Op bezoek bij een spokenjager

Bestaan boze geesten? Mentalist Derren Brown gaat op bezoek bij spokenjager Lou Gentile en verdiept zich in exorcisme.

Meer delen HIER.

17 responses to “Op bezoek bij een spokenjager”

  1. Agilhartje says :

    Wat lees ik? Gaat Goedgelovig zich ook bezighouden met niet-christelijke zaken? Kunnen de heidenen niet hun eigen satirische site maken?

  2. PLI3N says :

    dit heeft toch zeker wel te maken met christelijke zaken. Jezus liep dan wel niet met een EVP rond, maar droeg boze geesten ook op om weg te gaan. Dus excorsisme is iets wat wel degelijk verbonden is aan het geloof, het is zelfs een van de dingen die jezus ons opdraagt om te doen in de grote opdracht.
    Maar goed. Was leuk om te kijken. Ik vind Derren Brown meestal goeie shows hebben. Ik geloof ook in het bestaan van geesten, maar in dit geval was ik het met Derren eens dat op grond van wat hem getoond werd er niet kon worden bewezen dat ze daadwerkelijk bestaan.
    Maar goed, aan de andere kant…daarom heet het ook geloof toch? Dat is toch het bewijs van dingen die je niet ziet?

  3. Bokkepoot says :

    Wat is het stil hier…… iedereen weggejaagd? 😯

    De hele aflevering (6 filmpjes) bekeken. Interessant – en dan met name de manier, waarop de spokenverjager gekwetst reageert als al zijn ‘bewijzen’ in de loop van de documentaire één voor één worden ontmaskert, en er van zijn verhaal niets tastbaars overblijft.

    Verder ook erg grappig hoe ‘bijbels exorcisme’ en ‘spokenjagen’ hier vrolijk op één hoop worden gegooid.

  4. Wilfred says :

    @Bokkepoot: Jij gelooft dit niet? Terwijl dit toch jouw genre is! πŸ˜‰

  5. Bokkepoot says :

    @Wilfred

    Wat een vrolijke kinderattractie. 😯

    Terwijl dit toch jouw genre is!

    Mijn genre?
    Bokkenrijden? πŸ™„

    Maar ehm… bokkenrijden is toch heel iets anders dan bokkenjagen? :mrgreen:

    ….. alhoewel je er soms eerst op moet jagen om er op te kunnen r…. eh… nou ja laat maar.

  6. Bokkepoot says :

    Frans, ga je mond spoelen! 😑

  7. bramvandijk says :

    Aardige docu, maar toch ook wel relatief weinig inhoud. Met Bokkepoot eens dat het meest veelzeggende gedeelte het moment was dat meneer de spokenjager in de auto terug zich zat af te reageren op het feit dat zijn bewijzen anderen niet overtuigden.

    Ook belangrijk was het punt dat er nog een categorie is tussen dat er daadwerkelijk geesten zijn en dat de spokenjagers bewust de boel lopen te flessen. Namelijk de mogelijkheid dat ze zichzelf voor de gek houden. En dat lijkt mij zeker na deze aflevering zeer plausibel. Dat lijkt mij bijvoorbeeld ook van toepassing op de gloriestoel.

    Maar goed, ik heb eigenlijk wel beter werk van Derren Brown gezien.

  8. Bokkepoot says :

    Wat mij frappeerde was hoe die spokenjager zelf zijn tuin vol met Haloween-geesten had staan. Ik vond die persoonlijk enger dan de β€˜echte’ manifestaties. En voor de gemiddelde orthodoxe spokenjager demonenuitdrijver is Haloween natuurlijk het centrum van de hel op aarde.

    En dan die geestelijke, die eerst braaf Jezus erbij haalt, maar dan wel weer even drie kruisjes in de trap kerft om de spoken af te schrikken.

    Gekkenhuis.

  9. Boktor says :

    En dan te bedenken dat ik gisteren waanzinnig heb lopen genieten op een Fright Night van Walibi Holland. Ben ik nu demonisch belast? πŸ˜‰

  10. Wilfred says :

    @Boktor: Wat zei je, Fire Night? Ja, heel demonisch belastend! πŸ˜‰

    @Bokkepoot: Ach, Bokkenrijders, Bokkenollen, Bokkepootje(s), etc. Allemaal een pot nat. Duivels geinspireerd!

    Mensen die Bokkenrijden associeren met de daad, hebben duidelijk een gecorrumpeerd DNA! πŸ˜‰

  11. Bokkepoot says :

    @Wilfred

    Nou ja, het moet toch ergens vandaan komen? 😳
    Ik ben ook al linkshandig enzo…. er is toch ergens iets mis gegaan bij het strengetjes draaien. 😐

  12. Wilfred says :

    @Bokkepoot: Ja, een van je ouders moet ff niet hebben opgelet. Die zaten zeker niet aan de rooibosthee met sinaasappelsmaak. πŸ˜‰

  13. beervis says :

    @Wilfred
    Voor de daad met bokken moet je bij een andere religie zijn.

  14. Wilfred says :

    @Beervis: Ja, maar die link wilde ik ff niet leggen… πŸ˜‰

  15. beervis says :

    @Wilfred
    Gelijk heb je. Ik had al spijt toen ik op verzenden drukte. Maar goed, het staat er voor mij als feedback over mijn impulsief gedrag. Hopelijk doe ik wat mee. Maar ik denk dat het ritalin gaat worden.

  16. flipsonius says :

    @Bokkepoot

    Frans, ga je mond spoelen!

    Inderdaad! Dit is een keurige website! We zijn hier niet in de kerk tenslotte….

  17. Wilfred says :

    @Flip: lol πŸ™‚

    Ik begrijp uit je reactie dat jij altijd na het zingen de kerk uit gaat?