Sinterpaus deelt cadeaus uit

Tijdens hun ontmoeting met de paus kregen de Nederlandse bisschoppen een persoonlijk presentje mee. Ja ja, paus Franciscus blijft verrassen. 😉

24 responses to “Sinterpaus deelt cadeaus uit”

  1. d says :

    jullie zijn gezonken tot zielige antichristelijke zg. satirische bloggers, maar satirisch is allang verleden tijd. Geeft niet als je dat gewoon zegt, maar anders ben je een naar persoon dat veel blootgeeft van zijn karakter.

  2. joost says :

    d zegt
    behoort het uitschelden van je medemens en het snelle (ver)oordelen eigenlijk ook niet in de verleden tijd? Hoe zit dat met leven en laten leven en elkaars mening respecteren?
    joost

  3. mafchauffeur says :

    @d: ik heb recentelijk voor het eerst de eerste twee jaren van GG doorgeploegd ter bevestiging van de identiteit van een of andere dominee. Ik vind eigenlijk de satire sterker geworden.

    En het podium voor het Christendom in al haar fascinerende verschijningsvormen lijkt alleen maar groter geworden.

    Voorlopig nog geen paniek wat mij betreft. 🙂

  4. Professor Prietpraat says :

    oei, er wordt een flauwe grap gemaakt over iemands idool. Ik heb d trouwens de afgelopen maanden niet gehoord toen er allerle evangelische leiders werden bekritiseerd en te kijk gezet.

  5. Wilfred says :

    @Maf: Ik kan je comment alleen maar bevestigen! Inclusief de eerste zin! 😉

  6. Wilfred says :

    @engel: Jij zou zeker ook wel zo’n mobiele engel van de paus willen ontvangen, he? Geef maar toe, een beetje jaloers ben je wel!

  7. Benach says :

    d: waarvan akte. Dank voor deze verhelderende boodschap dat je op je teentjes getrapt bent.

  8. mafchauffeur says :

    @Wifred: ja he – veel flauwe grapjes, zoals die met tekstbalonnetjes. En vaak heel weinig reacties. Dat was dan wel weer heel praktisch, des te sneller was ik op 6 mei 2008 aanbeland. 🙂

  9. Eric van den Berg/Katholiek.nl says :

    Beste reaguurders,

    Mag ik je erop wijzen dat het filmpje door ondergetekende is gemaakt. Ik ben RK gedoopt en al 🙂

    Ik vind ‘Sinterpaus’ aardig gevonden van de collegae van GG. Dank jullie wel!

  10. Wilfred says :

    @Eric: Sportief van je! Zo kennen we de katholieken weer. 😉

    @Maf: Ja, dat viel mij ook op. 😉 Je schiet dan met doorbladeren wel lekker op. Wij hebben blijkbaar dezelfde methodiek gebruikt. Misschien kunnen wij tegen een schappelijke vergoeding Rob nog wat lessen geven? Kan ze voortaan zelfstandig raadsels oplossen…

  11. mafchauffeur says :

    @Wilfred: blijkbaar wel. Zou dat met fiscaliteiten te maken hebben?

    Overigens had ik, denk ik, wel een voorsprong omdat ik de Rev al heel lang IRL ken. Hoe lang weet ik niet precies, maar het kan zomaar twintig jaar zijn. Zijn gevoel voor humor was mij daarom al bekend. 🙂

  12. Wilfred says :

    @Maf: Ik denk het wel. Scherpt de geest en zorgt voor vaste onderzoekspatronen. 😉

    Wel grappig dat Rob hem juist zijn humor ontzegde! 🙂

  13. rob says :

    @Wilfred

    @engel: Jij zou zeker ook wel zo’n mobiele engel van de paus willen ontvangen, he? Geef maar toe, een beetje jaloers ben je wel!

    Zo’n mobieltje schijnt best schadelijk te zijn, straling enzo. Het is een uiterst dubieus cadeau.

    Een kus van Judas.

  14. Wilfred says :

    @Rob: Is dat je alias? 😉

  15. rob says :

    @Wilfred

    Wel grappig dat Rob hem juist zijn humor ontzegde!

    Terwijl ik dat typte dacht ik: stel je voord at het hem wel is, sta ik mooi voor l.l., aap/gek
    Maar ja, hij maakte de laatste keer ook niet echt een vrolijke indruk. Dat blijkt nu een wat ongelukkige momentopname geweest te zijn.

  16. rob says :

    @Wilfred

    @Rob: Is dat je alias?

    Hoe vind je hem:)

    Nee, een cadeau vol slechte straling is als een kus v Judas.

  17. Wilfred says :

    @Rob: Ik vind hem erg passend! 🙂

    Je opmerking over de humor heeft ons wel een paar keer doen gniffelen, ja. 😉

  18. rob says :

    @Wilfred

    🙂 dat zal best ja!

  19. Joop says :

    Een typisch religieuze vertoning! Merk op: de paus in het wit en de bischoppen (pionnen) in het zwart. Hoe zielig dat deze wereld deze poppenkast slikt. Geef mij dan maar Sint (wit) en de (zwarte) pieten. Hiervan weten we tenminste dat dit maar een schijnvertoning is.

  20. henkjan37 says :

    @ joop

    aaa…weer een een atheistisch trolletje?

    welkom^^

  21. pknbroeder says :

    Luckytv heeft ook de wereld aan pausfilmpjes

    Een leuk voorbeeld:

    [video src="http://alt.luckymedia.nl/2013_03_15_51431c4330133.mp4" /]

  22. Joop says :

    @henkjan37,

    zeker niet atheistisch, wel a-religieus.

  23. Agilhartje says :

    En? Wat zat er echt in de pakjes? Zaten er gedichtjes bij?

    “Franciscus heeft dagen zitten denken wat hij de herders nu zou schenken…”

  24. joost says :

    Agilhartje
    Wat is er mis aan het schenken van koffie, thee of wijn?
    joost