Roosje, de Boeddha killer

Er is ook wat komkommernieuws te melden van het Gloriestoel-front. Wannabe dodenopwekker Ronald Plat heeft een hondje, Roosje, in tuincentra beter bekend als ‘de Boeddha killer’.

roosje

Op zijn Facebook-pagina schrijft hij:

“We hebben een erg leuk hondje op proef om te kijken of we haar nemen. De eigenaar gaat emigreren namelijk. Het is een Jack Russel genaamd Roosje.Β Vandaag was ze mee uit winkelen toen ze opeens enorm begon te grommen toen ze zo’n lelijke Boeddha kop zag. Dat was voor mij de laatste druppel. Ze heeft mijn hart veroverd, ze mag blijven….”

Welke rol Roosje bij de Gloriestoel gaat vervullen is nog niet bekend. Mogelijk wordt ze ingezet om demonen op te sporen of haar pootje te leggen op zieke dieren.

81 responses to “Roosje, de Boeddha killer”

  1. joost says :

    Wat een van naastenliefhebbende en respectvolle wijze van uitdrukken naar het symbool van een andermans geloof wordt hier door meneer Plat tot uitdrukking gebracht. 😦
    Geen glorie maar meer verdorrie wat mij betreft hij had het haast niet platter kunnen zeggen
    joost

  2. mafchauffeur says :

    Als we dan toch bezig zijn met langwerpige groene groenten nieuws: de TRIN Holland Revival slaat aan in het tuindersgebied Westland!

    Een pakkend thema (Durf te dromen) en boten. Heel veel boten.

    http://www.varendcorso.nl/nl

  3. mafchauffeur says :

    Overigens stel ik voor dat Roosje mee gaat naar Curry Blake. Interessant om te zien of en zoja tegen wie ze vervaarlijk gaat grommen. πŸ˜‰

  4. rob says :

    Ahhhh wat een schatje (Roos, niet Ronald)

  5. ruub says :

    Moet je je voorstellen dat iemand besluit z’n hond te houden, omdat deze naar ichtus-visjes op auto’s gromt en begint te blaffen als ‘ie ergens een kruis ziet. Dan zou je zeggen: die spoort niet helemaal en heeft wel erg veel latente agressie in z’n lijf.

  6. Boktor says :

    @joost: het zijn eigen FB pagina. Als hij die boeddha poppen lelijk vind kan hij dat gewoon zeggen

    Vind het wel gevoel voor humor om op zo’n manier een hond te kiezen. πŸ˜€

  7. Boktor says :

    Ruub: humor. Smile. πŸ˜€

  8. rob says :

    Het is een publiciteitsstunt.
    Het werkt altijd vertederend, een grote vent met een klein hondje.
    Alle groten der aarde lieten zich graag vereeuwigen met hun huisdier.

  9. beervis says :

    @Rob
    Je doelt ook een beetje op Blondi?

  10. Boktor says :

    LOLrob!

  11. afolus says :

    @rob
    πŸ˜€ πŸ˜€
    Zoals wijlen Khadaffi in tongen kon spreken.
    Arme hond…

  12. Boktor says :

    Sjandai πŸ™‚

  13. rob says :

    @Beervis

    Blondi’ iets te groot om de schattigheid van Hitler te onderstrepen.
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-2317588/Adolf-Hitlers-confidantes-days-extraordinary-seen-interviews.html

    Maar een herdershond vertegenwoordigt wel moed en trouw., twee kwaliteiten die een dictator zich graag toedicht.

  14. rob says :

    @Boktor

    πŸ™‚
    Bush eet een kat op.
    Het kan zijn dat je als hondeneigenaar teveel op je hond gaat lijken πŸ™‚

  15. Im Gegenteil says :

    Wie belt RTL Boelevaar of Sjownieuws nog even?

  16. Pittig says :

    @ ruub

    Precies! Wat een respectloos vijandsdenken.

    Een hond die gaat blaffen tegen een kruis in plaats van er aan te willen ruiken spoort niet. Hoewel mensen het ook niet prettig dat een hond aan hun kruis gaat snuffen.

    @ rob

    πŸ™‚

    Ik vind Ronald hier trouwens ook wel schattig. Misschien wilde Roosje juist met hem uitgebeeld worden, om zo haar beeld als lief hondje bij te poetsen. Ze lijkt me op basis van de beschrijving namelijk erg agressief.

  17. Pittig says :

    Draagt de familie Plat altijd zwart? En waarom heeft mevrouw Plat geen broek aan?

  18. mafchauffeur says :

    @Pittig: niet zo denigrerend over lichtroze leggings. Ook al is een verbod daarop niet haalbaar (iets met handhaving). πŸ˜‰

  19. Im Gegenteil says :

    @Pittig

    Omdat mevrouw “Plat” in haar “sexy” lingerie de kost verdient met “platte” telefoonsex….

  20. rob says :

    @Pittig
    Je let meer op mw. Plat dan op de rest, shame!

    @Maf

    πŸ™‚

  21. flipsonius says :

    Waarschijnlijk is dat hondje een incarnatie van de demon Mara!
    http://en.wikipedia.org/wiki/Mara_(demon)

  22. rob says :

    @Maf

    Roze legging?
    Ik zie zwart corrigerend ondergoed. Teveel in volle glorie in de stoel gezeten, dan krijg je dat 😦

  23. mafchauffeur says :

    @rob: zo dicht durf ik niet in te zoomen. Ik ben gestopt na het lezen van de tekst “Doorbrekers” op die zwarte polo. πŸ˜‰

  24. rob says :

    @Maf

    Verroest, je hebt gelijk, Plat is een doorbreker πŸ™‚

  25. Pittig says :

    Kan iemand nog inzoomen op die boekenkast? Ben benieuwd welke boeken zij gelezen hebben.

    @ maf

    Roze leggings? Nee, hoor, gewoon blote benen die weinig zon gezien hebben…

    Doorbrekers? Maar de Gloriestoelers waren toch tegen grote samenkomsten, dure gebouwen, veel organisatie en stress, omdat het “afhield van de ware bedoeling van discipel zijn”?

    @ Im Gegenteil

    Ze is aan het bellen, inderdaad! Maar voor de rest is het speculatie. Mijn theorie dat ze geen broek aan heeft, is zo door iedereen te zien.

  26. Pittig says :

    @ rob

    Ik let altijd op de mensen die wat minder aandacht krijgen… πŸ˜‰

  27. mafchauffeur says :

    @Pittig: voor dodenopwekkers maakt Plat graag een uitzondering. Dan zijn megalomane ambitieuze bouwplannen ineens best okΓ©. πŸ˜‰

    PS: ik zeg nog steeds: lichtroze legging.

    *toch maar inzoomt*

  28. mafchauffeur says :

    Yep. Een lichtroze, herstel, lichtpurperen legging. Zonder enige twijfel.

    Niet zo vreemd eigenlijk, want Spreuken 31 vers 22-23 zegt over de ideale vrouw:

    ze gaat gekleed in linnen en purperen wol.
    Haar man geniet bekendheid in de stad

  29. flipsonius says :

    @maf
    Heb ook even een spectraalanalyse gemaakt control-plus gedaan.
    volgens mij heeft Pittig toch echt gelijk. Tenzij er roze leggings bestaan met een typische knievormige rode vlek op de knie.
    Verder zie ik een geruit hondenhok.
    Maar wat ligt er nou in doorbrekersnaam op de piano? Feestballonnen?

  30. mirri says :

    brave hond

  31. mafchauffeur says :

    @flipsonius: het is dan ook een doorschijnende roze legging, daar zie je door een speelse hond veroorzaakte schaafwonden gebedsknielplekken dwars doorheen. πŸ˜‰

  32. afolus says :

    @Pittig
    Boekenkast:

    -LOI cursus psychologie voor beginners
    -moderne handwerkvormen, verzamelbundel
    -alle jaargangen Donald Duck vanaf 1972
    -“Ik ben niet meer zo” van Johan Th. Bos
    -“Anatomie voor beginners” schrijver onbekend
    -“Visionaire blik op het beendergestel” schrijver onbekend
    -“Wie was Boeddha?” Eigen ingebonden scriptie
    -“Wie Jack Russell”, zendingsroman

    In bestelling:
    -“Hoe verm-oord je een klein k#t-hondje?”

    πŸ˜€

  33. flipsonius says :

    @maf
    Heet zoiets niet een panty?

  34. Sueigilera says :

    Wat zal roosje hier van vinden?

  35. Pittig says :

    @ Afolus

    πŸ˜€

    Dat bestelde boek kon ik vreemd genoeg op internet niet vinden. Wel een hele serie zeer verontrustende sites, maar geen boektitel. Vast iets in eigen beheer uitgebracht? Ik heb nog wel een tip voor hem: Geef Heidi Baker op een podium een zwaard en laat het hondje ook op het podium wandelen en het is zo gepiept…

    @ Sueigilera

    πŸ˜€

    Dat zal een flinke crisis bij het hondje veroorzaken…

  36. Pittig says :

    Beste meneer Plat,

    Helaas moet ik u mededelen dat uw hondje door het blaffen tegen het boeddhabeeld niet tegen boeddha is, maar juist heel goed boeddhistisch bezig was. Het is namelijk een oude wijsheidsspreuk in het boeddhisme, dat als je de boeddha onderweg tegenkomt, je hem moet doden. Aangezien dit hondje daar niet groot genoeg voor is, is blaffen dus de beste oplossing.

    Mocht u niet weten wat die wijsheidsspreuk betekent, zie dan hier: What does the phrase “If you meet the Buddha in a road, kill him” mean?.

    Uw hondje is dus een toegewijde boeddhist. Hopelijk kunt u nog veel van hem leren.

    Met vriendelijke groet,

    Pittig

  37. Wormpje B says :

    Mooi hondje, waarom direct nou weer een Boeddha killer.
    Demonen opsporen? Hij dacht dit is een soortgenoot of zo!
    Voelde zich aangevallen, kan gebeuren.
    Arme Roosje.

  38. goedgelovig says :

    @Im Gegenteil: Geen seksuele toespelingen op de persoon svp. Wordt op gemodereerd.

  39. Im Gegenteil says :

    @GG

    Excuseer. De vleeskleurige legging van de niet nader te benoemen persoon, liet mijn biologische driften op hol slaan en vergat daardoor onverhoopt het gristelijke sekstaboe…

  40. De Dichter says :

    Het blijft gewoon het goedkoopste “geloof” dat boedisme, het is zelfs al te koop bij action

  41. Im Gegenteil says :

    @De Dichter

    Boedisme is inderdaad goedkoper. Het kost de wereld namelijk veel minder mensenlevens dan het gristendom.

  42. goedgelovig says :

    @Im Gegenteil: Seks is geen taboe, maar seksuele toespelingen op de persoon zijn sociaal onwenselijk. πŸ˜‰

  43. pijpkaneel says :

    @ig

    Lees dit ff: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rohingya_(volk)

    Vooral het kopje 2012.

    Denkoefening voor vandaag: zou het kwaad misschien in de mens zitten, ipv in een specifieke religie?

  44. joost says :

    pijpkaneel
    goede denkoefening. En om hem nog compexer te maken: Wanneer wij naar Gods beeld zijn geschapen, zou het kwaad dan ook in God zitten?
    joost

  45. joost says :

    Complexer 😦
    joost

  46. pijpkaneel says :

    @joost

    Hmmm, dat is een goede inderdaad.

    Nee, natuurlijk niet, want God schiep Adam en Eva goed, naar zijn beeld; maar wel met een vrije keus.En zij waren vervolgens zo onnozel om te zondigen. En daarmee kwam het kwaad in de mens, dat dankzij de erfzonde doorgegeven wordt. Izza simpal

    Maar nu mijn echte antwoord: ik weet het niet (favoriete antwoord van @boktor!)
    Ik denk dat ‘geschapen naar Gods beeld’ betekent dat wij het vermogen om te creΓ«ren in ons hebben. Waar dat kwaad vandaan komt? Ik weet het niet. Wel een goede vraag waar ik nog eens over na ga denken.

  47. Bokkepoot says :

    @Joost

    Wanneer wij naar Gods beeld zijn geschapen, zou het kwaad dan ook in God zitten?

    Die vraag heb ik me eigenlijk nooit gesteld. Maar een logische vraag is het zeker, aangezien ik wel altijd met een andere vraag heb geworsteld:

    Volgens de bijbel – voor zover ik het bevat – is het kwaad ontstaan toen één van Gods ‘beste engelen’ (was het niet de engel die het dichtst bij God stond?) het in zijn bol kreeg en vervolgens door God de hemel uit werd geknikkerd. Nu ik dit schrijf denk ik: ‘mijn hemel, hoe kon ik dit ooit ΓΌberhaupt serieus hebben genomen’, maar dat terzijde.

    De vraag die ik als christen altijd heb gehad was: Wie of Wat garandeert dat dit ergens in de eeuwigheid nooit meer opnieuw zal kunnen gebeuren, op welke manier dan ook? En de vraag die dan nu alsnog opkomt bij jouw vraag: hoe is het ooit mogelijk geweest dat een door God geschapen engel het zo verprutst heeft?

    Dat is toch inconsistentie ten top?
    Hoe betrouwbaar is God dan?

  48. Bokkepoot says :

    @Pijpkaneel

    Izza simpal

    Ja, zo simplistisch maken veel christenen het inderdaad, ja.

  49. bramvandijk says :

    @De Dichter

    Het blijft gewoon het goedkoopste β€œgeloof” dat boedisme, het is zelfs al te koop bij action

    En ik altijd maar denken dat het christendom het goedkoopste was, omdat het allemaal genade is en je het dus gratis en voor niks krijgt…

  50. bramvandijk says :

    @Joost

    Wanneer wij naar Gods beeld zijn geschapen, zou het kwaad dan ook in God zitten?

    Wanneer wij god naar ons beeld hebben geschapen, zouden we god dan ook kwade eigenschappen mee hebben gegeven?

    Antwoord is over het algemeen ja:
    -denk aan de Griekse goden op de Olympus, niets menselijks in hen vreemd;
    -denk aan de gruwelijke verhalen zoals het uitroeien van alle KanaÀnieten, omdat god zijn eigen oogappeltjes graag dat stukje land wilde geven, en daarbij liet god de Israelieten ook nog zelf het vuile werk opknappen 😦

    Maar ja, toen we bedachten dat er maar één enkele god was, moest die god natuurlijk ook niet alleen maar goed zijn voor zijn eigen volk, maar voor alle mensen. Dus kon god ook geen kwade eigenschappen meer hebben. Dus langzaamaan is god steeds een stukje beter geworden. Ik heb ooit een keer de suggestie gelezen dat god tussen het oude en nieuwe testament een anger management therapie heeft doorlopen. Ik wil daar wel aan toevoegen dat die therapie tot de succesvolste in de geschiedenis mag worden gerekend πŸ˜‰

  51. bramvandijk says :

    @pijpkaneel

    Waar dat kwaad vandaan komt? Ik weet het niet. Wel een goede vraag waar ik nog eens over na ga denken.

    Tja, ik geloof persoonlijk eigenlijk dat dit helemaal geen goede vraag is, maar een dwaalspoor. De vraag veronderstelt namelijk dat je het kwaad kan verwijderen uit de wereld zoals je de boom van goed en kwaad zou kunnen verwijderen. Alsof “het kwaad” een ding is waarvan je je af kan vragen waar het vandaan komt.

    Mijn alternatief is overigens niet dat kwaad onscheidbaar met de wereld vervlochten is, maar dat het goed/kwaad een oordeel is dat mensen maken, net zoals wij een oordeel vellen over koud/warm of mooi/lelijk en meer van dat soort zaken.

    Niemand vraagt zich toch ook ooit af waar kou eigenlijk vandaan komt? Of waar lelijkheid vandaan komt? Dat zijn zaken die niet los te denken zijn uit de wereld, het zijn oordelen van mensen en er zullen altijd dingen zijn die wij mensen mooi of warm vinden.

    Deze analogie verklaart ook waarom de moraal over tijden en culturen zo verschillend kan zijn, ondanks dat er ook veel overeenkomsten zijn. Mensen vinden ook wereldwijd dat temperaturen onder 0 vrij koud zijn en boven de 40 graden nogal warm. Ook worden de schilderijen van de Nederlandse meesters uit de gouden eeuw wereldwijd mooi gevonden. In grote lijnen zie je dus overeenkomsten, maar toch kan de context van een tijd en cultuur ene oordeel compleet veranderen zoals bijvoorbeeld bij de slavernij. Of Stravinsky’s sacre du printemps die bij premiere werd weggefloten en u geld als een klassieker.

  52. bramvandijk says :

    @Bokkepoot

    De vraag die ik als christen altijd heb gehad was: Wie of Wat garandeert dat dit ergens in de eeuwigheid nooit meer opnieuw zal kunnen gebeuren, op welke manier dan ook?

    Dat is inderdaad een van de belangrijkste bezwaren tegen de vrije wilredenatie als oplossing voor het probleem van het kwaad. We hebben dan namelijk ofwel geen vrije wil in de hemel, of daar moet het ook wel fout gaan. Want de vrije wilredenatie zegt dat de combinatie van vrije wil en geen kwaad niet mogelijk is.

    Mogelijke oplossingen? Ik zie er twee, en beiden zijn erg zwak:
    1. In de hemel is er geen duivel meer om te verleiden.
    Maar waarom heeft god satan dan wel toegelaten in het paradijs? Of denken christenen echt dat god niet machtig genoeg was om de slang tegen te houden?

    2. In de hemel kan de combinatie van vrije wil en geen kwaad wel voorkomen, omdat in de hemel alleen die deelverzameling mensen komen die echt van god houden, de kwade mensen zitten allemaal in de hel.
    Maar als we er vanuit gaan dat god alwetend is, dan had hij ook op aarde alleen die mensen geboren kunnen laten worden die echt van hem zouden gaan houden en de kwade mensen gewoon niet geboren kunnen laten worden. Er vanuit gaande dat god die kennis en macht heeft zou dat geen enkel probleem moeten zijn.

    Dus ja…

  53. joost says :

    pijpkaneel

    Nee, natuurlijk niet, want God schiep Adam en Eva goed, naar zijn beeld; maar wel met een vrije keus.En zij waren vervolgens zo onnozel om te zondigen

    Maar dan was het eigen beeld van God toch ook inclusief vrije keus en onnozelheid tot zondigen?
    joost

  54. joost says :

    bokkepoot

    Dat is toch inconsistentie ten top?
    Hoe betrouwbaar is God dan?

    Inderdaad, inconsitentie ten top. Ik heb altijd geloofd dat God zijn alter ego de hemel uit heeft gesmeten omdat hij zelf tot de ontdekking kwam zelf niet echt volmaakt te zijn en daarom ook in staat tot het maken van fouten. En dat maakt het voor mij makkelijker om in hem te geloven ook al klinkt dat ook weer heel onlogisch. 😦 Een God die iets menselijks in zich heeft komt mij sympathieker over.
    joost

  55. joost says :

    bramvandijk

    Ik heb ooit een keer de suggestie gelezen dat god tussen het oude en nieuwe testament een anger management therapie heeft doorlopen. Ik wil daar wel aan toevoegen dat die therapie tot de succesvolste in de geschiedenis mag worden gerekend

    Oh, vandaar dat Hij een nieuw testament maakte, nu erft iedereen. Eigenlijk dus heel logisch. πŸ˜‰
    joost

  56. Bokkepoot says :

    @bramvandijk

    *grijns* :mrgreen:

    Ik heb ooit een keer de suggestie gelezen dat god tussen het oude en nieuwe testament een anger management therapie heeft doorlopen. Ik wil daar wel aan toevoegen dat die therapie tot de succesvolste in de geschiedenis mag worden gerekend πŸ˜‰

  57. Bokkepoot says :

    @bramvandijk

    Mijn alternatief is overigens niet dat kwaad onscheidbaar met de wereld vervlochten is, maar dat het goed/kwaad een oordeel is dat mensen maken, net zoals wij een oordeel vellen over koud/warm of mooi/lelijk en meer van dat soort zaken.

    Prachtig. Dit is precies de conclusie die ik trok toen ik van mijn geloof viel. Ik vind het ook een hele bevrijdende en relativerende conclusie. Niks geen ‘goed’ en ‘kwaad’. Het leven is zoals het is, en alles gebeurt zoals het gebeurt, en het oordeel wat wij aan geluk en ongeluk geven is slechts een oordeel vanuit onze eigen referentiekaders.

  58. Bokkepoot says :

    @bramvandijk (12:21)

    Volgens mij sla je hier een belangrijk punt over, namelijk dat het kwaad ook volgens de bijbel gewoon in de ‘goede’ hemel ontstond. Satan was een prachtige engel die dicht bij God stond, en het op een gegeven moment in de bol kreeg en als God wilde zijn. God heeft hem vervolgens uit de hemel op de aarde neergekwakt en toen was het oorlog.

    Het kwaad ontstond dus in de hemel.

    Blijven er volgens mij de volgende opties over:

    1) In de hemel is ons onderscheidend vermogen tussen goed en kwaad weer ingetrokken, was leuk geprobeerd met Adam en Eva. Experiment mislukt, ook God leert van zijn fouten.

    2) God heeft zijn engelen geherprogrammeerd zodat ze niet meer het idee kunnen krijgen als God te willen zijn. Ehm… nah ja, zoals ik al zei: ook God leert van zijn fouten.

    3) We (engelen en mensen) hebben allemaal geleerd van de geschiedenis en hebben alle ellende gekend en snappen nu dat het helemaal niet zo leuk is om als God te willen zijn. Oftwel: ook wij leren van onze fouten.

    4) Ons geheugen is gewist. En nu maar hopen dat er weer niet ergens zo’n verlichte engel opstaat.

    Nee, alle gekheid op een stokje: het hele idee van het ontstaan van het kwaad, en de rol van God en Satan daarin: ik snap er echt geen hout van.

  59. Bokkepoot says :

    @Bokkepoot

    Ik heb altijd geloofd dat God zijn alter ego de hemel uit heeft gesmeten omdat hij zelf tot de ontdekking kwam zelf niet echt volmaakt te zijn en daarom ook in staat tot het maken van fouten. En dat maakt het voor mij makkelijker om in hem te geloven ook al klinkt dat ook weer heel onlogisch. 😦 Een God die iets menselijks in zich heeft komt mij sympathieker over.

    Echt leuk om te zien hoe verschillend mensen hier tegen aan kijken. Ik snap je helemaal, vind het ook een heel legitieme visie. Zelf zou ik er echter flink van wakker liggen, als zou blijken dat God Γ©cht bestaat Γ©n veel minder volmaakt is dan dat hij zich altijd voordeed altijd werd afgeschilderd.

    Dan ben je nóóit meer veilig. 😯

  60. Bokkepoot says :

    @Bokkepoot

    Begin je nou ook al tegen jezelf te lullen? 😑

    Bovenstaande was uiteraard voor Joost. :mrgreen:

  61. bramvandijk says :

    @Bokkepoot

    Volgens mij sla je hier een belangrijk punt over, namelijk dat het kwaad ook volgens de bijbel gewoon in de β€˜goede’ hemel ontstond. Satan was een prachtige engel die dicht bij God stond, en het op een gegeven moment in de bol kreeg en als God wilde zijn. God heeft hem vervolgens uit de hemel op de aarde neergekwakt en toen was het oorlog.

    Het is een bekend verhaal, maar is niet ontzettend goed bijbels te onderbouwen. Het is een latere verklaring voor de verschillende manieren waarin de satan terugkomt in de bijbel en dat is eigenlijk niet zo heel erg vaak. En je blijft problemen houden, want hoe kon hij dan bij Job zomaar weer terugkomen in de hemel en zo.

    Wat betreft jouw opties stelt 1 dat er in de hemel minder/geen vrije wil is, iets dat nogal gek is, want vrije wil is zo ontzettend kostbaar dat al het kwaad op de hele wereld beter is dan dat wij geen vrije wil zouden hebben. Tegenwoordig valt meestal het woord “robot” wel ergens in een dergelijke discussie.

    Jouw optie 2 is min of meer mijn optie 1, geen verleiding meer door satan. En jouw optie 3 is in die zin ook analoog aan mijn optie 2, blijkbaar zijn de mensen in de hemel anders dan de mensen op aarde.

    Jouw optie 4 lijkt mij geen oplossing, meer zoiets als een zondvloed: “Als we nu eens helemaal overnieuw beginnen, zou het dan deze keer wel goed gaan?”

  62. Pittig says :

    @ bramvandijk

    De anger management cursus was niet zo succesvol, toch? Kijk maar eens naar Ananias en Saffira, de kruisiging van Jezus (als dat Gods werk en bedoeling was), het boompje dat vervloekt werd en verdorde, de zieken en overledenen rond de verkeerde viering van het avondmaal in Korinthe, het oordeel over Jeruzalem en al het praten — in gelijkenissen en de brieven en Openbaring — over het laatste oordeel waarin de hele wereld en alle mensen aangepakt worden. Een stuk uitgebreider dan een paar stammen uit het Oude Testament die het onderspit moesten delven…

  63. Pittig says :

    @ Bokkenpoot

    Ik vind dat je hele boeiende gesprekken met jezelf hebt! Ga zo door! πŸ˜‰

  64. bramvandijk says :

    @Pittig
    -Ananias en Saffira: lag niet aan god zelf, maar aan het feit dat hij aan Petrus de sleutel had gegeven van het dodenrijk, die wilde even een keertje testen hoe dat werkte, heeft zijn lol gehad en dat was het dan.

    -Kruisiging van Jezus: was al besloten voor de anger management cursus en is dus ook niet echt een goed tegenvoorbeeld.

    -De vervloekte vijgenboom: lijkt mij een prachtig voorbeeld van de helende werking van sublimatie. In vroegere tijden was er minimaal een stad omgekeerd πŸ˜‰

    -Korinthe en avondmaal: daar is god toch niet aan het straffen geweest, of heb ik even iets gemist?

    -Oordeel over Jeruzalem: was dat een straf van god zoals Sodom en Gomorra of waren dat gewoon mensen onderling?

    -Laatste oordeel: tja, daar heb je me dan toch nog. Het is beter dan de zondvloed, maar toch… 😦

  65. Bokkepoot says :

    @bramvandijk (10:45)

    Het is een bekend verhaal, maar is niet ontzettend goed bijbels te onderbouwen. Het is een latere verklaring voor de verschillende manieren waarin de satan terugkomt in de bijbel (…).

    Ow. πŸ™„
    Dacht eigenlijk dat het haast letterlijk zo in de bijbel stond ergens…. 😳

    Toch erg dit.

    …. niet ontzettend goed bijbels te onderbouwen…..

    Je bedoelde natuurlijk: ‘god, weer zo één die zulke onzin zit te lullen’. 😑
    Mag je wel gewoon zeggen hoor. πŸ˜‰ :mrgreen:

  66. mafchauffeur says :

    Welke rol Roosje bij de Gloriestoel gaat vervullen is nog niet bekend.

    (zie artikel)

    Inmiddels zijn we ruim twee maanden verder en is al heel wat meer duidelijk.

    Zo’n hond is toch wel handig. We waren net Roosje, de Boeddha killer, aan het uitlaten. Op een of andere manier kom ik altijd zieken tegen op straat.

    Dit keer een mevrouw die onregelmatig liep. Ik sprak haar aan, en ze vertelde dat ze 25 jaar terug een hersenbloeding had gehad en haar rechterbeen functioneerde nog niet goed.

    Ik hanteerde de Petrus methode uit Handelingen 3, gaf haar een hand en begon direct genezing over haar uit te spreken in Jezus naam. Deze methode is soms handig, vooral als je in een omgeving woont waar mensen hun vertrouwen stellen op hun intellect en hun geld. Zij staan vaak niet open voor God.

    Met dank aan Roosje….

    https://www.facebook.com/ronald.plat.3

  67. afolus says :

    @mafchauffeur
    Als je na 25 jaar modderen eens iemand treft die doorpakt is dat wel fijn.
    Vertelt het verhaal ook dat de rijke buurvrouw is hersteld..?

  68. mafchauffeur says :

    @afolus: jij bent ook onveranderlijk he. Meteen resultaat willen zien.

    Niet dat het veel zin heeft, want als het verhaal wél had verteld dat de rijke buurvrouw was hersteld had je het vast direct in twijfel getrokken. 😦

  69. afolus says :

    @mafchauffeur
    Deemoedig buig ik het hoofd. Je hebt gelijk…!

  70. mafchauffeur says :

    @afolus: geduld is een schone zaak. Ik vermoed dat enige jaloezie bij jou een rol speelt. Maar ja, dan moet je maar in een rijkere buurt gaan wonen.

    Ze liep snel weg. De naam Jezus ligt noch wel eens gevoelig bij sommige mensen. Maar ik kom haar vast nog wel een keer tegen en vraag dan naar het resultaat.

    wordt vervolgd dus.

  71. mafchauffeur says :

    Wat een laffe streek van het Rijksmuseum. Roosje moet vandaag binnen blijven vanwege de regen, en het Rijksmuseum maakt er direct misbruik van om ons Nederlands erfgoed occult te besmetten.
    http://nos.nl/artikel/562043-beelden-rijksmuseum-gezuiverd.html

    *museumkaart doorknipt*

  72. mafchauffeur says :

    “Cambodjaanse politie verdenkt Gloriehond, maar is machteloos door ontbreken uitleveringsverdrag met Nederland”
    http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/article/detail/3562533/2013/12/15/Belangrijk-Boeddhareliek-gestolen-in-Cambodja.dhtml

  73. engel says :

    @maf,

    Trin zit toch dit weekend in Cambodja?

  74. mafchauffeur says :

    @engel: jawel, maar pas afgelopen weekend gearriveerd. De diefstal is van vorige week dinsdag. En de enige aanwijzing is het geblaf van een hond. Dus. πŸ˜‰

  75. mafchauffeur says :

    @engel: trouwens, ik ben de laatste die zou willen suggereren dat Mat iets met overblijfselen van Boeddha zou willen uitspoken. Mat is bezig met het binnenhalen van de oogst. Zo’n grafroof leidt alleen maar af.

    After waking up in the airplane with the smell of fresh coffee, i looked outside the window and we where flying above Yangon Myanmar, Holy Spirit wispered in my ear that what He is doing right now in Myanmar will be also be done in Cambodia

  76. engel says :

    @maf,

    Een deel van het team was er al eerder. Wellicht hadden ze de hond van Plat mee als geheime wapen. De band tussen Plat en Trin is er namelijk wel, als je wat dieper graaft.

  77. mafchauffeur says :

    Het is inmiddels een jaar geleden dat verhuurbedrijf Boels een vergeefse poging deed om demonen een anale ingang te verschaffen bij nietsvermoedende bezoekers van een lokale versmarkt in Brunssum. De poging werd al snel in de kiem gesmoord.
    http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/article/detail/3381728/2013/01/23/Nederlands-boeddha-toilet-veroorzaakt-relletje-in-Thailand.dhtml

    Anno 2014 blijken Christenen er bar weinig van te hebben geleerd. Gelukkig zijn er nog mensen die kordaat weten op te treden en daarmee erger voorkomen.

    EN…. er is weer een lelijke dikbuik gesneuveld. Stond er toch weer een boeddha beeld in huis bij een Christen. Het moet niet gekker worden. Ze had m met kerst (!) gekregen van haar kinderen. Daardoor kreeg de duivel een ingang om haar te folteren met pijn en ziekte. Heerlijk, we hebben met instemming van mevrouw de kop ingeslagen van boeddha en het zijn rechtmatige plek gegeven: in de vuilnisbak. Heerlijk om de overwinning van Jezus zo zichtbaar te zien als mensen genezen.

    https://www.facebook.com/ronald.plat.3?fref=ts

  78. TommyLee says :

    @maf: Als je door Action, marskramer Bazar en andere rommelzaakjes rondsnuffelt, kan je er niet omheen overal lachen de dikbuikjes je tegemoet. Ik denk dat die zooi zo goedkoop is in die lage lonenlanden dat ze een zeer goedkope schapvulling vormen. Ik kan er de decoratieve waarde niet van inzien maar ben niet onder de indruk van schadelijkheidsclaims. Als je ze gaat aanbidden ligt de zaak anders.

  79. mafchauffeur says :

    @TommyLee: decoratieve waarde??? Geluk, gezondheid en liefde zul je bedoelen! 😎

    My First Buddha brengt niet alleen de ontvanger van het cadeau geluk, gezondheid en liefde; de aankoop steunt via Compassion Save the Children ook kinderen in 120 landen die hulp nodig hebben bij het redden van hun leven, het vechten voor hun rechten en het groeien in hun ontwikkeling.

    http://www.spirituelewinkel.nl/contents/nl/d1612_Knuffel_boeddha.html

    *mompelt iets over engel des lichts*