4e Musketier Slaapweekend

4mslaapweekendBloed en pijn zijn niet voor iedereen weggelegd. Gristenmannen die een 4e Musketierweekend maar ternauwernood hebben overleefd zoeken daarom naar veiliger alternatieven. Zo gebruikt twitteraar @AfvalMusketier zijn degen om in opinietijdschrift De Nieuwe Koers zijn Jabbokworsteling van zich af te schrijven. Anderen kopen een draagdoek om met hun buddies op voorntjes te gaan vissen in de plaatselijke vaart.

Liedjeszanger Matthijn Buwalda is van plan om met een groep mannen een jaarlijkse survival te organiseren tijdens de Dwaze Dagen in de Bijenkorf. En charismatische ex-Musketiers richten hun mannelijke agressie nu op het uitdrijven van demonen en hebben zich aangesloten bij het eveneens snelgroeiende Vrij Zijn-team dat missies uitvoert door het hele land.

Het nieuwste alternatief voor de Golgothaloop is het 4e Musketier Slaapweekend van vormgever Lucas Reinds. Het wordt niet in Oeganda gehouden, maar gewoon in Nederland, in je eigen Vinexwijk. Reinds heeft er zelf heel goede ervaringen mee en ook zijn vrouw Arda is enthousiast. Op zijn Facebookpagina schrijft hij:

UPDATE: De eerste nacht was prima. Glaasje wijn op de bank, serie kijken. 1 Aflevering. Arda zet broodbakmachine aan. Voor 22:00 de lampjes uit en heerlijk tussen de lakens.

Rond 7:30 uitgerust wakker geworden door de geur van versgebakken brood. Kinderen waren lekker stil aan het spelen. Op m’n gemakje sloffen aangeschoten en een goeie cappuccino gemaakt. Even door het raam naar buiten gekeken, mooi zicht op overburen. Motregen. Niks in groepjes gedaan. Blij dat ik vooraf niet getraind had, blijkt ook niet nodig. Nu beetje passief binnen hangen en zien wat de rest van het weekend brengt. Ik verwacht er niet al teveel van. De ervaring is tot nu toe redelijk te beschrijven.

14 responses to “4e Musketier Slaapweekend”

  1. zeepkist says :

    Misschien ben ik een rare man, maar ’s avonds een glaasje wijn drinken bevalt me prima met vrienden. Maar slapen, wakker worden en op sloffen lopen doe ik het liefst met mijn vrouw.

  2. Im Gegenteil says :

    Nou nou, wat een musketier… Moet ie niet meehelpen om de hemelse gewesten te gaan bestormen?

  3. De Dichter says :

    Tja hoe negatief je het ook brengt, er komen ook mannen naar dat weekend door bv pow nieuws en geven hun hart, ik stel voor dat een schare van dit forum een keertje meegaat lijkt me lachen, huilende pittig briesende John mhoehaha

  4. zeepkist says :

    @de dichter
    Dat knokken spreekt mij meer aan dan een slaapweekend, maar wat mij zo ontzettend tegenstaat aan de musketiers is dat na een lekkere matpartij uitgehuild moet worden en je ‘hart’ gegeven moet worden. Het werkt uitstekend, heb zelf Vast&Zeker – kampen geleid, wellicht bekend onder sommigen. Daar vermaak je de jongens ook met mannensporten, je maakt ze flink moe, en aan het eind van de week bij het kampvuur jankt zelfs de stoerste knaap.
    Destijds vond ik het geweldig hoe God werkte, tegenwoordig vind ik het niet zo’n eerlijke manier meer. Een psychologische truc, meer niet.

  5. Agilhartje says :

    Ik ben een beetje allergisch voor christelijke reizen – vooral als er elke dag dagopeningen en -sluitingen zijn. Komt natuurlijk door mijn verleden met dergelijke reizen.
    Dat waren overigens gemengde reizen – misschien hebben dames meer met woorden en heren meer met daden? En is de 4de Musketier een leuke mannenclub?

  6. De Dichter says :

    trucje zou ik het niet willen noemen maar sport/spel werkt beter dan anti depressieva toch? En ja ik heb ook een hekel aan wat onderdelen zoals papiertje op het kruis spijkeren,,,dat is voor tiener kampen

  7. zeepkist says :

    @de dichter
    Als je anti-depressiva nodig bent om je hart aan God te geven ben je volgens mij helemaal verkeerd bezig 😀

  8. De Dichter says :

    zeepkist het was maar een voorbeeld…tsssss

  9. mafchauffeur says :

    Ik ken namelijk geen plek op aarde waar meer gehuild en geknuffeld wordt dan bij de 4e Musketier. Hoogtepunt van de karakterweekenden zijn steevast die verwerkingsvormen waarin mannen ‘verliezen’, hun kwetsbaarheid tonen, praten over eenzaamheid, lust of problemen en knielen voor het kruis.

    Het lijkt de Dwaze Schare wel.

  10. John says :

    Ik ken namelijk geen plek op aarde waar meer gehuild en geknuffeld wordt dan bij de 4e Musketier. Hoogtepunt van de karakterweekenden zijn steevast die verwerkingsvormen waarin mannen ‘verliezen’, hun kwetsbaarheid tonen, praten over eenzaamheid, lust of problemen en knielen voor het kruis.

    Wat een mietjes bij elkaar zeg. Gaat het ook nog wel eens over Slayer, worstelen of gepijpt worden?

  11. De Dichter says :

    dus jij bent wel een stoere kerel die een keer mee gaat doen? (en over die onderwerpen gaat praten die jezelf heb opgenoemd)

  12. John says :

    @De Dichter

    Naast dat ik zelf net voor de vierde keer op rij 150km heb gewandeld met 20 kilo bepakking, dit jaar in Schotland, lijkt het me dat praten over Slayer en een goeie pijpbeurt krijgen echt te veel is voor deze tere zieltjes van de 4e Musketier. Die zijn zo te zien veel te druk met praten over ‘lust’. Dat zal wel weer gaan over dat masturberen fout is en hoe je jezelf ‘rein’ kunt houden tot het huwelijk en hoe fout lustgevoelens wel niet zijn, kortom, over de negatieve kanten van hun seksuele beleving. Ik ervaar die negatieve kanten niet en praat liever over de positieve kanten van seks.

  13. pknbroeder says :

    Eerste stap naar fusie EO en PowNed is gezet:
    http://www.cip.nl/artikel/38646/Man-vindt-Jezus-dankzij-item-PowNews

    @GG
    Wanneer wordt de eerste GGMustgetthereWeekend gehouden 😉

    Een tegengeluid is toch wel noodzakelijk voor het voortbestaan van deze website, stel dat br WjO, DS, MvdS en RP meedoen met de musketiers, dan worden jullie in een handomdraai met de grond gelijk gemaakt.

    http://www.cip.nl/artikel/38636/4e-Musketier:-Website-plat-door-golf-aanmeldingen

    Vreest Gij, o, Goedgelovigen, want de toorn des Musketiers zal zich spoedig over u wreken. Voorwaar ik zeg u, bekeert u van deze heilloze weg, die leidt naar de eeuwige onthouding van het manzijn!