Decemberactie voor GG

????????????????????????????????????????Verschillende lezers hebben aangegeven Goedgelovig graag met een eindejaarsgift te willen steunen. In het verleden gaven we dan meestal het rekeningnummer van Compassion door. 😉 Maar we kunnen de support op dit moment wel goed gebruiken. Daarom bij wijze van uitzondering een eenmalige collecte voor GG.

Je kunt financieel aan de missie van GG en de lopende onkosten bijdragen door een mailtje te sturen naar redactie [apestaart] goedgelovig.nl. Je ontvangt dan de bankgegevens van een van onze lezers. Hij/zij heeft aangeboden de middelen te verzamelen en door te sturen naar de redactie. Alvast bedankt voor je betrokkenheid!

NASCHRIFT: Lees ook ons antwoord op vragen van reageerders.

94 responses to “Decemberactie voor GG”

  1. fladderaartje says :

    Hoe kunnen we weten of jullie middle man niet de helft in zijn eigen zak stopt? Komt er een jaarrekening?

    Normaal zou ik dit soort vragen nooit gesteld hebben, maar sinds ik GG lees vertrouw ik collectes niet meer.

    Kan ik niet gewoon een tientje in een envelope naar Dwaze Zaken sturen ter attentie van GG?

  2. St. says :

    Laat me raden: de betreffende lezer die zijn/ haar bankgegevens opstuurt is een nigeriaan(se) met een enorme erfenis. Maar om dubieuze redenen kan hij/zij het geld niet op zijn/ haar rekening zetten. Maar als je eerst € 5000 overmaakt dan………

  3. goedgelovig says :

    Deze heerlijke ironie was te verwachten. De zelfspot in de zak geld is jullie vast ook niet ontgaan. 🙂

    Wie het wantrouwt kan z’n geld gewoon naar rekening 3232 van Compassion overmaken. Wie GG niet meer waard vindt dan een tientje kan dit nummer ook gebruiken. Het is voor ons een bewuste kleine steekproef om de daadwerkelijke betrokkenheid van lezers te meten.

    Eens kijken wie er meer geven, de christenen of de atheïsten. 😉

  4. fladderaartje says :

    @GG Dus jullie gaan alleen voor de grote giften? Hoe zit het met het pennikje van de weduwe? Lijkt erop dat jullie wel het een en ander opgestoken hebben van de grote geld charismaten.

  5. goedgelovig says :

    @fladderaartje: 🙂 Als jij een weduwe bent is je penninkske van harte welkom, hoor. Maar heb zo’n blauw vermoeden dat dat niet het geval is. 🙂

  6. Case says :

    En hoeveel procent gaat er dan naar de Rev.?

  7. fladderaartje says :

    Fladderaartje plakt met plakband de hergebruikte envelope dicht met daarin tientje en schrijft adres van de dwaze zaken erop. Fladderaartje loopt naar de dichtsbijzijnde brievenbus want geen geld voor de bus. Fladderaartje komt terug en drinkt kopje heet water, want geen geld meer voor thee deze maand. Maar het smaakt extra lekker, als Fladderaartje denkt aan de satirische zegen die nu verspreid wordt.

  8. fladderaartje says :

    Toevoeging: Het plakband was zorgvuldig verwijderd van het cadeau papier van het sinterklaascadeautje van de voedselbank.

  9. jannegen says :

    Van te voren wil ik wel even weten hoe veelvoudig de terugkerende zegening zal zijn hoor!

  10. Afolus says :

    Wat een glorie dat “voor het eerst of opnieuw” ons hart mogen laten spreken in de kersttijd, toch bij uitstek de tijd dat we willen en mogen geven…

    GG hebben jullie er ook een mooi collectelied bij?

    Elke morgen opnieuw geniet ik van de bijdragen op GG en gedurende de dag van de satirische reacties die er op volgen.

    Ik doe mee.😉

  11. rob says :

    @Afolus

    “Geef je geld als je GG lief hebt, geef je geld als je GG liefhebt geef je geld etc”
    Hoe heette dat huppelliedje ook alweer?

  12. bramvandijk says :

    @GG
    Lopende onkosten is wel enigszins vaag. Gaat het om de kosten van wordpress of hebben jullie specifieke onderzoeksjournalistieke onkosten? Ook om welke orde van grootte het gaat is mij niet duidelijk. Dat jullie een tientje niet waarderen suggereert dat er substantiële bedragen ergens voor nodig zijn…

    Enige transparantie zou welkom zijn.

  13. Dirkteur says :

    Wikipedia vraagt ook altijd rond deze tijd een kleine bijdrage, grapppig dat ik primair emotioneel zo’n verzoek niet wantrouw en dit blijkbaar wel. Maar ik hoef nooit lang te twijfelen bij Wiki als ik bedenk hoe weinig ruimte ik nodig heb voor het alternatief (verouderde encyclopendie in de boekenkast), hoeveel vrijwilligers wereldwijd zich inzetten en hoe hun servermetaal stoffig wordt – en dan nog de toegevoegde waarde van zo’n informatief initiatief, onschatbaar. Bij GG moet ik daarbij ook nog wel eens lachen, dus die € 10,01 is naar analogie van Wiki een schijntje. En ik ben verzekerd dat als GG met de opbrengst zou prutsen, velen waarover satire is bedreven, als laatsten zullen lachen en de Koninkrijksgedachte in ‘ons’ nadeel is vervuld.

  14. TommyLee says :

    Ik geef op dit moment toch nog even liever aan wat mensen die ik ken op de filippijnijnen en alles kwijt zijn.maar laat ieder doen wat zijn hart hem ingeeft!

  15. Shin says :

    @GG
    Een soort begroting zou aardig zijn, en ook de toezegging van een inzichtelijke verantwoording achteraf. Hebben jullie bepaalde bijzondere onkosten aankomend jaar?

    Als jullie echt serieuze kosten moeten gaan maken en daar geld voor nodig hebben van reageerders, lijkt het me tijd voor een oplossing in de vorm van een vereniging o.i.d.. Sinds ik hier meelees, ben ik iets minder naïef in mijn geefgedrag… dat in mijn kerk dan tenminste nog gemotiveerd wordt door een begroting, een ledenvergadering en een verantwoording achteraf…

    Heeft @mafchauffeur al een mening?

  16. goedgelovig says :

    @bramvandijk en Shin: GG is een collectief platform. Alle columnisten, tekenaars, onderzoekers en reageerders dragen vrijwillig aan deze site bij omdat ze iets met de missie van GG hebben. Dat blijft ook zo, we hebben geen plannen om structureel aan fondsenwerving te doen. Anders hadden we wel een stichting en begroting opgetuigd. Dat we nu een eenvoudige eenmalige mogelijkheid bieden om bij te dragen is omdat lezers hierom gevraagd hebben en we het afgelopen jaar meer kosten hadden dan voorzien. Enkele medewerkers hebben meer tijd in de site gestopt dan financieel goed voor hen is en we willen dit jaar voor iedereen positief kunnen afsluiten.

    Puur ter indicatie: de operationele kosten (hosting, reis- en communicatiekosten) van GG bedragen ongeveer € 1.000 per jaar. Deze kosten zijn de afgelopen 7 jaar door redactieleden zelf betaald. De tijdsinvestering van cruciale functies zoals redactiecoördinatie, moderatie, communicatie (mail, twitterkoe), eindredactie, beeldbewerking e.d. beslaan 2-3 dagen per week. GG is allang niet meer een site die je op zondagmiddag of in een verloren uurtje even runt. Het is uitgegroeid tot een van de grootste christelijke weblogs van Nederland met bijna 3500 berichten en 180.000 reacties. Probeer je even voor te stellen hoeveel tijd het je zou kosten om dit volume te coördineren, te redigeren en te modereren.

    Wat betreft het tientje van fladderaartje: elke bijdrage is natuurlijk welkom, maar de kosten liggen gewoon substantieel hoger en we zijn niet zo van het dubbeltjeswerk.

    @Dirkteur: Zo is het. 🙂 Maar we vinden het prima om exact terug te melden hoeveel er is binnengekomen. De lezer die als ‘doorgeefluik’ fungeert kan dit controleren en bevestigen.

    De constructie is vooraf aan Afolus en Mafchauffeur voorgelegd. Zij gaven aan hier geen probleem in te zien. Giften zijn voor de gever niet aftrekbaar (want: naar een privépersoon) en worden door de redactie volledig en uitsluitend gebruikt als compensatie voor de kosten van het afgelopen jaar.

  17. mafchauffeur says :

    @shin:

    Heeft @mafchauffeur al een mening?

    Ogenblik, wordt aan gewerkt.

  18. mafchauffeur says :

    Waarom dit bericht niet tevens in de rubriek Zeurensen is geplaatst is mij een raadsel.

    Dat gezegd hebbende: een vorm van tienden lijkt mij vanzelfsprekend. Voor regelmatige reageerders stel ik voor om tien cent per reactie als richtbedrag te nemen. Als minimum uiteraard. 😎

    Voor regelmatige meelezers zou dan tien cent per pageview toepasselijk zijn.

    Of bidden voor leiding daarin, maar ik vrees dat die tactiek onvoldoende geld in het laadje gaat brengen met diverse wannabe agnosten en atheisten.

    Overigens stel ik voor om reageerders slechts toe te staan om onder een tweede (of derde, etc) nickname te reageren als daar tenminste 250 euro voor wordt afgetikt. @Rev: ja, per nick per jaar.

    Uiteraard vertrouw ik die “ene GG-lezer” voor geen cent. Vandaar dat ik direct na het overmaken van mijn bijdrage aan de redactie het bedrag per mail heb gemeld. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn. 😉

  19. Shin says :

    @GG
    Kijk, dat is een stuk informatiever dan de post zelf ;). Dank!

  20. Pittig says :

    @ mafchauffeur

    een vorm van tienden lijkt mij vanzelfsprekend. Voor regelmatige reageerders stel ik voor om tien cent per reactie als richtbedrag te nemen. Als minimum uiteraard.

    Waarom denk je dat ik al een tijdje zo weinig reageer? 😉

  21. mafchauffeur says :

    @Pittig: de gave van profetie heeft ontegenzeggelijk voordelen, zo blijkt maar weer.

    Jammer dat het met beurskoersen en rentestanden niet goed werkt. 😉

  22. mafchauffeur says :

    @Pittig: ik zie dat je nog een betalingsachterstand hebt van tenminste € 343,10 🙂

  23. Afolus says :

    @maf
    Geweldige reactie! 😄

  24. Afolus says :

    Met bijna 2 miljoen bezoekjes per jaar kan met de voorgestelde toerekening van Mafchauffeur per reactie en/pageview nog een serieus bedrag verzameld worden.

    Nu GG besloten heeft geen vereniging of stichting in het leven te roepen is een een Naamloze Vennootschap met een optie tot latere beursgang wellicht ook verstandiger….

    Glorie én sjabba 😎

    @mafchauffeur
    Volgens mij wil Pastor Peter Paauwe je graag in zijn oudstenteam…
    Je bermen echte doorbreker..!

  25. Afolus says :

    bermen moet zijn bent een….

  26. mafchauffeur says :

    @Afolus: ah, jij wilt zowel per reactie als per pageview een Tiende?

    Dat kan, maar dan zal ik moeten bijstorten.

  27. flipsonius says :

    Achteraf was het dus eigenlijk niet zo slim om die cd met twijfelliederen gratis aan te bieden voor download, terwijl we ook om een vrijwillige bijdrage hadden kunnen vragen…en dat terwijl Michael Dubbeljoe Dinges en die Huppelkangaroo van Hillsong (ik ben haar naam ff kwijt) miljoenen hebben verdiend met hun nou toch niet echt originele deuntjes…..
    Ik zou dus zeggen, probeer het met merchandising, GG! Een originele GG koffiemok, t-schirts, gesigneerde cd’s (limited edition), de verzamelde bijdragen van Profeet of Stryber, kortom echte collectors items. 😉

  28. Oscar de Tweede says :

    @allen: Is de aanstelling van ROB ALLARD als fondsverzamelaar voor GG niet verreweg het meest verkieselijk?

  29. Oscar de Tweede says :

    sorry, verkieslijk.

  30. Oscar de Tweede says :

    Potverdriedubbeltjes, dat kost me weer een duppie.

  31. joost says :

    Je kunt financieel aan de missie van GG en de lopende onkosten bijdragen

    Lopende kosten? Denken jullie aan een soort kilometer vergoeding per gelopen kilometer?
    Ik denk dat de meeste reageerders hier op GG liever goedgelovig dan
    goedgevend zijn. 😉
    joost

  32. goedgelovig says :

    @joost: We zullen het zien. Hoeveel goedgevenden moeten er op GG zijn wil de site niet verwoest worden? 50? 45? 40? 30? 20? 10? (naar analogie van Gen. 18)

    @flipsonius: Goed idee. Wat voor GG-collector’s item zou je het allerliefst willen hebben?

  33. joost says :

    Wanneer er tien worden gevonden zullen (hebben) ehh… worden gespaard.
    joost

  34. flipsonius says :

    GG
    Ik weet het niet precies. Zo lang ze maar geimparteerd zijn met de geest van satire! Het liefst natuurlijk een zweetdoek van de Reverend 😉

  35. Wilfred says :

    @Flip: Weet je dat heeeeeeel zeker?

  36. flipsonius says :

    @Wilfred
    Ja, ik ben gevallen….terwijl ik DH nog zo gewaarschuwd had…..:-)

  37. Wilfred says :

    @Flip: Ben je nog wel heel? (durft het bijna niet te vragen)

  38. joost says :

    flipsonius

    Ja, ik ben gevallen….

    Ach jij arme gevallen heilige/engel. (je weet toch wat er met een andere “gevallen” engel is geworden he? 😈
    joost

  39. rob says :

    @GG, Filip

    Als je produkten op de markt wil brengen moet je eerst investeren. Om het jaar positief af te sluiten is het misschien niet zo’n goed idee om nog extra in de buidel te tasten voor een investering.

    Om per reactie te betalen lijkt mij ook dubieus.
    Immers: hoe meer reacties: hoe aantrekkelijker GG wordt. Dat is dus de dood in de pot.
    Mensen moeten geen (financiele)weerstand gaan voelen om te reageren.

    Ik stel mijn tekeningen ter beschikking, de originelen zijn te bestellen voor een leuk bedragje en de opbrengst gaat naar GG.
    Het is natuurlijk wel pijnlijk voor mij als niemand een leuke tekening wil hebben 😦

  40. mafchauffeur says :

    @rob: een veiling? Een apart artikel met daarin al een selectie van jouw tekeningen, met daaronder een mogelijkheid tot (op)bieden.

  41. afolus says :

    Leuk idee…!!!

  42. mafchauffeur says :

    @rob:

    Om per reactie te betalen lijkt mij ook dubieus.

    Een voorspelbaar standpunt van iemand die de titel “Grote Griebels-reageerder” voert. 😉

    https://goedgelovig.wordpress.com/2010/12/02/top-10-gg-reageerders/

  43. flipsonius says :

    @Rob
    ik doe met je mee! Van elke betaalde download van mn cd Van U wil ik zingen gaat de opbrengst (minus de bandcamp-fee) naar de decemberactie.
    Met dezelfde disclaimer (Het is natuurlijk wel pijnlijk voor mij als niemand die cd wil downloaden….) 😉

  44. mafchauffeur says :

    @rob, @flipsonius
    Een duidelijk gevalletje Izebelgeest, die disclaimer.

  45. afolus says :

    De disclaimers maken duidelijk dat flipsonius en rob ondanks hun latere erkentenis der echte waarheden gepokt en gemazeld zijn in de gaven van manipulatie. Halleluja.

    @rob
    Ik doe een eerste bieding op 2 van je meesterwerken:

    – De zegen van goudstof, 2 tekeningen geplaatst op 26 juli 2009: € 25
    – Wij- en zij-denken, de afbeelding satan met twee zakken: € 75

    @flipsonius
    Done

  46. rob says :

    @Afolus

    Verkocht!

  47. rob says :

    @Maf

    Een voorspelbaar standpunt van iemand die de titel “Grote Griebels-reageerder” voert.

    :mrgreen:

    Maar toch heb ik een punt!

  48. afolus says :

    @rob
    Verwacht je geen hogere bedragen van GG reageerders…?
    Ik vind het prima om meteen te dealen trouwens.
    Vraag GG even mijn e-mailadres en we nemen contact op voor de
    verzending. Maak ik die €100 over op de kerstrekening van GG of stort ik het bedrag eerst naar jou…?

  49. rob says :

    @Afolus

    Doe maar naar GG, dat lijkt me wel zo handig, en de tekeningen stuur ik op, hang je die satan met geld bij je bureau?

  50. afolus says :

    @rob
    Jij snapt het.
    Die afbeelding wordt voorzien van een prachtige lijst en opgehangen naast de verzameling tegeltjes met teksten uit het welvaartsevangelie…
    😎👹

  51. mafchauffeur says :

    Maar toch heb ik een punt!

    absoluut.

    Maar daar is een oplossing voor.

    Iedere bezoeker aan GG heeft een (morele) plicht tot het doen van geldelijke bijdragen. Tarief: 10 cent per pageview. Reageerders die méér dan 365 reacties per jaar plaatsen mogen echter kiezen tussen 10 cent per pageview of 10 cent per reactie.

    Dat betekent een duidelijke stimulans om gemiddeld op tenminste 1 reactie per dag uit te komen.

    Reageerders die voor het reactietarief in aanmerking komen krijgen een vaste korting van € 36,50 per jaar.

    Voordat het aantal jaarlijkse reacties een financiële hindernis gaat vormen zit je dan toch al snel boven de 500 reacties per jaar (lees: meer dan € 13,50). Dat lijkt mij allesbehalve de dood in de pot. 😉

    Diegenen voor wie dat een probleem is kunnen een discreet beroep doen op het GG Diakoniefonds. Dat gevuld wordt uit de Tienden van de totale opbrengsten uit met name de pageviews, die, zoals Afolus al opmerkte, talrijk zijn (zometeen wordt de 8.888.888 aangetikt!) zodat dit fonds alle kenmerken zal hebben van een goede, stevig aangedrukte, goed geschudde en overvolle maat. 🙂

    Bijkomend voordeel van een bijdragesysteem per pageview voor mensen die niet of weinig reacties plaatsen is dat óók critici van GG meebetalen. 😎

  52. afolus says :

    @rob
    Er komt nog een vileine overweging in mij op…
    Misschien overhandig ik de ingelijste tekening wel aan Rob Allart ter herinnering aan betere tijden….

  53. rob says :

    @Afolus

    Zo’n gebaar van bemoediging zal hij vast waarderen 🙂

  54. mafchauffeur says :

    @rob: je bent wel heel snel met toehappen op een eerste bieding. 😉

    @Rev’s: nu kunnen jullie niet achterblijven! Een collectors item.

  55. flipsonius says :

    @maf, @afolus
    Scherp gezien, ik ben natuurlijk enorm doortrapt! Mijn ware motief is om voor het eind van het jaar de eerste plaats in de categorie ‘nederlandstalig’ en ‘opwekking’ in bandcamp te veroveren!
    http://bandcamp.com/tag/nederpop?artist=1368952435

  56. bramvandijk says :

    @Flipsonius

    Van elke betaalde download van mn cd Van U wil ik zingen gaat de opbrengst (minus de bandcamp-fee) naar de decemberactie.

    Ik hoop dat ik dan niet de enige betalende luisteraar van je blijf 😉

  57. flipsonius says :

    @bramvandijk
    wees gerust, ik heb de afgelopen vier maanden vier betalende bezoekers gehad…..genoeg geld voor een bezoekje aan de kapper, maar ja, ik heb nu al beloofd om de openstaande kroegrekening van de GG-redactie te voldoen 😉

  58. flipsonius says :

    @Afolus
    Dank! Moge je gulle gift velen tot voorbeeld strekken!

  59. flipsonius says :

    @Rob
    ik heb ook wel interesse in een originele tekening van jouw hand. Ga nog even zoeken in de archieven!

  60. rob says :

    Ik wacht ook nog op een aanbod van Peter Paauwe, die zal het ook wel leuk vinden om wat doorbrekertjes aan de wand te hangen

  61. mafchauffeur says :

    Rob gooit alle remmen los en doet twee pareltjes van de hand. Bieden kan tot 22:00 vanavond. 😉

    Allereerst een impressie van het getuigenis van @Boktor op de Dwaze Schare meet-up.

  62. mafchauffeur says :
  63. rob says :

    @Maf

    Die getuigenis van Boktor afdeling sterke verhalen 🙂
    Hij lijkt wel op Boktor.

    Nummer2, daar moet je ook nog even een onderschrift voor bedenken.
    Het was eigenlijk een opdrachtje van de meester om te oefenen om wat losser te worden.
    Schilder een paar mensen op een bankje die plezier maken, of op een of andere manier communiceren oid.

  64. mafchauffeur says :

    @rob: Ik vind ‘m zelf eigenlijk wat te lang, maar vooruit dan maar:

    “Zoeklicht voormannen Johannes de Heer, Bert Matthijsen, Feike ter Velde en Ruben Hadders wachten op Wederkomst”

  65. mafchauffeur says :

    “Wachten op de Wederkomst” vind ik bij nader inzien beter.

  66. Wilfred says :

    @Maf: Ah! Jij raakt ook bedreven in het steeds verder inkorten a la Man bijt hond! ‘Wederkomst’ is nog korter! 🙂

  67. rob says :

    @Maf

    Die is leuk
    Maar zit Ruben tegenwoordig niet strak in het pak als boegbeeld van het zoeklicht?

  68. mafchauffeur says :

    @Wilfred: dat kijk ik nooit, maar ik zat meer aan Beckett te denken. 😉

  69. mafchauffeur says :

    @Wilfred: mwah. “Wederkomst” zou kunnen suggereren dat Jezus zojuist is gearriveerd. Voorzien van een “hippe outfit”.

  70. flipsonius says :

    @Rob
    Ik heb twee items teruggevonden met tekeningen waar ik wel iets voor over heb: niet satirisch, zonder tekst, wel sfeervol en aansprekend (en trouwens ook een hoop interessante discussies erachteraan als ik het zo teruglees):
    https://goedgelovig.wordpress.com/2012/05/13/twee-mysterieuze-deuren-en-trappen/
    en natuurlijk:
    https://goedgelovig.wordpress.com/2012/01/29/het-station-van-de-geloofstwijfel/

    En natuurlijk wil ik graag in het bezit komen van de tekening die de cover siert van onze twijfelcd! Dus ga ik voor de laatste!

  71. rob says :

    @Filipsonius

    Die 2 deuren en trappen zijn op slechte kwaliteit papier gemaakt, gewoon een typevelletje en die zijn nogal bultig geworden vanwege de natte inkt.
    Of ik moet hem reproduceren op steviger papier.

    Die laatste is wel van stevige kwaliteit.

  72. rob says :

    Die 2 schilderijtjes van Boktor en de wederkomst zijn overigens niet zo groot:
    ong 45 bij 30, en iets groter 50 bij 40

  73. flipsonius says :

    @Rob
    Wat is het formaat van ‘het station van de Twijfel’?

  74. rob says :

    @Filipsonius

    een A4

  75. flipsonius says :

    @Rob
    ok, heb ik wel een passe-partoutje voor! Vind je 30 euro ok?

  76. rob says :

    Dat vind ik helemaal best 🙂

  77. flipsonius says :

    @Rob
    Deal! Ik maak die 30 euro’s over aan de hoestende man in de regenjas contactpersoon en de verzending regelen we wel via de e-mail!

  78. Oscar de Tweede says :

    Hierboven lees ik een opmerking over Ruben Hadders. Vind ik niet aardig; de man kan zich niet melden op dit forum, want geband.
    En overigens ben ik van mening, dat Ruben Hadders inmiddels wel weer uit de ban mag worden gehaald.

  79. John says :

    @Oscar de Tweede

    Je bedoelt die Ruben die gelooft dat de aarde hol is, enkel en alleen omdat zijn opa dat geloofde? Ja, laten we hem weer een podium geven om zijn paranoïde ideeën op los te laten. Sommige mensen moet je nou eenmaal tegen zichzelf en tegen anderen in bescherming nemen.

  80. rob says :

    @Oscar

    Van mij mag Ruben ook uit de ban. Dat roep ik zolang de beste jongen een ban heeft.
    Op zich is er toch niet echt iets onaardigs gezegd over RH hierboven

  81. Joost B says :

    En… hoeveel is er al binnen? Als rechtgeaarde krent met bewondering voor Scrooge wil ik natuurlijk niet het risico lopen dat mijn tientje onnodig bij jullie terecht komt in plaats van bij Compassion, omdat er al meer dan duizend euro binnen is. Goeie actie, principes houden vaak op bij de portemonnee. Ook een vreemde actie, dit is wel het laatste dat ik van GG verwachtte, een bedelpost. Bijzonder leuke reacties weer, die zijn al een donatie waard. Ik ga mailen! Stichting, vereniging enz.: niet aan beginnen, slecht voor je overhead. Jaarlijkse betrokkenheidstest levert meer op. Succes!

  82. rob says :

    @John
    Podium = kunnen reageren?
    Vind ik nou niet echt te vergelijken.
    Ben je echt bang dat RH een slechte invloed op de beïnvloedbare lezertjes zal hebben? Dat zal toch wel meevallen, of moest je in therapie vanwege RH?

  83. Wilfred says :

    @Maf:

    dat kijk ik nooit

    Ik ook niet, maar ik heb het fragment met het ‘bordje’ op verschillende plaatsen langs zien komen. In DWDD en bij P&W.

    “Wederkomst” zou kunnen suggereren dat Jezus zojuist is gearriveerd. Voorzien van een “hippe outfit”.

    Met bijbehorende engelen als beveiligers, zeker?

  84. Wilfred says :

    @Oscar: Bij mijn weten is Ruben niet meer geband. Hij heeft op enig moment gewoon aan een discussie deelgenomen. Of hij is toen tijdelijk toegelaten, dat kan ook.

    Inhoudelijk vind ik je opmerking niet zo sterk. Als er in een zinnetje satirisch naar personen verwezen wordt, lijkt me verstandig dat je als persoon in kwestie je mond houdt. Wat dat betreft zou zo’n ban misschien juist een zegen kunnen zijn. 😉

  85. Oscar de Tweede says :

    @Wilfred: Volkomen mee oneens!

  86. flipsonius says :

    Of Ruben nou geband is of niet, de ervaring leert dat hij, als hij hier ter sprake komt wel degelijk permissie krijgt van de GG-redactie om op de inhoud van de reacties in te gaan. Er is dus geen sprake van een absolute ban.

  87. Wilfred says :

    @Oscar: Ik had niet anders van je verwacht! 😉

  88. Wilfred says :

    @Oscar: Waarom maak je je niet sterk voor de andere drie? Zeker voor Johannes de Heer zou je dat moeten doen. Die is dood en kan helemaal niet meer reageren!

  89. mafchauffeur says :

    @Wilfred: volgens mij is, zeer recent, reageerder Johannes de Heer eveneens geband. 😉

  90. mafchauffeur says :

    @Oscar de Tweede: kalmte kan u redden. Ten eerste was het onderschrift niet onaardig bedoeld, ten tweede kan het bezwaarlijk onaardig worden opgevat door Ruben (het is juist een eer om in een dergelijk illuster rijtje te staan), ten derde heb ik enige tijd na zijn ban nog uitgebreid met hem en de GG-koe getwitterd zonder spoor van ran.cu.ne te ontwaren.

    Maar dat laatste kan natuurlijk ook aan mij liggen. 🙂

  91. goedgelovig says :

    UPDATE: Terugmelding decemberactie: Er zijn tien giften binnengekomen, totaal € 946,11. Dit bedrag wordt gebruikt om de internet- en redactiekosten van de afgelopen periode te betalen. Alle gevers hartelijk dank.

  92. Oscar de Tweede says :

    @GG: heeft geen enkele vrouw iets gegeven?

  93. flipsonius says :

    De cd-actie via Bandcamp heeft uiteindelijk € 55,- opgebracht, dat is netto (na aftrek van de fee die Bandcamp berekent) € 51,38. Welk bedrag ik zal overmaken aan de rentmeester.
    Het lijkt niet veel, maar gedenk het penningske van de weduwe….;-)

  94. flipsonius says :

    En vergeetik nog wat: dank aan alle gulle gevers / downloaders! Uw loon zal groot zijn….