Moppen tappen met Jezus

JesusLaughs_650pxJezus inspireert zijn volgelingen niet alleen tot het zingen van profetische liederen, maar ook tot het tappen van moppen. Zo schrijft David Sorensen op zijn Facebook-pagina:

Hahahahaha…. Of je het nu gelooft of niet, dit is een mop die Jezus ZELF heeft verteld tegen Renate! Ze wilde eens lachen en vroeg, toen ze in bed lag, aan God om haar eens een mop te vertellen. Toen hoorde ze dit:

Loopt Jezus in de woestijn, komt de duivel eraan. Zegt ie: “He Jezus. als je honger hebt, maak dan van die steen eens een brood!” Zegt Jezus: “Bleh, als Ik jou zie heb ik al gegeten en gedronken…” Renate kwam haast niet bij…. Ik heb het eens uitgetekend.

liepeenmanindewoestijn

GG-tekenaar Rob heeft er zo z’n eigen gedachten over. “David Sorensen lijkt heel veel op Jezus,” zegt hij, met een knipoog naar de materialistische ambities van de Vlaming.

jezus-in-sorensen-modus

54 responses to “Moppen tappen met Jezus”

  1. afolus says :

    Is er een bijbelse onderbouwing voor een serieuze god die zijn zoon mopjes vertelt bij het slapen gaan…?
    Mopjes die dan in het huidige tijdsgewricht “door de geest” tot ons komen…?

  2. Henny Snijder says :

    Het wordt steeds gekker in dat wereldje. Denk je de ene idioterie te hebben gehad, krijg je een andere. Ik vraag me wel eens waar dit eindigt… Mensen als David en Renate leven in een sprookjeswereld waarin ze als een kleuter spelen in een speeltuin en vertikken volwassen te worden zodat ze dan in gaan zien dat de dingen waar ze mee bezig waren echt kleutergedrag is. Nu zullen zij wel zeggen: “maar we moeten allemaal worden als een kind”. Ja, wij mogen een voorbeeld nemen aan kinderlijke overgave. Maar we hebben ook de opdracht op te groeien tot geestelijke volwassenen.
    En mensen die al die onzinnigheden van mensen als David en Renate, maar ook van de mensen van de Gloriestoel en ga zo maar verder klakkeloos aannemen dat die dingen die zij horen waarheid is: wordt wakker!! Want jullie zitten net als hen in die sprookjeswereld en daar is dé Waarheid niet te vinden.

  3. WoodyFlow says :

    Nou… ik weet wel dat Jezus altijd heel veel scheten liet en dat hij dat dan heel grappig vond

    Dat moppentappen, volgens mi was die meer van de practical jokes
    – Doen of je dood bent en drie dagen later gewoon weer vrolijk rondlopen

    dat was misschien wel de beste hoewel zijn laatste grap was misschien wel betere:

    – op het einde zeggen dat je spoedig weer terug bent, en dan vrolijk meer dan 2000 jaar je snoet niet meer laten zien… zijn mensen die nog steeds op hem wachten… ah… boefje hoor die jezus… maar hij had wel humor…

  4. John says :

    Laat Jezus Zich dan maar weer bezig houden met zaken waar Hij beter in is, zoals mensen genezen en uit de dood opwekken. Want een goeie mop vertellen kan Hij niet. Wat een sneue grap.

  5. rob says :

    Loopt Jezus in de woestijn, komt Renate eraan.
    Zegt Jezus: “satan,je gaat me toch niet op de proef stellen met haar gezang he , satan ga achter haar vandaan”

  6. Henny Snijder says :

    Het lied wat Renate op haar hart kreeg van Nederland die heeft de bal, waarin ze de bevestiging zag dat ze naar Nederland moesten verhuizen, zou óók wel eens een grote mop kunnen zijn. Daar zitten ze dan: Nederland wil ook niet naar hen luisteren, wonen in een veel te duur huis met alle problemen van dien… Sja ,wie zou díe mop in hun oren hebben gefluisterd?? .

  7. Harald says :

    Als je plezier wilt hebben, volg dan de lezing van James Martin – https://www.youtube.com/watch?v=ffZIoiPkT-0 – en de volgende 10 delen.

  8. Wim says :

    Je moet de humor die de bijbel ongetwijfeld heeft, de humor laten, en geen blasfemische onzin daarover willen spuien. Weer minpunten voor Zeurensen…………!

  9. mafchauffeur says :

    @Wim: die mop is toch enkel blasfemisch voor de duivel? 😉

    @rob: joepie, eindelijk weer eens stripjes!

  10. mafchauffeur says :

    @Henny Snijder: dat was een profetie hoor, dat van die bal. Daar moet je niet mee spotten.

    Overigens mag je van de Gloriestoel profetieën wél zelf vervullen, las ik laatst. 🙂

  11. Henny Snijder says :

    Mafchauffeur, alleen al het feit dat zij denken dat Jezus: Blehh zegt vind ik al blasfemisch….

  12. mafchauffeur says :

    @Henny Snijder: Jezus die “blehh” zegt blasfemisch??

    *religie-alert*

    🙂 🙂

  13. Henny Snijder says :

    😛

  14. jan hartman says :

    ik heb al even eerdere gereageerd en ook op zijn site. Aan zijn vrouw heb ik het advies gegeven om het Woord van God te gaan openen en te gaan lezen. Helaas wat zij zeggen en proberen over te brengen gaat regelrecht tegen het Woord van God in, dus kunnen we stellen dat zij een dwaling brengen. Daar bij is het grootste gevaar dat zij in hun werk vele “onschuldige” mensen mee nemen. Vaak mensen die zelf het Woord niet lezen en daar door zomaar klakkeloos mee bewegen op de “geest” van David en Renate. Mijn advies aan hen, hebben zij verwijderd. dat kan ik me heel goed voorstellen, want zij denken dat ik juist tegen hen in opstand kom en daar door een zegen van God in de weg zal staan.

    Ik heb vaker dingen van hen gelezen die helaas haaks staan op het Woord van God.

    Ook het geen zij nu schrijven , daardoor maken zij de Zoon van God eigenlijk tot schande.

  15. Jan Toekan says :

    Volgens de wetenschap verdwijnt het hongergevoel na ongeveer twee weken. Als de duivel nu op school goed had opgelet had hij dit kunnen weten en die vraag niet gesteld.

  16. Psychodinges says :

    Intensieve therapie (Intern) met ondersteuning van antipsychotica lijkt me zo langzamerhand wel nodig. Maar wat doen we dan met al die duizenden volgelingen, die blijkbaar een enorme behoefte hebben aan Narcistische Psychoten met een Messiascomplex en ook zelf nog een behoorlijk Masochistisch tikje hebben, anders zouden ze die ellenlange verhalen van ze niet kunnen lezen….

  17. P. Puk says :

    Volkomen gestoord!!

  18. TommyLee says :

    Ongeveer van het zelfde gehalte als: Ik krijg een beeld van een dildo (of vul zelf maar in) en dit is het woord van Heeeere……

  19. beervis says :

    Herman Finkers is grappiger dan God… Zoveelste teleurstelling.

  20. PietV. says :

    Mijn moeder is een maagd en mijn vader een god. Een van de moppen uit de koker van Jezus. En helaas een mop moet je niet serieus nemen.

  21. Wormpje B says :

    Volgens mij werden in die tijd, genoeg moppen getapt.
    Als je die ook nog aan de bijbel moest toe voegen,
    Dan werd de bijbel welhaast enorm in volume vergroot.

  22. Job 28:28 says :

    Wat is dit toch een verschrikkelijk egocentrische vorm van christendom, zeg! Alsof Jezus zijn tijd niet beter kan besteden dan aan mopjes vertellen aan zijn oogappeltjes… Doet me een beetje denken aan Patricia King die een ritje mocht maken in een hemelse strijdwagen, dolletjes… 🙂

    Want alzo lief had de God de wereld dat hij zijn Zoon zond om een slechte grap te vertellen… 🙂

  23. Wormpje B says :

    Het was de hele tijd vast geen tranendal, hij bracht dan ook de goede boodschap. Daar kon volgens mij ook een mopje bij, vertel het na denk aan mij.

  24. Frans says :

    Ongelooflijk! 😯

    Kijk, dat je weinig gevoel voor humor hebt en slecht moppen kunt tappen, jammer dan. Maar dat je Jezus daar ook nog voor laat opdraaien….. 😕

    Zo komen de misverstanden in de wereld. 😐

    Laat Jezus Zich dan maar weer bezig houden met zaken waar Hij beter in is (…) want een goeie mop vertellen kan Hij niet.

    Zie je wel. 😦

  25. W.F. Rederik says :

    Beste mensen, niet meer reageren, dit kun je toch niet meer serieus nemen.

  26. Henny Snijder says :

    W.F. Rederik, we moeten juist wél reageren. Al zou er maar 1 tot inzicht komen hoe David en Renate en dat hele geloof wat zij aanhangen werkelijk in elkaar zitten en zich daar van afkeren, dan is dat al pure winst.

  27. Pittig says :

    @ Job 28:28

    🙂

    “Want Ik ben niet gekomen om de wereld te oordelen, maar om moppen te tappen.”

  28. Pittig says :

    Toch vind ik een moppen vertellende Jezus wel wat hebben… En in ieder geval stukken beter dan veel andere dingen die zij in naam van Jezus verkondigen…

    En Jezus sprak tot de schare: “Zit Judas in een herberg met een drankje, komt er opeens een gespierde Romein binnen en drinkt het drankje van de man op.

    Begint Judas te huilen… Zegt die Romein: “kom op, ’t is maar een drankje.”
    Zegt Judas: “Ik heb vandaag Jezus verraden, mijn vrouw heeft me eruit gegooid, ik ben al mijn vrienden kwijt. Ik dacht ik pleeg zelfmoord. Ik naar het Sanhedrin zodat zij mij zouden stenigen voor het aangeven van een onschuldige, maar die stuurden me weg. Ik naar een boom met een touw, knapt het touw. Dan maar naar de herberg, bestel ik een drankje, gooi er vergif in en dan drink jij het op!”

    En kennen jullie al die mop van die Farizeeër, een schriftgeleerde en een tollenaar die onderweg waren naar een steniging?…”

    En de schare sprak: “Wat kan die man moppen vertellen! Is hij niet de zoon van Jozef, die cabaretier uit Nazareth?”

    (Evangelie naar Pittig 3:16-22 — conservatieve exegeten plaatsen het in de eerste eeuw, rond het jaar 60, kritische theologen zeggen dat het uit de 21e eeuw komt)

  29. Delano says :

    is eerder spotten/laster dan grappig.

  30. Hendrik says :

    Eigenlijk heel triest dat voor Renate in dit leven zo weinig te lachen valt, dat ze in bed aan haar god moet vragen om een mop te vertellen… om eens te kunnen lachen.

  31. rob says :

    @Pittig

    🙂 🙂 🙂

    Misschien een leuk idee voor de volgende dwaze schare bijeenkomst, moppen tappen

  32. TommyLee says :

    Waaraan herken je een dwaze schaar eh??De scherpe kanten staan naar buiten gericht!!

  33. Pittig says :

    @ tommy lee 🙂

    Maarruh… gij zult de naam van de Dwaze Schare niet ijdel gebruiken!

  34. Ollieaans says :

    Zie ook Ted&Co: http://www.tedandcompany.com/

  35. Neo says :

    Alles goed en wel, maar de stripjes van GG-tekenaar Rob zijn over het algemeen ook geen voorbeelden van sprankelende humor. Het immer aanwezige cynisme i.p.v de gulle lach is net zo irritant als deze faal van DS.

  36. mafchauffeur says :

    Toch zijn het niet alleen maar grappen en grollen in bed.

    Vannacht had ik een droom die me veel verduidelijkt. Vaak heb ik me afgevraagd hoe het komt dat mensen die ik ken, die een sterke profetische, apostolische of andere bediening hebben, toch zo tegen de Geest van God gekant kunnen zijn.

    De strijd, de aanvallen, de valse beschuldigingen die we hebben gekregen zijn altijd van mensen die een roeping en een bediening hebben. Toch vielen ze ons aan, en op manieren die je je niet kunt voorstellen. Genadeloos, keihard, agressief, met grote druk proberen ze je de mond te snoeren. Ze komen met valse beschuldigingen en doen alles wat ze kunnen om een wezenlijk iets van de Geest van God in je te doden.

    Vannacht droomde ik iets wat me helpt om dat te begrijpen. Ik was bij een groep jonge profeten en dienaars van God. De leidinggevende profeet sprak over mij, een beetje spottend. Niet slecht bedoeld, maar zo van ‘David heeft zo van die gekke ideeën.’ In de droom reageerde ik daar op, in liefde en vrede, vanuit de Geest van God. Ik ging naar hem toe toe, nam hij bij zijn jasje en zei heel duidelijk en vol bewogenheid, maar met gezag:

    “Er is iets wat je NIET KUNT ZIEN, omdat je gekozen hebt voor het kerksysteem. Er is iets wat je NIET KUNT ZIEN omdat je gekozen hebt voor religie. Er is iets wat je NIET KUNT ZIEN omdat je gekozen hebt voor mensen.”

    Dat opende mijn begrip voor wat er speelt. Je kunt een profeet zijn, zelfs een bekende, gezegende, gezalfde en geroepen profeet, die dus het woord van de Heer spreekt, want dat is je gave en je roeping… en toch kun je in die functie keuzes maken die je op een bepaald punt blind maken.

    In de droom zag ik dat er onder de kin van deze profeet een mini-wolf verstopt zat. De keel is de plek waaruit je klanken komen. Dat verduidelijkte me ook veel. De aanvallen komen dus van die wolf die een geest voorstelt van de duisternis.

    Deze wolf (geest) hecht zich vast aan de mensen die een keuze maken die (hoe goed ze hun keuze ook verantwoorden) toch op een bepaald punt tegen Jezus ingaat en een compromis sluit met een aspect van de duisternis. Een aspect van kerksystemen, religie en mensen.

    Ik heb vele malen bijzondere dienaars van God gezien die over Gods liefde spreken, over Gods goedheid, Gods zegen, opwekking en alle mooie thema’s die je kunt bedenken… en die ineens toch als een wolf naar je bijten, om je geestelijk te beschadigen, om iets van Jezus in je aan te vallen.

  37. afolus says :

    @mafchauffeur
    Elke dag met David is mooier dan de dag ervoor…!?

    Je zou vermoeden dat deze cult-Belg kortgeleden die wolf heeft neergelegd in de polder. God is groter dan de wolf maar… het uur van de wolf komt dichterbij…

    Dank u heer…. 😎😇😴😔

  38. Pittig says :

    En ik droomde dat ik aan een strand lag en toen ik opkeek zag ik een podium op het strand en daar klom een vrouw op en ze sprak en zong heel vals, maar noemde het een profetisch lied. Ik herkende haar gezang, want het was dezelfde als die van een heks die ik als kind in een tv-serie had horen zingen. En in haar haarlokken zaten drie krullen die leken op het cijfer zes. En een donkere engel die de woorden “religie” op zijn bovenarm getatoeerd had, kwam aanvliegen en zei: “dit is mijn geliefde dochter.”

    Door die droom is me veel duidelijk geworden, namelijk dit: droom nooit over de Sörensens!

  39. mafchauffeur says :

    @Pittig: had je zwaar getafeld? 😉

  40. afolus says :

    @mafchauffeur
    Dat en mogelijk is hij bij een ander item ook op zijn pit getrapt…
    Cabaret, cabaret

    Glorie 😎

  41. mafchauffeur says :

    Aan vakantie toe misschien? Ik ga dit weekend, twee weekjes. De lessen van Curry in de praktijk brengen bij die zogenaamd seculiere Fransen. 😉

  42. afolus says :

    @mafchauffeur.
    Veel plezier met vrouw en kinders.
    Heb je de afgelopen weken ook al een beetje gemist. Pre-vakantie?

  43. afolus says :

    @mafchauffeur
    Fijne vakantie.
    Vergeet je stille tijd niet… 😇

  44. mafchauffeur says :

    @afolus: dank!

    Afgelopen weken druk met werk, kids (idioot lang zo’n schoolvakantie) en tijdvretende duurlopen.

    Maar mijn alter ego Steven heeft de zaken op uitmuntende wijze waargenomen. 🙂

  45. Im Gegenteil says :

    And God promised men that good and obedient wives would be found in all the corners of the world.
    Then He made the earth round… and laughed and laughed and laughed…

  46. mafchauffeur says :

    Beschuit met roze muisjes! Persoonlijk door een engel aangekondigd en dus geen verrassing, maar het is inderdaad een profetesje geworden.

    Shekinah Tirzah Shalom Sorensen is geboren, na een supervlotte bevalling. Verbazingwekkend snel. Exact zoals geprofeteerd was enkele maanden geleden: “Ze zal als het ware al rennende geboren worden en ze zal een zalving van versnelling dragen. Na haar geboorte zullen zaken in jullie leven en bediening in versnelling gaan.” Zo’n snelle bevalling hebben we inderdaad nog nooit gezien. De vroedvrouwen zeiden “ik wou dat de hele wereld dit kon zien, zo’n superbevalling”. “Oh, hadden we het maar gefilmd, prachtig!” voegden ze eraan toe God is echt heel groot.

    (bron: FB Zeurensen)

    Van harte gefeliciteerd. Wellicht is er bij de Dwaze Schare voldoende animo om 29 september op kraamvisite te komen. 🙂

  47. flipsonius says :

    @mafchauffeur

    “Oh, hadden we het maar gefilmd, prachtig!” voegden ze eraan toe God is echt heel groot.

    Tja, is dat niet de standaard charismatische disclaimer als het om wonderen gaat ;-)?

  48. fladderaartje says :

    Tjonge! “een zalving van versnelling” Wat een prachtige, onconventionele zalving! Zo’n zalving wens je ook iemand toe die op de WC zit als jij nodig moet. Ook heel handig als je kinderen niet voor uit te branden zijn ’s ochtends. De vraag rijst wel wat voor zalvingen er allemaal nog meer zijn. Misschien dat de charismatisch geschoolden onder ons daar hun licht eens over kunnen laten schijnen.

  49. afolus says :

    Wat verzinnen die mensen toch allemaal.
    Een zalving van versnelling…
    Wat een enorme glorie. 😇😎

  50. joost says :

    afolus
    Die zalving van versnelling heb ik ook mogen ontvangen zodat ik 160 km per uur reed waar 120 was toegestaan. Helaas gooide de duivel weer roet in het eten in de vorm van een verkeersagent die mij zwaar beboette en niet eens wilde luisteren toen ik hem zei dat de versnelling een zalving van de Heere was en dus heilig. 😡 😦 😡
    joost

  51. afolus says :

    @joost
    Geef jij die duivel maar weer de schuld.
    Je bent bezeten van een snelheidsduivel…
    Daar schijn je ook van bevrijd te kunnen worden…
    Shabba 😎