Een hexenverbranding

Gerda Tolsteyn doet weer een boekverbranding in Jezus’ naam. Deze keer: HEX van Thomas Olde Heuvelt. “U ziet het, mensen. Het kruis overleeft het altijd!” Gerda en haar volgers zijn trouwens bereid hun anonimiteit op te geven als een journalist hen wat zendtijd op televisie wil geven om hun boekverbrandingsboodschap te verspreiden.

20 responses to “Een hexenverbranding”

  1. keietrekker says :

    is weer eens wat anders als een stukje vlees op de barbeque, (over komkomtijd gesproken)!!

  2. Kaas! says :

    mijn opperlaag is van het weekend anders ook aardig verbrand…

    Allemaal gekkigheid mensen. Koefnoen?

  3. beervis says :

    Geen plastic verbranden!

  4. Wolfgang says :

    Ik kan beter uit haar buurt blijven, anders vlikkert ze nog mijn hele Kindle het vuur in. Ook al staat daar ook de Statenvertaling op.

  5. beervis says :

    Ik vraag mij eigenlijk af wanneer ze ooit is begonnen met lezen. Volgens mij is dat vrij recent.

  6. jugendstil says :

    Ik heb wel eens gehoord van mensen die lijm snuiven. Deze Gerda & Co. snuiven dus lekker cadmiumdampen en zo..

  7. Wormpje B says :

    Gerda tolsteyn leuk toneelstukje wel te bedenken, dat tussen 1330 en 1750 tussen de 10.000 en 2 miljoen mannen vrouwen en zelfs kinderen verbrandt zijn. (Als Heks) Dam maar beter een boek, is niet zo pijnlijk.

  8. Agilhartje says :

    Zucht…. daar hebben we Gerda weer. Onze eigen pony-pletter-, dode-wolf- en slang-in-de-stofzuiger-nieuws #komkommertijd

  9. Agilhartje says :

    Zucht…. daar hebben we Gerda weer. Onze eigen ponypletter-, dode-wolf- en slang-in-de-stofzuiger-nieuws!

  10. an says :

    Als ze nou ook die zwarte kousen en jaren 50 kleding op de brandstapel doen wil ik best mijn lord of the rings collectie ruilen voor dat boek….deal??

  11. pijpkaneel says :

    Het wordt steeds ongeloofwaardiger. Ik vermoed echt een act van iemand die een ander statement wil maken. Aan de andere kant, dat denk ik zo vaak bij berichten hier…

  12. Jeroen Biegstraaten says :

    Vermakelijk hoor.

    Dit is wat je krijgt als iemand de liefde van God niet ervaart.
    Dan wordt je religieus,hard,bitter en ga je kruistochten organiseren.
    Arme Gerda en kornuiten.

  13. jannegen says :

    @ Gerda: Ga es wat nuttigs doen joh! Als jij het zo goed weet, en zo nodig bi-polair wil denken, overwin het kwade dan door het goede en verspil je tijd niet door bezig te zijn met het bestrijden van het kwaad. Alhoewel je filmpjes ook wel vermakelijk zijn hoor. In dezelfde categorie vermakelijk als Adje destijds bij Paul de Leeuw was…

  14. Professor Prietpraat says :

    grote griebels nog aan toe, ernstig dit. Ik zeg sekte…… brrrr. Allemaal goed bedoeld natuurlijk, dat dan weer wel..

  15. Im Gegenteil says :

    En wanneer gaan de zondige schrijvers op de brandstapel?

  16. Harry says :

    Is dit een recent filmpje? Die methode van boekverbranding is net zo ouderwets als hun kleding. Zal tussen de oren ook wel niet veel verder zijn!

  17. Im Gegenteil says :

    Die ouderwetse, serieuze zwarte kousen intonatie; echt grappig!

    En toen het boeltje flink begon te fikken en onbedoeld bijna het kruis ook vlam vatte, wist ze in ieder geval heel mooi te improviseren.

    “Lees fijn, handel fijn. Lees kwaad, handel kwaad!” Je moet er maar op komen! Sla het oude testament dan trouwens ook maar over…

  18. mafchauffeur says :

    Boekverbrandingen: nu ook bij de Gloriestoel.

    Dit is het enige juiste dat je kan doen met boeken over heksen: ze verscheuren en dan verbranden! Onze dochter en een christen vriendin zijn hier kinderboeken over heksen aan het verscheuren. Ze kwamen van de boekenmarkt op de ‘christelijke’ school waar ze heen gaan. Het idee van de boekenmarkt was op zich leuk: breng een paar boeken mee van huis en ruil ze met boeken van andere kinderen. Mijn dochter besloot helemaal op eigen initiatief om haar boeken tegen een paar boeken over heksen te ruilen, zodat ze die kon vernietigen en zodat andere kinderen ze niet meer konden lezen. Een van de leraressen (die weet dat ik boeken over heksen haat, zoals God het haat), vond het waarschijnlijk vreemd dat juist MIJN dochter boeken over heksen wilde hebben. ‘Vind je die leuk?’, vroeg ze. ‘Nee, niet echt,’ was haar antwoord. Daarna liep de lerares verder, zich waarschijnlijk afvragend wat dit nu weer was. Ook een aantal kinderen in de klas vroegen haar waarom ze die boeken had (zij weten ook dat we christenen zijn en die boeken dus niet ok vinden). Ze vertelde hen dat ze ze ging verscheuren. ‘Zonde!’, riepen ze. Wel, ik ben erg trots op mijn dochter!!! Haar vriendinnetje nam de snippers mee naar huis want zij wilde ze verbranden in hun openhaard. Super, meisjes!!!

    https://www.facebook.com/lenneke.platvandoorn

  19. engel says :

    @maf,

    Ik hou wel van radicale christenen! Goed opgevoed die Plat junior.

  20. Sueigilera says :

    @mafchauffeur,
    Goocheltrucjes als echt verkopen aan volwassenen vind ik al dubieus, maar hier word ik misselijk van. Ik heb medelijden met dat meisje (en met haar klasgenootjes).

    Met zo’n jeugd is er wellicht kans een bekend schrijfster te worden. Ik weet al een titel: “Zwarte mis op de zitzak”