De slimste bedelaar ter wereld

Ook bedelen kan veel slimmer, bijvoorbeeld door een competitie-element toe te voegen. Je haalt dan meer geld op.

deslimstebedelaarterwereld

13 responses to “De slimste bedelaar ter wereld”

  1. Hendrik says :

    OK, dan geef ik dit keer geld in plaats van een broodje en koffie.

  2. De Belg ! says :

    Dan moet ik in meerdere potjes iets doen, of een beetje afhankelijk van mijn gemoedstoestand πŸ™‚

  3. Truusje says :

    Wat is atheistisch, die vind ik wel leuk! πŸ™‚

  4. zeepkist says :

    Welke bevolkingsgroep stond ook al weer te boek als gierig? :p

  5. Sok says :

    @De Belg, dat kan voor een postmodern iemand duur uitvallen. Als ik zeepkist goed begrijp bedoelt ie dat een Hollander dan nog liever zal kiezen. πŸ˜‰

  6. Wilfred says :

    @Truusje: Geen religie. Net zoals agnostisch. πŸ˜‰

  7. Oscar de Tweede says :

    Al vast vooruitlopend op Kerst: wat zou the little drummer boy geven?

  8. TommyLee says :

    Als je mij sponsort krijg je een banner op mijn website, anoniem in allerlei bakjes gooien is zo vorige eeuw…..

  9. jannegen says :

    Grappige actie!

  10. DfTg says :

    Wat een hippe dakloze, ik kan nog wel een paar sokken gebruiken, heeft hij er nog over?

  11. Agilhartje says :

    Echte christenen gooien hun geld in een ander bakje dan hun eigen. Het gaat immers niet om de roem?
    Je kan ook de linkerhand het in een ander bakje laten doen dan de rechterhand; ze weten het toch niet van elkaar.

    “1 Let op dat jullie de gerechtigheid niet beoefenen voor de ogen van de mensen, alleen om door hen gezien te worden. Dan beloont jullie Vader in de hemel je niet. 2 Dus wanneer je aalmoezen geeft, bazuin dat dan niet rond, zoals de huichelaars doen in de synagoge en op straat om door de mensen geprezen te worden. Ik verzeker jullie: zij hebben hun loon al ontvangen. 3 Maar als je aalmoezen geeft, laat dan je linkerhand niet weten wat je rechterhand doet. 4 Zo blijft je aalmoes in het verborgene, en jullie Vader, die in het verborgene ziet, zal je ervoor belonen.” MatteΓΌs 6.

  12. Professor Prietpraat says :

    @Agilhartje,

    Precies, jij snapt het. De kunst is nu om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk van al die echte Christenen nu juist jouw bakje kiezen om het geld in te gooien πŸ˜‰ In Evangelisch Nederland zijn daar de laatste jaren heel veel nieuwe goede manieren voor bedacht. Ik denk dat ik ook maar eens zoiets ga verzinnen. Het is immers zaliger te ontvangen dan te geven. De beloning is in de eerste plaats direct voor de ontvanger.

    Lucratori te salutant! πŸ™‚

  13. joost says :

    Agilhartje

    Echte christenen gooien hun geld in een ander bakje dan hun eigen. Het gaat immers niet om de roem?
    Je kan ook de linkerhand het in een ander bakje laten doen dan de rechterhand; ze weten het toch niet van elkaar.

    Dan kan jet met de rechterhand ook hetgene wat je met je linkerhand in een bakje hebt gedaan terugnemen.
    Dan doe je in elk bakje wat en ben jer er niets armer van geworden. Handig. πŸ˜‰
    joost