Een bikini op de Noordpool

Kent u hem nog? Gert-Jan Goldschmeding, de man met de losse handjes. De winnaar van de Gouden Bikini 2009, die er maar niet in slaagde zijn opvoedkundige methoden aan het Nederlandse volk te verkopen, houdt tegenwoordig gristelijke verkooptrainingen. “Misschien denk je bij verkopen alleen aan die gladde mannen die zelfs een bikini op de Noordpool kunnen verkopen, maar iedereen heeft z’n eigen stijl en jij kunt jouw stijl ontdekken.” Die Bikini-prijs is hem niet in z’n koude kleren gaan zitten.

Advertenties

8 responses to “Een bikini op de Noordpool”

  1. ruub says :

    Ik vind het op de een of andere manier wel boeiend om te zien wat voorgangers of ex-voorgangers in hun leven na(ast) de kerk als beroep oppakken. Gaan ze (verkoop)trainingen geven, worden ze mental/ motivational coaches, kiezen ze voor een (bestuurs-) baan in het onderwijs/de zorg, of gaan ze de journalistiek in?

    Mijn voorzichtige inschatting zou zijn dat voorgangers met een evangelische / baptistenachtergrond de eerste twee opties kiezen (trainingen geven/ persoonlijke coaching) en de meer bevindelijke voorgangers de laatste twee (besturen/ onderwijzen/ schrijven). Klopt dat beeld ?

  2. Sok says :

    @ruub. Daar zit wat in.

  3. alainverheij says :

    Lekkere swing onder dat filmpje!

  4. Im Gegenteil says :

    Sloom, monotone stem, ongemotiveerd, geen enthousiasme…

    Dat wordt vast een SPETTERENDE workshop!

  5. Frans van der Grijn says :

    De bezoekers hebben tenminste een half uur om zich lam te drinken, zodat de speech nog te pruimen is.

  6. jannegen says :

    Ach ja, hij blijft bijbels bezig (1 tim 6:10). En op een stuk eerlijkere manier dan gebakken pneuma (lucht/heilige geest) verkopen….

  7. Apenstaartje says :

    Ook wel opvallend dat er alleen een straatnaam genoemd wordt en geen plaats, zit je straks aan de andere kant van het land op de verkeerde natriumweg… Over goede reclame maken gesproken, goed voorbeeld van hoe het niet moet.

  8. Robert (@rvdlinden) says :

    Natriumweg in Amersfoort, da’s het hoofdkwartier van ACC Jouwkerk, tussen de plaatwerkers en de sanitairfabrikant. Leuk dat Gertjan er iets ‘naast’ doet, maar volgens mij vermengt hij dit bussiness-verhaal zo sterk met de boodschap van de Bijbel dat er een waterige mengeling van welvaartsevangelie en Stephen Covey overblijft. Beetje jammer.

    Ik ben trouwens al een tijd benieuwd wat de achtergrond van Gertjan is: zou hij familie zijn van de steenrijke directeur van Randstad?