Nieuwe evangelische politieke partij: Jezus Leeft

vanooijenDe evangelischen geven hun politieke ambities niet op. Vier jaar nadat de Evangelische Partij Nederland (‘Stem strategisch, stem evangelisch!’) van Yvette Laclé roemloos ten onder ging, doet dakevangelist Joop van Ooijen, bekend van ‘Jezus redt’, een nieuwe gooi naar de macht. Met zijn net opgerichte partij Jezus Leeft wil hij meedoen aan de eerstkomende verkiezingen voor de Tweede Kamer en in maart 2014 aan de gemeenteraadsverkiezingen.

“Wij geloven dat Jezus de enige oplossing is voor alle problemen in de maatschappij. Een goede samenleving kan niet bestaan zonder God. Dan krijg je chaos en dan ga je in feite weer terug naar de apen waarvan mensen denken dat ze afstammen,” aldus Van Ooijen op themakanaal Spirit24.

Registratie bij de Kiesraad is de eerste stap om met een partij mee te mogen doen aan verkiezingen. De tweede stap is het inleveren van een kandidatenlijst. Als Jezus Leeft bij de gemeenteraadsverkiezingen al van de partij wil zijn, moet die lijst met namen uiterlijk 3 februari zijn ingediend. “We hebben mensen genoeg,” zegt Van Ooijen. Het partijprogramma zal ook wel lukken; dat van de EPN kan zo worden overgenomen, dat scheelt weer wat werk.

De eerste ‘campagnevideo’ staat inmiddels online:

64 responses to “Nieuwe evangelische politieke partij: Jezus Leeft”

  1. John says :

    Dan krijg je chaos en dan ga je in feite weer terug naar de apen waarvan mensen denken dat ze afstammen

    Welke mensen denken dat wij van de apen afstammen?!?

  2. afolus says :

    @John
    Een goede en inventariserende vraag stel je daar…
    Volgens mij solliciteer je naar een hoge plek op de kandidatenlijst van
    “Jezus Leeft”. Ik ben benieuwd naar je optreden in een tv-uitzending van
    “Politieke Partijen”

  3. Len says :

    Jullie zijn de tag “Satirische Nieuwsdienst” vergeten

  4. mafchauffeur says :

    @afolus: briljant idee!

    Ik stel mij beschikbaar als lijstduwer. 🙂

  5. keietrekker says :

    Heeft hij al een mediatraining gevolgd, voordat je het weet duikt Pownews op hem af.

  6. Sueigilera says :

    Joop van Ooijen past prima tussen de huidige zwaargewichten in de Tweede Kamer. You go girl!

  7. Sok says :

    Zeker weten dat dit filmpje niet gejat is bij Koefnoen? (Man-bijt-kameel zou ook kunnen, trouwens.) Hoe komt het dat zulke types altijd zo een halve sinterklaasbaard hebben en vaak doen denken aan een slechte imitatie van de Kerstman. En hoezo mensen genoeg? Zelfs dat kind in het filmpje loopt weg.

  8. ruub says :

    Even een iets langere transcriptie uit het interview met Joop en Spirit 24 om te zien of ik er dan chocola van kan maken:

    Waarin onderscheidt het programma [van Jezus Leeft] zich van andere christelijke partijen?

    Joop: Nou kijk, je kunt wat in je partijprogramma zetten, maar de praktijk wijst uit wat je ermee doet. Als je ervan uitgaat dat je praat met iemand die niet in God gelooft bijvoorbeeld, daar kun je dus onmogelijk samen mee in de regering gaan zitten. Dat kan helemaal niet. Maar goed, de samenleving kan niet bestaan zonder God. Dan krijg je chaos. Dan ga je in feite weer terug naar de apen waar ze ook denken waar ze vanaf stammen.

    Dus als ik het goed interpreteer, wil Joop de politiek in om te voorkomen dat er chaos komt. Om z’n doelen te kunnen realiseren, kan hij niet samenwerken met niet-gelovigen. Alles of niks. Joop is de evangelische Che Guevara uit Giessenburg. Z’n kandidaatstelling is slechts het eerste stapje naar een revolutie. Nog even en we staan met z’n allen liedjes te zingen op straat.

  9. rob says :

    @Ruub

    Als van Ooien stelt dat hij niet kan samenwerken met ongelovigen in de partij, hoe wil hij dan samenwerken met andere partijen?

    Zijn partij zal flink groot moeten worden om niet afhankelijk te blijven van ongelovige chaoten.

  10. Bokkepoot says :

    @Ruub

    Nog even en we staan met z’n allen liedjes te zingen op straat.

    Doe dan maar chaos. 😐

  11. Bokkepoot says :

    Als ik overigens in bovenstaand filmpje zijn indrukwekkend hippe verschijning zie wil ik best geloven dat we van de apen afstammen.

  12. Benach says :

    Bokkepoot: hoera, Darwin-award of gewoon een bewijs voor evolutie voor Joop?

  13. Henny Snijder says :

    De eerste wet die hij er doorheen wil gaan drukken is het illegaal plakken van zijn posters. Let maar op!

  14. Henny Snijder says :

    Moet zijn het illegaal plakken van zijn posters legaal maken*

  15. Bokkepoot says :

    @Benach

    Beiden? 😉

  16. PietV. says :

    Hoopt hij hiermee op politieke onschendbaarheid en daarmee het ontlopen van vervolging als hij weer illegaal posters plakt? Nu is het frappant dat hij denkt dat hij met zijn visie alle problemen kan oplossen. Moeten we straks onze bezittingen weggeven en om Ruub te citeren liedjes gaan zingen en op een ezel rond gaan trekken. “Een goede maatschappij kan niet bestaan zonder een god”: citaat Joop. Zullen we Joop naar Zweden sturen om hem daar het aantal daklozen te laten tellen, daarna mag hij naar de VS om hetzelfde doen. Iets praktisch dus want we zullen hem maar niet belasten met politieke vraagstukken.

  17. Sueigilera says :

    @Sok,

    Hoe komt het dat zulke types altijd zo een halve sinterklaasbaard hebben en vaak doen denken aan een slechte imitatie van de Kerstman.

    Ook Darwinliefhebbers genereren baarden. 😉

  18. Sueigilera says :

    @Benach,

    Bokkepoot: hoera, Darwin-award of gewoon een bewijs voor evolutie voor Joop?

    De Darwin Award zou hij hebben gekregen als hij dodelijk ten val was gekomen bij het verven van zijn dakpannen. Tot dusver is Joop levend en verdient daarom nog geen Darwin Award.

  19. Sok says :

    @Sueigilera Hebben ze toch meer gemeen dan ik dacht. 😉

  20. Vera van Haarlem says :

    De drempel voor m’n coming out als christen in onbekend gezelschap wordt steeds hoger 😦

    Vroeger had ik dan tenminste nog discussies over kruistochten en heksenverbrandingen, nu over beenverlengingen en het feit dat we naast 100 kerkgenootschappen ook 3 politieke partijen nodig hebben…

  21. mafchauffeur says :

    @Vera van Haarlem: troost je met de gedachte dat de atheïsten nog véél meer partijen nodig hebben. 🙂

    Jezus Leeft kan in ieder geval nuttig weerwoord bieden in de verkiezingsdebatten voor kansloze partijen zoals de SOPN
    http://www.sopn.nl/

    en de MenS.
    http://mensenspirit.nl/

  22. Im Gegenteil says :

    “Jezus als enige oplossing voor de problemen in de maatschappij”

    Werkloosheid?
    Criminaliteit?
    Files?
    Integratieproblemen?
    Vergrijzing?

    Maar HOE gaan ze dat dan aanpakken? Ja, met Jezus. Maar met welk plan? Jezus zorgt niet voor banen of minder drukte op de weg.

  23. Benach says :

    Jezus zorgt niet voor banen of minder drukte op de weg.

    Ik denk dat ze daar op zondagmorgen in Staphorst toch echt anders over denken.

  24. Joost B says :

    Als ik het moet geloven had Jezus tenminste nog het vermogen een normaal gesprek met iemand aan te gaan, waar soms zelfs een vriendschap uit voortkwam. Zou Joop vrienden hebben, behalve Jezus? De eerste twee stemmers zullen toch uit eigen kring moeten komen, vóór je een drie-eenheid hebt, lijkt me.

  25. mafchauffeur says :

    Naar aanleiding van dit artikel werd ik bepaald bij Yvette. Hoe zou het met haar zijn?

    Het kan slechter. Ooggetuige van een historisch moment: een Geestelijke staatsgreep. Live uit Sranan Kondre.

    Profetisch Woord voor Suriname, Paramaribo 22-11-2013
    Het woord van de Here voor het land Suriname;
    Zo spreekt de Here: ”Suriname een land van vele rijkdommen en schoonheden. Maar het verliest zijn glorie, vanwege corruptie en bloedvergieten. Het volk is terneergeslagen en hebben zorgen. Er is niemand die redt.
    Ik zal correctie en straf brengen aan diegene die zich aan mijn land hebben vergrepen en nog vergrijpen.
    Ik ben gekomen om het land te herstellen. Ik zal mijn genade schenken aan de bevolking en het land. Ik zal voorzien voor de behoeftige. Ik zal zegenen en niet vervloeken.
    Kettingen zijn verbroken, bedenkingen en krachten zijn ontworteld en neergehaald. Verbindingen zijn verbroken, vorsten neergehaald. Ze hebben geen macht meer! En vanaf vandaag zal Mijn Geest over dit land regeren”, zo spreekt de Here. Mijn kerk zal opstaan en leiden in de Heilige Geest.
    Profetess Yvette laclé — in Suriname.

    https://www.facebook.com/ylacle?fref=ts

  26. Bokkepoot says :

    Prostituee, politica of profetes…. maakt het veel uit? 😐
    Ze heeft in elk geval aandacht.

  27. Im Gegenteil says :

    @Bokkepoot

    En ze heeft HIV

  28. Bokkepoot says :

    @IG

    Daar is ze toch van genezen?
    Ok, de uitslagen wijzen misschien anders uit, maar da’s bijzaak.

  29. engel says :

    Haar man heeft/had HIV.

  30. Bokkepoot says :

    @engel

    Klopt. Overigens beetje cynische opmerking van mij, bij nader inzien. Slip of the tongue fingers.
    Ik erger me nogal aan de manier waarop ze zich presenteert, maar goed.

  31. engel says :

    @Bokkepoot,

    Dat kan de beste overkomen. Maar ook zij heeft recht op vrijheid van meningsuiting.

  32. mafchauffeur says :

    @Bokkepoot: ergernis? Daar valt iets tegen te doen. 🙂
    http://t.co/eLJXyCaPYS

  33. Bokkepoot says :

    @maf

    Die uitzending heb ik gezien. Daar doelde ik ook op. Maar die uitspraken zijn voor hun rekening. Ik weet ook niet hoe ze daar nu achteraf tegenaan kijken.

    @engel

    Vrijheid van meningsuiting betekent ook vrijheid van meningsvorming en reflectie. 😉
    Maar in deze context op deze plek vond ik het bij nader inzien niet zo’n geslaagde opmerking. Het is immers ook alweer een paar jaar verder en geen idee hoe het er nu voorstaat.

  34. Bokkepoot says :

    @maf

    Mijn God. Wat is er met HEM gebeurd? 😯
    Heeft ‘ie nou toch het licht gezien?

  35. Bokkepoot says :

    Van twijfelend gelovige naar natuurevangelist ofzo?

  36. mafchauffeur says :

    @Bokkepoot: blijkbaar heb je zijn nieuwe boek gemist. “Ik ben een planteneter” (net als jij).

    Ik kan het je aanraden.

    Om je een idee te geven:
    Hfdst 1 – De plantaardige revolutie
    2 – De geboren planteneter
    3 – Je leven lang fit
    4 – Leven zonder koeien
    5 – De groene snor
    6 – Lopen op groente en fruit
    7 – De 10 meest gestelde vrahen
    8 – Een plantaardige start in tien stappen.

    “PAS OP – dit boek kan je leven veranderen”

  37. Bokkepoot says :

    @maf: Onze Ytse Boelma ziet er opeens wel erg blij uit inderdaad.
    Vanavond toch maar eens een extra stukje komkommer bij de Spaghetti Carbonara. 😎

  38. henkjan37 says :

    @ bokkepoot

    een prostituee werkt tenminste voor haar geld :p

  39. Bokkepoot says :

    Henk-Jan!!! 😡 :mrgreen:

  40. arjan says :

    popie jopie is gekomen met een hoepeltje erom! en ik zal er niet om treuren, want wat doet het er eigenlijk toe?! mijn vreugde is blijvend!
    filipenzen 1:17,18

  41. arjan says :

    apen denken dat we van de apen afstammen.

  42. mafchauffeur says :

    Even een aantal punten uit het verkiezingsprogramma van Jezus Leeft. Duidelijk géén “One-issue partij”!

    Weet je dat onze staatsschuld steeds verder stijgt ?
    Daarom moeten we uit de EU en onze sterke gulden terug.

    Defensie snel afschaffen, scheelt heel veel belasting geld

    Weet je dat veel rottigheid ons land binnen komt vanuit het buitenland? Daarom grensbewaking weer invoeren.

    Weet je dat de liefde van velen verandert in bitterheid?
    Daarom stoppen met moord, zoals abortus en euthanasie

    Weet je dat alleen integratie discriminatie voorkomt?
    Daarom geen aparte woonwijken voor rijken, of armen, of buitenlanders.

    Weet je dat miljoenen mensen depressief zijn?
    Daarom roken en drugs verbieden. Forse (cel)straffen bij overtreden.

    Weet je dat veel vrouwen zich onveilig voelen en veel huwelijken kapot gaan?
    Daarom geen prostitutie of openlijk naakt in onze samenleving.

    Weet je dat het internet veel kapot maakt?
    Daarom geen on-Bijbelse praktijken op het internet.

    Weet je dat vervuilde lucht mensen ziek maakt?
    Daarom moet de overheid opwekking van milieuvriendelijke energie stimuleren door hoge subsidies te geven op b.v. windmolens, zonnepanelen en elektrische auto’s.

    Weet je dat over alles wat je koopt al belasting wordt betaald?
    Daarom BTW afschaffen.

    Weet je dat gezinnen die van één inkomen rond moeten komen het zwaar hebben?
    Daarom alleenverdieners in gezinnen de helft inkomstenbelasting laten betalen.

    Weet je dat één op één begeleiding de beste leermethode is?
    Daarom thuisonderwijs stimuleren en subsidiëren

    Weet je dat het onderwijs de maatschappij vormt?
    Daarom geen evolutieleer en alleen onderwijs gebaseerd op Bijbelse waarheden.

    Weet je dat veel vrachtverkeer haar bestemming niet in Nederland heeft?
    Daarom inhaalverbod en tol voor vrachtverkeer invoeren.

    (logisch)

    Weet je dat er in het verkeer nog steeds veel ongelukken gebeuren met kinderen en ouderen?
    Daarom maximum snelheid binnen de bebouwde kom 30 km/u en buiten de bebouwde kom 50 km/uur (als er geen fietspad is)

    Weet je dat vliegtuigen het milieu erg vervuilen?
    Daarom vliegverkeer terugdringen d.m.v. een “Doorvlieg” belasting.

    Weet je dat we niet voor alle banen mensen hebben?
    Daarom buitenlanders die werk hebben en Nederlands spreken laten komen. Binnen 5 jaar geen werk meer, terug naar eigen (veilig) vaderland.

    Weet je dat er veel geld in de verkeerde zakken komt, als we mensen willen helpen?
    Daarom bij ontwikkelingshulp en bij rampen alleen in natura hulp bieden.

    http://www.jezusleeft.nl/programma

  43. arjan says :

    Weet je dat onze staatsschuld steeds verder stijgt ?

    19 Gij geveinsden, wat verzoekt gij Mij? Toont Mij den schattingpenning. En zij brachten Hem een penning.
    20 En Hij zeide tot hen: Wiens is dit beeld en het opschrift?
    21 Zij zeiden tot Hem: Des keizers. Toen zeide Hij tot hen: Geeft dan den keizer, dat des keizers is, en Gode, dat Gods is.
    24 Niemand kan twee heren dienen; want of hij zal den enen haten en den anderen liefhebben, of hij zal den enen aanhangen en den anderen verachten; gij kunt niet God dienen en den Mammon.
    31 Daarom zijt niet bezorgd, zeggende: Wat zullen wij eten, of wat zullen wij drinken, of waarmede zullen wij ons kleden?
    32 Want al deze dingen zoeken de heidenen; want uw hemelse Vader weet, dat gij al deze dingen behoeft.
    33 Maar zoekt eerst het Koninkrijk Gods en Zijn gerechtigheid, en al deze dingen zullen u toegeworpen worden.
    34 Zijt dan niet bezorgd tegen den morgen; want de morgen zal voor het zijne zorgen; elke dag heeft genoeg aan zijn zelfs kwaad.

  44. arjan says :

    Weet je dat miljoenen mensen depressief zijn?

    18 De Geest des Heeren is op Mij, daarom heeft Hij Mij gezalfd; Hij heeft Mij gezonden, om den armen het Evangelie te verkondigen, om te genezen, die gebroken zijn van hart;
    19 Om den gevangenen te prediken loslating, en den blinden het gezicht, om de verslagenen heen te zenden in vrijheid; om te prediken het aangename jaar des Heeren
    13 Maar nu kom Ik tot U, en spreek dit in de wereld, opdat zij Mijn blijdschap vervuld mogen hebben in zichzelven.
    15 Ik bid niet, dat Gij hen uit de wereld wegneemt, maar dat Gij hen bewaart van den boze.

  45. mafchauffeur says :

    Ik vraag mij af of Van Ooijen wel van plan is om zetels in gemeenteraden binnen te halen.

    Het lijkt eerder een slim bedacht voorwendsel om tóch legaal die grote witte borden vol te plakken.

    Een woordvoerster van de gemeente Houten gaf vrijdagmiddag aan dat de borden zijn bedoeld voor politieke partijen, en daarmee af. „Het is niet de bedoeling dat anderen daar gaan plakken. Daarvoor zijn al genoeg locaties.”

    Ook de gemeentes Geertruidenberg en Werkendam uitten kritiek. De laatste dreigt volgens BN De Stem zelfs met dwangsommen.

    Moet hij als christen niet extra voorzichtig zijn om mensen tegen zich in het harnas te jagen? „Mee eens. We gaan natuurlijk geen mensen opjutten door op plekken te plakken waar het niet mag. Dat kun je niet maken als christen. We gaan nu eerst bij een gemeente checken of het legaal is om op verkiezingsborden te plakken.”

    http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/woede_om_evangelisatieposters_van_ooijen_op_verkiezingsborden_1_666435

  46. arjan says :

    Weet je dat één op één begeleiding de beste leermethode is?

    Hebreeën 8

    10 Want dit is het verbond, dat Ik met het huis Israëls maken zal na die dagen, zegt de Heere: Ik zal Mijn wetten in hun verstand geven, en in hun harten zal Ik die inschrijven; en Ik zal hun tot een God zijn, en zij zullen Mij tot een volk zijn.
    11 En zij zullen niet leren, een iegelijk zijn naaste, en een iegelijk zijn broeder, zeggende: Ken den Heere; want zij zullen Mij allen kennen van den kleine onder hen tot den grote onder hen.

    1 Johannes 2:27

    27 En de zalving, die gijlieden van Hem ontvangen hebt, blijft in u, en gij hebt niet van node, dat iemand u lere; maar gelijk dezelfde zalving u leert van alle dingen, zo is zij ook waarachtig, en is geen leugen; en gelijk zij u geleerd heeft, zo zult gij in Hem blijven.

    Matthéüs 23

    8 Doch gij zult niet Rabbi genaamd worden; want Eén is uw Meester, namelijk Christus; en gij zijt allen broeders.
    9 En gij zult niemand uw vader noemen op de aarde; want Eén is uw Vader, namelijk Die in de hemelen is.
    10 Noch zult gij meesters genoemd worden; want Eén is uw Meester, namelijk Christus.

    Johannes 17

    21 Opdat zij allen één zijn, gelijkerwijs Gij, Vader, in Mij, en Ik in U, dat ook zij in Ons één zijn; opdat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt.
    22 En Ik heb hun de heerlijkheid gegeven, die Gij Mij gegeven hebt; opdat zij één zijn, gelijk als Wij Eén zijn;
    23 Ik in hen, en Gij in Mij; opdat zij volmaakt zijn in één, en opdat de wereld bekenne, dat Gij Mij gezonden hebt, en hen liefgehad hebt, gelijk Gij Mij liefgehad hebt.

  47. mafchauffeur says :

    @arjan (/Steven?): mail Joop nou maar, ik denk dat je binnen no time bent aangenomen als lokale lijsttrekker. 😉

  48. ruub says :

    @Maf
    Dat klopt natuurlijk. Het gaat er Joop alleen om om straks op alle verkiezingsborden in de omgeving posters te plakken met ‘Jezus Leeft’ zodat hij een lange neus kan trekken naar ambtenaren en anderen die hem dwarszitten.

    Dat hele programma is ook alleen maar verzonnen om aandacht te genereren. Het is een Dorenbosje.

  49. arjan says :

    leuk he, zo’n publiciteitsstunt!
    ik vind het leuk als er een beetje rondgedold wordt, maar ik vind wel dat als je Jezus naam wilt gebruiken dat je ook vanuit zijn Geest en Koninkrijk moet vertellen. Er zijn er al veel te veel die Zijn naam misbruiken om hun eigen ideeën belangrijk te laten lijken en als een antichrist op Zijn troon of zetel proberen te klimmen.
    Zijn troon is gelukkig in de Hemel, dus daarom hebben we in ieder geval de zekerheid dat al het politieke machtsvertoon in zijn naam ( met andere woorden: hier is de Christus) hier op aarde een illusie is.

    Matteüs 24

    23 Als iemand dan tegen jullie zegt: “Kijk, dit is de messias,” of: “Daar is hij,” geloof dat dan niet. 24 Want er zullen valse messiassen en valse profeten komen, die indrukwekkende tekenen en wonderen zullen verrichten om ook Gods uitverkorenen zo mogelijk te misleiden. 25 Let op, ik heb jullie dit van tevoren gezegd. 26 Wanneer ze dus tegen jullie zeggen: “Kom mee, hij is in de woestijn,” ga er dan niet heen, of als ze zeggen: “Kijk, hij is daarbinnen,” geloof dat dan niet. 27 Want zoals een bliksemschicht vanuit het oosten weerlicht tot in het westen, zo zal ook de Mensenzoon komen. 28 Waar een lijk is, daar zullen de gieren zich verzamelen.

    En nu is het weer: kijk hier is de Christus. Jezus gaat de politiek in!
    Echt grappig ! Is even kijken welke religieuze en politiek-machtsbeluste gieren hier op af komen.
    Om er uiteindelijk maar weer achter te komen dat elke knie zich zal buigen voor Hem die allang op de troon zit.

  50. joost says :

    arjan

    apen denken dat we van de apen afstammen.

    Weet je wel zeker dat apen zo dom zijn dat te denken? Volgens mij weten apen dat zij van de mensen afstammen en dat zij Gods verbeterde versie zijn en mijns inziens kunnen ze daar in heel veel gevallen best eens gelijk mee hebben.
    joost

  51. Benach says :

    zo Joost, waarom zouden wij Gods verbeterde versie zijn? Misschien toch maar eens Darwin herlezen?

  52. joost says :

    Benach
    Ik zeg juist dat de apen de verbeterde versie van ons zijn. Wel goed lezen he? 😉
    joost

  53. arjan says :

    weer een aap

  54. arjan says :

    er zijn heel veel verschillende soorten apen hoor, sommigen zijn geëvalueerd tot snotaap.

  55. joost says :

    arjan
    Apen apen apen na
    joost

  56. arjan says :

    sommigen zijn geëvolueerd tot nieuwsgierige neusaap (Nasalis larvatus).
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Neusaap
    De Maleise bevolking noemt dit dier Orang Belanda ofwel de “Mens die lijkt op Nederlanders”, waarmee ze de eerste scheepslui en missiepaters bedoelden die op Borneo voet aan wal hadden gezet. Zij hadden net zo’n grote lange neus en een bolle buik als de neusaap.

  57. arjan says :

    en dan hebben we natuurlijk ook nog de baardaap!
    http://zoom.nl/foto/852029/dieren/baardaap.html

  58. DfTg says :

    Ja, Jezus is DE oplossing voor alle problemen in de maatschappij. Hij maakt de maatschappij vlekkeloos en rein. In de praktijk maakt het echter geen zier uit, mensen zijn niet volmaakt en dat worden ze heus niet als ze allemaal Jezus gaan dienen.

  59. arjan says :

    43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben en uw vijand zult gij haten. 44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen, 45 opdat gij kinderen moogt zijn van uw Vader, die in de hemelen is; want Hij laat zijn zon opgaan over bozen en goeden en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen. 46 Want indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat voor loon hebt gij? Doen ook de tollenaars niet hetzelfde? 47 En indien gij alleen uw broeders groet, waarin doet gij meer dan het gewone? Doen ook de heidenen niet hetzelfde?
    48 Gij dan zult volmaakt zijn, gelijk uw hemelse Vader volmaakt is.
    17 Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping; het oude is voorbijgegaan, zie, het nieuwe is gekomen.

    18 En dit alles is uit God, die door Christus ons met Zich verzoend heeft en ons de bediening der verzoening gegeven heeft, 19 welke immers hierin bestaat, dat God in Christus de wereld met Zichzelf verzoenende was, door hun hun overtredingen niet toe te rekenen, en dat Hij ons het woord der verzoening heeft toevertrouwd.

    Dat we niet volmaakt worden als we Jezus gaan dienen……
    even denken hoor…

    11 Maar wie de grootste onder u is, zal uw dienaar zijn.
    Wie is de Grootste en Eerste van vele broeders?
    18 En dit alles is uit God

    Jezus antwoordde hem: Indien Ik u niet was, hebt gij geen deel aan Mij.

  60. Benach says :

    Arjan schreef

    ik vind het leuk als er een beetje rondgedold wordt, maar ik vind wel dat als je Jezus naam wilt gebruiken dat je ook vanuit zijn Geest en Koninkrijk moet vertellen. Er zijn er al veel te veel die Zijn naam misbruiken om hun eigen ideeën belangrijk te laten lijken en als een antichrist op Zijn troon of zetel proberen te klimmen.

    Okee, simpel vraagje dan aan jou: hoe weet jij dan dat er oprecht vanuit de geest en koninkrijk in Jezus’ naam wordt verteld? Wie weet is het wel Satan die jou probeert te verleiden en op het verkeerde been probeert te zetten.

  61. arjan says :

    Een boom herken je aan zijn vruchten. Satan probeert zoveel.
    Dus wie weet? Weet jij het Benach? Zijn schapen kennen zijn stem.

  62. Benach says :

    Nee hoor, ik pretendeer dat niet. Maar ik heb ook niets met Jezus of met God of met Satan. Ik heb met geen van allen iets op.