Case says :

    Alle fundamentalisme is gelijksoortig en gevaarlijk, dat zie je maar weer. Hoe groot is de stap voor deze mensen nog om het niet alleen bij woorden te laten, vraag ik me af?
    Enge lui.. dat is zeker. Ik hoop dat de AIVD ze in de gaten houdt. Maar dat zal wel want die zitten vast ook hoog in de Illuminatie c.s.

  6. joost says :

    Leg alles op Zijn Altaar, bekeer je en EET eerst het Woord henk

    Eet het woord van God? Mijn hond!!! heeft vorige week toevallig wel het kindeke Jezus opgegeten met kribbe en al. Is mijn hond nu gelovig??? Of blijft zij een ongelovige hond??
    joost

  7. Bokkepoot says :

    Zei iemand laatst hier nou iets over een leuke bestemming voor een gezellige DS-excursie ? 😀

  8. mafchauffeur says :

    Ik snap wel waarom ze een beetje van het pad af zijn bij River of Glory in Winterswijk. De belastingdienst heeft in november 2013 de ANBI-status ingetrokken. Met terugwerkende kracht tot de startdatum (maart 2010).

    Daar zou ik ook een beetje chagrijnig van worden.

    Bij TRIN mogen ze trouwens ook wel starten met gebed en vasten om een wonder om de jaarrekening 2012 met terugwerkende kracht op de website te krijgen, het is inmiddels 1 januari 2014 geweest en zelfs 2011 staat er nog niet op. Dat betekent in principe: einde ANBI status.
    http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/giften/anbi_zoeken/

  9. mafchauffeur says :

    @Bokkepoot: hoor ik een vrijwilliger om mee te gaan met Afolus, rob en ondergetekende? 😉

  10. Bokkepoot says :

    @joost

    Met kribbe en al? 😯 :mrgreen:
    Ik zeg: levend verbranden, voordat Israël Barak erachter komt!

  11. Bokkepoot says :

    @maf

    Heu…. *kuch* ik lees het verslag wel! 😳 😳

  12. Bokkepoot says :

    @maf

    Ik zie nu vier smurfen voor me, met een knapzakje, aangekomen bij een enorm spookslot met ophaalbrug, waar zwarte rook uit de schoorsteen komt en een houten bord met “River of Glory” in dreigende letters met een doodskop erboven op.

    Nee dank je.

  13. bramvandijk says :

    Het nieuwe jaar begint weer goed… nu er geen gouden bikini meer is denken ze los te kunnen gaan.

    Interessant overigens dat ze aardig op de hoogte lijken te zijn van GG met hun referentie aan dwaze zaken. Maar echt veel hebben ze er niet van opgestoken 😦

  14. afolus says :

    @mafchauffeur
    Na deze glorievolle uitingen van RoG sluit ik me aan bij @Bokkepoot.
    Ik kan altijd later nog kiezen voor de opvolger van dr. Tromp of het vuurpeloton…😎😇

  15. Ronald Gouw says :

    goede genade! Volgens mij moet iemand zijn mond spoelen met Glorix, een hele River of Glorix zou ik adviseren. Zo triest dit.

  16. mafchauffeur says :

    @Bokkepoot:

    Ik zie nu vier smurfen voor me, met een knapzakje, aangekomen bij een enorm spookslot met ophaalbrug, waar zwarte rook uit de schoorsteen komt

    wat drink en/of rook en/of slik jij eigenlijk zo op de vroege donderdagochtend? 😎

  17. Bokkepoot says :

    @maf

    Eh… een kopje thee met een bammetje, hoezo? 🙂

  18. d'n Scheul'n Wilfried says :

    Lieve hemel. Bijna twee decennia op school gezeten en nog snap van die RoY reactie bijna niets. Wat een bagger allemaal, en nog slecht geschreven ook.

    Goed dat Winterswijk zo ver weg ligt (bezien vanuit het midden des lands), want voor je het weet staan ze voor je deur te evangeliseren, het breekijzer en de ploertendoder al in de hand, mocht je hoog illuminatie geprogrammeerd (what the hell is dat nou weer?) niet onvankelijk zijn voor hun woordenstromen. Ik zal het niet snel zeggen, maar geef me dan maar de Jehova’s.

    Mochten ze dit lezen en van deur tot deur gaan: sorry alvast aan alle GG’ers in Winterswijk en omstreken!

  19. mafchauffeur says :

    Spammen maakt in 2014 een sterke comeback. https://www.facebook.com/StichtingWingsOfHealing

    Iedere dag een nieuwe memorisatietekst.

  20. Ronald Gouw says :

    We maken er grapjes over en ik doe er graag aan mee maar het leed wat er achter zit is groot voor mensen die erin geloven en geestelijk en financieel afhankelijk van ze zijn. Jullie snappen wel dat je de centjes daar moet inleveren en familiebanden die zogenaamd occult zijn moet verbreken. Ik ben zelf nooit direct betrokken geweest bij de RoG maar ik ken ze wel persoonlijk en ik kan niet genoeg waarschuwen om weg te blijven deze bende.

    @Wilfried Ik woon in Winterswijk maar volgens mij gaan ze (nog) niet van deur tot deur.

  21. Bokkepoot says :

    @Ronald

    We maken er grapjes over en ik doe er graag aan mee maar het leed wat er achter zit is groot voor mensen die erin geloven en geestelijk en financieel afhankelijk van ze zijn.

    Dat is wel duidelijk, ja. De grens tussen ‘wereldvreemd’ en ‘misdadig’ lijkt me hier flinterdun. Of al kilometers overschreden, dat kan ook. 😦

  22. Vonkje says :

    Ik mag toch hopen dat dit uit jullie fijn satirische duim is gezogen?

    Wie zonder zonde is ..
    En iets over hoogmoed en nederig zijn.. Dat zijn toch dingen die mij bijstaan als ik denk als christen te leven… Maar ik zal het wel verkeerd hebben…

  23. Bokkepoot says :

    Ik mag toch hopen dat dit uit jullie fijn satirische duim is gezogen?

    Hoop doet leven.
    Blijf hopen! 😎

    En iets over hoogmoed en nederig zijn.. Dat zijn toch dingen die mij bijstaan als ik denk als christen te leven…

    Natuurlijk, behalve als je in Gods autoriteit staat en je aangevallen wordt door de demonische geest van kritiek van de hoer pastor Henk uit Den Haag. Dan is het oorlog!

  24. d'n Scheul'n Wilfried says :

    @Ronald, @Bokkepoot, @ Vonkje
    om met een andere grappenmaker te spreken: ik lach om niet te huilen.
    Deze gasten zijn inderdaad compleet en volledig de weg kwijt, en daar maken ze anderen mee kapot: de mensen die ze met deze rotzooi het hoofd op hol brengen, mensen die daardoor weer indirect beschadigd raken en last but not least oprechte gelovigen die helemaal niet zitten te wachten op wéér de één of andere idioot die meent dat er maar één juiste manier van geloven is, namelijk de zijne.
    @Ronald: ik hoop ook van harte dat ze nooit van deur tot deur zullen gaan, maar als ze het zouden doen, dan vrees ik dat ze het zullen doen op beschreven (agressieve) manier, en dan heb ik zoals gezegd liever de Jehova’s – en dat wil in mijn geval wel wat zeggen.

  25. Bokkepoot says :

    @…. eh…. wie? 😕

    Nou ja, enfin:

    ik lach om niet te huilen.

    Ook mijn gedachte. Je vraagt je af in hoeverre dit nog mag. Waar ligt de grens?

  26. Ronald Gouw says :

    Het is voer voor satire maar helaas wel echt waar.

  27. d'n Scheul'n Wilfried says :

    @Bokkenpoot
    ging vooral om Vonkje en Ronald, maar jij had weer op Ronald gereageerd, dus vandaar.
    Mochten er nog vragen zijn over mijn identiteit: ik ben niet het optisch gemankeerde alter ego van Wilfred ofzo; ik heb gewoon ongelukkigerwijze een min of meer gelijkluidende nickname.

  28. agilhartje says :

    Die River voldoet vast aan alle eigenschappen van een sekte:
    1 ons geloof is simpel (twijfel is van de duivel)
    2 wij zijn de baas (inspraak is van de duivel)
    3 hier met je geld (kascontrolecommissie is van de duivel)

  29. Bokkepoot says :

    @Schele Wilfried

    ging vooral om Vonkje en Ronald

    Best, maar ik vond ‘ik lach om niet te huilen’ toch mooi weergeven hoe ik het zelf voel. Echt leuk vind ik het bepaald niet. Dus ja, dan maak je er zelf maar wat grapjes over, nietwaar.. 😐

    ik ben niet het optisch gemankeerde alter ego van Wilfred ofzo; ik heb gewoon ongelukkigerwijze een min of meer gelijkluidende nickname.

    Oh, ik had de overeenkomst met Wilfred nog helemaal niet gemaakt. Bleef hangen bij “d’n Scheul’n”. Geen nood, ik copy-paste je voortaan wel gewoon. 😉

  30. d'n Scheul'n Wilfried says :

    @Bokkenpoot

    ik had de overeenkomst met Wilfred nog helemaal niet gemaakt. Bleef hangen bij “d’n Scheul’n”

    Daar had ik dan weer geen rekening mee gehouden. Optisch gemankeerd ben ik dan wel weer – alleen niet het alter ego van Wilfred. Moeten de Gloriestoelers nog maar eens voor bidden. Voor dat optische mankement dus.

    Je vraagt je af in hoeverre dit nog mag. Waar ligt de grens?

    Voor mij is overigens heel duidelijk dat hier een grens wordt overschreden door RoG (niet RoY; typefout). De vraag is alleen in hoeverre je zoiets kunt aanpakken. Sektevorming valt natuurlijk onder de vrijheid van vergadering, dus je kunt er eigenlijk pas wat aan doen als ze iets strafbaars doen. Spammen ofzo, of ontvoering, valsheid in geschrifte, verzin maar. Naarmate zo’n sekte vordert, gaan ze meestal wel ergens over de schreef.

    Eigenlijk zouden ze het kortgeleden afgeschafte strafrechtartikel 147 sub 1 (smalende godslastering) hier tegen in stelling moeten brengen. Ik vind dit soort waanzin behoorlijk krenkend voor mijn godsdienstige gevoelens.

  31. Israël Barak says :

    Dit is er één, spoedig zal de Openbaring over meer hoererij volgen.
    Te beginnen nu per direkt als je in de spiegel kijkt.
    En vervolgens in de Spiegel.

    Alle eindtijdprofetien gaan in vervulling, jullie vermaken je nog wel even,
    wij schudden het stof van onze voeten, Hij Zelf zal dit adderengebroed verder uitroeien, tot de zee werkelijk gezond is.

    Jesaja 13:3

    Wijsheid jongens, wordt volwassen.

    Psalm 87: Ware Zonen worden in Sion geboren.

    Israël Barak
    mede namens Aquila Deborah

  32. Ronald Gouw says :

    We hebben hier te maken met godsdienstwaanzinnigen die steeds een stap verder gaan. Gedreven door een hunkering naar erkenning en financiën die zouden horen bij een “Koningskind”. Waarschijnlijk gefrustreerd door het uitblijven ervan gaan ze steeds een stap verder en hoop ik dat hun gezond verstand uiteindelijk de boventoon gaat voeren. Tot dan is het niet te voorspellen hoe ver ze zullen gaan.

    En de mensen die ik ken van de RoG heb ik meegemaakt als hele zachtaardige mensen die helaas wel beïnvloedbaar zijn. Om die mensen schrijf ik hier iets. Die zijn nu afhankelijk van twee mensen (ik ben mij ervan bewust dat ze meelezen) die onder andere gedreven worden door egocentrisme en hebzucht.

    Er zijn gelukkig meer mensen die binnen hun eigen gemeente/kerk in Winterswijk e.o. waarschuwen voor dit duo van de River of Glorix.

  33. goedgelovig says :

    @Vonkje: Uiteraard niet. Als het uit de duim gezogen was, had het onder Satirische Nieuwsdienst gestaan.

  34. len says :

    In Winterswijk zat toch ook die boerderij die waarschuwde tegen een overstroming in Nederland? Is dat dezelfde ‘hoek’ of een totaal andere groepering?

  35. Bokkepoot says :

    @d’n Scheul’n Wilfried

    Moeten de Gloriestoelers nog maar eens voor bidden.

    Zorg je wel dat ze de goede kant op bidden? 😯

    Sektevorming valt natuurlijk onder de vrijheid van vergadering, dus je kunt er eigenlijk pas wat aan doen als ze iets strafbaars doen.

    Kennelijk valt dreigend manipulerend grof taalgebruik niet onder de strafbare zaken? 😐

  36. puberapostel says :

    Mensenkinderen, wat een heavy #### zeg. Vergeleken met rog kan mattheus vd steen prima in de redactie van GG werken zogezegd. Het ware kerk denken, mi zeker niet de Geest v a n Christus, spat van mijn scherm of. Golden river of eerder golden shower…

  37. Bokkepoot says :

    @Israël Barak

    Ik heb zojuist even in de spiegel gekregen, en kreeg ogenblikkelijk een openbaring:

    Neem nog een extra kop koffie en ga vanavond wat vroeger naar bed, jongen

  38. Bokkepoot says :

    ….. en doe wat aan je taalontwikkeling, mijn zoon!

    Sorry, ‘gekregen’ moet ‘gekeken’ zijn.

  39. d'n Scheul'n Wilfried says :

    Jesaja 13:3

    Ik heb mijn heilige legers bevel gegeven,
    mijn krijgshelden opgeroepen mijn wraak te voltrekken,
    juichend over mijn majesteit.

    Ik neem aan dat het Opperwezen zich hier verheugt over de majesteit van Israël Barak…

    De exegese van Psalm 87 slaat ook al als een tang op Dirk, maar wees gerust IB: mijn wiegje stond in Drachten, dus ik zal ook wel geen Ware Zoon zijn. Hoeft ook niet: de Ware Zoon waar ik op vertrouw zal voor mij spreken. Zijn wieg stond trouwens in Bethlehem, dus misschien was hij ook wel hoog illuminatie geprogrammeerd?

  40. Wim says :

    En dit doen ze als ze even niets te spammen hebben

    http://www.riverofglorywooddesign.eu

  41. ronaldgouw says :

    De boerderij van de zondvloed profetie staat/stond in de buurt van Aalten. Is weer iets anders

  42. mafchauffeur says :

    @engel: uiteraard.

    Heeft Stichting TRIN zichzelf inmiddels opgeheven en zichzelf voortgezet als kerkgenootschap?

    Zo ja, dan is daarmee het profetische woord ROFLMAO vervuld. 🙂

  43. engel says :

    @maf,

    Volgens mij loop je behoorlijk achter met je Trin kennis. House of Heroes is op 30-1-2013 opgericht als kerkgenootschap. Daarnasst de Stichting Onderst. Kerkgenootschap House of Heroes. En sinds januari 2013. de stichting Mission Possible met (o.a.) als doel: “Het ondersteunen van een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI), te weten de Stichting Touch, Reach and Impact the nations (Stichting TRIN), gevestigd te Ermelo.”

    Met als voorzitter (alleen/zelfstandig bevoegd) onze Mattie. Bekend van de TV.

  44. mafchauffeur says :

    @engel: daar hebben we jou toch voor, de updates over de organisatiestructuur? 😉

    Maar jij hebt het over House of Heroes – ik heb het over de stichting TRIN, die sinds gisteren niet meer voldoet aan de ANBI-eisen wegens het ontbreken van de financiële verantwoording 2012 op de website. 😎

    Deze dus. 😉
    http://www.trin.nl/index.php/steunonspilaar/machtiging

  45. mafchauffeur says :

    @engel: overigens is de stichting Mission Possible niet als ANBI bekend bij de belastingdienst, dus daar geen problemen.

  46. engel says :

    @maf,

    Ja, die club ken ik….

    Mijn punt is, dat naarmate er meer stichtingen komen (en kerkgenootschappen) het steed minder transparant gaat worden, zeker qua geldstromen. Bovendien zullen de inkomsten in toenemende mate naar de nieuwe stichtingen gaan. Deze hebben ook niet allemaal een website, dus is de controle nog lastiger.

    Wat te denken van dit kerkgenootschap?

    http://www.houseofheroes.nl/doneren

    Dat geld kwam vroeger wel gewoon bij st. Trin binnen. Dat maakt het vergelijken van de jaarrekeningen (welke?) ook lastiger. Tenzij ze gaan consolideren, maar ik weet niet of ze dat woord kennen.

    Ik stuur wel even een boze brief naar de Belastingdienst.

  47. engel says :

    @maf,

    Misschien lift de st. Mission Possible van Trin mee met deze stichting die haar zaakjes wel goed op orde heeft, zo te zien.

    http://www.missionpossible.nl/wie_zijn_we/anbi

  48. mafchauffeur says :

    @engel: ik betwijfel het. Dit betreft een stichting die uitblinkt door een beperkte visie en weinig geloof.

    Mission Possible is een christelijke organisatie die zich richt op hulpverlening aan kinderen-jeugd uit probleemgezinnen, (a.s.) tienermoeders en alcohol- en drugsverslaafden in Rusland, Oekraïne, Bulgarije en Albanië. Hiervoor zijn verschillende activiteiten op gezet zoals straatpatrouilles, opvangtehuizen, rehabilitatie centra. Alles is er opgericht kind en ouder(s) weer bij elkaar te brengen. Lukt dat niet dan wordt een vervangend gezin gezocht.

    Ik lees niets over 250.000 bekeringen in één campagne, niets over genezingen, niets over landen die zijn opengebroken voor Jezus, niets over monniken die 6 meter hoog springen Sergei Boebka, niets over scores van 80% pijnvrije mensen, niets over durven dromen.

    Integendeel, het kleinschalige en menselijke spat van de website af. En de transparantie is tenenkrommend: zelfs een Kniepertjesactie die 800 euro opbrengt wordt netjes gemeld, vergezeld van foto’s van hardwerkende vrijwilligers.

    Daar wil je als TRIN toch niet mee geassocieerd worden. 😎

  49. mafchauffeur says :

    En ook in 2014 is de moddernatie weer ongeëvenaard. Het zal het woord trans.pa.ran.tie dit keer wel zijn. 😉

  50. engel says :

    @maf,

    Gebruik dan ook niet van die occulte woorden.

  51. mafchauffeur says :

    @Wim: het zijn wel ondernemende types hoor.

    – De showroom van het afvalhoutbedrijf is op zondag open van 10:00 tot 16:00
    – Ze verhuren een vakantiehuisje
    – Ze verhuren scooters

    Bij het starten gaf God ons de tekst uit Johannes 3:8 voor scooters on The Move:

    De wind waait waarheen hij wil en u hoort zijn geluid,
    maar u weet niet waar hij vandaan komt en waar hij heen gaat;
    zo is het met iedereen die uit de Geest geboren is.

    God geeft Zichzelf in de Persoon van de Heilige Geest aan ons om ons in alles bij te staan en de Weg te wijzen. De wind is ongrijpbaar net als de Heilige Geest. Als je geestelijk opnieuw geboren bent, leef je vanuit de Heilige Geest. Je bent ongrijpbaar. Je bent volkomen Vrij.

    Je doet enkel nog wat de Vader zegt dat je moet doen. Zo leefde Jezus ook en zo deed Hij het ons voor. Je beweegt het ene moment links, het andere moment rechts. Je weet het niet van te voren. Zo werkt de Heilige Geest ook. Als je je eigen agenda echt durft los te laten en goed luistert, weet je waar je heen moet. Zo leidt Hij jou in Zijn volmaakte Wil, die vol Liefde is. Je weet nooit van waar de Heilige Geest komt. Dat is onvoorspelbaar, net als de wind. Stil zijn en je laten leiden door de wind / de Heilige Geest. Dát is ECHTE Vrijheid, los van alle verwachtingen en patronen van deze wereld!

    De beweging op onze scooters, met de wind lekker langs je gezicht, is in feite symbolisch voor het leven waartoe God ons uitnodigt. Vanuit een totale overgave je laten leiden door Zijn Liefdevolle, volmaakte Wil is het enige echte Leven..!

    http://scootersonthemove.eu/index.php?page=over-ons

    Ik vind zo’n DS-excursie toch geen gek idee hoor.

  52. olivieroprecht says :

    Gezien de reactie die dominee Henk ontving, verbaast het me dat ik geen reply heb gekregen op mijn eigen brief, zie weblog, maar misschien is dat iets om heel dankbaar voor te zijn…

  53. olivieroprecht says :

    @dominee henk : je hebt mijn volledige steun in deze!
    Als river of glory (of gorig) de apostolisch-profetische vernieuwing op deze wijze gijzelt en bezoedelt past mij plaatsvervangende schaamte en de overweging om dan maar een andere terminologie te bedenken die wat minder beladen is. Al is dat eigenlijk teveel eer voor hen

  54. Im Gegenteil says :

    Leuke mensen die van River of Glorious Spamming. Daar zou ik graag eens op de koffie willen. Misschien hebben ze, buiten de religieuze keutels, nog wel scheldwoorden, woordverdraaiingen of stalk- en spamtips waar ik wat van kan leren! 🙂

  55. puberapostel says :

    Ik profeteer een vruchtbare samenwerking als hun meubelfabriek een contract krijgt met ronald plat voor de productie van nieuwe glorie stoelen

  56. Bokkepoot says :

    Je doet enkel nog wat de Vader zegt dat je moet doen. Zo leefde Jezus ook en zo deed Hij het ons voor. Je beweegt het ene moment links, het andere moment rechts. Je weet het niet van te voren.

    Best knap hoor, om op deze manier een compleet bedrijf te runnen. Lijkt me al lastig om zo te bedenken geleid te worden in wat je op je boterham doet, of waar je langs zapt naar kijkt als (als!) de tv aan staat. En wie doet vanavond de afwas? Je kan verdorie toch niks plannen zo? 😐

    In bed is het wel weer een stuk spannender.
    Je raakt in elk geval niet snel in een sleur.

  57. Bokkepoot says :

    🙂 @IG

  58. Professor Prietpraat says :

    pff, nog een gezellige sekte erbij die het alleenrecht heeft op de volle waarheid en andersdenkenden als varkens behandelt. Hun taalgebruik lijkt sterk op dat van andere ¨gelovigen¨ met een stoornis zoals Jan Prins met zijn Bijbelonderzoekcentrum http://bijbelonderzoek777.wordpress.com/ net zo ziek, aggressief en liefdeloos.

  59. pijpkaneel says :

    @afolus

    Als je een beetje oplet, weet je hoe ‘Henk’ echt heet. Ik zou hem wel willen typeren als idealistisch, maar zeker niet wereldvreemd. Zijn opmerking over de mailinglijst moet je vooral als sarcasme zien…

  60. Hertog Jan says :

    Volgens mij hebben we ook al een winnaar voor de gouden bikini 2014…

    Wat een malloten

  61. TommyLee says :

    Ik krijg ook ongevraagd die RoG mailtjes toegestuurd. Ik heb me niet afgemeld maar laat de berichten rechtstreeks in de hete oven van de verwijderde items vloeien. Dat scheelt me zo te lezen een scheldkanonnade..By the way is er een fusie in het vooruitzicht met Cousijnsen van Eintijdspace die woont toch ook in die regio.(nou ja binnen een straal van 50km)

  62. martin says :

    Welke belachelijke reactie van deze gasten.

  63. Aletta says :

    Weet iemand meer van deze club? Want ik ben nu wel heel nieuwsgierig. Hoe groot zijn ze bijvoorbeeld? En hoe erg zijn de mensen die dr in zitten er aan toe?

  64. Wim says :

    @mafchauffeur,
    Het feit dat ze op zondag open zijn met een showroom komt omdat ze op zaterdag sjabbat vieren.

  65. Wim says :

    @Ronald Gouw,
    Hoi Ronald, ik ben dezelfde mening toegedaan als jij. ” Gevaarlijke bende”
    Als plaatsgenoten zijn we het eens. En Winterswijk staat weer eens op de kaart 🙂

  66. Ronald Gouw says :

    @wim We gaan in Winterswijk voor een spamvrij 2014. 🙂

  67. mafchauffeur says :

    @Wim: uiteraard. Dat zag ik al aan de naam van de mannelijke spammert. De ambtenaar van de burgerlijke stand van destijds heeft vast een andere doorgekregen bij de geboorteaangifte. 😉

  68. d'n Scheul'n Wilfried says :

    @Maf: ik had ongeveer hetzelfde idee van zijn echtgenote. Deborah komt als achternaam in Nederland ook niet voor, Barak wel, maar niet in Winterswijk en omstreken. (bron: http://www.meertens.knaw.nl/nfb/). Gokje: ze zullen toch niet Debbie Adelaar.en Jacob Berk heten en nieuwe namen hebben gekregen als deel van hun openbaring?

  69. Ronald Gouw says :

    Het zijn niet hun echte namen inderdaad.

  70. mafchauffeur says :

    Ik ga er vanuit dat ze bij River of Glorix allemaal de waterdoop hebben ontvangen. En tsja, dan krijg je nu eenmaal je nieuwe Waterdoopnaam. Van de Boss himself.

    Ik sta open voor vragen en opmerkingen.

    Zijn Zegen en Openbaring voor jullie allemaal.

    Linda

    (Je mag me ook Joy Zoë noemen; dat is de nieuwe naam die God mij zelf heeft gegeven na mijn waterdoop)

    https://goedgelovig.wordpress.com/2013/02/06/koningin-beatrix-ook-occult/#comment-167571

  71. Wim says :

    @d’n Scheul’n Wilfried en @Maf
    Met een beetje googelen ben je er zo achter…………………

  72. engel says :

    Ze bedoelt dat ze die nieuwe naam van haar leiders heeft gekregen. Dat is trouwens een fenomeen wat je vaker bij (destructieve) sektes ziet. Het geven van een nieuwe naam betekent dat je oude identiteit wordt uitgewist. Je komt dan vaster te zitten in het nieuwe systeem.

  73. Pastor Henk says :

    Hun namen in het bevolkingsregister zijn: Barry Schutte en Petra Nienke Schutte. Tenzij ze die inmiddels tegen hoge kosten hebben laten wijzigen…

  74. Bert says :

    En voor de geïnteresseerden die meer willen lezen van en over boze Barry: http://www.cip.nl/artikel/33598/Koningin-Beatrix-slachtoffer-van-gevallen-engel

    zie discussie onder dit artikel.

  75. d'n Scheul'n Wilfried says :

    @Bert: Die Israel Barak/Barry Schutte ik inderdaad best wel een driftig baasje. Daar kunnen we nog veel van verwachten, zij het dat het zich niet echt zal lenen voor satire. Ik zie nu beelden voor mijn geestesoog van ijzeren strijdwagens en tentharingen…

  76. Wim says :

    @Bert
    Dit is niet te filmen…(nou ja zou een leuke docu opleveren) …..Ik lees met verbazing hoe hij met zijn korte lontje telkens de boel weer naar zijn ideeën probeert te praten.

  77. ronaldgouw says :

    Die A. Deborah is niet de persoon die je noemde. De spil van dit web is iemand anders. De oprichtster namelijk. Zij is deze beweging opgestart.

  78. afolus says :

    @mafchauffeur
    Heb jij je naam ook bij de waterdoop van God zelf ontvangen…? 😎

  79. mafchauffeur says :

    @afolus: nee, bij het in ontvangst nemen van mijn brommerrijbewijs. 😉

  80. mafchauffeur says :

    Overigens overweeg ik een upgrade.

    /large

  81. ronaldgouw says :

    Ik heb gewoon nog mijn eigen naam, dat zal dan wel heel traditioneel zijn. 🙂

  82. afolus says :

    @Ronald Gouw,
    Vermoedelijk ben je slechts “aangegeven” en later besprenkeld..
    Ja, dan krijg je geen nieuwe naam. 😉

  83. d'n Scheul'n Wilfried says :

    @Ronaldgouw, Afolus, Maf,

    ik kreeg de mijne gratis bij het tweede pakje boter… kreeg van alles bij mijn doop maar een quasi-oudtestamentische nieuwe naam zat er niet bij. Toch nog maar eens de bijsluiter (= doopformulier) lezen.

  84. Ronald Gouw says :

    Ik heb mezelf aangegeven voor de doop, misschien was dat niet spectaculair genoeg. Geen vuurwerk in de geestelijke wereld maar een bescheiden onderdompeling met aansluitend een lekkere Molukse rijsttafel.

  85. mafchauffeur says :

    Eerst dopen en dan meteen schranzen. Linke soep.

    De apostel Paulus is daar toch vrij duidelijk over geweest. 🙂

  86. Opvallend says :

    @RonaldGouw Wat is de naam van de oprichtster dan? En is er ergens wat over haar te vinden op internet?

  87. Wim says :

    By the way, de naam Deborah Aquila (of andersom) is wellicht niet zomaar uit de lucht komen vallen. Het is ook de naam van een actrice.
    http://www.biosagenda.nl/p151872_deborah-aquila.html

  88. Israel Barak says :

    Wat is de reden dat m’n laatste antwoord niet is geplaatst?
    We gaan toch met elkaar voor de Volle Waarheid?
    Dus alles in het Licht?

  89. Sara Lindenhols says :

    Kan niet anders of psychologen hebben hier een naam voor (eentje ver voorbij godsdienstwaanzinnig en sociopaat) – ongelooflijk!!

  90. Wilfred says :

    Och, och. Waar afgunst jegens Aalten al niet toe kan leiden! *hoofd schudt*

    @D’n Scheul’n Wilfried:

    Mochten er nog vragen zijn over mijn identiteit: ik ben niet het optisch gemankeerde alter ego van Wilfred ofzo; ik heb gewoon ongelukkigerwijze een min of meer gelijkluidende nickname.

    Dank voor deze bevestiging! 😉

  91. Hertog Jan says :

    Je kunt trouwens zeggen wat je wil over Barak, maar hij zorgt er wel voor de preekstoel vrij te houden van hoog-geprogrammeerde Illuminatie hoeren.

    Hulde daarvoor!

  92. Opvallend says :

    @Wim: Dank voor de link, maar ik word er niet wijs uit helaas. Ik kan geen naam van de oprichtster vinden.

  93. Wim says :

    @opvallend, kijk bij de reactie van engel. De lijst van aanbevelingen. Zie de naam welke bij RoG staat.

  94. Opvallend says :

    @Wim. Dank. Het gaat dus ‘gewoon’ om Geert Visser en niet om een vrouw? Waarom mag zijn naam hier niet worden genoemd, is toch niets insinuerends o.i.d.?

  95. goedgelovig says :

    @Israel Barak: Lees onze huisregels even door. Dit is niet de plek om hele bijbelstudies te posten, en als wij ‘Henk’ voor zijn eigen privacy anoniem opvoeren is het niet de bedoeling dat jij dan in een reactie hem onder zijn eigennaam aanspreekt.

  96. Im Gegenteil says :

    @Israel Barak

    Weet je wat de Volle Waarheid is?

    Dat je boter op je hoofd hebt. En dat je een verzonnen nepnaam hebt. En dat het te hopen is dat je ooit tot bezinning komt, voordat je jezelf en je omgeving de sektarische vernieling in helpt!

  97. Dirk says :

    Deze heer Israel dient m.i. zo snel mogelijk opgenomen en behandeld te worden in een (christelijke) GGZ-instelling. Heb zelf enige tijd in de psychiatrie gewerkt, en de godsdienstwaan druipt van deze berichten af. U heeft Jezus nodig, maar liever ook een pilletje voor de nacht.