Ook dikke gristenen kunnen genieten in bed

zwareseksPassiecoach Marc Angenent uit Utrecht daagt zijn Twitter-volgers graag uit: “Stel gratis een e-vraag over wat je wilt weten over je intieme leven!” Geen vraag is te gek, want de passiecoach weet altijd raad. Dat leek GG-lezeres Friya wel wat. Ze legde de passiecoach de volgende vraag voor:

Ik ben een vrouw van 48 en lid van een evangelische gemeente. Ik schrijf u vanwege een groot probleem. Mijn man heeft 5 jaar lang tegen mij gezegd dat hij impotent was en hij wilde er ook nooit mee naar de huisarts. We zijn gezegend met 4 kinderen en ik heb het altijd erg druk, dus ik had er niet veel moeite mee. Hij klaagde er verder niet over en ik dacht dat hij zich erbij neergelegd had. We zijn tenslotte niet zo jong meer. Ik ben 48 en mijn man is 62.

Ik dacht dus dat hij impotent was totdat ik er achter kwam dat mijn man een affaire heeft met een vrouw uit onze kerk die hij vanwege pastorale redenen bezocht. Ik ben er achter gekomen omdat ik hen betrapt heb in ons bed. Mijn wereld is compleet ingestort.

Mijn man wil niet van mij scheiden omdat hij nog veel van mij houdt. Hij loog over zijn impotentie omdat hij mij niet wilde kwetsen. Hij wilde niet zeggen dat hij mij niet meer aantrekkelijk vond omdat ik erg zwaar geworden ben (zo’n 140 kilo). De affaire met die andere vrouw is alleen lichamelijk, zegt hij, en hij heeft er veel spijt van.

Beste Marc, wat moet ik doen? Moet ik hem vergeven? Hij zegt dat hij de affaire beëindigd heeft, maar ik vertrouw hem niet meer. Voor mijn kinderen wil ik niet scheiden. Ik durf er niet over te praten met anderen omdat we als echtpaar erg actief zijn in onze gemeente en ik erg bang ben om dit kwijt te raken als mensen weten dat mijn man vreemd is gegaan. In de gemeente staan wij juist te boek als een stabiel en hecht gezin en hebben we een voorbeeldfunctie.

Dank u wel en Gods zegen in uw werk.

Friya checkte wel 10x per dag haar mailbox. Tenslotte kwam het verlossende antwoord:

Dat is een ernstige situatie die je beschrijft. Erg pijnlijk voor jou, je gezin en je positie in de gemeente. De situatie is te belangrijk en te complex om via de email te behandelen. Even via de email wat tips geven zou jouw verdriet geen recht doen.

Ik stel voor om een afspraak te maken en rustig de situatie op een rijtje te zetten. Daarna zou ik verschillende opties met je kunnen delen hoe hier mee om te gaan en je daarin eventueel coachen.

Ik hoor graag je reactie.

“Op zich best een goeie reactie,” vindt Friya. Maar ja, bij de passiecoach op bezoek gaan terwijl je je probleem hebt verzonnen is ook zo wat. Tompoes, verzin een list. Ze mailde het volgende terug:

Bedankt voor je begripvolle reactie. Mijn man en ik zijn dit weekend nader tot elkaar gekomen en hij heeft mij verteld diep spijt te hebben van de affaire. Hij houdt van mij, maar niet van mijn lichaam zoals het nu is (veel en veel te zwaar). Ik heb besloten om af te vallen en daarin begeleiding te zoeken, waarschijnlijk kom ik in aanmerking voor een maagband. Vroeger, in het begin van onze relatie, was ik erg slank en hadden wij juist veel seks.

We hebben samen gebeden voor onze relatie en alles wat er verkeerd gegaan is en nu heb ik goede hoop dat mijn man zeer oprecht is en echt niet meer ontrouw zal zijn. Ik heb mij ook verootmoedigd vanwege mijn lakse houding, toen ik dacht dat mijn man impotent was. Dit is dus een belangrijke doorbraak geweest.

Ik denk dat ik mijn volle energie aan het afvallen wil geven en een bezoek aan u nog even uit wil stellen, ook omdat ik het enorm druk heb met de komende gemeentelijke activiteiten. Op uw site geeft u veel tips om het seksleven leuker te maken. Heeft u tips voor mij om mijn man seksueel tegemoet te komen ondanks mijn lichaam? Dat is een vraag die ik aan niemand anders zou durven stellen, behalve aan u.

Niet geheel toevallig is het opleuken van het seksleven de specialiteit van onze passiecoach. Hij antwoordde Friya:

Goed dat jullie in gesprek zijn gekomen met elkaar.

Je vraagt om tips:
Belangrijk is dat je man aangeeft wanneer hij behoefte heeft. Jij moet weten waaraan je toe bent.
Ik ken de mate van jullie seksuele vrijheid niet maar je kunt denken aan hem te masturberen met glijmiddel. Bij het masturberen kun je ook speeltjes gebruiken zoals de willabootenga egg of een penisring.
Ik weet niet hoe het met jouw seksuele behoefteniveau is maar mogelijk dat jij ivm je lichaamsomvang ook baat hebt bij een vibrator.

Hoe dan ook, ik sta open voor verdere vragen.
Ik geef ook workshops en lezingen in kerken en gemeenten.

Heel veel succes!

“Hij laat er geen gras over groeien,” zegt Friya in een reactie. Haar man was niet bereikbaar voor commentaar.

sekspastor

20 responses to “Ook dikke gristenen kunnen genieten in bed”

  1. Johan says :

    Ik herken in de reacties van Angenent vooral zijn marketingstijl: elke ingang pakken om je betaalde producten en diensten aan de man te brengen.

  2. joost says :

    Al is het alleen maar door in bed te ontbijten. 😈
    joost

  3. TommyLee says :

    Stel dit was wel een serieuze hulpvraag, dan is mijn eerste opmerking: Waarom gaat een man in zijn eentje een pastorale hulprelatie met een vrouw aan. Je weet toch dat er eenvoudige regels zijn om dit soort ontwikkelingen voor te zijn. Daarnaast zou elk weldenkend mens bijtijds zich daaruit terug trekken als er toch gevoelens ontstaan. De rest van het verhaal is wel erg bij elkaar geraapt. De antwoorden van de therapeut worden zo eigenlijk uitgelokt.

  4. Hendrik says :

    Op de titel van dit bericht kan ik volmondig ‘inderdaad’ zeggen, met een vette knipoog.

  5. TommyLee says :

    Ik vergeet er nog bij te zeggen dat mijn bovenstaande opmerking over een vrouw in nood helpen dan ook zou gelden voor de therapeut. Hoezo jou coachen, het is toch duidelijk een gevalletje waar beiden geholpen zouden moeten worden

  6. rob says :

    @Johan
    Inderdaad van glijmiddel tot workshop 🙂

  7. TommyLee says :

    O ja, en als een pastorale medewerker van een gemeente met zo’n l.l koek verhaal kwam over zijn eigen relatie zou ik hem in het vervolg stoelen laten klaar zetten!!

  8. rob says :

    @TommyLee
    Wat had jij aangeraden?
    Stel je trouwt met een schone jonkvrouw en ze wordt dik en onaantrekkelijk en kweekt een snor.
    Vind je het dan om te verwachten dat het met de seks wel goed zal komen?

  9. Johan says :

    @TommyLee: Mijn huisarts is een vrouw die, als het nodig is, mannelijke patiënten ook gewoon vraagt om zich even uit te kleden. Dat vind ik geen probleem, want ik consulteer haar als professional. Hetzelfde geldt voor psychologen en maatschappelijk werkers. Als mensen geen professionele distantie tot hun cliënten kunnen bewaren, kunnen ze hun vak niet uitoefenen.

    Ik schat Angenent in als iemand die dat kan. Hij heeft ervoor geleerd en zal als voorganger ook de nodige situaties hebben meegemaakt. Bovendien zal hij met al die leuke speeltjes wel een fantastische erotische relatie met zijn eigen vrouw hebben en niet zo de behoefte voelen om elke vrouw die zijn praktijk binnenkomt meteen te bespringen. 🙂

    De man van Friya is duidelijk minder slim. Sowieso is de professionaliteit in pastorale teams binnen gemeentes vaak minder, waardoor er meer risico ontstaat dat het mis gaat.

  10. Johan says :

    @Rob: Als mijn partner vet en mollig wordt en daar niets aan doet (tenzij het een ziekte is), zou ik dat wel een probleem vinden. Ik vind dat je in een relatie ook wat moeite moet doen om er leuk uit te zien voor elkaar.

  11. TommyLee says :

    @Johan, @Rob: mijn partner is een stevige vrouw, maar ik weet dat ze haar uiterste best doet haar gewicht te beperken (gezond eten, beweging, etc), echter haar medicijn gebruik werkt dit alles tegen! Wie ben ik dan om een probleem te hebben met haar overgewicht. Ik ben het wel met je eens dat je er voor elkaar leuk moet/mag uit zien. Mijn vrouw zal zich dan ook direct omkleden als ik haar voorzichtig mee deel dat ik een outfit haar niet slank vind afkleden.(Wat ze bij mij ook doet.) Moraal: communiceer met elkaar. Het is toch niet slim dat een partner impotentie voorwendt en na 5 jaar wordt geforceerd met de waarheid boven tafel te komen
    @Johan: een hulpverlener heeft een gedragscode waar hij op afgerekend kan worden, ik neem aan dat het op dat vlak met Angenent wel goed zit. Ik trap toch een open deur in als ik beweer dat in dit (theoretische) geval er hulpverlening voor beiden nodig is!!

  12. Pittig says :

    Dat plaatje bij het artikel!! 🙂

    @ Johan

    Acceptatie en zelf-acceptatie lijkt me toch een grotere factor dan “er leuk uit zien”.

    http://www.livescience.com/22565-fat-pride-better-sex-obese-women.html

  13. TommyLee says :

    @rob: ik ben zo realistisch om te erkennen dat ik ook niet meer de slanke blonde god ben waar mijn vrouw indertijd voor viel.Wat stel jij je trouwens voor bij een vrouw die een snor “kweekt”. Doet ze daarvoor extra pokon op haar bovenlip. Natuurlijk is het een goede zaak het lichaam goed te verzorgen. een lekker luchtje, overtollige beharing wegwerken, maar het is zoals @pittig het stelt: als iemand goed in zijn vel zit is hij een gezellige gesprekspartner en ook een aantrekkelijke bedgenoot.

  14. Johan says :

    @TommyLee: Ja, Angenent had natuurlijk beide echtelieden moeten uitnodigen voor een gesprek.

    @Pittig: Laten we het er op houden dat ik niet op vette vrouwen val. En ja, er is meer dan de lichamelijke kant: personality, karakter, gezelligheid.

  15. mafchauffeur says :

    Digitale bloemetjes & bijtjes.

    This is so funny!! Explaining birds & bees @jessabentley5

    A post shared by Todd Bentley (@iamtoddbentley) on

  16. longan says :

    Moraal van dit verhaal. Een hoop kabaal en tranen. Manlief komt met wat krokedillentranen en alles ziet er weer beter uit. En het allerergste is, dat de vrouw het probleem bij zichzelf zoekt.
    Dus in het vervolg gewoon even laten janken zo’n emofiguur. Ze zoekt geen eerlijke antwoorden. Ze wil ff haar verhaal kwijt en bij het eerste sprankje hoop gaan we gewoon verder alsof er niets gebeurd is en spelen we weer kerkje met een mooie glimlach.

  17. TommyLee says :

    @longan: mooi gezegd.net een moderne gelijkenis: verhaal + moraal en dat alles dankzij de dikke duim van Friya

  18. rob says :

    @Longan
    Die houding van Frya heeft ook voordelen voor haar man gehad. Elk nadeel heeft zijn voordeel.

  19. DfTg says :

    Ik ben een gratis passiekoowtsj. ik kom gratis praktijklessen geven, maar wel als meneer weg is. 😀

  20. mafchauffeur says :

    Met alle aandacht voor seks zou je bijna vergeten dat een leven zonder seks ook mogelijk is. En voor sommige mensen noodzakelijk:
    – gescheiden mannen en vrouwen (voorkomt overspel)
    – homoseksuelen (voorkomt frustrerende onthomo-therapie)
    – vrijgezellen (voorkomt het opgeven van je kostbaarste bezit voor “de ware”)

    Gelukkig is ook dáár sinds vorige maand een datingsite voor.

    http://www.datezonderdat.nl/