Evangelische Roze Vieringen

Bij de Evangelie Gemeente Utrecht zijn ze niet welkom, maar in Amsterdam is een speciale homokerk waar al 20 jaar Evangelische Roze Vieringen worden gehouden. Volgens de initiatiefnemer is deze kerk naar aanleiding van “een oproep van de Heer zelf” begonnen en maakt ze “een heel gezegende tijd” mee. Want: “In Christus is geen man of vrouw, geen hetero of homo.”

22 responses to “Evangelische Roze Vieringen”

  1. marliesinafrica says :

    Leuke vieringen hoor. Heerlijk eucumenisch, met een orthodox randje…..

  2. DsDre says :

    Amsterdam is het Sodom en Gomorra van Nederland. Kan me nog iets van een schoonmaak actie op de wallen van de EO herinneren. Bij nadere uitleg wilde ze alleen de pooiers een dienstbewijzen om de straat schoon te maken zodat de klanten niet over de rotzooi uitgleden.

  3. Agilhartje says :

    Mooi!

  4. Bokkepoot says :

    Ehm… 😯

    Ik denk dat ik bij nader inzien toch maar weer gewoon hetero word…. 😐

  5. DsDre says :

    Ah een “nieuwe” zienswijze op GG. Homo zijn is een keuze en dankzij de ERV is B bekeerd tot hetero.

  6. flipsonius says :

    @Bokkepoot
    kies dan heden wie gij dienen zult….;-)

  7. Bokkepoot says :

    Ja sorry hoor….

    Ik vind zulke oecumenische vieringen van zichzelf al zo’n gezapige, zijige sfeer met zich meebrengen…. en dan nu ook nog met alleen maar nichten. Nee, dank je vriendelijk. :mrgreen:

    “De Evangelische Roze Vieringen, kerkdiensten voor mensen met een roze rand….”

    Ieuww!… 😡

  8. mafchauffeur says :

    @Bokkepoot: het is ook nooit goed he. 😉

    Als er een evangelische gemeente in de buurt zou zijn waar homo’s, net als in de samenleving, in de minderheid zijn, maar toch volledig geaccepteerd worden (inclusief huwelijksinzegening en toegang tot de “ambten”) zou je dáár dan wél heengaan?

  9. Bokkepoot says :

    @maf

    Als er een evangelische gemeente in de buurt zou zijn waar homo’s, net als in de samenleving, in de minderheid zijn, maar toch volledig geaccepteerd worden (inclusief huwelijksinzegening en toegang tot de “ambten”) zou je dáár dan wél heengaan?

    Ha! Nee. :mrgreen:

    ———-

    ….. maar ik zou me natuurlijk even moeten inleven hoe dat zou zijn als ik nog wél gelovig was. Of in elk geval kerkelijk meelevend.

    Ja, ik zou me daar dan absoluut méér thuis voelen dan in een ‘homo-kerk’, dat is zeker. Maar geloven en ‘vrij en blij’ homoseksueel zijn lijkt me nog steeds een onwerkelijke situatie. In de evangelische gemeenten waar ik kerkte was het in elk geval een zwaar taboe. Wat ik toen overigens heel normaal vond, want het was ook voor mezelf een taboe.

    Ik heb in een eerder draadje al eens ergens geschreven dat als ik de bijbel echt serieus zou nemen, ik daarin niet veel ruimte zie voor volledige acceptatie van homoseksualiteit (inclusief de -seksualiteit, het trouwen, kinderen opvoeden en de kerkelijke ambten).

    Maar goed, mijn geloofsafval heeft aanzienlijk meer pilaren dan alleen het accepteren van mijn homoseksualiteit, dus al zou ik nu subiet hetero worden krijg je me nog steeds die kerk niet in. 😉

  10. mafchauffeur says :

    @Bokkepoot: nou ja, ik kon het proberen. Helaas zonder succes.

    Dan maar een andere benadering.

    @Bokkepoot: volgens mij heb je een beenlengteverschil!

  11. Wilfred says :

    @Maf: Jij moet wel de gave van profetie hebben! 😉

  12. Bokkepoot says :

    LOL! Ik HAD het kunnen weten!! :mrgreen:

    Oppassen wanneer @maf opeens serieuze human interest-vragen gaat stellen… 😉

  13. mafchauffeur says :

    @Wilfred: oud nieuws. 😉

    Uitnodiging voor 8 november ontvangen? (zo niet, dan heb ik je mailadres onjuist geprefeteerd)

  14. Wilfred says :

    @Maf: Zelfs een uitgekomen profetie!

    Ik heb hem binnen. Hoop er op tijd te zijn. ’t Is ff lastig met de bus…

  15. mafchauffeur says :

    @Wilfred: toch een mooi stukje op de fiets? 😉

  16. mafchauffeur says :

    Toen wij samen begonnen toen liep alles mee, alles ging. De kranten, alle interviews, alles …. ging als vanzelf. En toen wist ik: dit is een ding van de Heer, Die wil dat. En dat is gebleken.

    Een beginnersfout. Als iets écht van de Heer is, loopt het helemaal niet vanzelf maar wordt je tegengewerkt, bespot en door het slijk gehaald. Vooral door de media. 😉

  17. Bokkepoot says :

    Geweldig, ja. Als het mee zit gaat alles volgens Gods plan, als het tegenzit ook. Nooit eerder zo bij stilgestaan eigenlijk….. bedankt voor deze zoveelste openbaring. 😉

    Nooit geweten dat je ook in geloofsafbraak zulk vruchtbaar onderwijs kon ontvangen trouwens. :mrgreen:

  18. Rolf says :

    Man, man, wat is dit nu weer voor ongein?
    Wederomgeboren en ook nog homosexueel?
    Wat voor Bijbelse grond is hier dan voor?

  19. Bokkepoot says :

    @Rolf

    Géén idee. Zoek jij het even op? :mrgreen:

  20. mafchauffeur says :

    @Rolf: statistisch gezien is de kans groot dat er bij de twaalf dertien apostelen tenminste 1 homo zat.

    Dat zal Judas Iskariot dan wel geweest zijn. 🙂

  21. cs says :

    Zondag 27 oktober – 15.00 uur ben je van harte welkom in de Amsterdamse
    Keizersgrachtkerk voor de maandelijkse Roze Viering (ERV). ’t Is nog lekker weer, dus genieten van de heerlijke binnentuin met koffie (vooraf) en een koel drankje (na afloop). Daarna voor de liefhebber nog gezellig naar een etablishement of voor een lekkere maaltijd naar het restaurant. Kom je ook? Kijk even op de website http:www.erv-amsterdam.nl