Grotere borsten door gebed

Ergens in Nederland rijdt een bestelwagentje rond van een ondernemer die een nieuw gat in de markt heeft ontdekt. πŸ™‚ Ook verkrijgbaar als T-shirt. De Britse hypnotiseur David Knight claimt ook borsten te kunnen vergroten, maar dan door hypnose.

borstvergroting-bestelbus2

87 responses to “Grotere borsten door gebed”

  1. Rinie Altena says :

    Borstvergroting & Beenverlenging…

    Ik zou wel graag buikverkleining willen. Is dat ergens in de aanbieding? Iets in de geest van 106 naar 90 cm?

  2. Plant says :

    Oooh, goedgelovig plaatst oude seksgrapjes. Doerakken. Schavuiten. Rapalje.

  3. Agilhartje says :

    Er is maar 1 lichaamsdeel dat groter kan worden door handoplegging. De rest lijkt me onwaarschijnlijk.

  4. John says :

    @Agilhartje

    Hoe bedoel je? πŸ˜‰

  5. storm says :

    …..en Pinokkio kreeg een lange neus……
    Zonder handoplegging!!!!

  6. Kerry saus says :

    Dit is weer een voorbeeld waaraan je kunt zien dat goedgelovig een miskraam is van geenstijl. Geenstijl heeft perongeluk op de bril gekwakt een gristen is er op gaan zitten en goedgelovig is er 3 maanden later als een iel klompje vlees uitgerold. Zo is het ook met de christelijke muziek (behalve dan de groote compunisten dan, maar dat is in ieder geval geen aftreksel.) zelfs de christenen zelf weten dat het niet haalt bij het echte. Alleen door te ontkennen en uit wanhoop dat er niks beters van is te maken en toch wat te hebbem bestaat deze site nog.

  7. rob says :

    @Kerrie saus

    Maar je leest het allemaal wel πŸ™‚ een liefhebber tegen wil en dank

  8. rob says :

    1.50 is weer niet duur, en handoplegging lekt niet, in tegenstelling tot siliconen. Ik zie wel voordelen.
    Mannen met deze gave zijn misschien bang om het te gebruiken. (bang om aangeklaagd te worden voor seksuele intimidatie)
    Deze bus kan helpen de angst voor deze gave te overwinnen, waardoor mannen makkelijker in deze bediening durven stappen.

  9. Arend Maatkamp says :

    @Kerry saus.. dat is wel redelijk gelul natuurlijk.. je kent blijkbaar gewoon geen goede Christelijke muziekanten.. ze zijn er genoeg..
    maar met de christelijke mainstream is het even slechte gesteld als met de seculiere.. dat is inderdaad waar πŸ™‚

    en goed punt wat betreft GeenStijl ripoff.. GG geliked op face nadat iemand wel een leuk artikeltje deelde.. maar het meest is echt om te janken

  10. Kerry saus says :

    @Rob
    Sterke retoriek. Je broeders en zusters zullen met je mee gniffelen proesten en bulderen.veel gedabateerd in je leven?

    Ik kom hier meestal uit armoede maar ook in de hoop dat Bram van Dijk aan de slag gaat. Ik heb een hoop van hem geleerd.

  11. bramvandijk says :

    @Kerrie saus
    Dank.

    *voelt opeens een vreemd soort morele plicht om meer te gaan reageren*

  12. Kerry saus says :

    @Arend

    Ik denk dat de seculiere muziekwereld toch wel betere platen oplevert dan de christelijke. Zeker tekstueel gezien. Dat komt omdat daar meer vrijheid in zit. Meer dingen mogen, meer dingen kunnen waar zijn. Ik ken maar weinig goede christenbands hoewel ik nog wel kan genieten van The Violet Burning of zo. Maar ze redden het niet. zeker niet als je underground gaat. Ik geen christijke uitschieters. Zeker niet als je richting blues en jazz en progresiefe muziek gaat.
    Progresief is ook moeilijk als je bij 2000 jaar geleden moet blijven steken.

  13. Kerry saus says :

    @Bram
    Maak niet uit. Je hebt je ding al gedaan. Je hoeft geen moeite te doen, je
    wordt vanzelf getriggerd en dan doe ik lezen.

  14. Case says :

    Ik snap niet wat hier mis mee is en in mijn eigen ervaring is het wel degelijk een lucratieve business. Ok je begint met €1,50 te vragen voor de handoplegging, maar gezien mijn professionaliteit komt al gauw de vraag of twee handen niet beter is, ook om geen verschillen te creΓ«ren. Dat levert weer €1,50 op maar daarmee stopt het niet. Zo’n lieverd bedenkt dan intensievere behandeling wellicht beter is en dat ook andere delen dringend aan behandeling toe zijn. Ze vraagt wat de verdere mogelijkheden zijn en ook daar hebben wij dan een passend aanbod voor. Alles bij elkaar kan dit toch wel wat opleveren en hoewel niet altijd de vergroting permanent bereikt wordt kan de tevredenheid heel hoog zijn. Gezegende business dus in alle opzichten.

  15. Pittig says :

    @ Kerry Saus

    Een paar opmerkingen:

    1. Niet iedereen leest GeenStijl (of wil het lezen).
    2. Niet iedereen is zo hip en op de hoogte als jij. Daar kunnen blijkbaar maar weinig mensen op deze wereld aan tippen.
    3. Als je een volgeling van bramvandijk bent, waarom volg je hem dan ook niet in zijn liefde voor GG? πŸ˜‰

  16. Pittig says :

    @ Kerry Saus

    Oh ja, en bij jouw oordeel over christelijke muziek — heb je daarvoor verdiept in die muziek, voordat je met een oordeel kwam? Ken jij bijvoorbeeld Seraph of Koinonia (jazz-fusion)? Dat zijn top muzikanten Γ¨n christenen.

    En er is een hele progressieve muziekscene, compleet met teksten die wel buiten de 2000 jaar aan boekjes gaan. Alleen worden die niet gedraaid bij de Eo. Blijkbaar is zoiets als de EO voor jou HET christendom. Maar er zijn héél veel soorten en smaken.

    Zou het héél misschien kunnen dat jij een bepaald idee over het christendom hebt, dat niet correspondeert met de werkelijkheid?

  17. Kerry saus says :

    @Pittig
    Zou het héél misschien kunnen dat jij een bepaald idee over het christendom hebt, dat niet correspondeert met de werkelijkheid?

    Deze vraag zegt mij al genoeg. Je huigelt terwijl je het niet door hebt. Ik heb inderdaad met meer mensen gesproken mensen die groot zijn geworden met christen muziek. Die met mij mijn mening delen. Schilder mij niet af als een eenzame met grootheids waanzin die jezelf wel hebt. Ook wat jij doet is typerende retoriek.

    Vertel mij maar iets over de tekst van seraph- take my hand. Ik hoef alleen maar spinvis er bij te pakken en niks te zeggen.Best goede muzikanten dat
    Maar byzonder? Dat is jou smaak. Ik denk dat ie van mij iets meer ontwikkeld is. Dat denk ik alleen al omdat je als voorbeeld seraph er bij neemt.

    Tevens heeft geenstijl een stuk betere schrijvers dan GG, maar dat heeft Hp de tijd ook wel.

    Ik blijf erbij dat er buiten het christelijke wereld heel wat betere mind setters te vinden zijn omdat ze minder beperkt zijn, in morele en intelectuele zin. Hoewel je mij niet hoort zijken hoor over cs lewis maar betere zal je niet vinden. Zelf jij niet met je vrijzinnige geneuzel dat maar achter de verlichting aan blijft hollen.

  18. Kerry saus says :

    Trouwens ik vind dat de EO het prima doet. Je kijkt er te weinig naar. Ik weet verder niet wat voor muziek ze hebben en uitzenden. Naar Nederland zingt kijk ik nooit.

  19. rob says :

    @Kerry Saus
    @Kerry saus
    Ik ken leukere reaguurders dan jij, met een veel betere schrijfstijl, meer inhoudelijk met een beter gebruik van leestekens.
    Maak je zelf muziek?

  20. rob says :

    Iemand heeft een blik met trrollen opengetrokken zo te zien

  21. kerry saus says :

    @Pittig

    De kip is bijna gaar, Ik moet werken, maar ik wacht met smart op een lesje over de werkelijkheid.

  22. Case says :

    @Kerry saus Gaaf dat je oog voor taal en tekst hebt, vind ik ook belangrijk namelijk. Trouwens zeiken is met ‘ei’ en niet met ‘ij’.
    Vergeet trouwens niet dat het Koningslied gejat is van de Christelijke scene. (over geen stijl gesproken)
    Ben met je eens dat het Seraph clipje niet helemaal gelukt is. ‘Het’ is er niet m.i.

  23. Flipsonius says :

    @rob
    Idd, misschien maar het topje van de ijsberg. Je weet niet wat er normaal al weggemodereerd wordt πŸ™‚

  24. Johan Th. Bos says :

    Nergens op de auto staat dat er gebed aan te pas komt, zoals de kop suggereert.

  25. rob says :

    @Filipsonius
    We zijn belangrijk genoeg om te trollen, eigenlijk wel een eer πŸ™‚

  26. rob says :

    @JohanTBos
    Idd, maar handoplegging is een term die veel gebruikt wordt als het gaat om gebedstechnieken. Eigenlijk wordt het woord alleen in spirituele kringen .gebruikt

  27. Kerry saus says :

    @rob en case

    Ik heb dyslexie en add, maar ik blijf oefenen. Maar als alles goed en recht geschreven moet zijn, zegt dat niet hoe jij kijkt naar vorm inplaats van inhoud?

    @Rob

    Ik heb weinig boodschap aan of je mij leuk vind of niet. Maar inhoudelijk heb je blijkbaar ook weinig te bieden. En anders bied me iets aan. ik ben heel erg leergierig en volgens anderen erg leerbaar. Toon trouwens is aan waar jij zo leuk wordt gevonden. Ik vind jou stukjes op GG trouwens ook vaak maar een beetje pathetish. Ben je trouwens een trol als je tegen jou goegelovig in gaat. negatief mag alleen over trin en andere. Of doelde je niet op mij. Dan vind ik je toch geen huigelaar.

    Ik maak trouwens muziek dat klopt. Maar ik ken mijn plaats, het is therapeutish en niet echt om de wereld te laten meegenieten. Ik denk niet dat mensen heel erg genieten van mijn stem, maar vaak wel van mijn vragen en opmerkingen.

  28. Kerry saus says :

    Het koningslied is gejat van de christelijke scene…. geniet er maar van. Trek opwekking is open, hoeveel komt er wel niet uit het seculieren. Zoals bijvoorbeeld breng dank. Tevens heb ik vernomen dat die schrijver van het koningslied een christen is.

  29. Kerry saus says :

    Komt goedgelovig nog is terug op die kinderontvoeringen van T.R.I.N? Ook geenstijl was zo dom om dat over te nemen. Niks in de krant gelezen met de kop Nederlandse enge sekte T.R.I.N ontvoert kindertjes. Geen getuigen verklaringen, helemaal niks. Ik vind kinder ontvoering best ernstig niet iets om te laten varen. Maar geen haan die er naar kraait.

  30. Pittig says :

    @ Kerry saus

    Je argumenten slaan als een handoplegger op borsten…

    Wist je dat de popmuziek ontstaan is uit de gospel? Wie heeft dan wat van iwe overgenomen? En wist je dat de Gregoriaanse kerkmuziek aan de basis hebben gestaan van de westerse muziek? Wie heeft dan wat van wie overgenomen?

    Wist je dat de muzikanten van Koinonia tot de beste sessiemuzikanten van de wereld behoren en ze meestal bij alle seculiere toppers spelen? Wist je dat de drummer van Seraph op het conservatorium met een uitzonderlijke 9 als eindcijfer is afgestudeerd?

    Op basis van onkunde oordelen kan iedereen. Het kost alleen wat moeite om he ergens in te verdiepen wil je niet van die uitglijers maken.

    En zo absoluut en alwetend als wat jij kan spreken en oordelen, daar kunnen veel christenen nog een puntje aan zuigen.

    Weet je wat kerriesaus heel flauw maakt? Als er geen rode pepers in zitten… πŸ˜‰

  31. Pittig says :

    @ rob

    Handoplegging wordt ook in christelijke, charismatische en kerkelijke kringen gebruikt. Het is namelijk ontleend aan de bijbel die veelvuldig over handoplegging spreekt…

  32. Pittig says :

    Nou bramvandijk, met zulke volgelingen heb je geen vijanden meer nodig! πŸ™‚

  33. Pittig says :

    Hier nog wat muziek van die “kopiΓ«rende christenen die geen goede muziek maken”:

  34. rob says :

    @Kerrie saus

    Ik heb dyslexie en add, ik ben heel erg leergierig en volgens anderen erg leerbaar.
    Ik maak trouwens muziek dat klopt. Maar ik ken mijn plaats, het is therapeutish en niet echt om de wereld te laten meegenieten. Ik denk niet dat mensen heel erg genieten van mijn stem, maar vaak wel van mijn vragen en opmerkingen.

    Het legertje therapeuten die niet moe worden van jouw stem, vragen en opmerkingen en je erg leerbaar vinden, hebben een fantastische beroepshouding πŸ˜‰
    Sterkte ermee.

  35. joost says :

    Kerry Saus
    Wel min of meer toepasselijk om over aftreksel te beginnen bij dit onderwerp?
    Waarom ga je hier eigenlijk zo in de aanval?
    Ben je jaloers of verveel je je gewoon? πŸ™‚
    En om heel eerlijk te zijn. ik heb tot nu toe niet echt genoten van je vragen en opmerkingen al vind ik ze tot op zekere hoogte wel vermakelijk. 😈
    joost

  36. Midas says :

    @kerry saus. Er zijn gloriestoelen om te genezen van add en dyslexie.

  37. Oscar de Tweede says :

    Storm (bijna bovenaan) refereert aan de neus van Pinokkio. Hij gaat er terecht vanuit, dat aan de verlenging dezes geen handoplegging te pas kwam. Een wetenschappelijk onderzoek bevestigt dat. Een Italiaanse chemicus deed in 1882 onderzoek naar geneesmiddelen tegen verkoudheid en plaatste bij een ventje, Pinokkio genaamd, een pil in diens neusgat. De neus onderging
    een duidelijk zichtbare verlenging, maar het druppen duurde helaas voort. Het onderzoek werd derhalve stopgezet. Ruim een eeuw later bleek juist dat middel de basis te zijn van wat wel een wondermiddel wordt genoemd. Naar verluidt gebruikte de Nederlandse komiek Rijk de Gooijer dit middel tot op hoge leeftijd.

  38. Wormpje B says :

    Kan ook kleine; borsten door gebed?
    Voor f 1,50,- zijn er heel veel vrouwen die kleine borsten willen.
    De last is voor die vrouwen vaak heel groot.;)

  39. Johan says :

    @Arend Maatkamp: Ik vind dit soort werk uit je portfolio eerlijk gezegd ook om te janken. Jezus-kunst, een rip-off van echte graffiti.

    http://joax.nl/portfolio-items/living-room-decoration/

  40. Keietrekker says :

    @pittig,

    Koinonia, is toch die band die vroeger bij het NCRV programma Gospelrock (met Henk Mouwe kop houwe) de eindtune van het programma hadden. Dat is lang geleden, bestaat die band dan nog?

  41. Flipsonius says :

    @Oscar de Tweede

    Naar verluidt gebruikte de Nederlandse komiek Rijk de Gooijer dit middel tot op hoge leeftijd.

    Nu begrijp ik dit liedje opeens een stuk beter….

  42. HenkJan van der Klis (@hjvanderklis) says :

    @Keietrekker, nee Koinonia bestaat al jaren niet meer. Abraham Laboriel c.s. (en tegenwoordig met kinderen, -klein en achterkleinkinderen, om dan toch oude RTV-programma’s als De Muzikale Fruitmand te parafraseren) maken nog steeds muziek.

    En on-topic: dit plaatje is ongeveer even oud, uit de tijd dat het nog stoer was om grappige afbeeldingen en cartoons via e-mail naar collega’s te sturen. Vrijdagmiddaghumor.

  43. pijpkaneel says :

    Don’t feed the trolls, guys…

  44. Hendrik says :

    Beetje sneu dat dit op een bestelwagentje moet staan. Een grote trekker met oplegger combinatie lijkt me meer passend.

  45. mafchauffeur says :

    de GS-redactie had in 2006 een adequate reactie op deze inzending.
    http://www.dumpert.nl/mediabase/1876/1ea9889/undefined

  46. Oscar de Tweede says :

    @Flipsonius 16 april om 8:38 pm: Mooi lied, dat wel afkomstig lijkt uit een voorloper van Opwekking.

  47. Fenderfan says :

    @Case

    ‘maar gezien mijn professionaliteit komt al gauw de vraag of twee handen niet beter is, ook om geen verschillen te creΓ«ren’

    Helemaal mee eens. Ook mij lijkt het van groot belang om bij wonderbaarlijke borstvergroting beide handen op te leggen, op beide borsten wel te verstaan. Al was het maar om tot het uiterste te pogen scheefgroei te voorkomen. Want 1 groot en 1 klein, da’s geen porum. Helaas heb ik niet de gave die nodig is om dit soort wonderen in te leiden. Had ik die wel, dan zou ik dus absoluut beide handen (en beide borsten) gebruiken. Misschien komt die gave nog eens. Zou zoiets een onderwerp voor een gebedskring kunnen zijn? Zijn er eventueel dames bereid mij te laten oefenen? Geen heren of iets er tussenin, nee dank u beslist.

    Maar ik vraag me wel af wat het met jouw ‘professionaliteit’ heeft te maken. Wat is jouw professie? Ben je plastisch chirurg in een privekliniek?Masseur? Souteneur?

  48. Keietrekker says :

    @Oscar de Tweede,

    Bedoel je soms Johannes de Heer.,

  49. Oscar de Tweede says :

    @ Keietrekker: Dat zal het zijn! Johannes de Heer. Te dien dage was ik in de strikken van het strenge reformatorische net gevangen en JdH werd ver van ons gehouden. Mijn vader was daarin volstrekt duidelijk: Er ruist niets langs de wolken. Alleen maar duivels gefluister.

  50. Pittig says :

    @ mafchauffeur

    Christenen lopen maar zeven jaar achter. Da’s niks op de eeuwigheid!

  51. mafchauffeur says :

    @Pittig: sommigen lopen 1980 jaar achter. πŸ˜‰

    Maar ook dat is niks op de eeuwigheid. πŸ™‚

  52. star says :

    Nou als ik naar die auto kijk, dan mag die man voor 1,50 aan je borsten zitten.Nou ja,heeft het niet geholpen, dan krijg je je geld terug, dat snap ik ook.Het blijft dus zijn feestje. πŸ™‚

  53. Kerrie saus says :

    @pittig
    Dus de grondslag van pop muziek is christelijk? Wat zou de grondslag weer zijn van de gregoriaanse muziek naar alle waarschijnlijkheid weer van heidense romeinse en germaanse invloeden. Of is dat niet zo? Maar wat jij stelt is bijna net zo jammer als de aanname dat we allemaal van Adam en Eva afkomen.

    e pop van nu heeft invloeden uit Afrika ,India, Europees, enz. enz.. Geheel roomblank christelijk is middel eeuws christelijke hoogmoed.

    Mijn punt is dat in de christelijke scene je associaal veel slechte rap, dance, enz. enz. en volgensmij komt dat door de christelijk gekaderde inspiratie bron. Die band van jou is prima muziek. Ik zou het waarschijnlijk ook draaien na een plaatje van the meeting of spirits ofzo.

    Maar uiteindelijk is het niet zo belangrijk. Als je maar geraakt wordt hoe armetierig het ook volgens mij is.

    Mijn punt is dat je als muziek liefhebber in de gospol vijver weinig vis is om te vangen

    @Rob
    Je probeert me wel heel hard te krenken maar goed is het niet. Een combootje aanname en zielige zelf ingenomenheid. Iets wat je als roos van je schouders afklopt. Een beetje pathetisch weer.

  54. TommyLee says :

    Ik heb deze foto al vanaf 2005 op mijn computer staan. Inderdaad wel oude meuk!! Doet het nog altijd als je werkelijk niets meer hebt om over te schrijven, ha ha. Mijn eigen Miepje gelooft nog steeds dat als ik geen handoplegging zou plegen haar borsten in een veel beklagenswaardigere positie gaan belanden. dat houden we er nog maar even in!!

  55. mafchauffeur says :

    @TommyLee:

    Ik heb deze foto al vanaf 2005 op mijn computer staan.

    Na deze dappere ontboezeming kwalificeer je voor speciaal bevrijdingsgebed op 29 september. πŸ˜‰

  56. TommyLee says :

    @maf: moet ik mijn computer meebrengen? Kunnen er gelijk wat kwalijke virussen uitgedreven worden!

  57. mafchauffeur says :

    @TommyLee: is goed, ik neem dan wel een hamer mee om de harde schijf voorgoed virusvrij mee te maken. πŸ˜‰

  58. bramvandijk says :

    @Pittig

    Nou bramvandijk, met zulke volgelingen heb je geen vijanden meer nodig!

    Ik denk dat Kerry mijn 15 delige schriftelijke cursus zachtmoedig communiceren (Γ  € 100 per deel) nog niet met succes heeft doorlopen. Maar dat hij er interesse in toont is een groot goed.

    Overigens heeft hij gelijk dat gemiddeld genomen de pomuziek in de gristelijke scene van lagere kwaliteit is van die in de seculiere scene. Gemiddelden laten ruimte voor enkele uitschieters en laat ook ruimte voor “seculiere muzikanten” die alsnog wel christen zijn. Zoals een Bob Dylan bijvoorbeeld, of Dave Eugene Edwards (16 horsepower / woven hand) of het voorbeeld dat jij al gaf: U2.

  59. Pittig says :

    @ bramvandijk

    Heb je alle muziek wereldwijd gewogen — seculier en christelijk — en ben je toen tot de slotsom gekomen dat de christelijke muziekscene “gemiddeld van lagere kwaliteit” is? Knap!!!! πŸ˜‰

    En waar kan ik die cursus bestellen? En krijgen John, Kerry saus, rob en ik ook korting als we het gelijktijdig bestellen?

  60. Pittig says :

    Is Dave Eugene Edwards christen? Wist ik niet. Ik meende dat zijn vader een nogal strenge evangelikale dominee was/is en ik meende uit de teksten en muziek te halen dat hij zich daar nogal van had afgezet. Hij spreekt me nu opeens wat minder aan… πŸ˜‰

    De 16 Horsepower fansite staat trouwens vol met vegetarische info. Een soort Boele Ytsma christen dus? πŸ™‚

    http://www.16horsepower.net/

  61. Pittig says :

    @ Bramvandijk

    Welke van deze muziek vind je nou middelmatig?
    http://www.billboard.com/charts/christian-songs

    Is Psy bijvoorbeeld goede muziek? Wel ongelofelijk populair. Wordt muziekkwaliteit democratisch bepaald of hoe moet je het dan bepalen? Hoe heb jij dat bepaald? En wie is volgens jou christen? Reken je daar ook Michael Jackson en Elvis Presley toe?

  62. bramvandijk says :

    @Pittig
    Ik had het over popmuziek. En als het dan gaat om The Beatles tegen Michael W. Smith of Led Zeppelin tegen Petra, dan weet ik het wel.

    Let wel: het gaat er niet om dat christenen slechtere muziek zouden maken dan niet-christenen, het gaat echt om de aparte scene met eigen podia en festivals en winkels en platenmaatschappijen. Eigenlijk is het natuurlijk enigszins vreemd dat er ΓΌberhaupt een soort gescheiden wereld is met gospelmuziek. Dan moet je het ook niet gek vinden dat daar voor een deel mensen rondlopen die niet goed genoeg waren voor de seculiere muziek. DC Talk was goed genoeg om daar los van te komen en de “overstap” te maken naar de seculiere wereld. Veel anderen zou dat nooit gelukt zijn.

    En ik vind het eigenlijk behoorlijk knap dat je hebt gemist dat Dave Eugene Edwards een christen is. Interviews met hem die ik heb gelezen gaan maar over twee zaken: zijn oude muziekinstrumenten (liefs van voor de tweede wereldoorlog) en zijn geloof. En dan vaak toegespitst op uitspraken als dat new age van de duivel is, of technologie, of wat dan ook πŸ˜‰

  63. Pittig says :

    @ bramvandijk

    Let wel: het gaat er niet om dat christenen slechtere muziek zouden maken dan niet-christenen, het gaat echt om de aparte scene met eigen podia en festivals en winkels en platenmaatschappijen.

    Euh… dan zeg je toch wat anders dan je eerst zei?

    Overigens heeft hij gelijk dat gemiddeld genomen de pomuziek in de gristelijke scene van lagere kwaliteit is van die in de seculiere scene.

    En klopt jouw samenvatting dan wel met wat Kerry saus zei?

    Ik denk dat de seculiere muziekwereld toch wel betere platen oplevert dan de christelijke.

  64. Pittig says :

    @ bramvandijk

    Is Dave Eugene Edwards tegen New Age en technologie? Dat zijn nou net twee van mijn hobby’s… En behoorlijk vreemd dat hij tegen die zaken is en dan gebruik maakt van Native Indian muziek en van allerlei muziektechnologie…

  65. TommyLee says :

    Het is mij helemaal duidelijk: Je begint bij borstvergroting en eindigt bij popmuziek. We hadden ook door kunnen gaan op de troonsopvolging of de bankencrises. πŸ˜‰

  66. Pittig says :

    @ Tommy Lee

    Als het maar off-topic is… πŸ˜‰

  67. bramvandijk says :

    @Pittig

    Wordt muziekkwaliteit democratisch bepaald of hoe moet je het dan bepalen? Hoe heb jij dat bepaald? En wie is volgens jou christen? Reken je daar ook Michael Jackson en Elvis Presley toe?

    Voor je tweede punt zie vorige post. Het gaat er hier volgens mij niet om of de persoon in kwestie christen is. Elvis en Michael Jackson opereerden net als U2 gewoon in de seculiere wereld.

    Eerste is lastiger. Want wat goede muziek is, is natuurlijk ontzettend subjectief. Een “oplossing” daarvoor is alles in (subsub)genres in te delen en alleen binnen genres te vergelijken, maar dat helpt hooguit een beetje.

    Dus ja, laat ik het voorzichtiger zeggen. Ik vroeger regelmatig op Flevo geweest en bij de EO jongerendag en daar staat op papier toch het beste wat de christelijke popmuziek te bieden heeft. En daar zaten voor mij persoonlijk minder memorabele concerten bij dan bij de seculiere concerten en festivals die ik heb bezocht.

  68. Pittig says :

    @ bramvandijk

    Voorzichtigheid, dat is alles wat ik vraag… πŸ˜‰

    Maar dat Flevo en de EO jongerendag minder memorabel was, lag dat niet gewoon aan het gebrek aan seks en drugs? πŸ˜‰

  69. Pittig says :

    Tjonge, wat reageer ik veel bij het “Grotere borsten” topic. Heeft iemand een psychologische analyse?

  70. TommyLee says :

    @pittig: gewoon een onderwerp waar jij veel van af weet!!;-)

  71. bramvandijk says :

    @Pittig

    En klopt jouw samenvatting dan wel met wat Kerry saus zei?

    Dat is wel mijn interpretatie, het ging altijd al over de seculiere wereld tegenover de christelijke wereld.

  72. Wilfred says :

    @Pittig: Volgens mij ben je gewoon aan het overcompenseren voor je lange afwezigheid. πŸ˜‰

  73. goedgelovig says :

    Die ‘gouwe ouwe’ borstenvergroting is wel goed voor 75 reacties. Er zijn grappen die gewoon jaaaaaren meekunnen, is het niet geweldig? πŸ™‚

  74. Kerrie saus says :

    @gg

    Maar het is een mooie zaak dat ze het opnemen voor de muziek πŸ™‚

  75. rob says :

    @Bram
    Led Zeppelin heeft de meeste muziek niet zelf bedacht, maar goed gejat. Ooit een keer een leuke docu ervan gehoord op de radio πŸ™‚
    In diezelfde uitzending vielen heel wat muzikale grootheden door de mand.
    Vanalles gejat van andere minder bekende bands
    Leuke vraag is dan wel weer waarom Led Zeppelin wel memorabel geworden is, en veel andere bands niet.
    Doorbreken heeft blijkbaar niet met de meeste muzikaliteit te maken.

  76. Flipsonius says :

    @GG

    Die β€˜gouwe ouwe’ borstenvergroting is wel goed voor 75 reacties.

    Tja, waarvan de meeste weer over iets heel anders gaan, en sommigen een venijnig metacommentaar zijn op de plaatsing van dit soort oubolligheden…

  77. bramvandijk says :

    @rob
    Tja, jatten… muziek zou niet bestaan zonder beΓ―nvloeding. In de tijd dat opnemen nog niet mogelijk was en er dus ook nog geen geld was te verdienen met rechten was het heel normaal om liedjes van anderen verder te ontwikkelen. Coupletje erbij, muzikaal wat akkoorden vervangen of zelfs de melodie omgooien. Sinds het rechtensysteem is er opeens een grote scheiding ontstaan tussen muziek schrijven en uitvoeren, maar dat is enigszins kunstmatig.

    Dus ja, zeker de bluesnummers die ze op de eerste twee platen speelden is het twijfelachtig of ze daar hun eigen namen onder mochten zetten, ook al paste hun werkwijze prima in hoe dat voor de tweede wereldoorlog ging. Maar het latere werk met hoogtepunten als stairway to heaven en kashmir is geen noot aan gejat.

  78. Flipsonius says :

    @bramvandijk
    probleem is ook dat van veel van die liedjes (meestal oude ballades of gospels, zoals ‘Stag ‘ O Lee’ of ‘Jesus make up my dying bed’) zowat nog meer tekstvarianten in omloop waren dan van het Nieuwe Testament πŸ˜‰

  79. bramvandijk says :

    @Flipsonius
    πŸ˜€ Maar wat maken die varianten uit, het gaat erom dat de originelen onfeilbaar zijn en daarom al de royalties ervoor krijgen πŸ˜‰

  80. Flipsonius says :

    @bramvandijk
    Amen! πŸ˜‰

  81. Pittig says :

    @ Wilfred

    πŸ™‚

  82. Pittig says :

    @ Tommy Lee

    Ben jij ook zo’n deskundige op dit gebied? πŸ˜‰

  83. Pittig says :

    @ bramvandijk

    Je maakt een onderscheid tussen muziek en “scene”, terwijl Kerry saus dat onderscheid niet steeds hanteert.

    Maar je hebt wat aan stelligheid ingebonden en dan vind ik het al prima. Ik kan niet tegen zulke absolute uitspraken. Absoluut uitspraken zijn altijd verkeerd! πŸ˜‰

  84. Jeroen Mank says :

    BB King heeft ooit gezegd dat in het enige verschil tussen wat in de kerk zong en wat hij buiten de kerk zong is, dat het in de kerk over hemelse lichamen ging en buiten de kerk over aardse. Maar de muziek is hetzelfde
    Nummertje Gospel van de Blues Boy from Beale street

  85. Kerrie saus says :

    Maar het punt waar het mij in het begin om draaide is dat Gristelijke kaders vaak beperken. Kijk nou naar GG. Een van de koplopers als het gaat om christelijke satire. Maar wat schotelen ze je voor? Een lichtvoetigheid van een manke dodo. En als het wel grappig is gaat het over iets dat al een karikatuur van zichzelf is. Makkelijk schieten….

    En dan heb je ook nog eens De dwaze schare. Een zogenaamde satirische afscheiding. Maar nee, het is biterre ernst. Een beweging van veel huilie huilie gristenen (dwaze scharen) die geen streep onder hun verleden kunnen zetten. Die niet met nieuwe inzichten verder kunnen met hun leven, en last hebben van de aandoening der belezenheid, dat wil zeggen dat ze voordurend moeten laten zien hoe inteligent, belezen etc. etc. ze wel niet zijn; Die hun zinnen zetten op het schandpalen van gekkies, waarvan een normaal nuchter persoon ook wel kan zien dat het gekkies zijn.

    Als het om satire gaat kun je beter geen christelijke satire tot je nemen, maar satire over het christelijke. Neem southpark, Theo Maassen, Hans Teeuwen, etc. etc.