Leger des Heils valt af in Eurovisie Songfestival

Het Zwitserse Leger des Heils deed donderdag mee aan het Eurovisie Songfestival. Om aan de criteria van de organisatie te voldoen moesten ze wel hun uniformen inleveren en hun naam veranderen. De ‘You And Me’ band heet nu ‘Takasa’, wat Swahili is voor ‘Zuiver’. In een aanstekelijke road clip ging de band op weg naar Malmö, maar strandde jammerlijk in de halve finale, waarschijnlijk omdat opa van 95 niet goed meer mee kon komen met de vibe van het lied.

Dit is de geüniformeerde variant:

11 responses to “Leger des Heils valt af in Eurovisie Songfestival”

  1. DsDre says :

    Kan toch volop gezongen worden in de finale van het opwekkingsfestival. Da’s veel belangrijker dan in de finale van het eurosongfestival.

  2. afolus says :

    Het zou beter zijn gegaan als opa eerst een behandeling op de Gloriestoel zou hebben gehad. Nu ging er bepaald weinig glorie van hem uit… 😀 😀

  3. sprokkelen says :

    leuke clip, leuk liedje

  4. hofmaniak says :

    Het was zelfs een beetje zielig om die oude man op het podium te zien met zo’n blik om zich heen kijkend van “wie ben ik en wat doe ik hier?”

  5. Len says :

    Dit liedje had van mij wel mogen winnen. Ze hebben er zichtbaar lol in, het steekt volgens mij miuzikaal goed in elkaar. Dat opa niet meer zo goed meekomt, ach. Hij is al 95! Knap dat je nog zo bent dan.

  6. Johan says :

    Van mij hadden ze wel door gemogen. Ik vind het van een verfrissende tegendraadsheid getuigen dat het Leger des Heils bedenkt dat ze best mee kunnen doen aan het Songfestival en ze dan ook nog met een multigeneratieband komen. Dat is in deze individuele tijd een heel verwarmend statement. Ik moest denken aan de film ‘As it is in Heaven’, voor wie het kent.

    Ik lees net wat achtergrond over hoe het zo gekomen is en het blijkt dat de liedjes op het Songfestival niet religieus mogen zijn. Apart. De tijd dat Israel nog kon winnen met Hallelujah is dus voorbij.

    http://en.wikipedia.org/wiki/You_and_Me_(Heilsarmee_song)

  7. St. says :

    Liedjes mogen niet religieus zijn? Wie bepaalt dan welke liedjes religieus zijn? Is daar een commissie voor? Is het liedje van Anouk niet religieus? Waarom wel of niet?

  8. Pittig says :

    @ Johan en st.

    Ik vind het zelf ook apart dat religie niet mag, maar bedenk aan de andere kant dat allerlei islamitische landen dan ook islamitische liederen insturen… Ik denk dat we dan snel het einde van het Songfestival meemaken. Scheiding kerk en staat werkt wel goed, volgens mij. En dan maar ook scheiding kerk en Songfestival… 😉

    @ Johan

    Het woord “love” komt ook in de bijbel voor, maar daarom is een lied over liefde nog niet religieus…

  9. St. says :

    @ pittg

    ik heb er geen enkel probleem mee als islamitische landen islamitische liederen insturen. Seculiere landen mogen dat wat mij betreft ook doen. Ik luister/ kijk toch niet naar dat festival. De meeste landen sturen een liedje dat in hun land het hoogst gescoord heeft of waarvan ze denken dat het mogelijk gaat winnen.

  10. St. says :

    Dus waarschijnlijk zullen er niet veel religieuze liedjes ingestuurd worden.

  11. DsDre says :

    Het songfestival is gegaan zoals verwacht. Denemarken heeft gewonnen en Nederland eindigde in de top 10. Nederland gaf België 12 punten en andersom. Zo was er weer een hoop voorspelbare uitwisseling van punten en blijkt maar eens dat de hele gedachte van europese eenwording nog een verre utopie is. Met België willen we nog wel punten ruilen, met vakantie gaan OK, maar het delen van een transport route zoals de Schelde en de ijzeren Rijn wordt het al stukken lastiger. Dan hebben we het dus over de buren, laat staan Griekenland.