TV-evangelist wil geld voor schilderbeurt privéjet

TV-evangelist Mark Barclay heeft zijn achterban gevraagd om 79.000 dollar op te hoesten zodat hij zijn privéjet een schilderbeurtje kan geven. De verf laat op sommige plekjes los en dat vindt hij lelijk.

barclay-met-vliegtuig

“We kunnen twee dingen doen: of we tippen die plekjes aan voor een derde van de prijs, maar dan moeten we dat regelmatig herhalen, of we geven het hele vliegtuig een schilderbeurt, dan kost het 79.000 dollar,” schrijft Barclay. Hij heeft zelf voorkeur voor een totaalbeurt, het is tenslotte “Gods vliegtuig”. “Realiseer je dat dit vliegtuig geen luxe-artikel voor me is. Het is een noodzakelijk instrument om mijn roeping te kunnen vervullen. Als dat zonder een privéjet zou kunnen, zou ik dat wel doen.”

Om zijn achterban tot gulheid aan te zetten, wijst hij hen op een belangrijk vers in de Bijbel, Mattheüs 6:19-21, waar Jezus zegt dat je je geen schatten op aarde moet verzamelen waar mot en roest ze aantast. Dat geld kun je beter aan Barclay geven, zodat hij namens God schatten op aarde kan verzamelen.

37 responses to “TV-evangelist wil geld voor schilderbeurt privéjet”

  1. Jan Hartman says :

    Ik rijd op mijn evangelisatie fiets……

  2. afolus says :

    Zou de God die bij machte is tenen te verlengen, profetisch te getuigen door types als Renate, goud te strooien uit zijn hemelse peperbussen, iets te machtig zijn…?

    Spreek Here en uw dienstdoende vliegtuig verschiet van kleur…!

    Amen, shabba..

  3. Jan Hartman says :

    @afolus…….ik zat me al te bedenken , dat jij een reactie als deze zou geven……

  4. afolus says :

    @Jan Hartman

    Bid maar met me mee…
    “Here ga maar uw gang en doe een wonder aan uw metalen engel….”
    😀

  5. afolus says :

    @Jan Hartman
    Let maar eens op vandaag.
    Dit zijn wonderen die gewoon regelmatig gebeuren.
    @mafchauffeur heeft dit meermalen zelf mogen ondervinden.
    Maf vroeg nooit om geld voor het opknappen van zijn materialen.
    Hij knipte met zijn vingers, sprak een gebed en het was er.

    Gewoon Geweldig (GG)

  6. Agilhartje says :

    Hoe zou hij een vliegtuig gebruiken als evangelisatiemiddel? Flyers naar buiten gooien? Een doek met de Boodschap door de lucht trekken?
    Echte evangelisatie is het als hij het geld gebruikt om mensen die dat nodig hebben te helpen (maar dat is misschien heel saai). Met 79000 dollar kan je een kwart miljoen kinderen in de wereld een goed ontbijt geven.

  7. Bor de Wolf says :

    Beste broeder Barclay,

    Deze ochtend sprak ik in mijn dagelijks moment van rus met de Heer. De Heer liet mij een beeld zien van kindjes op de Bahama’s die honger lijden, en Hij zei mij dat ik naar de Bahama’s moest gaan en hen moest gaan helpen. “Maar hoe dan, Heer”, vroeg ik, “Ik kan nog geen vliegticket betalen”. De Heer glimlachte, en zei dat ik Zijn vliegtuig wel mocht gebruiken.

    Mijn vlucht staat gepland op 14 juli. Kunt u zorgen dat de Cessna afgetankt klaarstaat rond 10:00?

    Alvast bedankt!
    Bor de Wolf

  8. Bor de Wolf says :

    *rust

  9. afolus says :

    @Bor
    Ik kreeg zojuist ook een indruk.
    Waarschijnlijk mag ik mee.

    “Waar twee of drie in mijn naam vergaderd zijn….”

    Je mag dus niet alleen gaan…

    😀

  10. DsDre says :

    Ik krijg net door wie die derde is.

  11. Bor de Wolf says :

    @afolus: Gezellie!
    Het betreft een Cessna Citation III 650, met ruimte voor 6 passagiers of 9 in high-density configuratie. Als mevrouw de Wolf en een leuke stewardess meevliegen, is er dus nog minimaal ruimte voor 3 gasten. Wie gaat er verder mee?

  12. afolus says :

    @Bor
    Mooi dat je je glorie wilt delen…
    Zelf denk ik dat het wel goed is om eens 11 uur opgesloten te zijn met @Waterlelie… 😇😎

  13. Case says :

    En dan valt onze eigen Zeurensen dan ineens best wel mee…

  14. Ettje says :

    De boodschap die ik net doorkreeg luidt: “Het zijn gekken en dwazen die achter dit soort charlatans aanvliegen! Laat je niet met ze in!”

  15. midas says :

    Deze man heeft nog een wonder toegevoegd asn de lange reeks. Geen benen of tenen verlengen, maar tenen krommen(d).
    Helleloejaa.

  16. jan says :

    een schildertip:

    http://m.youtube.com/watch?v=PicFTdnkTFI

    don’t limit what you can give, dont limit god

  17. keietrekker says :

    Moet het schilderen van een vliegtuig dan zo duur zijn? Valt trouwens wel wat duurder uit als een ezel !!!

  18. flipsonius says :

    Deze man vat het begrip ‘schatten in de hemel verzamelen’ wel heel letterlijk op. Maar blijkbaar worden ook vliegtuigen door mot en roest aangetast 😉

  19. Ralph says :

    Laat deze prediker om den brode Jezus’ voorbeeld volgen en ook op een ezel rijden, in plaats dat hij zijn volgelingen tot domme, vrijgevige ezels degradeert.

  20. joost says :

    keietrekker

    Valt trouwens wel wat duurder uit als een ezel !!!

    en een ezel hoef je vrijwel nooit te schilderen. 🙂
    Hoewel er wel weer heel vaak óp een ezel wordt geschilderd. 😦
    joost

  21. Pittig says :

    @ Flipsonius

    😀 Briljant!

    @ Bor de Wolf, Afolus en DsDre 🙂

    Ik voel een roeping opkomen om de Bahama’s het blijde vrijzinnige evangelie* te brengen.

    * het blijde vrijzinnige evangelie vraagt dat je je aanpast aan de lokale natuur en cultuur. Als daar veel mensen op het strand liggen, dan moet de evangelist dat ook doen.

  22. Pittig says :

    Ik heb trouwens wel altijd wat moeite om zo iemand te veroordelen. Ik heb dan wel geen vliegtuig, maar ik heb meer aardse bezittingen dan de meeste mensen op aarde. Ik geloof niet dat ik recht van spreken heb. Wat ik aan luxe producten uitgeef had ook vele hongerige kinderen kunnen voeden. Dat het bij Barclay exorbitant meer luxe is, is slechts een gradueel verschil. Principieel is er niet zoveel verschil tussen iemand die in een wereld waar honger heerst een heel duur mobieltje koopt of een dure verfbeurt wil. Beiden spanderen geld aan zaken die zij belangrijk vinden, maar die schril afsteken tegen de situatie van vluchtelingen en kinderen die ondervoed zijn.

  23. afolus says :

    Het grote verschil tussen Ds. Pittig en Pastor Barclay lijkt dan ook te zijn dat jij je gelovigen niet oproept om fondsen bijeen te brengen om je auto, fiets of vliegtuig te voorzien van een nieuwe laklaag…. 😉

  24. Boktor says :

    Case:

    En dan valt onze eigen Zeurensen dan ineens best wel mee…

    En MvdS vliegt ook nog steeds gewoon commercieel.

    Brave mensen hier in Nederland hoor.

  25. gerrit says :

    als je 2 hemden heb ,dan geef je er 1 weg ,is bij deze man onbekend

  26. Joop says :

    Ik heb er lak aan bedieningen die niet goed uit de verf komen te ondersteunen!

  27. Pittig says :

    @ Joop

    🙂

    @ Afolus

    Nee, ik roep ze er niet toe op. Er zijn gewoon kerkelijke regels die het een gemeente verplichten mij geld te geven!… 😉

  28. Jan Hartman says :

    deze meneer kan ook gewoon stoppen met zijn bediening, dan houden zijn volgelingen geld over………( zou wel te kort door de bocht reactie zijn)

  29. mafchauffeur says :

    Dat van die 79 mille klopt wel:
    http://bjtonline.com/business-jet-news/cessna-citation-excel

    En het is nog niet zo simpel als het lijkt. Eerst moet de oude verf er af. De nieuwe erop. Zonder dat het aerodynamische verstoringen geeft, kleppen of roeren worden vastgesmeerd, de gewichtsverdeling van het toestel veranderd wordt (inclusief de tests om te constateren dat dit inderdaad niet is gebeurd en indien wel, in welke mate en welke consequenties dat heeft voor alle stabiliteitsberekeningen).

    En verder is het ook weer een hoop ophef om niks. Een beetje Nigeriaanse “Bishop” heeft er meerdere. Logisch, want geregeld ligt er weer eentje uit wegens onderhoud. Of een schilderbeurt. 😉
    http://www.nairaland.com/1059437/top-ten-private-jets-owned

  30. bramvandijk says :

    @Flipsonius

    Deze man vat het begrip ‘schatten in de hemel verzamelen’ wel heel letterlijk op. Maar blijkbaar worden ook vliegtuigen door mot en roest aangetast 😉

    😀

  31. star says :

    Als dit instrument zo noodzakelijk is voor zijn roeping, dan kan hij ook gewoon stoppen,want je mag toch verwachten dat hij bij de roeping toch ook gewoon de mogelijkheden tot uitvoering krijgt, niet? Het is bij dergelijke gasten altijd hetzelfde: ik heb een hobby en JULLIE moeten die betalen.
    Hij gaat wat mij betreft maar gewoon fietsen.

  32. Wilfred says :

    @Flip: Het is niet te hopen dat het vliegtuig door mot wordt aangetast. Ik begin met die opmerking toch wel een lichte vliegangst te ontwikkelen… 😉

  33. Johan says :

    Luxe die NOODZAKELIJK is om je bediening te kunnen vervullen. Waar ken ik dat toch van?

    https://goedgelovig.wordpress.com/2012/11/12/gezocht-twee-arabieren-en-twee-ponys/

  34. Hendrik says :

    Ik snap het wel. Dat vliegtuig moet gewoon zoveel mogelijk vliegen want zodra het op aarde staat tasten mot en roest het aan. En als je vaker die aangetaste plekjes mot aantippen kan het ding niet vliegen.

  35. Pittig says :

    @ Johan

    Van Jezus?

    3 Maria dan nam een pond zuivere narduszalf van zeer grote waarde, zalfde de voeten van Jezus en droogde Zijn voeten met haar haren af; en het huis werd vervuld met de geur van de zalf.
    4 Toen zeiden enkele van Zijn discipelen en reageerders op GG, waaronder Ettje, Agilhartje, Johan en Pittig:
    5 Waarom is deze zalf niet voor driehonderd penningen verkocht en aan de armen gegeven?
    6 En dit zeiden ze niet omdat zij zich bekommerde om de armen, maar omdat ze een hekel hadden aan die rijke evangelisten en stiekem een beetje jaloers waren.
    7 Jezus dan zei: Laat haar begaan; zij heeft dit bewaard met het oog op de dag van Mijn begrafenis.
    8 Want de armen hebt u altijd bij u, maar Mij hebt u niet altijd.

  36. mafchauffeur says :

    @Bor de Wolf: je vist achter het net.

    David Wagner heeft zojuist de Holland Revival afgesloten en is op weg naar de Bahama’s voor het volgende feestje.

    Wauw Dank U Wel Jezus! Another great weekend in Harderwijk, Holland! Souls saved, people set free, healed, and filled by the love of Jesus! Flying to Nassau, The Bahamas in the morning to minister and celebrate Christian Life Church 25th anniversary! Expecting a mighty move of God!

    https://www.facebook.com/david.wagner.50364?hc_location=stream

    Mijn felicitaties aan de jubilarissen.

  37. mafchauffeur says :

    @Pittig: jij heb je er toch wel tijdig voor aangemeld? Goede reis!

    Pas wel op op het strand. Veel onweer voorspeld op de Bahama’s deze week. 😉