GG-kunstveiling voor het goede satirische doel

Om de decemberactie van GG te ondersteunen en de redactie te helpen een eigen Arabisch fokpaard te kopen, biedt huistekenaar Rob twee originele schilderijen ter veiling aan. Het zijn echte Robs die na haar dood miljoenen waard worden, dus grijp je kans om een echt meesterwerk aan de muur te krijgen, het is een uitstekende investering.* Je kunt bieden door een reactie te plaatsen en het hoogste bod wint. Klik op de plaatjes om ze te vergroten. Er kan ook worden geboden op alle anderen tekeningen van Rob. Die zijn te vinden in de rubriek Heilige Boontjes.

tekening bankjeΒ 2013-12-09 20.02.01
* rendementen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst

77 responses to “GG-kunstveiling voor het goede satirische doel”

  1. rob says :

    Sommige uitgekookte reageerders hebben al een kunstwerk in bezit genomen:

    “Satan met de zak met geld” is verkocht aan Afolus
    evenals 2 tekeningen van de ” met goudstof bedekte Metjoe van der Stien”

    “station van de twijfel” is verkocht aan Filipsonius

    Wat deze koop over de beide reageerders zegt laat ik geheel aan de verbeelding van de lezers over 😦

  2. afolus says :

    @rob
    Als kunstenaar moet je altijd op afstand blijven van de onderhandelingen in de galerie. Suggesties doen over de mogelijke intenties van de kopers is al helemaal not done….

    We kennen het verhaal dat water werd veranderd in wijn.
    Je wilt toch niet dat goud wordt veranderd in koperstof?
    Dat is de omgekeerde weg.

    Heer ga maar uw gang.
    Laat uw volk rijkelijk geven opdat de bediening van GG mag voortgaan in grote kracht en de machtige bolwerken van ultrabewegingen ter linker- en rechterzijde op heerlijke wijze worden de geslecht. Amen

    Sjabba…

    *collecte gaat rond*
    #hoopt dat @rob. Inmiddels mijn adres heeft…#

  3. rob says :

    @Afolus

    Ik heb je adres nog niet gekregen van de man in de regenjas en natuurlijk wilde ik niet suggereren dat je belust bent op geld en graag de mammon dient en zelf heel graag een goudstofbad zou willen nemen!

  4. agilhartje says :

    Hoe gaat dat bieden? Gewoon hier in de reacties? Het linker schilderijtje (“Wachten op de Wederkomst”?) vind ik best mooi maar als al iemand anders een enorm bedrag heeft geboden haak ik af.

  5. mafchauffeur says :

    Potverdrie. Had ik hier eerder van geweten had ik minder vaak gereageerd dit jaar. Nu zijn, na afdracht van Tien cent per reactie in 2013, de centjes op. πŸ˜₯

  6. afolus says :

    @Agiohartje
    Eerste bod is aan jou…πŸ˜€

  7. rob says :

    @Agilhartje / GG
    Het is misschien het meest handig om een termijn te bedenken en gewoon je bod neer te leggen in de comments. Ik moet gaan nadenken over het minimumbedrag. Doe maar alvast een gooi.

  8. rob says :

    De exacte afmeting van de wederkomst is overigens:70/60
    Het is op doek en uitgevoerd in acryl. Kan eventueel gevernist worden als je dat mooier vindt.

  9. rob says :

    De exacte afmeting van Boktor en de Dwaze Schare meet-up is 40/50.
    Ook uitgevoerd op doek en acryl.

  10. Deurtje says :

    Hmm ik ben al jaren een stille lezer, maar niet erg vermogend. Ik bied 20 euro voor de mooie tekening van de mier bij ‘Toets alles en behoud het goede’.

  11. afolus says :

    @Deurtje
    Die is inderdaad erg leuk..!

  12. mafchauffeur says :

    @Bokkepoot: en hoeveel bied jij? πŸ˜‰
    https://goedgelovig.wordpress.com/2012/10/15/homoboer-zoekt-man/

  13. mafchauffeur says :

    @afolus: als Rob de namen kan aanpassen is deze ook wel leuk voor jou. 😎

  14. joost says :

    rob
    Oppassen meid, er wordt nu al bijgezet dat de tekeningen na jouw dood zoveel waar gaan worden.
    Straks worden ze voor een prikkie verkocht en sturen ze een huurmoordenaar op je af, of, nog erger, Renate die voor je gaat zingen en dan maak je er zelf heel snel een einde aan want er zijn maar weinig mensen die zo”n marteling lang kunnen verdragen. 😦
    Dan ben jij dus dood, komt niet in de hemle omdat je er zelf bent uitgestapt, en de kopers van je tekeningen zijn miljonair. Brrr, creepy hoor
    joost

  15. joost says :

    in de hemel 😦
    joost

  16. Bokkepoot says :

    Nee @maf, dank u vriendelijk. Ik wil niet geassocieerd worden met zo’n werelds programma waarmee wekelijks 4 miljoen mensen gehersenspoeld worden in een duivelse strategie het huwelijk te ondermijnen.

  17. mafchauffeur says :

    @Bokkepoot: je boft, er staat geen enkele vermelding van de titel van dat programma in de tekening.

    Ik noteer alvast je openingsbod. πŸ™‚

  18. rob says :

    @Joost

    Zo slecht zullen de GG reageerders toch niet zijn? Toch?

    @Maf

    Deze is wat voor jou πŸ™‚

  19. Bokkepoot says :

    GG-tekenaar Rob veilt al zijn originele tekeningen voor het goede doel. bit.ly/1ffdBd6 1 hour ago

    Het zijn echte Robs die na haar dood miljoenen waard worden.

    Gevalletje genderdysforie? :mrgreen:

  20. mafchauffeur says :

    @rob: ik ben meer van het Dodenopwekken. Dat kan ook van toepassing zijn na het parachutespringen, maar zowel deze tekening als de hiermee geillustreerde preek gaan daar niet over. πŸ˜‰

    Deze vind ik veel mooier:

  21. mafchauffeur says :

    Ook leuk, bijvoorbeeld voor de kinderkamer:

  22. mafchauffeur says :

    @rob: ik zie trouwens dat je Plat en het hoofdpijnmeisje al in 2009 hebt getekend. πŸ™‚

    De gelijkenis(sen) is (zijn) treffend.

  23. rob says :

    @Maf

    @rob: ik zie trouwens dat je Plat en het hoofdpijnmeisje al in 2009 hebt getekend.

    Al mijn tekeningen hebben een profetische zalving.

  24. rob says :

    @Bokkepoot

    Gevalletje genderdysforie?

    πŸ™‚ ik kijk elke dag goed in mijn onderbroek met welk geslacht ik de dag ga doorbrengen.

  25. flipsonius says :

    @maf
    Hahaha, ja die is helemaal geweldig!!

  26. rob says :

    @Filip

    De kwaliteit van de tekeningen van de mysterieuze trappen valt mij bij nadere beschouwing erg mee.
    Maar ik wil ze best voor je overschilderen met beter materiaal.
    Over de grootte van de uitvoering valt dan ook te onderhandelen.
    Ik vind het zelf een van de betere tekeningen dus ik snap je voorkeur wel.

  27. Fenderfan says :

    Hallo Rob,

    is jouw tekening over de 100 PKN pioniersplekken nog beschikbaar voor verkoop?

  28. Deurtje says :

    @rob,

    Is mijn bod zo klein dat het over het hoofd wordt gezien, of moet ik een mailtje afwachten πŸ˜‰

  29. rob says :

    @Deurtje

    Ik ben aan het zoeken of ik hem nog heb 😦

    @Fenderfan

    Jazeker.

  30. flipsonius says :

    @Rob
    Eerlijk gezegd had ik mijn keuze al gemaakt, maar dank voor je aanbod! Maar december is ook de maand waar ik allerlei verzekeringspremies, abonnementen en extra giften aan diverse goede doelen organisaties mag voldoen (waar ik trouwens maar eens kritisch naar ga kijken, leuk hoor, twee keer dezelfde folder op hoogglanspapier van de Oxfam Novib met speciale kerstkado’s, terwijl ik ook al hun nieuwsbrief maandelijks in de mailbox krijg! Laten ze daar eerst maar eens op gaan bezuinigen.), dus het gaat mijn beursje te boven om twee tekeningen aan te kopen….

  31. Fenderfan says :

    @ Rob wat is je vraagprijs voor genoemde tekening?

  32. rob says :

    @Fenderfan

    Doe maar een gooi.
    Het is om GG te steunen, ik heb geen echte vraagprijs.

    Welke van de 2 tekeningen wil je hebben? Die met die zwerver en de dominee op een bankje of die van de dominee met de groep hangjongeren?

    @Deurtje

    Ik hem hem gevonden, maar hij heeft een kreuk, dus ik kan hem voor die 30 euro wel overnieuw maken.

    @Filipsonius

    Ik vind het leuk dat je hem mooi vind en ben sowieso van plan hem overnieuw te schilderen met beter materiaal. Als je er echt een leuk plekje voor hebt, krijg je hem van me. (daarmee draai ik mijn eigen handel om zeep πŸ™‚ )

  33. fladderaartje says :

    @ rob
    Dat is de ware kerstgeest. En daarom zul je nooit zo’n graajismatische internationale superevangelist worden.

  34. Deurtje says :

    @rob hmm een wonderbaarlijke vermenigvuldiging, van 20 naar 30 euro πŸ˜‰
    Ik bood 20 euro, en daar blijf ik wel bij, maar een kreukel is niet zo erg, in de gemiddelde lijst valt dat niet meer op (toch?), ik ga akkoord met 20 euro voor de kreuk variant, en als je, je niet kunt bedwingen om een nieuwe te maken vind ik dat prima, maar dat hoeft niet, we hebben allemaal wel wat kreukels.

    Ik zie de mail met gegevens wel verschijnen…

  35. goedgelovig says :

    @Deurtje: Stuur even een mail naar de redactie met je adresgegevens, anders kan Rob het kunstwerk niet toezenden.

  36. Ruben Hadders says :

    Twintig euro voor het schilderij ‘Wachten op de Wederkomst’ πŸ˜‰

  37. flipsonius says :

    @Rob
    Erg lief van je, en sowieso de moeite waard om die opnieuw te doen, een van je meest filosofische werken. En een tweeluik. En laat @maf voortaan niets meer zeggen over een Izebel-geest!

  38. Wilfred says :

    @Oscar: Zie je wel dat Ruben geen ban heeft? πŸ™‚

    @Rob: Nou bied ik 40 euro voor Wachten op de Wederkomst!

    @Ruben: Kom op, daar moet je als Zoeklichtman overheen kunnen!!

  39. Ruben Hadders says :

    @Wilfred Ex-Zoeklichtman he? Dus ik ga je niet overbieden…
    P.S. Heb nog steeds een ban hoor!

  40. rob says :

    @Ruben

    πŸ™‚
    En je andere portret?

  41. rob says :

    @Wilfred

    Als Ruben niet meer reageert zit je eraan vast he πŸ™‚

  42. rob says :

    @Agilhartje

    Het bieden is in gang gezet, sla je slag πŸ™‚

  43. rob says :

    @Deurtje

    Deal, 20 euries prima.

  44. goedgelovig says :

    @Ruben Hadders: Als je een ban had gehad was je reactie niet geplaatst, toch? Je staat onder moderatie, da’s wat anders.

  45. afolus says :

    @broeder Hadders
    Ex-Zoeklichtman.
    Ben jij ook in dienst getreden van de Nieuwe Koers? 😎

  46. Ruben Hadders says :

    @Rob Dat andere portret, waar je mij een onderkin hebt gegeven zo groot als China? Twee euro vijftig! πŸ˜‰
    Wilfred heeft al 40 euro geboden. Ik zou dat bod accepteren. Ik gun het hem wel, op z’n slaapkamer πŸ™‚

    @afolus
    Nee, ik schrijf niet voor De Nieuwe Koers. Maar wat niet is kan nog komen…

  47. afolus says :

    @Ruben
    Maar in je eigen bestaan ben je wel een nieuwe koers ingeslagen?
    Had je bij Het Zoeklicht problemen met de gemiddelde leeftijd van je toehoorders? Ik schat in dat het gemiddelde lag op 81 en dat kwam nog omdat jij er zelf bij was. Anders zou de gemiddelde leeftijd vermoedelijk 93 zijn geweest… πŸ˜„

  48. afolus says :

    O ja, in de provincie waar ik woon wordt een bieding van €2,50 op een kunstwerk met de kwaliteit die @rob levert omschreven als afkomstig van een vrek. Die vrek krijgt dan de bijnaam “Skrale batser”….
    Zo’n bijnaam zou ik er niet bij willen hebben @Ruben….😎

    Shabba..

  49. engel says :

    @afolus,

    Woon je in Limburg? Ik zal die term onthouden.

  50. Ruben Hadders says :

    @folus Die gemiddelde leeftijd is akelig goed geschat πŸ˜‰
    Maar dat betreft dan wel de gem. leeftijd van de achterban en niet die van”mijn toehoorders”. Ik heb mij, als jongerenwerker, voornamelijk gericht op twintigers en op het bruggen slaan tussen de generaties.

    Veel jongeren kennen Het Zoeklicht niet – en dat hoeft wat mij betreft ook niet – maar zijn wΓ©l geΓ―nteresseerd in wat ‘de Maranatha-boodschap’ genoemd wordt. Het heeft alles te maken met het uitzien naar een betere wereld.

    Of ik problemen had bij Het Zoeklicht met de oudere achterban? Nee, dat niet. Maar ik ben wel kritisch geweest over hoe bijv. de boodschap wordt gebracht en over het feit dat ‘Het Zoeklicht’ een wereld op zich is geworden. Lees bijvoorbeeld dit artikel dat ik geschreven heb voor Het Zoeklicht (en waar GG ook nog in wordt genoemd): http://bit.ly/eindtijdgoednieuws

    In het kerstnummer van Het Zoeklicht staat mijn laatste artikel als jongerenwerker van deze organisatie: http://bit.ly/vredejongeren

    P.S. Aangezien ik werkloos ben en geen gouden handdruk heb meegekregen van Het Zoeklicht, moet ik Rob’s kunstwerken helaas aan mij voorbij laten gaan πŸ˜‰

  51. Johan says :

    @Ruben: Heeft Het Zoeklicht je ontslagen of heb je ontslag genomen? Wat is nou precies de reden dat het tussen jou en deze verlichte organisatie niets is geworden?

  52. Ruben Hadders says :

    @Johan
    Nee, ik ben niet ontslagen. Het Zoeklicht stopt met jongerenwerk en daarom is mijn contract, dat tot deze maand liep, niet verlengd. De rest kun je lezen in deze mededeling: https://www.facebook.com/rehadders/posts/10152165219484059

  53. Wilfred says :

    @Ruben:

    Wilfred heeft al 40 euro geboden. Ik zou dat bod accepteren. Ik gun het hem wel, op z’n slaapkamer πŸ™‚

    Zodat ik altijd aan je kan denken? πŸ˜‰

    Maar ik was toch al van plan te geven, dus kan ik het net zo goed combineren met een mooi doek van Rob.

    @Rob: Hoe gaat e.e.a. in zijn werk? Zal ik je mijn adres mailen? Of wil je nog wachten op een hoger bod?

  54. mafchauffeur says :

    Hmmmm. Ik heb al overgemaakt. Kan ik nu voor dat bedrag gaan shoppen in de veilingprospectus? πŸ™‚

  55. Wilfred says :

    @Maf: Nee, daar had je voor die tijd over na moeten denken! Zeker een adviseur als jij!!

  56. mafchauffeur says :

    @Wilfred: kijk, da’s nou het leuke van een herroepelijke schenking. Kon vroeger niet. Maar in dit soort gevallen erg nuttig. πŸ™‚

    Daar gaat je 13e maand jongen. 😎

  57. Wilfred says :

    @Maf: Mijn dertiende maand had ik al binnen. πŸ™‚

    Ik denk dat jij volgend jaar gewoon wat meer belasting moet betalen!

  58. rob says :

    @Wilfred

    Ik moet even nadenken over de verzendin, hoe ik dat kan doen zonder dat de boel beschadigd raakt, of hem overhandigen op een DS bijeenkomst.

  59. rob says :

    @Maf

    Jij mag er ook 1 uitkiezen, omdat jij het bent πŸ™‚

  60. rob says :

    @Ruben

    @Rob Dat andere portret, waar je mij een onderkin hebt gegeven zo groot als China? Twee euro vijftig!

    Al mijn kunstwerken zijn profetisch, die onderkin zo groot als China krijg je nog (en was je volgens mij al een beetje aan het kweken πŸ™‚ )

  61. mafchauffeur says :

    @rob: joepie!

    Mag het ook een toekomstig werk zijn? πŸ™‚

  62. Wilfred says :

    @Maf: Alleen als je juist profeteert over wat er op komt te staan!

    @Rob: Overhandigen op een DS-dag mag van mij ook. Ik zal het geld overmaken.

  63. Johan says :

    @Ruben: Dat is jammer voor je. Hopelijk vind je snel een baan die bij je past (niet iets in de uitgeverij of met radio, misschien de manege eens proberen).

    Wel een boeiende wending van Het Zoeklicht. Eerst van hoogbejaard de middenmoot bereiken en daarna pas de jonkies. Ik zie het niet echt voor me. Eerlijk gezegd denk ik dat Het Zoeklichtje gewoon uitgaat zodra de generatie van Feike ter Velde de laatste adem uitblaast. Mijn generatie kiest echt niet meer voor dit soort wereldvreemdheid. Dat je in twee jaar tijd maar ‘enkele tientallen’ jongeren warm hebt weten te krijgen bevestigt dit toch?

  64. John says :

    Ik kan me ΓΌberhaupt niet voorstellen dat welke jongere dan ook met een beetje internetverbinding nog trapt in verhaaltjes als de ‘holle-aarde’ theorie. Wellicht dat daar het één en ander mis gaat in het bereiken van deze doelgroep?

    *een traan uit zijn oor pinkt van het lachen*

  65. rob says :

    @Maf

    Mag ook.

    @Ruben

    Elke cent is meegenomen voor GG, en ik denk dat je als werkeloze jongere niet zo snel aan een baan zal komen, zelfs niet in de supermarkt 😦
    Dus twee euro vijftig, deal!

    @John
    Soms kan het moeilijk zijn om te zien dat je grote voorbeeld de plank misgeslagen heeft. Want, waar eindigt het? (heb nou een beetje medelijden met die arme jongen)

  66. Ruben Hadders says :

    @Johan
    Het zou best kunnen dat Het Zoeklicht haar 100-jarig jubileum niet haalt (2019), dat is ook niet van het grootste belang. De verkondiging van de Maranatha-boodschap – de boodschap dat God een hoopvolle toekomst heeft voorbereid – gaat gelukkig gewoon door! God is niet afhankelijk van een organisatie in Doorn πŸ˜‰

    Overigens is het wel opmerkelijk dat je Het Zoeklicht ‘wereldvreemd’ noemt. Ik begrijp heel goed wat je bedoeld, maar oorspronkelijk is deze organisatie alles behalve wereldvreemd. Johannes de Heer, de oprichter van Het Zoeklicht, was een absolute pionier. Hij gebruikte de nieuwe media (radio en later ook tv: hij was oprichter van de NCRV) om de boodschap te verkondigen; introduceerde nieuwe liederen in de kerk, die veel meer aansloten bij de cultuur van toen; trok met een grote tent door Nederland…

    Toen kreeg Het Zoeklicht de kritiek ‘te werelds’ te zijn, nu lijkt de organisatie te ver van de wereld af te staan. Dat betreft dan overigens wel de wereld van onze generatie. Want vergeet niet dat het magazine nog altijd 2x zoveel lezers heeft als De Nieuwe Koers. 65-plussers weliswaar, maar die mogen er ook zijn πŸ˜‰

    @Rob
    Prima, wanneer is de volgende DS-bijeenkomst? Dan neem ik het schilderij graag in ontvangst πŸ™‚

  67. Johan says :

    @Ruben: In zijn eigen tijd was Johan de Heer vast vooruitstrevend, maar die ‘cutting edge’ heeft Het Zoeklicht niet meer en gaan andere Maranatha-roepers ook niet meer krijgen. Die tijd is voorbij. Het Brandpunt lijkt me een mooie locatie voor een verzorgingstehuis, als ik zo vrij mag zijn deze suggestie vast te doen. Wat maakt dat jij toch gelooft dat er een toekomst is voor Maranatha, een woord wat mijn kinderen niet eens meer meekrijgen?

    PS: VroegΓ’h als jochie zong ik Johannes de Heer in de kerk. Dat was toen al heel erg retro. Maar nog erg hip vergeleken met Glorieklokken.

  68. mafchauffeur says :

    @Ruben Hadders: zondag 23 maart 2014

  69. Wilfred says :

    @Maf: Wie heeft dat nou weer afgesproken? Nu kan Pittig er weer niet bij zijn!

    http://www.schaatsen.nl/tickets/archief/wk-allround-vanaf-20

  70. mafchauffeur says :

    @Wilfred: welnee, de WK Masters zijn van 7 t/m 9 maart. Op 23 maart is Pittig allang weer terug. πŸ™‚
    http://www.imssc.org/index.php?option=com_events_booking&view=event&id=13:23rd-masters-allround-games&Itemid=104&lang=en

  71. afolus says :

    @rob
    Kan het zijn dat de door mij bestelde en betaalde kunstwerken in de kerstpost zijn verdwenen of heb je ze nog niet verstuurd…? 😁

  72. rob says :

    Juist vanwege de kerstdrukte bij de post heb ik ze nog niet verstuurd , de grote enveloppen liggen al klaar πŸ™‚

  73. jim van raaij says :

    @rob: is het schilderij met Boktor nog beschikbaar? 😎

  74. mafchauffeur says :

    Tsja, dat krijg je nou van. Dat had de Rev toch een stuk beter voor elkaar. :mrgreen:

  75. Henny says :

    “jim van raaij zegt : 13 januari, 2014 om 12:28 pm
    @rob: is het schilderij met Boktor nog beschikbaar?”

    Kijk, dΓ‘t is nou goedlovigheid euuhhh schijnheiligheid ten top. Blij zijn dat Goedgelovig er mee ophoudt omdat ze onbijbels en ketters bezig zijn, maar wΓ©l een schilderij van Rob willen hebben???

    Ik mag toch hopen dat dit een andere Jim van Raaij is ….

  76. Henny says :

    Hahaha dat doet me denken aan Ronald Plat die een hekel aan Boedah heeft, maar wΓ©l zijn hond een Boedahkiller noemt en de naam Boedah dus vaker in zijn mond neemt dan menig ander. Jim van Raaij wil graag kijken naar het schilderij van Rob met het idee: Goedgelovig is dood: Lang leve Rob’s schilderijen!