Spirituele Beurs in Harderwijk

Waarom gaan mensen massaal naar het Happinez Festival of een paranormaalbeurs, waar ze het risico lopen op een Geestelijk Overdraagbare Aandoening (GOA), waar ze vervolgens door Wilkin van de Kamp weer vanaf moeten worden geholpen? Waarom je overgeven aan meditatie met klankschalen of genezing met kristallen, als je ook profetisch over je kunt laten zingen of je benen in Jezus’ naam kunt laten verlengen? Wat de satan kan, kan de kerk ook, maar dan veel beter! Daarom organiseert oud-TRIN-directeur Jop van der Bijl op 5 oktober een eigen Spirituele Beurs. Volledig bemand door charismagische gristenen die esoterische heidenen onder betoon van Geest en kracht de kerk in zullen trekken.

bnner-spiritueel_03_finalWeb(1)

In het blad Charisma legt Van der Bijl uit wat de bedoeling is. Er komen een heel aantal standjes van betrouwbare gristelijke bedieningen die al vaker op een paranormaalbeurs hebben gestaan en precies weten hoe ze met ‘cliënten’ om moeten gaan. Bezoekers kunnen persoonlijk over zich laten profeteren of gebed voor genezing ontvangen. Er zal een legertje Gloriestoelers zijn om alle benen te verlengen. Maar er zijn ook stands waar je je dromen kunt laten uitleggen of een woord van kennis of wijsheid kunt afhalen. In het gangpad lopen ‘knuffelteams’ die gristelijke hugs uitdelen. Ook kun je leren schilderen, dansen, vlaggen en musiceren in de Geest. Sommigen zullen profetische liederen over de aanwezigen uitzingen. In aparte zaaltjes vinden lezingen plaats over onderwerpen als ‘Hoe kan ik opnieuw geboren worden?’, ‘Hoe ontvang ik de Heilige Geest’, ‘Engelen’, ‘Goddelijke genezing’ en getuigenissen van mensen die “in de New Age” hebben gezeten.

Wil je meer weten? Bezoek dan Jops website Woorden Van Geloof of lees onderstaand artikel in Charisma. Je kunt klikken op de plaatjes om ze te vergroten.

Charisma I Charisma II Charisma III

57 responses to “Spirituele Beurs in Harderwijk”

  1. Gerald says :

    Dit vraagt om een bezoek door een legertje GG’ers.
    De beenverlengers het vuur aan de schenen leggen.

  2. John says :

    Ah, kan Jop fijn verder gaan met het geven van medisch advies wat geen medisch advies is.

  3. mafchauffeur says :

    “Uiteraard zullen we op de dag zelf uiterst waakzaam zijn om excessen te voorkomen.”

    Dat klinkt toch een beetje als een oude religieuze reflex, controle houden, orde in de gemeente, dat werk. Een beetje jammer.

    Verder enkel lof – eindelijk weer eens een bewezen succesformule aan de Tegenstander ontfrutseld! Dit is het begin van het einde van die vermaledijde Paranormale beurzen. Die willen straks echt niet het risico lopen om op 1 hoop gegooid te worden met Beenverlengingsbeurzen. 😉

  4. John says :

    @mafchauffeur

    Toch is nog niet iedereen overtuigd van de ‘bron’ van deze ‘Spirituele Beurs’ (een naam die natuurlijk simpelweg gekozen is om spirituele zoekers te trekken en niet meteen af te willen schrikken dat hem om ‘Jezus’ gaat 😉 )

    http://tinypic.com/view.php?pic=14jqljt&s=5

  5. Boktor says :

    Ben wel van plan hier een kijkje te nemen. Als dat er van komt zal ik hier mijn ervaringen delen.

  6. jan hartman says :

    Spirituele beurs………..als men nu eerst eens gaat beginnen om de Bijbel te openen en te gaan lezen, dan zou men tot de ontdekking kunnen komen, dat een beurs niet nodig is.
    Het brengt in mijn beleving, juist mensen ver van God vandaan. Nee ik droom niet, ik vlag niet, ik zing niet profetisch. Ik laat mijn nuchtere verstand, die ik van mijn Schepper heb mogen ontvangen gewoon werken. Trouwens daar toe roept het Woord van God mij gewoon op!

  7. mafchauffeur says :

    @jan hartman

    ik droom niet

    Naast het feit dat dromen dromen ontzettend Bijbels is, kan ik mij eigenlijk niet voorstellen dat je nooit droomt.

    Dat je niet vlagt en niet profetisch zingt, dat snap ik dan weer wel. 😉

  8. Henkjan37 says :

    @ Jan Hartman

    Het idee dat alleen de Bijbel is en niet onder de christenen komen genoeg is, is natuurlijk een soort biblicisme dat naar het farizeer zijn lonkt. Begrijp me goed, die beurs is natuurlijk fouter dan Frans Bauer is qua muziek, maar dat neemt niet weg dat geloof beleven op allerlei manieren kan, Bijbel lezen is er eentje.

  9. henkjan37 says :

    overigens past zo’n brurs prima bij charismagiers

  10. Wim says :

    “Spirituele beurs” En ja, zo kom je ook in het rijtje van alle spirituele beurzen. Het is oneigenlijk gebruik van de naam: Spirituele beurs. Maar ja, ze kunnen het geen “religieuze beurs” noemen, wan religie moet uitgebannen worden volgens het gloriestoel genootschap. Dan maar meeliften met de new agers.
    Snappen ze het nou nog niet!………………….zucht

  11. Sueigilera says :

    Spirituele Beurs, Paranormale Beurs en TRIN. Wat is het verschil?

    Ik zie het al voor me:
    “Als je dit buisje met goudstof om je nek hangt, dan is Jezus altijd bij je.” “O, heb je last van kanker? Dan moet je de inhoud van het buisje mengen met water en doorslikken. Jezus zal u reinigen. De tumoren zullen dan samen met (de bruid van) satan worden weggespoeld door de wc. Amen?”

    Heb je al kanker, krijg je ook nog kopervergiftiging erbij.

  12. henkjan37 says :

    @ Sueigilera

    Best voordelig, als je tegenwoordig die koperprijzen ziet;)

  13. henkjan37 says :

    Overigens is het allemaal een soort placebo dinges, dat beenverlengen is net zoiets als homopathie. Als christen schaam je je er alleen voor dat ook uit jou hoek dat soort volksverlakkerij komt;)

  14. Sueigilera says :

    @John

    Ah, kan Jop fijn verder gaan met het geven van medisch advies wat geen medisch advies is.

    Op dat plaatje dat je laat zien staat de volgende tekst:

    Met name sporters kunnen ook wel eens last hebben van
    armlengteverschil, ook dit behandelen wij.

    Ik las de tekst eerst als volgt: “Met name spotters kunnen ook wel eens last hebben van…….”
    Dat zal wel aan die splinter liggen in mijn oog.
    John, hoe staat het met jouw armen? https://goedgelovig.files.wordpress.com/2013/02/elleboog-voor.jpg?w=479 Heb je naast dat litteken ook nog een armlengteverschil? Misschien moest ik die tekst wel zo lezen onder geleiding van de heilige geest. 🙂

  15. grobboo says :

    @Henkjan,
    “Overigens is het allemaal een soort placebo dinges, dat beenverlengen is net zoiets als homopathie. Als christen schaam je je er alleen voor dat ook uit jou hoek dat soort volksverlakkerij komt;)

    Als atheist schaam ik met je mee, alleen jammer dat jezelf het laatste rationele stapje naar atheist blijkbaar niet kunt maken.

  16. TommyLee says :

    Ik vind het wel een ludieke stunt van Jop. Op 14 september is er in de Kiekmure (een soort buurtcentrum) een spirituele wellnessbeurs en op 5 oktober ome Jop met zijn spirituele beurs om wat tegenwicht te geven. Ik mag jou wel ome Jop, goed gedaan jochie. Als ik in de buurt ben ga ik zeker effe kijken! Ik kan wel een nieuw (kunst)gebit gebruiken!

  17. KAAS! says :

    Knuffelteams. Lekker.

  18. rob says :

    In het blad Charisma legt Van der Bijl uit wat de bedoeling is. Er komen een heel aantal standjes van betrouwbare gristelijke bedieningen

    Uit welke hoge hoed gaat Jop deze vandaan halen 🙂
    Dat is al een hele prestatie op zich.

  19. DsDre says :

    Wat me in het artikel in Charisma opvalt dat Jop ervan uitgaat dat als er wonderen gebeuren mensen tot geloof komen. Als ik het NT lees dan zie ik Jezus veel wonderen doen, maar het aantal gelovigen op “goede vrijdag” is nogal klein, ondanks het grote aantal wonderen wat Jezus gedaan had. Ook het wonder van de opstanding leidde niet echt tot een groot aantal gelovigen. Pas toen de HG op Pinksteren werd uitgestort ging het stukken sneller.

  20. John says :

    @rob

    En het is natuurlijk maar de vraag wat Jop verstaat onder ‘betrouwbare christelijke bedieningen’. TRIN? Als één clubje zich de laatste jaren onbetrouwbaar heeft doen blijken…

  21. henkjan37 says :

    @ John

    Wat hij verstaat onder betrouwbare christelijke bedieningen mogen op zich wel duidelijk weten, interessante vraag is wel of bijvoorbeeld een PKN of een RKK daar volgens hem onder vallen;)

  22. henkjan37 says :

    @ DsDre

    Jezus doet die wonderen voor het meerendeel niet om mensen te overtuigen dat hij machtig is, in tegendeel zelfs…hij spoort mensen aan er niet te veel over te praten. In de evangelieen zijn wonderen primair niet manieren om mensen te bekeren, maar primair manieren waarop Jezus laat zien hoe je menslievend kan zijn.

    Bovendien geeft hij aan dat mensen genezen worden door hun geloof, dus niet gaan geloven door hun bekering;)

  23. beervis says :

    Todd snapt eindelijk hoe dat gaat met genezing en zo: http://instagram.com/p/dTh13DtFxQ/#
    Gewoon een verbandje erop.

  24. mafchauffeur says :

    @DsDre:

    Pas toen de HG op Pinksteren werd uitgestort ging het stukken sneller.

    Precies, en dáárom ligt de nadruk op het schilderen, dansen, vlaggen en musiceren onder inspiratie van de HG.

    Dat beenverlengen is slechts een lokkertje. 😉

  25. mafchauffeur says :

    @DsDre: nog even ter nuancering: de dagelijkse praktijk van de Gloriestoel toont wel degelijk aan dat mensen tot geloof komen zodra er wonderen gebeuren.

    Vorige week nog een meisje met reuma. Gedocumenteerd door BNN. Die zullen daar vast uitgebreid over berichten, want de presentatrice en een cameraman zijn eindelijk verlost van hun beenlengteverschil.

    Daar kan de EO met haar waterbijdewijn-programma’s nog een voorbeeld aan nemen. 😉

    Wauw…wat een dag!
    Vanmorgen mochten we een meisje de handen opleggen.Ze had reuma.Na door gebeden te hebben ging de pijn weg.Ze was atheist maar gaf haar hart aan Jezus!Het gave is dat het allemaal gefilmd is! Sophie Hilbrand had beenlengteverschil en ook een van de cameramannen en ook een andere voorbijganger.Alle benen kwamen gelijk en de rugpijn werd minder van de cameraman.Voor de rest is er heel veel gefilmd: op straat, op m’n werk en bij mij thuis! Het zal echt een supergave uitzending worden!

    https://www.facebook.com/#!/Ferry.van.der.Marel?fref=ts

    Uitzending dinsdag 24 september, 20:30, Ned.3

  26. henkjan37 says :

    lijkt het trouwens maar zo of heeft die JOP een oorbelletje in zn linkeroor? hmmm

  27. DsDre says :

    @Maf.

    Zou je dat aantonen nog willen aantonen? Ik ga 24 september kijken. Als ik het goed begrijp worden de wonderen op TV getoond en ga we een opwekking in Nederland meemaken. Tot nu toe is dat aantoonbaar niet gebeurd ondanks alle claims binnen garismanies Nederland.
    Ben benieuwd hoe die lokker in Harderwijk gaat werken. Ik denk dat vooral garismanisi deze beurs zullen gaan bezoeken en onwetenden gillend naar huis gaan. Dat gillen zal dan geduid worden dat de HG in deze mensen aan het werk is.

  28. mafchauffeur says :

    @DrDre: dat aantonen zou ik dolgraag aantonen, maar ik wil Sophie Hilbrand niet voor de voeten lopen. De “teasers” voor de uitzending van 24 september laat ik graag aan BNN over. 😉

    Ik ga er tenminste vanuit dat de Gloriestoelers geleerd hebben van het échec met Hakim Traidia (https://goedgelovig.wordpress.com/2013/01/09/acteur-hakim-traidia-op-de-gloriestoel/) en niet onaangenaam zullen worden verrast door een 180-graden draai van Sophie.

    Maar dat zou mij erg tegenvallen van Sophie. Anders poseer je toch niet voor een Gloriestoel banner?
    https://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=574067205987977&set=a.408870492507650.92269.100001541085864&type=1&theater

  29. jan hartman says :

    @Henkjan 37,

    weest gerust, ik lees de Bijbel en probeer daar uit te leven en zover ik het kan in praktijk te brengen. Zonder: te vlaggen, te dromen, benen langer te bidden, doden opwekken, demonen weg jagen die er niet zijn, goudstof oproepen en weggooien, profetisch zingen…………

    @ Maf, dromen ja, ik mag graag dromen………als deze mooi zijn.

    Kortom laten we helder worden/ blijven in ons denken……..en zij die niet helder zijn wakker te schudden, zodat zij ontwaken uit hun dromen.

  30. puberapostel uit Rodanburg says :

    Waarom niet gewoon deze lui verspreiden bij de reguliere paranormal beurzen? Bereik je veel meer mensen!

  31. puberapostel uit Rodanburg says :

    Het is voor mij ook geen core business, maar wie er op staat, plaats maar een reply of mijn site, een beetje apostel moet beschikbaar zijn voor de behoeftige zieken 🙂
    Pro Deo, als je geneest is de kick al genoeg betaling 😉
    Zou wat zijn, verslaafd raken aan genezen van mensen – ik kan me schadelijker dingen voorstellen – tenzij je de mensen niet echt geneest duh…

  32. mafchauffeur says :

    @puberapostel uit Rodanburg:

    tenzij je de mensen niet echt geneest

    Dat zou inderdaad een beetje wrang zijn.

    Gelukkig is de praktijk een en al juichverhaal, zo ook vanavond in Coevorden. Met de bekende ex-Foundation4Life instructeur. (https://goedgelovig.wordpress.com/2012/10/27/gebedsgenezen-in-ruurlo/)

    Je kan zeggen wat je wilt over coevorden maar de mensen zijn best open voor het evangelie.En wat heeft Jezus vanavond veel mensen genezen! Niet normaal echt gaaf! We waren met 2 groepjes onder andere was Mathias mee een jonge man hij heeft veel mensen mogen genezen in Jezus naam! Het leukste was la een jonge man die wat te veel alcohol op had,hij had een operatie nodig aan de heup maar nu niet meer! Doordat zijn heupgewricht fout zat had ie wel 4 a 5 cm beenlengteverschil en voet scheef,Jezus genas hem! Ba deze nog vele vele een Oekraïense vrouw met zere knie een Duitse vrouw met schroeven in de rug (vast gezette wervels) genas! Jonge mensen met rug klachten enz enz o ja Mathias was genezen van tandvleespijnen. God is goed!

    https://www.facebook.com/groups/395291467220732/

  33. grobboo says :

    Ik wordt hier zo verdrietig van. Anno 2013.
    Het is een belediging voor de intelligentie van de mensheid.

  34. grobboo says :

    Als het alleen aan religie lag leefden we nog in de middeleeuwen.

  35. Boktor says :

    puberapostel uit Rodanburg zegt : 5 september, 2013 om 8:38 pm

    Waarom niet gewoon deze lui verspreiden bij de reguliere paranormal beurzen? Bereik je veel meer mensen!

    Waarom veronderstel je dat ze dat niet doen dan?

    Van Jop en een aantal anderen weet ik dat ze al jaren regelmatig naar de seculiere spirituele beurzen gaan, ook met een stand. Dit zelf organiseren van een beurs is een grote stap verder in het verlengde van wat ze allang doen.

  36. mafchauffeur says :

    @jan hartman:

    Kortom laten we helder worden/ blijven in ons denken……..en zij die niet helder zijn wakker te schudden, zodat zij ontwaken uit hun dromen.

    Laten we dan op 5 oktober bij de ingang de mensen waarschuwen. Een groepje orthodoxe gristenen die met de Bijbel in de hand waarschuwt voor de gevaren van de Spirituele Beurs, daar kan Jop geen enkel bezwaar tegen hebben.

    Integendeel, dat maakt het alleen maar echter en neemt de argwaan weg bij de esoterische heidenen. 😉

  37. henkjan37 says :

    Overigens is dit natuurlijk nog maar het begin met de sniekie bekeringsstrategie. Daar is nog veel meer mee te doen!

    Om te beginnen natuurlijk ongevraagd dopen, wellicht is daar in het dolfinarium mee te beginnen.

    Het aanvallen van religie hoeft natuurlijk niet alleen spiritueel, waarom niet gewoon kerken afbranden

    Benen verlengen hoeft natuurlijk ook niet gevraagd, vanuit de 5 voudige bediening gewoon allevier de ledenmaten en nog iets vastpakken en er stevig aan trekken

  38. mafchauffeur says :

    @DsDre: behalve de BNN uitzending van 24 september kun je ook 7 september (let op: da’s morgen al) in je agenda noteren:

    Zo, ben net terug van de opname in de studio van Groot Nieuws Radio.

    Ik heb gesproken over de opdracht van Jezus aan zijn volgelingen om de zieken te genezen en de doden op te wekken.

    De uitzending is morgenavond, zaterdag 7 september tussen 21.00 en 22.00 uur in het programma Heilige Huisjes.
    Te beluisteren via http://www.grootnieuwsradio.nl/luisteren.

    (bron: FB Ronald Plat)

  39. DsDre says :

    @Maf.

    Zien is geloven. Ik wacht dus 24 september af.

  40. mafchauffeur says :

    @DsDre: er staat óók geschreven: “Zo is dan het geloof uit het horen” (en het horen door het woord van Plat).

    Morgenavond dus. 😉

  41. mafchauffeur says :

    Ga je naar een Spirituele Beurs, is het eerste wat je ziet een grote poster met de tekst: Christformation. STERKE CHRISTENEN, STABIELE LEIDERS.

    Dan is het maar goed dat je van de schrik kunt bekomen op een Gloriestoel.

  42. mafchauffeur says :

    Het creme de la creme van gristelijk Nederland is blijkbaar aanwezig in Harderwijk. Op mijnheer Zeurensen na dan, die zegde op het laatste moment af. De echtgenote van de TRIN CEO is daar not amused over.

    That’s ECHT JAMMER David! So many people had said that they’d come and help then last minute cancelation. NIET LEUK!!!!

    https://www.facebook.com/ontdekgod

    Ik raak zo wel steeds benieuwder naar de reportage van @Boktor. 🙂

  43. mafchauffeur says :

    Zucht. Boktor heeft een paar dagen nodig om zijn verslag te schrijven.

    Alvast een paar getuigenissen van FB.

    Geweldige dag gehad bij spirituele beurs in Harderwijk!! Was geweldig. Diverse genezingen gezien en 1 dame werd bevrijd van een hindoe geest (daar vroeg ze om).

    Een dame waar we vandaag mee baden begon ineens heftig te zweten en werd misselijk. Er werden wat demonen behoorlijk zenuwachtig in haar, ha, ha. Die makkeborren heb ik weggestuurd en daarna gebeden voor genezing.

    Een mevrouw die anti God was door negatieve ervaringen in haar jeugd met de kerk werd aangeraakt. Ik kreeg een profetisch beeld voor haar. Het klopte, we raakten aan de praat en na anderhalf uur opende ze haar hart voor Jezus.

    Een mevrouw had gekneusde ribben na een val, een zere knie, reumatische pijn en hartklachten. Ze kreeg een grote beurt en werd volkomen verlost door Jezus van alle pijn.

    Jezus was weer heerlijk actief vandaag! Dit keer op de spirituele beurs in Harderwijk.

    In totaal hebben 17 mensen een keuze voor Jezus gemaakt. Het is feest in de Hemel!

  44. flipsonius says :

    @Maf

    Ze kreeg een grote beurt

    Stop! Ik wil dit echt niet weten!

  45. mafchauffeur says :

    @flipsonius: je liegt.

    Anders had je wel luidkeels “GREET!!” geroepen. 🙂

  46. Boktor says :

    Het spijt me verschrikkelijk om jullie te moeten teleurstellen maar mijn dag liep anders vandaag. De spiritudinges heb ik niet kunnen bezoeken dus geen verslag van mijn kant (stond ook niet bovenaan mijn prioriteiten lijstje). En morgen ben ik ook al niet aanwezig in de dienst, dus al het enthousiasme dat daar ongetwijfeld zal zijn krijg ik ook al niet mee. Och arme ikke. 😉

  47. John says :

    Helaas, weer geen kanker, aids, geamputeerde ledematen en dodenopwekkingen 😦 Wat een loser die God…

  48. Wilfred says :

    @Flip: Dat doet me erg denken aan de versie van de lyrics die Allison Crowe gebruikt bij haar Hallelujah. “And remember when I moved in you and the Holy Ghost was moving too”… 😉

  49. mafchauffeur says :

    @John: zeer waarschijnlijk zijn er geen lijken binnengebracht, waren er geen homo’s gekomen en hadden de kankerdemonen van tevoren in de smiezen dat ze die dag De Kiekmure maar even moesten mijden.

    Dat is nu eenmaal het nadeel van een vaste locatie. 😉

  50. engel says :

    @John,

    Waarom is God de loser en niet zijn ondeskundig grondpersoneel?

  51. engel says :

    @mafchauffeur,

    De vrouw van de CEO heeft D.S. zelfs geblokt (op FB) omdat hij de president van de USA vals heeft beschuldigd. Gaat lekker daar.

  52. mafchauffeur says :

    @engel: ik zag het ja. Zie de zonzijde: misschien over een paar maanden tranen met tuiten in Het Familiediner.

    Maar hoezo vals? Obama IS toch een homoseksuele moslim? 😉

  53. mafchauffeur says :

    @engel: wel apart trouwens dat de CEO-eega aan de grote profeet David Wagner de koosnaam Wolverine geeft.

    Het is weer eens wat anders dan leeuwen, adelaars en paarden. 🙂

  54. flipsonius says :

    @Wilfred
    Een paar maanden geleden werd er een lied in m’n kerk gezongen met de regels: Jezus, die zich heeft gegeven, Die zich liet nemen….” Ik was gelukkig niet de enige die zijn lachen niet kan inhouden…Ik heb de tekst drie keer moeten doorlezen om me er van te vergewissen dat het er echt stond en dat het niet mijn zieke geest was.
    Enfin, die dienst was verder toch wel zo’n beetje ‘the worst of Oosterhuis’. Gelukkig werd dat bij een latere gelegenheid wel weer ruimschoots goed gemaakt met ‘the best of’…

  55. bramvandijk says :

    @engel

    Waarom is God de loser en niet zijn ondeskundig grondpersoneel?

    Ten eerste omdat het grondpersoneel altijd alle verantwoordelijkheid afschuift op god: niet zij genezen, maar god doet het door hen 😉

    Maar uiteindelijk is god toch zelf verantwoordelijk voor wie hij aanneemt als grondpersoneel en welke opleiding hij ze geeft. Henk Krol is ten slotte ook afgetreden als gevolg van fouten die (volgens hem) door zijn voormalig “grondpersoneel” zijn gemaakt.

    Desnoods begint hij (net als in de late bronstijd) een eigen eliteclub waarmee hij laat zien hoe hij het echt bedoeld, en die eens en voor altijd duidelijk maken dat de rest van het grondpersoneel toch echt maar prutsers zijn. Maar voorlopig zien we eigenlijk alleen maar dergelijke prutsers. Dat moet toch ook bij jou vragen op gaan roepen over de grote baas zelf.

  56. John says :

    @engel

    Zolang dit soort figuren geen verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen woorden en hun eigen daden, zal hun God de loser zijn. Rechtstreeks gevolg van hun gedrag.