Profetisch-apostolisch mandaat voor GG

apostolic-propheticHet heeft bepaalde voordelen om een ‘profetisch-apostolisch’ mandaat te hebben. Je kunt dan ieders mailbox ongevraagd volspammen en wie zich daartegen verzet verwijderen uit het Lichaam van Christus. Heel handig.

‘Puberapostel’ Olivier Oprecht, die slechts een korte columnistencarrière op GG beleefde, mailde ons vandaag een heuse ‘apostolisch-profetische uitspraak’ door. Een fatwa, zoals de moslims dat noemen.

“Ik bevestig hierbij uw roeping als GG in de bediening van humor; dat u door satire en gevatheid misstanden en onwaarheden kunt ontmaskeren, alsmede het snoeien van ego’s van Gods prominente dienaren. Niet dat u mijn zegen nodig zou hebben – De Heer roept. Elke verwensing tegen u uitgesproken zal in zegen worden getransformeerd, misschien zelfs in grotere aantallen bezoekers en bots. U zult krachtig gebruikt worden tot inspiratie en hervorming van (goed)gelovig Nederland. Misschien komen er nog wat heidenen bij als we mazzel hebben en gebed en vasten niet versmaden. Of u dat wilt of niet – u zult genezing brengen aan gewonde zielen, zwakke en verstoten mensen. Tevens een vlijmscherpe pen hanteren om een nieuwe generatie christenen bij de les te houden.”

Uiteraard met een klein beetje assistentie van Oliviers nederige persoontje en de Rev, want hoe zouden we anders deze zware profetisch-apostolische roeping ooit kunnen dragen?

17 responses to “Profetisch-apostolisch mandaat voor GG”

  1. afolus says :

    @GG
    Het kan altijd wéér erger…

  2. engel says :

    @afolus,
    Jij leeft niet echt uit geloof volgens mij.

  3. afolus says :

    @engel
    Dat klopt, ik betaal tegenwoordig alles zelf…😎

  4. rob says :

    Ik weet het niet hoor, met die profetische apostolische zalving, je ziet hier maar weinig trinners of gloriestoelers tot bekering komen 😦

  5. engel says :

    @rob,

    Ook jij moet nog groeien in geloof. Strek je uit naar het onmogelijke!

  6. FlevoA says :

    Goedgelovig gaat geld inzamelen, Goedgelovig wordt gezegend, ja hoor. Wanneer wordt duidelijk dat Mattheus van der Steen GG heeft overgenomen? 😉

  7. rob says :

    Als het goudstof gaat regenen 🙂

  8. engel says :

    @rob,

    Dat kan toch ook zo geregeld worden. Het schijnt niet zo moeilijk te zijn.

  9. Wilfred says :

    @engel: Hoe jij je daar ook al mee bezig?

  10. engel says :

    @Wilfred, goudstof is mijn specialiteit!

  11. puberapostel says :

    @engel. Dat moet je me toch eens leren, ik kom nog niet verder dan wit stof op mijn schouders – mijn kleingelovige echtgenote noemt het echter roos – maar het begin is er

  12. Wilfred says :

    @PA: engel heeft je dat zo geleerd. Het is een topcoach!

  13. engel says :

    @puberapostel,

    Je moet eerst kijken of er een winkel bij je in de buurt is die goochelspullen verkoopt. Je kunt het goudstof ook op Internet bestellen. Dat is de eerste stap.

  14. Wilfred says :

    @PA: Ik zei het je toch?

  15. engel says :

    @puberapostel,

    De volgende stap is om je Bijbel op de juiste pagina open te slaan en te wachten op het wonder. Na enige tijd kun je dit verwachten:

  16. engel says :

    @maf,

    Je linkje werkt niet bij mij. Misschien is dit iets voor PA?