Pat Robertson bekeerd!

Pat Robertson, de notoire gay basher en oordeelaanzegger van CBN, draagt tot verbazing van vriend en vijand opeens liberale standpunten uit. Hij is vol begrip en compassie over transgenders. En marihuana: moet kunnen, jongens. Glorie!

18 responses to “Pat Robertson bekeerd!”

  1. Jeroen Mank says :

    Als ik het goed begrepen heb legt de presentator de vinger op een wel hele zere plek: als Robertson het (zijn?) antwoord niet in de Bijbel kan vinden staat hij machteloos. De Bijbel zegt niets over transgenders en dus houdt Robertson zich op de vlakte en zegt dat hij daar eigenlijk geen oordeel over kan hebben. En dat is het enge aan dit soort mensen: als de Bijbel er niets over zegt weten ze het niet. Er zelf over nadenken is er blijkbaar niet bij.

    Robertson had trouwens wel een punt toen hij zei dat je je af moet vragen of dat strenge straffen voor een trekje marihuana wel zo goed is. Je stopt die jongeren als vrij onschuldige mensen voor lange tijd achter tralies en ze komen er als geharde criminelen weer achter vandaan. Ik ken wel een paar lieden hier ten lande die daar nog iets van zouden kunnen leren.

  2. Bokkepoot says :

    Ik vind de vraagstelling eigenlijk nog het grappigste van het hele filmpje. Waar je als christen toch niet allemaal mee kunt worstelen. Twee collega’s die ‘hebben besloten dat ze vrouw zijn’, en jij moet je dan weer af gaan vragen of je ze nu wel of niet als zodanig mag benaderen. Lijkt me toch knap lastig, eerst de ietwat ongemakkelijke situatie waarin ‘hij’ op een gegeven moment ‘zij’ wordt, en als je daarvan bekomen bent weer moeten gaan piekeren of je niet consequent ‘hij’ moet blijven zeggen omdat Pat God het er misschien niet zo mee eens zou zijn.

    “I know what the bible says about homosexuallity.”

    Da’s mooi. Nu alleen nog het verschil tussen homoseksualiteit en genderdysforie ontdekken.

  3. Im Gegenteil says :

    oh oh, Evangelisch Amerika begeeft zich op een hellend vlak…

  4. Wilfred says :

    Wel jammer dat we het commentaar van de jongeman niet kunnen horen. Of heb alleen ik dat probleem?

  5. Bokkepoot says :

    @Wilfred

    Dan doet waarschijnlijk je rechter speaker het niet.
    Althans, bij mij zit hij in mijn linker oor te lullen.

  6. Bokkepoot says :

    Ja hoor, sukkel 😡
    Je LINKER speaker doet het niet….. dus. 😳

  7. Bokkepoot says :

    ….. denk ik. 😳

    Alle mensen, had ik nou maar doorgeleerd. 😡

  8. jannegen says :

    @ bokkepoot: Wat een empatisch vermogen! Je leeft je zelfs in in je computer!

  9. henkjan37 says :

    @ pokkeboot

    Het lijkt erop dat je dextrosinistrische dystrofie hebt,

    Wat zegt de Bijbel daarover?

  10. Boktor says :

    “pokkepoot”? Lekker dan!

    Ik sluit me aan bij Jeroen Mank, ze kunnen gewoon zelf niet denken. Schande!

  11. Bokkepoot says :

    @Boktor

    pokkeboot, Boktor…… pokkeBoot. :mrgreen:
    Maar dat bokkepoot af en toe een dextrosinistrische pokkepoot kan zijn zal ik zeker niet ontkennen, hoor. 😉

    @henkjan37

    Géén idee. De bijbel geeft een duidelijke visie op het verwisselen van het eerste en het laatste, en ook boven en beneden zijn geen onbelangrijke waarden, maar links en rechts? Moet ik het zoeken in het verhaal over het kijken in de spiegel? Ik ben trouwens linkshandig, misschien is dat nog een verlichtende omstandigheid? 🙄 :mrgreen:

  12. Boktor says :

    Sorry, maar nu lig ik serieus in een deuk! 😀

  13. Bokkepoot says :

    Oh gelukkig, Pat is weer op het rechte pad teruggekeerd. Ik maakte me al zorgen! :mrgreen:

    http://americablog.com/2013/08/gays-use-secret-rings-give-people-aids-says-pat-robertson-video.html

  14. ruub says :

    Nog meer nieuws over deze televisie evangelist: Hij heeft miljoenen ingezameld voor een niet-bestaand goed doel.
    Zegt The Guardian:
    http://www.theguardian.com/film/2013/sep/05/mission-congo-pat-robertson-aid-rwanda?CMP=twt_gu

  15. mafchauffeur says :

    @ruub: tja, die heidense media weer he. Een vermeend schandaal breed uitsmeren, maar ondertussen stelde de diamantwinning amper iets voor en hebben de autoriteiten het bewijs niet rondgekregen.

  16. ruub says :

    @mafchauffeur
    Dat is waar, een klein beetje rommelen moet kunnen. Je talenten moet je natuurlijk niet in de grond stoppen. Investeren en verdubbelen, die inkomsten via de collectezak: dat is pas bijbels.

    “He has acknowledged the diamond mining operation but said that it was small scale and produced few gems”. Klinkt oké, maar biedt dus ruimte voor verbetering een volgende keer.

  17. mafchauffeur says :

    @ruub: hij kon ook niet weten dat “gems” in de nabije toekomst gewoon uit de hemel zouden vallen. 😉

    Overigens lijkt mij dit een non-issue. Alsof het uit de aarde halen van diamanten fout zou zijn. Tenslotte was was Opwekkingslied nummer 300 al ruim vóór 1994 gepubliceerd.
    http://www.thesoundhouse.nl/sheets/Opwekking_300.pdf

  18. flipsonius says :

    @maf
    🙂
    Behalve natuurlijk de zwanen in Engeland. Die behoren toe aan de Koningin, zoals het hoort.