Minion Praise

Help! De minions uit Despicable Me (Verschrikkelijke Ikke) hebben Opwekking ontdekt!

10 responses to “Minion Praise”

  1. Kees says :

    Het wachten is nu op de Smurfen die praise ontdekken. Dan zijn we helemaal van God los…

  2. joost says :

    Kees
    Welnee joh, dat zie je helemaal verkeerd. Die smurfen zijn gewoon een voorbeeld van het menselijke ras en zij “aanbidden” hun God in de vorm van Grote Smurf. Tovenaar Gargamel is daar de duivel die uit alle macht probeert om smurfjes naar zich toe te lokken. Hoeveel Grote Smurf zijn smurfjes ook waarschuwt en verrmaand, zij hebben allemaal een eigen willetjes en allerlei “smurf/menselijke” eigenschappen waardoor zij verkiezen niet te luisteren en dan moet Grote Smurf ze op Zijn liefdevolle manier uit de penarie helpen. Dat
    kan Hij “natuurlijk” niet zonder de hulp van een heleboel smurfjes want die voelen zich op die manier “samen sterk” genoeg om de duivel te overwinnen.
    Het is eigenlijk “gewoon” een naar kinderbegrippen vertaald bijbels verhaal. πŸ˜‰
    joost

  3. Kees says :

    Dag Joost,
    Des te meer reden om een Smurfenopwekkingsbundel samen te stellen. Ik zie al prachtige liederen voor me: Grote Smurf wij loven u, Grote Smurf houd mij vast, Welkom Grote Smurf, waai over ons… etc. πŸ™‚
    Kees

  4. NO-ID says :

    Zal aan mij liggen.
    Maar waarom is iedereen zo tegen Opwekking?

  5. Jeroen Mank says :

    @ Kees
    Moet dat niet zijn: Grote Smurf wij smurfen U, Grote Smurf, smurf mij vast, Welkom, Grote Smurf, smurf over ons ?

  6. Pittig says :

    Wie heeft wel eens stiekem zin gehad om met de vlaggeraars in sommige evangelische diensten te doen, wat hier met de rolfluitist gebeurt?

  7. Pittig says :

    @ Kees en Jeroen Mank

    πŸ™‚

    Smurfenbundel 192

    Ik kom in uw paddestoel binnen,
    Het voorhangsel smurf ik voorbijijijij…

    Smurfenbundel 459

    Daar bij de rivier gaan je voeten smurfen,
    daar bij de rivier smurft je hart een lied.
    Daar bij de rivier gaan je ogen smurfen,
    kom smurf het water, smurf het om niet.

    Smurfenbundel 514

    I smurfed to Gargamel’s camp
    and I smurfed back what he stole from me.
    He’s under my tiny feet, he’s under my tiny feet.
    Gargamel is under my tiny feet.

  8. Kees says :

    @Pittig. Mooi! Nu nog een uitgever. Of moet er eerst een smurfenliedboekcommissie komen om te beoordelen of er geen dwaalliederen tussen zitten? En wat doen we met Smurfenliedboeknummer 666?
    πŸ™‚

  9. Pittig says :

    @ Kees

    Nee, nummer 666 kan er niet in! Iedereen smurft toch dat 666 het getal van Gargamel is?

  10. Agilhartje says :

    Er bestaat al een praiselied met de smurfen er in! http://youtu.be/MDG2bceDfLo