Het ultieme gristelijke logo

Gristelijke logo’s – wie kent ze niet? Het is meestal iets met een kruis, een duif of een ichthusvis, of als je charismatisch bent een adelaar. Maar aan welke criteria moet een gristelijk logo eigenlijk voldoen? En bestaat er zoiets als het ultieme gristelijke logo? Klik op het plaatje om te vergroten.

ultieme-christelijke-logo

14 responses to “Het ultieme gristelijke logo”

  1. Jan says :

    Logo met de ‘l’ van lelijk.

  2. Jeroen Mank says :

    Als ik zulke opmerkingen bij mijn werk zou krijgen zou ik me serieus zorgen gaan maken: hier wordt iemand diep het graf in “geprezen”

  3. agilhartje says :

    Bestaan er kerkelijke logo’s zonder duif, kruis of vis?

  4. Boktor says :

    Ja hoor, en niet sexe-neutraal zoals in het ultieme logo hierboven.

    Overigens moest ik wel heerlijk lachen om de herkenning die dit logo oproept bij me! 😀

  5. Im Gegenteil says :

    Een zwaard of een regenboog had er ook nog wel bij gekund

  6. grobboo says :

    Ik mis de lijken.

  7. henkjan37 says :

    @ grobboo

    jij gelooft wel in trollen zeker;)

  8. TommyLee says :

    Een paar extra zonnestralen zouden ook niet misstaan en natuurlijk een schip (Jezus)of ark (Noach) of een vrouw met de ogen gesloten en devoot smachtend naar een hoogte punt

  9. henkjan37 says :

    die ankertjes zijn trouwens ook erg lelijk

  10. Theo Mastema says :

    Hoe kan ik julie vergroting nou op een T-shirt laten drukken?
    Dat wordt nooit wat.

    Gelukkig hebben de makers hiermee wel rekening gehouden en hebben een hi-resplaatje geupload: http://2100.intervarsity.org/sites/2100/files/ultimate%20christian%20logo_hi-res.jpg

  11. Im Gegenteil says :

    Oh ja, een collectezak moet er nog bij! Dat is toch waar het uiteindelijk om gaat!

  12. Agilhartje says :

    Valt me op dat veel kerkelijke logo’s een cirkel hebben (of omcirkeld zijn) terwijl de cirkel toch geen christelijk symbool is.

  13. joost says :

    Agilhartje
    Volgens mij komt de cirkel als symbool in alle religies voor. Het is van ousher hét symbool voor oneindigheid.
    joost

  14. Citroenboom says :

    Ik ga toch meer voor de 8 op z’n kant als teken van oneindigheid. De cirkel staat in gristelijke kringen meer voor de eenheid en de gemeenschap.