Heb je de Heer al gedankt?

Grappig momentje na een verwoestende tornado in Oklahoma. CNN-reporter Wolf Blitzer vraagt een vrouw die haar huis kwijt is, maar het natuurgeweld samen met haar zoontje wel heeft overleefd, of ze God dankbaar is.

12 responses to “Heb je de Heer al gedankt?”

  1. Wilbert says :

    Geinige is dat je de Lord altijd kan bedanken.
    Toepasselijke cartoon:

  2. Peter Burgers says :

    Ik ben blij met het eerlijke en respectvolle antwoord van deze vrouw.

  3. mafchauffeur says :

    Het Dodenopwekteam van Oklahoma heeft ook al uitgebreid victorie gekraaid. Dáár zou zo’n reporter nou eens moeten langsgaan. 🙂

  4. Stefan says :

    Dit filmpje heeft een sensatie veroorzaakt onder atheisten op het internet. Omdat deze vrouw openlijk er voor uit kwam atheist te zijn heeft iemand spontaan besloten geld in te zamelen voor dit gezin. Op dit moment is er al meer dan $100.000 ingezameld. Best indrukwekkend. Zie hier:
    http://www.indiegogo.com/projects/atheists-unite

  5. Sueigilera says :

    @Stefan,

    Dan kunnen we God danken dat alles toch nog goed komt met dit gezin. 🙂

  6. DsDre says :

    Tja, da’s nogal verwarrend. Waarom heeft God dit godloze gezin gespaard? O ja, ze zouden anders naar de hel gaan, maar helaas snappen ze deze geste van God niet.
    Uit het bericht van Stefan kan ik opmaken dat atheïsten ook een intiem clubje is, je beloning voor een openbare ongeloofsbelijdenis is een ton. Gristenen krijgen geen cent. Gelukkig zijn de meeste gristenen al door de verlichting heen gegaan nu de atheïsten nog.

  7. Wormpje B says :

    God houd van alle mensen, ook van atheisten.
    Zo zie je maar weer.

  8. Wilfred says :

    @DsDre: Misschien moest je maar eens een tijdje verhuizen naar de VS, misschien dat je dan de lichte twijfeling van mevrouw begrijpt… en het slot van je comment nog eens overdenkt.

    Of denk je dat Wolf Blitzer zelf zo’n trouwe gelovige is, dat hij die vraag zo stelt?

    Het bericht van Stefan vestigt de aandacht op het feit dat de VS niet zo’n vrije omgeving is als veel mensen (graag) denken. Getuige ook de vraag van Wolf zelf… Blijkbaar is het bon ton om The Lord te danken.

  9. DsDre says :

    @Wilfred

    Satire blijft lastig he. Maar ik geef toe dat ik zelfs mensen die mij hier al langer volgen nog wel eens in vertwijfeling breng.

  10. Wilfred says :

    @DsDre: Vermoedelijk komt dat dan omdat je je niet zo vaak duidelijk maakt waar je precies staat en het daardoor voor anderen (waaronder ik) lastig te beoordelen is of je dergelijke opmerkingen echt meent. Dat de aanvang satirisch was, had ik wel begrepen. Het slot kwam op mij echter heel gemeend over…

  11. DsDre says :

    @Wilfred.

    Het zou zo maar kunnen dat ik vaak geen precies standpunt heb. Maar je kan bij onduidelijkheid altijd navragen wat of hoe.

  12. Wilfred says :

    @DsDre: Fijn om te horen! Volgens mij zou je nog wat uitwerken bij Signs en Donders en ik heb bij het item over de dodenopwekking ook nog een vraag openstaan… 🙂