Spectaculaire anusgenezing

tbjoshuaNaar aanleiding van het geklungel bij de Gloriestoel vroegen verschillende GG-reageerders om bewijzen van echt spectaculaire genezingen. In Nederland zijn die lastig te vinden, maar op het internet circuleren al jaren video’s van de Nigeriaanse profeet-genezer T.B. Joshua. Daarin zie je hoe gapende wonden en gezwellen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Waarschuwing: om dit materiaal te bekijken moet je een sterke maag hebben.

Neem deze genezing van een man met een probleem aan z’n anus:

Of deze vrouw met een gezwel in of ontsteking aan haar borst:

Wie er nog niet genoeg van heeft kan HIER nog meer pus in actie zien. Lees ook even dit kritische artikel over de montage van de ‘genezingswonderen’.

34 responses to “Spectaculaire anusgenezing”

  1. afolus says :

    De man in het eerste filmpje had zeer ernstige onverzorgde wonden.
    Het feit dat hij die verwondingen heeft overleefd en er slechts een naar litteken aan heeft overgehouden mag wat mij betreft een wonder heten.

    @John
    Jouw wens om je littekenweefsel na je herstel nog te laten “wegwonderen” is hiermee duidelijk. Het is genoeg zo… 😉

    Wel behoorlijk exhibitionistisch die filmpjes…

  2. SnakeJake says :

    Ik stuur deze filmpjes door naar Tosh.0.

  3. Menno says :

    Die filmpjes zijn veel te smerig om op TV te laten zien.

  4. bramvandijk says :

    Tja, om dit nu bewijs te noemen. Bij de ene een voor en na en bij de tweede een vrouw die wel of geen pijn heeft. Dan zijn er nog wat zaken. Bij beide wordt de diagnose kanker gesteld, terwijl ik met mijn zeer beperkte medische kennis toch denk te zien dat die man geen gezwel heeft, maar een open wond. En wat die vrouw aan het overgeven is ziet er uit als een vloeistof, niet als weefsel. Dus ja…

    Tel daar bij op dat de filmpjes van ervoor op een wijze worden gemaakt die ik als westerling in ieder geval niet echt netjes vind, en de overtuigingskracht dat dit laat zien dat god hier geneest is niet echt heel groot meer.

  5. Pittig says :

    @ bramvandijk

    Wat dapper van jou om er naar te kijken!

  6. Pittig says :

    @ bramvandijk

    Ik vermoed zo dat T.B. Joshua ook geen uitgebreide medische kennis heeft en dat die diagnoses net zoveel waarde hebben als de diagnoses die de Gloriestoelers de wereld in slingeren. Maar genezing van kanker klinkt natuurlijk spectaculairder dan genezing van een wond. Wat dat betreft kunnen de Gloriestoelers nog wat leren van T.B. Joshua…

    Gloriestoeler 2.0: “Heeft u hoofdpijn of lage rugpijn? Dat komt omdat u kanker hebt. Wij kunnen dat genezen door aan uw benen te trekken. Gaat u maar even op deze stoel zitten.”

  7. Pittig says :

    “God wil vandaag ook jouw anus genezen!” — kijk, dat is pas een mooie slogan voor op de spandoeken van Jan Zijlstra en de Gloriestoelers!

  8. Pittig says :

    Wie er nog niet genoeg van heeft kan HIER nog meer pus in actie zien.

    Een prachtige slotzin. Niet heel erg uitnodigend, maar wel erg leuk!

  9. DsDre says :

    Die slogan is niet zo slim Pittig, de voor de hand liggende reactie is dan “Ja, me reet”

  10. Agilhartje says :

    Ik durf de filmpjes niet te bekijken – ik vertrouw jullie in deze zaak op je woord…

  11. afolus says :

    Nou vrienden, wat een smeerpijperij allemaal.
    @Agilhartje, respect voor je keuze.
    Ik begin inmiddels weer een beetje trek te krijgen in slappe thee.
    Vermoedelijk heb ik ook nog een slaaptabletjenodig om de komende nacht de slaap te kunnen vatten…. 😃

  12. mafchauffeur says :

    Ik vraag me nog steeds af hoe ik het GG-weekthema moet omschrijven.

    Iets met lichaamssappen, vermoed ik. 😉

  13. neo says :

    “Who are you to judge my anus?”

  14. afolus says :

    @mafchauffeur 😀

    Bij het eerste bericht over de mogelijke seksuele heerlijkheden in het hiernamaals kon je nog enige fantasie gebruiken.
    Na het bericht over borstvergroting en handoplegging zag ik ook nog kansen.
    Maar om als gelovige bidder aan te gang te gaan met een gapende anus of een pijnlijke borst…. Ik heb besloten mijn handen thuis te houden…

    Glorie.

  15. goedgelovig says :

    @mafchaffeur: Er is niet echt een verband. We wisselen de banner wat vaker dan eens per week.

  16. Pittig says :

    God geneest, gat genezen.

  17. d1974 says :

    fijn dat bram van dijk en pittig alles weten. hoeven we nooit meer zelf na te denken

  18. John says :

    Ik zie nog steeds geen geamputeerd ledemaat dat weer aangroeit.

  19. bramvandijk says :

    @Pittig

    Gloriestoeler 2.0: “Heeft u hoofdpijn of lage rugpijn? Dat komt omdat u kanker hebt. Wij kunnen dat genezen door aan uw benen te trekken. Gaat u maar even op deze stoel zitten.”

    😀 Als het toch allemaal marketing is, dan kun je het maar beter goed doen!

    @d1974

    fijn dat bram van dijk en pittig alles weten. hoeven we nooit meer zelf na te denken

    Je snapt het niet, Ik probeer je juist te helpen om zelf na te denken. Daarom schrijf ik niet alleen een conclusie op, maar ook de beweegredenen waardoor ik tot die conclusie kom.

  20. Ton says :

    Aan banden leggen, wetgeving, strafbaar stellen. etc.

  21. Geert Jan Schouten says :

    Zou het wel gecertificeerd zijn vraag ik mij dan af… er moet wel een richtlijn voor zijn of zo. Verder dacht ik aan mijn aambeien en of T.B. Joshua dan wel de bijbelse werkwijze hanteert namelijk met handoplegging.

  22. afolus says :

    @Geert Jan Schouten
    Jij bent duidelijk een wolf in schaapskleren… 😀😉

  23. DsDre says :

    @Pittig

    Je bent als predikant toch wel gewend dat er altijd mensen zijn die het denken graag aan een ander overlaten. d1974 is daar toch echt niet uniek in lijkt me, zeker omdat hij/zij in de we-vorm schrijft of zou Bea gereageerd hebben.

  24. Ton says :

    Een bizondere leerstoel toevoegen biedt wellicht mogelijkheden? De thaumaturgiek? Nog eens wat anders dan liturgiek, waar je toch alleen maar kaarsjes branden en bloemschikken leert! Zeg nu zelf, dat is toch ook niet praktisch ! Stel je deze studierichting alleen open voor diegenen die eerst medicijnen hebben gestudeerd of voor diegenen die aantoonbaar (!) over singuliere gaven kunnen beschikken waar het op genezen aankomt. Zal dan het zwaartepunt van deze discipline liggen op het afsluitend practicum. Geen tienen niet door, geen gerommel met zesjes of zeventjes.De kerk heeft een naam hoog te houden. Zal dan de thaumaturgiek vanaf het begin breed en oecumenisch worden opgezet! Met een examencommissie die bevooroordeeldheid uitsluit zodat de te verrichten wonderen niet kunnen worden aangewend vooor apologetische doeleinden. Een zere bips zucht nu eenmaal enkel naar verlichting en maalt er niet om of die verlichting als roomskatholiek, evangelisch of als protestants dient te worden gequalificeerd. Voeg je iemand toe als adviserend lid van de Vereniging tegen Kwakzalverij.
    Ik geef toe dat je dan niet zo maar even dr. thaumat. achter je naam kunt schrijven, maar heb je dat eenmaal dan zit je op rozen!

  25. rob says :

    Goed artikel over de zogenaamde wonderen vanTB Joshua
    Bepaalde manipulatietechnieken zie je in de nederlandse bedieningen ook voorbijkomen : als je niet geneest ondanks de claim, dan ligt dat aan je gebrek aan geloof of het volharden in zonden.

  26. John says :

    @rob

    In dat artikel komen ook veel argumenten terug die Gloriestoelers ook gebruiken.

  27. rob says :

    @John

    Inderdaad dezelfde retoriek. Je kan ze allemaal op 1 grote hoop vegen.
    Een supermanipulator, en een rij naieve volgelingen.
    Ik ben nog altijd benieuwd naar de goudstoftruc van Metjoe.
    Zou niemand van zijn staf een boekje open durven doen?

  28. storm says :

    uiteindelijk zie ik er geen gat meer in.

  29. mafchauffeur says :

    @John: eindelijk. Bewijs. 😉
    http://www.charismanews.com/us/39131-god-miraculously-heals-man-of-stage-4-bone-cancer

    En dan niet van een vaag rugpijntje he. Nee mijnheer, botkanker stadium 4.

  30. mafchauffeur says :

    Een nieuwe uitdrukking in het gristelijk jargon: “het tot aanzijn roepen”.

    Dat gaat dan om het laten aangroeien van afwezige ledematen.
    (@John, let je even op? :-))

    Een van de jongemannen die al die benen zag groeien ging op pad om zijn vriend te halen. Hij was geboren zonder linker onderarm. We hebben gebeden en de onderarm tot aanzijn geroepen. Het groeiproces is geactiveerd en we gaan net zolang door totdat het wonder een feit is.

    https://www.facebook.com/ronald.plat.3?hc_location=timeline

  31. John says :

    @Mafchauffeur

    Fijn voor hem dat hij gelooft dat het feit dat de kanker in remissie is gegaan een wonder van God is. Ik hoop met hem mee dat het zo blijft.

  32. John says :

    @Mafchauffeur

    En verder kan het me bijzonder weinig interesseren wat een oplichter als Ronald Plat ergens van te zeggen heeft, met z’n ‘tot aanzijn roepen’ 😉

  33. afolus says :

    @mafchauffeur
    De broeder die genezen zou zijn van kanker lijkt er nog niet heel er blij mee. Je zou denken dat hij het zelf ook niet gelooft…. Geen vreugdedans, geen yells.
    Ook de oprichter van de lokale gloriebeweging kan het verhaal alleen maar duidelijk verwoorden als hij voorleest wat hij heeft opgeschreven…
    Weinig of geen opwinding. 😦

    Nee dan Ronald Plat, die ziet een stompje en roept dit “tot aanzijn”.
    Er gebeurt helemaal niets en desalniettemin hij heeft de beleving van een hemels orgasme. 😀

  34. rob says :

    @Johgn

    Sjongejomge wat een veroordeling toch weer 🙂