EO zet teken in

Om een blijvend christelijk geluid te verzekeren zet de Evangelische Omroep nu teken in. De omroep was al langere tijd gebiologeerd door de dierlijke voortbrengselen van de schepping, en heeft haar hoop nu gevestigd op de helende kracht van teken. De doelstelling om vele nieuwe leden te werven lijkt op deze manier realiseerbaar: alleen de afgelopen weken noteerde de EO al 5.000 nieuwe leden.

tekeneo2

Teken leven van het bloed van gewervelde dieren: ze bijten zich vast in de huid en laten zich na een bloedmaaltijd, die enige uren tot dagen duurt en minder dan 10 euro kost, weer vallen. Het is dus relatief ongevaarlijk om lid van de EO te worden.

32 responses to “EO zet teken in”

  1. Boktor says :

    Haha, dat vind ik nou onsmakelijk. Rare jongens die eoers.

  2. shin says :

    En wat nou als de EO de ziekte van Lyme heeft?

  3. Wilbert says :

    *** Advertorial ***

  4. Annemieke says :

    Ik snap hier helemaal niets van! Hier wordt gesuggereerd dat teken niet schadelijk zijn?
    Wie bedenkt nu zo’n vreemde reclame / wervings actie? Volgens mij is het algemeen bekend dat mens én dier heel erg ziek kunen worden van een tekenbeet! En ik spreek uit ervaring!!!

  5. Paul Zeelenberg says :

    Ik als Lymepatient en lid van de EO kan deze reclame niet waarderen en zal derhalve mijn lidmaatschap dan ook opzeggen! Erg jammer dit van de EO!

  6. mafchauffeur says :

    Ik ben al járen lid van de EO en vind dat teken, als door God geschapen wezens, ook bestaansrecht hebben. Dat een deel van hen besmet is met Lyme, daar kunnen die beestjes ook niets aan doen. Integendeel, waarom wordt er niet gezocht naar een middel om hen te genezen? Misschien omdat er te weinig aandacht aan de teek wordt besteed?

    Dat de EO nu eindelijk oog heeft voor dergelijke “vergeten dieren” kan ik dan ook alleen maar toejuichen.

  7. wilfred says :

    De EO schijnt voor hun campagne zelfs een vergeten boyband nieuw leven in te blazen: Teek That! Teek it away jongens…

  8. Tjiftjaf says :

    A-Ha treed ook op met Teek on me

  9. beervis says :

    Moet lachen om slachtoffer Paul Zeelenberg. Past prima bij de EO achterban. Verder best rot voor hem dat ie Lyme heeft.

  10. Agilhartje says :

    Als teken een beest is zijn we dan niet bang voor het teken van het Beest?

  11. Johan says :

    Eindelijk begrijpt ook de EO dat het evangelie verspreid moet worden met teken en wonden.

  12. Harry says :

    Teken werken niet, maar parasiteren op hun gastheer.
    ‘Word lid. Werk voor een blijvend christelijk geluid.’

  13. cornelis says :

    @maf… misschien is het een goed idee om Zeur of zijn confraters een gebedsteam te laten vormen om demon Lyme uit te doen drijven.
    Ze kunnen toch ook op gebed benen laten verlengen, dan moet dit toch ook een koud (gebeds) kunstje zijn?

  14. mafchauffeur says :

    @cornelis: voor slechts $ 2 kun je een instructie-CD bestellen. Nummer 262.
    Hoe drijf ik Lyme-geesten uit.
    http://repentingheart.wordpress.com/deliverance-2/casting-out-audios/

    Ik vermoed dat er nog wel verzendkosten bij gaan komen.

  15. Yop says :

    Teken van god!

  16. Wim says :

    Mmm, heb een 3-tal malen antibiotica moeten slikken vanwege een beet van een “besmette” teek. Een wat ongelukkige woordgrap wat mij betreft.

  17. mafchauffeur says :

    @Wim: hopelijk hebben de antibioticakuren wel geholpen?

    Zo niet, dan kun je nog naar Schotland om je te laten aanraken door John Mellor. Buitenkansje, want normaal gesproken moet je daarvoor naar Australië.

  18. Im Gegenteil says :

    Want zoals een teek zich volzuigt met bloed en het slachtoffer vergiftigt met de ziekte van Lyme, zo zuigt de EO het geld uit haar leden en vergiftigt hen met het evangelie…

  19. Im Gegenteil says :

    @mafchauffeur

    Best wel triest eigenlijk dat die man van jouw filmpje denkt dat hij genezen is van Lyme. Dat wordt een bittere pil als hij weer thuis is.

  20. Wilfred says :

    @Im Gegenteil: Zoals een teek zich volzuigt met bloed en het slachtoffer vergiftigt, zo zuig jij! 🙂

  21. Im Gegenteil says :

    @Wilfred

    Ik zuig. Maar nog niet zo goed als je moeder 😉

  22. Hendrik says :

    Binnenkort EO wervingsstands met een tekentang om mensen te dwingen?

  23. DfTg says :

    Het nieuwe EO-lied:

    Staan wij oog in oog met Lyme, Heer
    Daalt uw wroetende teek op ons neer
    Zichtbaar, tastbaar komt hij in ons le-heven
    Hij vreet door wie volkomen zich ge-heven
    Spuug in mij
    Wroet door mij

    Kom, Lyme, kom, vul dit lijf met uw rottigheid
    Kom, heil’ge teek, stort op ons uw Lyme

  24. cornelis says :

    @maf.. dank je wel. dat ik na 2 dagen pas reageer bewijst, dat ik een Cd met uitdrijf instructies tegen de demon van traagheid van node heb.
    geweldige club, lijkt mij..

  25. joost says :

    aub EO teek mijn zonden away.
    joost

  26. midas says :

    @imgegenteil krijg het idee dat je wat gefrustreerd bent als het op geloven of evangelie aankomt. Religiestress? Ga rustig doen man!

  27. Im Gegenteil says :

    @midas

    Oh ja ik ben zooo ontzettend gefrustreerd. Mijn hoofd loopt rood aan, stoom FLUIT uit mijn oren en mijn ogen PLOPPEN er bijna uit. Ik zie overal (verstandelijk) hersendode gristenen als zombies op me af komen. Ze willen mijn leven, mijn hart, alles…. Aaaaaaah!

  28. Wilfred says :

    @Im Gegenteil: Nee, je ijlt. Je bent in de war met de campagne van de Donorweek! 😉

  29. joost says :

    Wilfred
    😆
    joost

  30. beervis says :

    @Wilfred
    Misschien kan Pieter hem genezen

  31. Im Gegenteil says :

    @beervis

    Voor mij is er geen hoop meer. Ik ben al te ver heen… 🙂